-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Ferdzsoo #115290 üzenetére
Ez pedig kevésbé az:
Motoros és ápoló vagyok egy COVID-19 osztályon Londonban.
Tudom, hogy sokan motoroztok egyedül, másokkal nem érintkezve. Ezzel annyi gond van, hogy ha elestek, sürgősségire fogtok kerülni.Egy ágy mínusz.Itt Angliában 6 hónapig fos idő volt, amióta karanténban van az ország, süt a nap és eső sem esik. Én is motoroznék.
Hallottam magyarországi ismerőseimtől, hogy az összes motoros célpont tele van motorossal, csoportba verődve beszélgetnek egymással.
Beírom ide is azt az üzenetet, amit a saját üzenőfalamra kiraktam:"Ma kaptunk egy hangüzenetet a központból, elég borús:
-Elérkeztünk a határhoz, mostantól nem lesz elég ágy mindenkinek, napi 900+ halottra számítunk.
-Azoknak sem küldünk mentőt, aki harcolnak minden lélegzetért, megfogjuk kérni, hogy kezeljék magukat otthon. Ők megfognak halni.
-Az összes halottasház tele van, a testeket jégkorcsolya pályákra szállítjuk.Ha nem akarjátok ezt odahaza is: MARADJATOK OTTHON!"Az a helyzet jelenleg, hogy rengetegen betegek az NHS dolgozói közül is, jelenleg azzal töltöm a műszakjaimat, hogy doktorokat (!) és adminisztratív személyzetet tanítok és igazgatok el az osztályunkon. Mindent és mindenkit idevezényeltek az ellátási oldalra, jelenleg tábori kórházat építenek a kórház mellé a parkolóban éjjel és nappal, de elfogyott a kapacitás. Ha pedig valaki haldoklik, jobb ha azt otthon, ágyban, a szerettei között teszi, mint egy kórházi folyosón, több 10-100 beteg között, ugyanúgy ellátatlanul."
Köszönöm, hogy elolvastátok![ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
zsolti_20
senior tag
válasz Ferdzsoo #115532 üzenetére
Meg is találtam a hibát. Igazad volt a dugattyú nem akar vissza menni a helyére. Szóval, kézzel vissza tudom nyomni a dugattyút, aztán ha lenyomom a féket, valamennyire kijön, de nem húzódik vissza annyira, amennyire kézzel vissza tudtam nyomni. Befújtam neki féktisztítót is, de nem sokat segített. A fék lenyomásokar és felengedésekor hallatszik valami szuszogó hang. Nem tudom ez normális vagy sem.
Mondjuk nekem a dugattyúk nem jönnek ilyen szépen ki, hanem csak oda vissza mozog
[link][ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #115683 üzenetére
Mert a gyári 70eFt, a többi meg 25-30eFt, én pedig spúr g@ci vagyok
27500km van a mociban, és piszok vállas a tárcsa. Már vásárláskor is az volt, csak megfeledkeztem róla, de tegnap nagyszervizt tartottunk (olaj+szűcsere, légszűrő kimosás és olajozás, teleszkóp-olajcsere, GPS-szerelés, meg egy-két apróság), és most már tarthatatlannak bizonyult a helyzet...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #115685 üzenetére
halvány lila dunsztom sincs, hogy mit használtak, amíg a motor pesti futár-jellegű munkát végzett, de az olyan kopott volt, hogy nagyon hamar kidobtuk belőle. Amúgy ennek a KLX-nek betegsége volt az üzemeltető szerint, hogy ha sokat áll, akkor berohad a fékdugattyú, nekem is volt, hogy befogott egy darabig, és ez azért tűnt fel, mert haverom fel tudott ott menni, ahol én nem, pedig ez fordítva volt jellemző
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #115687 üzenetére
A motort a volt munkahelyemen vették 0km-esen, és használták járőr-kivonuló motorként jó időben. Ezért hívom futár jellegű használatnak, mert áll, hidegen beindítják, és már tépik is neki. Többen használták, nem egy gazdája volt, hanem aki épp műszakban volt. Aki az üzemeltetésért felelt, az elvitte valamelyik márkaszervizbe mindig idő (és km) előtt, ott a cég fizetett, de sok olyan nyomot találtunk, hogy a munkát ennek ellenére nem végezték el. Ennél konkrétabban, vagy épp össze-esküvősebben nem mennék bele, a lényeg, hogy valóban 27ekm van benne, és valóban tré módon használták, épp ezért valóban gombokért vettük anno, de ezt talán írtam is itt akkoriban. Jah, és ősszel letették mindig, és csak tavasszal vették elő, és ilyenkor minden tavasszal be volt rohadva az üzemeltető szerint a fék. Miután megvettük (és rögtön kipróbáltuk) mi is tapasztaltuk ezt a berohadást, ami a FirstRide videómban még balf@szkodásnak nézett ki, meg szar guminak, arról utólag kiderült, hogy az első fék enyhe folyamatos fékezése is segített benne. Tudom, aki tud motorozni, az így is tud, de azok nem mi vagyunk, ugorjunk is ezen tovább... Most télen is, használtuk, és nem volt ilyen berohadás, igaz, mi magunk tartjuk karban, és így amit elvégzünk, az tuti el is van végezve rajta...
(#115689) Ferdzsoo
Ne keverjük már egy túramotor használatát sem egy kivonuló, sem egy 95%-ban endurózásra használt motor használatával...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veze
őstag
válasz Ferdzsoo #115689 üzenetére
Ööö.. én is csak lestem, mert nem volt semmi extra használat..
a 600-ast 45k km -el ugy vettem (marországon lett eladva üzembe helyezve igy az eladás napjátol lekövethető most már a km állás tehát kivételesen tényleg igaz) szval azon is tárcsa meg betét lett cserélve mielőtt megvettem , nulla válla volt és az valahogy 10k km után is ugyanolyan még -
fattyu
veterán
válasz Ferdzsoo #115693 üzenetére
Nagyon nem ugyanaz ám a használat neked és másnak...
van aki közlekedik szabályosan óvatosan a tájat élvezve.
meg aki satu fék nyélgáz üzemben játszik...sportmotorjaimon a fékbetét 4-5k km volt... gumi szintén... és nem pályáztam csak utca de huligánban.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Czimby
addikt
válasz Ferdzsoo #115685 üzenetére
Aki nagyokat fékez annál kopik.
Nem mindegy hol és hogyan van használva, aki pályázik, szerpentinezik azoknál sokszoros a kopás egy túrázóhoz képest.
30e volt a motorban 0.1-0.15 kopás volt a tárcsákon.
46e-nél meg cserélhettem mert kopás határ alá ment.
Havernak a 600F4i-ben 100eKm van, 0Km óta nála van a motor.
Még a gyári tárcsákkal, kb 30e van még a tárcsákban kopáshatárig ha így megy tovább.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
runner 125
nagyúr
-
Shin Chen
tag
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #116240 üzenetére
A kanyarodás témához pont most jött szembe ez a videó. Állítólag túlélte.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #116228 üzenetére
Ez rendben van, de lényeges dolog h ő nő, itt meg srácok kérdezgetnek az A jogsiról. A párod (és a nők) esetében rendben vannak az érvek, ha valaki rutint szerez egy kisebb géppel, van rá esély h utána a nagyobbal jobban bánik, de arra is megvan az esély h nem. Pusztán biológiai, fizikai okokból. Ha az "erejének" határa fölött van egy nagy motor tömege, akkor lehet bármennyire rutinja kis géppel, ha megindul ki fog dőlni alóla.
Az A jogsi kapcsán pedig ha valaki korban elérte a határt (és hímnemű), csináljon A-t.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
veterán
válasz Ferdzsoo #116228 üzenetére
Illetve kisebb motorral sokkal jobb rutint szerezni.
Van akinek boven elegendo egy A2.
Ez valahol fejben eldol.
Fiatalabb korosztalyban meg nagyobb a lendulet ez teljesen termeszetes. :).
A csajoknal nagyobb szamban elegendo az A2.
Nem kimondottan az o kategoriajuk 45Le feletti gepek.
Illetve ha van jo utszakasz egy A2 motorral is bitang jokat lehet dorgolni. :).
Es ott vannak a Maxirobogok, azokkal is lehet jokat tekeregni, amit konnyebben kezelnek a kisebb sulyu emberek. -
veterán
-
Micsurin
nagyúr
válasz Ferdzsoo #116722 üzenetére
Fuh... oké erre este visszatérek. Hozzá türelem kell ami most nincs. Hajnal 2-kor még kutyát fürdettem...
@fattyu: Na. Nézd a jó oldalát rendbe jössz a vasat sem kell elkaparni, télen meg lesz időd átalakítgatni tavasszal meg mehet újra a barátkozás vele.
Szerintem is kezdünk megérni a pusztulásra, ha futna rű tuti vennék egy zerot, reggel bejárni a suliba meg majd melóba. Mert többre per pill ezek nem alkalmasak. A zajszennyezéssel meg lassan kezdünk átesni a ló túloldalára.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
citkar
addikt
válasz Ferdzsoo #117513 üzenetére
Olajcsere, szervíz után gyakori,hogy marad pár csepp olaj olyan alkatrészen, amin üzemi hőfokon forró és az olajnak égett szaga lesz. Nem kell ehhez csöpögés, fogyás.
#117516) rayoliviero
Kopás, lazaság látható,ha van rutinod, ha nincs nézze meg szerelő. Sokszor a hátsó fogaskerék is árulkodó, általában egyszerre cserélik.
Simán lehet kipufogón, eltűnik némi használat után,nem gondolnék hibára,ha szervízben volt éppen.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #117528 üzenetére
Amíg a Yamahám volt és Kozma Tomi csinálta addig ilyenek sosem merültek fel. Szerintem úgy szerelte a motorom mintha saját magának csinálná. Ha kellett ráült, ment egy kört a telephelyen, mondta/mutatta hogy szerinte mi kéne, néha tök apróságokról is. De én sose jeleztem ezeket az apróságokat hiszen azt se tudtam hogy léteznek, nem tűnt fel. Úgy érzem nagy szerencsém volt azzal a motorral is meg a szervizzel is.
Triumphfal voltam párszor már olajcserén, legutóbbi után én is éreztem az égett szagot, a korábbiaknál nem volt ilyen. Jövőre meglátjuk újból, lesz-e szag vagy sem
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #117827 üzenetére
Volt már párszor szó róla, hogy Dodor és én nem vagyunk néhány dologban egy véleményen (néhányban meg igen, lásd az egykerekezős videóját is belinkeltem), de szinte biztos, hogy soha senkinek nem fogom ajánlani a képzéseit, ahol közúton oktat, ráadásul annyi pénzért, mintha kibérelné Kakucsot. A tavalyi malőrje is, ahol összetörte magát, az sem úgy volt, ahogy a videóiban mondja, nekem van szerencsém(?) ismerni a másik motoros történetét is. De még Ő maga is bevallotta, hogy nekiálltak versenyezni, és ez az én szememben már elég gáz, a videói alatti állandó felháborodásáról és sértődéséről már nem is beszélve. Ettől még lehet zseniális oktató (nem hiszem), és felőlem bárki ajánlhatja, de én nem fogom.
Azt nem mondom, hogy nem fogok egyszer elmenni egy oktatására, mert olyan hülye vagyok, hogy úgy szeretek véleményt alkotni, hogy azt magam is megtapasztaltam, de eddig még nem vitt rá a lélek, de szerencsére van elég más oktató, akihez mehetek.
Hát kb. így kell nem félre érteni!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #117953 üzenetére
"Szerintem piszok jó motoros, és term meg van a maga stílusa, de biztos vagyok benne hogy tudna újat mondani."
Ezt sosem vitattam.
A stílusa nyíltan beismerten Howard Stern ihlette stílus, ami egyébként is nagyon közel áll a valós stílusához. Nekem ezzel nincs is bajom, ez egy tudatos üzleti döntés, ami nagyon be is jött neki. A bajom inkább a kommentszekcióban folytatott tevékenységével van (tudom, az internet 1. szabálya, hogy sose olvass kommentet!).
Csak, hogy egy saját példát emlegessek fel: amikor azt mondta(nem emlékszem pontosan), hogy már tök régen offroadozott, de a Tenere 700 olyan jó terepen, mint egy EXC450, és én azt mertem mondani, hogy "akkor tényleg jó régen lehetett már, mert a két motor tök más kategória", akkor elkezdett mindenféle képeket küldeni, ahol ugratgat mindenféle krosszmotorral pályán, és hogy a kezét a seggébe dugva, hátrafelé ülve a motoron is jobb motoros nálam, mert megnézte a szar videóimat, és kihív versenyre bármikor bárhol bármivel, és ő hoz még motort is hozzá (de majd jól besz@rok, amikor meglátom milyen papírt kell aláírni - megjegyzem írtam már alá nem egyszer). Mondtam neki OKÉ, de ne menjünk túl kemény pályára, hanem pl. a Ligeti krosszpályára, mert azt még én is túlélem a magam szerény tudásával, akkor meg leoltott, hogy mit képzelek én, hogy majd ő úgy ugrik, ahogy én fütyülök. Mondom, oké, menjünk ahova ő akarja. Nyilván azóta is megyünk... Még párszor kijelentette, hogy ő mennyivel jobb motoros (amit én is végig mondtam, mert ehhez nem férhet kétség).
Szóval számomra az ilyen pitiáner megnyilvánulásai miatt visszataszító maga az ember. Nem a videói, nem a motoros tudása, nem az üzleti sikere, mert azokat aki nem ismeri el, az valamit rosszul néz szerintem. De emberként a legócskább politikus is többet ér az én szememben.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #117953 üzenetére
"Szerintem nem lehet egy közúti motorozást leoktatni pályán, hiába bérelné ki. Nincsenek meg azok a zavaró, változó körülmények mint közúton"
Ez igaz, de amikor a legtöbben teljesen fogalmatlanul vagy már meglévő hibás beidegződésekkel mennek erre a tréningre, akkor az olyan, mintha a jogsiszerzésnél nem lenne először tanpálya, hanem rögtön forgalomba küldenének ki.Közúton szerintem nehezebb megtanulni az "oda megyek ahova nézek" dolgot, mert egyszerűen nem nagyon engedheted meg magadnak hogy folyamatosan a távolba nézz. Folyton nézni kell hogy van-e kavicsfelhordás, gázolaj, úthiba, akármi. Pályán nem kell nézni hogy mi van közvetlenül a kerék előtt 3-5 méterre, nem jön szembe senki, csak előre kell figyelni és a motorozásodra koncentrálni. Nincsenek zavaró tényezők, nincsenek változó körülmények.
Erre lehet építeni, és erre ráépítve van értelme annak amit mondasz. Szerintem.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
gergo5991
őstag
válasz Ferdzsoo #118519 üzenetére
nekem is letört a meniszkuszom, de állitólag csak egy kis minimális darab.. ennek már lassan kb 10 éve. 5-6 év után elmult a fájdalom, most úgy érzem a letört darab elvándorolt és ha sokat ülök akkor fáj vagy nem tudom mi a baja. 10 év alatt 1x volt hogy megemeltem egy zongorát és akkor a térdem beállt 1 hónapig sinben volt, és azóta lekopogom semmi bajom, másztam tátrát 2x is, bicajozok, turázok, mintha mi se történt volna. A protézises dolgot nem igazán értem, kiszedik a letört darabot és kész.
félreértés ne essék nem ellened beszélek, egyénfüggő de ez a protézis is elsőre tulzásnak tűnik.neten ezt irják: A legtöbb esetben műtét szükséges, melynek során ma már csak az előzőekben leírt arthroscopos eljárással a sérült meniscus-részletet el kell távolítani, és speciális esetekben megkísérelhető a nagy alappal rendelkező sérült meniscusok visszavarrása.
Az arthroscopos eljárás óriási előnye, hogy az ízületet nem kell feltárni, a sérült gyorsan rehabilitálódik, gyorsabban visszamehet dolgozni, hamarabb sportolhat. Az ilyen sérült két nappal a műtét után a saját lábán távozik a kórházból. Rögtön elkezdheti az izometriás gyakorlatokat, és ha más szalag- és ízületi sérülése nem történt, két-három hét múlva dolgozhat, sportolhat.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Ferdzsoo #118519 üzenetére
Ez igy van. En a gernicemmel szivok.
De azert azt hozza kell tenni. Ha mar startbol rendellenes a rendszer, vagy azza valik, utana csak addig tud a szervezet kompenzalni, amig a testedzessel szinten tarthato. Ha elmaradnak az erositesek utana megint trotty van.
Nekem kimaradt egy ev, es kezdhetem elolrol :(.
De az nagyon fontos, hogy az egesz test legyen erositve, hogy a kompenzacioba minel tobb izomcsoport reszt tudjon venni.
Szoval abba ne hagyja senki, a most mar jol vagyok erzessel mert csak atmeneti allpot lesz az egesz :).
Kenyszer palyan voltam, koltozes es epitkezes vegett.
Most kezdem magam ujra vissza szoktatni az erosites vilagaba.
A motoros treniget is azert tologatom, mert ninc meg hozza a megfelelo kondim egyenlore.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #118578 üzenetére
Ennek semmi köze ehhez. A biztonságos közúti motorozás nem a határok feszegetéséről szól. Ami pl. az útakadályok kikerülésének a technikáját illeti, azt sem a Mátrában praktikus tanulgatni. Azok szép utak, végig kell rajtuk gurulni, élvezni a tájat és ennyi. De, ha az ember a határait feszegeti, akkor nincs ideje a táj szépségét figyelni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #118778 üzenetére
Attól függ kinek mit jelent a túrázás... Én 978km-t mentem a hétvégén (péntek-szombat-vasárnap) plexi nélkül mellbeverős menetszélben. Pályán is volt egy kis szakasz, ott kellett kapszkodni meg tépett a szél, de bele nem haltam.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #118783 üzenetére
Szombaton gmaps szerint 358km 8ó 4p, vasárnap 299km 7ó 5p. Nagyrészt szerpentinezés volt Babossékkal, én élveztem és a saját tempómban mentem.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #118786 üzenetére
Passzolom, nem az órámat néztem. Ettől még ez túra volt az én értelmezésemben, Esztergom után kb. minden cm új volt nekem és így is sok helyet nem tudtam megörökíteni ami tetszett.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
#31733248
törölt tag
válasz Ferdzsoo #118809 üzenetére
"A másik meg ennyi idő alatt senki nem hal meg ilyen mozdulatlanra...
De csak gondolj bele. Mikor lőnéd le? Ökörség, elég a lábába egyet, nem megy az már sehova..."Ezek azért óriási tévedések. Mondom ezt úgy, mint fegyverforgató ember. Egy lövésnél simán meghallhatsz és mozdulatlan maradhatsz egyetlen szempillantás alatt és egy lábon lövés után is simán kivégezheted késsel a veled szemben álló rendőrt.
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz Ferdzsoo #118927 üzenetére
Nekem volt ilyen hogy földszinti lakásban laktam. Háló volt az erkélyes. annak a rácsához láncoltam dőlésérzékelős visítóval együtt. Ha bármi lett volna 3 lépésre voltam egyértelmű nyílt lővonallal meg a glock36-al.
Nem aggódtam. nem is történt semmi.
Most persze vidék családi ház zárt garázs. ez azért még jobb.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
etnies
senior tag
válasz Ferdzsoo #118927 üzenetére
Mint mindegy egyszerűsítő igazság, ez sem teljesen igaz.
Pár éve egyik reggel találtam vágásnyomokat a láncomon, nem bírtak vele.
Ennek annyira megörültem, hogy estére már egy kétszer vastagabb, riasztós zárral rögzített motort várta az újra próbálkozókat.
Nem is vitték el.Maradjunk annyiban, hogy ha van egy rendkívül értékes motorod, arra rámennek bármi áron, egyéb esetben el lehet a tolvajokat riasztani.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
jacis
nagyúr
válasz Ferdzsoo #119093 üzenetére
Igen sajnos így van.
zgospel : A Szécsényes fickónak felajánlottam a félbehagyott vásárlás után hétfőn hogy rakjuk fel egy teherautóra a motort. Vigyük el a legközelebb BMW szervizbe és fizetem az olaj, olajszűrő, légszűrő cserét és akkor a kérdés le van tudva. Azt is felajánlottam neki, hogy ha más a baja akkor is állom a fent említett szervizelést, de a motor akkor nem kell. Az volt a válasz hogy gondolkodik rajta. Ekkor döntöttem el hogy akkor itt meg kell állni a témával mert valami sumákság van.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
jacis
nagyúr
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #119096 üzenetére
Ha nagyon jóhiszeműen állok hozzá akkor azt, hogy az eladó is lehet bizalmatlan ilyenkor. Például magamból kiindulva én is valószínűleg meggondolnék egy ilyen akciót, mert nem tudom hogy kik meg hányan jönnek majd oda és mi a valódi szándékuk.
Viszont részemről az is igaz, hogy én már a hirdetésben leírtam volna mindent, sőt, meg sem hirdettem volna javítás előtt.Furcsa az biztos.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok