-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
matyi012345
őstag
válasz aleister #20725 üzenetére
Nem TTL, manuális fix teljesítményen volt a vaku. Próbáld ki, studió körülmények között minimális környezeti fényben csinálj 1/200-adot és 1/125-ödöt, úgy hogy nem változtatsz se iso-t, se rekeszt, se a vakun nem tekersz. Nem lesz különbség. De ha kell megcsinálom azt is, de már eleve a felső sorozat is alátámasztja ugyanezt. Záridő egyedül a környezeti (folyamatos) fénynél befolyásoló tényező.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #20727 üzenetére
Ali. Ez a görbe FULL POWER lecsengési időt ábrázol, ami igaz, szép, és jó.
Csakhogy stúdióban a vakuk gyakran fél poweren vannak, vagy azalatta, témától függően (hamarabb lecseng).
Amíg iso100-on vagy, egy klasszikus f/8-as beállításban, abból környezeti fény mellett, amikor a vaku nem sül el, alig látszik valami. Nagyjából semmi. Se 1/125-ön, se 1/250-en. Ilyet lát az ember (koromfekete semmit), amikor a rádiós kioldó beszarik és a vakut nem villantja el. Amikor meg elvillan a vaku, helyes az expó és minden. Csakhogy a vaku gyorsabban elvillan, mint ami a záridő, ergo a záridővel tud az ember variálni - csak felesleges. Bizonyos határokon belül persze. A blende azonnal hat az expóra, a záridő nem feltétlen.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #20727 üzenetére
Nézzük a példád: 1/250-en, full power-en (alatta pláne) a vaku szinte teljes fénye eléri a szenzort végig.
- ha 1/250-nél gyorsabban lősz, HSS hiányában a redőny elkezd belevágni a képedbe,
de a lényeg nem ez, hanem
- ha 1/60-ra növeled záridőd, nem lesz világosabb a képed, mint az 1/250-esen, mert a vaku ugyanannyi ideig bevilágítja a témát az expó első 250 ezredmásodpercében, utána meg a nagy sötétség "éri" a szenzort (elhanyagolható, túl kicsi mennyiségű környezeti fény iso 100 f/8-hoz egy besötétített stúdióban), ami nem teszi tönkre az expó hátralévő maradék 350 ezredmásodpercében az elején elkészült képet. (1/60 = 600 ezredmásodperc, ennek az első 250-esében a vaku világít Neked, a többiben semmi).Ergo, a záridőnek bizonyos határokon belül nincs hatása a képre. Utána van: a redőny bevág (Ergo, nincs, csak a kép használhatatlan)
Ahogy a környezeti fénynek sincs hatása a képre mindaddig, míg nincs elég belőle, tehát 1/60 és 1/250 között nem nagyon van eltérés egy sötét stúdióban.
- A záridő tovább növelése (1/30, 1/15....) továbbra sem befolyásolja a képet vaku szempontból. Jól ki lesz expózva minden, akárcsak 1/250-en, hiszen a 250 ezredmásodpercig tartó vakuvillanás belefér a záridőbe, ami utána nyitva tartja a fénynek az utat a szenzorhoz, csak oda nem megy semmi, mert sötét van, szűk a rekesz..
- A záridő tovább növelése egyedül a környezeti fények megjelenésére van hatással, mert az a kevés fény, ami beszűrődik a szenzorra rövidebb záridőknél (és még feketét ad), elkezd szép lassan megjelenni a nagyobb záridő miatt a képen, tehát a kép világosodik (de ha a vaku rávillan, nem észrevehető az alanyon, mert elnyomja a vaku fénye, max a hátteren).
A rekesz az, ami azonnal hatással van az expóra, illetve a tág rekeszes stúdiófotózás az, ahova kell a nagysebességű vakuszinkron (hogy vmelyik redőny ne csapja le a kép egy részét), mivel tág blendénél a környezeti fényeket egyetlen módon lehet kiszűrni: ha rövidíted a záridőt.
1/500-at viszont a vakuk általában csak úgy tudnak, hogy HSS, azaz ahogy a redőnyök közti rés fut le, míg fent a tükör, többször - kisebb fényerővel - a vaku bevillantja az egyes megvilágított szenzorterületeket, ahogy fut le a redőny, és ollé, kész a kép. De itt ilyenkor nincs full power és én spec. nem voltam még olyan stúdióban, ahol megy a HSS (van, csak nem jártam ott).
Szóval a klasszikus szűk blendés, 1/160-250 körüli stúdiózásnál (vakuzásnál) a lényeg, hogy a vaku az egyetlen fényed. Ha a stúdióban nyitva egy ablak a fotós háta mögött és szűrődik be kinti fény, vajmi kevés jelenik meg ebből a végső képen. Mondhatni semmi. Ha a vaku nem villan, koromsötét a kép. Tökmindegy, milyen a záridőd (egy sávon belül). Erre mondhatta matyi012345 az elején vmikor, hogy mindegy a záridő..
Szóval ha a vaku villanási ideje szabályozható és mondjuk 1/800-at tud, akkor tökmindegy, milyen záridő van mögötte, amíg a redőnnyel sync időben van minden, a maradék idő, míg a vaku sötét, nem szól bele a már elkészült képbe, nagysebességű mozgás fotózásánál lehet nyugodtan 1/250 a záridőd, sőt, 1/60-ad is, ugyanúgy kővé merevíted a képet, míg a vakud csak 1/800-at villan.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #20730 üzenetére
Ebben mindent megtalálsz és leesik majd a lényeg. Bízom benne.
Még erre is érdemes ránézni.De nagyon ne bonyolódj bele, ha nem érdekel, csak akkor ne kösd az ebet a karóhoz, hanem fogadd el, amit #20706-ban a kolléga leírt. Azután ami jön, tényleg mind felesleges
Értem már, miért marad ki kleroo az ilyenekből
[ Szerkesztve ]
-
Telomanikus
senior tag
válasz aleister #20804 üzenetére
Az az igazság, hogy szeretnék valami( még, ha régebbi obit is) 24-70 körülit venni valami jó fényerővel. De igazad van részben, mert jó obi én az 50esen gondolkodtam, de valamiért az nem szimpi...na meg ha fixet veszek akkor már csak valami nagyobb gyutávval 85 felett. Van egy 17-70-es sigmám az adom el előbb, de valószínüleg az kevés lesz ahhoz, hogy vegyek helyette valami jót.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz aleister #20829 üzenetére
Ez nekem nem újdonság barátom. De mivel
talánnálam laikusabbak is olvassák a fórumot, így érthetőbb.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Balinov
félisten
válasz aleister #20968 üzenetére
valtozik, persze az zarido, hisztogramot passzolom, parszor hasznaltam spot-ot,hogy a fo temara helyesen merjen, de 0 kulonbseget vettem eszre mondjuk a matrixhoz. D90-nel spot meres az aktiv fokuszpontnal mer, ugye?
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
-
-
kmarci25
veterán
válasz aleister #21023 üzenetére
Ahamm, értem és köszönöm mindenkinek!
Szerintem elsőre megpróbálom a legkevesebb módosítást igénylő megoldást, amit Dluinet írt, aztán ha ez nem tetszene valamiért, akkor jön a Lightroom, és végső megoldásként az új PS."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
-
-
Freddy76
addikt
válasz aleister #21085 üzenetére
TrollolomúltkormindenfujicucctízszázalékkalolcsóbbanvoltmegvehetőtrolloloVan egy marketinges haverom, náluk külön projektek vannak arra, hogy olyan leárazásokat találjanak ki, amelyek soknak tűnnek, marha jól mutatnak, lehet velük reklámozni, alkalmasak a figyelem felkeltésére, de a reklámozónak érdemi bevételcsökkenéssel nem járnak. Nos, a Nikonnál is hasonló elvek mentén dolgozhattak . Vigasztaljon a tudat, hogy múltkor Canonéknál is valami hasonló akció volt.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Freddy76
addikt
válasz aleister #21088 üzenetére
Jóóójj, de cuki volt, ahogy a fehér pöttyöket beállította, hogy ugyanoda nézzenek .
Már várom, hogy jöjjenek a topikban a kérdések, hogyaszongya: "Megyek terepre fotózni, milyen asztalt ajánlotok objektívcserére? Ez jó lesz?
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Colonel993
senior tag
válasz aleister #21088 üzenetére
Ezért van mindig egy asztal kötözve a hátamra mikor kimegyek fotózni...
Hogy HOPP és 0,6 !!! mp alatt objektívet cserélhessek, mert a por ÖL !!!!||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
Kleroo
veterán
válasz aleister #21153 üzenetére
Hmmm igaz...
De ez így sztem gáz.
Sigma pl valahogy megoldja, és nemis akárhogy
szerk: Valamint egy Zeiss van annyira nagy név, hogy ha bekopog Canikonékhoz, hogy khm heló, okoskodunk valamit? Vagy csak az egyikhez, hogy csak ő kap AF-et, hülye lenne Canon/Nikon nemet mondani rá, és nem mindent átadni.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
MODERÁTOR
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #21282 üzenetére
Tehát: D800, MD-D12, Tami 24-70, Samyang 14, eneloop-ok, akksitöltő, ... tehát azt akarod nekem most beadni nagy arccal (mindezt "barátilag") , hogy potom 1.4 millió Ft-ért élvezzem ugyanúgy a fotózást, mint mondjuk egy használt D90-nel és 17-50-es VC nélküli Tamival.. legyen ez, jobb nem jutott eszembe. De oké is, nem bántjuk őket, m3ss képein pl. sokat ámuldoztam anno, fotózni tudni kell. Csakhogy nem a fotótudománnyal vagy akár az élvezettel van a gondom, mivel a mostanit is élvezem. A kütyüzés és kísérletező kedv mellékes. De akkor mi a jó büdös szarért kérnek mindezért 1.4M-et ?
Várj, fordítsuk meg. Kérjenek érte 1.4M-et. Legyen akár 2M is, annál jobb.
A kérdés: ÉN miért is adjak ki ennyi lóvét egy olyan rendszerre, ami az alap képalkotásban epic fail-eket produkál ?Azért Te is elgondolkodhatsz, mielőtt így reagálod le az egészet, vagy Neked fán nő a pénz, hogy 1.4M-ért kapsz egy full kompromisszumos szettet és úgy gondolod egy vállrándítással, ettől még nem szabad ennyiért ALAPDOLGOKAT (mint pontos fókusz) elvárni ?
De tegyük fel, D4s-t vennél újonnan. Mit tennél rá ? Egy rahedli shiftes vackot, esetleg egyetlen értékkel kalibrálható 70-200-at meg 24-70-et, vagy mégis mit ? Aztán majd gondolkozol esküvő előtt, hogy 70-en vagy 200-on használd-e az üveged, vagy most akkor 2.8-on, vagy 4-en mikor hova esik a fókuszsík ? Mindkét kérdés költői....
Egy páran előttem már bejárták a tükrös utáni utat, Freddy & Co. és mindenkinek lett egy többé-kevésbé favoritja. Most én jövök.
Annyit kell csak belátni, hogy jó autofókusszal rendelkező, jól rajzoló, szép mosású üveg kevés van, olyan váz pedig, ami az optikai anomáliákat kezelni tudja, még kevesebb.
Na, ha tovább durran az agyam, fél év múlva biztos, hogy dobom az egészet és ha addig nem lesz utód, akkor A7S, echte Sony üveggel (Zeiss optika és mosás, AF, stabi) és jónapot.
-
*Ropi*
félisten
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #21315 üzenetére
Ja, szóval van egy 2.8-as üveged és a megoldás az, hogy hát 4-től érdemes használni..
A Canon totyikból most tért át egy Canonos kolléga Fuji X-T1-re. Dpreview tesztelte, az autofocus részben kb. azzal szemeteli tele a review-t, amiről én is szemetelek itt újabban
nemhetente. Autofocus accuracy bekezdés, ahol ilyen kulcsszavak bukkannak fel, mint SLR, fast primes, high resolution, struggle és hasonlók. Végül zárja büntiben a sort egy példaként hozott 58mm 1.4G-vel és egy D7100-zal, ami egyik sem éppen százéves konstrukció. És a Dpreview nem egy n+1-edik Pite-oldal, még csak nem is fanatikus milcesek klubdélutánja..Szóval a fázisalapú probléma sajnos adott, az üveg mégúgy, mögöttük meg ott figyel a csúcs szenzor, a user meg vakarózik, most wtf. Itt hálistennek az SLR nyűg említve van. Ha így haladnak Canikonék (főleg ők), szenzor fejlődik, AF nuku, tisztelet 1-2 kivételnek, a milc mint kategória be fogja őket darálni. (Főleg ha hoznak ki tank jellegű milceket, mert előbb-utóbb erre is rájön valaki, hogy kell bizony D4 méretű milc az északi sarkra a kesztyűben, de nem csak oda).
Én nagyon örülök annak, ha a D40-en 18-105-tel nem látszik a shift és 100%-osan jó az AF, használja mindenki egészséggel *troll on* De hogy 800-on szar, sőt, 16MP környékén-felett minden tükrösön bugos, az nem kérdés, hanem tény. Értem én, hogy sokan igénytelenek innen és nagyobb megapixeles váz ellenére is magasan rottyantanak a problémára, kényelmes behunyt szemmel ülni a kakiban ahelyett, hogy teleordibálnánk a világot, hogy baj van, de attól még a baj nem szűnik meg. A kaki meg ugyan büdös, de legalább meleg, így van ?
Ez egy tech fórum. Megemlítjük a bajokat. Mert a vélemény szabad. Még, egyelőre, aztán ki tudja, hány év van még ebből az "aranykorból" ...
-
Freddy76
addikt
válasz aleister #21334 üzenetére
Egész képernyőnyi hozzászólást írtál. Eperkutyus megfertőzött. Karakterzombi leszel, ha nem vigyázol.
Kutyus olyan, mint Tolsztoj. Mindenki szereti, de senki sem olvassa. No pain, no problem.
Bocs, Kutya
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Byk01
senior tag
válasz aleister #21462 üzenetére
Lehet, hogy a végére már nem emlegette senki, de onnan indult a dolog, hogy a Sony FF-re nehéz obit fejleszteni, én ezért le is ragadtam az FX obiknál.
A használhatósága miatt írtam úgy, hogy kevésbé FF, nem úgy, hogy nem az"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
xors
senior tag
-
m3ss
veterán
válasz aleister #21579 üzenetére
nem az osszpontszamokat kell hasonlitgatni, mert ott tenyleg ugy sulyoznak ahogy akarnak. viszont egyes kamerakat osszehasonlitgani mondjuk zajban, dinamikaban stb..sztem teljesen jo.
mind1 is, annyira nem erdekelnek a szenzorok...nem az a gyenge lancszem, gyakorlatilag a 6d az esetek 95%-ban boven eleg.
viszont egy olyan featuret imadnek ahol targytavolsagonkent be lehetne loni az obikat...mivel ilyet is tudnak szoftveresen kalibralni semmibol nem tartana. egyre inkabb azt gondolom sigma art obi dokkoloval lenne a dslr mekka.
beallithatom magamnak, ingyen, barmikor akarmilyen targytavolsagra...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
*Ropi*
félisten
válasz aleister #21579 üzenetére
Csak várd ki a végét: friss még ez a dolog...Bár az is lehet, hogy a Canon nagy ívben tesz rá, mert így is, ennyiért is viszik mint a Canon APS-C-k szent grálját.
Egyébként a DxO tesztjeivel nekem is "csak" az a bajom, hogy nagyon szubjektíven súlyozottak és csak az ő, steril laborkörülményeik között értelmezhetőek.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest