Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz kcsa #1158 üzenetére

    Ha ezen megsértődsz, akkor legközelebb inkább ne fogalmazz úgy, ahogy.:P Bírom a kioktató stílusban benyögött kinyilatkoztatásokat, amikről esetleg később kiderül, hogy nem is igazak. Lehetne picit óvatosabban fogalmazni, ha kötekedni támad kedved. Úgy még értelmes(ebb) mederben is maradna a beszélgetés...:R

    longwild: azt írják, hogy lassabban kopnak, mint a hagyományos görgők, köszönhetően a baromira speciális nylon-anyagnak, amiből vannak.:D Aztán, hogy ebből mi igaz, azt majd a kilométerek eldöntik. Egyet tudok javasolni: csak akkor vegyél ilyet, ha a gyári már cserés, mert ha nincs vele különösebb célod, akkor pénzkidobás. Ha viszont cserés a gyári, akkor ki lehet próbálni. Ártani nem használ. Igen, a végsebességet is kitolja, de ezt már egy párszor írtam. (Meg a gyártó is írja.) Ugye ez nem az a kérdés volt, mint anno a protektoringnél?:))

    Ui: a nyomólapot jobban koptatja-e, az érdekes kérdés: a csúszás miatt, vagy miért? Alapvetően a gyári görgő is csak addig gurul, amíg kockásra nem kopik. Onnantól az is csúszik, mégsem írnak a felhasználók rendszeresen csereberélt nyomólapokról, gondolom azért, mert a görgő anyaga picit puhább, mint a fém, tehát inkább az kopik.:R

    Az előzőre meg: ha jóval könnyebbet veszel, akkor nem biztos, hogy növeli a végsebességet (vagy max. nagyon picit), ellenben drasztikusan javíthatja a gyorsulást, természetesen az üzemanyagfogyasztás kárára.:)

    Szerk: a kopás hatása meg gondolom ugyanaz, mint a hangymányos görgőknél: könnyebb lesz a görgő, magasabb fordulaton fog váltani a motor, jobban pörög, esetleg (extrém esetben) elkezd bután viselkedni. (Van az az érzés, amikor pörög, de nem megy: nos ilyenre gondolok. Ha pl. olyan tartományba engedné el egy extrém könnyű görgő, ahol már baromira leesik a nyomaték, amit a fordulatszám sem kompenzál, akkor rosszabb lehet a gyorsulása. Valójában nincs többféle ideális súly, max. akkor ha különböző célokra akarjuk optimalizálni a gépet. Lomha + keveset eszik VS. rakéta, de zabál.:R) A gyártó nyilván a fogyasztásra lő, mert azzal lehet eladni a motort. Inkább, mint +2-3 LE-vel. Aztán ha a gyárinál is nehezebb görgőt raksz be, akkor lehet, hogy sokkal szarabbul fog menni, de hosszú túrán te leszel a fogyasztáskirály, ki tudja.:D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák