-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gaboman #146200 üzenetére
Tényleg az a mérce, hogy ki hány szitut úszott meg? Innen hamar következhet, hogy aki bele sem került, az csak egy óvatoskodó mazsola lehet. Véletlenül sem higgadt, defenzív pilóta.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Shadowbull #146198 üzenetére
Valahol hozzájárul, amikor elszigetel a külvilágtól, elsimítja a környezeted egy modernebb, jobb technika. Kisebb szélzaj, jobb szélvédelem, jobb futómű, stb. Máris nem lesz annyira impulzív a motorozás egy 900-as CBR-en 150-nél, mint egy MZ-n 80-nál.
Igazad van abban, hogy azonos körülmények között, pl azonos sebességen a kimenetel is közel azonos, de ki az, aki 80-nal hajt egy 900-as vasat?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Shadowbull
addikt
válasz macilaci78 #146203 üzenetére
Nade nem ez a mérce, hanem egy ugyanolyan kategóriás motor elektronikával vagy anélkül. Nyilván az előbbi a biztonságosabb.
Persze hogy egy ETZt meg egy 200 lóerős túrasport motort nem ugyanúgy használ a dolgozó.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mentolka
senior tag
Én értem rottenbull eredeti felvetését, és egyet is értek vele. Csak itt a hozzászólásokon kicsit elferdült a lényeg, úgy érzem - pedig jó ötletek is elhangzottak (rottenbull, bacus). Bizony felzárkózhatna kicsit a "motoros tech" fejlődés.
Ugyanakkor, azzal is számolni kell sajnos, hogy az is igaz, amit egy másik topictárs (csendőrség?) vetett fel: a hülyebiztos felszerelés nem mindig véd a hülyeségtől mint attribúttumtól - elég csak megnézni pl.a Kanyarfotós videókat a szerpentines kanyarokban.
Hiába vannak vezetéstechnikai segédletek a gépeken, és karbon sisak a fejen meg légzsákos ruha a habtesten, ha egyszer a sofőr kezdő/nemtapasztalt/hülye/lóvévandeészaznincs típus.
-
veterán
válasz macilaci78 #146184 üzenetére
A végét annyival korrigálnám, hogy a jogsi megszerzése utáni kezdeti időszakban a legtöbb a baleset.
Motorcyclist crashes decline rapidly from a peak during the first month following licensure to ride.
[link]Everybody lies.
-
JoinR
senior tag
válasz Gaboman #146200 üzenetére
A korábbi videókban bemutatott úszó kölyökkutya lábtartást melyik tréningen oktatják? Amúgy biztos hasznos, csomó kajafutár is alkalmazza közúton..
-
etnies
senior tag
válasz Shadowbull #146198 üzenetére
Ezt én is így gondolom, minél erősebb motoron ülök, minél többet mentem, annál lassabban megyek. Inkább lassabban, de oda akarok érni.
#146202macilaci78 Értem az álláspontod, részben igazad is van. Viszont, motoron vannak olyan baleset közeli helyzetek, mely leginkább erre a járműre jellemzőek. Ilyen, amikor nem adják meg az elsőbbséged és kifordulnak eléd, esetleg sávot váltanak rád, illetve a zöldtől gyorsan elindulva oldalba ver egy piroslámpás autó. A sávváltás és az elütés ellen még tudsz tenni valamit (nem mész holt térben, körbenézel induláskor a zöldnél), de amikor kifordul eléd valaki, akkor nagyrészt ima van. Nem tudom, otthon mennyire gyakori, itt Londonban azért évszakonként egyszer megesik velem. Legutoljára egy 70+ nénike fordult ki elém, még jó hogy 40-50-el mentem.
Tehát van annak alapja, hogy motoros "szituációk", mert jönnek azok maguktól. Motoros és autós futárként is dolgoztam, ég és föld a különbség a közlekedés. Autóval 5 év alatt egyetlen vészhelyzetem sem volt, nagyon defenzíven vezetek. Motoron meg...[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz csongi #146196 üzenetére
"Amit a segito rendszerek messze elferditenek.
Elo pelda. A motorsport. Minden elektronikai biszbasz ellen probalnak vedekezni, mert atfordul a versenyzoi tudas es a technika aranya."De miért? Mivel maga a motorsport egy technikai sport, mindig is az nyert, aki megkapta a legjobb technikát és tudta hozzá magát adaptálni.
Van jelentősége, hogy milyen az adott technika? 2010-ben olyan volt, 2024-ben meg ilyen.
A motorsport nem - mondjuk - erősport, mint a súlyemelés, ahol a 120 kg szakítás húsz éve pont olyan nehéz volt, mint manapság."önmagam hite vagyok magamban"
-
Gaboman
nagyúr
válasz JoinR #146207 üzenetére
Ezt sehol, saját fejlesztés 🤣🤣Csak tudod a valóságban a videó nem adja àt a meredeksèget, négykézláb is megerőltető lenne ott felmàszni.Ha megtorpan a motor tolok rajta egyet.Nagyjàból ennyi a története!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
bacus
őstag
válasz Gaboman #146193 üzenetére
A legtöbb elektronikás motoron az összes ilyen kikapcsolható! (van kivétel, mert pl a dl 650 abs-e nem kikapcsolható, csak biztosíték kivétellel, amit azok akik terepre mennek vele meg is teszik. Persze a dl 650 nem terepmotor)
Tehát nem az elektronikával volt a baj, hanem a haverral, aki nem tudta kezelni a motorját, utcai beállításokkal ment terepre. Erre nem az a megoldás, hogy elvesszük mindenkitől, mert minden 10000. motoros terepmotoros és azok közül minden második nem tudja kezelni a motor beállításait.A terepezés helyett vannak vezetéstechnikai tréningek, ahol szintén lehet gyakorolni, felkészülni a necces helyzetekre.
"kizárólag endurózom ès a műútat látni sem akarom"
Én pont fordítva vagyok vele! Ha nem muszáj, nem megyek le az aszfaltról, mert a nagy, drága, nehéz motorommal nem akarok ott küzdeni, ráadásul beláttam, hogy a supermankedés sem nekem való. És azt hiszem ez a gondolkodás van többségben.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Gaboman
nagyúr
válasz bacus #146211 üzenetére
Persze, ebben van igazság, hibás volt mert úgy gondolta megy úgy is, hàt sajna nem ment.Mèg jó hogy semmi komoly gond nem lett belőle.
Pedig ha a Jeli Ati tréningre többen eljárnànak a túraendurós emberkék közül, nagyon sokat tudnának tanulni tőlük, amit aztán műúton is lehetne kamatoztatni.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz macilaci78 #146202 üzenetére
Senki nem mondta hogy az a mèrce, arról sem volt szó hogy mindig határon motorozàs alkalmával történtek veszélyes helyzetek.Sajnos nagyon sok normál tempónál következett be.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
macilaci78
nagyúr
válasz etnies #146208 üzenetére
Kifordul elém valaki rendszeresen megesik, mindegy, hány keréken és mekkora vassal vagyok, Budapest, de mondhatnám Szegedet, Békéscsabát is. Az a tapasztalatom, ha van idő dudálni, akkor nincs nagy gond. Na, én inkább a féket nyomom a duda helyett, rendszeresen figyelem a mögöttes forgalmat is. Elég régóta közlekedek, lehet látni a potenciális hülyéket, akik figyelmetlenül, vagy kész akarva váltanak sávot úgy, hogy az másra kockázatot jelentsen, stb.
A múlt héten is volt egy eset, tele zöldes kereszteződés, egyenesen megyek, szemből balra kanyarodó autó egyedül, a mellettem lévő sávból is egy balra kanyarodó autó. A mellettem lévőt a szemből jövő elengedi, én is villantok, elengedem a szemből jövőt. A mögöttem lévő persze dudál, mert az ő ideje nyilván drágább, várnyomásgyógyszerre meg nem telik.
Gyorsítok, utcahossznyira lemarad. Beérem a trolit (második autóként), megálló közeleg, meg is áll buszöböl híján az úttesten, lámpás, zebrás kereszteződés előtt 15-20 méterrel, záróvonalon. A mögöttem lévő sietős indexelve kikerüli a trolit, a mögötte lévő autót, engem, mit neki záróvonal, még befér a szemből jövő előtt. Dudálok hosszan.
Na, ez a beférek még a "szemből jövő előtt" lehetett annak a gyalogosnak is a gondolata, aki közvetlen a troli előtt próbált meg szabálytalanul átkelni az úttesten.
Szerencsére legalább a gyalogosnak volt annyi esze, hogy kinézzen a troli mögül, mert a mögöttem lévő kövér gázzal, 50-70 centire kerülte a trolit.De olyan is volt, hogy a belsőbe húztám rám a kocsit a külsőből, mert jujj, ott egy lyuk a két kocsi közt! Nem volt gáz, széles a sáv és a Demszki-csöcs miatt úgysincs tovább, szóval ráértem dudálni. Az asszony persze világát sem tudta, csak akkor ijedt meg, mikor rám nézett.
Tele van ilyennel a közlekedés, de ez még mindig közlekedés és nem motorozás. Nem kellett vészhelyzeti kerülő, fékező manővereket bevetni, nem volt váratlan megcsúszás, stb. Anno az oktatónak is mondtam már az első rutinórán, hogy a forgalomtól nem félek, közlekedni már tudok. Majd tréningre megyek a tavasszal, nyáron és tanulom, gyakorlom a manővereket.
Basszus, tegnap, tegnapelőtt sem aludtam, számolgatom a pénzem, mire elég. Fb, marketplace dobja fel a hirdetéseket. QI 650-es, V-Strom, TRK 502, 702, 10-20 éves BMW-k, FJR-ek. És nem tudom, mikor vegyek. Most pangás van, de tavasszal, amikor nyílik a kínálat, az árak is erősödni fognak a használt piacon. Tárolni tudom, szervizelni is könnyebb lenne most és egy hónap múlva már az éjszakai fagyok is elmúlnak, reggelre meglenne a 4-5°C, amire városi forgalomban már fel tudok öltözni.Autóval 5 év alatt egyetlen vészhelyzetem sem volt, nagyon defenzíven vezetek. Motoron meg... - Én két keréken is defenzív vagyok, meg előzékeny. Veszítek pár másodpercet, de ideg nélkül érek oda. Úgyis nekem áll a zászló: két keréken enyém a buszsáv, a sorok között előre csosorghatok a lámpánál, ha feszegetem a határokat, akkor is inkább a kerékpársáv felé, mint a záróvonalon.
Viszont azt sajnálom, vagy nem is tudom, hiányzik, hogy a motoron nem volt mellettem oktató, mint az autónál, aki menet közben magyaráz. Rutin pályán ott volt a feladat, old meg, ha elfektetted, akkor segített felállítani, meg a bóját visszarakni, de ennyi. Még mondta, hogy kicsit gyorsabban, vagy több fékkel, de ha nem ment, akkor ereggy arrébb a parkolóba és a csatornafedeleket kerülgetve nyolcasozz. Autóánál ott ülhet melletted az oktató, érzi, látja, mit csinálsz, mit csinálsz rosszul. Ott vannak nála a pedálok, meg tudja mutatni, hogyan kell nem bakkecske módjára indulni, vagy nem lefulladni. Mondja, hogy most jó hang alapján a fordulatszám, stb. Könnyebben tanulsz, mert az oktatónak is más eszköztára van egy autóban, mint motoron.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gaboman #146213 üzenetére
Normál tempónál könnyebb kontroll alatt tartani az eseményeket, előre, hátra, oldalra is több lehetőséged van. Ha határon motorozol, előre nemigen van hova, nem tudsz gyorsítani és minden más is veszélyeztet az adott manőverben.
Anno, mikor még a Samarával jártam a 47-esen (2×1 sávos országút, Szeged-Békéscsaba táv), jó nagy követési távolságból kezdtem előzésbe, hogy fel tudjam mérni a szemből jövőt, annak sebességét. Ugyanis személyesen is ismertem olyat, aki azon a szakaszon 160-nal ment és nagyon nem mindegy egy Ladával 80-90-ről előzve, hogy a szemből jövő a megengedett sebességgel közeledik-e, vagy közel a duplájával.
De ezek megint a közlekedés körülményei, amik távol állnak a tájfutástól.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
csongi
veterán
válasz etnies #146209 üzenetére
De jelenleg a sportot emberek vegzik. Ha nem lesz rajta pilota, akkor lesz szabadjara engedve a technika.
Ha most fullba betehetnek a teljes fejlesztest, konnyen lehet pilota nelkul is megnyerne az idomeroket. Itt tartunk, Vale ossze merte magat evekkel ezelott a yamaha rendszerevel. Akkor nyert Vale, de az onvezeto motor Kalifikalta magat.
A gyengebb kepessegu motorosokat megfutotta.
Es Dodort is lenyomna.
Azota ez fejlodott.
Ez egy erzekeltetes, mennyit kepes hozza tenni.
Ha lehetne Abs vagy egyeb a gpbe meg gyorsabb lenne. -
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #146216 üzenetére
F1-en erősen korlátozzák a technikát. Nem is tudom, 10+ éve sikerült fejleszteni egy olyan futóművet, ami mindig az ideális hasmagasságot tartotta, amivel a leszorítóerő is ideális volt, a pilóta meg csak nyomta a gázt és tekerte a kormányt. Talán már az első futamig sem jutott el a dolog. És ez még csak vezetéstámogató rendszer, nem önvezető.
Ugyanez volt anno, hogy a szívó korszakban be-bejöttek a kompreszoros gépek, azok lökettérfogatát lekorlátozták.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rottenbull #146192 üzenetére
Eu statisztika jobb lenne, vagy magyar.
Magyar statban evek ota ~500 kornyeki halalos balesetek vannak, ebbol ~60 a motor. Az megsem 20%.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #146194 üzenetére
Az abs nel szaraz uton szerintem tobben vannak, akik hamarabb megallnak abs nelkuli motorral. De. Ha leesik az eso, vagy por-homok van az uton, az teljesen mas.
az a video engem kikeszit, amikor mutatjak az abs es nem abs kozotti kulonbseget. Mindketszer a pilota ramarkol a fekre, mint egy felbolond.
Arra lennek kivancsi, hogy egy tapasztalt motoros normalis fektechnikaval hogyan allna meg, tehat nem egy felnotas, aki egyszeruen el akar esni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rottenbull
senior tag
válasz Topiccsendőr #146218 üzenetére
Linkeltem az EU-t, 15%.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rottenbull #146220 üzenetére
En kivancsi lennek, ebbol mennyi az, aki kiegyenesiti a kanyart. Legfokepp, mert azokat semmilyen elektronika nem vedheti meg, es ez a leggyakrabb ok, amit automatikusan sebessegmegvalasztasnak ixelnek be, holott ez nem teljesen az.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
rottenbull
senior tag
válasz Topiccsendőr #146221 üzenetére
Nem biztos, hogy lenne haszna egy melyebb elemzesnek. Aranyaiban tok jol mutatja, hogy a biztonsag eleg gyenge labakon all. Nyilvan ez sok tenyezos, mert mondjuk trening is lehetne olcsobb, jobban hozzaferheto es akar kotelezo is mindenkinek, de gondolom latszik, hogy miert erzodik ugy, hogy talan az elektronikus megoldasok teren is lehetne egy kis komolysag. Persze csak annak, akinek ez igenye.
En kijarok a kozeli templom parkolojaba gyakorolni, vettem kis bolyakat. Csinalom a drilleket amiket a treningen kellett. A tavalyi szezonban egy kb 20 fos motoros korbol egy ember csatlakozott egyszer. A tobbit nem erdekli, elhiszik, hogy tudjak amit kell. Inkabb elmegy a kavezoba pozolni. Van aki azert, mert fel, hogy a gepet megkarcolja ha eldobja. Neki pl van fullos Termi rendszer, de mondjuk ilyen vedo gomba az nincs. Szoval sok a baj, ez latszik a staton. Arra sokkal szivesebben kolt a motoros hogy jobban menjen es jobban nezzen ki a motorral mintsem biztonsagban eljusson vhova. -
Topiccsendőr
addikt
válasz rottenbull #146222 üzenetére
Hat, azert de, lenyeges lenne tudni, hogy a halalesetek hany szazalekat tudod megakadalyozni, ha a kepzest teszed jobba, es nem egy ennyire feluletes tudast adnak egy ennyire veszelyes kozlekedesi modhoz. Mert amivel kijossz a motorosoktatasrol, azzal nem sokat ersz.
Elektronikus megoldast arra nem tudsz kitalalni, ha valaki nem meri ledonteni a motorjat. Ez olyan, mintha autoban a kormanykereket nem merned elforditani.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #146219 üzenetére
Sztem a veszfekezest probaljak vele demonstralni.
Nekem is volt robogoval. A gumi sirt. Eppen nem csuszott meg, a hataron volt. Elso hatso fek belemarkol.
Ha ABS van az mar telibe recseg.
Nem volt iranyitott fekerom, inkabb motorikus mozdulat, es mar csak akkor engedtem a feken mikor hallotam a gumit. Tehat szerencsem volt hogy nem blokolt.Ugy igyekszem programozni az agyam hogy ne koppanasig huzzam vagy taposom a feket, hanem belerantom a felet kb, idot nyerek korrigalok. De oregszem es erzem hogy kesek, csusznak az erzekeleseim. Belemeredek a veszhelyzetbe, novekszik az ido mire meglatom a menekulo utat.
Egy kanyar abs jo lenne, de akkora erteku motort meg akarok megtorni. Es biztos hogy gyorsabban mennek vele.
Igy a reflexeimmel egyutt lassul a tempom is.
Csak leszopatna a tulzott biszbasz.
Ezeket a folyamatokat nem vedi ki az elektronika sztem.
F.szom, 10 eve nem foglakoztam ilyenekkel . -
rottenbull
senior tag
válasz Topiccsendőr #146223 üzenetére
"Ez olyan, mintha autoban a kormanykereket nem merned elforditani"
Olyan is van tuti
Sok mindenre nincs elektronikus megoldas, meg nem is lesz. Ez nem is errol kell, hogy szoljon. Ahol segit ott legyen. Senki sem beszel arrol, hogy barmilyen rasegites kivaltja a normalis treninget meg a sok eves tapasztalatot. Konyebb odaig eljutni ezekkel, ennyi.
Akinek nem kell, az vesz olyan gepet, amiben nincs. Nekem az elejetol fogva az nem szimpi, hogy meg rendelni sem tudok gyari megoldasokat sokszor.
De szerintem aki akarta mar regen megertette a mondanivalot. Ezzel lehet egyeterteni vagy sem. Senkinek nincs igaza es semmit sem kell bizonyitani peldakkal. Az van, hogy ahany ember annyi fele igeny es stilus letezik. Van aki imadja kovetni a gyartok altal kijelolt fejlodest van aki tul soknak tartja es van aki keveseli.
Az agy is egy fura dolog, sokszor a legrutinosabbaknal latni olyat, hogy az ember az eszet eldobja. De ez ilyen, neha fura dolgok tortennek amit par masodperccel kesobb mar banhatunk.
Ami jo, hogy megy azert a beszelgetes, bar kevesbe felfutotten es tobb nyitottsaggal tobb ertelme lenne, ez persze nem neked szol. Honapok ota nem volt ennyi komment. -
veterán
válasz macilaci78 #146214 üzenetére
Motoron is mondja ezeket egy jo oktato, felultet maga moge es erzed, mit csinal, mondja kozben, mutogat, figyel.
Tovabbra is ajanlok egy kort a safety hungary-nel barmilyen kategoriaban.
Everybody lies.
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #146224 üzenetére
Nekem már blokkolt is a hátsó, mikor egy személyautó záróvonalat nem ismerve jött be elém közel álló autóból gyorsítva a buszsávba, hogy majd 3 lámpával később leforduljon jobbra. Jobbra kezdett kitörni a fara úgy 20-30 centit, mikor engedtem a hátsó féken és szorítottam az elsőn, kerültem a csatornafedőt és a nyomvályút.
De az robogó volt, hátul dobfék, én meg még 160 kiló. Meglepett, hogy tudott blokkolni akárcsak a hátsó kerék.Kíváncsi vagyok, egy távolságtartó tempomat motoron mit csinál olyan helyzetben, amikor eléd jön valaki. Van valakinek tapasztalata? Oké, hogy autón akkorát fékez, hogy lefejeled a műszerfalat, de motoron máshogy esik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
veterán
válasz macilaci78 #146228 üzenetére
A bevezeto nem rossz, ha nem ultel meg motoron, de az alapozo kepzes szerintem jobb, ha motoroztal mar, ott mar nem annyira mentek ra a kezeles alapjaira a kezeloszervek szerint, tobb gyakorlat van benne. Mondjuk nem nagy kulonbseg, 1-2 ora talan.
Everybody lies.
-
Steven
addikt
Honda Karasna story folytatása.
Ugye 26án vissza vittem az akra silencert , hogy nem jó bele .
Erre tegnap a csóka felhívott , hogy milyen motorom is van ??? és akkor elkezdik intézni....
így 3 hét után fasza .no comment
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pttypang #146229 üzenetére
Gyakorlatilag csak a tavalyi jogsiszerzés a tapasztalatom, szóval nem fog ártani. Úgyis legkésőbb tavasszal veszek valami váltóst, hátha nem a hülyeséget fogom saját kútfőből begyakorolni. Majdnem az utolsó meghirdetett képzésre jelentkeztem, márciustól nincs semmi sem egyelőre. Figyelem majd, ha lesz következő szint, arra is megyek.
Honda 125 Naked volt szabadnak írva, írtam azért a méreteimet, hogy szeretnék olyan motorra ülni, amin elférek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz macilaci78 #146231 üzenetére
Aha, adnak 250-est, ha a 125os kicsi, nyugi Ha nincs valtos tapasztalatod tul sok, akkor jo lehet tenyleg.
Everybody lies.
-
crocy
tag
válasz Pttypang #146229 üzenetére
erröl tudnal irni par szoban pls, mit csinaltatok a bevezetö tanfolyamon.
elsösorban a közuton a biztonsagos kanyariv valasztas es veszkikerüles erdekelne.
ha csak a boja kerülgetest tanitjak stabbil gazzal, azt lehet kihagynam.en is friss jogsiskent mennek tanfolyamra, ugy, hogy a novemberi vizsgan ültem utoljara motoron.
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
Bukósisakban az orrvédő avagy deflector milyen szerepet tölt be? Az enyémen valami extra széles van. ( Axxis hawk) és ha kiveszem akkor több mindent is látok.
származhat valami hátrányom ha kiszedem? -
etnies
senior tag
válasz macilaci78 #146214 üzenetére
Én is előzékeny vagyok motorom, sőt. Ennek ellenére rendszeresen kifordulnak elém, autóval ez nem jellemző.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
veterán
válasz crocy #146234 üzenetére
Bevezeton a kezeloszervek ismertetese, motorkerekpar hasznalata, elindulas, alap manoverek, stabil gaz, bolyakerulgetes kulonbozo szakaszokban es iranyokban.
Erre altalaban azok mennek, akik nem ultek korabban valtos motoron vagy motoron se egyaltalan.Alap 1. a kovetkezo, amire friss jogsival, ha stabilnak erzed a tudasod es jol megy az alap motorkezeles, akkor szerintem erdemes menni, itt manoverezes tovabb, nehezebb feladatok, mas jellegu iranyitas, gazadagolas, alacsony es nagyobb sebessegekkel.
Ha a novemberi vizsga ota nem ultel motoron es nincs sajatod, akkor menj el az alap1-re, egyik kollegam nem is mert elotte motorra ulni, rettegett a forgalomban, hiaba volt meg a jogsija es csak egy 125-os motorrol volt szo.
Everybody lies.
-
xmad
őstag
válasz rottenbull #146237 üzenetére
Köszi. De ez gondolom csak felhajtott plexi mellett. Úgy valószínüleg nem igen használom majd. Már csak a bogarak miatt se.
-
csongi
veterán
válasz macilaci78 #146227 üzenetére
Tapasztalatlanságom+ puha első teleszkóp, kikönnyülő hátsó kerékkel blokkolva próbáltam kikerülni az előttem a fékbe álló suzukist, oldal dobozokkal.
A manőver 80%ba sikerült. A 20% leszedte a balos dobozom és kiverte a hátsó lámpáját.
Mellette álltam meg.
A fékezése előtt a lámpa zölden világított, és a gázra lépve át akart érni alatta. Mentem vele, én is simán átfértem volna a keresztező villamos vonal túloldalára sárga szín alatt .A lámpa akkor lett piros, mikor lettem a lábam mellette megállva, a doboz meg mögötte .
A szerencsém az volt, hogy a külső sávban ugyan ezt a manővert elkezdő autós be is fejezte, így pont üresen maradt a sáv ahol ténylegesen megálltam.A fejem majd eldurrant.
Mondtam álljunk félre. Azt mondja hív rendőrt. Kérdezem minek, megsérült valaki?
Nem, válaszolja. Mennyi a hátsó lámpa, kérdezem?
Nem tudja. Adok 10 ezret veszel rajta kettőt, jó?
Jó, válaszolja. De legközelebb legyek körültekintőbb, hívja fel a figyelmem.
Rendben, igazad van, válaszolom.
Csak legközelebb, miután látod a tükörbe, hogy mögötted egy motoros, mert belenéztél baszki, láttam mielőtt a gázra léptél, ne állj bele a fékbe 2mp múlva, mert még nagyobb paraszt leszel. (Idézve Mavericet. " Ne gondolkozz csak tedd!" ) Na ha akarsz most hívjál rendőrt. Elment.Megtanultam, autós mögött csak ott, ahol el is tudok menni mellette. Ha középen mögötte lehet, akkor dupla féktáv.
Jól beállított teleszkópok és fékpedál nagyon hálás tud lenni.
De az igazi hunyó mégis én voltam. -
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #146241 üzenetére
"Megtanultam, autós mögött csak ott, ahol el is tudok menni mellette." - Ez a közlekedés része.
"Mellette álltam meg." - Ez a motorozás része.
Nyilván egyiket sem a szél hordja össze.
Mondjuk lehet, hogy ha tudom, a másik sáv szabad, akkor előbb menekülök oda és átmegyek a sárgán.Anno, mikor Szegeden a Tisza Lajos körúton is kiépítették a forgalomirányító lámpákat, gyalogosként láttam egy ötös ráfutást, ott fogtak tanúnak. A rendőrnek csak annyit mondtam, hogy az első fékezett a sárgánál, a másik négy meg nem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
fattyu
veterán
válasz rottenbull #146077 üzenetére
autóban sincs egybe se NORMÁLISAN működő adpatív tempomat. koreai német és japán tapasztalatot tudok sajét kezűt utolsó generációs mind. ha nagyobb a sebességkülönbség olyan messzire tőle elkezdi elvenni a gázt ahol gyerekszobában felnőtt egyed még nem sorol ki előzéshez, de még az indexet se kezded el villogtatni.
a sávelhagyás gátló meg maga a szájontekert emberiség elleni bűntény. Kötelező függetlenül attól hogy a balkán sötét mélyére veszed az autót vagy németországba. a sávelhagyáshoz pl kéne sáv. kettő.
Velem egy kia csinálta meg két éve, hogy fényes nappan a hót egyértelmű balkanyart (nem kereszteződés, hanem az út kanyarodott, festék sehol az úton tehát SÁV mint olyan nem volt ) majdnem kitépve a kezemből a kormányt megpróbált az automatika egyenesen a mezőre vinni. azóta el nem indulok ennek a kikapcsolása nélkül.kb ugyanezt mesélte el a főnököm ma az octáviájáról.
egy wireless carplay/androidauto azt kötelezővé tenném mert a waze jó dolog.
Az abs nem baj hogy kötelező mert normálisan fékezni (főleg egy váratlan szituban nem pánikot markolni) szerintem a nagy A tulajok fele sem tud.de itt a vége.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz macilaci78 #146227 üzenetére
Tavolsagtarto tempomat semmit nem csinal motoron, nem fog fekezni helyetted, korabban emlitettem, nem biztonsagi felszereles. Auton ilyet radaros tempomat stop funkcio csinal, siman tavolsagtarto tempomat nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vlevi
nagyúr
válasz rottenbull #146245 üzenetére
Mert ilyen.
Figyeli az utat, és, ha nem a sav közepén mész, már jelzi a műszerfalon. Ha kell bele korrigal, vissza a sav közepére.
Az 5let jó, de Magyarországon, a keskeny utakon, ahol otvar szar a padka, kénytelen vagy az út közepén menni.
Na, ilyenkor, amikor egy kátyút kerülnék ki, indexeles nélkül, vagy egy bicajost, akkor vissza húzza a kormányt. Vagy fordítva, lehuzodok a szembe jövő miatt, akkor még visszairanyitja a kocsit az útra. -
rottenbull
senior tag
válasz vlevi #146249 üzenetére
Ok, de motoron ilyen nincs. Nem is kell, mert veszelyes. Az uton nagyreszt a felezo valamelyik oldalan megyunk. En eleg progressziven megyek a savok kozott. El sem tudom képzelni hogy jonne ez motorra. Az viszont, hogy jelez a radar ha Andika a telefont figyelve jon az x5-el hatulrol mint az allat, az nem gond. Ha a sztradan 120-al csorgok otakig, akkor nem erdekel hogy 50 vagy 100 meterrel reagal az elottem halado kocsira. Minel messzebb annal jobb. De amugy allithato tobb lepcsoben a tavolsag is. Nem az a funkcioja, hogy ugy menjen mint en, janem hogy lazitsak a kezemen egy kicsit biztonsagosan. Nagyon fasza tesztek vannak az uj gs tempomatjarol. Nezd meg, ez mar nem az amirol evekkel ezelott beszelt mindenki.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPad topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Hisense LCD és LED TV-k
- HP notebook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen