Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
veterán
nemaaaaa, meghalt...
ur isten, szegeny.
R.I.P.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Nem lehet igaz....
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Misi 007
Közösségépítő
Szerencsétlen Sic!
-
nagyúr
RIP Marco! Szörnyű ezt hallani, alig jutok szavakhoz.
Més que un club!
-
atom87
aktív tag
Te jó ég!!
Gondoltam belenézek a futamba, erre áll minden. Mi van mondom itt??
Aztán jön a hír...
Kawasaki z1000
-
joshua7
veterán
Ez most csúnyán megütött így reggelről, RIP...
Semper Fi
-
dudikpal
aktív tag
Egy hete Dan Wheldon az indycarban, most meg Simoncelli...
-
MODERÁTOR
R. I. P.
20 éve a Prohardveren
-
Kroni1
veterán
Jézus isten! Nyugodj Békében SuperSic! Nagyon sajnálom a srácot, főleg hogy az egyik kedvencem volt.. Mindig izgalmassá tudta tenni kemény előzéseivel az olykor mármár unalomba fulladó futamokat is! R.I.P.
-
koshmar
őstag
Nem hittem a szememnek, amikor először láttam a hírt.
Nyugodj Békében, Marco!
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
remington2
senior tag
Atya világ ezt nem hiszem el . . .
Nyugodjék békében.
They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D
-
venember83
nagyúr
Borzasztó hír, szegény barátnője, szegény családja. Nyugodjon békében. Valet meg Colint se irigylem, egy ilyet feldolgozni nem lehet könnyű. Főleg, hogy Vale még jóban is volt Marcoval.
Én csak azt nem értem, hogy tudott jobbra sodródni, mivel egy jobbos kanyarban csúszott el, utána hogy jött el a pálya bal oldaláról a jobb oldalra?
-
remington2
senior tag
válasz venember83 #10465 üzenetére
Jó lenne látni egy másik felvételt is. Amikor nekimennek, már teljesen oldalra le van csúszva a motorról.
Ahogy a filmet elnézem, Edwardsnak is nagy szerencséje volt.
They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D
-
Motion_Blur
félisten
válasz venember83 #10465 üzenetére
Feltöltöttem egy jobb minőségű videót a balesetről: [link]
Szegény Edwards is mekkora sokkot kaphatott, meddig ott támaszkodik a motorja mellett és nézi Marco-t... sok erőt nekik is, hogy fel tudják ezt dolgozni!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Allien
veterán
válasz remington2 #10466 üzenetére
Én csak ezt a felvételt láttam eddig. [link]
A sisak szíja szét van nyílva, ahogy gurul. Valszeg, enélkül is nagy baj lett volna, mert az első motor kb a háta közepénél találta el, a másik meg ment a feje felé, azaz a kettő erő együttesen is elegendőek lennének mondjuk nyakcsigolya vagy gerint törésre lazán, ekkora sebességnél.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
venember83
nagyúr
válasz Motion_Blur #10467 üzenetére
Akkor csak nem csúszott ki teljesen. Hátborzongató. 24 évesen...
-
koshmar
őstag
válasz Motion_Blur #10467 üzenetére
El nem tudom, képzelni hogy esett le a sisak a fejéről...
Az ilyen sisakokon dupla D-gyűrűs csat van, lehetetlen, hogy az kioldódott.
Olyat meg, hogy nem csatolta be a verseny előtt, nem is feltételeznék róla.Integra: Szerintem is csak ez lehetett.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
#70869248
törölt tag
válasz koshmar #10470 üzenetére
Átment a kerék a nyakán
alulról felfelé egyszerűen lenyomta a fejéről...ilyen erőhatásnak áll ellent a legkevésbé szvsz.
Mert egyébként iszonyat mit ki nem bír egy ilyen sisak...6-7 évvel ezelőtt az Auszi egyenesben 300 valamennyinél repült Biaggi az aszfaltnak szezon előtti teszten, és csak megrepedt.
Simán elképzelhető egy olyan biztonsági fejlesztés a közeljövőben ami hasonló mint a HANS, csak motorra átalakítva...mert most Marco abba halt meg hogy a nyaka védtelen volt
..ahogy olvasom, rajta volt a keréknyom a nyakán, és már a mobilkórházban űjra kellett éleszteni, ami nem is sikerült -
Allien
veterán
válasz Motion_Blur #10474 üzenetére
Ráadásnak Rossi ugye belülről még rá is húzta, mert azt látta, hogy ott a hely előzni. Ergo, még kb 2x-s erőt nyomott azzal, hogy a gázkart húzta, mert pont takarásba volt a földön a motor, és már csak azt vehette észre, hogy valami arrébb löki őket. Az első kereke kicsit fentebb lehetett a gyorsítás miatt, és a motor alja is még ráment. Kb esélye se volt.
[ Szerkesztve ]
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
koshmar
őstag
válasz #70869248 #10473 üzenetére
Tudom, egy jó (és méregdrága) versenysisak életet menthet.
Nem is tudom, már kinek a nevéhez fűződik a MotoGP valaha volt egyik legnagyobb sebességű esése.
Most nem akarok hülyeséget mondani. Viszont tuti, hogy japán volt.
300 km/h felett tanyált el...és ha jól emlékszem, a saját lábán hagyta el az esés helyszínét.
Arai sisakja volt. Talán csak egy ugyanilyen biztonságos sisak létezik, a Shoei.Az viszont elég szörnyű, hogy egy kiváló versenyzőnek kell meghalnia ahhoz, hogy bevezessenek valami új védelmi eszközt.
Mint anno a Dakarban Meoni...Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Integra
titán
-
darál0w
Jómunkásember
válasz Motion_Blur #10474 üzenetére
uhhh...így még nem láttam...durva...
R.I.P.
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
-
TayRol
veterán
válasz Motion_Blur #10474 üzenetére
hihetetlen... minden képállásból szörnyű.
-
-
remington2
senior tag
válasz Motion_Blur #10467 üzenetére
Én nem értem, hogyan foghatta még akkor is a motort, amikor eléjük csúszott. Teljesen kitekeredve, oldalasan ült már a motoron (mint kanyarban, csak már nem a nyeregben, hanem oldalra esve), és a földön volt (csúszott), amikor hátulról nekimentek.
Ilyenkor 10-ből 10 nem mindig elengedi a motort? Vagy annyira gyorsan történt minden, hogy ideje se volt ilyesmire?
[ Szerkesztve ]
They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D
-
koshmar
őstag
válasz Integra #10482 üzenetére
Igen, igen, igen, Nakano volt az!
Az életbe nem ugrott volna be.
Pedig feldúrtam vagy 10 Motorrevüt (a majd' 60-ból), mert egy, az Arait bemutató cikkben volt egy kép, amin az ő esése volt látható.Amúgy nem Shinya Nakano?
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
venember83
nagyúr
válasz remington2 #10481 üzenetére
Nem tudom, minek fogta, ha tudta volna irányítani, akkor tuti nem hozza vissza a versenyívre. Sok-sok balszerencsés mozdulat eredménye lett ez.
-
Motion_Blur
félisten
válasz venember83 #10485 üzenetére
A közvetítésben ugye addig láttuk Marco-t amíg megérkezett a kanyar féktávjához: [link] itt még ketten is voltak mögötte és csak utána jött Edu és ott van mögötte takarásban Vale. Szerintem marhára lecsúszhatott az ívről, mert nagyon sok időbe került neki mire újra visszajött (csúszott) a pályára. Ilyenkor vagy betapad a motor hátulja és hirtelen "kilövi" a versenyzőt a nyeregből, vagy teljesen elmegy a tapadás és elfekszik a motor. Jobb lett volna ha az előző történik
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
dudikpal
aktív tag
válasz Motion_Blur #10486 üzenetére
Így én még nem láttam embert motoron.
Sztem vhol a külső íven megbokrosodott alatta a gép, és ő meg gondolta visszahozza, de nem sikerült.
"Jobb lett volna ha az előző történik"
Baromság h elcsúszott, hiszen a motor rendesen állt, de ő nem volt már rajta.
Véletlenek szerencsétlen összjátéka volt ez, a legrosszabb kimenetellel.
Nyugodj békében fiatal harcos... -
remington2
senior tag
Megfordult a fejemben, aztán itt a kisodrósás kapcsán elvetettem, de az origon két kommentelő is írta, vagyis másnak is feltűnt, ezért csak bedobom: létezhet, hogy valahogy elvesztette az eszméletét?
Amikor a motor visszatér, valami nagyon durva módon "ül" rajta, mintha nem lett volna magánál, amikor visszasodródott. A motor majdnem egyenesben volt, ő meg oldalt, lecsúszva. Mintha csak a motor "húzta" volna, félig alélt pozícióban.
[ Szerkesztve ]
They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D
-
dudikpal
aktív tag
válasz venember83 #10488 üzenetére
"Amikor a motor visszatér, valami nagyon durva módon "ül" rajta, mintha nem lett volna magánál, amikor visszasodródott. A motor majdnem egyenesben volt, ő meg oldalt, lecsúszva. Mintha csak a motor "húzta" volna, félig alélt pozícióban."
Ha elcsúszik 1 motor, az azt jelenti h elfexik, és csúszik.
Ne keverjük a ki-lesodródott az ívről-t a kicsúszással. -
dudikpal
aktív tag
válasz venember83 #10491 üzenetére
Uhh, ez durva! Igazad van.
Agyam nincs hozzá h mikor már feküdtek, miért nem engedte el a francba a motort, mint ahogy tanítják is?!?Ebből a szpontból ő volt a fő hibás sajnos...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Kikockázva is megnéztem a balesetet (van ugye egy rész ami egyetlen kameraállásból sem látszik) és szerintem ha elengedi akkor ő is a gép is kicsúszik, A hátsó kerék az aszfalton húzta előre és pont Marco földön súrlódó teste fordította befelé. Rossi motorja tépte le a sisakját de szerintem ez a baleset kivédhetetlen volt. A pilóták nyakát nem lehet bemerevíteni annak mozognia kell minden irányba, különben lehetetlen vezetni. itt a sisak erősségének, tartósságának semmi szerepe nem volt. Ha nem szakad le akkor talán fejjel együtt jön de, hogy ripityára tör minden nyakcsigolyát (talán így is tört) az ziher. Szerintem már az ütközés pillanatában meghalt (az orvos szerint is mire hozzájuk került már nem vert a szíve) legalább nem szenvedett! Nem volt a kedvenc pilótám de gyors és harcos, kemény versenyző volt! LEGYEN NEKI KÖNNYŰ A FÖLD!
...sokan a neten arról beszélnek, hogy a nagy haja miatt a kelleténél egy számmal nagyobb sisakot viselt. Mondjuk a sörényét elnézve másképp rá se ment volna. Ez is hozzájárulhatott a sisak leszakadásához......
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
#70869248
törölt tag
válasz remington2 #10489 üzenetére
Nem hiszem, egyszerűen ezt a tapadásvesztést még korrigálni tudta volna, történ már ilyen Edu'-val is, és kisebb mértékben sokakkal..a motor tapadástveszt, de határon marad, nem megy el az eleje, nem megy el a hátulja, ilyenkor térddel vissza lehet emelni a motort..leírva egyszerű, valójában a legtöbbször nem ez van...lévén a határon mennek (ők tényleg), ezért ez ritka hogy ha egy motor lapjára fektetve megcsúszik akkor az fogható legyen.
Itt ez most fogható volt, és sztem is Sic' megpróbálta megfogni
..
és szvsz közben szűkebb ívre került, a tehetetlenségi erő meg beszorította a 'motorba'...rossz oldalán volt a motornak -
TayRol
veterán
-
TayRol
veterán
Talma nyilatkozata:
„Már vagy százszor megnéztem a baleset képeit: Marco ráhajtott a belső íven a fehér csíkra, elöl elment a tapadás, megcsúszott a motor, éppen azon a határon, hogy felállítani sem tudta, de még elesni sem tudott vele. Sajnos beesett a motor alá, és jöttek Rossiék. Védhetetlen volt a helyzet az ő szempontjukból is, olyan hirtelen történt az irányváltás, hogy nem kerülhették el az ütközést. Ráadásul a pályának egy teljesen ártalmatlan szakaszán, amelyen a tempó sem túl gyors, nem is tartanak tőle a motorosok”
-
Kotomicuki
senior tag
"Később, egy sajtótájékoztató keretében elmondták, hogy Simoncelli halálát súlyos nyaki, fej- és mellkasi sérülések okozták. A baleset további két érintettje közül Colin Edwardsnak kiugrott a válla, míg Valentino Rossi sértetlenül megúszta a balesetet." (wikipédia)
A videókat és képeket újranézve, ha túl is élte volna MS ezt a gázolást, akkor, legjobb esetben is egy fiatalabb Wayne Rainey lehetett volna belőle.
(Gondolom, kegyeleti okokból nem sorolhatják fel a szerzett sérüléseket és nem mondhatják el, hogy csak a ruha tartotta egyben...)Lehet, hogy nem adta fel és bízott abban, hogy még felállítja a motorját, de ahhoz már nem volt rajta pozícióban, hogy ezt sikeresen véghezvigye - már jobban lecsúszott róla a "kelleténél" - , ill. az ehhez szükséges erő is csak arra volt elég, hogy a társak elé (vissza)sodorja...
Ha Edwards a motorja hátsó kerekét találja el, helyette, akkor sem biztos, hogy megússzák: CE szaltózik a levegőben és a többiek elé esik, míg MS feje és felsőteste uú a Doki előtt van...
Ha elengedi a vasat - ha nem "ragadt" hozzá - , akkor, talán, csak egy kicsúszás lesz ebből...
A sisakjának a nyakpántja be van csatolva, de a baloldali rögzítése levált a sisakról, a képek alapján - ha nem ezt teszi, akkor sokkal megrázóbbak lettek volna a képsorok......
Nyugodj békében, Marco!
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
AMD Power
titán
Most tudtam csak megnézni a videót. Borzasztó ami történt. Nyugodjon békében!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html