Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nippon
őstag
válasz MrChris #43297 üzenetére
Az általad említett Sigma objektíveknél csak a középső fókuszponton megy a pdaf, ezért af-c-ben előfordul, hogy huntolgatnak, ezt már írtam. Az a jelenség leginkább a 19mm-es objektívre lehet igaz, van itthon 60-asom és bár nem használom videóra, azzal ez a hiba nem fordul elő.
A többi Sony E objektív sem csinál ilyet, szóval ezt el kellene engedned.
A GH-5 esetében a váz fókuszrendszere okozza a gondot, mindegy mit tekersz rá.Van ismerősöm aki Sony-t használ munkára, esküvőkön is, és nem volt soha problémája a melegedéssel.
A 6-os és 7-es sorozat a tudásukhoz képest kis házikóba vannak belezsúfolva, a melegedés a kompromisszum, részben áthidalható, kitolható. Nagyon sok ember együtt tud élni és tud dolgozni a rendszer korlátaival. Akinek mégsem felel meg, az néz magának mást.Az lenne a megoldás ha készülne egy tényszerű összehasonlító a nagyobb rendszerekről az összefoglalóba amit lehet linkelni a lustáknak, aztán jöhetnek a további kérdéseikkel ide, vagy a kiválasztott márka táborába.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Nippon #43304 üzenetére
Erről a pdaf problémáról nem tehetünk, technikai adottság amit nem oldottak meg és így hibásan működik, júzert az érdeli, hogy videóra így használhatatlan, vagy valami nagyon speciálisan kell használni.
Ellent kell mondjak, az összes kis Sigma obival csinálja, ha rákeresel jönnek elő az ezt pl 30-assal bemutató videók. 60-assal is csinálja, csak azzal kevésbé látszik a nagyobb mélységélesség és szűkebb vágás miatt.
De fogalmazhatok Econosan félrevezető, csúsztató módon:
Sajnálatos módon a Sony autofókusz rendszere nagyon gyenge, bizonytalan, állandóan vibrál, folyamatos fókuszlégzést csinál, videóra hazsnálhatatlan a Sigma obikkal, ezzel szemben a Panasonic kiváló és nagyszerű DFD rendszere lehetővé teszi ezen objektívek probléma mentes használatát.
Ezt az elengedést viszont nemtom hova tenni, ha valamiben gyengén vagy ebben az esetben hasznavehetetlenül muzsikál akkor az Sony esetében nem számít? Felmentést kap?
Abban a felülvizsgált videóban a szakállas csávó bemutatja ugyan azon helyszínen, hogy jól működik a GH5 videós autofókusza. Lassabb, ez tény, de a használatával semmi baj, 1-2 tized alatt betalál és leköveti. Személy szerint én nem így használom a kicsi Panám, jobb szeretem én megadni neki mire tegye a fókuszt. Kikapcsolom a követő és állandó fókuszt, ott van az expó gomb amit félig lenyomva akkor fókuszál mikor én akarom és oda amire mutatok.Arról a júzer nem tehet hogy valamit rosszul terveztek meg és túlmelegedés miatt leáll. Steve Jobs esete a térerővel: iphone eldobja a hálózatot? Rosszul fogod a mobilt! Engedd el! Élesben én nem használnám, ha a munkámban van ilyen eszköz azt kidobom. Pl koncert és próba között általában 20-40 perc van ez alatt kell nekem kontrollt csinálnom ami 45-60 perc lenne, így ebbe nem férhet bele, hogy most kicsit várunk, míg lehűl. Erre én is írhatnám, hogy ezt engedd el, ez ilyen.
Egyet értek, lehetne normális gépajánlókat készíteni, már gondoltam rá, de az eszembe nem jutott, hogy a fele arról szóljon, hogy miképp tudjam leszólni a konkurens gépeket és mimdenben fényezzem, mennyivel jobb az enyém. Ha olyan szellemiséggel készülnének ajánlók mint Econ írása, na akkor lenne csak igazán haddelhad.
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz MrChris #43305 üzenetére
Nincs igazad! A Sigma sor az olcsó obi, a 30-as pl kevesebb, mint fele annyiba kerül, mint a hasonló, natív (35f18). Használtan meg kb harmadába.. Emiatt kicsit kevéssé fényerősek, nix stabi, ÉS a pdaf csak középen megy. Ez nem véletlen, hanem ezért az árért ezt tudja. A drágább, 30F1.4-nél már teljes képmezőn megy a fázis fókusz. Úgyhogy az user eldöntheti, h melyikre szán pénzt.
-
MrChris
nagyúr
válasz KawaBazsy #43306 üzenetére
Olvass kicsit figyelmesebben, videó közben jitterel a fókusz. Hol írtam én olyat, hogy ne lenne olcsó és baj lenne hogy nincs benne stabi? Ilyet meg se említettem. Ne adjál olyat a számba amit nem írtam! Nagyon jó obi sor, ha Sonym lenne biztosan megvenném mindhármat.
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz KawaBazsy #43306 üzenetére
Igen, csak a vita onnan indult ki, hogy Econ szerint a Sony APS-C a legolcsóbb rendszer, amit a Sigma fixekre alapoz. Az meg nincs az ajánlójában, hogy ezekkel bizonyos kompromisszumokat kell kötni a Sony legnagyobb ütőkártyájának tartott PDAF-ben.
A videó alatt amúgy nekem kevésbé hiányzik a jó PDAF, pedig van két mozgékony gyerekem. Tegye fel az a kezét, aki egy lámpa fényénél a gép felé szaladó embereket szokott videózni. Mert én általában a szabadban, világosban videózok (a lakás a gyerekek miatt sosincs olyan állapotban, hogy be merjem rakni háttérnek), legalább ekvivalens 50mm objektívvel (de az még sokszor szűk is) és manuális fókusszal. 1/50s zársebesség, ekv. 50mm objektív, F8 rekesz (aminél sokszor szűkebb rekesz kell), Full HD felbontás és 4 méter tárgytávolság (egy kisgyerek így belefér szellősen) esetén a tárgy előtt 1,9 méter, utána 44 méter az élességi határ a DOFsimulator szerint. Ebbe csak akkor nem férek bele, ha odaszalad közvetlen elém, de azt úgyis kivágom. Lehet művészkedni nappal is ND szűrőkkel szűk DOF-al, de ez lesz az utolsó, amivel egy kezdő vacakolni fog. Telét kevés fényben eddig csak rögzített szituációban használtam (gyerek a színpadon, én meg távolabb), oda meg manuális fókusz a legjobb, az elején belövöm, és utána nem nyúlok hozzá.
Nekem személy szerint előbb kéne a jó stabi, mint a PDAF (videóra Pana GM1-et használok stabilizálatlan Olympus fixekkel). -
KawaBazsy
aktív tag
válasz MrChris #43307 üzenetére
Hol írtam én olyat, hogy te azt mondtad, hogy baj, h nincs benne stabi?? Én csak leírtam a tulajdonságait, h mit kap az ember a pénzéért. Az meg, h csak középen megy a PDAF, be is határolja az autofóka képességeit, videora egyáltalán nem ajánlott. Sőt, a követő fókusz se yo rajta. Viszont nyitva is éles, s sokkal szebb, kontrasztosabb a képe, mint a kitobinak. Képminősége alapján sztem ár/érték bajnok (én 35-ért vettem), csak ismerni kell a korlátait.
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz Grga_Pitic #43308 üzenetére
Igen, videóra stabi kell. Gyors mozgások fotózására meg PDAF, főleg a követő fókusszal, ami a Sonynál szuper.
Videóra a kitobit használom, arra sztem hibátlan. Próbáltam a Sigmával is, de nem láttam, hogy bármivel jobb lenne a képe itt, akkor meg minek?? Nem használok olyan eszközt adott feladatra, ami nem arra való.. -
MODERÁTOR
Sziasztok,
Átnézegetve az összefoglalót, a segítségetekre szorulok.
Egy régi Nikon D90 gazdájaként rá kellett jönnöm, hogy egyszerűen mostanában azért sem fotózom sokat, mert szó szerint elkényelmesedtem, az a kit meg nehéz az állat. Portrémarkolattal, akár a 18-135, plusz az egyéb kiegészítők, ott tartok hogy hónapok óta be sem került a táskába. Elmegyünk túrázni, és elég a két vizet, szendvicseket és egyéb vackokat cűgölni, nem hogy még a hátamra húzzak plusz 4kg fotós cuccot. Ha elmegyek nyaralni, vagy utazom, a legtöbb alkalommal szó szerint már csak a telefont viszem, aztán az amilyen képet lő... Viszont sokszor belefutok tájképezésnél, épület fotózásnál, hogy a körömpiszoknyi szenzorok főleg éjszakai látképeknél max. arra elegendők, hogy a sötét háttéren produkáljanak egy csodálatos pacát, annyira nincs semmi dinamika tartományuk...Szóval keresek olyan tükörmentes rendszert, ami főleg tájfotóra használható, lehetőleg később bővíteni tudjam tűéles fixekkel. Videózás annyira nem prioritás, tudjon FullHD-t, ha esetleg az objektív sornak van jól használható manuál fókusz lehetősége, én már boldog vagy (olvastam itt a vitát az AF-ről videó alatt ezekkel a vázakkal, megvan róla a véleményem nekem is, de nem akarok belefolyni ).
Ami érdekel: jól működő kereső, minél nagyobb képérzékelő (a látószögek miatt), jó dinamika tartománnyal.
Kezdésnek 250k-t szánnék rá, plusz még ami a D90 kitből befolyik, és akár használttal is elvagyok. .
Látom az összefoglaló hozzászólásait Kutyi hozta össze, miért törölte magát?
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
jjeahh
nagyúr
Sony a6000 + 16-50, Panasonic gx80 + 12-32, Olympus e-m10 II + 12-32, ha kitben akarod megvenni, akkor oly kitobi is elmegy. A sony meg a pana utómunkás, sonyban picivel jobb a szenzor és van pdaf. Olympus színekben erős és van benne egy frankó szenzorstabi (amúgy a panában is), ami túrázáskor szvsz hasznos, jó pár képet megment a bemozdulástól, amikor épp nincs nálad állvány. A kitobikból a pana 12-32 a legjobb és asszem a legkisebb is.
"Ami érdekel: jól működő kereső, minél nagyobb képérzékelő (a látószögek miatt), jó dinamika tartománnyal."
A kereső mindegyikben jól működik, már rég kinőtték az evf-ek a laggolós-zajos korszakot. A látószög meg ha natív obit teszel rájuk, akkor szvsz nem a szenzorméreten múlik, hanem az objektív kínálaton, sonyra asszem van 10-18 meg samyang 12mm, oly-panára meg 9-18, 7,5mm F2, meg még pár másik. Szal bármelyikkel lehet uwázniFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin_Shield
őstag
Én a Fuji házatáján néznék szét, az újabb gépek már elég jó videót tudnak. Szinten minden objektív hibátlan, a fixek különösen zseniálisak, de a kitobjektívek is abszolút rendben vannak.
Ha Fuji nem szimpi akkor a Sony a6x00 gépei, de ott az objektívparkkal kompromisszumot kell kötni, közel sem olyan minőségű és választékú mint a Fujié.
A Canon EOS-M felejtős rendszer, az mft szenzorban némileg elmarad a Sony alapú APS-C mögött, kb, a Canon-ét tudja[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz tvamos #43315 üzenetére
Köszi mindenkinek. Gyakorlatilag tehát Sony, Fuji, Pana és Oly... végül is, le is fedtük a komplett MILC választékot
jjeahh: szóval gyakorlatilag a szenzoron torzítás mentesen nem nagyon rajzolsz ki hagyományos nagylátószöget... jó persze jogos, ez nem FF, physics is a bitch.
Gyors mozgások videózárásra meg Phantom Flex 4K kell... csak szólok
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
MODERÁTOR
válasz vihartigris #43317 üzenetére
Utómunkázni tudok én is, az nem esik nehezemre. Cipelni egy nagy dögöt annál inkább már.
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
80hun
addikt
Ha a méret a fontos szerintem akkor MFT.
Egy Pana 12-32-es , Pana 20/1.7-es mindenes és portréra meg egy Olympus 45/1.8.
Ha tele is kell az Olympus 40-150 kittele teljesen vállalható sztem.És ezek alá egy Olympus E-M10mark2 v. egy Pana GX80. Amelyik szimpatikusabb.
Én kb ezt a sort raknám össze . Kicsi és könnyű is lesz az egész. kb 860-900g lesz az egész szett ha jól számolom
-
Nippon
őstag
válasz MrChris #43305 üzenetére
Tényleg nem értelek, ott van mft-re a 20-as Pana, tudod hogy lassú és hangos, mégis szereted a látószögét és a rajzolatát. Akkor miért olyan nehéz elfogadni azt, hogy egy harmadik féltől származó objektív nem tökéletes videóra? Mindamellett a rendszer legolcsóbb darabjai és optikailag is rendben vannak.
A Sony esetében ez nem róható fel a váznak, csak az objektívnek, a GH5 viszont mindegyik objektívvel ilyen a fókuszrendszere miatt, amivel vagy együtt tudsz élni vagy sem. Viszont azt ne felejtsd el az értékelésnél, hogy a Pana csúcs videós vázáról van szó, nem pedig egy GX80-ról, szóval a vele szemben támasztott elvárások joggal magasabbak. A GH5 pedig nem csak lassabban fókuszál, hanem többször elvesztette a fonalat továbbra is.Sok profi használ Sony-t, nekik megfelel, érdekes módon nem melegszik annyira, hogy ne tudjanak vele dolgozni, de biztos van olyan feladat amire létezik jobb választás.
Tényszerű összehasonlítót írtam, amibe hangulatkeltő elemek nélkül belefér, hogy az egyiknek fejlettebb és ügyesebb az af rendszere, a másik meg melegszik stb...
[ Szerkesztve ]
-
Grga_Pitic
aktív tag
Ez azért van, mert általános célokra egyik rendszerrel sem nyúlhatsz nagyon mellé. Talán ez is az oka a helyenként késre menő harcnak, mert már csak kisebb dolgokba lehet belekötni, ami az egyik embert érdekli, a másikat meg nem.
Mindegyiknek van előnye, hátránya, kezdőként a legtöbbet úgyse veszi észre a fotós, mert azt szokja meg, amit az adott rendszer nyújt, és használja boldogan. Ha meg van rutinod, akkor ezeket fel kell tenni patikamérlegre, és választani az alapján, ami neked fontos. Ezt viszont nem fogja tudni senki itt eldönteni helyetted (vagy akárki helyett, aki kérdez). -
jjeahh
nagyúr
Ha a méret a lényeg és kell az uwa, akkor szerintem a laowa 7.5mm F2 verhetetlen. 1 "baj" van vele: manuálfókuszos. Bár szerintem ilyen gyútávval evf-ben nem egy atomfizika fókuszálni . Ha maradsz a kitobinál, akkor sonyra a 16-50 palacsinta, mft-re a 12-32. A sony kitobi gyengébb minőségű, cserébe az a6000 szenzorban meg valamivel több a tartalék.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Neck
veterán
válasz MrChris #43305 üzenetére
Csak az én gépem működik jól? Nekem semmi gondom nem volt videózás közben (A6000 + SEL50F18), a fókusz pedig villámgyors, stabija is jó, melegedést se tapasztaltam. Az obi 70 ezerben állt meg...
Crey:
Mennyit szánsz a dologra?Ja látom. Ennyiért már van választék A7?[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
MrChris
nagyúr
válasz Nippon #43320 üzenetére
Sohasem fényeztem a 20-as AF képességét, sőt mindig viccelődünk rajta, lassú traktor. Ennek ellenére én használom videóra, mert bár lassú, de beáll. Tulajdonképp pont úgy működik mint a többi obi csak nyugdíjas tempóban dolgozik Követő fókuszra alkalmatlan, még a klf módok közül is letiltódik, csak singel van.
Inkább a sokat linkelt írással van a baj, hogy ezt a sokak számára sarkallatos dolgot, a Sigma sor Sonyn videóra nem nyerő, elhallgatja.Pártolom a rendes összefoglalókat akár szubjektív, ki hogyan használja leírásokat itt a PH-n. Csak ne a másik rendszer notorius ekézése legyen benne, csúsztatással egyebekkel karöltve, hogy minden irányból látszólag az jöjjön ki, hogy mekkora király ez a gép ami nekem van és milyen szar az összes többi.
Aki hajlandó bevállalhatná a saját vázát, obijait miben erős, gyenge, mire kell figyelni... leírást, talán más rendszert nagyjából meg se említve fikázás céljából.Neck: a Sigma sorról volt szó, nem arról a Sony obiról. De jól példázza hogy a körmönfont fogalmazás, amivel tele van az ajánló, milyen ügyesen félrevezeti a gyanútlan olvasót. Na az ilyet kéne kerülni, esetleg azt abbahagyni.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz MrChris #43324 üzenetére
Tehát, összemérsz egy problémát, amely 3 olcsó nemnatív obit érint a Sony kapcsán, azzal, hogy a Pana csúcsmodellje minden obival bizonytalankodik?
Szerintem meg ezt kéne abbahagyni.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
MrChris
nagyúr
Most Panát egy kicsit kihagyva, ajánlva van a Sigma, szerintem is tök jó obik, de számomra a videó egy igen fontos tényező, mert kb fele-fele arányban fotózom, videózom és az 'ajánló' meg esetleg meggyőzött. Nem vagyok a pénztárcám ellensége miért ne venném a Sigma sort, nekem kb elég is lenne a gyutávja. Aztán mivel ez a jitter egyáltalán nincs megemlítve benne (pedig a fikázásra bőven van karakter, elfért volna) igen csak elcsodálkoznék a jelenségen.
Panára visszatérve ha úgy bizonytalankodik fókuszáláskor, akkor hogyan videózom? Pláne 4k-ban? Talán ésszel a való életben mégis jól lehet használni.
Látod, így szít vitát, floodot az 'ajánló'. Neked Sonyd van és sokkal érzékenyebb vagy rá, részletekbe menően ugyanakkor simán elnézel mindent, míg a Panára kapásból rásütöd, hogy minden obival bizonytalankodik.
Szerintem a csúsztató, félremagyarázó, ekéző, valótlan álszubjektív ajánló linkelgetésével kéne leállni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Mert az volt Econ fő mondnivalója az legújabb tukmálójában, hogy a Sony APS-C (az a6000 überalles mellett, ofkórsz) a legolcsóbb übertutikirálymindenre IS. És természetesen az ultimate érv ehhez a 3 olcsó Sigma volt. (ami amúgy létezik mftre is ugyanannyiért, de ez most mellékes). Egyébként teljesen jó objektívek az árukért, de C-AF-ben gyengélkednek, ez viszont kimaradt, csak a Panát fikázta. Mellesleg ezek natív E-bajonettes objektívek.
Nézd, akinek kell a gyors C-AF az eddig sem a Pana háza táján nézelődött, és vélhetőleg egy-két gererációt fejlődnie kell a DFD-nek mire teljesen versenyképes lesz. A Pana másban erős, csak ez ugye hiányzik MILC "ajánlóból". -
korcsillio
addikt
Üdv.Kezdő,tanuló gépnek A 200 vagy inkább gx-10?A 200 18-70,gx-10 18-55.A samsung 10.000-el drágább lenne...
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz korcsillio #43328 üzenetére
Mennyi lenne az az A200 mert nem mai gyerek már az
-
80hun
addikt
Hozzáteném mivel ez egy szakmai fórum hogy a videózás nem igényli a PDAF-et.
Nem véletlen hogy a Sony videós gépeiben az A7S és A7SII-ben sincs PDAFCsak hogy ne ebből legyen a vita hogy van vagy nincs PDAF videózásra. mert az félrevezető hogy videóra márbedig kell.
Sőt érdemes megnézi hogy a profiknál ez hhogy is müködik
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Nem akartam már beleböffenteni... De aki videózik DSLR vázzal is, az vesz egy VDSLR sort. Focus pullerrel, steadyvel, és kézzel húz élességet. Igen, macera, igen, valószínű egy esküvőn nem tudsz rátapadni a keresőre, mert látnod kell mi történik körülötted - és ezért esemény videósnak ez annyira nem alternatíva, de nem véletlen, hogy még egy normális broadcast kamerán is mai napig inkább a manual fókuszt preferálják az operatőrök..
Kicsit túl van lihegve az AF kérdése szerintem minden téren.
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
mazsi70
senior tag
válasz korcsillio #43332 üzenetére
Off
Itt van fent az aprón 4db obival 50 ezerért .
Egyébként is az Alpha rendszerhez nagyon jó árban vannak az obik .Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
80hun
addikt
válasz korcsillio #43332 üzenetére
Annyiért nem rossz tanulgatni.
-
tvamos
nagyúr
manual fókuszt preferálják az operatőrök..
Kicsit túl van lihegve az AF kérdése szerintem minden téren.Persze, csak azok evekig tanuljak ezt a dolgot, utana rohadt sokat gyakorolnak, meg napi sok oraban csinaljak. A kerdezok zome ezt nem engedheti meg maganak.
A tobbiben igazad van!
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
cenzor
tag
Ha valaki E-M10 II vásárlásán gondolkozik, akkor a Mártírok úti MM-ben most láttam egy utolsó darabos akciót, 139.999 Ft a 14-42 IIR Kit. Ennyiért szerintem használtan is alig lehet hozzájutni.
https://i.imgur.com/wwfPAaB.jpg -
Zotya21
senior tag
válasz tvamos #43337 üzenetére
de azért az operatőrnek van egy normál méretű kijelzője vagy keresője amin rendesen látja az élességet
plusz egy stabil masszív "állvány"
azért ezekkel a kamerákkal belenagyítás nélkül igen csak nehéz fontos fókuszt belőni manuálisan
keresőbe meg főleg nehéz
nekem is van Halios 44-3 is meg a rendes obikat is szoktam manuálba használni főleg ha valamiért
gyökér és nem akar mondjuk egy kis pókra fókuszálni ami mögött a 8/10 kép a háttér[ Szerkesztve ]
https://500px.com/slayer_art
-
MODERÁTOR
válasz #31733248 #43340 üzenetére
Stúdiókamerán felesleges. Mármint az ENG/EFP optikáknak van egy nagyszerű tulajdonsága. Bevarizol szemre, éleset húzol, és onnan nyitsz vissza -> éles a teljes képtartomány végig. Persze, vannak olyan 4K gépek, ahol nagyítással oldják meg a focus assistot, de én mindig jobban kedveltem a másik megközelítést, amikor körbe rajzolta neked az éles képterületet.
Az elmosódott háttér alatt nem tudom mit értesz. A B4 bajonettes 2/3"-os gépek messze nem olyan DoF-ot tudnak, mint akár egy mft sor, de nem is arra vannak kitalálva.
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
#31733248
törölt tag
Éppen ez az, hogy felesleges, mégis megteszik. A körberajzolós nagyon jó dolog, a hasonlót nálunk (Sony E-Mount) focus peaking néven ismerik, a jelenettől függően 3 érzékenységi fokozat közül lehet választani, az éles tartomány kijelzését pedig 3 színben (sárga, piros, fehér) lehet állítani. Még egy nagy fényerejű portréobjektívnél is piszok jól kezelhető, én például sokszor 3-4 képes sorozatot lövök ilyenkor és ebből egy garantáltan éles lesz a szemnél.
"Az elmosódott háttér alatt nem tudom mit értesz."
Azt, hogy gyakran szándékosan homályos a háttér. A szereplők mögé feltett/kivetített kép ilyen, hogy így érjék el a bokeh hatást.
[ Szerkesztve ]
-
Ricardo128
senior tag
Üdv mindenkinek!
Jó barátomnak szüksége lenne egy új milc gépre, körülbelül 150ezer forintig. Egy ideje már nem vagyok olyan aktív a témában, hogy melyik lenne most az újak közül a legkézenfekvőbb egy utazgatós ember számára. Valószínűleg 14-42 és 42-150-re is szüksége lenne, de ha túl szűkösnek bizonyul a keret, akkor elég lesz neki az átlagos zoomtartomány (előbbi). Lelkes amatőrről lenne szó, aki szeretne ebbe belekóstolni, szóval legyen rajta elég sokszínű manuális lehetőség, de mégis kompakt és jó legyen. Nincsenek különösebb kritériumok, csak az ár, illetve, hogy új legyen. Miket érdemes most megnézni?
Előre is köszönöm!
gölmétcsül ©
-
cdl
senior tag
válasz Ricardo128 #43343 üzenetére
2 MM-ben is láttak Olympus EM 10 II 14-42 obival kiállított kiteket ennyiért.
Ezért az árért jó vétel lenne szvsz. -
cdl
senior tag
válasz Ricardo128 #43345 üzenetére
Ott pont láttam pár hete egyet.
Hátha... -
#31733248
törölt tag
válasz tvamos #43349 üzenetére
Nem, mert ez a módszer csak a manuális obiknál "kell" a szinte 100 százalékos találati arányhoz, az autofókuszos darabokkal egyáltalán nincs fókusz pontossági probléma, mint a tükrösöknél. Másrészt a focus peaking egészen pontos és egy-két centis tartományban jelzi az élességi csíkot, a belépő tükrösök keresője ehhez képest faék.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest