Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yoshida

    aktív tag

    Persu, Teslát szerintem rosszul látod, azért merem ezt mondani, mert tavaly fektettem bele, és éjjel nappal ezzel foglalkoztam. Szerintem Musk egy zseni, felmegy a részvény, kibocsájtanak 4 milliárd dolcsi értékben, és meg se rezdült, nosza pár hónap múlva újra. Szerintem egy másik autógyártónak sincs akkora gyára, amit ők most építenek, Giga Shanghai egy része kész, ott már évi 200.000 model 3, model y készül, de lesz akku gyártó is. Épül Giga Berlin, Giga Texas, Bővítik a Nevadait is.
    Ott az új 4680-as cella is.
    A számokat úgy hozzák ki, hogy épp plusszos legyen. Ha nem lett volna co2 kvóta, akkor max egyik gyár fele olyan gyorsan épülne, és épp nyereséges lett volna megint. Amit csak lehet visszaforgat.

    (Lesz-e önvezetés, vagy sem, jó kérdés, de azért a béta elég durva mit tud: [link] )

    Persze vannak hülyeségei, az a boring company-s alagút amit kitalált autóknak, azon metrókocsival tízszer annyi embert lehetne eljuttatni, mint autóval pl...
    Crypto-t se tudom minek kavarta bele.

    Többieknek:

    Szinte az összes olyan tanulmány, pláne ha német :D csúsztat az akkukkal kapcsolatban is...

    Egyrészt 160.000km-t szoktak élettartamnak megadni, ami vicc pl. onnan nézve, hogy tavaly adtak el egy 2017-es taxi ionic-ot, amiben 280e km volt, úgy vette meg egy magán ember, a villanyautósok meg egy 60ezer km-t futottal vetették össze, és a 280 ezres tudja még a gyári hatótávot (persze ez amiatt van, mert van puffer az akkuban, a tényelges 100% helyett 80-90%-ot szoktak megadni mint elérhető 100%) de a lényeg hogy még mindig 80-90% fölött van 280e km után.

    Ezen kívül 5 év alatt ha jól rémlik feleződött az akkuk co2 lábnyoma, (visszautalok a 4680-as cellára Tesláéknál, ott még jobb lesz)

    Millió mérföld élettartamú akkukról beszél Musk jelenleg.

    Szerintem a villanyautósok kellőképp ellenőrzött (és linkelt!) forrásból dolgoznak, érdemes olvasni őket (tele további linkekkel) :

    harmad annyit szennyeznek a villanyautók
    bírja-e a hálózat a rengeteg villanyautót
    már megint borzalmasan szennyeznek a villanyautók
    a klímáktól vagy a villanyautóktól fog a hálózat összeomlani

    Pár érdekesség az elmúlt 3 évből mióta követem az elektromos autós pionírokat:
    Nézzétek ezt úgy mint az early adopterek. Abban a korszakban vagyunk. Még drágább (bár TAO kedvezménnyel tavalyig, állami támogatás nélkül is megérte cégeknek, pláne ha pesten is kell néha parkolni), én örülök, hogy itthon is van már 5-10 ezer ember aki vett full elektromost, gyűlik a tapasztalat, és minden model egyre jobb lesz.
    Tesla Björn youtuber az európai long range model3-al (ok 20 milla jelenleg itthon) 2 éve 24 óra alatt -hétvégén- német autópályán 2700km-t ment váltott vezetéssel. (ok egy kört mentek vagy 20 szor, és mindig ugyanahhoz az Ionity töltőhöz álltak, de a technológia készen van.)

    2016-os Totalcar tesztet, amikor egy akkori Soul kis akkus villanyautóval mentek egy kört az országban 4-5 nap alatt, azt most kényelmesen megtették 2 nap alatt 1600km asszem:
    mennyit fejlődött az elektromobilitás 5 év alatt

    Akit érdekel az elektronika része, érdemes Varsányi Pétert követni face-en, ő invertereket javít, áramköröket fejt vissza, eléggé képben van (és ő emiatt nagy Tesla fan, mert látja mit építenek)

    Ha valaki még eljutott idáig: :D
    EU átlag ingázó valami 40km-t tesz meg egy nap. Ezt egy városban, aggloban 15kWh/100km-t fogyasztó autó, de inkább 100km-t veszek, szóval 15kWh-t kell visszatölteni az akkuba. Egy normális 2.5-ös vezetékes 220-as csatlakozóból 10A-re korlátozva (nem fog szétégni soha) 7 óra alatt (este amikor malmoznak az erőművek) vissza is tölti. Aki sűrűn megy messzire, annak érdemes lehet egy nagyobb akkus autó, 55kWh-tól felfelé már országjárásra is alkalmas (sajna ezek még 15 misik, illetve ha van állami támogatás, akkor másfél lejön belőle, ha győzöd kivárni)
    Ha tudsz otthon 38ft/kWh áron tölteni akkor kb 2literes benzinfogyasztásnak felel meg az elektromos autó fogyasztása. Napelemmel még jobban megtérül.

    Még egy érdekes dolog, 2017-es adatokból számoltam 1-2 éve vissza, a magyar családi házak fűtési energia felhasználásának van egy átlaga. Itthoni háztartások fele családi ház, de ha társasház, ikerház is benne van akkor 2/3. (ezeknél az otthoni töltés is könnyebben megoldható mint egy lakótelepen) Szóval ha az átlagos házat leszigeteled (falak, födém, esetleg ablakok, de azt a végére kell hagyni) normálisan, hogy megfeleljen a 2018-as értékeknek kb., akkor a megtakarított energiából egy elektromos autó elmegy 70-90ezer km-t / év! :D
    Értsd úgy, hogy ha villamos árammal fűtötted volna a régi házat, majd a leszigetelt újat is, akkor a maradék áramból ennyit elmenne egy villanyautó.

    Azt szerencsére mások is írták, hogy a helyi szennyezés rohadt fontos, k. sok asztmás, légúti betegség csökkenne a padlóla le, ha nem lenne a város telepöfögve (igen, télen a fűtés még nagyobb gond). Mióta Bicskén lakunk, ha bemegyek Pestre, érzem a bűzt (nyáron is!), főleg a Bartók Béla környékén járok, néha körutak. Előtte 30 évig Pesten élve fel se tűnt...
    És ez a szennyezés nincs is megfizetve a közlekedők által, csak sajnos 100 év alatt ezt megszoktuk. Meg persze 1960-ban 30.000 autó volt Magyarországon, most meg 3 milla felett...

    én kérek elnézést, de úgy éreztem fél információkból alkottok véleményt.

    Hogy on is legyen, én ingázásra használnék elektromos motort, bár én képes vagyok néha bebringázni 38-km-t a munkahelyre...

    Élvezeti motorozásra viszont el nem tudom képzelni hogy többet tudjon adni az elektromos mint a mostaniak...

Új hozzászólás Aktív témák