-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz DigitXT #18446 üzenetére
Én az üzemanyagköltséget sohasem szoktam ilyesmibe belekalkulálni, az más tészta nálam. Mondjuk alapból már nagyon rég nem is írogatom, hogy mikor mennyiért tankoltam.
De az üzemanyagot leszámítva is jó kis összegnél vagy már.ó, hát esetleg egy sportvariót kaphatna, de csak ha lejárt a garancia.
Milyen garancia?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18452 üzenetére
Hát a 2018-as Forzára. De nem kell aggódni, nem veszek semmit.
Ki kéne egyszer próbálni egy T-maxot, mert azt nagyon dicsérik... -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #18451 üzenetére
Ez igaz, ráadásul szeretnék is szerelni valamikor (a nagy motort majd én akarom szerelni), de mostanáig a tanulás és a sportolás mindenképpen fontosabb volt számomra. Ez a bokaszalag szakadás is betett sok mindennek erre az évre, a futást és a tollaslabdát abba is hagyom egy jó időre, az országúti és a túra biciklim mellé most vettem egy full suspension mtb-t az erdőbe, a nagy motort pedig elhalasztottam.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
tikshow
addikt
Otletek, hogy miert mozog a kilometerora, ha a motor meg se moccan?
[link] -
gabor426
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Gilera Runner 200 vxr-em.
Amikor pár napja kijött a jó idő elővettem, simán indult nem volt gond. Rá két napra megint menni akartam vele és az istennek nem akart elindulni. Úgy szoktam indítani, hogy két gázfröccs és utána gáz nélkül indítózok. Már évek óta meg van, 20 ezer kilómétert tettem bele és még nem volt olyan, hogy nem indult volna. Vagy egy órát szarakodtam vele, mire el tudtam indítani, gyújtás volt azt megnéztem, a gyertya viszont benzines volt. Amikor elindult mentem vele egy kört és nagyon magas volt az alapjárat. Másnap már el tudtam indítani de nem volt meggyőző és akkor meg hidegen alacsony volt az alapjárat, kis gáz kellett neki h ne álljon le, de 1 perc után már tökéletesen járt a motor. Lehet hogy az autómata szivató vacakol? -
veterán
válasz gabor426 #18457 üzenetére
Nekem van egy 180 vxr-em ami a hengert leszámítva teljesen ugyanaz. Ha csak egyszer csinálta a dolgot, akkor én nem foglalkoznék a dologgal csak akkor, ha visszatérő probléma lenne. Bár akkor még nem az enyém volt a motor hanem a cimborámé, de akkor néha csinált olyat, hogy indokolatlanul hol magas, hol pedig alacsony volt az alapjárat. És ez viszonylag rendszeres dolog volt. Átnéztem neki mindent, hogy nem-e szív falsot valahol vagy ilyesmi, de semmit sem találtam. A szívató is jól működött elméletileg. Mivel jobbat nem tudtam, ezért fogtam és levettem a komplett karburátort és kitakarítottam az egészet. Onnantól kezdve soha sem csinálta már a feljebb leírt jelenséget.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabor426
csendes tag
nagyon köszönöm a válaszokat!
Sajnos azóta nem tudtam próbálni a csodálatos időjárás miatt, majd a jövő héten.De akkor valószínűleg leveszem a karburátort, ha nem nagy meló, mert talán még sosem volt kitisztítva. Amúgy is ki akartam venni a membránt hátha falsot szív, mert tavaly év végén egyszer kipróbáltam és csak 100-at ment óra szerint, ami hát nem túl jó, amikor megvettem még 120 fölött is ment egy kicsivel. Fogyasztásom 3,3L kb mindig, 70-80 km/h körül járok vele napi 36 km-t és a városban is csak normál tempóban. Amúgy teljesen gyári, a kopó alkatrészekből is mindig próbálok jót venni.
Mennyire nehéz beállítani a karbit? Nem vagyok motorszerelő, de műszaki analfabétának sem mondanám magam, Fater meg nyugdíjas autószerelő, uh szerszám van.
-
veterán
válasz gabor426 #18461 üzenetére
Ha esetleg membránt kell cserélni, akkor jobb ha tudod, hogy itthon esélytelen lesz a megvétele. Ahol esetleg papíron van ott sem lesz, és nem is fog senki behozni ebbe a karburátor típusba membránt. Ezt kerek perec kijelentette kb minden kereskedés, nem biznisz nekik behozni. Én végül is Olaszországból rendeltem, ott most is bármikor beszerezhető, és postaköltséggel együtt is kevesebbe került mint itthon lett volna.
Nem tudom, hogy mikor néztétek utoljára, de a meghajtást (szíj stb) is érdemes ellenőrizni ha már rég nem volt. Ez szintén beleszólhat abba a dologba, hogy alacsony a végsebesség.
Én e szerint állítottam mindig karburátort.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
Srácok, tudnátok nekem általános értékeket adni variátorszíj és kuplung csereperiódusairól? Ellentmondásos értékeket találtam.
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18463 üzenetére
Nyilván azért, mert nincs ilyen általános recept: keresd elő a robogód manuálját, abban lesz egy gyári ajánlás az ellenőrzésre/cserére. Ha szeretsz kockáztatni, a cserénél is csak ránézel, ha még jónak látod (szemre nem repedezett, mérve a szélessége még rendben van, érzésre jól viselkedik a gép), hajtod amíg szakad...
Ha nem szeretsz kockáztatni, cserélsz, amikor a gyár előírja: szakadásnál sajnos előfordulhatnak kellemetlen mellékhatások, tehát nem biztos, hogy megvárnám. (Mégegyszer nem!) Ha repedések vannak az az öregedés jele, viszont ez nem feltétlen korral, vagy futásteljesítménnyel jár: lehet túlterhelés (melegedés, lásd Madison és a Polini kontrasztrugó), vagy kéretlen olajfürdő (lásd Maja2 szimering) mellékhatása is. Szóval nézni, mérni, és (ésszel) cserélni. Ezt tudom javasolni.
Szerk: kuplungnál (elvileg) érzed, ha már szarabbul megy (pl. többet csúszik indulásnál), de ott is lehet nézni/mérni a pofák állapotát. Ha veszel újat/felújíttatod, akkor azt nem célszerű csak úgy bedobni, mert előfordulhat, hogy a harang sem az igazi: vagy felszabályoztatod a csere előtt, vagy együtt cseréled újra, vagy kockáztatod az új/felújított kuplung idő előtti kopását. Idővel amúgy a kontrasztrugó is el szokott fáradni, érdemes néha cserélni, főleg, ha elhangolódott miatta a váltó. Tuning kontraszttal óvatosan (lásd melegedés + fokozott szíjkopás)!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #18464 üzenetére
Amúgy erre a kérdésre igazán még a gyári manulra sem lehet teljesen adni. Hiszen még az sem mindegy, hogy milyen fajtájú-minőségű szíjat tettél be utoljára. Ott vannak még azok a dolgok is amiket te is leírtál, a felhasználás módjáról meg már ne is beszéljünk. Én azt mondom amit te is, hogy mindenképp érdemes néha szemrevételezni szíjat, hogy milyen állapotban is van az.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
campers
tag
Sziasztok!
Lassan számomra is elkezdődik a szezon, viszont még mielőtt elindulnék, szeretném rendbetenni a gépet.
Egy Nexus 500-asom van, viszont már annyira mozog az egész fejidom, hogy gyakorlatilag attól félek, hogy útközben elhagyom. Ezek a fos budapesti utak teljesen kinyírták.
A kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e ajánlani hozzáértő embert (nem feltétlenül szervizt) aki elvállalná, lebontaná az elejét, a szükséges csavarokat pótolná és rendbe tenné a gépet?
Nem sürgős a dolog, de szeretném megcsináltani, mert így elég para vele menni.
A segítségeteket előre is köszönöm! -
campers
tag
-
DigitXT
félisten
válasz campers #18469 üzenetére
Az a gond, hogy kisiparilag a műanyaghegesztés nem igazán kifizetődő,
ergo, ha valaki le is bontja otthon, és meg is állapítja, hogy ez+az törött,
még mindig el kell vinnie műanyaghegesztőhöz... aki visszarakja a letört
füleket, stb. (Reménykedvén, hogy a fényezést nem b.szaraintja össze.)A legkevesebb, hogy pár csavar hiányzik: nem is szoktak sajna elveszni.
Szóval a kábelkötegelős kendácsolásnak is megvan az oka: az olcsó!
Cygnus is tele van vele - miután párszor már elfirkált vele az előző tulaja.
Tudom, a Nexus azért más kategória. Szereltünk már anno a garázsban.
Amikor még volt garázs... most nincs garázs, de van szerszámos fészer.
(Szóval, ha jó idő van, én el szoktam szüttyögni a masinával az udvaron.) -
veterán
Srácok, óvatosan közlekedjetek. Bár szárazak az utak, de veszélyes ez a hideg beton. Kb 2 órával ezelőtt én is meghasaltam a k8-al. Nekem nem lett hála istennek kb semmi bajom, de a motor... Lesz mire költenem a pénzt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18472 üzenetére
K8? Jobbulást!
-
veterán
válasz DigitXT #18473 üzenetére
Gsxr1000,(2008).
Nekem nincs semmi bajom, a bokám fáj csak kicsit. Nem volt nagy esés szerencsére, a tempó sem volt nagy (szerintem még 60-al sem mentem, inkább olyan 50 környéke volt). Egy sima kicsúszás volt egy éles kanyarban. Hideg gumik, na meg többet képzeltem magamról mint kellett volna. Ami fáj az inkább az, hogy motor oldalát leamortizáltam.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18474 üzenetére
Van egy csomag kábelkötegelőm...
-
FeniX-
aktív tag
válasz DigitXT #18464 üzenetére
Halihó, köszi. Nem, nem akarok tuningolgatni, jó nekem a gyári.
Most kitaláltam, hogy lexarom az egészet, és használom 50-60as tempóval. Semmi felesleges gyorsítgatás, meg szlalomozás a kocsisorok között. (Hajnalban még úgysem érdemes, délután meg már nem)
A szíjat kb. 4000 km-rel ezelőtt cseréltem, kuplunggal együtt, még tavaly nyár végén.Mantrázom közben a kulcsszót, mielőtt pár idióta autóson eldurranna az agyam: csak munkába járáshoz... :-)
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #18474 üzenetére
Jobbulást mindkettőtöknek.
-
yodamastah
őstag
válasz sityupityu #18474 üzenetére
Nekem sikerült több mint fél fél évet szívni egy ártalan 60km/h-s lowside-al, és a sérülés következményeivel. (azóta sem vagyok 100%os) A motornak sok baja nem lett, de pár hónap után már úgy voltam inkább a motor tört volna kukára, minthogy nekem lett végül olyan sérülésem amivel a mai napig szívok. Szóval fel a fejjel és jobbulást
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz sityupityu #18474 üzenetére
0 és mínusz fokokban egyáltalán miért kell elővenni a nagymotort?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Hauptmann
addikt
válasz sityupityu #18474 üzenetére
Boka nem dagadt be? Pont 3 éve (baszdmeg, de repül az idő), nekem is picit fájt, amikor elsodortak. Aztán a pici fájdalom nem akart elmúlni, és kiderült 2 hét múlva, hogy bokatörés. Jobbulást.
-
veterán
válasz yodamastah #18478 üzenetére
Most már a jobb hüvelyk ujjamat is érzem, pedig nem is emlékszem, hogy odavertem volna...
Hát ja....a húszas éveimben mondjuk kijutott nekem az esésekből a crosspályán. Három évvel ezelőtt dupla esésem volt. Június elején jött az egyik, épphogy felépültem valamennyire belőle utána meg rá július elején a másik. Tönkre ment az egész nyaram ami magával vitte a szeptembert is. Abban az évben abba is hagytam.
Utcai nagygéppel aszfalton eddig kb semmi komoly dolog nem volt, ez volt az első, hogy kiment alólam a vas. Természetesen én is magamat nézem, hogy nem lett komolyabb bajom, a motor ilyen szempontból csak másodlagos. Ettől függetlenül idegesít a dolog, mert kb a runner-om ára rámegy a javításra mire ellesz tüntetve minden. De inkább több. A kipufogóm is megsérült.runner 125 Az egyik haver motorja tőlünk kb 8 kilométerre szervizben volt. Megkért, hogy vigyem el, de az én ötletem volt, hogy motorral menjünk. A baleset már hazafelé történt, amit egy kis kitérővel tettünk. Kb 3-4 fok volt nálunk. Persze nem a legjobb dolog ilyenkor menni, de én nem fogom a hőmérsékletre, én voltam a balfék. Máskor is mentem már ilyen időben (persze csak rövidebb távon). De most már kicsit kezdek lenyugodni, nem idegesítem inkább magam rajta.
Hauptmann Nincs egyenlőre bedagadva, szerintem csak meghúzódott.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
runner 125
nagyúr
válasz sityupityu #18481 üzenetére
Muta kepet a motorról es sérülésről.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
veterán
válasz runner 125 #18482 üzenetére
Ma már nem megyek le, majd talán holnap este ha hazaértem. De akkor is csak inkább privátban.
A bukógomba ellenére megsérült az oldalidom eleje és az első idom is. Továbbá a kipufogódob és a kormányvég. A kipufogó már intézve van, az egyik cimborámnak van ugyanolyan használaton kívüli akrapovic dobja mint ami nekem van rajta. A sors fintora, hogy az előző tulajnál szinte ugyanígy volt meghúzva a motor jobb oldala amikor megvettem.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18483 üzenetére
Mikor 2014-ben felraktam a 4Roadot, 2 hét múlva elcsúsztam...
Nesze neked 80K-s új dob. De hát ez egy ilyen bicikli. (Karcos.)Hauptmann: jaja. 2015.03.13. a dátum itt: rég volt, igaz se volt...
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Megvan a rugóstag. (YSS) Próbáltam szerintem nagyon jó, extrém jó!
Mintha egy új motor lenne, holnap feldobok egy képet is róla (Már ha nem fagyok rommá, 5-6 fok, 230km M0-M6 Pest-Várdomb + Naked. ), nagyon jól mutat a kis foresighton. És ég és föld. Még a gyárihoz képest úgy is, hogy annak "jó" állapotát nézem.
Ridewillről rendeltünk édesapámnak. Korrekt bolt, Olaszból ~1 hét alatt itt volt UPS-sel.
@sityupityu: Jobbulást, kedved ne szegje lassan itt az igazi tavasz.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Hauptmann
addikt
Digit, egy ilyet?
-
-
DigitXT
félisten
Alakul a következő topiktali...Hol máshol, mint a szerelőnél...
-
Burt1793
veterán
De ilyet vettél? Erről írják a legjobbakat.
Nekem az tetszik, hogy ezzel a régi gumival (citygrip) kicsit megdöntve, nagy gáznál és kis sebességnél van egy érezhető szlip, erősnek érződik tőle a robogó. 😃 Persze minden más esetben csak kellemetlen, hogy csúszkál össze-vissza. Igaz, most még az aszfalt is hideg, azért ilyen durva.Szar robogón derékszögnél kisebb szögben áll a bokám, rohadt kényelmetlen a gyógyuló lábammal, de most már nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Mini-ITX
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- BestBuy topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest