-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oszy
veterán
Igen jól látod! Én is úgy gondolom, hogy nincs ezzel baj.
A Z6-ot drágának tartom. Írtam már itt a Z5-ről is, de arról letettem. Hiába az SD kártya foglalat.
Bár ha most megveszem a D750-et és mondjuk fél év múlva eladom, akkor talán nem buknék sokat, mert nagyjából jó áron venném. 70.000 expo van benne.[ Szerkesztve ]
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
A Zéé
addikt
jaja, pont nemrég beszélgettük haverommal. Ő nagy természetfotós, és megbetegedett a D7100-a, aztán új gépet keresett, és hát végül csak oda jutott, hogy használt gép lesz belőle. A D7500 sem tud lényegesen többet, cserébe jóval drágább, a D500 meg annyira drága, hogy nagyon. Aztán ennyi a kínálat, új gép meg már nem igazán várható.
Just a simple Lineman...
-
veterán
" Az emberek ölik egymást 2-3-4 százezres telefonokért legújabb Xbox szarokért.."
Na ja, csak az nem fényképezőgép, ami kvázi kifelé pusztul a trendi kütyük sorából. Egyébként a Samsung sem véletlenül gyárt belépőszintű ócska sz@rokat telefonnak álcázva, mert ha csak az S20 és társai lennének, azt a kutya nem venné meg első telefonnak. Lásd még Apple, és az SE.
"Egy kezdő valóban meggondolja, hogy kezdésnek 350k huf szettel indítson"
Kivéve, ha kifog OKJ-n oktatóként egy olyan fotóst, aki MILC fanatikus. Úgy veteti a néppel az R és RP vázakat, mintha egy kezdő számára más út nem is létezne. Aztán meg nem érti és csodálkozik, ha a váz mellé régi objektíveket konverterrel meg 3rd party szirszarokat akarnak venni a tanoncok, akik a váz vásárlása után akkor ébrednek fel, hogy hajjjajj, ez volt a kisebb tétel a beszerzendők sorában. Biztos én vagyok a láma, de kezdésnek egy D3500 valami fix 50/85-tel, meg egy utazó zoommal bőven elégnek kell legyen, emellé még jut pénz vakura, fényformálóra, állványokra, és még mindig nem értük el egy APS-C MILC váz árát. Ha ezekkel nem sikerül megtanulni a fotózás alapjait, akkor kétszer ennyibe kerülő milccel sem fog.
Szerintem továbbra is kellene valami 150 ezer forint környékére a NIKON-tól, mert ez így bukta lesz hosszabb távon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
"A bajt tetézi, hogy 50-100-150 ezerért az emberek mobilt vesznek fotózásra fotógép helyett."
Szívem szerint vitatkoznék ezzel, de nem tudok, sajnos igazad van. A mai ember igényének megfelel az is, amit egy telefon tud. Gondolom a NIKON is így látta az eladásokból. Csak sajnos így még azt a réteget is elveszti, aki látna fantáziát a fotózásban, de mielőtt beleveri magát egy laza félmillás költségbe, tenne egy próbát a teszkógazdaságos műfajban.
Nem nagyon akarom elhinni, hogy külföldön a 350-es váz a belépőszint, és meg sem kottyan a vásárlóközösségnek az összeg.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
"Az elmúlt 5-7 év konjunktúrája meglátszik minden árszínvonalán. Poénból próbálj meg új (bármilyen) laptopot keresni 200 ezer alatt."
Már 5 éve se volt értelmes laptop 200k alatt! Szakmabeli vagyok, ismerem a palettát!
"Haveromék nettó 24 eurós alkalmazotti órabérben vannak Németországban az építő iparban."
Hááááááátttjóóóóóó. Nekünk szomorú ez.
-
VivienR
tag
Nekem abbol a szeriabol a 17-35 van meg, kep kinosegre nagyon elegedett vagyok vele, ami idegesit hogy nem szabad autofokusz modban tekergetni a fokuszt, manualisban meg elegge gatya madzag lazanak erzem a zoomgyurut... persze igaz 170k uj arral es kevesebb kint 500g sullyal azert ezeket inkabb elviselem.
-
BigBlackDog
veterán
Igen, igen, csak azért az árkülönbség ott érezhető. Igazából a D80-at fogdosva, használva jöttem rá, hogy a D5100 mennyivel kényelmetlenebb (kisebb, sötétebb kereső, vakunál nincs commander mód, fogása is rosszabb), emiatt jött az ötlet, hogy kéne cserélni. Viszont D7100-ben a 24 Mpixeles érzékelőhöz már üveg is kell. Pl. a gyári 18-105-öst nem érzem annyira acélosnak, illetve kicsit félnék, hogy a Tokina 11-16 is kevés lenne.
-
pergabb
senior tag
egymás után lőttem, iso 100, iso 200, iso 400, iso 800 stb.
Úgy tűnik, hogy iso 100-800-ig sokkal nehezebben helyreállíthatóak az ányékokban levő részletek, ráadás szélsőséges körülmények vannak, hosszú záridő, k*rva sötét, akkor ez lesz. Iso 800-tól kevesebb részlet szedhető elő, mivel a dinamikatartomány romlik, de nem olyan nagy az erősítés. Ergo iso 800 alatt nagyobb erősítést használ és zajosabb lesz a kép, nem iso invariáns, iso 800-tól viszont az. Legalább is z6 és z6ii esetén. Úgy tűnik ez a megoldás a problémára, ami amúgy érdekes -
pergabb
senior tag
hitelesebb oldalon már láttam én is azóta, meg ugye ki is emeli akár a dprewiev, hogy nem iso invariáns iso 800 alatt és a részletek rondábban állíthatóak helyre, az árnyékokban pedig több lesz a zaj, mint pl iso 800-on. Szóval téma, fény stb függő mikor mi ajánlott, este a városban hosszú expóra lehet jobb egy iso 800, mint iso 100 vagy 200. Max csak azt nem értem, iso 400 miért zajtalan nálam elsőre amúgy az is olyan volt, mint iso 100, vagy 200, aztán lefuttattam egy pixel újra tékrépezést, utána már nem volt rajta zaj. Lehetséges ez a pixel feltérképezés iso 400-tól hatékony, más magyarázatom nincsen rá, hogy az amúgy dual iso-s váz, ami 800-on vált, miért zajtalanabb iso 400-on, mint alatta. Viszont aki hagyományos vázakon nőtt fel, azoknak sem ártana tudni, hogy igen, iso 100 a jobb, de nem mindig és van, amikor az lesz a rosszabb iso 400 meg rejtély marad
iso 800-ig még egy D750 is zajtalanabb lesz az árnyékos területeken.
Szólj, ha iso 400-ra is lesz ötleted
Amúgy nem kell 30mp, elég 5 is és már látni ezeket a csodákat
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Tök érdekes, amiről írtok. D750 esetén tudja valaki, hol van a sweet spot, az az ISO érték, ameddig még érdemes elmenni zaj tekintetében, illetve milyen ISO értéken a legjobb a dinamika? Sok esetben tűnik nekem úgy, hogy ISO200-on jobban dolgozik a szenzor, mint ISO100-on, de máskor itt (vagy másutt) azt írták a tapasztaltabb szakik, hogy kizárt, mert a lehető legkisebb ISO-n van a legnagyobb dinamika tartomány. Nekem úgy tűnik, hogy néha abszolút optimális fényviszonyok között is jobb 200-as ISO-val lőni, mint 100-zal, mert az árnyékosabb területek élénkebbek maradnak, még azonos expóra állítva is (külső fénymérő alapján meghatározva).
[ Szerkesztve ]
-
pergabb
senior tag
na ez az, ami a z6ii esetén teljesen más. Egy részt a hosszú expót nem szereti, ahogyan a sony a7iii sem, tengernyi hotpixel lesz, ha csak nem kapcsolod be a vázon a hosszú záridős zajcsökkentést. Olyan szinten teleszemeteli, hogy már sikítok fájdalmamban, ilyet a D750 nem csinált. Közben meg magas ison alig van vmi, ergo 12800-at lövök és olyan mint anno D750-en a 3200. Hosszú expó esetén ha iso 800-at használok, már nincs hotpixel, ergo ez a dual iso vmi nagyon érdekesen sikerült Téma, fény és szín függő, hogy milyen iso értéket érdemes használni, ha az ember nem akar hányadék képet készíteni. Van, amiben hatalmas előre lépés pl egy D750-hez képest és van amiben inkább vissza lépés, lásd iso 100-as hosszú expó. Össze is akartam hasonlítani más z6ii-vel, de az fb ismerős azt mondta nem csinál ilyen képet, mert árt a szenzornak és idővel kiégetem. Mondom wtf, mi van? nyilván ezért videóznak vele és csinálnak egy rakás dolgot. Szóval iso 400, de inkább 800 alatt hosszú expó z sorozat esetén erésen NEM ajánlott. Amúgy amit én neten összevadásztam, azok alapján mindegyik ff milc ezt csinálja, amiben bsi-cmos van, a z5-ről nem tudok semmit, elvileg a D750 szenzorát kapta, de a franc sem tudja ott mi történik. Mivel én rengeteg enteriőr képet készítek így az elején kapásból egy expo sorozattal kezdek, komolyabb munka esetén is, csak azt követi a fényfestés. Vacak kis lakás amit tulaj elad, akkor nem is akar annyit fizetni, ergo marad az expo sorozat, Lr, majd hdr, aztán maszkolgatás eltérő expókból, hogy szép legyen, szóval nekem a hosszú expó számít, mert ha kicsit is sötétebb a lakás és a rekesz ugye f11-en van, akkor az utsó expó már lesz 30mp fele. Mivel nem kell annyira felhúzni a 3 fényértékkel túllőtt képet, így ott még nincs akkora baj, kivétel amikor van fekete bútor, azon egyből megjelenik, de szerencsére csak kevésbé. Viszont városba megyek, tengerparta, vagy akárhova és szándékosan kicsit alulexponálok, hogy a csúcsfényeket megt tudjam menteni, akkor baszh*tom, ha nem lesz ezer hotpixel, akkor egy sem. Sokáig meg akartam tartani a D750-et, csak úgy gondoltam, hogy nincs éretelme. Most vissza sírom, hogy lakásokba ott legyen nekem egy fix 14mm 1.8, a 14-24 és egy 35-ös még hozzá, ugyan akkor meg kicsit költséges megoldás lenne régi és új technikát egyszerre futtatni, mivel abból a pénzből veszek még egy milc vázat és objektívet is. Nektek tutira nem tanácsolom a váltást, ha sok a long expo aki esküvőzik, annak meg irgalmatlanul durván megéri, ahogyan egy modell fotósnak is. Tejútra megy vki, megint okés, mert iso 800-tól iso invariáns és nincs hot pixel sem, csak alatta. Mák, hogy pont olyan munkát végzek, ahova az a tetves iso 100-400 kellene Z5-öt le fogom csekkolni, sokéáig z7 volt a terv, de ugyan ezt csinálja, ha z5 nem, mivel abban sima cmos van, akkor rárepülök egyre, pedig z50 lett volna a terv ilyen túrázgatós gépnek. Bár.... z50-re még mindig van jó pár megfelelő obi töredék áron. Na mindegy, ezt még eldöntöm, ott sok minden van, 4,5fps vs 11, kisebb felbontás a seggén, 4k 1,7croppal, de teljesen magnézium ötvözet az egész és van benne ibis + ff váz.
Amúgy meg ideges vagyok, nyilván a hosszú expó egy gyártó szerint sem hétköznapi, átlagos használat, ergo komolyan sem vennék a problémám, de ennél még a D7100 sávozása is szebb volt szerintem
D750 amúgy egy legendás masina, ha jót fogtál ki, hiába kicsit műanyag, szóval bárki aki váltana, tartsa meg mindenképp és ne essen abba a hibába mint én, hogy eladja azt is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az az érdekes, hogy nekem ezek szerint szerencsém van, mert a háromból csak 1 objektívvel volt gond, igaz, az rendesen mellé ment. Még APS-C-n se vettem észre soha ezt a problémát, pedig ott Tamronom is volt. Azt hallottam, hogy a zoomokat sokkal nehezebb kalibrálni, szóval tamik közül én is a G2-es sorozatot nézem. Szerencsére jó drágák, így nem lesz probléma egy darabig ebből!
-
-
veterán
Nyilván rétegtermék lesz... de szerintem ezt most jobban belőtték, mint pl. annak idején a Df-et. (Pedig mekkora hájp volt rá, aztán a D750 után már csak egy rossz vicc lett belőle...)
Tetszik:
- a külsőt szerintem alapvetően jól eltalálták
- az árazás sem vészes a Z50-hez képest (lesz, akinek csak a fully articulated screen miatt megéri a pluszt...)
- az extra markolat sem blokkolja az akksi/kártya hozzáféréstNem tetszik:
- az aperture LCD egy hangyapöcsnyi kis valami egy böszme nagy fekete kerettel, és ha csak valahogy menüből be nem lehet kapcsolni, nincs is háttérvilágítása(...?) itt szerintem nagy design bukta történt.
- ISO tárcsán nincs Auto mód, és ha menüből bekapcsolod, akkor a minimum ISO-t állítja (...?! na ennek meg mi értelme van? remélem, csak félreértés, vagy legalább szofferből javítják majd)
- UHS-II kártyákat kezeli, de nem használja ki az extra sebességet
- az új 28/2.8-as szpesöledisön fixi pancake-nek túl nagy, és DX only... ha már ekkora, akkor vagy lett volna fényerősebb, vagy picit tágabb (ekv. 36) vagy legalább egy stabit rakhattak volna bele. ez így szerintem teljesen értelmetlen fingfogás - ritkán mondok ilyet, de a kitobinak ezerszer több értelme van, mint ennek a csúfságnak.
- folytatva az obis nyivákolást, a Z-DX felhozatal továbbra is siralmas... de hát ez senkinek nem lesz újdonságÖsszegezve:
Divatcikk, de annak (szerintem) sikeresebb lesz, mint a Df volt. Én mondjuk lehagytam volna a dedikált ISO tárcsát (egy plusz Fn gomb megoldotta volna), és inkább raktam volna bele egy bármilyen kis GN-ű, de kommand-képes popup vakut... de egyelőre én nem temetném élből, lehet neki piaca.Szerk:
Tényleg a top plate elrendezést értem a legkevésbé... most akkor a záridő alatti kallantyút felülről megsasolva nem látod egyből 100% egyértelműen, hogy stills vagy video módban vagy...? Akadnak azért itt UX kérdések...[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Pont azt néztem! ;-D Csak kicsit keveslem a nagylátószöget. Persze b@szhattam az IRIX 11mm-t, ha a szélén olyan mosott volt, hogy kroppolni kellett a képet. Plusz, ebben legalább van AF. Megvárom, míg visszakapom az IRIX árát a 220-tól, aztán benevezek egy ilyenre. Használod is egyébként?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm a képeket, és a véleményt, Neked is, VivienR!
Nekem nem gond a manuál fókusz hiányossága, őszontén szólva soha nem használom, ha nem muszáj. Az IRIX-ben is gyűlöltem, hogy a gép már "zöldet" jelzett AF-re, amit nem tudom, honnan vett, mert homályos volt a képen kábé minden, minden létező távolságban. Külön poén, hogy több tíz fokot bírtam tekerni a gyűrűn, és még mindig megvolt a zöld jelzés. Nem is értettem, hogy mit vesz figyelembe....
Meghoztátok a kedvemet ehhez a Tamihoz! Most már csak egy biztosan dolgozó AF rendszerű D750 kéne!
-
Lex Icon
senior tag
Az obi által küldött adatokat muszáj módosítani, mert pl. amikor fényt mér a váz, tudnia kell, hogy az obi pl. most nem 2,8-as fényerőn van, hanem 4-esen vagy 5,6-on és vezérlésnél azt is tudnia kell, hogy a rekeszt nem arra kell állítani, mint alapesetben. Meg biztosan van még sok más dolog, amit meg kell oldani, nem vagyok szakértő.
Rengeteg digitális adat szükséges egy kép elkészítéséhez, amit az obival le kell kommunikáljon a váz. -
Roachy
senior tag
Nem is feltétlenül csak az elektronika miatt nem kompatibilisek a különböző márkák konverterei egymás lencséivel, hanem a bennük lévő optikai rendszer miatt. Pl nekem van egy Nikon 1,7x tc-m amire rá sem tudom tenni a Tamron 70-200-at, mert összeér az optika hátsó lencsetagja, a konverterével. Azért ezek optikailag is bonyolult rendszerek, és még márkán belül sem működnek minden obival.
-
Lex Icon
senior tag
képen látszik nem egy rakétavezérlő elektronika van bennük kb. biztos, hogy nem ott történik a lényeg számítási szempontból.
Megint elbagatellizálod csak úgy hasra ütésre. Az ott egy komplett mikroszámítógép (kontroller). Processzorral, RAM, EEPROM, I/O meghajtó áramkör, meg minden ami kell. És van benne FW is, ahogy az obikban is van, bár igaz, hogy nem olyan komplex, mint a vázé, de azért bőven szép mérnöki munka. Ha dolgoztál mikrokontrollerekkel, akkor tudhatod, hogy egy analóg rendszer érzékelése majd meghajtása még egyszerű esetben se bagatell dolog. Ennek viszont kell működnie fagyba, kánikulában, rázkódás közben, meg még sok minden beleszólhat a működésbe.
Ismernie kell a sokféle obi és váz kommunikációs protokollját és tudnia kell az átadott adatokból kiszűrni és módosítani azt, ami a konverter miatt változik. Plusz a csúnya trükkök, hogy a konkurencia ne tudja olyan könnyen visszafejteni a működést.[ Szerkesztve ]
-
Lex Icon
senior tag
Onnan indultunk, hogy a TC elektronikusan csak egy drót. Nem azt mondtam, hogy a komplett TC az elektronika miatt drága.
A HW olcsó. A FW és annak kifejlesztése a nem túl nagy eladott példányszám miatt (az Arduino-hoz vagy RPi-hez képest), ami megdrágítja, de a legdrágább elem az optikai lencse.továbbra is tartom, hogy nem ott történik a csoda hanem a vázban
Azért furcsa lenne, ha a Nikon a vázba beépítené az összes felrakható obi vezérléséhez szükséges kódot, főleg úgy, hogy a csatlakozón egy szabványos, minden obira vonatkozó "nyelven" megy a kommunikáció. A Nikon váznak fogalma sincs, hogy pl. egy Sigma obiban milyen beavatkozó szervek és érzékelők vannak. Hogy a rekesz adott értékre való beállításához a léptetőmotort, egyéb mozgató elemet meddig kell nyomatni, vagy a VR-hez milyen giroszkóp, gyorsulás/mozgásérzékelő, motor tartozik és mit kell az obiban meghajtani, arról fogalma sincs. A köztes interfészen kiadja a parancsot az obinak, elküldi a váz által ismert adatokat, ami ennek a végrehajtásához kell, a többit az obi vezérlésére bízza. TC-nél ugyanez van csak a kevesebb elem miatt egyszerűbb a HW és a SW.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
Ahh...mernoki munka... Az nem a banan alaku nyaknal kezdodik. Mondjuk orul az ember, ha nem a szokasos negyzetre hajugalja az alkatreszeket. A magam reszerol. De a funkcio a lenyeg, nem az PCB alakja.
(#50241) Lex Icon
"Azért furcsa lenne, ha a Nikon a vázba beépítené az összes felrakható obi vezérléséhez szükséges kódot, főleg úgy, hogy a csatlakozón egy szabványos, minden obira vonatkozó "nyelven" megy a kommunikáció. A Nikon váznak fogalma sincs, hogy pl. egy Sigma obiban milyen beavatkozó szervek és érzékelők vannak."Szerintem Nikkornal tudja, es anak megfeleloen van megvalasztva az algoritmus. Gondolom a Sigm a meg hazudik neki valamit. Ezert lehet, hogy nemelik vaz a Sigma obival hol ele lo a celnak, hol meg moge, mig masik vaz meg megy faszan, illetve ugyan ez a vaz Nikkorral meg megy rendesen.
De ez csak fetetelezes, hogy en hogy csinalnam.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Byk01
senior tag
"Már miért drágítaná meg? Pont az a programozó írja hozzá a firmware-t aki az obihoz is megteszi. Egy ekkora gyárnál elég cink lenne külsősökkel íratni a firmware-t. Onnantól kezdve meg kb prioritás kérdése, hogy a napi 8 órában mit kódol. "
Miért, szerinted, ha az a programozó a Nikonnak dolgozik napi 8 órában egy telekonverteren, akkor már nem is kerül pénzbe? A 8 órányi munkabérét ugyanúgy ki kell termelni, mint ahogy egy objektív esetén is kitermelik, csak amíg az az x órányi belefeccölt munka (és annak költsége) egy objektívnél több tízezer darabon oszlik szét, addig a telekonverternél max néhány ezren.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
bayarena
aktív tag
Elsosorban termeszetet mivel Ausztraliaban elek, pl remelhetoleg nemsokara megyek
Uj-Zelandra is, ott meg aztan minden gyonyoru, Pápua Új-Guinea meg Japan is a tervekben van, illetve itt Sydney kornyeken is ezernyi jo tema van.
Illetve portre fotokat szeretnek majd csinalni, mert a felesegem fotorealisztikus rajzokat csinal es kell neki is vmi alapanyagtvamos: O, ez csak akkor igaz, ha bemesz a termeszetbe eszetlenul, de a varosokban teljesen biztonsagban vagy, illetve ha turazol es nem tersz le a kijelolt utrol akkor nagy baj nem lehet
Szerintem a 8 ker kornyeke veszelyesebb -
bayarena
aktív tag
Szerencsere van idom meg, kb jovo ev elejen kellene megvennem a kepet, addig mindenkepp tudok varni, ha addig nem lesz D850 utod, akkor nem fogok ra tovabb varni
Addig amugy a D850 ara meg mehet lejjebb is.
A D750 is nagyon klassz gep, egyik kollegamnak is olyan van, nagyon tetszik neki, csak volt egy balesete egy kigyoval es azota javitasra var -
Roachy
senior tag
Pont a dinamikatartomány ami miatt érthető a közép formátumra ugrás.
És szerintem ha lesz utód, akkor az egy kiemelkedő gép lesz, amire lesz értelme leváltani a D850-et. Különben csak egy sima frissített verzióért nem érné meg dolgozni a MILC fejlesztések mellett.
A portrénál is többnyire tökmindegy a fókusz, persze ha beállított fotózásról beszélünk. A modellnek van ideje megvárni, nem fog elszaladni. Persze más a helyzet ha utcai portrézásról, vagy street fotózásról, vagy esküvőről, eseményről van szó, na ott tényleg hasznos tud lenni a szemkövető. De ha pl több ember közül akarsz leválasztani egy valakit, akkor meg kimondottan zavaróvá válik.
A D780 egy érdekes darab amúgy. De a legjobb az lenne, ha a kereső válhatna valahogyan kapcsolhatóvá optikai és elektronikus között. A Nikonnak volt egy ilyen szabadalma, ahol azt hiszem valamilyen félig áteresztő tükör segítségével oldanák meg. Nem hiszem, hogy megvalósul, pedig azt nagyon csípném. -
bayarena
aktív tag
Errol az jut eszembe, mikor Sydney-tol kb 2 ora autoutra voltunk egy hatalmas homok dunes tengerparton. Nyar volt, iszonyat meleg (itt a nap sokkal erosebb, aki meg nem jart erre nem is tudja elkepzelni), kb csak egy kistaska volt nalam vizzel, nah ott kb 15 percig masztam fel a dunere, utana azt hittem, hogy ott halok meg
-
.mf
veterán
"Súly tekintetében az FF kategóriát is érdemes átgondolni, ha valóban túrázni is akarsz a szettel. (A kocsival odamegyek és sétálok fél órát nem túrázás.) A "karcoló" obik irgalmatlan tömegűek. Általában a UWA - általános obi - tele hármas f.2.8-al már sok. (Plusz szűrők állvány kioldó meg a sallang.) Egy két napos túrafelszerelés ezzel a szettel már simán bele szalad 17-20Kg-ba és nem a ruhák miatt. Ezt lehet redukálni olyan 12-15-ig de az már eléggé kompromisszumos minden téren és jó szállásod kell, hogy legyen. "
Papírkutyák
... na jó, a Himalája "alja" ("csak" 3600-ig mert már dec volt és nem akartam havazásban ottragadni) meg Japán Alpok 20 kilónyi cuccal után én is csökkentettem a tömegen, de nem a fgép és obik részlegen (igaz az f2.8-asok helyett eleve a könnyebbeket vittem) - a fotós részlegből még az állványt cseréltem kisebbre-könnyebbre, és a vaku+vezérlő helyett egy kicsi-könnyű, de erős videós lámpa; inkább a többin faragtam: könnyebb sátor, hálózsák, főzőcucc, hátizsák, kevesebb és könnyebb ruha és egyéb holmi. A tavasz-őszi túracuccom (kétrétegű sátor, hátizsák, hálózsák, matrac, főzőcucc, váltóruha) 5 kg alatt van.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Ehhez még jön:"
Igazából ebben már benne van az elsősegély csomag, fejlámpa, 7800 mAh powerbank + kábelek + töltő, aláöltöző, alvózokni és egy könnyű de meleg kabát, meg még pár apróság, csak nem akartam mindent felsorolni.
Fotós cucc: váz + 4 obi (Z6 + 24-70S, FTZ, T17-35 f2.8-4, N70-300, 50 f1.8G), 3 akku, könnyű utazótöltő, 2 szűrő (CPL és ND1000), kioldó, videós lámpa, makró közgyűrű, mindez egy oldaltáskában = 4 kg; ha csak (magas)hegy, akkor a 70 cm-es karbon kisállvány 500 g.
Szóval:
- túracucc alaptömeg 5 kg
- fotós cucc 4.5 kg
- vízből elég 2 l (+Sawyer mini, ha olyan a hely, hogy nincs sok forrás) + 0.5-0.8 kg 2-2.5 napra való műzliszelet és instant-tészta+snack-kolbász
= 12-12.3 kg. Ahhoz képest, hogy ebből mennyi a fotós cucc, ez egy könnyű szett (bár még lehetne tovább súlyt faragni, csak ahhoz már drága cuccok kellenek)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ph_5.5
aktív tag
Jó reggelt mindenkinek.
Szóval D750 "vs" Z6II
2014-ben a megjelenést követően vettem az első D750-t. (2018-ban is a Z6 megjelenése után is inkább még jött egy 0 km-es D750, de erről később)
Sokkal régebbről is kezdhetném a hasonlítgatást, pl hogy előtte évekig D700 volt a fővázam, mert pl jobban itéltem saját felhasználásra a D3-nál, illetve hiába fotózom pl modelleket a D800 1x fotózás után ment vissza a tulajdonosához)
Szóval D750 mindenben verte számomra az előtte használt eszközeimet. Olyan tizen 2-3-4 éve minden Nikon vázunkhoz eredeti markolatot használtam. (pl D700-nál nagy akkuval ez sorozatnövekedést hozott, D750-nél már nem, de a papíron 6.5 kép/sec nekem 95%-ban bőven elég volt)
D750 szenzora brutálisan jó a mai napig. Aki ezzel nem tudja megoldani a feladatokat, az mással sem tudja. Jól bírja a magas ISO-t, ISO100-on stúdióban bármekkora nyomatot elbír. (jó nyomda a titok nem a sok MP, van 12 Mp-ból 3X2m-es falra kasírozott fotóm cég irodafalon és 30 cm-ről is lehet bogarászni... )
AF. Az 51 mezős Af jó ideje már csak reszelgetett dolog, de ennek ellenére a köépre beszórt 9 kettős keresztszenzor minden körülmények között tette a dolgát. A szélsők sokszor egy kalap kakit nem értek... tág rekeszes fotóknál, bonyolult helyeken (ellenfények, kusza háttér...) egy emberi arcra nem volt képes 10-ből sokszor 2x pontosan beállni. Az igazsághoz tartozik hogy az elvárások is túlzóak lettek a fotósok így részemről is, hiszen a keresőn keresztül sokszor mi sem látjuk hogy pontosan hol is az arc határa, illetve az eltérő megvilágítású területeket az agy/szem páros korrigálja de ha megnézzük a szenzorra rögzült képet látjuk hogy ninc solyan hogy naplementés égbolt a modell mögött és derítés nélkül helyesen exponált arc. És itt kellene boldogulni egy AF mezőnek... ami inkább vonzódik a megvilágított területhez, teljesen jogosan.
POntoságg az objektívekkel. Mivel úgy fotózom hogy a képeknek meg kell születni... és nem mondhatom azt hogy majdnem sikerült vagy majd élesítek rajta utólag jó lesz az így is... ezért pár havonta én tesztábrán összelőttem és korrigáltam az obikat a vázakkal.
Volt olyan obi ami rendszeresen elmászott. (pl anno Nikon 50 1.4 G) de a többség az éveken keresztül megtartotta a beállításokat. Mindent újonnan vásárolunk, minden cuccra vigyázunk. Egyre ritkábban esküvőzöm, így kevés olyan nap van hogy értelmetlen módon beletennék 2000 expot amiből átadásra kerül 500 kép és amiből igazából még a megbízónak is csak 50 érdekes (ismerek olyan fotóst aki még dslr korszakában is 8000 expo /esküvő számot is simán hazavitt... a milcre váltás után ez nem tudom hova változott) Persze vannak pörgős dolgok, sportrendezvények ahol muszáj sokat lőni, mint ahogy csoportképnél sem 1 db-ból akarom megoldani azt hogy 30 ember mind nyitott szemmel nézzen a kamerába.
A D750 igásló volt. Remekül elvolt száguldó motorcsónakon amiről vitorlásokat fotóztam egész nap. Elboldogult pincékben, ahol 1-1 szál gyertya adott csak hangulatfényt. (céges pincetúra, vagy akár épületfotózás reklámhoz, igaz itt állványt lehetett használni és ISO100-t míg amásik esetben csak kézből ISO12800 F1.4 -es obikkal)
Markolattal kényelmes, a gyári markolat magnézium ötvözet, ha azon keresztül rögzítettem tripodra akkor is stabil volt. Igaz 2014-ben 150e körül volt a markolat és 660 a váz... de nem bántam meg.
Akku üzemidő. D750 lazán 1000 expo fölé ment minden körülmények között. Volt hogy 2000 expo mnet az akkuba. Alig kellet tölteni.
Sd kártya. Mivel UHS I slotos, 95 Mb/sec Sandisk is elegendő volt bele. 30 Mb körüli fájlmérettel 64 Gb-os példányokkal remekül elvolt. (van 128 Gb-os kártyám is, de azokat csak backupnak használom)
Kezelhetőség. Minden a helyén, minden stabil, minden logikus. Menü jól kezelhető, és áttekinthető.
Sokat tudnék még írni, párszázezer expot beletettem és könnyű volt vele összenőni.
Itt jön egy kitérő 2018-ból... Fotoplus nyílt nap, Z6 bemutató. AJándék Z pendrive (3-5 Mbit/sec másolási sebességel, ment a kukába ) de amúgy jó fej volt a csapat. Szóval Z6 próba- kell-e nekem milc.
Vittem a D750-t hogy azonos körülmények között mekkora az eltérés. És vittem 5 obit ogy működne-e...
Szóval Z6. Nincs markolat. (azt ne nevezzük annak amivel nem lehet exponálni) szóval nézem, nézem.. fogás, oké nem nagy visszalépés. Méret. Nem sokkal kisebb, nagy a kezem, de még jó lesz. Kereső. Kint oké, az oda betett stúdiófények mellett zavaró, nagyon tv nézős élmény, de még oké. 1 kártya. No itt mennek el a fenébe. A 2018-as af sem volt meggyőző. A D750 gyorsabb volt nála. Képminőségben nincs előrelépés.
2021. Feleségem kérte hogy neki a D750 helyett legyen Z6II. Mondtam oké, irány a bolt, vegyünk. Megrendeltem, megjött. Nekem ilyen nem kell. Beállítottunk mindent.
Kezdem itt. Menü. Nagyon hasonlít, de sokkal bővebb mint a D750-é. Vannak benen átgondolatlen kiosztások pl ogy a néma fényképezés miért ott érhető el ahol... de orvosolható mert saját menüpontba betehető. AF. Túl sok lehetőség van. Ugráló hóember az afrikai éjszakában mód, meg delfil kikacsintós... szóval D750után nézem mi a csuda az egypontos, emg széles mezős meg minek bonyolították... (amikor rájösz pár óra után hogy mit mire akkor azt is megértjük hogy nem hülyék a Japán mérnökök)
Szóval kettős érzés volt bennem, de nem baj, nem az enyém. Ekkor volt kb 4 Fx váz otthon és mennem kellett épp melózni. A párom mondta hogy ha már úgyis két vázzal indulok el akkor vigyem el és próbáljam ki. Oké, nem volt akkora tétje, ha jól emlékszem talán reklámkampány egy építőipari cégnek, elegendő idő, profi modell... tudok felváltva dolgozni a két vázzal és lesz közte a D750 miatt ami tuti jó.
Szóval elvittem, fotóztam. Este otthon nézem D750 mondjuk 60 kép, Z6II 300 kép. Észre sem vettem (nem a látószögek jobb használhatósága miatt) de a Z6II annyira jól működött és olyan logikusan dolgozhattam vele hogy a másik alig került elő. (dupla vállpánt, szóval mindegy meliyket húztam a szememhez) Technikailag jó képek aránya kb úg ynézett ki 300-ból 299 hibátlan. Pontos expo vakuval is. Gyors af, szemkövetés parádés. Legszélső mező is talált élessége mindig. D750 - 60 expobol 50 jó. A szélső mezős kompozíció mind beltéren mind kültéren tévesztett. Nem sokat, de tévesztett. Másnap rendeltem egy Z6II-t magamnak is
Amiben jobb. AF. Egyértelműan. Magas ISO-s használat. ISO 40.000-es képek adtam át a műlt héten. (nem lehetett vakut használni, de talán írtam is korábban a fórumon) Webes használat és monitoron fogják nézni, oda teljesen jó...
Sokat termékfotózom. A pin af mező hibátlan kis dolgonál. Ékszereket fotóztam, ott remekül megtalálta akár a fazetta élét is a köveken. A D750 itt már Mf-al kellett hogy dolgozzon.
Kereső. Sötét helyen a saját jelerősítése miatt jobban látható mit fotózol. És mivel az expot is előre látod, klasszul működik.
Szemkövetés. Tegnap stúdióztunk. A "celeb" modell feladata a gesztikulálás, mosolygás volt. Mozgásban volt, imbolygott. Minden expo éles és hibátlanul tette a dolgát a váz. A Godox Ad600 TTL módban pedig korrektül együttműködött.
Képminőség. Stúdióban alacsony ISO-n nekem a D750 is jó volt, és ez is az. Tájképet önmagában nem fotózom (illetve nem igaz mert van olyan szerződéses partnerünk akinem havonta kell a területéről vagy a dolgozókról kint fotó) mindkét váz azonosat hoz. Az hogy ISO mikortól lesz jobb vagy rosszabb az egyik - köztes értéket nem tudok. ISO12800 fölé párszor mentem D750-el, ott már voltak gondok. A Z6II ott jobb.
Színek. Mindkettő teljesen jó. Barátom régi és új Hassijával is lőttünk összehaonlító képet (nem nevezném tesznek főleg nem a Mp eltérés miatt) de jó obival a Nikon értelmes fehasználás mellett simán álja a sarat.
Akku. Nos a Z6II ezen a téren nem acélos. Csoportban láttam olyat hogy 2300 expo és társai... Nálam C-s akkuval tud 1000 expo fölé menni. De C akkuval is tudta már 500 kép alatt merülni. Stabi, sok visszanézés, sok nagyítás termékfotó készítés közben... eszi az akkut.
Reálisan kb felére saccolom a kapacitást. És közel 30e egy gyári akku.
Kártya. Nos ezen sem szeretek spórolni. A D750 olcsón megoldja. A Z6II fő slotja CfExpresst kapott. 1500 MB/sec / 400 MB... hát nem vicces amikor lősz 300 képet, és letöltésnél a CFExpress olvasó a 300 fotót pár másodperc alatt át is küldi. Az idő pénz. Nálam mindenképp Szóval imádom hogy gyors sorozatot is tud ha kell. Ha már kártáyn van, gyorsna letölthető. Utómunkában hardveresen nem igényel többet a fotója mint a D750-é.
Markolat. Drága. Műanyag. És elég gyagyi... ez a gyári. Más meg nincs. De kellett, és fogásra parádés. Így tényleg hibátlan lett az ergonómia. A gombkiosztás D750 után megszokást igényelt, de utána remek. Úgy tudsz pl af módot, fénymérési módot vagy más dolgokat váltani hogy le sem veszed a szemed a keresőből. És egy gombnyomásra kikapcsolható minden felesleges info. Marad pl a modell a képen plusz az af mező amit használsz... semmi sallang. Remek dolog.
A kereső. Szóval sok infot ad vagy épp semmit Ahogy épp kell, ahogy épp kényelmes. Állítható a fényereje, és mint minden milcnél hogy mutassa milyen lesz a fotó vagy sem.
A milyen lesz a fotó opció oda juttatta a szememben a fényképezést hogy egy 3 éves idomított csimpánz is képes technikailag értékelhető képet készíteni. Így a régi 3 hét után már photography vagyok fb metódus lerövidült azonnalira.
Objektívek.
Sok F végű obink volt. Ezek jó része maradhatott az ftz-nek hála. Af sebességük így is parádés, szóval ez nem akkora gond mind először gondolnánk. Z-s obit akkor veszek ha ezek meghalnak, elkopnak, elfáradnak... Képminőségben már pl a Sigma Art 5 éve hozza azt ami bőven kiszolgál bármit és bárkit. Igaz, ezek sem akkor sem most nem voltak olcsók. Tamron nekem csalódás volt. Így abba többet nem ruházok be jó eséllyel.
Kb ennyi így hirtelen. Én sok rosszat nem tudok írni a Z6II-re. Ételfotó, termékfotó, modellek, esküvők, rendezvények, tájképek, sokféle céges fotózás, sokféle körülmények között... a D750-is elég. Sőt. És csak nevetek magamban amikor 3000 ellőtt expo után valaki eladja mert kinőtte. Kb 2008-ban fotóztam először D3-al. Azt hittem annál jobbat nem fognak tudni alkotni. Tudtak. (ezért is vettem anno D700-t markolattal mert az jobb volt - és a D700-t színekben, dinamikában, minden ben a D750 megverte eléggé... ) A Z6II-nél is lesz jobb. Dekinek és minek is? Persze lesz szélsőséges felhasználás ahova "biztos" kell. Pl a Z9. De jelenleg Ftz-vel ezen az áron a Z6II remek. 250e körül meg a D750 még racionálisabb- főként hobbyra. -
veterán
"Egyrészt ott a komplett F végű paletta. "
Komplett, ja persze... Van egy jó kis AF-Ds obid? Hoppá, szopóka: Z-n csak manuálozhatsz vele. Van, amikor belefér, de sokszor inkább nem.
"Másrészt létezik ám Sigma/Tamron is a piacon. Igaz nincs még natív Z mount"
Megintcsak adapterezés, házibarkácsolás. Ha már egyszer tényleg át akarnak váltatni milcre, miért nincs kulcsrakész megoldás? Ezt azért még az m43asok is sokkal decensebben megugrották.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Ennyi erővel minek tolnának annyi R&D lóvét más foglalatos MILC obikba, miért azokra megy a hype, és nem Z-re?
Szerintem továbra is van jövője a Z vonalnak - de a Nikonnak iszonyat gyorsan ki kell húznia a fejét a saját seggéből*, és nyílt szabvánnyá tennie a Z foglalatot, mert már nagyon nem 1980 van, és ezercsilliárdos obikból (amit nem is tud szállítani...) nem fog megélni.
*a Zfc-t nem nekem találták ki, de azt elismerem, hogy egy szükséges lépés a cég továbbélése szempontjából.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Videós, mozgóképes topik
- Eleglide C1 - a középérték
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Politika
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen