-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #109347 üzenetére
Nekem volt olyan motorom, ami amúgy kifogástalan állapotban volt, de nem akarták szállítani, ezért elvitték a rendszámtáblát vizsgáztatni és átment.
Zolee, nekem szerencsére már nem kell ezzel a balkáni korrupciós mentalitással küzdenem itt nyugaton, de ahogy a mondás tartja: Rómában, ahogy a rómaiak.
Baboss, kötelező olvasmány neked, te is odakészülsz.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! A közeljövőben szeretnék motort vásárolni magamnak. Nézegettem, eddig a KTM Duke 390 vagy a BMW G310R lenne nyerő számomra. Kialakításban, méretben, erőben. Mennyire ajánlottak ezek a motorok? Esetleg még a KTM Duke 690, de túl soknak tartom erőben és árban is.
Évente szeretnék egy nagyobb távot megtenni, 2ezer km 1 megállóval.
Később utast is szeretnék vinni. Leginkább ezek a naked bikeok jönnek be, vagy supermoto de az nagyon kényelmetlen hosszabb távon.Megfelelő lehet erre a Duke 390 vagy a G310R? Láttam néhány túra motort is de ezek nekem nagyon nehéznek tűnnek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #109352 üzenetére
Nemreg mentem duke 390 el.
Jo fek, jo futomu, alul viszonylag erosnek erezheto, felul azert elfogy, de nekem eleg rossz a hasonlitasi alapom. Es a legjobb, hogy nem raz a motor. lcd muszerfal, az anyamat is be tudom rajta allitani. 175 centi felett erosen ki kell probalni, mert kicsinek tunik, nekem epp jo, de alacsony vagyok.
Szoval duke.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
dellfanboy
senior tag
válasz zsolti_20 #109352 üzenetére
ocsemnek van egy 390 duke-ja. bitang jo gep, megjarta velunk a transfogaras-t, horvat tengarpartot, iden grossglockner-t meg 1-2 kozelebbi helyet. kezdo gepnek 0-130 kmh. tartomanyba kivalo paripa.
vasarlas elott bereltunk egy g310-et az is jo gep, de erezni, azt a 10kw- minuszt.szoval lehet vele turazni, de ha 120 kg vagy es 2 narnia szekrennyel mennel turazni+asszony akkor meggondolnam.
es vannak orultek ekik 50-es gepekkel teszik ezt [link], szoval nem mondanam elhalt otletnek egy 390-es duke-al turazni, megha naked letere szelvedelem 0..
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #109355 üzenetére
Tegnap sikerült felülnöm egy Honda CB125F motorra. Külsőre úgy tűnt mintha egy duke méretű motor lenne. Én 183 cm magas vagyok és bőven jó volt méretben ez a motor. Nem hiszem hogy a Duke 390 kisebb lenne csak hosszabb távokra nem tudom megfelelő vagy sem. Nem szeretnék olyan motort venni amiben túl sok a paci én egy nyugodt sofőr vagyok, nem keresem a határaimat csak egy kényelmes megbízható motort.
Simsonon is megtenném ezt a távot, lenne hozzá türelmem és kitartásom, csak nem árt ha van a táskában egy plussz blokk pár szerszámmal.
dellfanboy: nem vagyok közel sem a 120kg-hoz. Nem szeretnék vinni nagy cuccokat vinni magammal, csak 1 személyt majd a későbbiekben. Igen pont erre a 0-130 tartományra vagyok beállítva.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz zsolti_20 #109357 üzenetére
itt egy kisebb teszt ha jól vágom a lényeget és a kommenteket, naked bike nem túrázásra való
lehet ember függő de 500ccm alatt motor elmegy 2 emberrel hoszabb útra? jót tesz a motornak egyáltalán hosszú távon az erölködés?[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz gergo5991 #109358 üzenetére
Erolkodes belso egesu motornal nincs. Nagyon rosszak ezek a biologiai hasonlatok.
Ha nagy fordulatra van tervezve, es nagy fordulaton hasznalod, akkor hamarabb lesz tomitetlen szelep pl, mert olyan erossegu szeleprugo van benne, ami elbirja ezt a fordulatot. Valamennyire kimelheted alacsony fordulattal, de eleve a rugok erossege miatt van ez. A forgattyusmechaniumussal a legritkabban van baj. Ha meg nem ott hasznalja az ember, ahol a legnagyobb nyomatek all a rendelkezesre, akkor az szelsosegesen fogalmazva pazarlas, hiszen alul a legrosszabb a gazcsereje es a fajlagos fogyasztasa.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #109359 üzenetére
Ha jól értem ne vegyek olyan motort amit nem használok ki?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #109360 üzenetére
Nem pontosan.
Irtam hogy szelsosegesen fogalmazva. Arra celoztam, hogy ha egy motornak mondjuk 10 000 nel van a nyomatekmaximuma, akkor odaig nem forgatod el, mert autos 3000 hez vagy szokva, es ugy hiszed, erolkodik a motor? Ez alatt azert kisebb a nyomatek, ami a fotengelyen ebred, mert rosszabb a motor gazcsereje. Ha egy ilyen motort 2-3000 kozott hasznalsz, azzal meg tudod novelni az elettartamat, valoban, mert alig hasznalsz valamit a teljesitmenyebol. Ezen az elven barmit meg tudsz kimelni ezzel a modszerrel, de nem fog felrobbanni, ha normalisan, nyomatekcsucs kozeleben hasznalod. Ettol nem kell felni.
Ilyen esetben en mar azon gondolkodnek, hogy egy olyan kevesebb hengeres motor kellene, ami eleve alacsony fordulaton nagyobb nyomatekot termel, igy nem bantja a lelkemet a magas fordulatszam.
nyugodtan lehet hasznalni az egesz fordulatszamtartomanyt. Ki van fizetve.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#31733248
törölt tag
válasz zsolti_20 #109352 üzenetére
A Duke 390 gyakorlatilag egy "125-ös méretű" motor (a váza és a futóműve meg is egyezik a kistesóéval), ehhez képest kell nézni. Ha autós hasonlattal akarnék élni, ez a Twingo RS (Fiesta ST, Swift Sport), ami rövid távra, kisebb sebességű csapatásra, élményszerzésre való. El lehet velemenni bármeddig, a motornak nem lesz baja, de a motorosnak sokkal kényelmetlenebb lesz, mint egy jó szélvédelmű, hosszabb tengelytávú, kevésbé meredek villaszögű, puhább ülésű motor.
-
etnies
senior tag
válasz zsolti_20 #109363 üzenetére
Én is pont 183 cm vagyok, VTR250-em volt (2009-es).
Az kb arra jó, amire írod, nagyon igényes kis motor, viszont az utasnak szeretni kell tégedPersu szerint nem ráz, szerintem pedig minden egyhengeres ráz egy idő után, túrázni nem vennék.
Miért ilyen motorokat nézegetsz, A2-d van?
NC750X nem játszana?"önmagam hite vagyok magamban"
-
keszegduda
őstag
Üdv!
Adott egy aprilia dorsoduro 750 amelynek a vízpumpa kereke anyagfáradás miatt elrepedt és elforog a saját tengelyén. Nyilván cserélve lesz, azt viszont nem tudom érdemes lenne kicserélni a tömszelencét? Egy 2008-as évjárat gyári szerelésű még, feltételezem hogy indokolt lenne vagy maradhatna!?
Köszi!
-
zsolti_20
senior tag
válasz etnies #109365 üzenetére
Igazából a teljes sztorim az, hogy most kezdek el vezetni A kategóriát itt Angliában. Kicsit másabb a környezet elég sok város van egymás mellett, így városban sokat közlekednék.
Otthon off roadoztam 125-ös KTM lc2 2 üteművel és 4 ütemű 600-as KTM LC4-el.
A 600-as KTM nekem hatalmas,nehéz volt és bízni is alig tudtam benne, mivel úgy éreztem a nagy kialakítása miatt, hogy ez túl sok. De az 125-ön nagyon jól éreztem magam. Sőt a 4 ütemű kicsi Honda NS125F-en is. De erő híján tovább kell lépnem.Volt szerencsém 250-es 4ütemű RMZ-hez ebben már volt végre elég kakaó de az ülés egyáltalán nem volt kényelmes.
Így jutottam a Duke 390-hez. Kicsi így könnyű kezelni, szinte dobálni lehet a motort félelemérzet nélkül, de erő is van benne bőven mivel 390ccm.
Fura mert az oktató pont a Honda NC750-et ajánlotta szintén. Ja és végső soron nem szeretnék 1,3M-nál többet kiadni motorért.
Hát kb ennyi a sztori, ezért gondolkodok nagyon a Duken
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #109364 üzenetére
Jó 7 órát mentünk ma mi is, tyúúúú de jó volt!
Feljárókat próbáltunk ma, nagyon állt volt, aztán végigtoltuk az endurópályát is.
Sikeresen pereceltem 4 alakalommal, nem nagy bukások de 1 nagyon nem esett jól , rosszul érkezem.
Hazafelé fáról lelógó bálakötél elvágta a vállamat.
Hogy a francba került 5 méter magasba, és hogyan tekeredett ott fent rá így a fára, onnan lógott le, nem bírtam kikerülni és a protektor vállrészénél beleakadtam, megfeszült és ahogy húztam megfeszült.
Az egészet egybevéve nagyon szuper volt, tökéletes talaj, jó idő, csodálatos táj, nem volt forróság, jó csapat!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
Hejj,
Srácok, valaki egy 5733 ccm-es V8-as Boss Hoss-t?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
etnies
senior tag
válasz zsolti_20 #109367 üzenetére
Én londoni vagyok. Valóban az NC750 DCT-vel 2000-el drágább, mint a Duke 390.
A Duke 390 tökéletes lesz városban, de árul valaki dobozt hozzá?
Londonba ne hozd, nagyon lopják.Te fiatal vagy, úgysem veszel robit, de arra amire írtad, én Yamaha Xmax 250-et vennék, még olcsóbb is.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz etnies #109371 üzenetére
2000km-es túrára 250-es robogó nem biztos, hogy jó ajánlás. Talán valami 400+ robogó...?
zsolti_20
Amúgy szerintem a Duke 390 kb. kategóriakirály, de pont a 2000km-es túra miatt nem biztos, hogy jó ötlet, ahogy a BMW G310R sem. Egy 310GS már kényelmesebb, és youtube-on látni róla videókat, hogy mekkora távokat tesznek meg vele! Egy dolgot nem látni, hogy ez mennyire viseli meg a blokkot? Mert közúti tempónál nincs vele gond, az tuti, de ha valaki 1000km/nap távot megy, azt tuti nem szerpentinen teszi, márpedig az autópálya tempó, és a hosszú, erőltetett menet, és konstans fordulatszám bizony nem barátja az egy hengernek, és ilyenkor bizony az olajfogyasztás is megugrik sok esetben!
A Honda NC750X minden szempontból jó volna arra, amire használnád! Mivel terepezni nem akarsz ezekkel, és gondolom versenypályázni sem, így a tömeg se tartson vissza!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #109372 üzenetére
Senki nem megy motorral 1000 km-t egy nap, ezen kár agyalni. Már a 800 is haladós.. Vagy városi szaladgálós kell neki vagy, túragép, ilyen hybrid nincs.
Én a városra mondtam a robeszt. A BMW 390 sem alkalmas túrázni, hiába nézel róla videókat. Youtube-on vannak olyan videók is, ahol Verhovinákkal járják be Európát, nem kell mindent elhinni."önmagam hite vagyok magamban"
-
csoki46
aktív tag
Kecskeméten keresek motorszerelőt, ER6-on kellene hátsó kerékcsapágyat cserélni. Ha valakit tud megbízható embert ne tartsa magában!
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #109369 üzenetére
Pár hete láttam egy videót, amiben 2 turbó fújt egy ilyen motort.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #109375 üzenetére
Asszem ezres még nekem nem volt 1 nap alatt, de, mivel az ország keleti felében élek, egy osztrák, szlovén, satöbbi kirándulás utolsó napja az húzós szokott lenni.
Amikor du 4 körül értünk Rábafüzesre (Salzburg felől ), és onnan még aznap haza kellett jönni, na, az megvolt 7-800km. De, mivel tudtam, hogy nincs hova rohanni, másnap még van 1 nap pihenőnap, nem izgattam magam, hogy 11-re, éjfélre, vagy esetleg hajnal 1-re érek haza.
De az is igaz, nem 1 hengerrel csináltam, hanem 2-vel. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #109372 üzenetére
A konstans fordulatszam es az egy henger nincs osszefuggesben.
A konstrukciotol fugg minden, nem a hengerszamtol. A 125 4T egyhengeres motorokat is vegig nyelen hasznaljak, mert gyengek. Eletuk legnagyobb reszet a fordulatszamkorlatozas kozeleben elik le.Abban van valami, hogy minel nagyobb a loketterfogatod, annal inkabb problemas lesz a nagy fordulatszam az 1 hengernel, az alternalo tomegek novekedese miatt, ami nagyon nagy problema ebben az esetben. a gyulladasi kesedelem nagy furat es rovid loketnel megint problema nagy fordulaton.
Egy 11 000 forgo 1 hengeres bmw nel 8500 nal van a 130km/h.
Az olajfogyasztas konstrukcio kerdese, a fordulatszam miatt valoban novekedhet, de ha a gyuru elofeszitettsege, es a dugattyu furatai ugy vannak kikepezve, akkor ilyen fordulatszamon is lehet kis olajfogyasztas, de a motoriparban lattunk rosszul gyartott dugattyu miatt japan gyartonal 1.2l olajfogyasztast fordulaton hasznalatnal.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz vlevi #109379 üzenetére
Én is többször csináltam 900 körül egy nap. Akkor megy, ha pihent vagy és nincs eső, baleset, stb.
Ha bármi gebasz van, akkor vesszőfutássá válik.
De térjünk vissza az eredeti kérdéshez, a 2x1000 km nem túrázás, hanem ironman-verseny motoron.Ő túrázni is akar meg városozni, nincs olyan motor, ami mind a kettőre jó, nagy kompromisszumot kell kötni. Szerintem az egy henger nem jó túrázni, 200 km után zsizseg a kezed mindegyiktől, 400 után meg várni fogod a nap véget. Ha jól értem, akkor neki a város az elsődleges terep, oda jobb lenne a robesz, főleg Angliában ahol sokat esik.
Én NC750X-et javasolnék neki, de az meg 5000 Font körül van DCT-vel."önmagam hite vagyok magamban"
-
zsolti_20
senior tag
válasz etnies #109381 üzenetére
A 2ezer km arra ertetendo amikor evente 1-2 alkalommal haza megyek.
Hetvegi turazaskor pedig elmenni tengerpartra vagy kimenni nyugisabb utvonalon valamerre nezelodni. Az autopalyat csak hazafele hasznalnam, vagy ha valahova szuksegszeruen elkell ugranom.De az esetek tobbsegeben munkaba jarni vagy vasarolni. Jobban szeretem a lassabb tempot es nezelodni mint a nagy sebesseget.
-
Geresics
addikt
válasz etnies #109383 üzenetére
A Duke (BMW) szerelem, az NC750 racionalitás.
Ez kb. olyan, mint amikor 10 éve gondolkodtam, hogy 2005-ös Swift-et, vagy E36-os 320i (sor6, dupla vanos, stb) jöjjön velem haza? Vezettem sokszor már a bömöst, imádtam, de mégis a Swift mellett döntöttem. 5 évvel korábban a Swift fel sem merült volna bennem*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zolee5016
őstag
Nah megérte ma szabadnaposnak lenni.
Sikerült kivenni az ülésből azt a kényelmetlen ivet.Szerintem jó lett emeltem is ezzel a manőverrel 8 centit.sokkal kényelmesebb,nem japán méret,most már európaiasitva van😊Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #109384 üzenetére
Hát igen, te még fiatal vagy és megteheted, hogy veszel egy Szuzit. Én már így 40 évesen inkább egy e46 320i Touring-ot vettem. Kényelmes, tágas (akár nagybevásárlást is meg lehet oldani vele 5 személlyel), a fogyasztása sem sok kb. 8 liter. A korom miatt a biztosítás sem drága rá főleg B10-el.
-
etnies
senior tag
válasz Chris0321 #109386 üzenetére
Látod, mindenki más, nekem pl nincs is autóm és nem is akarok venni. Vagy motorozom vagy tömegközlekedem. Ha mégis nagyon kell valamiért autó, akkor kölcsönkérem a feleségemtől. Itt az UK-ban nincs is autónk, Londonba nem kell, nagybevásárlással meg nem cseszem el az időm, házhoz rendelek mindent.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Tamás9x
őstag
Hosszab utakra 1 esetleg 2 fő + táska. (200km minimum) gondolkodom egy második motoron, megakadt a szemem 3 különböző modellen:
aprilia_pegaso_650 49LeMelyik irányvonalon lenne érdemes elindulni, most kipróbálni mind a 3-at nem nagyon van lehetőségem, illetve a zervíz igényükről se nagyon van infóm, a folytásokat is most kezdem el felkutatni, bár ez gondolom az a kategória ahol már nem nagyon oszt vagy szoroz ha benne marad.
Valakinek hazsnálati tapasztalata van esetleg , hogy melyiket ejtsem ki először?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
BlackPriest
őstag
-
Chris0321
addikt
válasz etnies #109388 üzenetére
Azért ne hasonlítsuk össze a hanyatló nyugatot azzal ami nálunk békés megyében van. Házhoz rendelés nincs, 20 km-re kell menni vásárolni és a busz útvonalától is több kilóméterre van a Tesco. Tömegközlekedés minősége rossz, hűtés/fűtés ha szerencsés vagy működik. A járatok sűrűsége külön fejezet lenne. Ha fel kell mennem pestre (180 km) annak ellenére, hogy 20 km-re lakom a 4-estől és a vele párhozamosan futó vasúttól autóval megyek mert biztos odaérek ahova menni akarok és közben nem érzem magam heringnek. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő lesz a hőmérséklet is a járműben.
runner 125: Olyan idősek vagyunk amilyennek érezzük magunkat. Plusz még most kell ezeket a dolgokat megélni mint pl. a 6 hengeres autó mielőtt még belekényszerítenek egy 500 ccm, 10 turbós, 24 sebességes izébe.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
-
zolee5016
őstag
-
Tamás9x
őstag
válasz Topiccsendőr #109392 üzenetére
Azaz, mit is takar ez pontosan? :d
BlackPriest
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
-
Tamás9x
őstag
válasz BlackPriest #109397 üzenetére
Jah így értem a taposó aknát, nézek valami fiatalabbat.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Geresics
addikt
Minden motoros itt van Kecskeméten...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
lumpy92
aktív tag
Sziasztok.
Vanucci jó márkanak számít? (Csizma)"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest