Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #145837 üzenetére

    Teljesen másképp használjuk a navigációt szerintem. Gondolom te nagyjából megtervezed a nyári túrát, talán van pár pont is amit meg akarsz nézni és azokat berakosgatod egymás után. Aztán pedig a továbbiakban nem érdekel, hogy az egyik pontról a másikra hogy jutsz el, hogy az menet közben miért "terveződött" át.

    Én (és még sokan rajtam kívül) úgy motorozunk, hogy a két pont között SEM mindegy, hogy merre megyünk, mit látunk, ritkán tervezünk át valamit az út közepén, stb.

    A felsorolt navigációs appok többsége alapvetően vagy távolságra optimalizál vagy időre. A google maps képes áttervezni vmit, mert arra nyersz 1 percet, menet közben újra tervez észrevétlenül és persze, neki van igaza, hiszen mindent is figyelembe vesz, forgalmat, többi autó navigációjából származó online adatokat, stb. Éppen ezért én/mi is használjuk, másodlagos navigációnak!

    Amit nem tud, nem mindenkinek van bmw-je, wonderwheelje (jog), bár nekem van, de azért sokszor kell menet közben is nyomkodni a telefont/navit.
    Google ragaszkodik a köztes pontokhoz pl, ha elmész egy mellett, mert pl beírtad a város nevét utca nélkül, akkor ő kijelöli a városközpontot, te meg egy utcával arrébb mész át, notóriusan vissza akar fordítani és nem tudod kihagyatni vele simán.
    A naviban el van tárolva az egész út, sok sok köztes ponttal. Ami előfordul, hogy mondjuk vmit ki kell hagyni, mondjuk többet is, ugyanazt a megtervezett utat el tudom indítani úgy is, hogy nem a kezdettől, vagy ami onnan következne, hanem 5 ponttal arrébbról. Akkor onnan a leggyorsabban oda navigál, majd onnan folytatja a túrát.
    Nekünk fontos pár adat, amit a goggle maps (a többi programot nem vagy csak felületesen ismerem) nem is értelmez. Pl mikor van a következő pont, mikor érek oda, mikor érek a túra végére, mennyi km-t jöttem eddig, mennyi km még a túra vége.
    Lássam, hogy merre terveztem (nyomvonal) ehhez képest hol megyek, ha újratervezett (mert azért egy útlezárást pl itt is online látja a telefon internetén keresztül) mikor és hol térek el.
    A tervezésnél több féle pont letehető, megálló, ott mennyi időt töltök el (ezt belekalkulálja a végső érkezési időbe is pl), vagy csak "shaping" pont, azaz arra vigyen, de nem fontos pont, automatikusan átugorja stb.
    Google maps NEM mutatja (és nem is akarják, hogy mutassa) az útra vonatkozó megengedett legnagyobb sebességet. Ez azért sokszor egy jó tájékoztatás pedig, hogy szerinte mennyivel lehet menni. (és 99% ban igaz is).

    Független eszköznél nem probléma a telefonálás, nem vált át a képernyő, nem teszi háttérbe a navit, stb, sőt pofázik a háttérben továbbra is. Sajnos én sokat telefonálok, igaz jó időben munkaidőben is (anélkül, hogy szabit vennék ki, vagy bejelenteném) elmegyek motorozni, mert telefonon elérnek, elég nagy részét a problémának vagy meg tudom oldani telefonon vagy át tudom ütemezni a megoldás pár órával későbbre. Ha csak telefont használnék, abból is kettő kellene, ha legalább néha ránéznék a képernyőre is.

    A google mapsnál nem emlékszem, hogy egy szerpentines szakaszt, hogy mutat, rázoomol és látod, hogy itt most lesz egy pár hajtűkanyar pár 100m múlva, de a navin jól látszik. Ez is segít, hogy az előtted lévő buszt még most meg kell előzd, vagy ráérsz kivárni vagy beszopod tutira a következő pár km-en.

    Végezetül pedig: nem vagyunk egyformák !, kinek a pap, kinek a papné. Neked ez jön be, bevált, ne változtass rajta, pláne ne a mi kedvünkért.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák