-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #66496 üzenetére
Mi mikor az asszonynak néztünk ilyet, akkor meglepően jó kis autónak bizonyult, asszem az csak 1,4-es volt, de jól szedte a lábát, de hátul szűkös volt, a gyerek állandóan a vesémet támasztotta volna a lábával! Ezért nem vettünk ilyet, hanem H astrát, ott hátul is tágasabb volt a hely! Amit mi néztünk az valami metál arany/bézs volt, 1,1 millió körüli árral és valamivel több mint 100ezres futással.
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #71428 üzenetére
Tudni kéne mennyi zsír hiányzik belőle, illetve le kéne húzni, hogy látszódjon, koszt kapott-e.Mert a legnagyobb gond, nem az mennyi zsírt vert ki a harang alól, hanem az, hogy mennyi kosz jutott be ami, szép lassan elkezdi bedarálni a csuklót.
Legjobb lenne levenni a harangot, kimosni a csuklót és újra zsírozni, valamint pótolni a bilincset.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #72209 üzenetére
A menabo és a thulle ami szálítót gyárt az összes többit felejtsd el.
A legjobb a vonóhorgos kivitel, sajnos van olyan ami tönkrevágja a fényezést és olyat is láttam már ahol berobbant a hátsó szélvédő.Ezért javaslom, hogy a két megnevezett gyártó számodra szimpatikus termékét vedd.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #72445 üzenetére
Nem tudom ki cserélt neked nagynyomásút úgy, hogy nem mosta át az üzemanyag ellátó rendszert, de oda többet ne vidd.
Konyhanyelvre fordítva az apró fémreszeléket nagynyomáson járatod a rendszerben. Olyan lesz mint a homokfúvó, van még kérdés
A szakszerű eljárás a teljes üzemanyagellátó rendszer tisztítása.
Utána mehet fel az új nagynyomású.
Ez jelenti az injektorok kivételét is![ Szerkesztve ]
Renault power
-
Csatravi
senior tag
válasz Predator2 #72449 üzenetére
Bocs, figyelmetlen voltam és csak az utolsó hozzászólást néztem és nem görgettem lejjebb. Gyári előírás hogy a egy kopás miatti pumpacserénél a nagynyomású csöveket és a közös nyomócsövet is cserélni kell. Nem véletlen hisz abban is végig lerakódhatnak apró fémszemcsék. Nem olcsók a csövek így spórolásként ultrahang tisztítással szokták tisztítani. Több kevesebb sikerrel. Persze nem véletlen írják a cserét és nem a tisztítást.
-
gixxergabi
senior tag
-
#89309696
törölt tag
válasz Predator2 #72464 üzenetére
Ez az egész sztori basszus, nem vagyok híve a felesleges pátyolgatásnak, de ez így ahogy van nemhogy a pátyolgatás elhagyása, hanem nem értelmezhető szerelésnek se.
Szivattyú és porlasztók kimérhetők gépben jók-e, utána üzemanyagrendszer takarítás, új szűrő természetesen. Lehetne mérni kompressziót is ha már kint vannak a porlasztók, ránézni a vezérlésre jól lett-e felrakva. Ha ezek okésak akkor annak a kocsinak gyönyörűen járnia kell.
A régi 1.5 dci-k közül a 65 és 82 lovas a két legegyszerűbb és legelpusztíthatatlanabb motor.
A blokk ha jól tudom full ugyanaz, tehát csereszabatosak a dugattyúk egymással.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz Predator2 #72464 üzenetére
Szóval kezdjük az elején.
A szíjtárcsát nem nyomatékra hanem szögértékre kell húzni. Vagyis alap 20Nm és ezt kell 135° ± 15° szögértékre meghúzni.
Ez sem véletlen van így. Akkora nyomatékerőt amivel a csavart meg kell húzni azt nem (vagy nehezen) tudsz egy fogásra húzni, viszont egy félbeszakított majd
újrafogott nyomatékhúzás már nem tud olyan pontos lenni mert egy nagyobb erővel összetapadt meneterőt kell leküzdeni. Ezért a szögre húzással lehet
pontosabb értéket elérni. (nem beszélve az kommerszebb nyomatékkulcsok pontatlanságáról)
Ami a jelet illeti. A szíjon lévő jelek csak az összerelést segítik és nem a kontrollt mert ha 2x körbeforgatod a főtengelyt már akkor nem lesz ott az ékszíj jele a
bordáskerék jelén. Nagyon sokszor át kell ahhoz forgatni hogy újra jelen legyenek. Kontrollt azt a pozicionáló tüskékkel kell elvégezni.
Ami a befecs szelepet illeti.
Azt írod hogy folyamatosan megy be a gázolaj a szelepből de nem a csúccsal van a baj.
Ez honnan tudható, kivettétek és megnyomattátok ?
Alap esetben mikor a csúcs zárva mert az elektromágnes nem húzza fel a kapcsolószelepet a rugó zárva tartja a csúcsot. Ha a számítógép jelet ad a mágnesnek akkor a mágnes felhúzza a kapcsolószelepet a kalibrált rugó ellenében. Ezen vezérlések közben a befecskendező szelep belsejében különböző vagy azonos nyomásvisznyok vannak. Nem írom le mind, van ennek szakirodalma.
Szóval 2 mozgó alkatrész van a befecskendezőben.
1. Kapcsolószelep ami egy rugó és egy elektromágnes hatására mozog.
2. Befecskendező tűszelep ami egy rugó és a gázolajnyomás mozgatja.
A kapcsolószelep mozgása 0,03mm azaz 30 mikron. Szárának illesztése 0,5 mikron !!! Látható hogy ha a ide a legkisebb piszok is bekerül ( a legjobb szűrő is
2 mikronos ) akkor a kapcsolószelep megszorulhat nyitott, zárt vagy kettő közötti állapotba. Nem beszélve a precíz tömítőélről amit a legkisebb szennyeződés is
mint a gyémántvágó úgy amortizálja le a nagy nyomás hatására.
A másik illesztett alkatrész a tűszelep a csúcsban. Ezt a rugó és a nyomászviszony mozgatja viszont ez szintén meg tud szorulni.
Ha a befecskendezők szerelésénél nem tartottak be bizonyos technikai előírásokat akkor bármi előfordulhat.
Leginkább az szokott, hogy egy nagynyomású leamortizálódása után nem cserélnek elosztócsöveket és csillagot vagy nem takarítják ki nagy precizitással akkor
az új pumpa telenyomja a csövekben lévő trutyival a befecskendezőket. Akkor is ha azok újak és akkor is ha régiek.
Ha spénesedés lépett fel akkor nem szabad félmunkát csinálni mert hiába a pumpacsere az kevés ilyenkor.
Szerintem nem biztos hogy a megfelelő szerelő nyúlt az autódhoz. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #73042 üzenetére
Ezzel vitatkoznék.
Azok az értékek amik a táblázatban vannak nem jók.Mi a mostani hiba amivel küzdesz?
Illetve a 4 porlasztó cseréje bevizsgált mérési jegyzőkönyves porlasztóval történt?Igen a résolaj mérés nem elég, de az is tud egy olyan képet adni amiből, tudod merre indulj el.
Nekem volt olyan ahol a résolaj rendben volt, porlasztó rendben volt. minden rendben volt, de még se volt rendben. Kiderült, hogy az izzítórelé döglődik, de ép ép, hogy hibázgat.
így hibakódot se dobott még.
Kicseréltük és minden rendbe jött. 2 nap ráment.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Predator2 #73032 üzenetére
Pedig ezek ennyibe kerülnek, Kangoo is ugyanennyibe került, bevizsgálva, jegyzőkönyvezve, 1 év garanciával, szereléssel, feltanítással. Tökéletes volt a kocsi, egy picit ércesebben járt csak ennyit vettem észre.
Ez három éve volt kb., de most padlóra kormol egy kicsit, nem durván, de kormol. Normál használattal nem. Mondjuk ennek ezer oka lehet. Hidegen 10 fok alatt kicsit dadog, de csak hangra hallani, mintha kihagyna kicsit 1-1 alkalommal. Az izzítók nem jók azt tudom, ezt betudom annak. -15-ben tavaly hajszárítóval tudtam csak elindítani, de azzal simán. Meg motorfékezés közben van egy kis morgó hangja, de az is ezer ok lehet. A turbó is kicsit hangosan sípol, bár az igaz nincs bent tűzfal szigetelés, mert lemállott és kitéptük az egészet, lehet azét hallani be.
Azt nem tudom melyik rendszer dolgozik benne, azt se tudom hol kell megnézni. -
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #73816 üzenetére
Kompressziót az izzítónál szoktak, de vannak típusok, ahol a porlasztót kell kivenni.
A te esetedben az izzítónál szokás.
A kompressziót mindig hidegen kell mérni, hiszen a hőtágulás miatt fals értékeket fog kapni melegen. (a diesel autók hidegen indulnak nehezen, ha már bemelegedtek nem szokott indítási nehézség lenni.)
Illetve szokás a veszteség mérés is, ha már foglalkozva van a kocsival.Kompressziómérés során pedig mindig minimum kétszer mérünk!
Renault power
-
valaki_xy
tag
válasz Predator2 #74052 üzenetére
Nekem a Clio II produkálja néha ugyanezt a hangot annyi különbséggel, hogy nekem állva nem. Szerencsére ritkán jön elő, és akkor a motor leállítása, újraindítása megszünteti. Szerelő nem tudott rá mit mondani. Amit még megfigyeltem, hogy így a 0-10°C között szokott előjönni. Ha sikerül rájönni az okára, akkor arra én is kíváncsi lennék.
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #74839 üzenetére
Beleöntesz 3.5 liter, annyi biztos kell.
Aztán nézegeted a nívópálcát, ha picivel túlmegy az lófütty mert a szűrő felvesz 2dl körül.
A dieseleknél a gyári adatokkal vigyázni kell, mert a lerakódások és verziónként eltérő olajdekni miatt könnyű túltölteniRenault power
-
Ghandi
aktív tag
válasz Predator2 #74853 üzenetére
Persze hogy megoldható, nem egy nagy ördöngősség, de ha te csinálod akkor a vizsgáztatás nem fog menni. Műbizonylat is kell róla, ha jól tudom a beszerelést is papírral kell igazolni. Persze ha van ismerős vizsgáztató akkor lehet megoldható, de először érdeklödj utána.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #75919 üzenetére
Azt nem gajravágta, hanem meg volt szorulva mint az állat, mert megtud, és üttve csavarozó hiányában pontozóval vagy hidegvágóval indította meg.
Juratek, ha jó ár értéket akarsz.
De takarítani kéne ott rendesen ahogy nézem és az úszó csapokat is újra kéne kenni, fékzsírral, valamint fékfolyadék csere.
Egyszóval, ennek ha te állsz neki nem hiszem, hogy jó lesz
Féktárcsa csavar néven fut bármelyik autósboltban kapsz.Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz Predator2 #75919 üzenetére
A helyedben nem állnék neki(ha már gondolkozol rajta); vagy kell valami amivel kiszeded a csavart, rezes zsír, féktisztító, kis réz kefe, nagy nyomatékklucs, nagy torx(55-60asokkal találkoztam, nem tudom a tiéden mi fogja a féket). Érdemes fékolajat cserélni ahigy rob is javasolta(ahhoz fékkulcs illene), amúgy is valószínű sok lenne a szint.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
KTU
addikt
válasz Predator2 #78453 üzenetére
Fel is kell azt az akkumulátort tölteni,
de inkább szinten tartani, úgy hogy közben azért másra is kell az energia amit a generátor termel.hasonlat,
pl. a régi "gombostelefon" töltőjével (550 mA), nem töltjük az új 5000 mAh akkus telefont, mert "soha" nem tölti fel, ezt több A-al kell tölteni hogy fel is töltse."Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Xantomas
őstag
válasz Predator2 #85283 üzenetére
Rakhatsz bele LED-et a helyére, de max az első pár percben fogod jobbnak látni. Az is ugyan olyan gyenge lesz, sőt, mivel nem fogja jobban szórni a fényt, nem fog nagyobb területet bevilágítani.
Több helyen lehet kapni M2-höz is való LED-es rendszámtábla világítást. Oda teljesen alkalmatlan, mert túl sok, és nem elég diffúz a fénye, de csomagtartóba fasza.
[Ehun vagyon, megmutasztom]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
harry
veterán
válasz Predator2 #85283 üzenetére
En (es azt hiszem Rob is) LED szalagot tettunk csomagterbe, en siman rakotottem a foglalatban levo vezetekekre (12v), de lehet kapni ilyen 'szofita izzo foglalatba' rakhato kivezetett csatlakozot is: link
Ilyen volt/lett linkTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
75kokoko75
tag
válasz Predator2 #85283 üzenetére
Én kínai készletből cseréltem. Nagyon jól elárasztja a csomagtartót .
Annyi csak, hogy kétoldalú ragi van a led hátulján, és csak a lámpa búrájára tudod ragasztani kívülről.
Ha érdekel akkor küldök képet róla. Ha meg jó neked is, akkor küldök neked egyet ingyen postaköltségért (kb 500ft)Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
Új hozzászólás Aktív témák
- War Thunder - MMO Combat Game
- Gitáros topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Hardcore café
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nők, nőügyek (18+)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest