-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gixxergabi
senior tag
Hát már nem emlékszem mert komplett új hekkelt carminatot csináltam az új kártyára...
Ez a tomtomhome mindig csinál backupot ha betettem a kártyát, teljesen összekavarta. (rendszerinformáció alatt ki lehet olvasni device id-t, vagy sd card id-t ha esetleg az kell a "klónozáshoz")
ttgo.bif szerkesztés bele írni a device id-t meg metainfo.txt, 2 napom ráment mire megértettem, külföldi fórum olvasgatás...az új térképet rámásolni, aktiválni már "gyerekjáték" ha már a metakódot is kiadják hozzá.
Simán rámásolni próbáltad? Elvileg ha beleteszed a kocsiba az üres kártyát akkor ír rá valamit... ha utána rámásolod az eredeti tartalmát? nézd meg hogy tomtomdisk-nek legyen címkézve...
Csak ne hagyd veszni, ha már megvetted... -
gixxergabi
senior tag
Na kipróbáltam betettem egy üres kártyát, dolgozott egy kicsit majd kiíírta hogy a kártya most már készen áll... nem tudtam elolvasni mert gyorsan elvette
Csinált rá 2 könyvtárat, sztem ha ezután te rámásolod az eredetid tartalmát, akkor jónak kell lenni, és lesz helyed is... érdekes nem címkézte meg tomotomdisk-nek -
Josi
aktív tag
Uj TomTom kártya készítése, ha sérült vagy elveszett a régid:
1. Vegyél egy legalább 8GB-os kártyát.
2. Az üres kártyát tedd be az autó navigációjába.
3. Kapcsold be a navigációt, és várj pár percig.
ha kiirta, hogy végzett, vedd ki a kártyát.
4. Tedd be a kártyát a számítógéped kártyaolvasójába.
5. Indítsd el a TomTom Home programot.
6. Lépj be a TomTom fiókodba. (ha nincs csinálj magadnak)
A fiókhoz hozzákapcsolja az aktuális navigációt.
7. A frissítéseknél letöltheted az új kártyádra, amire jogosult vagy térképből.
programfrissítést, hangokat, ingyenes dolgokat.
8. Ha kész, akkor használhatod máris az új kártyád.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Savanya
addikt
Mi baj lehet az ÖMV-vel ? Nekem is hasonló fél literes fogyasztásemelkedés volt mikor télen smartd helyett ÖMV-s prémium gázolajat tankoltam . Eddig nekem az Auchannnal evett a legkevesebbet ,de picit hangosabb a motor / Auchan teljesen adalékmentes míg a többiben van valamennyi adalék is /
Mobilszámom: 70-516-8068
-
forceberg
veterán
Telitankolással mérve? A computer sem mindig pont ugyanúgy téved...
Két ugyanolyan kör nincs.
Ugyanazon az úton tempomattal egyik nap x-et mutat a pillanatnyi, másik nap meg y-t.
Én is Lukoil prémium pártján voltam egész a múltkori telitankig.
Csörgősebb lett a motor, viszont baromi jól fogyasztott vele!
Azt hittem, hogy a Valvoline olajtól lett csörgősebb a motor, aztán most pont OMV-nél toltam tele Maxx-szal, csendesebb is lett[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
polonic
félisten
-
Stylewars_kp
senior tag
Én évekkel ezelőtt egyszer tankoltam gázolajat a Lukoilnál. Kb fél tanknál jártam amikor kicsit kihúztam a pisztolyt, mert kíváncsi voltam milyen lé folyik a tankba. Láttam, hogy valami csirke becsinált leves színű gázolaj folyik a tankomba. Azonnal leállítottam a tankolást és szépen visszaraktam a pisztolyt a helyére. Fizetés után ott se voltam. Én nem voltam megelégedve sem a fogyasztással sem a motor hangjával.
Kölcsönbe kapott autót mindíg ott tankolom, mert az a kút a legolcsóbb a városba.így bízzd másra az autódat.
Sajátba csak ÖMV megy évek óta. Nincs vele semmi gondom. Persze ez csak egy egyéni vélemény. Nincsenek műszerek által mért pontos adataim.
Van olyan ismerősöm aki évek óta csak Lukoilnál tankol benzint nagy megelégedettséggel. Kinek mi.[ Szerkesztve ]
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
pubos
tag
Ez a téma engem is érdekel.
Nekem többen tanácsolták hogy omv a legjobb.eddig ott is tankoltam próbáltam a maxmotiont is.Nekem ez utóbbi nem igen jött be.Jót nem tapasztaltam,max annyit hangosabb lett tőle a motor.(1.5dci)
Nagyon húzok a shell felé de arról meg nem sok jót hallani itt a környéken.Bár érdekes mód a shell kút mindig tele az omv meg ha mentem max egy autó vagy egy se ált.( Ez azért érdekes nem)[ Szerkesztve ]
-
#47205632
törölt tag
Látom ott is terjed a kommentekben az ökörség (igaz két éves), hogy kétütemű olajat öntögetnek a tankba, hogy "kennye" az alkatrészeket mer az úgy jó'. Ezzel a baromsággal már pár fórumon összefutottam, az ilyen alapvető hülyeségek soha nem kopnak ki az emberiségből az is biztos....
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
csendesebb simább járású lett a motor...
Biztos azért, mert rosszat tettél neki. Nem is értem ezt az érvet, de akkor ne használd.
A munkahelyeden meg nem tudom milyen gépek vannak, de ott ha szarrá megy valami, akkor meg lesz javítva, függetlenül attól, hogy valami jót, jobbat, vagy még jobbat tenne neki, mert van rá pénz, nyilván. Most nem a xado-ról van szó. Engem meggyőzött, de hamarosan úgy sem érdekel már ez a része, hogy egy dízelnek mi a legjobb. Csendet és sima suhanást akarok még ezeken az utakon is...
----------(#60988) gixxergabi
Az a kesztyű egyébként ajándék, nem az adalék büdössége ellen van, de én is kesztyűben fogom és töltöm be már, ráadásul amennyit én rendeltem már a kauffer-tól, lassan konyítanék egy kesztyű boltot. :-D
-
forceberg
veterán
A fogyasztói társadalomnak többféle rétegei vannak, de mindenki úgy használja, ahogy akarja.
Akkor nálad azért évente tényleg nem árt egy-egy fullos tisztíttatás.
Attól, hogy digitális, még ugyanarra való, csak nem manuálisan állítgatod a teljesítményét.
Nekem egy szükséges rossz a klíma kocsiban.
Nekem nem derogál leengedni az ablakot, szoktam is nézni, hogy már 25 fokban akár országúton is az autók vagy 80%-a felhúzott ablakkal, azaz klímával jár. Én csak szükséges esetekben használom: hőségben(30-32°C+), napon állás után beüléskor az 50°C lehúzására, vagy városi dugóban, ahol nincs menetszél, de cserébe jó nagy szmog, ill. párátlanítani.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Stylewars_kp
senior tag
Ennyi külömbség van a kettő közt:
Szénhidrogének: Kis mennyiségben tartalmazhat védett teljesítményfokozó adalékanyagokat is.
A termék 6,6 - 7%-nyi szintetikus bio üzemanyagot (HVO) tartalmaz, maximum 7%-ot.Ezt a magyarba találtam.
Tehát hígítják bio üzemanyaggal. Valószínűleg ez okozhat fogyasztás külömbséget?
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
Nordik
őstag
Abszolút nem bonyolult. Tukor mögötti boritasok levesz aztán már látod is az esoerzekelot. Két szélén ilyen fém patent szorítja az ablakon lévő egységhez. Kipattintod és leveszed az érzékelőt. Oda lehet ragadva az ablakhoz de nekem kis mozgatasal lejött. Utána alapos takaritas és mehet az új zselé.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Gyárilag egy narancssárgás lötty (bár mindenhol zöldnek írják) való bele és nem tudom miért írják a glacelf-et, mert ami kapható és számra és a renault által kiírt összetételre is pontosan megegyezik az a FEBI 26580 .
Glaceol RX type D, Renault Typ D etc...Amikor anno a kerekedésből kihoztam, akkor is narancssárga volt benne a fagyálló.
Te fogod csinálni? Mert ez nem éppen a "csak" leeresztem és feltöltöm kategória.
Van egy sorrend és ajánlatos betartani nagyon is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Vidd a szerelési útmutatót kinyomtatva és nyomd a kezébe, hogy úgy csinálja meg, ahogy ott le van írva...
De ha nem állsz ott, én kötve hinném, hogy ezt pontról-pontra betartja majd, bár lehet, ha nagyon jó ismerős a szerelőd.Itt Pécsen mindenki egy oltári nagy lehúzós, hozzá nem értő balf....fék!
Elegem van már mindegyikből!Tudom, hogy a total glacelf piros ezért nem is értem, hogy miért azt írja oda, mert én is láttam, de ennek nincs ott az a tanúsítványa, hogy Glaceol RX type D, Renault Typ D , ha az olajnál mindenki figyeli, hogy rönó kompatibilis legyen, akkor itt miért is nem? Bár nem hinném, hogy ettől az még nem lenne belevaló, de ha már létezik olyan, amit kimondottan erre gyártanak, én azt tenném/teszem bele.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
írj privátban egy alváz motor számot és este megírom melyik szíj kell neked.
A glacelf meg jó lesz ne parázz, mindig azt rakom bele, soha nem volt még gond vele.
A lényeg az alu hűtőhöz való megfelelőség, meg, hogy a korrozió gátló adalék ugyan az benne, minden más csak parasztvakítás.
A termosztátot csak egyben tudod cserélni, nincs külön termosztát. Legalábbis azt a szerelőt még nem találták, fel aki kicseréli neked benne a bimetált.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
83 van benne és direkt, mert nyáron a venti sem kapcsol be szinte, télen is jobban bevált nekem, viszont ezzel az volt szopattyú fagyálló cserekor, hogy brutálisan kellett járatnom az autót, mire eltudtam érni, hogy a venti megmozduljon. mintha be betonozták volna oda középre a mutatót és nem akart feljebb menni. Lekapcsolva a fűtés meg minden, de meg sem akart mozdulni, annyira jól hűtötte a motort a keringés. Az egész reanult műhely zengett már, mire végre bekacsolt a venti. Nekem nem kell 89 fokon nyitó és most is azt mondom/írom, hogy egyszerűen nem való ennek a motornak. A 83-84 közötti az igazi (számomra) és soha nem tennék bele másikat.
Jah, termosztát, ahogy Robi is írta, komplett csere volt, raktárból hozta ki a srác...
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
senior tag
Hogyan kéne próbálkozni?
Beülök, kiírja hogy insert card, amint bekattan akkor adja rá a gyújtást. Egyébként röviden, de hosszan nyomva a start gombot sem történik semmi érdemleges.
ELM327-es kütyü nem talál hibát, így arra gondolnék, hogy le lehet tiltva, vagy aktiválni kell valahogy.Van az a trükk hogy a funkcióváltó billentyűt nyomva tartva lökjük be neki a kártyát, ez mire jó?
-
Yoshida
aktív tag
Pénteken vittem vizsgára a II.es megane-t, 2 hete cseréltem a bal tompítottat, péntek reggel még minden világított, de mire odaértem az állomásra már világos lett így nem láttam, de mondták hogy nem ég a jobb tompított
Engem utál ez a kocsi.
Harmadik szerelő tudta leszedni a féltengelycsukló anyáját. (vagyis eltört a tengely, azt mondták
)
Ez a bal oldal volt, szerdán jön a jobb oldal... -
forceberg
veterán
Nekem mindkét autóban pik-pakk ment. Még az aksi keretből is kivehető egy negyed rész, hogy hozzá lehessen férni. Vagy a tiédnak más lenne a motortere?
Tompítottat egyből a vétel után cseréltem, most meg a helyzetjelzőt, ami persze műszaki előtt 3 nappal ment ki.[link]
Érhet valamit ez? Valóban lenne extra fényereje? A doksi alapján 85 lumen, a simáknak 50-et írnak.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Igen, fentebb írtam is már, ha visszaolvasol, hogy igaz, azt ott nem vettem észre. Ettől függetlenül én látni akarok és amíg emiatt nem baszkurálnak, addig én ki nem cserélek semmit. Inkább a biztonságosabb vezetés és a baleset elkerülése, mint a hülye törvények miatti betartás, mert az előbbi jóval nagyobb KÁRRAL (személyi sérülés) jár(hat), ami eltörpül olyankor egy büntetéskor!
A laguna 3 lámpája jó nagy, ezzel arányosan az egyik legszarabb a világítása, főleg a projektorosoké, de a xenonos változat is egy hulladék. WV xenonja körberöhögi konkrétan...Ezzel az osram-mal egyszerűen nem kell refi! Ég és föld a különbség és, mint írtam soha nem villogtak rám a több, mint 1 év alatt, hogy valakit is elvakított volna. Egyszerűen látványosan hosszan beteríti az utat, hogy élvezet vele vezetni. Mert LÁTOK! Xenon killer ez a páros!
------------Nekem nem gond az izzócsere, a kínai ledek max 2 hónapig bírják, de ettől függetlenül jól világítanak nagyon is, tehát 1-2 havonta cserélgettem az izzókat, amit már csukott szemmel is megcsinálok, csak a védőkupak visszajátszása szokta néha az idegeimet felborzolni.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ott van a pollen mellett/előtt. Vagyis, ha kikapod a kesztyűtartót, úgy, mintha pollent cserélnél, akkor alá nézve ott lesz a nagy venti is. 3 csavar fogja, plusz a csati. Ennyi év alatt a koszos por szinte rá volt gyógyulva a kis lapátokra, azokat is megtisztítottam egyenként, na az érdekes időtöltés volt. Aztán telibe fújtam speciális zsírral, WD 40 a csatikra és ment vissza helyére.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mielőtt még nem tisztítottam meg, már gondolkoztam azon, hogy behal ez a szar. Ezért elkezdtem utánajárniu, hogy mennyi az annyi. A renault-nál majdnem 100 ezerbe kerül. Ebbe az autóba (laguna 3) több alkatrész is néha drágább minden, mint egy tetves merrcedes-be. Szerencsére elég volt megtisztítani.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én újakat (full fém, ami örökös elvileg) rendeltem bele, a régieket kivágtam a szemétbe. Az ajtó kárpit leszedése 4 csavar fogja, egy a behúzó kar mögött, ezt le kell pattintani, ha még soha nem volt már most kezd el feszegetni és leszedni, ha cserére kerül a sor, mert hallottam olyat, hogy elrepedt, egy a kilincsnél, kettő meg a kárpit oldalán és alján. Aztán a kárpitot kell kipattintani.
Ennek addig neki se állj, míg a patentokból nem lesz ott melletted pluszban. Nálam az egyik ajtónál 1, a másiknál 3 is eltört. 6, vagy 8 db fogja, pontosan nem emlékszem. Ha a kárpit kipattant mindenhol, utána meg kell ott tartani kibújtatni a kilincset és leszedni ablakemelő csatit. Aztán agyári fehérhabszigetelést ami lfszt nem ér, most bizony meg kell vágni, hogy be tudj nyúlni a határolóhoz. Én ezt is kivágtam a kukába és ha már ide került a sor szépen kibéleltem az egészet dynamat cuccal, a különbség kb ég és föld lett. Egyrészt szebb hangzás, másrészt sokkal jobb hangszigetelés a külvilágtól, és persze az ajtó felől soha többet nem jön rezonancia.
A határolót két tízes csavar fogja az ajtóban, plusz valami nagyobb torx a kasznin, kiszedni és betenni az újat, kb 10 perc. De a fém határolót mielőtt cseréled, előtte az éleket be kell csiszolni, utána letisztítani, majd vastagon bekenni, pl ezzel a CRC10672 zsírral, én ennél jobb cuccal még nem találkoztam. Még az is lehet, hogy a mostani kattogásodat is megszünteti, ha rendesen beeszi magát, kell neki pár nap. A fém határoló jóval erősebb, mint a másik.
Azért kell becsiszolni és jól bekenni csere előtt, mert ha szárazon berakod, a kasznin lévő felfogatás még azt is benyomhatja, mire elsőre megmozdítod az ajtót. Plusz már valamennyire be is kopott így, aminek szintén idő kell. Egy jó hét is akár, de basszus utána ez lesz a világ egyik legsimábban, csentben és persze a határokkal nyíló ajtaja, amit többet a büdös életbe nem kell szétszedni emiatt.Szóval, határolót cserélni, semmi, gyerekjáték, de oda eljutni, majd visszaszerelni mindent, bár az már könnyebb, na az egy szopás...Visszaszerelésnél a kapcsoló csatikat fújd meg/ki wd 40-nel összedugás előtt, határolót semmi esetre ne érje wd 40 permet. Remélem ezzel a kis szösszenettel, tudtam segíteni. Az ajtó határoló, mint általában a legtöbb cucc sajnos, ez is egy elképesztően gagyi cucc a renault részéról és főleg nem való egy új korában 10 millió (2008),inflációval, akár lehet ez már 15 milliós autóba! Vagyis eleve fémet kellett volna gyárilag belerakni. Ócskább autókban évtizedeken át bírják a határolók, a laguna-ban meg max 5 év és kibírhatatlan lesz a kattogása. Nonszensz...
És akkor pár kép...Annak a CRC zsírnak pedig alap, hogy ott kell lennie valahol az autóban...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mi hidegben cseréltük 1 éve, tehát biztos van abban valami, amit Forceberg kolléga írt. Mármint olyan hideg, hogy nyitva volt a garázs, az autóban meg meleg és ez a kettő lehet, hogy nagyon nem tetszett patentoknak.
De simán az is lehet, hogy több, mint 8 év után már totálisan össze voltak gyógyulva. Vagy így együtt az egész miatt.
Mindegy filléres tétel ez a patent...
Az Index lagesz fórumán olvastam, hogy valaki cserélt és törtek, emiatt aztán nekem is első dolgom volt a határoló mellett patentokat rendelni csere előtt. -
rob210
Topikgazda
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az éleket csiszold meg mint a képen a zöld jelölés mindkét oldalon, ha végig húzod az ujjad rajta úgy is érzed, de ne reszelővel, hanem, pl 200-as csiszolópapírral szépen simára lehet csiszolni a durva éleket, kb 5 perc az egész, de ne erőből csináld, hanem finoman..., utána jól letisztítod majd bő zsírral megkenni, ahogy a képen is bejelöltem
A többit úgyis elintézi az ajtónyílás-csukás, de ennyivel is előrébb leszel, mert elsőre eléggé ilyen reszelős és nehézkes is lesz a nyitás-csukás, de ahogy bekopik + a zsír. Élvezet lesz nyitogatni az ajtót![ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron