Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Samtya #76882 üzenetére

    köszönöm h lemérted, akkor tökéletes lesz. ha meg kinyírja ezt is, akkor így járt :)

  • Tin

    veterán

    válasz fericske #79904 üzenetére

    Próbáltad a Hd600-at hd650 kábellel? Én azzal használom, mert vastagabb (meg baromi olcsó volt). Nálam kicsit 650-esebb hangzása lett.

  • Tin

    veterán

    válasz fericske #79906 üzenetére

    Én valamikor tavaly rendeltem mást, és feldobta [link], vettem is kettőt. Sokkal vastagabb, kevésbé könnyen megy gajra. És tényleg kicsit másképp szól tőle. A vicc, hogy a HD600 saját kábele 4x ennyibe kerül, szóval tuti a kábelnek is köze van a hanghoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz SirRasor #79921 üzenetére

    [link] erre gondoltak. Ez EU rendelés, nincs vám és áfa és a szállítási költséget is tartalmazza.

  • Tin

    veterán

    Sziasztok,

    A Sennheiser lineupból, ha jól gondolom, a 600-as sorozat alatt az 560s-re érdemes lecsapni. Ahogy a review-kból lejön, valamivel jobb a basszus visszaadása, viszont nyilván kevésbé részletes.

    Ajánlott az 560s, ha az ember akar egy 600-hoz hasonló hangzású fejest?

  • Tin

    veterán

    válasz Gzula[HUN] #100618 üzenetére

    Ja most nézem a review-kat, simán behúzok egyet. Nem tudom, kitolják-e akcióba Amazonon, éjféltől indul a Black Friday. Szoktak akciózni kifelé is, de nem ennyit, viszont 1 hete még láttam 129€-ért sok helyen. Holnaptól vagy péntektől lehet, hogy lesz annyiért, vagy akár kicsit olcsóbban is, figyeld.

    De ennyiért ez tényleg jó vétel lehet, most már pár review után kezdem érteni, hogy mit is tud, de azt nagyon: hogy lineáris. A HD600-at biztos nem veri meg, viszont tényleg hülyeség lenne ennyiért otthagynom. Szóval inkább meg is rendeltem.

  • Tin

    veterán

    válasz Ba cy lus #100619 üzenetére

    560s 99€, 58x meg dropról 150$+tax+shipping. Maradt az előbbi.

    Bár most nézem, HD600 269€, az se szar ár. Csak a forint szar, 4-5 éve asszem 90e-ért vettem BF-en. De az eurós ára nem rossz.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Tulku #100653 üzenetére

    Egy biztos vele kapcsolatban, régen és most is: egy hobbi. Jó drága hobbi :)

  • Tin

    veterán

    válasz Polllen #100695 üzenetére

    Nem találtam kábelt, rendeltem fejest. De most elvileg találtam kábelt is, rendeltem rögtön kettőt. Onnan indult, hogy behúzom a DX3 Pro+-t, max visszaküldöm. De egyiket se fogom. Asszonynak már 4 cipőt rendeltem. Oké, kellett, és nevetséges áron voltak, de b.meg BF :D

  • Tin

    veterán

    Na megérkezett a HD560s. Kíváncsi leszek rá ;]

    Amúgy ez jobb, vagy a Fidelio X2HR?

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100714 üzenetére

    A lánc egy Topping DX3 Pro+, mögötte egy Myryad Z40 erősítő, normális USB és RCA kábelekkel.

    A HD600-ammal nagyon jól szólt abban a 2-3 órában, amíg nem tört meg a kábele. HD650 kábellel hajtom a fejest, így melegebben szól, mint a saját kábelével, és nem annyira sterilen, igaz nem is annyira gyors. Az erősítő mindenképpen melegít a hangon. Elvileg jövő hét elején megjön az új kábel, szóval össze is tudom majd hasonlítani a HD560s-el.

    Hosszabb távon amúgy a Magni3-ra tervezem kötni a DAC-ot, az hasonlóan meleg, mint a Z40, csak nem annyira "zsíros". Viszont a Z40 túl nagy az asztalomra, a másik kettő meg elfér a monitor alatt. Majd kipróbálom a Topping fejes kimenetét is, de azzal valamivel halványabb volt a HD600, és a DT770Pro is.

    Nem vagyok basshead. Pár éve Black Friday-on vettem egy M50x-et, de vissza kellett küldenem pár nap után, mert hányingerem volt a sok mélytől. Pedig az még egy világosabb erősítőn ment. Szeretem, ha érzem a mélyet, de igazság szerint már a DT770Pro is kicsit sok a Z40-en, és éppen elég a Magni3-on. Annál több mély nem kell, mert hosszú távon "lebutít". Tudom, sokan ezt szeretik, én nem igazán.

    #100711 Ba cy lus: köszi, én is azt olvastam, hogy jó forrásról a HD560s részletesebb, a Fidelio inkább "bármiről" zenehallgatásnál jobb, mivel színesebb a hangja. Bármire van egy bluetooth PXC550II-m, abban van elég mély, viszont azt nem is használom egyben fél óránál többet.

    #100713 Gzula[HUN]: igen, ezt emelték ki többen, hogy "színesebb". Meg persze tartósabb. Csak azért merült fel bennem a kérdés, mert most olyan jó áron van, és ha egyértelműen jobb, akkor lecsapnék rá.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100716 üzenetére

    Csak egyvalamit felejtettem el: hogy ez egy új fejhallgató :D

    Borzasztóan szétesett a hangja. Nem rossz értelemben, mert nem ez az első fejhallgatóm, de dobozból kivéve ugyanazok a problémái: mosott hang, máskor meg kiemel minden részletet, néha meg a basszus van a helyén. A korábbiak alapján egy 10 óra kell neki, mire beáll a hangja, és emlékszem, hogy a többinél is csak egyvalamit tudtam megállapítani a dobozból kivéve: a hangképet.

    Nekem ez egyelőre eléggé éles. A méllyel nincs igazán gond, számtól függ, de valahogy nem érzem a hangját "egésznek". A hangja viszont éles. Az sz-eknél és a cineknél. Mellette hallgatom az SMSL Sanskrit Pro-val is, az AKM-es, pont annyira nem részletes, hogy ne legyen annyira zavaró, de annál is eléggé élesek a magasak. A Topping DX3 Pro+ viszont eléggé részletes ehhez.

    Na jó, jöjjön egy kör burn in cd, az sokat szokott javítani rajtuk. Ez így egyelőre gyilkos.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100718 üzenetére

    Az SMSL Sanskrit Pro is AKM4490, de annál mégsem annyira bántóak a magasak, mint az ES9038Q2M-es Topping DX3 Pro+al. Alapból.

    Viszont ugyanez a Toppingos lánc hajtotta a HD600-at is, ami meg kegyetlen jól szólt, és egyáltalán nem volt éles.

    De mondom, az élesség csak egy volt a nem tetsző részek közül. Asszonynak meséltem, hangosan felröhögött, és felhívta a figyelmem, hogy leszaroztam a HD600-at is, amikor érkezett, és bejáratás után (és óta) meg mennyire szeretem a hangját. Eddig az összes fejesemmel ez volt, dobozból kivéve lapos volt a hangjuk. Se a fejpánt, se a szivacsok, se a membránok nem álltak még be, de tudom, van, aki szerint ez az egész bejáratás csak egy mítosz, vagyis inkább hozzászokás a fejes hangjához, és nem a fizikai komponensek változása.

    Visszakerestem, csak hogy rosszul emlékeztem-e, de nem (vicces így visszaolvasni sok évvel ezelőtti kommentjeimet): M50x, HD600

  • Tin

    veterán

    válasz Gzula[HUN] #100719 üzenetére

    Elhiszem, egy próbát megérhet. Főleg, hogy simán bejelentkeztem a német accountommal, ott a német címem, fizetésnek a német bankszámlám, és csak 5€ a szállítás. Így összesen 78€, mivel itt csak 19% az ÁFA, franciáknál meg asszem 20%. Elgondolkodtató :D

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100722 üzenetére

    Az AKM melegebb, mint a Sabre, de ez a Topping meg iszonyat részletes, erről nem mondanék le. Most lement 1 órányi bejáratóhang, máris elkezdett összeállni a hang.

    A részletesség maradt, de olyan, mintha még nem tisztult volna le. A cinek már talán kevésbé sértőek, de még mindig nagyon ráünek a teljes hangképre. A Toppinggal nagyon részletes a hangja, olyanokat hallok meg, amiről nem is tudtam, hogy a zenében van. De néha meg a gyors cinek olyan, mintha összekeverednének. Egy goa számban is érezni, hogy nem tud eléggé gyors lenni.

    Összességében úgy érzem, hogy valamennyit javult az élesség, de még mindig sziszeg. Márpedig az SMSL+Z40 kombó mindennek mondható, de világosnak nem, szóval ehhez akkor vagy nagyon sötét DAC+AMP kell, vagy olyan, ami elmossa a tetejét.

    Vagy az van, amit mondok, és még mindig a bejáratás elején vagyok. Egy dolog tetszik benne, az (egyelőre) bántó magasak ellenére: ez valami elmebeteg módon részletes. Igazából nem tudom, hogyan lehet ezt tartósan zenehallgatásra használni (minden műfajhoz), viszont ha mondjuk zenét csinálsz, akkor nagyon király, mert mindent meghallani.

    Bocs, ha sokat pofázok, lőjetek le nyugodtan.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100726 üzenetére

    Ja, de nem tudok még igazán nyilatkozni a hangjáról, mert nem állt be. Elfogadom, hogy van, aki nem hallja, de én igen, akár behaluzás, akár nem. Az viszont, hogy a fejpánt, illeszkedés, párna puhulása, stb. változtat a hangján, az tény. Igaz, hogy a kedved is, egészségi állapotod, taknyosság, és hasonlók.

    Elfogadom, hogy van olyan DAC, amivel élvezhetővé válik minden zenével, de ez egyelőre nekem nagyon részletes, és nem hinném, hogy a cinek ráülése a hangképre az a fejes vagy a DACAMP tulajdonsága, inkább hiszek a be nem járatottságban.

    Mindegy, nem hiszem, hogy visszaküldöm, 99€-ért vettem közvetlenül a német Sennheisertől, elég jó akcióban. És vettem egy Fidelio X2HR-t is a francia Amazonról az előbb, az 78€ szállítással. Mindkét fejes nagyon jól értékelt, idővel majd meglesz a helyük.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100728 üzenetére

    Nemrég értem haza, most ment vagy 4-5 órát, már jobb a hangja. A sziszegés nem szűnt meg, szerintem pont ott emel egyet, és ez kicsit ráül a hangképre. Vagy az én fülem van ráállva.

    Abban igazad van, hogy ez tényleg nagyon analizálós fejes. Nagyon sok részlet előjön, kicsit olyan, mintha a fejes szétszedné a hangszereket, és külön meghallgathatnád őket, ha akarod. Nem, nem tartom rossznak, csak fura, mert ez nagyon kihozza azt, ha egy szám vacakul van keverve.

    Felváltva hallgatom a DT770-en (most csak ezzel tudom), de egész már a kettő. Ez ahhoz képest olyan, mintha egy zoknit húznál a hangra. Viszont annak a hangképe valahogy élvezetesebb, "zenehallgatósabb".

    Visszaküldeni nem akarom, de az kérdés, mire tudom használni. Egyre biztosan: referenciának, kb. bármihez :)

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100733 üzenetére

    Erre mondják, hogy ízlések és pofonok. Elfogadom, hogy olcsó a láncom, és van ennél jobb, de önmagában a világosabb-neutrálisabb hangkarakterű Topping, illetve az olcsó és sokkal kevésbé részletező, inkább meleg SMSL után egy oké, hogy nem csúcs, de azért messze nem vacak erősítő van, és mindkettővel sziszeg. Vagy, mint mondtam, csak az én fülem érzékeny rá, vagy éppenséggel a tiéd nem. Bár még mindig csak 6-7 óra van a fejesben, szóval nem akarok elhamarkodott következtetéseket levonni.

    Biztos van olyan DAC/AMP páros, ami jó meleg, esetleg pont a cin-tartományban elmos vagy éppen a kiemelést csökkenti, miközben megtartja a részletességet, de mi a ráknak színezném a hangot a DAC/AMP-al előre egy fejeshez, ha használhatok más karakterű fejest is zenehallgatáshoz? Csak mert ennyi erővel EQ-zhatom is a hangot, és akkor javítok.

    Nekem az tetszik ebben, hogy remekül felfedi, hogy a zenék egy része szarul van megcsinálva, és a youtuberek egy része egy de-essert sem tesz a hangjára, mielőtt 10 perces videókat tölt fel, amit végigpofázik. Ez a fejes tényleg jó ezek kiszűrésére, és elfogadom, hogy bizonyos láncokhoz zenehallgatásra is, de akkor ahhoz olyan zene kell, amit rendesen megcsináltak, és rendes formátumban van tárolva. Hallgattam én is párat, ami nagyon jó, de ugyanazok a trackek akkor is élvezetesebben szóltak a HD600-on.

    Kíváncsiságból küldhetnél pár zenét (YT link), amiről úgy gondolod, hogy atomjól szól a fejeseden. Szívesen meghallgatom őket holnap kialudva, és leírom, mit tapasztalok. Pusztán érdeklődésből.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100737 üzenetére

    Értem, hogy passzol, de pontosan erről beszéltem az elejétől, hogy nehéz egy fejest dobozból kivéve megítélni, és nem akarok abba a hibába esni, hogy túl hamar ítélkezem. Linkeltem 2 hsz-t, mindkét fejhallgató sz*rul szólt dobozból kivéve, és később meg nagyon máshogy. A dobozhang és a "na ez már valami" között azért tudok különbséget tenni, még akkor is, ha annyira biztos nem vagyok audiofil mint mások. Ha valami sérti a fülem, az sérti.

    Az EQ-zással egyetértek, de szerinted a DAC és az AMP mit csinál, ha nem "EQ"-zik? A fejhallgató is EQ-zik, sőt még a füled is, mert az agyaddal hallasz. A meleg vagy a világos hangzás akármelyik komponensnél ugyanúgy "EQ", mint a paraméterezhető EQ.

    Egyáltalán nem szenvedés az 560s, hanem egy eszköz. Egyelőre olyannak hallom (ebben a láncban), mint egy sebészkés, és ez tetszik benne. A dobozon alul olvasd el a feliratot, teljesen egyetértek vele, ahogy a tesztekkel is, amik azt írják, hogy ez egy remek fejes a stúdióba masterelni, mert nagyon flat. Ha valami ezen jól szól, az onnantól a fejesen (láncon) múlik az embernél, hogy fog megszólalni, és nem a masterelésen. Vagy ha képfeldolgozásról beszélünk, ez olyan, mint egy standard színtér.

    Egyedül azt nem értettem, hogy nálad hogy lesz elsődleges zenehallgató eszköz. Vagy olyan zenéket hallgatsz, amik mind istenien vannak keverve, vagy téged nem zavar a sziszegés, vagy a DAC/AMP-od elnyomja felül azt a részt, nem tudom. Vagy persze én vagyok fáradt, érzékeny az sz-ekre, vagy a fejes nincs még bejáratódva, bármi lehet!

    Holnapra lesz benne 10 óra, kialszom magam, és meghallgatom a zenéket, amiket küldtél. Köszönöm a bizalmat! Válaszolok rá utána.

  • Tin

    veterán

    válasz Ba cy lus #100741 üzenetére

    Nyilván nem, de attól még minden színezi a hangot. Sose EQ-ztam fejest, inkább használok másikat, vagy mást a láncban. Csak arra utaltam, hogy a lánc maga is "EQ".

    #100743 Polllen: nem csodálom, arra tényleg nagyon jó. Ami ezen jól szól, az biztos, hogy utána minden normális fejesen az ízlésnek megfelelően fog szólni.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100742 üzenetére

    Válaszoltam az üzidre, majd ott válaszolj.

    Összességében (és ezt a topikba szánt véleményként írom) a Sennheiser HD560s így 10 órányi járatás után nem egy rossz fejes, de számomra ez kevésbé zenehallgatásra, pontosabban nem annak élvezetére való, kivéve persze, ha valakinek éppen az az ízlése, hogy mindent meghalljon. Ma (vagy ennyi járatás után) már kevésbé hallom élesnek vagy zavarónak, de szerintem fárasztóan részletes. A cinek szerintem kicsit ráünek a zenére, vagy az én fülem van erre kihegyezve, és tényleg nagyon sokat kihallani a trackekből. Nyilván a Topping erre rátesz még egy lapáttal, de oda-vissza hallgatom az SMSL-el, és alapvetően a fejes "sok", nem a DAC. Az erősítő meg végképp nem.

    Két dolog nem tetszik annyira benne, zenehallgatási szempontból. Az egyik a részletessége, a másik pedig a magas rész. Ez a kettő nekem kicsit sok a kényelmes zenehallgatáshoz. Viszont az tény, hogy hangmérnökösködni meg isteni fejes lehet, mert ebben aztán minden hibát meghallani :)

  • Tin

    veterán

    válasz Ba cy lus #100753 üzenetére

    Jogos, a részletezés talán jobb szó erre, de végülis leírtam, hogy szétszed mindent, és olyan, mintha külön hallanád. Nem rossz, csak nem nyugis zenehallgatás. Gondolom van olyan erősítő vagy DAC, ami ezt kellően elmossa, és ott nem zavaró. A magas hangokra pedig valószínűleg a fülem érzékeny, a fejes csak őszinte.

    #100752 btraven: oké, általánosságban beszéltem, nem direkt egy digitális EQ-ról. És nem tervezem a használatát, mert felesleges.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100755 üzenetére

    Egy kérdés: 1-10-es skálán mennyire melegnek ítéled meg a láncod, ami a fejes előtt van?

    Mert már kezdem hülyén érezni magam, amikor arról beszélsz, hogy ááá, a Topping túl világos hozzá, meg hogy amit én hallgatok, az inkább világos, pedig egyáltalán nem az.

    Direkt előszedtem most pár itthoni fejest. ATH M40x hangja ismerős? Ezen a láncon már túl sok benne a mély. Abban az M40x-ben, amit amúgy általában kiegyensúlyozottabb hangzásúnak mondanak a nagyobb testvérhez képest, sőt, gyenge forrásról vékonyan szól. Hát itt az M50x konkrétan hallgathatatlan lenne. A DT770Pro/80 nagyjából rendben van, nem túl sok a mély, de éppen elég. Az Audiofly AF240-en is picit több a mély, mint kéne. A HD600-ból kijön, ami benne van, annak éppenséggel a Topping részletessége tesz jót. Most nincs pofám kibontani a fiam karácsonyra szánt HyperX Cloud II-ét, de kb el tudom képzelni, hogy szólna.

    Mellesleg direkt megnéztem az M40x-et csak a Topping fejhallgató kimenetéről, és úgy moderáltabb a mély, de egy leheletnyit még mindig több, mint ami az én ízlésemnek való.

    Hidd el, hogy a lánc, amit használok, még a Toppinggal is meleg hangzású. Innentől fogva ahhoz, hogy a HD560s-ből kellemes mélyekkel rendelkező, felül nem csilingelő-sziszegő fejest csinálj, valami konkrétan durván meleg láncot kell elé tegyél. Vagy én vagyok a hülye, vagy nem tudom.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100760 üzenetére

    Miért ne lehetne meghatározni? Legyen 10 a nagyon meleg hangzás, ami egy világos fejesből is meleget csinál, 5 a neutrális, 0 meg az annyira világos, ami még egy basshead fejesben is csak alig érzed a mélyet, annyira világosat csinál belőle. Még az én kb 6-7-es láncom is melegíti a hangját ennek a neutrális fejesnek, csakhogy én enyhén meleg fejeseket szeretek, azokat pont oda emeli fel, ahol én szeretem. Ennek az valóban kevés. De most zenehallgatásról beszélünk. Volt sokáig HD555-öm, na abban nem volt semmi mély, szóval tudom, milyen a világos hangzás, és nincs is bajom vele.

    Csak amikor azt mondod, hogy ez a fejes mindenre remek, és nem fárasztó, nem tudok egyetérteni. A zenéim felével nem jó, mert darabokra szedi őket, és egyszerűen nem jó hallgatni. Ez eleve nem egy fun fejhallgató, hanem analitikus, arra viszont biztos, hogy rohadt jó. A többi fejest (M40x, DT770, HD600) azért írtam, mert annyira sztenderdek, hogy mindenki be tudja lőni, hogy ha az egyik pont jó, vagy pont sok, akkor hol lehet a lánc. Az alapján, amit a sajátodról leírsz, az M40x hallgathatatlan lenne rajta, és a DT770-ben is túl sok lenne a mély. A HD600-ból meg csinálna egy meleg fejes. Ha ebből meleget csinál, akkor abból forrót.

    Én nem azt mondom, hogy ez egy rossz fejes, mert nem az. Ez egy olyan fejes, amivel nem tudok mit kezdeni, mert egyrészt a zenéim felét tönkreteszi, vannak YT videók, amikben a csávónak úgy sziszeg a hangja, hogy hallgathatatlan, zenéknél ugyanígy, mélyre tényleg lemegy, de a 100-300 tartományban azért nem domborodik, de gondolom pont ezért mondják flatnek.

    Meghallgattam ezen a fejesen jó pár zenét. Többet között azt is, amit küldtem neked. Nem tudom, milyen fejeseket próbáltál, de az a szám például elég jól szólt ezen, de a HD600-on meg sokkal jobb. Nagyjából minden. Nem csak azért, mert 2-3x annyira berül a fejes, hanem mert egyszerűen jobb a hangja. Az sokkal inkább zenehallgatásra való, mint ez.

    Értsd meg, nem vitázni akarok, csak megérteni, miért van ekkora különbség. Persze van egyrészt az ízlés, másrészt az egyéni tulajdonságok, aztán tényleg van a lánc, a zene, annak felbontása, meg a fejes, meg minden más. De egyszerűen nem értem, hogy miközben ugyanazt hallom, amit most már a többedik reviewer, akit megnézek, te mégis mást állítasz.

    Szóval újra megkérdezem: nem lehet, hogy valami nagyon meleg hangzású láncon hallgatod a fejest, és így lesz belőle kellemesen meleg hangzás? A kiemelt cin részből pedig vagy levesz a DAC-od, vagy nem érzékeny rá a füled.

    bkercso: légyszi mondd már el, hogy amit ő használ lánc, annak milyen a hangja. Mégiscsak te csináltad :)

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100763 üzenetére

    De pontosan nem erről van szó, most néztem meg vagy 5 review-t, és mindenki kiemeli, hogy igen, baromi jó a fejes bizonyos zenékre, és baromira nem jó bizonyosakra. Mindegyik pontosan ugyanazt mondja el, amiket hallok, vagy amit leírtam. Azt is elmondják, nem skálázódik úgy, mint a 6-os sorozat, úgyhogy nem fog igazán jobban szólni egy komolyabb (1000$+) erősítőről, viszont egy 100$-os stack is kihozza a nagyját belőle.

    Elolvastam a Microfluent véleményeket a másik topikban, és ha Magyarországon élnék, valószínűleg vettem is volna azt meghallgatással, mert jónak tűnik. Sőt, látatlanban is elhiszem, hogy jobb az a lánc, mint az enyém. De volt hozzászóló, akit elmondta, hogy a melegebb OPA-kkal már túl meleg bizonyos fejesekhez. Te csináltál az OPA-kkal egy olyan láncot magadnak, ami a világos és a neutrális fejesekhez jó, de ha bármi olyat kötnél rá, ami eleve melegebb, máris hallgathatatlan lesz. Pontosan erre gondoltam a fenti skálával. Egy meleg csöves erősítőn valószínűleg tök jól szólna zenehallgatásra, csak akkor meg minek venni egy direkt neutrális fejest, aminek éppen a neutrális voltja a célja, miközben ezer másik meleg hangú fejes van, ami jobb is zenére, olcsóbb is mint egy új lánc, és több élvezetet is ad úgy általában mindenféle típusú zenéhez. Így csak arra tudtam gondolni, hogy a te láncod valószínűleg eléggé meleg, kizárva a fejesek nagy részét belőle, cserébe a HD560s jól szól rajta.

    Alapvetően jól megfogalmaztad a második bekezdésben. Azért ütöttem csak a vasat, mert ha azt olvasom itt, hogy "tök jó a HD560s ha zenét keversz, illetve zenére is jó, de csak egy jó meleg amp-al előtte", akkor lehet, hogy inkább skippelem. Ha bejön az átlagember a pár tízezer forintos DACAMP-jával, és vesz egy ilyet, nem fog jól járni vele. Kivéve, ha analizálni akarja a zenét.

    Mindenesetre köszi a jó beszélgetést, remélem nem kukacoskodásnak vetted, hanem inkább építő beszélgetésnek, mert annak szántam. :R

  • Tin

    veterán

    válasz Gzula[HUN] #100766 üzenetére

    Hétvégére ideér a Fidelio X2HR, és megjön a kábel is a HD600-hoz, szóval ennyire könnyen nem szabadultok tőlem :DD össze fogom hallgatni mindegyiket. Legalább a kiindulópont már kiderült (a lánc).

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100768 üzenetére

    Az biztos, hogy jó, mert pár órát volt lehetőségem hallgatni, mielőtt megtört a kábel. Nagyot ugrott a Topping részletességétől.

    #100769 Gzula[HUN]: azt már nem emlékszem, melyik licensz alapján gyártják, de az szerintem ezek alatt van. A zártság és a mikrofon miatt vettem a fiamnak, meg mert olcsó volt.

    #100770 Polllen: oké, eltúloztam, és még mindig csak tizenpár óra van benne, szóval még mindig nem lehet ítélkezni. Ha majd összehallgatom a HD600-al és a többivel, utána már lehet róla pontosabb véleményt mondani. Első köröm az én enyhén meleg láncomon túl steril, de vannak zenék (pl. elektronikus) ahol meg tök izgalmas, mert színpad, meg mert mindent hallasz. Csak aztán jön a következő track, és veszem le, hogy jaj. Viszont arra, hogy az ember valamit csináljon, ami a hanggal kapcsolatos, nagyon jó, mert ha ezen jól szól, akkor mindenen jól KELL szólnia :)

    A DX3 Pro+-al kapcsolatban meg: kinek mi. Írtam a másik topikban, elpukkant az előző DAC-om, ez az SMSL kicsit gyengusz (ez volt a tartalék), kellett valami, a Topping volt magasan a legjobb áron. A másik kiszemelt az IFI DAC volt, nem akciózták le, és sok problémáról írnak azokkal kapcsolatban, bár azoknak pl melegebb a hangja, ezzel biztos jobban párosodtak volna. Csak hát onnan indultam, hogy kell egy olcsó DAC a régi helyett, most meg lesz hozzá még 2 fejes is.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Polllen #100776 üzenetére

    Sokat dob az erősítő a hangján, anélkül se rossz, de úgy elég steril. Kell mögé egy melegebb hangú erősítő. Hosszú távon a Magni3 kerül mögé. Vagy ez megy ki a studio monitorok elé preampnak.

    Nincs baj az 560s-el, de az nem egy mindent fogyasztó fejes, nekem legalábbis nem. Viszont érdekes egy darab, és tuti megvan a helye. De a HD600 szintjét nem éri el hangban.

    De most már megvarom a kábelt, meg az X2HR-t, úgy lesz értelme összehasonlítani.

  • Tin

    veterán

    válasz Ba cy lus #100779 üzenetére

    Tök máshogy szól a kettő. Mint írtam, a cineknél van egy kiemelése a HD560s-nek, amire valószínűleg érzékeny a fülem. Illetve a basszus teteje kicsit gyengébb.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100786 üzenetére

    Vannak emberek, akiknek a hallása érzékeny az SZ-ekre (ugyanez a cintányér). Ez mondjuk a 3-8 kHz tartomány. Ha megnézed ugyanazon az oldalon a HD560s (piros) összehasonlítást a HD600-al (zöld), láthatod, hogy 6.5 kHz felett lényegesen jobban kiemel a HD560s. Ez meg éppenséggel pont az SZ tartomány felső része. Gondolom erre vagyok "allergiás".

    De ebben nincs semmi csoda, hiszen az összes tesztelő elmondja, hogy ez a tartomány a HD560s-en "őszinte", és igenis bántja az emberek fülét. A klasszikus fátyolos Sennheiser hang meg éppen elfedi ezt a részt. Így akinek érzékeny a füle az SZ-ekre, annak bántja a fülét a fejes.

    Megjött amúgy a HD650 kábelem, egy gyors próbát csináltam is a HD600-al, és pontosan az van, amit fent leírtam. Az egyiken mosottak a cinek, a másikon meg élesek. De elmondanám újra, hogy ez nem baj. Ez a fejes ilyen. Vannak, akiket pl. idegesít a klasszikus Sennheiser fátyolosság, mert nekik mondjuk nem annyira érzékeny a fülük erre, így azoknak az embereknek a HD560s olyan fejes, ami "na végre egy Sennheiser, ami nem fátyolos!". A HD560s őszintébb, csak mondjuk nem mindenkihez passzol ez a fajta őszinteség.

    Ezért áradoznak annyian erről a fejesről, de ezért is mondja el szinte minden tesztelő, hogy némelyeknek éles lehet az SZ tartomány, és hogy a kiegyensúlyozott frekvenciaátadás miatt nagyon jó stúdiós munkára, mert nem fed el semmit.

    Innentől felesleges EQ-zni, maximum annak lehet értelme, akinek van egy fejese, és abból akar kihozni valamit, de nekem van pár másik, és mindegyiket másért szeretem. A HD560s-t még nem tudom, miért fogom, ha fogom :)

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Digitalis #100793 üzenetére

    Na igen, ezt mondom, ízlés dolga. Az előzőhöz még annyit, hogy a 2.5 - 4 kHz között viszont sokkal jobban visszaad a HD560s, meg 12 kHz felett is, valószínűleg ez így egyben szünteti meg a fátyolosságot. Amúgy ha fent az a 2 pukli nem lenne, valószínűleg még drágábban adhatnák el.

    Viszont az SZ kiemelés se rossz dolog, mint írtam korábban, mert ha dolgozol vele, akkor tuti biztos lehetsz benne, hogy ha a keverés után ezen nem sziszeg, akkor semmin sem fog.

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100795 üzenetére

    De miért lenne baj? :) Ez a fejes ilyen. A fülem is, és a review-k is elég egyértelműen ugyanazt mondják, te mondtál valamit ellenkezőt, és hosszas beszélgetés után kiveséztük az okokat. Lehet, hogy van, akit ez idegesít, de egy biztos: ezek után, aki ilyet akar venni, pontosan tudni fogja, hogy zenehallgatásra akkor vegye, ha nem zavarják az SZ-ek, és ha olyan lánc van mögötte, ami eléggé meleg hangú, és elfedi a felső tartomány élességét. Vagy kifejezetten kritikus hallgatásra (munkára) használja. Ez egy jó fejhallgató, ezen sosem vitatkoztunk. A többi meg ízlés dolga.

    Hallgasd meg ezt rajta. (mondjuk ha tudod, valami jobb forrásból)

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz kNG #100798 üzenetére

    Na ja, az átbeszélés nem gond, amit tanultunk egymástól, az sem. Amúgy sokat javult a felső részt a járatás miatt, most már nem annyira éles, mint az elején.

    Csakhogy a sok beszélgetés közben - én - egyvalami mellett siklottam el: hogy hallgassam a fejest - merthogy eddig inkább csak figyeltem a hangjára. Mostantól viszont végre meg tudom hallgatni a HD600-al együtt. Hétvégtől meg az X2HR-el együtt is.

  • Tin

    veterán

    válasz Tulku #100809 üzenetére

    Nem az, igazából nem csak a 7.5 kHz körül van egy peak, hanem 13 kHz körül is, ahol ráadásul a HD600-nál pont egy beesés van, épp úgy, ahogy 2.5 - 4 kHz között, szemben a HD560s-el. Felül valahogy "tisztább" a HD560s, aztán ezt vagy szereti valaki, vagy kevésbé. Nekem kicsit túl tiszta, néhány zenében kifejezetten éles. De ízlésről vitatkozni hülyeség.

  • Tin

    veterán

    válasz #99908608 #100885 üzenetére

    Műbőr jó döntés, rühellem a műbőr párnákat. Akármilyen jól szól és szigetel, hosszabb távon rárohad a fejedre. BT-s fejesem műbőr, nem is gagyi, és jó így, mert így szól jól és így izolál jól, de azt viselem mondjuk fél-1 órát, annyi elég is belőle.

  • Tin

    veterán

    válasz liszi70 #100888 üzenetére

    Igen, de aki komolyan gondolja, úgyis van pár olyan fejese, amivel le tud fedni mindent. Engem viszont érdekelne, hogy milyen EQ-zásra gondolsz, gondolom nem hangkarakterisztika-változtatásra, legfeljebb javításra (kivenni a túl éles részt, adni egy kis testet a hangnak, hasonlók, nem +9dB-ből indulva :D )

  • Tin

    veterán

    válasz #99908608 #100891 üzenetére

    Plüss párna, ha hosszabb ideig viseled. Úgy akár egész nap. Olyat keress, ami azzal is jól szól. És hosszú távon is kényelmes.

  • Tin

    veterán

    válasz LZs?! #100921 üzenetére

    Engem érdekel, amit írtál, csak nem találtam meg. Belinkeled?

    Az EQ-t meg el fogod felejteni, amint veszel egy olyan fejhallgatót az addigra kiépített dac/erősítő párosodhoz, ami minden körülmények között "jó" neked. Vagy egyszerűen használsz 2-3 fejest, mindegyiket más stílushoz vagy célra.

  • Tin

    veterán

    válasz -NoVa- #100925 üzenetére

    Ezzel teljes mértékben egyetértek. Ha valakinek 1 db fejese van, akkor célszerű minden körülmények között hallgathatóra EQ-zni, és örülni neki. Bár nem árt, ha nem ilyen +-8 dB-eket kell állítgatni, inkább csak finomítgatni, meg persze egy basshead ne vegyen világos fejest. Ilyen kicsit nagyobb test, vagy idegesítő csilingelés korrigálására tökéletes az EQ.

    Aztán a következő lépés, amit feljebb írtam :)

    Tegnap megjött az X2HR is, még járatódik, de már látszik a (nem kis) különbség a HD560s-el. Nem akarok elhamarkodottan véleményt alkotni, plusz rohadtul meg is fáztam, szóval a hallásom se a legjobb, de igazából mindkét fejhallgató elbírna egy kis EQ korrekciót.

  • Tin

    veterán

    válasz Gzula[HUN] #100949 üzenetére

    A felét? :D A fejes 73€, a párna meg 55€. A csávó még azt mondja a videóban, hogy valóban necces a fejes árának 1/3-át párnára költeni, dehát a kényelem. Persze ha egy cég abból él, hogy fejes párnákat gyárt, és nagyjából mindegyik ugyanannyiba "kerül" neki (1$, na jó, legyen 2$), akkor mégse adhatja az olcsóbb fejeshez való párnát olcsóbban.

  • Tin

    veterán

    válasz Gzula[HUN] #100953 üzenetére

    Nyilván két szélsőértékről beszélünk, de 25900 forintért fejhallgatót lehet venni, nem fülpárnát. De persze csodák nincsenek, küldenek pár darabot a review-ereknek, azok örömködnek, a nép meg veszi, mer "hájend". Félre ne érts, nem mondom, hogy nem szól jobban. De persze az MQA behülyítést is felzabálta a hifis társadalom egy része, miért ne lehetne benyelni a fülpárnás átverést :D

  • Tin

    veterán

    válasz btraven #100959 üzenetére

    Anno 5 éve én vettem aqua-ban, megvan a cikkszama is: 094738

    Hátha ez segít a keresésben. Utánanéztem neked a hivatalos német alkatrész oldalon, de már nincs fent.

  • Tin

    veterán

    Sennheiser HD560s és Philips Fidelio X2HR összehasonlítás

    Külső, építés, kényelem

    A Sennheiser az 5-ös sorozat (egyébként jó minőségű) műanyag felépítését kapta. Több, mint 10 évig használtam HD555-öt, és bírta a gyűrődést, így hacsak nem ül vagy fekszik rá az ember, nem lehet gond vele. A fülpárna plüss, sima szivaccsal, ovális alakú, nagy belső átmérővel, a műanyag pánt szorítása hamar enged, de nem hajlítható. A fejemen volt eddig nagyjából nettó 8 órát, de már most olyan, hogy felveszem, és kényelmes. A tapasztalatok alapján idővel tovább lazul, és a műanyag felépítés miatt pár év múlva ha lötyögni nem is fog, de komolyabb szorítóerőről már nem beszélhetünk. Ez ilyen.

    A Fidelio pántja fém, a belső rugós pánt az ember fejtetőjén tart. A fülpárnák memóriahabosak, kerek, nagy belső átmérővel, de a fejre felvéve először kemények, de pár percnyi átmelegedés után felpuhulnak és felülnek a fejre. A szorítóerő itt nagyobb, és valószínűleg több ideig is tart betörni, viszont itt nem kell attól félni, hogy idővel lötyögni fog a fejen, mivel fém a pánt.

    A Sennheiserhez egy 3 méteres könnyű, műanyag, lecsatolható kábelt adnak. A fejes végén bajonett záras 2.5-es TRRS dugó van, az erősítő oldalon egy 6.3-as TRS jack, illetve adnak hozzá egy rövid 6.3-ról 3.5-es jack átalakító kábelt. A kábelén van tépőzáras összefogató. A Fidelio kábele valamivel vastagabb, fonott burkolattal, szintén lecsatolható. A fejes oldalon sima bedugós 3.5-ös TRS jack, ahogy az erősítő oldalon is. Egy 3.5-ről 6.3 jack adaptert adnak mellé. A műanyag kábelrendezőjébe két oldalon betűrhető valamennyi kábel, de nyilván nem elég, szóval egyszerűbb lett volna, ha ehhez is adnak egy tépőzáras összefogatót, vagy egy sima kötöződrótot.

    Mindkét fejes nyitott, és kb. mindkettőből hasonló mértékben hallatszik ki a hang. Azt nem tudom megmondani, melyik mennyire izzad rá az ember fejére nyáron, de gyanítom, hogy a Philips jobban, mivel erősebben tart, és a fülpárna felfekvő felülete is nagyobb.

    Pár óra betörés után a Sennheisert mondanám kényelmesebbnek, egyrészt a kisebb szorítóerő, másrészt a könnyebb súly miatt, de a Fidelio is nagyon kényelmes, és nem igazán érzem „nehéznek”. Ha nekiállnék hajlítgatni a pántját, valószínűleg csökkenthetném a szorítóerőt is, és mindjárt közelebb lenne egymáshoz a kettő, de egyiknél sincs semmi kifogásom a kényelemmel, és nem érzem úgy 1-2 óra viselet után sem, hogy kényelmetlen.


    A lánc

    A DAC egy Topping DX3 Pro+, mögötte pedig egy Myryad Z40 erősítő. A Toppingról általánosságban az a vélemény, hogy elég részletező, és világosabb hangképe van, ezt viszont bőven kompenzálja az erősítő testes, zsíros, meleg hangzása, tehát még mindig jócskán a meleg hangzás oldalon vagyunk a lánc végén.

    Azért hangsúlyozom ki az erősítő melegségét, hogy elkerüljem azokat a véleményeket, akik szerint túl világos a lánc. Egyáltalán nem az, sőt. A régi DAC-omat is kipróbáltam (SMSL Sanskrit Pro, AKM4490) ugyanezen az erősítőn, az jóval kevésbé részletes, és a lánc végén enyhén sötétebb hangzást ad, de sokkal kisebb a különbség, az erősítő ugyanis jóval többet melegít a hangon. A Topping saját fejes kimenetét nem is teszteltem, csak kipróbáltam. Az világosabb az erősítős hanghoz képest, de ennek a tesztben nincs jelentősége.

    Mindkét fejest kipróbáltam a mobilomról is (Galaxy S21U, Samsung USB-C DAC 3.5-es kimenettel), és megállapítottam, hogy a hangzásnál leírtak sokkal inkább a fejesek karakterei, és nem annyira a lánc függvénye. EQ-zhattam is volna a fejeseket, de annak nem sok értelmét láttam.

    Mivel az erősítőnek 2 db 6.3-as fejhallgató kimenete van, így párhuzamosan tudtam tesztelni a két fejest. A HD560s-nek valamivel több hangerő kellett: amikor a Philips-nél kicsivel 9 óra felett állt a hangerőszabályzó, a Sennheisernél 10 óra alatti állásnál, high gain mellett.

    A hangzás

    Elöljáróban annyit, hogy a két elsődleges fejesem egy Sennheiser HD600 (HD650 kábellel, ami melegebbé teszi), illetve egy Beyedynamic DT770 Pro/80 ohm. Ez a két fejes számomra tökéletes, mind kényelemben, mind hangzásban, még ha eltérő karakter is a kettő. Így a kiindulási pont ezen a láncon számomra ez a két hangzás.

    Sokféle zenét hallgatok az akusztikustól a rockon keresztül az elektronikus zenéig, és a tesztek alatt mindenféle zenével hallgattam mindkét fejest felváltva. A zenék többsége saját FLAC-okból szólt, de próbáltam YouTube-os zenékkel, videókkal is. Próbáltam nem agyontömörített, rossz minőségű zenéket használni.

    A tesztelendő fejesek valamennyire már be vannak járatva, a HD560s-ben kb 30 óra, a Fidelioban 20 óra zene lehet. Finomodhat még valamennyire a hangjuk, de én már nem érzek nagy változásokat a hangjukban, és azt gondolom, hogy most már nagyjából úgy szólnak, amilyenek.

    A Sennheiser HD560s hangját röviden így tudom jellemezni: pontos, gyors, steril. Tiszta. Nekem kicsit sebészkés. Elég lapos (flat) hangzása van, amin nyilván segít valamennyit a meleg hangzású lánc, de szerintem ez a fejes nem egy „mindent hallgató” darab.

    Elég mélyre lemegy, szóval elektronikus zenénél megvan a „kick”, de hiányzik a mélyek teteje. Az ének és a hangszerek hangja is lapos, kicsit jellegtelen. A magasai az elején idegesítettek, de a bejáratással finomodtak, viszont bizonyos zenékben még mindig élesek, egyáltalán nem fátyolosak. Van, aki ezt szereti, az örömmel fogadja a fejes „tisztaságát”. Részletekben a HD600 alatt van, tisztaságban felette, térben jóval felette.

    Annak, aki most kezd nyitni a „profibb” hangzás felé, és ez a belépője, az meglepődhet, mennyire „tisztán” szól, és nagyon is élvezheti a hangzását, de amikor felveszem utána a HD600-at, az egyszerűen mindenben jobb. Ott látszik igazán, mennyivel több van a zenében, mennyivel szebben tudnak szólni az énekhangok vagy a hangszerek, noha a tér kisebb a HD600-ban, és nyilván elkeni a magasak „sziszegését” is, amit a HD560s nem. Én ezt inkább szeretem, mivel nem annyira kultiválom a sziszegős hangzást.

    Alapvetően sterilnek ítélem meg a HD560s hangját. Kicsit lélektelennek. Egyáltalán nem rossz, és egy meleg lánccal simán hallgatható kategória, de ha van jobb „általános” fejese az embernek, akkor inkább azt ajánlanám zenehallgatásra. A HD560s bizonyos zenékhez egyszerűen rossz. Néhol annyira tiszta akar lenni, hogy szétválasztja a különböző hangszereket, és egyszerűen elveszik a szinergia a zenében (az nincs „egyben”). Ha nagyon profi és jó a zene masterelése, akkor jól fog szólni ezen is, de akkor sem szól jobban, mint egy HD600-on. Cserébe sok olyan zene van, ami egyszerűen nem szól jól, mert vagy szétesik, vagy egyszerűen csak baromira lapos, leginkább a mély tetejének hiánya miatt (pl. a klasszikus rockzene), hacsak persze az ember nem elemezgetni akarja, amit hallgat.

    Az egyetlen olyan műfaj, ahol én valamivel jobbnak találom a HD600-nál, az a (gyors) elektronikus zenék egy része, mert azoknak jót tesz a fejes tisztasága, gyorsasága, és az, hogy a mélyek alja „üt”. Meg persze a tér. Csak ugye egy elektronikus zenében nincsenek természetes hangok, és az énekhangok is többnyire el vannak torzítva, szóval a fejes nem „ront” a hangzáson, inkább csak egy másik hangzást prezentál.

    A másik felhasználása, és szerintem arra nagyon jó lehet, a tartalomkészítés. A fejes őszintén lapos hangja szerintem kifejezetten hasznos lehet munkánál. Meg persze, ahogy a dobozán van, analitikus zenehallgatáshoz. Ezt viszont én ritkán csinálom.

    Röviden összefoglalva az előnyei a tisztaság, pontosság, a tér, illetve a mély alja. Hátrányai a mély tetejének hiánya, a lapos középtartomány, illetve a kicsit sziszegő magasak. Zenehallgatásra bizonyos, karakterben hozzáillő albumokhoz kifejezetten jó, de „általános” (elsődleges) fejesnek nem.

    A Philips Fidelio X2HR más tészta. Rövid jellemzése: kellemes, mókás hangú, tiszta, széles terű fejes, kicsit sok magassal. Sokkal inkább egy általános fejes. V hangképpel rendelkezik, mély és magas kiemeléssel, de ezek nem ülnek rá vészesen a közepére. Sokkal kevésbé mondanám „pontos” vagy „profi” hangzásúnak, mint a HD560s-t.

    Jót tesz neki az emelt mély, mivel így azokat a zenéket is élvezhetővé teszi, amiket a HD560s a mély tetejének hiánya miatt nem. Bár a Fidelio viszont nem tud annyira mélyre lemenni, mint a HD560s. A rockhoz, akusztikushoz határozottabban jobban áll ez a fejes, és szerintem az ének, illetve a hangszerek visszaadása is jobb, élvezetesebb. Ez a fejes nem steril vagy „lélektelen”, egyértelműen jobban hat az érzelmekre, igazi „zenehallgatós” fejes. Tér szempontjából valamivel túlmutat még az HD560s-en is.

    Egyetlen idegesítő dolog van benne számomra – aki érzékeny a magasakra –, ez pedig a magas kiemelése. Ez idegesítőbb, mint a HD560s-nél. Máshol emel ki, tehát sok zene van, ahol az énekhang sz-ei vagy a cinek zavaróak az egyiken, a másikon viszont nem, de az X2HR-ben több a magas kiemelés, és általánosságban sziszegősebb (élesebb), mint a Sennheiser. Szó szerint idegesítőbb. Ezt amúgy EQ-val lehet javítani, próbáltam is, de most a hangzásról írok, nem a korrekcióról.

    A hangja érezhetően kevésbé „profi”, mint a HD560s-é. A Sennheiseren azt érzem, hogy komoly munkával „összerakták” a hangzását, ennél meg inkább „összedobták” azt, és éppenséggel egész jól sikerült. A Fidelio néha érdekes dolgokat produkál a zenével, bizonyos helyzetekkel nem birkózik meg olyan jól. Kicsit lassabbnak is érzem a reakcióját, a tényleg gyors elektronikus zene néha kicsit megkavarja, és összefolynak a hangok, ezt a HD560s jobban megoldja. Cserébe viszont, akár rossz a zene, akár jó, beleszínezi magát annyira a fejes, hogy élvezhetővé teszi.

    Röviden összefoglalva előnyei a mély tetejének kiemelése, a tér és a tisztaság. Hátránya a szélesebben kiemelt magas tartomány. Ha valaki nem annyira érzékeny azokra a magasakra, ez egy jó választás, mert gyakorlatilag „akármilyen” zenéhez jó, tehát elsődleges fejesnek is ajánlható. Mivel még alacsony impedanciás is, gyakorlatilag akármiről hajtható.

    Szubjektív vélemény

    Ezek olcsóbb fejesek, és ahhoz mérten nézem őket. A HD560s nekem 99€-ba került (átlagos ára: 140-150€), míg a Philips 78€-ba fájt szállítással (átlagos ára: 100-110€), vagyis mindkettőt olyan áron vettem, amilyen áron nem igazán elérhetőek. Ezért az árért szerintem mindkét fejes megéri, és mindkettő jobb hangú, mint a hasonló árú fejesek.

    A HD560s szerintem „profibb” hangú fejes, de elsődleges fejhallgatónak én nem ezt venném. Viszont a kettő közül ez az a fejes, amit megvennék még drágább fejesek mellé is, pl. tartalomkészítéshez, mert a „flat” illetve analitikus hangzásnak megvan az előnye bizonyos helyzetekben, és ha az ember „krizitálni” akarja a zenét, akkor szerintem jobb, mint sok más, akár drágább fejes is. Zenehallgatásra viszont nem, vagy maximum bizonyos műfajokhoz, esetleg albumokhoz. Plusz ez nem a „kiviszem az utcára” fejes, annyira azért nem strapabíró. Van innen bőven felfelé, és hacsak nem „célfeladatra” kell, akkor az ember utána már nem feltétlenül hallgatná ezt.

    A Fidelio X2HR sokkal szélesebb körben biztosít hallgathatóságot, magyarul elsődleges, általános fejesnek jobb. Oké, kicsit idegesítő lehet bizonyos emberek számára a magas tartománya, de az EQ-zható, és ez egy bármiről hajtható fejes, és gyakorlatilag bármilyen tartalom fogyasztására jó. Plusz masszívabb, utcára is kivihető, tartósabb darab, jobb a standard 3.5-es lecsatolható kábele is, és vehető rá (drága) Dekoni fülpárna, amitől elvileg javul a hangzása.

    A fenti áron szerintem mindkettő megérte, de a HD560s-ért én nem fizetnék 150€-t, ahogy valószínűleg az X2HR-ért sem 110€-t. Előbbit még tudom használni kritikai hallgatásra, hiszen annak egy valódi értéke a tiszta és „flat” hangzása, de az X2HR komolyabb fejesek mellett nem tud semmi különöset adni. Én egyiktől sem térdeltem le, de nyilván jobb fejeseim vannak. Ha a teljes árukat nézem, és all-around fejest keresek, akkor a 130€ körüli DT770 Pro/80-at előbb választanám. Nyitottnak meg inkább egy HD6XX-et. Viszont olyannak, akinek ez lenne az első „komolyabb” fejese, és ennyi pénze van rá, annak a Fidelio egy akciós áron jó választás lehet.

Új hozzászólás Aktív témák