Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD mérései (beállítások nincsenek):
. Radeon RX Vega 64 Radeon VII
AC Odyssey 28 36
BF1 59 80
BFV 47 62
CoD: BO4 68 82
Destiny 2 51 65
Deus Ex: MD 40 53
Doom 67 90
F1 2018 61 78
Fallout 76 46 77
FC5 49 62
FH4 62 73
GTA 5 60 76
Hitman 2 50 53
Just Cause 4 43 51
ME: SoW 42 54
MHW 29 35
RotTR 46 58
SotTR 36 49
Civ6 78 97
Star Control 69 89
Strange Brigade 61 89
Witcher 3 41 55
GR: Windlands 29 36
TW: Warhammer2 28 35
Wolf 2 74 93
Átlagos sebességnövekedés ~28%(#83365) VTom: RT magokra gondolsz? Olyan lehet, elvégre azok rém egyszerű függvénytáblaszerű cache-ek. De nem ezen múlik, hanem a TFLOPS-okon és a TB/s-okon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #83374 üzenetére
Van az NV-nek promója, csak az EA-vel nem olyan könnyű. Mesélte régebben az AMD, hogy az EA mindent sokszoros áron ad. Például egymillió BF4 kódot anno 8 millió dollárért vettek, és ott is húzták a szájukat a bővítésért. Ehhez képest a többi kiadónak a promóára játékonként inkább 2-4 dollár, amivel ugyanannyi pénzbe két-három játék is belefér egymilliós tétel mellett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz keIdor #83549 üzenetére
Nem feltétlenül kopik ki, mert az Ultimate nem írja elő a G-Sync modult. Ugyanúgy épülhet Adaptive-Sync-re is, csak extra követelmény a fejlett skálázó, ami gyakorlatilag mindenre ráhúzható, illetve egy DisplayHDR 1000-hez hasonló minimum.
Az NVIDIA saját moduljai valószínűleg kikopnak, de ezeket amúgy sem fejlesztik, tehát inkább fellélegeznek, hogy megszabadultak ettől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #83675 üzenetére
TweakTown... Miattuk még mindig a kriptobányász architektúrát várom az NV-től, amit beharangoztak 2018 tavaszán.
699-ért simán megéri. Drágák az új VGA-k, de nem annyira, hogy ennyi pénzért ne lehessen eladni. A valós költséget nehéz kideríteni, mert a TUL fogja gyártani, és ilyenkor az AMD a hivatalos megrendelő. Ez nem számít egyedi dolognak, de gyakorlatilag senki sem tud semmit a gyártási mennyiségről, illetve az előállítási költségről sem, mert a szerződés, ami ezeket tartalmazza a TUL és az AMD között jön létre, a partnerek kvázi megveszik a legyártott hardvereket.
Egyébként lehet majd custom modellt készíteni. A különbség annyi, hogy az AMD megszabott bizonyos komponenseket, amelyeket használhatnak a partnerek. Emiatt nincs igazán értelme a custom modellnek, mert maximum a PCB változna, aminek HBM-mel túl nagy jelentősége sincs, a komponensek tekintetében viszont kőbe vannak vésve, hogy miket lehet rendelni. Az nem tiszta, hogy ez miért van így, vannak arról pletykák, hogy több VGA-gyártó is igen megkérdőjelezhető minőségű, de olcsó komponenseket rendelt be magának az utóbbi időben, amelyek jelentősen megnövelték a VGA-kra vonatkozó meghibásodásokat. Állítólag az AMD nem akarja, hogy ezeket a Radeon VII-re használják fel. Rakják rá más kártyákra, bánják is ők, csak a Radeon VII-et hagyják ki ebből.
A specifikáció olvasható a hírünkben. Az nem újdonság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #83944 üzenetére
Bocs srácok. Megint műtéten vagyok túl, így lábadozok.
Ray-tracing most is van. Nézd meg a Dreams című játékot, ami PS4-es. Ott nem csak effekt szintjén van alkalmazva, hanem nincs is a játékban raszterizációs pipeline. Ez nagyon fontos volt, mert csak akadály lett volna. Ez lesz az első játék, ami tényleg mutatja majd a ray-tracing értelmet. Gondolom a next-genben a tapasztalatokat felhasználja a Sony.
Az MS valószínűleg szimplán a DXR egy fejlettebb verzióját használja majd, mert a mostani marhára limitált ám.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #84253 üzenetére
Nekünk már vannak VGA-ink. Összes RTX, meg ez a Radeon VII.
Nem akarom elspoilerezni, de alapvetően a Radeon VII 4K-ban erős. Ott pár helyen a 2080 Ti-hez is közel kerül. De ez eléggé játékfüggő. A 2080 magabiztosan megvan neki. Nem emlékszem már pontosan a PH-s kategorizálási normára, azt hiszem, hogy az előnye alapján "kettéhúgyozza", de fenntartom a tévedés jogát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #84255 üzenetére
Most nem titok. Február 7. a dátum. Szerintem az RTX-et kirakjuk hamarabb, de igazából ott is ugyanazok a mérések lesznek.
Most nem mérünk olyan játékokkal, amik 8 GB-nál többet igényelnek, de nyilván a jövőben bekerülhet ilyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ott vannak a 3DMark tesztek az adatbázisban. Biztosan helytállók, mert mindenki mostanában méri. Ott is erősebb a 2080-nál. Nagyjából a gyári tuningos 2080 szintjén van. Mi mondjuk 3DMarkkal nem mérünk, hanem csak játékokkal, de ettől még lehet nézni az eredményeket.
(#84258) akoska07: Jöttek.
Falu111 kategorizálta ezt. Tőle kellene megkérdezni, hogy mennyi pontosan a kettéhúgyozza előnye.
(#84255) Devid_81: A 2080 Ti azért gyorsabb átlagban. Van egy pár szitu, ami fekszik a Radeon VII-nek, meg az NV drivere sincs most a toppon például a Hitman esetében. Kapott egy javítást a program és bezuhant a teljesítménye. Ezek ilyen speciális esetek inkább, mint általánosságok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #84260 üzenetére
Van valami unboxing NDA is. Annyira nem vagyunk oda ezekért, mert már mindenki látta a kártyát. Majd valamit kirakunk a Facebookra.
(#84262) Devid_81: Tök egyszerű amúgy. Az AMD igazat írta a CES-en. Amit kiírtak méréseket az nagyjából helytálló. Keressétek vissza a bemutatót. Nagyjából hasonló az arány a legtöbb játékban.
[link] - ez lényegében igaz, az FC5-re és az SB-re. A BFV-öt nem mértük, de gondolom az is igaz.(#84261) akoska07: Akkor nem érted a poént, hogy miről van szó. Falu111 egyszer azt írta, hogy az 5 fps az már kettéhúgyozás. De ő a szakértő ebben. Megvárnám a véleményét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #93245952 #84301 üzenetére
Nem én csinálom a PH teszteket. Én csak az architektúra részét szoktam írni. A nemzetközi sajtót pedig sosem követtük. Pont azért vagyunk PH, hogy ne ugyanazt mutassuk meg századszorra, hanem olyat mutassunk, amit más nem vállal be. Például majdnem teljes átállást az explicit API-kra a tesztprogramoknál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #93245952 #84306 üzenetére
A CS:GO is népszerű még sincs a tesztekben. A játékok öregednek. Fix időkeret van, amibe fix mennyiségű cím fér be, és ezeknél előnyben részesítjük már az explicit API-t használókat, mert ezek mutatják meg, hogy mit fog tudni egy hardver a jövőben. Egy mai GPU-nak a GTA5 egyszerű ujjgyakorlat.
Az egyes címek nem kedveznek egyik gyártónak sem. De lehet rájuk írni megfelelő meghajtót. Mi nem tiltjuk meg az NV-nek és az AMD-nek, hogy fejlesszék a DX12/Vulkan implementációjukat. Az ő döntésük, hogy mennyi pénzt raknak bele, hogyan tervezik meg a meghajtónak ezt a részét. Arról tényleg nem tehetünk, hogy az AMD ebbe konkrétan sokkal több erőforrást rakott eddig. A DX11-be az NV rakott régen többet, és azokat a játékokat sem hagytuk ki, amikor ez az API volt a menő.
(#84305) Habugi: A CPU tesztek nehéz ügynek számítottak mindig is. Most az alacsony felbontással küzdünk a CPU-limit ellen. Ha megnézed, akkor ez sem tetszik némelyik olvasónak. Igazából soha semmi nem jó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #84308 üzenetére
Vedd lejjebb a grafikát és jobban fog menni. De ettől ez már nem számít annyira megterhelő címnek. Egy RotTR vagy egy Deus Ex: MD jobban megüli a hardverek gyomrát. Mondjuk grafikailag is messze a GTA5 fölött vannak.
(#84309) scomcomputer: 700 euró. Forintos ár nincs.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #84314 üzenetére
Nem az. Nézz meg más címet max grafikán. Egyáltalán nem jobb a teljesítmény. De ez normális. A GTA5 grafikailag maximum erős közepes a mai mezőnyben, technikailag pedig nagyon elavult.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #93245952 #84317 üzenetére
Azért lett kivéve, mert kellett a hely a többi játéknak. Értsétek meg, hogy 9-10 címmel van idő mérni. Ebbe kell beleférni, és nem a DX12/Vulkan címekhez fogunk nyúlni, hanem egy elavult technológiára épülőhöz.
(#84319) Puma K: Játszani játszok, de ez nem igazán befolyásolja a szakmai részt. Amikor a tesztjátékokról döntünk, akkor van egy nagyon egyértelmű rostánk. Így igazságos, mert ez kizár minden érzelmi döntést. Ha a saját érzelmi döntéseim jelennének meg a tesztekben, akkor Divinity: Original Sin 2, This War of Mine, Frostpunk, Banished, és hasonló játékokat futtatnák a VGA-k.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #84321 üzenetére
A terület nagysága nem jelent semmit. A mai játékok már mind ugyanúgy működnek, függetlenül attól, hogy mekkora a bejárható terület.
(#84322) Palkó1972: Korábban sem titkoltam el, hogy az NV már egyértelműen a youtubereket részesíti előnyben, míg az AMD a szakmai oldalaknak is szállít még hardvert. Ettől most nem lesz rosszabb vagy jobb egy cég. Azt vedd számításba, hogy az AMD-nél és az NV-nél is vannak régiónként meghatározott mennyiségek a tesztkártyákra vonatkozóan. És azokra nem egy tesztelő pályázik ám. A mi régiónkban az NV-től maximum GeForce Garage partnerként tudnánk hamar hardvert szerezni, de az olyan szerződést igényel, aminél nem írhatunk szabadon cikket. Ez nem éri meg, a marketingkamut el tudjátok olvasni a gyártók weboldalán is.
(#84323) TTomax: A Vulkan egész korrekt API. Sok szempontból jobb, mint a DirectX 12. Pár nem túl lényeges hiányossága van, amivel simán érdemes inkább ezt az API-t választani. Az sem igazán hátrány, hogy a Vulkan nem bindless, sőt, amennyi Pascal van a piacon inkább előny.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #84329 üzenetére
Kinek mi a népszerű. Valakinek ez, valakinek az. Az egész ízlés kérdése. Emiatt a rostánk sosem veszi figyelembe a népszerűséget, mert mindenkinek más játék tetszik. Szigorúan technikai szempontok alapján döntünk. Eddig ez nem hagyott cserben minket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #84350 üzenetére
Ezt az egész rendszert még Fless-sel dolgoztuk ki. Legalábbis az alapjait, hogy amint jön valami új API, arra szélsebesen váltani kell, mert úgyis az lesz a jövő, így a lehető legjobban meg tudjuk mutatni a hardverek jövőbiztosságát. Ez volt az eredeti koncepciónk. Azóta tökéletesítjük a rendszert, így ma már nem csak az explicit API számít, hanem minden potenciális tesztjátékból felveszünk pár 4K-s frame-et. Ezután megnézzük, hogy a képszámítás hány százalékát tették ki a barrierek. Ha átlagosan 8% fölött, akkor viszlát van, az túl sok ahhoz, hogy a GPU-k optimálisan ki legyenek használva, rengeteg lesz az üresjárat. Ha egy felvett frame-en is 15% fölött volt ez a szám, akkor is dobjuk a játékot. És félreértés ne legyen, ezek nem szigorú értékek ám, az iparági ajánlás minden frame-re 5% alatti. Tehát marhára engedékenyek vagyunk ebből a szempontból, hiszen az iparági norma háromszorosáig fogadjuk el a programot. Arról nem tehetünk, hogy ennyire nem tartják be a fejlesztők az iparági ajánlásokat, de szarul optimalizált programokkal nem fogunk tesztelni, mert fals eredmények jönnének ki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #84362 üzenetére
Ezek VGA-tesztek, amihez hozzátartozik az API, hiszen ezekre írják a programokat. Másrészt nem én írom a cikkeket, nem is én csinálom a teszteket.
Nem misztifikáljuk túl. Megvan a rendszerünk, nagyon bevált. Évek tapasztalata van ebben. Az, hogy más hogyan csinálja minket nem érdekel. Mi a PH vagyunk, és van saját metodikánk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #84603 üzenetére
Nem vicceltem. Az a baj, hogy nekünk van tapasztalatunk i7-8700K-val, i5-9600K-val, illetve Ryzen 5 2600-zal. Ezek közül a Ryzen a leggyorsabb azzal a szoftverkonfigurációval, amit használunk. [link] - még akkor is, ha 5,1 GHz-re húztuk az i5-9600K-t. Egyedül i7-9xxx és i9-9xxx nem járt itt.
Jöhet ötezer teszt is, de a mi programjainkban, a mi operációs rendszerünkkel, a mi beállításainkkal a Ryzen 7 2700X a LEGGYORSABB processzorunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nem tudunk mit csinálni ezzel, hacsak nem váltunk vissza áprilisi Windows 10-re, de akkor meg nem tudunk DirectX Raytracinget tesztelni.
A közhiedelemmel ellentétben mi ezeket konkrétan lemértük, és nem az Intel volt a gyorsabb. Azt is lemértük, hogy mi okozza a teljesítményvesztést, és az októberi Windows update. Az áprilisival az Intel volt a gyorsabb. Most akármit is cserélünk a helyére, az lassabb lesz. A mi nyolcmagos Haswellünk is, illetve nyilván visszakérhetjük az i5-9600K vagy az i7-8700K, de ezek már a Ryzen 5-tel sem bírtak. Megnéztük élesben, nem a levegőbe beszélünk. Lassabbak! Ennél egyértelműbben nem tudom leírni.
Innen kétfelé léphetünk. Vagy visszamegyünk 1803-ra, vagy frissítjük tovább a 1809-es Windows 10-et, mert a kiadás alapján még az októberi verzión tanyázunk, mivel akkora raktuk össze a tesztplatformot. Azt nem tudjuk, hogy ha előrelépünk, akkor mi történik. Majd kiderül márciusban, amikor frissítjük az alapot.
Persze aláírom, hogy mi vagyunk a hülyék, hogy az októberi Windows 10-et használjuk az első kiadással, de a fene se gondolta volna, hogy ezt teszi az Intel procikkal. Nekünk volt a legmeglepőbb, amikor először láttuk az eredményeket. Aztán a Microsoft megerősítette, hogy élnek a fixek, és azok ronthatják a teljesítményt Intelen (BIOS-t sem tudunk visszarakni, mert Z390-es lapunk van, pedig ez is számít, az újabb BIOS-ok lassabbak). Emiatt döntöttünk úgy, hogy a Haswell megy, és jön a helyére a leggyorsabb elérhető CPU, ami marad. Ez pedig a Ryzen 7 2700X volt. Nem tudunk mit kezdeni az IPC-vel, az elmélettel, az Intel magjával, ezek a gyakorlatban az októberi Windows 10 első kiadásával látványosan nem működnek. És ha a fejünket verjük a falba, vagy táncolunk a gép körül, akkor is a Ryzen marad a gyorsabb. A táncot konkrétan kipróbáltuk, nem működött.
Persze, ha most visszamehetnék az időben, akkor dobtunk volna fel egy 1803-as Windows 10-et, mert Raytracinget úgy sem teszteltünk eddig, tehát megvárhattuk volna az áprilist, de mondjuk múlt év októberében még úgy volt, hogy decemberben már jön a Raytracing teszt. Akkor a 1809, még az első kiadás mellett is jó ötletnek tűnt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #84605 üzenetére
Mi is ki tudjuk kapcsolni a HT-t. Láthatod a tesztben, hogy megtettük, és mennyit gyorsult nélküle.
A Threadripper a mi játékainknak pont kedvez, mert öt NUMA-aware címünk van (AotS, Hitman, RotTR, Strange Brigade, Division). Erre nagyon figyelünk. Bármilyen játék is jön, az csak akkor kerül be, ha NUMA-aware, ugyanis ilyenkor a program tolerálja a késleltetést a memória felé, így sokkal jobban skálázódik több magra, mint más cím. Ezt direkt amiatt tervezzük így, hogy ha lépünk 12-16-24 mag felé az erősebb GPU-kkal, akkor a programok skálázódjanak, és ne álljanak meg egy szinten.
Nem a Far Cry 5-tel van bajunk. Az egy elavult API-t használó játék, ott gyorsabb is maradt az Intel még az új Windows 10 ellenére is, mert főleg egy mag korlátozza a teljesítményt. Az Intel gépekkel a sebességproblémák a RotTR, a Deus Ex: MD, a Strange Brigade és a Hitman alatt jönnek elő. Mérhetően lassabb. Az FH4, a Division és az AotS nagyrészt ugyanaz. Forza Horizon 4 alatt a Vegák jobban mennek Intelen Full HD-ben, de csak 8-10%-kal. Persze ez is különbség, de összességében annyit bukik a többi hardver a négy problémás címen, hogy érdemesebb az átlagban gyorsabb procit választani.
Nincs igazán jelenség. Egyszerűen az októberi Windows 10 betesz pár címnek. Az a bajunk, hogy a mi játékpackunk pont ezekből a címekből áll. Nyilván egyrészt ezeket részben le kell cserélni, jön már a SotTR, ami kevésbé érintett, meg a Hitman helyére jön majd valami.
(#84606) VTom: Programfüggő. Deus Ex: MD és Strange Brigade esetében nagyjából -20% HD-ben. RotTR-rel -10-15%. A Hitman fura, mert ott az AMD meg sem érzi ezt, míg az NV-nek fáj valamiért. De nem tudjuk rávenni a Steamet, hogy egy korábbi Hitman verziót töltsön le, amire még jó a GeForce driver, tehát itt azért az NV-t a drivere is hátráltatja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #84610 üzenetére
Ennek már utánamentem. A Microsoft szerint akkor érződik leginkább az októberi Windows 10-ben hozott fixek hatása a HT-s Intelen, ha az alkalmazás nagyon jól képes skálázódni az elérhető szálakra. Tehát a következmény lehet akár -1-2% is, mert valamit azért számít, de a játékok jelentős része rosszul skálázódik. Ugyanakkor lehet jóval nagyobb is, amikor az adott alkalmazás explicit API-t használ, és a parancslisták generálása explicit párhuzamos, illetve a barreirek sem korlátozzák igazán a GPU kihasználhatóságát. Ez nálunk azért érződik elég erősen, mert mi eleve úgy készítettük fel a tesztcsomagunkat, hogy DX12/Vulkan játékokat használunk. Ráadásul olyan explicit API-s címeket, ahol direkt megnézzük, hogy a barrierek csak a számítás igen kis részét tegyék ki. Ergo, mi több címmel is rámegyünk azokra a limitekre, amelyekhez a játékok 99,9%-a hozzá sem szagol. És persze, amikor ezeket eldöntöttük, akkor fingunk sem volt arról, hogy egy OS update-ben szállított mikrokód ennyire ellenünk tud fordulni, holott a célunk csak az volt, hogy a tesztelt játék igenis használja erősen a rendelkezésre álló erőforrásokat, ne malmozzon az a CPU vagy GPU a futtatási idő felében. Ehhez hasonló játékfelhozatalt nem nagyon látsz a többi tesztben, ott még mindig nagyon sok a DX11-es játék, vagy más explicit API-t használó cím, amelyek messze nem terhelik annyira a hardvereket, mint a mi címeink, így azokra a bugfixekre sem érzékenyek annyira, amiket speciel behozott a Windows 10 októberi frissítése. És ezzel nem tudunk igazán mit kezdeni, mert a mi játékfelhozatalunknak fáj ez a frissítés, tehát muszáj volt lépnünk az ügyben. És ezt a problémát egyébként elmondtam a Microsoftnak is, kértem tőlük segítséget, hogy mit ajánlanak, és ők is azt mondták, hogy a specifikus helyzetet figyelembe véve használjak Ryzent, amíg az Intel nem hoz erre hardveres fixet.
(#84611) Habugi: A mi játékainknál a DX12 megfelelő meghajtóval gyorsabb a DX11-nél. Erre is szoktunk figyelni.
A mai frissebb játékoknál a HT nem lenne probléma, sőt, előnyt jelentene, ha az októberi Windows 10 nem szólna közbe.
Most már semerre nem indulunk. Túl sok mérésünk van erről a tesztkonfigurációról. Az biztos, hogy a jelenlegi játékokat átlagban a leggyorsabb processzorral mérjük. Közben pedig várjuk az Intel hardveres fixet kínáló hardverét. Magukhoz a játékokhoz nem fogunk nyúlni azért, mert sokkal megterhelőbbek a többségnél. Pont ezt keressük egy játéknál. Ha az Intel hoz az alapproblémára hardveresen javított procit, akkor megyünk rá. Egyébként mind tudtuk, hogy a Spectre v1/2, meltdown, foreshadow, akármi bugfixeknek ára lesz, azt nem sejtettük, hogy ez bizonyos, explicit API-t használó játékokra kihathat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #84626 üzenetére
Könyörgöm tényleg, ezzel mi a túrót kezdjünk, amikor a mi összeállításunkkal meg sem közelítik ezeket az eredményeket az Intel procik. Persze sokkal lassabbak a memóriáink, de akkor sem ezek jönnek ki, hanem amiket mértünk korábban.
Értékelem a gesztust, csak nem tudom a megoldást. Más ütemben nyomjuk a nextet a Windows telepítéskor?Ki tudnánk cserélni a procit egy i7-8700K-ra, de lassabb. Lemértük!!! Annyit tudunk még csinálni, hogy nem az októberi buildet használjuk, hanem az up-to-date-et, de ugye nálunk nem olyan a Windows 10 frissítése, hogy bármikor tudunk lépni. Mi ezt leállítjuk azon a ponton, ahogy telepítettük. Ergo addig azon a builden maradunk, amíg nem csinálunk új tesztrendszert. Ez a verzió jelen pillanatban a legelső októberi update, és azóta nem raktunk újabb Windows 10 update-et. Lehet, hogy ez amúgy megoldaná, nem tudom, elvileg a Microsoft az általunk használt buildet visszavonta, de nem tudunk már frissíteni, mert több tucat adatunk van erre. Leghamarabb tavasszal váltunk tesztrendszert, amikor jön az új Windows frissítés, és felkészülünk a DirectML-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #84638 üzenetére
És mit csináljunk másképp a Windows 10 telepítésekor? Hány másodpercig várjunk a nextre kattintás előtt, stb. Ezzel a problémával küzdünk november óta lassan, de nem találjuk rá a megoldást! Illetve az egyetlen dolog, ami megoldotta az áprilisi update volt, de az visszalépés. Annyit tudunk még tenni, hogy próbálunk nézni 3,6 GHz-es memóriákat, mert a mi RAM-jaink sokkal lassabbak, de nem hiszem, hogy az ekkora különbséget okoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmit. Sima next-next-next telepítés.
BIOS az load optimized default.
(#84649) Habugi: A korábbi Windows 10 update-tel nem volt/nincs gond. Ez az egyetlen, amiből ki tudunk indulni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #84651 üzenetére
Nem.
Az alaplapoknál mindig a beszerzés pillanatában elérhető legfrissebb BIOS van rajta. Ezek sokszor nem publikusak, hanem kapunk az Intel és az AMD-től hozzáférést, hogy ezt, illetve azt rakjuk fel a tesztcsomagokra. Ezeket az instrukciókat követni szoktuk, hiszen ők tudják, hogy melyik BIOS jó nekik.
Nyilván nem csak egy beállítással nézzük, de a CPU-teszthez visszatértünk a HD-re, hogy legyen különbség. Ezeket publikáltuk.
Természetesen. Amikor platformot váltunk, akkor mindig külön ISO-t csinálunk.
Mint írtam nézegettük ezt. A probléma az áprilisi Windows 10-zel tűnik el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ScomComputer #84656 üzenetére
Legalább a Hitmannél megvan a hiba.
Szóval a render target reuse elméletben egy optimalizálás, ami újrahasznosítja a render targetet, amikor csak lehet, és ezzel memóriát, illetve kevés számítási kapacitást spórol. Na most ez a beállítás döglik meg a GeForce driverrel, illetve az új patch-csel. Elméletben pár százalékot kellene gyorsulnia, de elkezdi veszettül teletölteni a RAM-ot, és állandóan kifut. Kikapcsolva már működik. Fel van véve bugnak, de már nem valószínű, hogy javítják, mert bonyolult lenne, ki kellene adni egy új patch-et is a játékhoz, és ahhoz jöhetne egy jól működő driver. Szóval a workaround az marad, hogy render target reuse disabled.
A legviccesebb, hogy ha az auto egyszer enabledre rakta, akkor örökké enabled marad, és csak manuálisan lehet disabledre rakni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ScomComputer #84658 üzenetére
Engem az basz fel, hogy ez elméletben egy optimalizálás. Ha már kiadnak egy patch-et, amivel a GeForce driver nem működik, akkor legalább írnák oda, hogy kapcsold ki manuálisan te paraszt, mert hiába célja a sebességnövekedés, a GeForce driver megpukkan tőle. Ki a tököm gondol arra, hogy egy egyszerű render target reuse-tól összeomlik a meghajtó működése. Nem mellesleg ez korábban működött.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz snecy20 #84667 üzenetére
Csak, hogy ezt már megnéztük más 2700X-es gépekkel is, és minden klappol. Az inteles konfigok nem működnek, azok amik nálunk voltak. Persze könnyen lehet, hogy a Z390-es lappal volt valami. Ez sem zárható ki, elvégre nem kereskedelmi termék volt, de alapvetően a teszthardvereink zöme nem kereskedelmi. Ezekkel nem szokott gond lenni, de nem elképzelhetetlen, hogy egyszer becsúszik valami gikszer.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #84683 üzenetére
Február 7. Egyébként ilyen minimum az jöhet egy memóriatörlésből is. Csak egy frame-et érint, de ha a mérésnél az abszolút minimumot nézed (a GTA5 azt nézi), és nem korrigálod az 1%-nyi legrosszabb érték eldobásával, akkor a kevesebb memóriából eredő memóriatörlés benne lesz az eredményekben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #84692 üzenetére
Dunno. GTA5 már nincs a tesztgépen.
Na most elég egyszerű ám megszerezni a review guide-ot, abban van kismillió eredmény. Persze nem mondom, hogy ezek onnan vannak, de nem most szivárogna valami először.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #84839 üzenetére
Tavaszi biztos nem lesz. Korábban megmondtam, hogy idén először jön az EPYC. Ezután a Ryzen, és utána a Radeon. Ez úgy fél éves tartományban lesz lezavarva. Ez tűpontos infó, az AMD-től származik. Annyit nem tudni, hogy a Castle Peak mikor jön. Papíron kész lesz tavasszal, de az EPYC lapkákat használja, tehát nem biztos, hogy megéri kiadni akkor.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Navi az az új termékcsalád. Több GPU-t foglal magában. Ami most van Vega, az ennek az elődje.
Vannak erős pletykák, hogy visszatér a multi-GPU, de nem úgy, ahogy eddig, hanem egy GPU-nak jelenti magát. A rendszer egyet fog látni, függetlenül attól, hogy fizikailag kettő van.
Abból kiindulva, hogy mik a tipikusan célozható dátumok... szerintem áprilisban jön az új EPYC, a Computexen a Ryzen 3000, augusztus-szeptemberben a Navi, legalábbis az első egy vagy két GPU, amik az év végéig kiegészülnek. A Castle Peak (új Threadripper) pedig szerintem augusztusban jön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Náluk is történnek dolgok. Az Intelnél kevésbé, mert ugye ők a 10 nm-rel még mindig küzdenek, de idén már lesz ultramobilba Ice Lake. Máshova 14 nm-es refresh jön. Az NV is fejleszt, csak kevesebbet beszélnek erről, jelenleg leginkább semmit. De ettől még nem a tökeiket vakargatják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #84925 üzenetére
Még felesleges nézned. A privát bétában nem szállítják a legnagyobb textúracsomagot. Csak a beállítás van meg, de nem csinál semmit. Külön lesz letölthető a játékhoz.
(#84957) snecy20: Nem igazán. Az AMD-nek csak opciói vannak a Dirt játékokra, de utoljára ezt a Dirt Rally esetében kérték. Olyasmi szerződés ez, mint az Alien címeknél, hogy az AMD-t illeti meg a támogatás joga. Ha lemondanak róla, akkor üzletelhet vele más. A Dirt 4 az valójában Intel cím, mert az AMD nem élt a jogával.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Formula-1
- Vodafone mobilszolgáltatások
- DIGI Mobil
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5300 2in1,13.3",FHD,i5-8365U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,Touch
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs