Új hozzászólás Aktív témák

  • K Norbi

    addikt

    Uraim!! megérkezett a válasz az NKH-tól... a Kamei szemöldökkel kapcsoltba LOOL :U :U ezek igazi gengszterek! szerintetek normálisak?

    Tisztelt Cím!

    Felügyelőségünkhöz érkezett „Műszaki” tárgyú elektronikus levelére válaszolva az alábbiakat közlöm.

    A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet (továbbiakban: ER.) 23.§ szerint a pótalkatrészek és tartozékok – néhány kivétellel – belföldi felhasználásra abban az esetben gyárthatók, forgalmazhatók és építhetők be a járművekbe, ha a minősítő vizsgálaton megfeleltek. A minősítését - a gyártó, vagy forgalmazó kérésére - a Nemzeti Közlekedési Hatóság (1066 Budapest, Teréz krt. 62.) végzi. A hatóság a vizsgálaton megfelelt termékhez a „H” minősítő jel használatát engedélyezi, vagy a termékre „Af” jelű általános alkalmazási engedélyt ad ki.

    A levelében hivatkozott külföldi (TÜV) minősítés nem bizonyítja az alkatrész megfelelőségét, azt csak a hazai megfelelőség igazolása (minősítés, műbizonylat, minősítő jel) megléte esetében fogadható el.

    Továbbá fontos megjegyezni, hogy a pótalkatrészek, ill. tartozékok beépítése szempontjából két csoportot kell megkülönböztetni, miszerint engedély nélkül, illetve átalakítási engedély birtokában felszerelhető termékcsoportról van szó.

    A konkrét jármű és az arra felszerelni kívánt pótalkatrész vagy tartozék tekintetében a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönthet úgy, hogy a felszerelt termék nem befolyásolja a jármű közlekedésbiztonsági jellemzőit és az átalakítást, engedély nélkül megvalósítónak minősíti.

    Amennyiben a termék beépítése a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi úgy az átalakításhoz az ER. 16.§ (1) bekezdése alapján a jármű tulajdonosának előzetes engedélyt kell kérnie - a lakóhelye szerint illetékes - megyei (fővárosi) közlekedési felügyelőségtől.

    Az eljárás díjköteles (11.800,-Ft). A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szüksége - a járműtervezés műszaki szakterületen bejegyzett szakértő, vagy gépész-, közlekedési mérnök, üzemmérnök által készített - műszaki dokumentációt. A dokumentációnak tartalmaznia kell az elbíráláshoz szükséges rajzokat és számításokat.

    Jármű átalakításához új, felújított, javított, illetve bontás során kinyert, javítás nélkül beépíthetőnek minősített alkatrészek használhatók. Ezen alkatrészekre — a gyári új alkatrészek kivételével — a pótalkatrészekre vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.

    A forgalomban lévő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatók meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le /ER.16.§ (6)/.

    Az eljáró hatóság az ügyfél költségére indokolt estben szakértői vizsgálatot is elrendelhet.

    Az engedélyben a közlekedési felügyelőség feltételeket határozhat meg. Az előírt feltételek teljesítését - az engedélyben meghatározott esetekben - az előzetes engedélyt kiadó szerv az engedély záradékolásával igazolja.

    Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra be kell mutatni. A vizsgálatot az átalakításra adott engedély, illetőleg, ha a hatóság az átalakításra ilyen feltételt szabott, a feltétel teljesítését igazoló záradékkal ellátott engedély birtokában lehet kérni. A műszaki vizsgáztatás díja személygépkocsi esetében: 16.290,-Ft, továbbá az engedélyezett átalakítást követő első időszakos vizsgálat pótdíja: 4.600,-Ft.

    A vizsgálatot követően, a kiadott műszaki adatlap alapján a fővárosi és megyei kormányhivatal járási /fővárosi kerületi/ hivatala (okmányiroda) jegyzi be a forgalmi engedélybe a megváltozott adatokat, valamint az átalakítás tényét.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák