-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Ilyen karburátor membránt keresek amit sajnos sehol sem találok. 28x55-ös tolattyúval.
Az egyik cimborám még a nyár elején vett egy 2001-es évjáratú 180-as 4T runnert (papíros, műszakis), ebbe kéne.
A motort én szervizelem neki. Amikor megvette rögtön az elején kapott egy malossi hajtást, amivel meglepő módon 180 4T-hez képest szerintem kimondottan jól megy. Én kb 90 kiló vagyok és olyan 125-130 volt alattam végsebessége, és természetesen jól is gyorsul. Az óra egyébként olyan 14km/h-t csal, de ez most lényegtelen. Az 5W-40-es olajból 3 ezer kilométer alatt gyakorlatilag szinte alig evett valamit. Csak azért írom le ezeket, hogy egy kimondottan jó állapotú motorról van szó.
A haver nem nagyon ért a motorokhoz, és kíváncsi volt ezeknek a 4T karburátoroknak a működésére ezért még a nyár folyamán kivettem neki membránt (nem nagy művelet), hogy lássa miről is van szó. Ekkor láttam meglepődve, hogy a membránon van egy kb 4-5 mm-es hasadás. Engem csak azért ért ez váratlanul, mert mint írtam, 180-as 4T-hez képest így is nagyon jól ment a motor.
Na mindegy, viszont engem nem hagyott nyugodni. Kíváncsi voltam, hogy mi lenne, ha semmi sérülés nem lenne azon a membránon. Ezért aztán szépen elővettem a jó öreg "nitril kesztyűből vágok foltot és felragasztom" barbár módszert. Miután meglettem vele és összeraktam jött is varázs (bár így utólag persze nem meglepő), igaz, csak kb fél óráig tartott. A max 130-as végsebességből lett 145-148 környéki végsebesség. Mint írtam, nem tartott sokáig, mivel a subert végre föl tudott menni teljesen, ezért az egyik nyélgázos alkalommal a felragasztott foltot szépen fel is kente a membránház tetejére ami ott is maradt. Nem baj, nem is vártam tőle többet, és legalább megtudtuk, hogy mit is tudna a motor egy hibátlan membránnal. Érdekes volt számomra, hogy érezhető javulást az egyébként sem rossz gyorsulásban nem tapasztaltam, annyi volt, hogy 120 környékén nem fogyott el a motor hanem szépen ment még tovább.
Szeptember környékén a gazdi srác rászánta magát (amit én már rögtön az elején javasoltam neki), hogy vesz bele új membránt. Mondom rendben, majd én intézem a dolgot. Csak hát itt jött a bibi, égen földön nem találni membránt hozzá. Mivel ráugrasztottam a témára még két haveromat hamar kiderült az is, hogy ennek a fajtának nincs semmi kínai megfelelője (legalább is az ő kutatásaik alapján), csak a gyári létezik belőle. Mondom semmi gond, mivel a tulaj belement, akkor gyári membránt veszünk bele. Szerintetek lehet kapni? A fenét! Több hazai kereskedéssel is felvettem a kapcsolatot akiknek az internetes kínálatában szerepel a kérdése darab, de természetesen raktáron egyéknél sincsen. Ami a nagy probléma, hogy több helyen azt mondják, hogy nem tudják beszerezni sem. Volt olyan hely ahol meg kerek perec kijelentették, hogy ha Olaszországból kell megrendelni, akkor nem is foglalkoznak a dologgal, mert volt olyan alkatrész amire közel egy évet vártak mire megérkezett a digóktól. Időközben megtudtam, hogy németországi nagykerekben egyáltalán nem kapható (elméletileg), így tényleg csak az olaszországi rendelés maradt. Csak hogy olasz oldalakat böngészve több helyen is a nem túl bizalomgerjesztő: A termék jelenleg nem kapható felirattal szembesültem.
Létezik, hogy egy a kétezres évek elején gyártott motorhoz nem lehet membránt venni? Azért is fura a számomra, mert pont az idén volt, hogy a haver ősöreg, a nyolcvanas évek elején készült hondájához is tudtunk vadi új membránokat venni.
Természetesen próbáltam nézelődni a bontott motoroknál is, de azoknál nem hogy a membrán, de már a karburátor sem volt meg a motorhoz.
Ugye sok ilyen motort árulnak egyben is papírok nélkül, de ki lenne az a marha aki eladná belőle csak a membránt. Donor motornak meg csak ez miatt kicsit drága lenne a dolog, ráadásul benne van a pakliban, hogy abban sem lenne tökéletes a már a membrán.
Megfordult már a fejemben a karburátor csere is, de ezt elvetettem, semmi kedvem ebbe belemenni és tökölni ilyesmivel. Egyébként Walbro karburátorokkal szerelték gyárilag ezeket a 180-as 4T runnereket.
Szerintetek? Mi a fenét csináljak? Bármiféle ötlet, akármi? Ha esetleg ti is kicsit utánajárnátok a dolognak hátha elkerülte valami a figyelmemet, akkor azt megköszönném.
Ja, bocsi ha kicsit hosszú voltam.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz dugynok #17648 üzenetére
Basszus ezt nem hiszem el. Elméletileg van náluk raktáron is, pedig korábban néztük ezt az oldalt, és tutira nem volt nekik. Azért furcsállom, mert nem egy keresett cikk és most hirtelen van náluk raktáron. Kár, hogy hosszú hétvége van. A jövőhéten rájuk is telefonálok, hogy tényleg arról a méretről van-e szó mint ami nekünk kell. Köszönöm.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz dugynok #17650 üzenetére
Most akkor melyik típust keressem? Összezavarodtam egy kicsit.
Egyébként ezt néztem.
szerk: most pl megnéztem a VXR 200 (2005-2005) adatait és ahhoz Keihin karburátort ír, az meg tuti, hogy nem jó.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz dugynok #17652 üzenetére
"Nem jó hozzà a komplett keihin karbi?"
Nem tudom. Lehet, hogy ami a 200-as hengerre jó az nem jó 180-ra. Passz. A jövőhéten felveszem velük a kapcsolatot. Az a baj, hogy egyiknél sincs semmi konkrét adat írva (átmérő, hossz).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
válasz dugynok #17656 üzenetére
Persze, attól függ, hogy hogyan nézzük. De ez nem is számít igazán.
Itt az a nagy probléma, hogy ha walbro karburátorról van szó, akkor mindegyikbe 1-000-071-488 cikkszámú kell ami ugye nem kapható. Lehet az gilera vagy aprilia atlantic, a walbro karbihoz mindenhol a fenti cikkszámút írja ami nem beszerezhető. A keihin-é meg ugye teljesen más, nem hozható össze a walbro karburátorral.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Közben találtam egy ilyet is. Vajon itt a "mester" rátudja varázsolni az új membránt a régi helyére? De hát ez a fajta nem szétszedhető....vagy valahogy mégis meg lehet oldani?
Ehhh, elegem van ebből az egészből. Nesze neked 21-ik század. Az ember akar venni valamit de nem tud. Számomra még mindig érthetetlen, hogy egy létező karburátorhoz (nem 40 éves) miért nem lehet kapni membránt? Én még nem találkoztam ilyennel. Legalább valami utángyártott vacak lenne. Idióta olaszok...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz nyogo83 #17659 üzenetére
Simán jó lenne egy ilyen rendelés is, de sehol sem látok méretadatokat. Itthon is volt egy nagyker ahol váltig állították, hogy biztos, hogy jó lesz abba az évjáratú és alvázszámú runnerbe, aztán amikor megkértem őket, hogy mérjék le akkor kiderült, hogy 24mm a tolattyúátmérő.
Mondjuk a cikkszám majdnem ugyanaz mint itt, csak ennél a második betűnek még van egy I is. Kérdés, hogy ez elírás lehet csak?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz nyogo83 #17662 üzenetére
Ahogy így nézem a képeket egyre inkább az merül fel bennem, hogy ugyanarról cuccról van szó, csak a hazai kereskedésekben a
PI jelölésis pluszban előtte van. Már csak a méretadatokat kéne megtudnom.szerk: Leírtad azt amit én is gondoltam.
(#17661) dugynok Köszi a segítségedet, de ha meglehet oldani a membrán dolgot akár külföldi rendeléssel is, akkor inkább annál maradnék.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
Szerintem egyáltalán nem alaptalan a félelem.
Persze, jók az injektoros motorok egészen addig, amíg meg nem hibásodik bennük valami. Egy injektoros segédmotornál pl csak a motor árát teszi ki a komplett rendszer (mondjuk egy aprilia sr-nél kb 200-250k).
A haverom motorjával egyedül az alkatrész beszerzése miatt van (volt) csak a szívás, ami egyedül a drága kis hazánknak köszönhető.Egyébként már úton van a membrán. A hazai "másfajta" cikkszám tévesztett sajnos meg. Olaszországban több eladó is van aki árulja a kérdéses darabot.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Igen, ebben valóban igazad van.
Személy szerint én sem tudnék hirtelen negatív példát felhozni, bár nem is volt még befecskendezős nagymotorom csak karburátoros. És ismerőmnek sem. Én valamiért óckodom még mindig tőlük, persze lehet, hogy alaptalanul.
(#17685) nyogo83 Így van, a kompresszor.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
válasz sityupityu #17665 üzenetére
Írtam, hogy jelentkezni fogok ha megjön a haver motorjához a membrán.
Hát, most lett csak igazán értelme a malossi hajtásnak amit beraktam neki, mert ettől az új membrántól teljesen más dimenzióba került a motor. Számomra egészen hihetetlen, hogy 180 4T-hez képest mekkorát gyorsul. Jobban örülök az eredménynek mint a motor gazdája.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz runner 125 #17782 üzenetére
A 180 2T azért keményebb. Nekem is volt egyszer olyan.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Szevasztok!
Ma beléptem a nagyrobogósok táborába (korábban nem hittem volna, hogy ez bekövetkezik).
Volt már mindenféle hagyományos nagymotorom (jelenleg is van), de nagyrobogóm még sosem. Mondjuk ez csak félig igaz, mert 180-as 2T runner-om már volt, de azt nem számolom mert nem volt papíros.
Tehát a szóban forgó robogó mi más lenne, mint a haver 180 4T runner-ja amihez itt korábban tanácsot kértem (membrán). Most, hogy teljesen összeállt a robogó úgy döntött a féleszű, hogy nincs rá szüksége. Küllemre nem egy szilikontól csöpögő kinyalt motor, viszont szerkezetileg (motor, futómű) iszonyat rendben van (ezt írtam korábban is). Tudom, hiszen amit kellett én ellenőriztem és csináltam rajta. Komolyan mondom lehet, hogy egy marha vagyok (és őszintén nem a nagyzolás beszél belőlem), de egyszerűen annyira zavart volna, hogy más kezébe kerülne aki jó eséllyel nem becsülné meg és egy szezon alatt romhalmazt csinálna belőle, hogy inkább megvettem én. Tettem egy tisztességes ajánlatot neki ami még nekem is belefért és belement. Jövőre nagyobb váltós gépet akar venni. De azt nem értem, hogy ez miért nem kellett neki, hiszen egy príma kis másodmotor lehet egy nagyobb mellett is. A pénzre sincs rászorulva, motor a kategóriájához viszonyítva megy mint a veszedelem....szóval nem értem az embereket.
Na mindegy, nálam van. És úgy tervezem, hogy nálam is fog maradni. Óra szerint 140-145 a vége ami a valóságban 130 km/h. Tehát olyan valós 100-as tempó az ami még fekszik neki huzamosabb ideig. Hosszabb távra nekem mondjuk lassú, de megyén belül kisebb távokra még simán jó szerintem.
A röhej az, hogy szinte még én könyörögtem neki, hogy tartsa meg, de nem akarta. Na mindegy, így az enyém lett.
Azért is vettem meg, mert ezeknek a runneroknak a fizimiskája még bejön nekem a "nagyrobogók" között. Sportos, kis túlzással szinte endúró magasságban ül az ember rajta.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz miresz #17842 üzenetére
Nincs kép, de csinálhatok majd.
Még a havernál van, majd csak holnap hozom csak el. A garázsban helyet kell csinálnom neki (nem lesz egyedül).
Mint írtam nem csilli villi motor, de törés sincs rajta. Fakult színek, illetve sztenderen való eldőlésből származó felszíni hibák vannak rajta. Nem fogom újrafényeztetni, majd kap egy ízléses sportos matricázást ami takarni fogja a hibákat.
Amúgy mocsok jól megy ahhoz képest, hogy csak 4T 180. Nekem még a rossz membránnal is meglepő volt (malossi hajtás persze már benne volt akkor is), de így az új membránnal....nagyon dinamikus.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
Nem vagy szemét, de nincs semmi okom hülyeségeket és valótlant írogatni, nekem ez csak egy "pótlék" motor lesz. Alapból 14 km/h-t csal az óra (minden runner). Az órát 50-nél és 100-nál is leellenőriztük gps-en amikor még a haveromé volt. Való igaz, hogy az óra szerinti végsebességet amikor 140-145 között mutatott (persze ha nincs szembe szél) azt már nem néztük gps-en. Ebből kifolyólag lehet igazad, hogy nem megy valós 130-at mivel ezt nem ellenőriztük. De kicsi esélyt látok rá, hogy ha 50 és 100km/h-nál is egységesen 14-et csalt, akkor ez 140-145-nél nagymértékben változna. De mivel végsebességnél nem ellenőriztük le akár igazad is lehet.
(#17845) csongi Köszi. Az már nem fog csillogni-villogni, csinálhatsz vele bármit. Újrafényeztetni meg nem fogom az elemeket, nekem nem ér annyit. Marad a matrica.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
válasz DigitXT #17851 üzenetére
Igen, álló helyzetben annyit mutat. Gyárilag nem megy lejjebb az óra. A 180 2T-n sem ment le. Ahogy a videókat elnézem szerintem mindegyik régebbi runner órája ilyen. Itt ma videón jól is látszik.
Amúgy ha a sebességet illetően akartok egy kis túlzást olvasni (nem szép tőlem ), akkor nézzetek a át a kismotor topikba. Alulról kb az ötödik hozzászólás. De én ilyet szóvá sem teszek, mert csak vita lenne belőle.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz DigitXT #17854 üzenetére
Mitől kéne pontosnak lennie ha az elindulás pillanatától alapból 10 felett mutat az óra? Vagy ezt most nem értem.
Azt biztosan tudom, hogy óra szerint 64-65 környékén megy valós 50 km/h-val, és valós 100-nál szintén kb ez a differencia. Ezt én mértem, nem néztem be.
Mindegy, az lesz a legtisztább ha akciókamerával felveszem majd az egész mérési procedúrát menet közben.Jut eszembe. Olvastam a vízpumpás "kálváriádat". Szerintem veszek a héten egy felújító szettet a baj megelőzése céljából, és még a télen kicserélem.
(#17853) kcsa Milyen kilövés? Lámpánál, vagy mire gondolsz? Amúgy béke van a topikban jelenleg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
Szabadonfutó az önindítóban?
(#17878) Hauptmann Láttam már pár dolgot szétszedve, de el nem tudom ezt képzelni, hogy hogyan lehet. Persze ettől még létezhet, csak nem értem hogyan működhet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz DigitXT #17880 üzenetére
Egyébként nem lehet az önindítóban. Hogyan? Ha láttál-szereltél már szabadonfutót, érted a működését, hogy milyen szerepe is van.....hogy a bánatban lenne az önindítóban? Én lehet, hogy most beégetem magam, de ilyen nincs.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
válasz sityupityu #17883 üzenetére
Most utánanéztem, a honda forzában valóban nincsen.
"Az elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli, váltakozó áramú generátor
önindítóként funkcionál (ACG). Ez az integrált egység közvetlenül a főtengely végére szerelik, s
mivel nélkülözi az áttételt és a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a hagyományos konstrukcióénál. "Hauptmann igazad volt.
Mondjuk ez eleve nem egy hagyományos önindító megoldás.(#17884) DigitXT Nem is neked akartam papolni a szerelésről, általánosságban írtam csak.
De valóban létezik a technika.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
válasz csongi #17897 üzenetére
A fotengely csapagynak nem ilyen hangja van szerintem
Szerintem sem. Ha főtengelyes akkor egyértelmű, hogy valamelyik hajtókarcsapágy (alsó vagy felső) adta meg magát, annak van ilyen ütemes kerepelő hangja. Magának a főtengelycsapágyaknak teljesen más hangja van ha odavannak, az olyan állandó "kávédaráló" jellegű hang.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz DigitXT #17933 üzenetére
Nem mondom, te aztán kihasználod a gépelés adta lehetőségeket. Ebben az utolsó hozzászólásodban már csak a dőlt betűs variáció nem található meg, amúgy minden van: on, off, félkövér, aláhúzott, áthúzott.....minden. Ezt már művészinek lehet nevezni.
Egyébként meg tanúsítom, hogy teljesen normális a társaság itt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz runner 125 #17938 üzenetére
Igen, írtam, hogy majd utánamérek jó időben, hogy pontosan mennyit is mér. Föl is fogom venni az egészet. Megnézem majd ezt is, hogy mikor mozdul ki az óra. Most pihen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz sityupityu #17939 üzenetére
Egyébként a 180 2T-től egyáltalán nem nagy meglepetés ez a teljesítményt, én még keveslem is. A 180 4T-nél nagyon jónak számít a 19 ló, de a 2T-nél az a gyárilag 21 nem valami nagy durranás. Jóval 30 fölött kéne lennie, nagyon vissza van fogva gyárilag. Ha lenne egy papíros 2T-m (az enyém régen nem az volt), akkor az aztán megkapna mindent tőlem (cső stb), hogy úgy menjen ahogy kell. Gyárilag nicasilos henger van rajta, arra találták, hogy pörögjön. Egyszóval szerintem vicc az a fordulat és lóerő ahogy ezek 180 2T runnerek gyárilag kijönnek. Valószínűleg, hogy a köbcenti/kilowatt/plusz korlátozott jogosítvány kombinációjában kell keresni azt, hogy miért van ez így.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz runner 125 #17941 üzenetére
Hogyne, igazad van. Ezzel a futóművel és kerékmérettel észnél kel lenni.
Ami tartósságot illeti megint igazad van, viszont pont az van amit írsz, hogy 30 ló környékétől az ég világon semmi baja nem lenne. Pláne annak a tudatában, hogy 35 lóerő feletti teljesítményt is ki lehet belőle hozni a gyári hengerrel. Apropó, henger: Itt van az amiről beszélek, hogy mi a büdös fenének tettek erre gyárilag nicasilos hengert amikor köztudott, hogy a magas fordulatra tervezett 2T motorokra szokás ilyet tenni. Ezek a hengerek nagy fordulaton adják le csak igazán az erejüket.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
válasz -Mosquito- #17975 üzenetére
Csak úgy írta mint aki pár órája azzal ment, ezért nem értem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
Erre esetleg tud valaki valamit?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
Igen jól értelmezed. Nem szívesen szedném szét, szerintem egy-két patent letörésébe kerülne ez. Amúgy mind a két lámpán lehet látni, hogy még az életben senki nem nyúlt hozzájuk, nem szedték szét őket soha. Nem értem, hogy amit utólag szereztem az miért világít egyforma szögben mind a két állásban.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Biztos, hogy semmi baja sincs az égőnek, én raktam át a másik lámpából. Elfordulni sem tud.
Egyébként H1-es a refi izzója.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Ti hány kilométer után szoktatok szelephézagot ellenőrizni? Most nagyon bennem van a szerelhetnék.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz csongi #18001 üzenetére
Biztos, hogy a helyén van rendesen, mert amikor észrevettem, hogy nem az igazi, akkor újra megnéztem. Igazán nem is lehet rosszul berakni. De majd átnézem egyszer újra az egészet.
Persze felírom, az ilyen dolgokat mindig lejegyzetelek. Amikor még a haveromé volt a motor már akkor is megcsináltam volna neki, de azt mondta, hogy nem kell. De így, hogy az enyém lett engem nem hagy nyugodni, tudnom kell azokat a hézagokat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz csongi #18003 üzenetére
Értem én, hogy mit mondasz, de ugyanezek az égők voltak az előző lámpában is ahol tökéletesek volta.
Lehet, hogy figyelmetlen voltam, és talán mégis csak lehet a lámpán belül állítani valamit pluszban, nem tudom. Majd megnézem még egyszer. Ezt a dolgot most egyenlőre félreraktam, ha leellenőriztem a szelepeket (de rohadtul nincs kedvem bontogatni) utána majd visszatérek rá.
De köszönöm szépen a segítséget.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Tegnap végrehajtottam a szelepbeállítást. A kipufogó az rendben volt, 0,15 volt ahogy az elő is van írva, viszont a szívó 0,10 helyett csak 0,03 volt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mobil flották
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen