-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #8901 üzenetére
Barátomnak az van (a hétvégén együtt kerültük meg a Balcsit). Te, hogy az milyen finom kis műszer!
Mondjuk nem értem, hogy Varából miért csak 125-ös meg a brutál 1000-es van, de semmi "normális", például 250-es, 400-as, 600-as...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8904 üzenetére
Az nem a Marauder? Sebaj... Ez kicsi, de annál férfiasabb!
Nézzük a jó oldalát, aki ilyet vesz, talán nem "kompenzál":
bezzeg a 400-as Madison. Tekergetni jó? Fast Forward 6
Ui: ha vki tud szerezni hasonló című (autós)DVD-t, szóljon!
(A Faterok Motoron c. műalkotást viszont inkább ne!)Szerk: a fütyülő hang az már a turbó? (Viccen kívül: az
első kerékcsapágyat gyanúsítom - de múltkor se jött be...)Szerk2: ez a "buzukis" nagy barátja lehet a motorosoknak.
(Az előttem tekergő ég tudja milyen motor megijeszthette?
Legalábbis előrefelé int be... nem sejtve, hogy jövök én is.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mint az közismert () a Madison (is) belegyújt a kipufogási ütembe,
így ha alapbeállításon van a KOSO mérő, duplázza a fordulatszámot.
Mondjuk az ~6000 az kell is, mert különben nem jönne ki 30 paci.
(Annyira nem nyomatékos.) De ha csak arra célzol, hogy nálad 5000
fölé nem nagyon szokott menni, arra meg a magyarázat, hogy nehéz
görgőket raktál bele. Így lett belőle keveset eszik, viszont nem megy.Szerk: és a 6500-5500 ejtés (ami érződik) kb. 29LE-ről 26LE-t jelent.
(De kinéztem már a multivart. Csak jó lenne ha egyenletesebb lenne:
együtt lesz cserélve minden, így megvárom, míg "rendesen" elkopik.)#8908: jól van akkor.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Annyira nem nyúltam még a fordulatszámmérőhöz a feszmérő szerelés óta,
hogy még mindig 6000-nél (ami ugye 3000 valós) figyelmeztet a váltásra, lol.
Mondjuk ez legalább adott támpontot a gyorsulós videók összevetéséhez.
Adott pillanatban villan a piros, tehát azon a képkockán megvolt a 3000 rpm.Igazából annyira nem könnyű pontosan leolvasni a grafikonokhoz. De ez az
5500-6500 különbség azért jelentős eltérés... A digit/pontos sebességmérő
nélkül viszont tuti nem csináltam volna meg ezeket az összehasonlításokat.Az az egy tizedmásodperc az semmi (nagyjából mérési hiba is lehetne), de
tényleg sokkal kényelmesebb a gép nagyobb tempónál. Ennek ellenére, és
a vicces (?) videók készítésének lehetősége ellenére: visszaraktam a kicsit.Ja: nem ment jobban a nyitott dobbal, csak ~100 rpm-mel többet forgott, de
az megint csak olyan kicsi különbség, hogy a széljárás többet számított.
Ti. utólag tompítóval is tudta ugyanazt, meg a nagy plexivel is alig jobbat. -
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #8897 üzenetére
Ezt pl. ki fogja megvenni? Melyik rendőr szopja be, hogy csak 50-es?
szmissz,
Hol nézelődjek, ha nem a ha.hu-n, meg a jofogas-on? Ha személyesen megyek kereskedőhöz, ugyanezek a fosok vannak. Vagy ami még képről jól néz ki, és tűrhető az ára, tőlem 250 km, így az is hanyagolós.
Ha már a beteg hengerelrendezéseknél tartunk egy ismrősömnek volt valami japán belpiacos sor 4-es 250 cm3 Yamahája. Egy henger 62,5 cm3. Panaszkodott is, hogy pörgetni kell nagyon, alul semmi nyomatéka.
-
(jan)
őstag
Sziasztok!
Jelenleg egy Aprilia sr 50-es gépet hajtok amit le akarok cserélni olyanra amit b125-ös jogosítvánnyal tudok vezetni.
Nincsenek különös elvárásaim, városba szaladgálásra használom, legyen megbízható, és mögém férjen az asszony
Mit tudtok nekem ajánlani? Mi az alja ár amiért érdemes ilyen vasat venni ? 400 ezerért nem akarok robogót venniLegszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Amott is megmondták: fogsz venni, ha robogózni, motorozni akarsz! Vagy részletekben, sűrűn káromkodva fizeted ki a "megspórolt" pénzt az olcsóbb járgányra a szerelőnél. Ne feledd el 2 személy komplett motoros védőruházatát sem, az sem kis pénz. Legálisan, rendszámos géppel motorozni nem olcsó hobbi.
Hogy ne csak negatív legyek: a robogó nem az én világom, de 125-ös váltósból a Honda CG125, Yamaha YBR125 az ami néha elérhető áron van, és jók is szoktak lenni. De ha csak egy azonnali láncszett, vagy gumicsere, fékbetétek befigyelnek, már ott is bele érsz a 400k-ba simán. Plusz még az átírás költségei.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
Barmire fel tud ulni az asszony.
Kerdesek. Hany kilo vagy? Ketten hany kilosak vagytok? Melyik varos? Miert pont 125? 150 nem lehetne vagy 250? Sajnos pici penz kis foci....
A 125 egy szemely kenyelmes dinamikus varosi eszkoz, pici fogyi, szinte mind ami 4utemu. A 2t tobbet eszik, de jobban is megy. Mas a motor karaktere. Vegsebesseg tekinteteben a realis egy 70-es tartos utazo. Ket szemelyel pedig az is kuzdelem. Mivel ketten is motoroznatok, en feljebb mennek, 250 fole.
Egyszemelyes motorozashoz eleg a 125 de idelaisabb a 180-250 koruli masina.
Kerek meret, a csomagtarto rovasara megy. A teleszkopok az olcsobb szegmensben, 99%ban cseresek. Lehet gumit cserelni, es kell is, de csak fel siker, 2 szemelyes motorozasnal, meg vegkepp. -
szmissz
senior tag
400 alatt lefingott, tekergetett olasz klozetokat lehet kapni, vagy öreg, gányolt pudvákat. Vegyél egy újat, 1 millió körül(kicsit felette), plusz ruha 100k és minden ok lesz.
Na, legyen már ilyen vélemény is itt!
Aztán innen lehet lefelé menni esetleg és talán rádöbben az ember, hogy 200k körül mire számíthat, amikor egy újra csak a regadó 95 ezer, plusz okmányiroda még 30...
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
szmissz
senior tag
"egy újra csak a regadó 95 ezer"
Szó szerint ezt írtam, szal...
Arra próbálok ezzel rávilágítani, hogy milyen irreálisan kevés pénz egy minőségi, jó állapotú, rendszámos, használt mociért a 200k és hasonló összegek.
Kapásból mindre rá lehet garantáltan borítani egy százast, az új gumikkal, fékekkel, folyadékcserékkel, stb-vel kezdve.
Bár lehet, hogy csak nekem van ilyen fétisem, hogy legyen penge és biztonságos műszaki állapotú a jármű amin az életem múlhat.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
szmissz
senior tag
Alap. Nálam a tuning autónál/motornál is kimerül a tökéletes külső, belső takarításban. Alkatrészekből is csak a legjobb minőség jöhet.
Most vettem 2 liter 10W30-as 4T olajat 10 ezerért, hogy ezt rakassam be a kötelező szervíznél, a szalonban használatos 10w40-es félszintetikus, hordós fos helyett. Most azon gondolokozom, hogy a gyertyát is megveszem, mert nem bízok senkiben, hogy a legjobbat rakja bele.
Kb neked van itt az egyetlen olyan géped, amire elismerően csettintek, hogy végre nem egy guruló budi.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #8928 üzenetére
De hiszen az rommá van törve, mint mindenki más motorja is a topikban
csak az új az, ami nem lefingott, tehát mindenki más itt budin ül. Igaz,
hogy nyáron a kolléga is rommá törte a Kymco-t, de azóta összerakatta.Ezt most egyátalán nem kcsa-t bántásból (szép lett a gép), de szmissz
sportot űz abból, hogy provokatív stílusban fórumozik. Tiszta ludsimon... -
Micsurin
nagyúr
Az MBK Skyliner == Yamaha majesty ha jól olvasom ? csak Fr.o-ban készült ? Van még a Gdinken , maja , madisonon kívül hasonló méretű , és teljesítményű 125 robogó ami árfekvésben is hasonló ? ( Mert Swing lenne a legjobb , de azért az a biliben a karóm )
ha már robesz lesz, ezt találtam :
250 stb , de ez a szín , ha motorikusan jó , de ütött kopott malát tudnék venni akkor tutti ilyenre lenne fújva
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szmissz #8925 üzenetére
Értem én, hogy ludsimonba már nem köthetsz bele, így a többiekbe kell...
Jó dolog egy új motor. De belegondoltál abba, hogy legtöbben nem engedhetik meg maguknak?
Tény, én is sokat szoptam/szopok Majával. Tény, hogy az előző tulajdonos nem hanyagolta el (de előtte kapott szegény...)
200k ráment a motorra, amióta nálam van. Viszont közben használtam is. Vételárral együtt 500k. 180ccm, míg az új 125-ös verziója 1,2M... Értem, nem olyan szép mint az új (idővel, ha már nincs rajta mit csinálni, kap egy új fényezést is). Lassacskán összerakom, de mire elégedett leszek belemegy vagy 20ekm...Kcsa motorja tényleg szép... De nekem nem kéne... Miért? Mert kezdő vagyok (6k km Tacton, 6k Maján), és ha eldobnám, napokig nem aludnék, mert "jajj a fényezés"... Maján is megviselne, de mivel van már rajta karc, könnyebben jutnék el oda, hogy kijavítgatom/bontott idom rá...
www.dongosofor.hu
-
Micsurin
nagyúr
válasz szmissz #8940 üzenetére
Mert emberből vannak ? (nem ide tartozóm , de ez most ugy felmerült bennem)
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szmissz #8940 üzenetére
Jó, abban igazad van, hogy 200-ért nem szabad a patika állapotot elvárni. De anno Tact vásárlásakor megkaptam, hogy 100-150k alatt nem lehet 50-est venni. 75k-ért megvettem a Tactot, 1 év 6000km lényegében hiba nélkül. Pár kopó alkatrészt cseréltem és ennyi. Igen, kívülről ütött-kopott volt, de ezt tudomásul vettem...
Maján is van némi sérülés, nem is zavar túlzottan... Nem úgy ez a karburátor-frontérzékenység, de előbb-utóbb rájövök mi az oka... Viszont ha új motorra gyűjtögetnék, lejárna a jogosítványom mire ráülnék... valamit valamiért
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #8924 üzenetére
Vedd meg a Maját 2 részletben. Odaadnám próbakörre,
akár 1 hetes tartós tesztre, hogy lásd, mennyire jól motorozható.
Vagy nem. (Csak félek, hogy a Csíkihegyekből kiszaladó kutya...)Mondjuk most kezd érdekes lenni a Madison, hogy túlmelegszik,
mire beérek (csöpög a víz, jár a venti), jobb tempónál meg túlhűl.
(Egyik ugye a termosztát, de akár a másik is lehet, ha vmi köztes
állapotban ragadt le. Mindenesetre sok a hűtővíz, kinyomja.)Már félig szétszedtem este. Ha reggel lebontom, minden kiderül!
Persze 30 fokban egy járó venti és egy 85 fokos hűtővíz nem baj,
ilyen talán már tavaly is volt - csak akkor nem volt túltöltve.Micsurin: nekem is tetszik a láthatósági fényezés! De a "régebbi"
évjáratot nem venném, a facelift óta használhatóbb a tükör / óra.
Amúgy StoneBridge-nek volt egy narancs 250-es Madison 3-ja.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #8943 üzenetére
Ha a 2006-os faceliftre gondolsz, ott nem piszkálták a műszerfalat, csak a 2011-es EVO verzióban. A tükör stimmel
A narancs amúgy tényleg vagány, de mattulós fajta, úgyhogy ami fényes az újra van fújva, vagy ponyvával letakart garázsban tartották. Egy felújítottat láttam, na az szépen csillogott
-
Hauptmann
addikt
válasz szmissz #8940 üzenetére
Senki sem akar tutit 200-300 ezer körül. Én azt írtam, hogy a kinézet nem érdekel, lehet karcos (sőt előny lenne, mert munkára kell, és akkor nem kellene annyira vigyázni rá, mint pl. majd a Bálnára, ha kész lesz), viszont műszakilag jó legyen. Ez azért messze van a tutitól.
DigitXT,
Köszi a lehetőséget, de még egy nagyobb gép nem kell, fogyasztás szempontjából is megállnék 3 Liter alatt, neg szeretnék elférni a sorok között pl. a Margit körúton. Erre egy ET4 pont jó lenne.
Amúgy is megvan oldva most a munkamotor kérdés egy 50-essel, de az igazi egy 125-150 lenne. Majd talán ősszel.
-
DigitXT
félisten
Én még a 2002/2003-as váltásra gondoltam a Restyling lett a kormány-tükrös:
a Madison 3 a "csokornyakkendős" verzió - a narancs is - nekem nem tetszik.
Alepvetően a linkelt sárga mocihoz szóltam hozzá, hogy az még a régebbi.Bejöttem leszedett hasidommal, hogy tudjam mérni a bordák hőmérsékletét...
Mindkettőt ~53 fokosnak mértem, miközben a blokknál 85 fok volt a "vége".
Nem indult el a venti (egyszer piros lámpánál igen). Viszont a Lágymányosin,
szabályos 70-nél elszállt a kiegyenlítőtartály takarólemeze. Eltalálta a lábam,
meg is ijesztett, meg a tükörben láttam, hogy a terelővonalra esve pattog. Na,
visszamentem érte izibe (nem álltam félre rögtön nagy fékkel, mert jöttek), de
már nem találtam meg. Eszem-faszom megáll... Megcsinálni úgy sem tudom
a hűtést, nincs otthon műhelyem. Kezd a tököm tele lenni az egésszel...
Átmosni sem tudom a hűtőt, ha esetleg dugulás lenne, víz nincs a garázsban.Persze, azóta vannak gondok, amióta megint elkezdtem aktívan írni a topikba:
szopóroller topik, ez nem kérdés... Szerintem inkább nem írok, mert hiába jön
jó tanács, hogy mit kéne csinálni, ha nem tudom megcsinálni, vagy csak még
nagyobb kárt okozok vele. Az a műanyag b*sz is tuti ezért veszett el.Egyszer majd elviszem szerelőhöz, vagy felgyújtom. (Na jó, azt azért nem.)
Már csak azért sem, mert kb. annyiban van, mint egy új motor lett volna: faxa.
Amúgy kormos a kipu vége, tehát alapvetően túl van dúsítva. Gondolom azért,
mert amikor télen tekergettük a karbit, mert nagyon szegény volt (hidegen!), a
beállítás nem üzemi hőmérsékleten történt - ennek ellenére bele-bele durrog a
kipuba a féktávok végén alapjárat közelében, kb. 70 fokos motorhőmérsékletig.Szar az egész!
Új hozzászólás Aktív témák
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...