Új hozzászólás Aktív témák

  • Gaboman

    nagyúr

    válasz CyberPunk666 #96697 üzenetére

    Első villák

    Két alapvető fajtájuk van, az egyik a hagyományos elrendezésű, amikor a villahídba a fényes, acél csúszószár van befogva és a fordított (Up Side Down – USD), ahol a csúszószár az első kerék tengelyéhez kapcsolódik, és a villa vastagabb, általában alumínium része van befogva a kormánykiflibe.

    Általánosságban elmondható, hogy a fordított villák korszerűbbek, számos, főleg súlyelosztásukból és belső konstrukciójukból adódó előnyeik van, mint a finomabb reagálás, a nagyobb merevség, stb. A hagyományos villák olcsóbbak, egyszerűbbek és kevésbé karbantartás igényesek, szimmeringeik általában tovább tartanak.

    A fordított (USD) villáknál megkülönböztetünk nyitott villát és zárt patronost (closed cartridge). A zárt villában két olajteret találunk egymástól elzárva. A belső olajtérben (csillapító patron) mozgó dugattyú csak a csillapítást végzi, így a külső olajtérben dolgozó rugótól nem jut ide be szennyeződés, kopadék. Ezek karbantartása, szétszerelése bonyolult. A nyitott rendszerűeknél, ahol egy olajtér van, egyszerűbb a helyzet. Itt egy olajban mozog a rugó, a csillapítódugattyúk és minden egyéb alkatrész, pálca, szelep. Ebben van a hátránya is: jobban koszolódik az olaj, jobban gázosodik, ezért csillapítása kevésbé állandó, mint zárt rendszerű testvérének.

    A hagyományos, felső csúszószáras teleszkópvillák egyszerű felépítésűek, gyakran semmilyen állítási lehetőséggel nem rendelkeznek, a gyártó beállít egy bizonyos rugóelőfeszítést és csillapítást, ezzel kell élnünk. Nyilvánvalóan ezeket olyan motorokba szerelik, ahol az alacsony költség nagyon fontos szempont.

    Az előnye az, hogy a kisebb átmérőjű, könnyebb csúszócső kerül alulra, tehát csökken a rugózatlan tömeg és fékezéskor kevésbé hajlik, tekeredik a villa. A hátránya az, hogy a fejreállított elrendezés miatt különleges tömítéseket igényel, illetve komoly technológiai kihívás a nagy keménységű, tükrösített csúszócső és a rugalmasabb, szívós tengelyágyazás és féknyeregtartó összeházasítása.

    [ Szerkesztve ]

    Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

Új hozzászólás Aktív témák