-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
campers
tag
Sziasztok!
Egy Nexus 500-ban (2004) szeretnék cserélni fesz.szabályzót. Egy ilyet rendeltem. A kérdésem, hogy a motor mely részén találom az eszközt. Ugyanis lebontottam a moci elejét és ott találtam egy hasonló eszközt. Viszont ez baromira nem hasonlít a vásárolt szabályzóra. Nyugtassatok meg, hogy nem sz@rt rendeltem, csak rossz helyen keresem.
-
campers
tag
Igen, utána már rájöttem , hogy az az ECU. Tovább bontottam a mocit, aztán végül meglett a szabályzó. A moci "hasán", annak is az eleje felé, közvetlen az első kerék mögött a kürt mellett van. A rácsos műanyag borító védi. Borzasztó mennyire szét kell szedni a gépet, hogy hozzáférjen az ember.
Tettem egy próbakört, a korábbi "konstans" 12-12,4V töltés helyett most 13-13,2V körül van folyamatosan a feszültség. Gondolom ez a normális.
Akit érdekel a karikázott helyen keresse -
campers
tag
Túl nagy szaki nem vagyok a témát illetően, ezért fogalmam sincs mi lehet az oka, hogy ~13,2V-nál nem megy feljebb a feszkó. Xenonjaim vannak (tompított meg a refi.) Pontos értékeket fordulatszám-feszültség érték/esés majd csak este tudok mondani, akkor húzok vissza Pestre (~150km).
(#3457) DigitXT- Nem nézted el, 4Road tompító nélkül szigorúan. Clark Ádám tér alagút, meg a nagyobb aluljárók a kedvenceim
-
campers
tag
Nem kimondottan a topikba vág a kérdés, de szívesen vennék pár ötletet: holnap szeretnék a barátnőmmel elgurulni valamerre egy pár órára, itt Pest körül, valamennyire változatosabb útvonalon. Egy kaja valahol, aztán vissza Pest.
Tudnátok ajánlani valami frankó útvonalat egy ilyen kis laza guruláshoz? -
campers
tag
-
campers
tag
válasz DigitXT #3849 üzenetére
Ha már pár km-t beletettél az új dobbal (nem tudom a tompító mennyit befolyásol) egy fogyasztás értéket mondj már légyszi. A Nexusom tompító nélküli dobbal, komputer által mért eredmény alapján 5-5,1 litert zabál városban. Országúton valamivel kevesebbet (4,6-5l).
Egyébként ezek az értékek reálisak? (mondjuk hozzáteszem, hogy az esetek nagyobb részében "dinamikusan" hajtom a gépet) -
campers
tag
válasz DigitXT #3859 üzenetére
Azt figyeltem meg, hogy míg a "régi" fesz.szabályzóm volt (ugyanolyan üzemanyag mellett) motorféknél akkorákat durrogott mint a pics@. Bármikor elő tudtam idézni, kicsivel nagyobb tempó kellett hozzá. Ha fő úton mentem 130-140-el aztán gáz 0-ára vissza, olyan volt mintha "3 robbanós petárdák" sokaságát dobálnám szerteszét Városban is megcsinálta bármikor. Aztán most, hogy új fesz.szabályzót tettem bele a jelenség majdnem 0 gyakoriságra redukálódott. Nem tudom a szabályzónak mi köze lehet a dologhoz...
-
campers
tag
Sziasztok! Tegnap indultam fel vidékről Pestre (Nexus 500-al), útközben megálltam tankolni. Megvolt a tankolás, pattanok a mocira, fordítom a kulcsot, visszajelzők felvillannak, lámpáim világítanak. De! az a jellegzetes hang ( mint amikor gyújtás után a benzinpumpa szív egyet) az elmaradt. Tehát a moci nem indult. Többszöri próbálgatás után sem indult a gép. Gyújtásról levettem, és azt tapasztaltam, hogy az immobilizer ledem nem villog a műszerfalon. (aztán kb. 10 perc után újra kezdett villogni magától). Mert pl. ha gyújtásra teszem és lenn van az oldalsó lábtartó akkor nem lehet elindítani (ugyanúgy viselkedik mint ha a "vészleállítót" állítanám kikapcsolt állásba. De ha felhajtom akkor a piros visszajelző eltűnik a műszerfalról és jön a jellegzetes hang, majd ezután be lehet indítani a gépet. Mintha az immobilizer valamiért nem engedné, hogy elindítsam a motort.
Ezzel kapcsolatban tudnátok valami ötletet mondani? -
campers
tag
Egyiket-másikat bekapcsolom/lehajtom a műszerfalon kivillan a piros visszajelző ami figyelmeztet. Felhajtom/visszakapcsolom, a piros jelzés kialszik, de ennél több nem történik, nem indul továbbra sem. Létezik az, hogy a piros visszajelzéstől függetlenül valami kontakt hiba lehet ami miatt nem engedi indítani a gépet? (Persze a hiba egyik pillanatról a másikra jött, otthon f@szán elindult elsőre, majd legközelebb már nem indult...)
-
campers
tag
Sziasztok!
Nexus 500-amhoz keresek alaplapot. Tud valaki ajánlani nekem megbízható bontós emberkét? (újonnan baromi drága a cucc... ) -
campers
tag
válasz Bogyó bá' #7097 üzenetére
Hát passz... A szervizes f@szi ennyit mondott, hogy a lapról feljövő kábelek eléggé el vannak használva (a folyamatos melegedés miatt, mert töltés problémákkal vittem szervizbe). A benzinpumpa működéséhez szükséges egyik kábel is elégett és ez miatt nem indult a gép. Meg még annyit mondott hogy "valahol" ahol 20V körüli feszültséget kéne mérni ott csak 15V van, és hogy a töltésem sem frankó. 13V körüli a 14,5V helyett.
-
campers
tag
Sziasztok!
500-as Nexusommal a tizen- két, három, négy ezredik km-t hajtom, és gyanítom lassan a szíja cserére fog szorulni. Nem néztem még meg az állapotát, de a "nagykönyv" szerint 12ezrenként illene cserélni.
A kérdésem, hogy elég a szíjat cserélni vagy esetleg a görgőket is cseréljem? Milyen alkatrészeket kell még megnézni/cserélni rajta? A légszűrőnél mire kell odafigyelni, vagy azt is célszerű időközönként cserélni? (Légszűrőspray-vel szoktam időnként befújni).
(Olaj, olajszűrő szigorúan 6ezrenként cserélve van.) -
campers
tag
válasz -Mosquito- #9618 üzenetére
Használtan vettem. 3. tulaj vagyok. Kb. 52ezer km van benne. Nem sportlégszűrőm van.
Egy bevált helyet ahol jó áron kapni szíjat, görgőt tudtok nekem mondani? Vagy ettől még mindig jobb, ha az ebay-en veszem meg, mert kicsit nézelődve feltűnt, hogy azért néhány fokkal ott olcsóbb a cucc.
Illetve, ha egy kicsit pörgősebb, dinamikusabb gyorsulást szeretnék (ha jól tudom, ilyenkor a végsebesség rovására megy), akkor milyen fajta görgőkre érdemes váltanom? -
campers
tag
Hosszabbtávon, normális tempóval (110-120 utazóval) 4,5 fölé alig megy. De városban, meg tartósan 130 körül már kajál azért. Városban meg ugye nem nagyon lehet kibírni ha nem te vagy a legelső a lámpánál..
(Nem panaszkodásból írom a fogyasztást, csak ha ez még jelentősen magasabb is lehet a könnyebb görgőkkel, akkor azt hiszem nem éri meg a csere.) -
campers
tag
A múlt héten történt: menet közben egy töréshangot hallottam a blokkból, aztán a moci segge elkezdett szitálni. Félreálltam, sztender, forgatom a kereket és egy ponton elég erőteljesen akadt. Mondom a pics@ba itt a hajtásnál van nem kis gubanc. Az egyik fogaskerékből letört egy darab, ami valószínűleg további károkat okozott. A 11, 12, 13-as tengely, fogaskerekek cserére szorultak.
(bolti, új árak)
[link]Bontott Nexusból, munkadíjjal együtt 100e-ből kijött a javítás.
(Megosztva a bánatom csak fél bánat.)
[ Szerkesztve ]
-
campers
tag
Sziasztok!
Budapesten keresnék megbízható szervizt. Hosszabb túrára indulnánk és átnézetném a nexusom. Tudtok nekem ajánlani? Előre is köszönöm! -
campers
tag
Sziasztok!
Nexus 500-on hogyan tudom állítani az alapjarati fordulatot? Köszi a segítséget!
-
campers
tag
Sziasztok!
Lassan számomra is elkezdődik a szezon, viszont még mielőtt elindulnék, szeretném rendbetenni a gépet.
Egy Nexus 500-asom van, viszont már annyira mozog az egész fejidom, hogy gyakorlatilag attól félek, hogy útközben elhagyom. Ezek a fos budapesti utak teljesen kinyírták.
A kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e ajánlani hozzáértő embert (nem feltétlenül szervizt) aki elvállalná, lebontaná az elejét, a szükséges csavarokat pótolná és rendbe tenné a gépet?
Nem sürgős a dolog, de szeretném megcsináltani, mert így elég para vele menni.
A segítségeteket előre is köszönöm! -
campers
tag
-
campers
tag
Sziasztok!
Van egy Nexus 500-asom, LeoVince 4road-al. A 65.000. kilométert már megtettem vele. Úgy vettem észre, hogy a kipufogó hangja már eléggé átment a rozsdás fazékhangba a régi öblös, kellemesen mély hangzásból.
Tudnátok ajánlani céget, embert aki foglalkozik "paplan cserével"?
Köszi az infókat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen