-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoltee10
addikt
Lekérdeztem egy motort rendszám alapján és az hagyján, hogy nincsenek rögzített km óra állások a rendszerben, csak egy hibás adat, de az alábbi mit jelent?
"Forgalmi korlátozás ténye: IGEN" Hitel van rajta, vagy mi lehet?
-
válasz Something_ #61504 üzenetére
Ez akkor vicces ha a motor nem régen érkezett kintről....
MEgnéztem sok motort HA-n, nem igaz, hogy minden 30000km-t futott. Sőt 2010-es és 1400km? Mi baszki simogatták?
A boltok meg be.....k! Arra nem képesek, hogy visszaírjanak. A naaaagy motorkereskedők.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsoltee10 #61500 üzenetére
Eredetileg tranzisztoros.
A harmadik tulmeretet legjobb esetben 90 e kmre saccolom.
Ha nagyon butykolni akarsz, akkor jo. De nem letezik jo allapotu. 30 eves szarok. Indiai, tajvani alkatreszekkel vannak tele, az eredeti se volt valami nagy minoseg, de mostmar semmi nem passzol semmihez.
Magyarul kb egy manufakturat tudok elkepzelni, mint a hrc nel, ahol minden egyes hajtorudat kezzel csiszolnak es sulyoznak ki. Hat kb ezt kene csinalni h mukodjon. De ha ehhez van kedved, es komolyan veszed, akkot utana tenyleg jo lesz. Igazi idorabloNem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
zsoltee10
addikt
válasz runner 125 #61507 üzenetére
Nem import, az én régi Kawasaki ER-6-om. 2007ben vettem, tehát 2013-ban és tavaly is volt műszakin, de a rendszerben csak egy 2013-as adat van, ami 2km összesen.
A forgalmi korlátozásra jó ötlet az ideiglenes kivonás, erre nem gondoltam.
persuader: jahm, hát ez az. az a gond, hogy nagyon bütykölni nem akarok. csak néha elővenném, megyek egy karikát a komámmal, aki szintén most ülne vissza motorra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #61506 üzenetére
Én anno 3 évvel ezelőtt (mielőtt jelentkeztem az A1/B125 tanfolyásra) legelőször 125-ös ETZ-t akartam venni. Mivel akkor is tél volt, esténként ráértem, így a TotalBike fóruma "MZ, ami belefér..." topikjának már akkor is vagy 80 ezer hozzászólását végig olvasva arra a meggyőződésre jutottam, hogy nem sok ép vas lehet az országban, azt a párat meg nem adják el, pláne nem olcsón. Ott mindenki gányol, szív mint a torkosborz az utángyártott alkatrészekkel, nem pedig motorozik. A szomszéd megyébe elindulni már necces a gépek többségével, pluszban még egy benzintemető is. Szóval letettem róla még időben...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #61511 üzenetére
Elso nagymotorom volt, ugyhogy tapasztalatbol mondhatom, nem vesztettel sokat. (utana nosztalgiabol versenyeztem is vele, hat abbol is eleg volt)
En rengeteg kalandot koszonhetek az mz nek, de ezek valodi, nagyonkinos, es nagyon felelmetes kalandok voltak. Mindenkinek van a tarsolyaban egy fura lerobbanas, epp ezert nem kezdenek bele, h miket eltem at, de tenyleg huzos idoszak volt[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
Na, látom már a szokásos abs, olaj és egyéb témák befulladtak, ezért indítanék egy újjat. Tudnátok tanácsot adni utassal való motorozással kapcsolatban?
Eddig soha semmivel nem vittem senkit, nem is nagyon vonz a dolog, de ez idén elkerülhetetlen lesz.
Mire kell figyelni vagy egyáltalán, hogy kezdjek neki vagy készüljek fel agyilag? Azt gondolom, hogy a fékút hosszabb, körültekintőbben kell fékezni, kanyarodni, több lesz a magasan lévő súlypont. Az utas ellenkezni fog a dőlés ellen.
Annyit tudok neki elmondani, hogy normál esetben vagy hátul vagy a derekamba kapaszkodjon, fékezéskor meg tenyereljen a tankra, hogy ne én tartsam. De így kb. ennyi.
Sport-túráról beszélünk ugye...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
BoB
veterán
válasz V.Stryker #61515 üzenetére
Azzal kell kezdeni, hogy megkérdezed vitték e már motoron. Ha nem elmondod, hogy:
- addig nem száll fel / le a motorról amíg nem jelzesz neki
- megmutatod hogy tud felszállni
- veled együtt mozog oldalirányban, vagy pedig antennaként egyenes marad minden helyzetben.
- külön elmondod hogy ha a másik irányba dől mint amerre a motor, el is eshettek a hülyesége miatt. Kanyar közben már nem mozog.
- ha nincs kapaszkodó kapaszkodhat beléd, de akkor készülj fel arra hogy nem fogod tudni megtartani kettőtöket ha vészfékezni kell, azaz csak városban, lassú tempónál van így. Városon kívül tankon tudja megtámasztani magát, fékezéskor értelemszerűencsak támaszt, gyorsításkor alkarjaival kapaszkodik beléd, kéz marad tankon.
- ha van kapaszkodó, megmutatod neki hogyan kapaszkodjon bele úgy, hogy gyorsításkor ne forduljon le hátra a motorról. Ehez nem árt, ha egyéltalán már voltál ebben a helyzetben és tudod hogy kell.
- megbeszélitek, hogy ha valami gondja van, megütöget, erre lassítasz és beszéltek. Ha te ütögeted meg őt (térdét), akkor az azt jelenti kapaszkodjon mert gyors menet jön
Én ezeket szoktam.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
runner 125
nagyúr
válasz V.Stryker #61515 üzenetére
Vészféknél nem lesz idő hátraszólni, h héjj, a tankot támaszd...
Ilyen motoron mindig azt fogja, pontosabban karoljon át, de a tenyerével azt támassza, lehetőleg úgy h az egyik tenyere a másik kézfején van.
Emellett én is utálok utassal menni, bár exem szerint mindegy is, mert úgyis 1 személyes motort vettem (üléspúp rulez)."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #61515 üzenetére
Nagyon sok függ az utastól, ha nem tudja, hogy kanyarban mit csináljon, vagy tesz egy hirtelen mozdulatot mert meglátott valamit és elfordul, akkor azt nagyon észreveszed. Olyasmi mint ha belementél volna egy nyomvályúba.
Kanyarban szépen döntesz, egy darabig követi a mozgásod, majd be sokall és kezd kiegyenesedni, egész szépen elvisz a megkezdet ívről.
Fékezésnél ha nem kapaszkodik elég erősen simán rátol a tankra, a golyóid kárára.
STB[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz #79335424 #61514 üzenetére
1 -es hirdetés szövege:
Nagy előnye, hogy a blokkja teljesen gyári (alapméretes), és nem sok km-t futott, kb.15ezret! Polírozott,újrafűzött, és centrírozott kerekek, új Metzeler gumik, Bambi féle katonai utángyártott kipufogó ( gyári is van, csak az nem szép). + Csomagtartó, HeinGericke oldaltáskákkal, Nonfango hátsó doboz. Így most xxx pénz.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz baboss #61523 üzenetére
Van egy S51 Endurom, amit kénytelen voltam meggyalázni. Behúztam az első féket, erre beesett az eleje, de fékezés nem nagyon történt. Haverom épp lecserélte a 125 -ös csúzlijának az elejét tárcsásra, úgyhogy én fityfirittyért megvettem tőle a komplett dobfékes elejét, amit belefaragtam a szimóba. Kicsit "emberesebben" néz ki vele, plusz van fék, meg a járdázás sem gond. A következő a szívműtét lesz. Kompletten kihajítom a blokk belsejét és kap egy extrás, 70 -es szívet.
-
runner 125
nagyúr
Azok a boldog 'nyugdíjas' évek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
polimorf
tag
válasz V.Stryker #61515 üzenetére
Az utas szállitással kapcsolatban: ha el jön az ideje majd személyesen elmondunk mindent a feleségemmel. A nejem elmondja, hogy mit csináljon a te feleséged, én meg elmondom mit csinálj Te. De arra azért készülj fel, hogy nehezebben fogsz kanyarogni döntögetni picit, amúgy meg nem vészes. Én mindjárt utassal kezdtem motorozni, szóval hozzá lehet szokni, nekem már az a szokatlan ha magam megyek.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
V.Stryker
nagyúr
Köszönöm a tanácsokat. Sajnos én, mint utas se nagyon utaztam, talán egyszer. A feleségem meg soha nem is ült motoron.
Őszintén szólva nagyon gondolkodom, hogy milyen legyen számára az első élmény. Jó vagy utáltassam meg vele, hogy megmaradjon a saját független lazításomnak a motorozás. Őszintén szólva, a második verzióra kicsit jobban hajlok.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Kolondrum #61529 üzenetére
Ez nagyon utas függő is ám.
Én a cbf-en is vittem olyan srácot aki konkrétan be volt kakilva pedig teljesen normáliasan közlekedtem, meg a vfr-en is vittem olyan lányt aki az első megálló után azt mondta hogy húzhatom ám neki nyugodtan, ő bírja. Tényleg bírta.
Szóval ez nagyon utasfüggő is.
Amit inkább többen nem bírnak az elején ha rögtön az első 2km-en 6-7k ig forgatod a motort. A fordulattól félnek sokan meg mert hangos. Ugyanakkor 6-ba nem volt probléma hogy 140-el megyek. Szép lassan felgyorsítva.
Szvsz. Friss utasnál a magas fordulatot és a hírtelen kigyorsításokat kell kerülni. Aztán ha kéri akkor mehet a 10k fordulat."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
ath
senior tag
válasz Ferdzsoo #61530 üzenetére
Nalam asszony azert sikongatott, mert 50-es tablanal 70-el megyek. Hiaba mondtam neki az attetelezes miatt joval fole mer az ora, es valojaban 50-el megyek, a valasz: jo-jo, de ora szerint is 50 legyen
Az elso utnal egyebkent a finom gyorsitasokat is pokolinak erezte, be volt tojva, utana ugyan olyan gyorsitas nem tunt fel neki. Vele egyeduli baj utaskent, ahogy Somatom is mondta, 60 kilo felett tenyleg kenyelmetlen neki. Gixeren nincs hatul kapaszkodo, egyebkent is kakasulo, tehat minden fekezesnel csuszna a nyakamba, amire ha a tankon tart ellen, nagyon elfarad a keze. Kanyarokra en annyi mondtam tapadjon a hatamra, ugy a legegyszerubb, nem is volt a pilisben gond. -
Polemius
aktív tag
válasz V.Stryker #61527 üzenetére
Ha nem akarod elriasztani, akkor valahogy így induljatok neki.
-
fattyu
veterán
én annyival szoktam elintézni hogy sikíts nyugodtan 150 felett már úgyse hallom
meg azt szoktam mondani ne akarjon támaszkodni és megtartani magát féktávon. Csússzon rám megtartom én. Ha kétfélét csinál ( ellentart féktávon és kapaszkodik kigyorsításon ami ugye fogásváltást igényel ) benne van hogy valamelyiknél nem lesz elég gyors. Nem szeretem elhagyni az utast
Szóval ne tartson ellen. ha olyan féktávot veszek akkor megtartom én semmi gond. Csak arra figyeljen hogy hozzám tapadjon és kapaszkodjon mindig mert ha elindulunk akkor azt rendesen csináljuk.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Polemius #61534 üzenetére
Nah ilyet fel sem szabad ültetni motorra.
Az ilyen sosem fogja igazán megszokni. Évek után is üti a hátadat ha kicsit belelendülsz. Ennek nincs értelme.
Ezt mondom abból kiindulva hogy az én párom már eleinte akart motorozni, idén a jogsit is megcsinálja. De mittudomén hány 10 ezer együtt motorozott km és 5 szezon után is tavaly mikor igazán megkergettem a vfr-t a gletscherstrasse-én (kizárólag 1-2-es ) ideig bírja de a végén már éreztem hogy nem tetszik neki...
Meg term. Utána mondta is...
Persze utasként lehet nekem sem tetszett volna.
Szóval aki ennyire tart valamitől az jobb ha otthon marad...Meg van a másik véglet amikor a srác szegedtől ljubiljanaig 150-200-al tolta sportgépen aztán leszálnak és a csaj azt mondja unalmas...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #61515 üzenetére
Nagyon jól összeszedték a többiek előttem, mire figyelj. Én egyet tennék hozzá, ha már bírja az utas a sebességet, azzal kell vigyázni, hogy lényegesen veszít a motor a gyorsulásából utassal, amit pl. előzéseknél nem árt fejben tartani.
(#61537) Feree13: Ha nagyon tolod neki az tényleg nagyon para tud lenni hátul. Én ugyan csak egyszer ültem hátul, egy 30 lovas Aprilia RS 125-ön, de az atom para volt 100 feletti tempónál. Pedig ha én vezetek, nem zavar a 200 sem, de hátul... Ott egész más. Ott nem Te vagy az ura a történéseknek, és az ülés sem olyan "stabil", mint elöl ülni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #61530 üzenetére
Erről jut eszembe az, amikor először vittem az egyik haveromat még az ETZ-vel. Folyamatosan beszélt, mondta a hülyeségeit egészen addig, amíg egy hídhoz értünk. Itt vissza kellett kapcsoljak, hogy tudjam tartani a sebességet a hajdanán 11 lóerővel és a +120 kilóval. Innentől már kuss volt.
-
zoltanz
nagyúr
El kezdtem tölteni a Kawa-ban az aksit. Ez már valami.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
HSM
félisten
válasz Something_ #61533 üzenetére
Ez nálunk is előjött... Aztán félreálltunk, és megbeszéltük, hogy ha hirtelen gyorsulok, vagy gyorsabban megyek, az azért van, mert úgy ítélem biztonságosnak, és neki is jobb, ha nem kezd tiltakozni. Szerencére megértette. Persze, mondtam neki, hogy igyekszem nem "száguldozni" vele, és tényleg úgy is volt.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz fattyu #61536 üzenetére
"ellentart féktávon és kapaszkodik kigyorsításon ami ugye fogásváltást igényel"
Ezt megcáfolom, kapaszkodó függő is, de lehet úgy kapaszkodni, hogy nem kell fogást váltani és gyorsításra - fékezésre is jó. Saját magamnak kellett kitapasztalnom, mert ha engem kellett vinni a haveroknak nem kíméltek mivel tudták én is gyorsan szoktam menni és bírom
Persze először csak azért nem estem le hátra, mert elkapták a lábam. A lényeg, hogy lehet hátul jól ellenni.
Ha meg azt mondod neki hogy majd te megtartod és hirtelen fékezni kell, nincs az az isten hogy kettőtök súlyát megfogd. Vagy nem fékezel, vagy borultok előre.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
BoB
veterán
Pont most jelent meg egy idevágó cikk: Fékekről őszintén
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...