Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
válasz Lassú Víz #80648 üzenetére
Tejes kave??? Megkovezni! Kollegam barista, szoktam szivni a veret, hogy tejes kave, meg mezes, meg ilyenek... Eleg jol ki tud akadni.
Ami meg kiakasztja, az Ir kave, meg ennek alternativai, az Orosz kave, a Magyar kave, meg a tobbi...
"Amugy a french press-szel lehet jo kavet csinalni, csak kicsit maceras, hogy felhevitsd az uveget, mert az nem jo, ha tul hamar lehuti a vizet, meg persze a vizhomerseklet nagyon fontos, amikor raontod, meg, hogy idoben leontsd rola a vizet..." - ilyesmiket hallgatok tole.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
.mf
veterán
válasz spanyoll #80651 üzenetére
"A tudatlanság áldás még mindig."
Az igazi áldás az, ha valaki nem válik
drog-kávé-függővéAh, kivagyok. Csak sántikálni tudok a bal csípőforgómtól és térdemtől, de a bokáim, vállaim is érzem rendesen. Kicsit több lett a túra a kelleténél, pedig "csak" 44-45 km és 1700-1800 szint másfél nap alatt, és a kétnapos pakkom is 6.7 kg + fotóscucc = 11 kilóra fogyasztottam. Menet közben találkoztunk egy futóval, aki aznap egy maratonnyit már lefutott, és egy 150 km-es versenyre készül. Hogyan?!? Pedig én is hetente vagy egy egynapos 25-30 km-es gyalogtúrát, vagy egy kétnapos 80-120 km-es bringatúrát lenyomok, és lám, kicsit emelem a távot, és lerobbanok...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Studi
addikt
Mi a hétvégén 28+25-öt mentünk, igaz szintben kicsit visszafogottabban, 750m/nap volt. Sátras pakkal, de fotósból én csak e-M5II+12-32+60macro kombót vittem. Jó volt, elfáradtam rendesen. A ma reggeli futásnak azért nehezen indultam neki, de a végére annak is összejött egy Strava szerinti egyéni legjobb km.
-
Balinov
félisten
-
Mercutio_
félisten
Az a futó feltehetőleg nem csak fut, hanem súlyzós edzéseket, vagy egyéb, erő-állóképesség gyakorlatokat is végez.
Egyébként én a helyedben hallgatnék az izületeimre, nem véletlenül jeleznek... Vagy keresnék egy jó ortopédust aki alaposan kivizsgál, lehet valami letapadás, rövidülés, vagy bármi egyéb nem is pont az adott helyen az ok, ami más részen fejti ki hatását.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Jahno
őstag
Na, itt kezdődik, hogy 2 napos. Akad pár haladó sportosabb ismerős, én már pislogni sem merek a teljesítményeik mellett.
Eleve meló előtt 100-150 kilométer becsavarnak a bringába. Céges összejövés volt Balatonon, akkor természetes, hogy azzal mennek le. Egyik srác pld. Pomázról a Deák térre rendszeresen jött futva, bicajjal meg egyhuzamos 200-300 kilométeres távok akár combosabb szintemelkedéssel is működtek.
És ezt rendszeresen. Ehhez képest a 2 napos nyuggertempód sehol nincs a kanyarban sem.
Aztán ki tudja, én elmúlt év támunkái miatt még jobban elhagytam magam, kb. első emeletre nehezen megyek fel és nem lesz ez így jó...
-
Jahno
őstag
-
cdl
senior tag
45 km alatt csináltál 1800 m szintet 11 kg cuccal és csodálkozol, hogy kivagy???
Nekem is ki lenne, pedig a múlt héten 320 km megvolt, az éven 3200-nál járok.
Túltoltad, ennyi. Pihentesd, fogd vissza magad.
Más, ma megkaptam a második Astrát.
Így, a 9. héten után már szóltam a hétvégén, hogy beugranék érte valamikor. Fél ötkor hívtak, hogy Valaki nem ment el, nem dobnák ki. A doki megnyugtatott, hogy sokkal intenzívebbek lesznek az utóhatások
Az elsőnél is kellett 3 nap , amire rendbejöttem. A hét rá fog menni. -
.mf
veterán
Ez nem bringával volt, hanem gyalog, ott nem olyan kirívó ilyen nagy szint/táv arány. Tény, hogy az első nap a végén kitalált áttervezéssel erősebb lett a kelleténél (volt már pár hete ennél kicsit nagyobb táv is, illetve télen egy másik túrán nagyobb szint, külön-külön, de itt most egyszerre volt ekkora táv és szint), ettől ment már eleve nehezen a második nap.
Valami biztos nincs rendben, hogy csak a bal csípő és térd van ennyire ki, a jobb nem (ott is fáj a boka és ez-az, de messze nem annyira) - meg kéne nézetni, persze, csak most covid alatt, oltatlanul, még nem akarom ezzel is a kockázati faktort növelni.Jobbulást!
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
m3ss
veterán
en azt olvastam, hogy astranal meg a tobbi vektor alapunal inkabb az elso a durva. majd meselj mit tapasztaltal. en is total offon voltam masnap az elso astratol. hanyas, laz, fejfajas stb...minden bajom volt. ha ilyen a masodik is akkor eskuvo elott nem adatnam be
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
cdl
senior tag
1-2 nap múlva megírom. Az első után hidegrázás, izomfájdalom, , levertség volt itt is. Tekerés közben visszafordultam, szóval nem voltam a toppon. A lázat kerülném el mindenképpen, avval nem mehetek dolgozni. (nem sztahanovizmus, én viszem az ügyeletet, nem tolnék ki mással)
mf. ez akkor is sok lehetett.
Gondolom nem terhelted féloldalra magad, nem most kezdted. -
gorgo
őstag
Én meg tegnap kaptam meg a 2. szputnyikot. SEMMI. Ez most akkor jó? Ittam estére egy jó páleszt, tuti ami fix. Mindegy 2 hét múlva elmegyek teszteltetem, hogy kialakult-e a védettség!
Feri: ne álszerénykedj, vaze! Örülj inkább, hogy 'csak' ennyi bajod van. Rám földet lehetne húzni ennyi után a jelenlegi edzettségi szintemen.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
.mf
veterán
Autószakértő kollégák, kérhetek véleményt Sharan / Alhambra 2000-2010 1.9 TDI-ről?
A furgon projekt egyelőre parkolópályán, mert jó lenne még e hónapban venni egy járművet, addig esélytelen, hogy pont felugrana egy olyan, ami minden paraméterében megfelel, ha az előző fél évben nem tette. B terv (a következő pár évre, amíg egy megfelelő furgont nem találok, vagy lehet, hogy végül helyette is, ha bejön) egy olyan autó, amiben hosszában fekve elférek, kellően tágas, megbízható, nem túl drága (1-1.5m); nem városi napi közlekedősnek, hanem alkalmankénti hosszabb utakra. Sharan / Alhambra méretre és árra pont ilyen, és még összkerekes verziójából is van kínálat. Az 1.9 TDI állítólag egyszerű és megbízható, viszont a legtöbb ilyen kocsiban 3-400k van már. A másik, amitől félek, a rozsda és rohadás; állítólag van sok kis hülye típushibája is. Ha esetleg lenne jobb tipp, vagy hogy mire figyeljek nagyon, csupa fül vagyok.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
rbalint88
addikt
Nem kell hozza furgon [link]
1-1,5 kozott furgon/egyteru kategoriabol szerintem nem fogsz igazan eletkepest talalni, mivel jellemzoen olyanok vettek, akik ki is hasznaltak a kepessegeit vagy gyerekekkel/utasokkal vagy motyoval. (Hobbi)Terepjarokat se vetnem el, azokban is bir eleg nagy hely lenni. Honda CR-V peldaul nem rossz, nem is rohad nagyon. De pl egy passat/mondeo kombiban is lehet egesz kenyelmesen aludni, illetve tetosatorral gyakorlatilag barmiben. -
.mf
veterán
De sok cucc
A téli cuccok után most állítottam össze a tavaszi-őszit és próbáltam ki hétvégén - egy 30 l-es hátizsák (meg a fotós táska). Ez így 2-3-4C-ig jó, 2 napi kajával (legalábbis ha a hidegbe való polár aláöltözők, vastag zokni és kabát és a 70-300 is a táskában vannak - nélkülük még egy pár napi belefér).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz rbalint88 #80668 üzenetére
A tetősátras 996 azé' elég perverz
A tetősátor mint gondolat szép, egészen addig, amíg heves esőben a kocsiból kéne valami. Továbbá nem sokat véd a hideg ellen; sátraztam már -10-ben, nem véletlenül gondolkozok kocsiban alvásban Márpedig szeretném újra megnézni az aurórát, ha a kocsiban tudnék aludni (Lofoten környékén nincsenek annyira kemény mínuszok), akkor a helyi heroinárú szállást megspórolnám, és egyben tudnék erre-arra menni is vele, nem kéne buszozni.
A hobbi terepjárók sajnos rövidek, nem úgy mint én a 192 centimmel. Nem, keresztben sem jó: aludtam már furgon fülkéjében muszájból, de kényelmesnek semmiképp se mondanám. Ami terepjáró már elég nagy (Land Cruiser, Pathfinder), azok már drágábbak, és azok sem túl tágasak belül.
A normál kombik sem valami magasak, hogy kényelmesen mozoghass benne, ha egy napot kénytelen vagy azt várni, hogy kint az eső elálljon.
A Sharan / Alhambránál eddig még nem láttam nagyobb belső terű kocsit (ami nem furgon vagy kisbusz).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
rbalint88
addikt
Szerintem egy Eurovan2 [link] kell neked. Szemelyautos kenyelem, tartos furgon alapok, vegtelen hely. 2.0 benzin vagy 2.0 jtd/hdi motorral OK, 2.2 kerulendo.
Sik es annyival alacsonyabb a padlo a Sharanhoz kepest (amit utalnak a szerelok, mert nincs hely, ezert $$$), hogy be tudsz rakni egy dobogot, ami ala tudsz pakolni es arra mehet a matrac. -
Mercutio_
félisten
Amibe a kocsi + fenntartása + benzin + pályadíj egyebek kerül nem olcsóbb és egyszerűbb kint (és alkalmanként itthon) bérelni egy lakóautót, furgont?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Jahno
őstag
válasz Mercutio_ #80673 üzenetére
Ááááá, évi 1-2 alkalom még okés, de mikor hasonlókat néztem akkor azért vakartam a fejem.
Minimum a logisztikákkal, hogy akkor nincs szabad autó jajjmilegyen, X helyre Z időben kellene mennem átvenni és az olyan baszakodás, hogy pld. Csepelről tömegközzel kimentem Káposztásra a kocsiért, megtettem a karikát amit meg lehet, majd leadáskor onnan szintén tömegközzel vissza. IX. kerület utána már közelebb volt, viszont vasárnap délben mikor hazaértem akkor nem lehetett leadni és ugyanígy sok helyen csak munkaidős ügyintézés van. Esetleg nem elektronikus a kaució és 30 nap múlva még azért is vissza kell menni. Mellé a "tele tank"-os leadás, számolgathatsz 5 litereket tankolva a kúton, vagy mentem volna rokonhoz is vidékre amihez megtankoltam és lemondták, oszt ott vakartam a fejem jó pár liter buktával. +takarítás, ami megint aprópénz, de néha több.
Tudja a fene, én személyautóba is eszméletlen mennyiségű lóvét öntöttem, ott is ezekkel a mambójambókkal volt bajom, hogy mikor honnan mit béreljünk és milyen legyen a logisztika. Nem egészen úgy szokta kiadni, hogy ott van a ház környékén, bedobom a cuccom amikor kell, majd jövök amikor kell.
-
.mf
veterán
válasz rbalint88 #80672 üzenetére
Olasz × francia = baj × baj = baj^2
Viccet félretéve: van a Sharan / Alhambrának valami hibája, ami miatt ezt ajánlod helyette? Gyors hahus körbenézés alapján sokkal kevesebb eladó van belőlük (és soknál írnak javítandó hibákról).
Keresek még belső méreteket hozzájuk (miért, ó miért nem lehet ilyen adatokat beírni a gyári specifikációkba?), de nem tűnik nagyobbnak, mint a 2000-2010-es Sharan/Alhambra, és az is sík és csak minimálisan magasabb padló:
Dobogót nem tervezek, egyik oldalra bedobom a matracot hálózsákkal, másik oldalon egy akku, egy hűtőláda, és 2-3 doboz a cuccoknak, ami arra a pár napra vagy max 1-2 hétre kell.Merci: az "alkalmanként" alatt ne évi 1-2-re gondolj, hanem hogy hetente-kéthetente elmegyek 1-2 párnaposra, néha egy párhetesre. A fotós cuccot is jó lenne hozni-vinni valamivel, mert gyalog / bringával ugyan elviszek egy minimál szettet, de amikor kéne még néhány obi, komolyabb állvány, pár nagyobb vaku, fényformáló, fényállvány, ilyen-olyan kiegészítő, stb, ahhoz már kell kocsi.
Bérlés: sok közelebbi országot is bejárnék, a sarkkör elég extrém példa volt, de még annál is azt néztem, hogy olcsóbb a saját kocsi, legalábbis a 2015-ös utamnál így néztek ki a dolgok:
- Bp-London retúr fapados: x (már nem emlékszem, talán 40k?)
- London-Tromso retúr fapados: 70k+
- Tromso szűk 2 hét messze legolcsóbb szállás: ~230k - a következő legolcsóbb 300k+ lett volna, az átlag 400k-tól indult
- Kaja: a legdrágább, amit valaha láttam, csak drága és mégdrágább volt - kocsival többet tudok magammal vinni, kevesebbet kell helyben drágán venni
- Közlekedés: a város környékén még elég rendszeresen jártak a buszok, ezért azt használtam, viszont így távolabbra, sok érdekes helyre már nem jutottam el. Most megnéztem mennyi lenne az autókölcsönzés:
--- legolcsóbb kisautó 2 hétre: 267k HUF - és ez így csak közlekedésre jó
--- legolcsóbb személyautónál már nagyobb furgon: 430k HUF - ebben elvileg már lehetne aludni, gyakorlatilag még nem lesz szigetelve, nem biztos, hogy lesz benne állófűtés, nem lesz benne kanna ivóvíz, 230V-os inverter, második akku, hűtőbox, és még sok dolog, ami egy többnapos úthoz már jól jönne, de repülővel már nem tudod odacipelni.
--- bérelhető lakóautót nem is láttam (igaz csak pár nagyobb kölcsönzőt néztem meg)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
gorgo
őstag
"egyik oldalra bedobom a matracot hálózsákkal, másik oldalon egy akku, egy hűtőláda"
És a nő?? Az hol fér el? He?
Amúgy meg elmész egy bazinagy autópiacra, viszel mérőszalagot, fél napot rászánsz, és sokkal okosabb leszel.
Spanyol kocsi, az is mediterrán, meg hát újabban a német sem a régi már, szal ne zárd őket ki. Abban az árban lévő kocsi már egyik se fiatal, mindnek jönnek elő majd a hibái...[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Jahno
őstag
"--- legolcsóbb kisautó 2 hétre: 267k HUF - és ez így csak közlekedésre jó
--- legolcsóbb személyautónál már nagyobb furgon: 430k HUF - ebben elvileg már lehetne"Ezeket nem tudom merre nézted, de kis autó fix 2 hetessel 5ezer / napig lemegy, ezért annó kaptam 5ezer kilométert futott jobbféle Puntot is meg egyebet. Furgon is normál 6-20 köbméteres is 10ezer, elektromosban 15ezer. De lehet nem jó kategóriásra gondolok. Ebben hazai autópálya is van, elég jó Casco és baj esetén segítség. Most nem tudom mennyi a napi maximum futás, de az kibírható és ha messzebb mész kirándulni az átlag akkor is pont jó lesz.
Amúgy annó pár hetes francia útnál is gondolkoztam, hogy mit érdemes, de helyi sajátosságok miatt simán lementünk kocsival. Elfért benne minden is, akkor jöttünk-mentünk, amikor akartunk. Helyi közlekedéshez meg időpontokhoz sem voltam kötve. Egyedül Spanyol vonalon olcsó az autóbérlés, ott egyszer azt is megjátszottam, hogy reptéren felvettem, apartmanos szálláshoz bevásároltam vele, átvettük az apartmant, kipakoltam, majd ott városban le is adtam. Vagy esti kiránduláshoz 1-3 napra béreltem fruttiért. Más már lehet nem ilyen egyszerű, Milánó környékén is akadt volna csavargásom, de repülő + autóbérlés már drága, időhöz is kötve vagyok, nekem a táv sem hosszú és akkor már megyek autóval amikor/ahogy akarok.
Bérelhető lakóautó is van, nebénázzá, mennyi kell? 20ezer/naptól első sarkon simán kapsz egy akkorát is, ami mindennel tele van és nincs is akkorára szükséged :-D
-
MODERÁTOR
Mostanában egy pár fotósra rájött ez (nem is csodálom). Thomas Heaton is most alakított át egy Mitsut pont erre a célra. Érdemes végignézni a komplett átalakítást (5-6 videó).
Szerintem amúgy a futásteljesítmény ne ijesszen meg, franc tudja mi volt az. 300-400k pályán, járkálva telephely és meló között? Esetleg szállítottak vele eszközt / anyagot? Hát az nem épp a legnagyobb probléma, ha(!) karban volt tartva. A Sharanok, Alhambrák rohadnak az első ív alatt, hátsó ív alatt, küszöb is problémás (külső, középső és akár a belső is), továbbá az első emelési pontok - futóműbekötők körül szoktak elrohadni 7-8 éves korukra. Tök jó videósorozat van egy pont ilyen autóról a TC-n, amit ingyen kaptak, hogy felújítsák egy rászoruló családnak - és gyarkolatilag egy rozsdaboglya.
Nem tudom hogy érdemes-e személyautóba feccölnöd, mert igazából pont azt nem fogja kiszolgálni, amire neked szükséged van - mert egy esőnapot, vagy legalább is egy részét a napnak egy helyben ülve mondjuk a vezető ülésben eléggé kényelmetlen. Egy személyautóban - még kiszedett hátsó ülésekkel is, nincs annyi hely, hogy fel tudj állni, vagy legalább helyetváltoztass, de kényelmesen dolgozni sem lehet - mondjuk utómunkázni.Nem beszélve arról, hogy oké - lefeküdni le tudsz, de mi fogja megoldani a fűtést ha beköszön az ősz meg a tél?
Mobile-t nézegetted amúgy? Vagy csak a Hahut?
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
Jahno
őstag
Fűtésre Webasto a klasszikus, de szerintem ez nem akkora dráma, ha most is simán kint alszik az erdő szélén hálózsákban (:-
Tudja fene, idén csak szilveszterkor aludtam a kocsiban simán az első ülésen, az hosszabb távon nyilván nem kényelmes, de azt is csináltam egy jó darabig rendszeresen. Vízszintben V40es Volvo atomkirály volt, meg persze a VW T2es Most kombi Volvo/Mondeo, ha ez lenne a cél. Esőnapra minimál sátor (egy féloldalas komplett lakóautóhoz valót most dobtam ki...) is elég bír lenni, részemről erre odahaza sincs túl nagy ergonómia, leülök a csomagtartóra vagy mellé és kész. Esőben ott már alkottunk többen is. Jahh, igen, a Ford kihúzhatós csomagtértálca az baromi jó ötlet. De passz. Nehéz más fejével megoldani.
-
.mf
veterán
"Ezeket nem tudom merre nézted"
Ld. a hsz-t: Tromso, Norvégia teteje. Merci felvetése ugyanis az volt, hogy odarepülök és ott helyben bérlek, ahelyett, hogy irányonként 3200-3500-at vezetek.
Gorgo: "És a nő?? Az hol fér el? He? "
Kell nekem még több probléma?
Majd ha olyan helyzetben leszek, változtatok a tervekenCrey: köszi, ilyen infókra voltam kíváncsi. Szomorú, hogy ennyire rohadós... Megnézem a videókat is, amint este visszaérek.
Nálam ez már régóta van "tervben", csak eddig nem akartam belevágni. Most viszont, hogy kelleni fog egy kocsi nyárra, újra előjött, hogy akkor már valami ilyen irányú dolog.
Fűtés: szigetelés, állófűtés, és főleg: téli hálózsák (ahogy sátorban is átvészeltem már vele -10-et).
Jelenleg csak hahu, DE/AT-be nem gondolom, hogy ezen az árszinten megéri kiutazgatni kocsikat nézegetni.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
MODERÁTOR
Bár nem kapok ezért egy fillért sem, de anno én is agyaltam rajta, hogy megbízom a becsületesneppert, hogy hozzon be egy autót. Elég tiszta szabályok szerint játszik, elmondja hogy neked mennyibe fog az kerülni, hogy Ő utazik ki helyetted, meg az hogy az Ő 20 éves tapasztalatával lát egy-egy autót. Ez sem garancia arra hogy tökéletes lesz az autó, a motorba nem lát bele, ahogy azt sem tudja megmondani hogy X alkatrész mikor fog egy használt autóban bedögleni.
Csak azért gondolok egy ilyen megoldásra, mert ahogy te sem, én sem vagyok autó guru (az átalgos felhasználónál egy picit vagyok okosabb, mert értem hogy működik - de javítani csak a minimális dolgokat tudnám a sajátomon is annyira komplexek már ezek a mai autók).
És Ő főleg a német piacon mozog. Ott kicsit nagyobb a választék, mint itthon. A totalcaron végig követhető a munkássága, és vannak saját YT videói is arról hogy hogy néznek át egy-egy behozott autót (Roadmovie Becsületesnepper) szavakra keress rá (mondjuk ha a furgonra is 1-1,5 millát szánsz, akkor ez nem biztos hogy megéri).
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
rbalint88
addikt
Amennyiert o dolgozik, az egy ilyen auto ertekenek a negyede legalabb, de inkabb a fele-harmada.
.mf: munka kozben nem tudtam rendes kifejtos valaszt irni. De nagyon leegyszerusitve egy ilyen projektben olyan autot kell keresni, ami nem rohad es tisztan latszik a muszaki allapota - ha az ar tukrozi az allapotot, akkor lehet hibas is. Ha megcsinaltattad, akkor onnantol az a resze rendben lesz legalabb. Ehhez azert ismert,alkatresszel jol ellatott tipust erdemes keresni. Teherauto alap azert jo, mert nagyobb terhelesre van meretezve, a te hasznalatodban problemamentesebb.
ja arrol nem beszelve, hogy a soklengokarps futomuveket dragabb javitani, de legalabb hamarabb tobkre is megy a szar utakon -
j.bravo
addikt
Érintőlegesen kapcsolódik, itt sajnos nem emlékszem részletekre az átalakításból, de sokat lakik-dolgozik furgonban ő is.
Vannak néha “van life” posztok is.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
.mf
veterán
Megnéztem a videókat:
L400 - egykor én is néztem, mert a Pajero alvázára épül, tehát elég jó a terepjáró képessége, zárt, a terepjáróknál egy fokkal nagyobb a beltér, de... Elég ritka, csak néhány eladót láttam belőle, és azok közül több már a képek alapján sem volt bizalomgerjesztő (elég leharcolt, rozsdás volt). A terepjáró képességét egy 4x4 személyautóhoz képest Európában ahol ki lehetne használni, oda általában nem lehet bemenni. A beltere pedig továbbra is kicsi (alacsony és szűk) az igazi vanlife-szerű benne lakáshoz. Viszont láttam már sok olyan videót, ahol a kis beltér ellenére is fél világot bejártak egy kocsival...TC Alhambra-sztori - *nagyot nyel* hogy ezt ennyire széteszi a rozsda, basszus.
Személyautó vs furgon - továbbra is a furgon a távlati terv, de olyan, ami nekem kéne (2014+ Ford Transit L3H3 AWD - ebben már én is elférek állva) az elég ritka (most ugyan épp van egy fenn hahun, de jóval kereten felül - L4H3-at már láttam 3-at is kereten belül, de az batárnagy). Viszont valami jármű rövidesen kéne, amivel ki tudok menni dolgozni, illetve fotós cuccot tudok ide-oda vinni. Ez egy átmeneti lépés lenne, amíg találok megfelelő furgont (kivéve, ha úgy tapasztalom, hogy egy ekkora autó is elég), ezért is nem szeretnék túl sok pénzt parkoltatni benne, ezért az aránylag alacsony keret. Pár év múlva még továbbadható legyen, és addig még megbízhatóan menjen.
Bálint: a problemo ott kezdődik, hogy látszik-e, hogy mennyire van átrohadva, vagy csak a második körben derül ki, amikor az ember szervizbe viteti átnézésre és felemelik... a motor belseje pedig még akkor is lutri. Az árban néha olyan csapongás van, hogy csak pislogok: egyik olcsón adja és sorolja mi minden van rajta kicserélve, másik hasonló évjáratot jócskán drágábban adja, és sorolja ugyanezeket, hogy még cserélendők... Így nehéz okosnak lenni, árból állapotra következtetni...
Jobban utánanézek ennek a 807/C8-nak, csak kár, hogy ezzel az összkereket fel kell adni - akkor meg már ott vannak a nem-összkerekes furgonok is...Cdl: ismerősnek volt Vitoja úgy emlékszem ebből a generációból, nagyon szidta, hogy mennyire rohadós fajta - nem volt régi, de még én is láttam rajta, hogy mindenütt jöttek rozsdafoltok, és milyen vékony, gyenge anyag, egyáltalán nem egy prémium márkához illő (és főleg nem az árazásához).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
MODERÁTOR
Szerintem a "fel tudok állni benne" dolgot el kell felejteni, mert túl nagy lesz a doboz - és akkor meg azzal szívsz majd örökké hogy hova tudsz parkolni, milyen méretkorlátok vannak, plusz ha lesz benne esetleg valamikor a belső felépítmény bele fogsz-e férni a 3,5 tonnába vagy nem.
Göbi csinált egy átalakítást egy Citronere (AdVANture néven fut Speedzone YT csatornáján, 15 epizód), de gyakorlatilag abból egy lakóautó lett, nem arra van kitalálva értelem szerűen amire te használnád - tehát elméletileg ez simán lehetséges. Persze, ha valami hasonló átalakítást csinálsz mint Thomas Heaton, akkor ez nem lesz para - csak mondom, hogy nagyobb bódé, meg AWD, nagyobb tömeg, vékonyabb mozgástér.
A Ford 2355 AWD változata 2355 kg, ehhez adjunk hozzá még 200 kg-t veled meg a fotóscuccokkal, kajával, vízzel, hűtőtáskával meg mindennel együtt - már ott tartunk hogy 900 kg maradt hátra - ami baromi soknak tűnik, de ha tényleg át akarod alakítani, és "bebútorozni", ágykeretet csinálni, nagy akkut, invertert, gáz melegítőt, napelemet mellé tenni, rendes vizes blokkot, gázpalackot főzéshez, kis gázállványt, wc-t, zuhanyzót hogy tudj zuhanyozni, pisi-kaki, pluszban még esetleg a párod is menne veled egy ilyen túrára, ott már lehet hogy számolgatni kell erősen hogy mi fér bele és mi nem.
Csak azért játszom az ördög ügyvédjét, mert ilyeneket is végig kell gondolni - és nem tudom mi az igényed, meg talán azt is, hogy szerpentinen felmenni a Tátrába vagy az Alpokba sógoréknál nem biztos hogy egy hosszú bódé segít (6,25 m!!).
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
.mf
veterán
Pedig ha nem rozsdásodna, autóban az lenne az ideális...
Hány évesen kezdett el menthetetlenül rozsdásodni? Ha mondjuk egy széria végi (2008-2010) garázsban tartottat még most rendesen lekezel, üregvédőz az ember - vagy már az is menthetetlen?Crey: egen, ez az örök dilemma, hogy amiben kényelmesen el lehet férni, az elég nagy lesz külsőre.
És eltaláltad, igen, pont a hegyi szerpentinek az egyik necces pont, bár a haver azt mondja, azon az útvonalon buszok is szoktak járni, szóval nem lehetetlen, csak nehezebb vele manőverezni. Az L3H3 amúgy 5.98m x 2.77m, ha pedig a rövidebb L2H3 lenne (belül még az is megvan 3m), az csak 5.53 hosszú, nem sokkal hosszabb, mint némely limuzin vagy egyterű (2010+ Sharan is 4.85m).A tömeg miatt nem aggódok, nem tervezek nagyon nagy átalakítást benne, nem egy full-extrás luxus lakóautó a cél. Furgonosok, kamionosok, akik tényleg szinte a kocsiban élnek, mind megoldják kanna vízzel. Kiépített vizesblokk marhára megbonyolítja a dolgokat, több régóta DIY lakóautózónál is láttam, olvastam, hogy miután az első építésnél megszenvedtek vele, inkább kihagyták - fekete zacskós kempingzuhany nyárra, télen meg lavór, szivacs.
TVamos: igen, azon is gondolkoztam (meg Hyundai H1 Starex néven gyártott koppintásán is), de a többségét terepes munkásszállítónak használták, a bele is ki van taposva, csupa rozsda. A Sharan / Alhambra annyiban jobb, hogy azt többnyire családosok vették, jobban vigyáztak rá.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz madgie #80695 üzenetére
Értelmezd szövegkörnyezetében kérlek Jobban vigyáz rá az, aki saját családját és gyerekeit viszi benne, mint ahol árkon-bokron munkásjáratos volt. Főleg a magyar karbantartási mentalitással:
Bár itthon még ennél is rosszabb: "Ha meghal, hát összetákoljuk és megpróbáljuk valakire rásózni"
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest