Új hozzászólás Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz t_a_m_a_s #45226 üzenetére

    Sztem ezek ilyen parttalan viták. Különböző vezetési tudású emberek és különböző technikai színvonalú autók közlekednek ugyanazon a "pályán". Mindig lesz, aki kicsit fososabb, mint Te és jön a "kétanyuka néggyerekkel lemennek a Matizzal Horvátországba és Te frontálba kapod őket 300-zal és mit szólnál hozzá ha a Te gyereked lenne" sztori :D , aztán előkerül a kamion mögül 110-el a belsőbe atomuccsó pillanatban behúzódó gyerekes szoptatós anyuka2 sztori, esetleg még a kocsi is Lada, és abba csapódsz bele hátulról 2 kilóval meg mindenféle hasonló dolog, és juj, és legyen limiter, meg mindenki közlekedjen a sebességet betartva, ilyesmik. Aztán jön az ellentábor, hogy mennyire veszélyesek az ilyen anyukák, zsigulik, hogy a baleseteket nem is a gyorshajtók okozzák sokszor, hanem a lassúak-bénák, stb. stb. Aztán jön a harmadik, negyedik érv, és megy a flame, megy, hogy hogyan kéne közlekedni, mindenki megmondja az okosat, vagy legalábbis próbálja, aztán ugyanott vagyunk, ahol a part szakad, hogy aki egy 3.0 tádé A6-ban ül, tolja neki tempomattal, a Matizos kapja be, vagy fordítva, a Matizban ülők kulturáltan közlekednek (= pályán 90, abból baj nem lehet) ÉS MIVEL ANYUKA + GYEREK, bárkinél bármivel TÖBB joga van az életre (tehát gyereket "ölni" súlyosabb dolog, mint magunkat megölni) :U ergo az összes kilónyolcvan-tempomatos Audi üzletember gyökér dögöljön meg. Mintha mindenki előre látná a Matizos anyuka kis csecsemőjéből hogy mi lesz.. Lehet egy gengszter és amikor felnő, ugyanaz az ember majd egy jövőbeli X6 féle állattal tolja a pályán a két kilót, mert gyerekkorában a szülei nonstop eltötymörögték az időt, neki meg nem fán terem a pénz :D :DDD Vagy mintha egy emberélet több lenne, mint egy másik emberélet. :U

    Jaaaj, nekem az ilyenek fárasztók, de amúgy én kb. a Te álláspontodon vagyok.

    Most jöttünk haza Horvátból, ismerős vitt, 4-en voltunk egy E osztály 220CDI-ben. Nem egy vérgép, nagy, de nem az a 250kmh-s verzió. Kint keményen büntetnek, tehát 130, 110, mikor milyen tábla mellett haladtunk el, így kanyarogtunk a pályán szépen haza, amikor előttünk mindenki atom fék, kétemeletes turistabusz külsőből bevág a belsőbe, mögötte mindenki kígyóban tapossa a féket, mi is természetesen (110-ről!) majd busz kimegy vissza a külsőbe. Amit megfigyeltem:

    - mi a faxért fékezett és ment belsőbe a busz ? -> külsőben 80 éves papa szorította egy Jugo-ban úgy a kormányt, hogy csorgott belőle a víz .. sebessége lehetett úgy 70, de lehet sokat mondok. PÁLYÁN. :W

    - miután a busz kiment, a sor képtelen volt feloldódni, mert mindenki meg akarta őt is előzni, ahogy kihúzódott. Igen, a Matiz is, az 1.4 Astra is, a mittoménmi még. Emelkedő szakasz, a busz lemaradt, a személyautó-sor meg beragadt 90 körülre, mert ment elöl valami FASZ (na ilyenkor szakad a cérna) és képtelen volt az ÜRES külsőbe kihúzni a fókát, hogy a többi haladjon..

    Nyilván ilyenkor a sztori elején a padlófék sem esik jól az embernek, követési táv ide vagy oda (nem villogtak indexxel, mint német pályán "szokás"), még hátulról is belémpukkanhat akárki, illetve egy atom nyugis vezetés után kb. az összes sofőr agyát az egekbe kúrja fel, ha nem tud haladni, mert nem tartják be a KRESZ idevonatkozó részét ott legelöl a kisautók. Vagy a busz akár, csak hát őt 1) nem engedték be 2) emelkedő jött, lendületből akarta letudni, érthető.

    Szóval szerintem a vezetéshez-pályázáshoz közlekedési morál, kultúra kell, nemzettől függetlenül. A KRESZ sehol nem ír olyanról, hogy "Ügyeljen a forgalom lendületére! ha Ön előtt 10 autó 110 helyett 112-vel halad és Ön mögött is torlódik fel a sor, akkor ne tartsa be a 110-et, mert veszélyesebb belemennie mindenkinek a kikerülő műveletekbe, mint Önnek korrigálnia 112-re" és hasonlók. Na, ez a baj.

    Van aki ésszel megy és van aki butába. A szabályok meg mindenkire vonatkoznak, de gyanítom, hogy a vezetésben több esélye van annak, aki magán és a szabályokon kívül a többiekre is figyel maga körül, mint aki kinéz a két csövön a fejéből és szorítja a kormányt, hogy fel ne boruljon a kocsi az egyenesben.

    Én amúgy a Calibra-val 150-nel szoktam tolni haladóban és tök oké tempó. A kocsi is normálisan eszik és kényelmesen haladós tempó. A merciben a sofőrt a mellette ülő bnője ébresztette fel a félálomból amúgy.. :( Felbúgott a jobbszélső záróvonal a pálya szélén.

    Krk parton bekaja, aztán indulás, úgy 14 körül, haza. Pálya, kaja leért + a barom nagy hajó kényelmes Merci 110-nél (sok korlátozás a kanyarok miatt) a 4-6 sávos pályán, úúúristen :( Altatógép :( :( :( Nem vagyok benne biztos, hogy egészséges dolog egy brutál széles, csodásan belátható, jó útminőségű pályára 110-et kitenni egy mai korszerű autónak. Kb. tényleg elalszik az ember.

    Muterékat meg 150-nél a német belsőben kivillogták már messziről, két hete, pedig "csak" ők is kerültek valami külsőben-középsőben araszoló duplafaszt, de odakint a lebelső sáv (ha 3-3 sávos pálya van) szent terület, kb. ilyen "200+ lóerő only" terület.

    Sokan mondják, hogy a közlekedésben az elsődleges és legfontosabb dolog a biztonság. Igazuk van. A viták általában akörül mennek, hogy mi garantál nagyobb biztonságot, az ésszerűség határán belül. (Tehát 20 km/h-val közlekedjen mindenki - kizárható, nem ésszerű). :)

Új hozzászólás Aktív témák