-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz Doki16 #188744 üzenetére
Es van ra garancia, hogy a kovetkezo szervizlatogatas alkalmaval nem fogjak neked "visszaallitani", mondvan hogy nem hivatalos forrasbol vetted? Ez az en bajom. Amugy valami 200+€ az aktivalas dija, annyit meg azert szerintem nem er ez a funkcio. Ha lenne benne, hasznalnam, de evi 1-2 alkalmat leszamitva maximum navigaciora, viszont a VW gyari navija sem rossz. Hosszu uton telefonrol Waze + gyari navi parhuzamosan, es nincs gond.
-
bernel
tag
válasz inf3rno #188735 üzenetére
Ezért kell felhívni a figyelmet erre, mert ott az eszköz készen, csak használni kellene. A legjobb az lenne, ha valakinek itt van netes újságíró ismerőse valamelyik nagyobb lapnál, és szólna neki, hogy felmerült ez a téma, amiből lehetne írni egy közérdekű figyelemfelhívó cikket, hátha ráharap.
Ha esetleg van ilyen ismerősötök, akkor szóljatok neki, és mondjátok el, hogyan segíthetné a piac megtisztulását, ha az emberek rendszeresen és tömegesen értékelnék a szolgáltatókat, ahol megfordulnak.
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #188750 üzenetére
Szerintem nem érted, mit írtam le. Nem szerelőt meg kereskedőt viszel magaddal, hanem bárkit, aki műszakilag kicsit jobban képben van.
A csápos emelőn azért sok mindent észre lehet venni, meg lehet rángatni a kerekeket pl, a fekvőrendőrtesztnél a stabpálcák/szilentek könnyebben megszólalnak, ha gond van. Fékbetét/tárcsa szemrevételezhető bármikor.
Kiolvasás csak gyári kütyüvel jó a legtöbb esetben, szóval innentől egyszerűbb, ha random ubulka elviszi a gépet szakszervizbe, de ott meg rommá fogják fikázni és ottani árakon számolják ki a nagyságrendi első szerviz költségét. A kereskedők ezért nem kedvelik az ilyen jellegű átvizsgálásokat.
A "tegyük fel" részre annyit mondanék, hogy ezen elmélet alapján Neked új szalonautót javasolnék. -
Yiggdrasil
aktív tag
Feleségemnek lassan aktuális lesz az autóvásárlás (elvileg szeptemberig lesz home office csak náluk, nem szeretném kicentizni, így is tologatjuk már fél éve lassan a dolgot).
Érd-Budaörs távban ingázik majd naponta, illetve BP-re is heti 2x bejárna esténként edzeni.Ami kritériumot mondott, az a biztonság, kis méret, szervókormány, el.ablakok, klíma, alacsony fogyasztás, és ami a legfontosabb, hogy megbízható típus legyen (előző kocsija 2havonta vakációzott 4-5 napot a szervízben, ezt most kerülnénk). Nyilván első utunk a szerelőnkhöz vezetne egy nagyszervízre hogy valamelyest tudjuk kontrollálni ezt a részt.
Árban nincs nagyon megkötés, viszont nem költenénk rá fölöslegesen egy vagyont, hacsak nem indokolt. Nem szeretnénk új csilivili, különleges autót, mert a parkolóban úgyis pár hónap alatt lezúzzák az anyukák meg a csemeték az ajtónyitásokkal, és én ismerve magam fixen megőrülnék a tudattól, hiába nem én vezetem
A karantén kezdetéig az én 1.gen Yaris TS-emmel mászkált, amíg ki nem rohadt szegény alólunk, megtanultuk hogy nem veszünk Németből 15+ éves japán autót.Létezik ilyen kocsi, vagy totál lutri minden és nyugodtan vegye meg azt ami megtetszik neki a hahun?
-
dj79
senior tag
válasz Yiggdrasil #188754 üzenetére
Yaris hibrid vagy akár Jazz?
-
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Nyár végén ősz elején életem első autóját szeretném megvenni 500e-ig. Első sorban relatív könnyen fenntartható autót szeretnék klímával és ABS-el.
Válaszotokat előre is köszönöm. -
tboldi
nagyúr
válasz Yiggdrasil #188754 üzenetére
nem veszünk Németből 15+ éves japán autót
Azért egy példány alapján nem kell leírni az összeset, de Te tudod.
Az én Jazzem jó ellenpélda, ez is Dajcslandból jött, és csak a két hátsó sárvédőív kezdett éppen rügyezni, mikor hozzám került 11 évesen (sajnos jobb képem nincs ennél). Szerencsére még időben elvittem, nem kellett vágni, hegeszteni, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy már másodjára csináltattam meg, az első nekifutással nem voltam maradéktalanul elégedett.
Amúgy prevenciós céllal kapott egy minimális alvázvédelmet is akkor, a legolcsóbb fekete rücsissel lett befújva, de még mindig tart, egyedül a kipufogót szokta festegetni apum saját "szórakoztatására". Szerintem felesleges, de mindegy, hadd csinálja.Most 14 múlt, 2 héttel ezelőtt így nézett ki: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Ismeri valaki a rönó féle EDC-t? Jól sejtem, hogy ez a ford PS autómata váltó koppintása, vagy legalább is a getragtól van? AAA-nak folytatódik a kiárusítása és ez a megane nagyon jó árban lenne, tudom AAA meg ilyenek, de átnézés után ha rendben van, akkor nem érdekes hogy honnét van az autó. Csak a nagy kérdés, hogy milyen ez az autómata?
-
inf3rno
nagyúr
válasz bernel #188752 üzenetére
Én már jó ideje gondolkodok egy véleményezős oldalon, ahol szakembereket, orvosokat, kórházakat lehetne véleményezni, de nagyon komoly jogi aggályai vannak szerintem. Ha mondjuk lehúzom Józsit a kőművest, mert összegányolta a házat vagy azt mondom, hogy Tibi elcseszte a térdprotézis műtétemet és lesántultam, akkor simán beperelhetnek rágalmazásért, és mivel hála az EU-nak én felelek az oldalamon lévő tartalmakért, nem az azt feltöltők, ezért iszonyatosan kockázatosnak tűnik mindez. A torzításoktól én kevésbé tartanék, ha konkrét szöveges véleményt kérek, nem csak csillagokat. Árukeresőn is át szokott jönni az 1-3 csillagos vélemények elolvasása után, hogy mi a baj a bolttal vagy a termékkel.
Buliban hasznos! =]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #188754 üzenetére
Nagyságrendileg 1.5-2m körül kapsz pár éves kifutott céges autót, korából fakadóan kevésbé lesz nyűgös. Nade kezdjen el nézelődni, túl sok típus van szerintem, ami megfelelne
-
kenwood
veterán
válasz SzlobiG #188758 üzenetére
En ugy tudom, hogy eladni nem szabad az AAA-nak, mert bemondanak egy osszeget a teloban, felhozod 250 kilometerrol a verdat, majd a helyszinen a telefonos ar 60-70%-at kinaljak. Vevoi panaszok (a meretukhoz kepest) ritkabbak. Elvileg ezzel a beszerzesi uzleti modellel epitettek fel magukat itthon.
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
inf3rno
nagyúr
Én is erre gondoltam, hogy több értelme van elvinni egy szervizbe, ha nem túl nagyok a bevizsgálás árai és az eladó is megengedi. Nem feltétlen muszáj náluk csináltatni a javításokat, mert drágák, de legalább kiderülne, ha nagyon rossz a helyzet és tuti bukó megvenni. Amúgy vennék is újat, ha lenne rá 6 millám, de csak 3 van...
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
bernel
tag
válasz inf3rno #188759 üzenetére
Orvosokra már van ilyen külön oldal, sok értékeléssel az egyes orvosokhoz, a google-n meg bárkit lehet értékelni, aki rajta van, és hozzá is lehet adni szolgáltatókat, ha nincs fent. Valóban jobb egy ilyen google-féle nagy oldal, mert ők nem félnek a perektől, illetve a google-n a szolgáltató válaszolhat is a kritikákra, és gyakran válaszolnak is. Itt egy random példa, ahol a tulajdonos válaszolt a kritikára.
-
inf3rno
nagyúr
Még egyelőre a márkáknál tartok, konkrét típust még nem választottam, bár van néhány, ami szóba jöhet. Kia Ceed, Kia Rio, Hyuday i20, Opel Astra, VW Golf, ilyesmik vannak a listán, de még biztosan kerülnek fel újak és ezek közül is lehet, hogy lehúzom valamelyiket. Valami alap benzines kell bejárogatni vásárolni, elmenni nyaralni, túrázni, ilyesmik.
Buliban hasznos! =]
-
dj79
senior tag
válasz SECTORnooB #188756 üzenetére
Mégane 1 ph2, esetleg Citroen Xsara 1.6. Egyik sem rohadós, a citromnál a hátsó futómű drága, a mégane esetében nincs túl sok rumlis cucc a trafókon kívül.
inf3rno: mégane 3 1.6 benzin, kifejezetten jól sikerült konstrukcióként emlegetik.
[ Szerkesztve ]
-
inf3rno
nagyúr
válasz bernel #188766 üzenetére
Tervben van, hogy konzultálok egy jogásszal erről. Belenéztem már az orvososba, de az ember olyasmit várna, hogy pl a műtétek hogyan sikerültek. Én is tudok olyat rokonságban, akinek elcseszték a rutin műtétjét, és olyat is, akinek nagyon jól sikerült, pedig nem volt egyszerű dolga az orvosnak. Ilyesmit viszont egyáltalán nem találni az orvosos oldalon. Az, hogy a vizsgálaton bunkó az orvos egy fokkal kevesebbet számít Dr. House óta, az értékelések meg kb. csak ezzel vannak tele.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
válasz SECTORnooB #188770 üzenetére
A Xsara-t én nem ajánlom, nem túl jó az elektronikája. Unokatestvéremnek is volt egy darabig.
Buliban hasznos! =]
-
dj79
senior tag
válasz SECTORnooB #188770 üzenetére
Pedig a széria végi mégane jobb, mint a híre. Simán el mertem indulni vele az adriára is.
Xsarája kollégámnak volt, 14 évig, egy hátsó híd felújítás és egy világítás kapcsoló volt az extra a normál szervizeken kívül.Sajnos ebben az árkategóriában a rozsda lesz a legnagyobb ellenséged, illetve a New Orki c. nepperek remek kamuival fogsz szembesülni nagyrészt. (mekímét, szerettet, kópanásmentes, füstmentes)
1 hónapja kerestem egy városi, második autót, sok érdekességgel találkoztam, na[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz SECTORnooB #188770 üzenetére
Ha szabad kérdezni, miért nem?
-
SECTORnooB
addikt
válasz BigBlackDog #188775 üzenetére
Problémás elektronika miatt, ami a franciák között szóba jött a 206 és a 307, kasztni horpadàsok belebele javítások nem érdekelnek, csak szerkezetileg legyen egyben. Nem igazán vagyok hozzá értő, minden ajánlás érdekel és hozzá fűzött indoklàs. Sőt ajánlatokat is fogadnèk privatban Székesfehérvár vonzàs körzetében meg pláne.
-
BigBlackDog
veterán
válasz SECTORnooB #188776 üzenetére
Mondjuk szerintem az első generációs Megane PH2, illetve Clio/Thalia nem egy problémás jószág (szívóbenzinnel) és ennyi pénzből egész szép, megkímélt darabokat ki lehet fogni. Rohadás nem nagyon jellemző ezekre. A második generációs Meganetól már óvakodnék, azokról azért hallottam meredek sztorikat.
-
molnarpeter
nagyúr
-
simondr
senior tag
Sziasztok! Barátnőmék szülei akarnak autót venni, 1.5-2m forint körül. Astra-Fabia-Fiesta kategóriában. Ki mit ajánl? Illetve tudtok pesten v környékén megbízható neppert?
-
SzlobiG
félisten
válasz molnarpeter #188764 üzenetére
Átnéztem, de annyira ritka az EDC, hogy csak pár találatot dobott ki a kereső. Pont ez miatt félő ezt választani. Kicsit utána is jártam, jól emlékeztem a Getrag gyártja száraz dupla kuplungos a tesztek szerint nem egy kellemes darab. Ettől függetlenül, ha még a héten odajutok áááékhoz, akkor megnézem, mert ennyiért nagyon jó áron adják.
-
inf3rno
nagyúr
-
-
kenwood
veterán
válasz parandroid #188784 üzenetére
Az mindig pikans, amikor egy tobb szazezer,millios darabszamban eladott jarganyrol a sajat,es 1-2 haver tapasztalata alapjan adsz szakertoi tippeket.
Par napja feltettem en is a kerdesemet.
Biztam benne, hogy valami hozzaerto (nepper,autoszerelo stb ...) majd ad valami ertelmes valaszt.
Igazabol nem csak arra, de az azota feltett egyetlen kerdesre sem erkezett valodi hozzaertotol reakcio.
.
Ennek a topicnak kb. annyi ertelme van,mintha megkerdeznek valakitol, hogyan kell gorogdinnyet venni,majd mennenek a piacra utogetni oket.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #188783 üzenetére
Az már egy jó konstrukció. Go to Renault topik.
A kettes széria eleje elég betegágy.peterkeT: nem értem a kérdést. Az a kocsi annyira megbízható volt, hogy be mertem vállalni egy 1800km túrát úgy, hogy a párom 5 hónapos kismama volt.
Kenwood: az általad vágyott szakmai tanácsokat szerintem Facebook típus csoportok tudják szolgáltatni.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz parandroid #188788 üzenetére
Nézz körül az itthoni 500-600 ezres használt kategóriában és egyre inkább öregszik az autópark.
Az elmúlt 16 évben kifizettem pár átírást az olcsóbb kategóriában és voltam pár alkalommal szerelőnél.
Mégane 1, mégane 2, Peugeot 206, 307, fiesta, Ibiza, alfa156, Clio, Swift, golf, Prius, fabia, anyósnak Scenic, utána jazz, anyámnak Corsa, szóval van merítés.[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz SECTORnooB #188776 üzenetére
206 esetében 2003 után, illetve 307 esetében pedig 2005 után volt egy facelift. Kijavították a nagyobb bajokat. Az a lényeg, hogy Bosch elektronika legyen benne. Ne Siemens, Sagem stb.
-
OPiiPO
addikt
válasz parandroid #188786 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kenwood #188785 üzenetére
Ilyen jellegű központosított adatbázis meg merem kockáztatni, hogy gyakorlatilag nincs. Nem sokan vannak, akik filléres autóból üzemeltetnek szemmel látható flottát, hogy közvetlen tapasztalatuk legyen, pláne nem végtelen számú típussal. Van itt a fórumon pár ember, akik a felhasználói tapasztalatokat olvasgatva próbálnak segíteni, hogy elkerülje a nép a veszélyesebb rollereket, de mindenki máshogy ütötte be a fejét (dinnyéből sem mindenki ugyanazt szereti ), nem fogják az összes autót ismerni, csak kapsz pár tanácsot, ha van róla infó. Máskülönben meg adott a házi feladat: goto összes kinézett kocsi fb csoportja/fórumjai, olvasgatni pár napot mindegyikről, aztán egy fokkal jobb lesz a helyzeted. Adott keretből amúgy nettó mindegy, mit veszel, ez már a rozsda birodalma amíg a szem ellát, állapotot kéne nézni, személyes preferenciákat háttérbe szorítva. Ha kinézel mondjuk 2-3 típust, annak már normálisan utána lehet nézni, melyik motort kell elkerülni stb... De a legfontosabb, hogy rozsda ne legyen, ennyiért még előfordul olyan, amit korábban nem is javítottak, akkor viszont érdemes a konzerválással foglalkozni (néha pont a javítások kezdenek megint hamar rohadni). Ha úgyis csak rövidebb időre veszed, akkor egy jó állapotú példány nem fog 2 hónap alatt szétesni. Ilyesmik felmérésére pedig meg kell nézni minél több hasonló autót, különben vakrepülés.
Na és persze obligát 1.9 SDI Polo/Fabia/Ibiza (váltó hiba volt korai időkben, de az már 150-200 ezres futás felett biztosan már vagy javítva lett, vagy a már jó verzió). Mert hiába láttam rá több, mint 2000 autós flottára, egyrészt túl kicsi, másrészt irreleváns neked egy új Focus jellemző kipufogó dob problémája, ami különben is garis, stb, ellenben családban bevált a motor, s ezen felül évekig olvasgatva a fórumokat ezt tudom ajánlani, mint legkevésbé kockázatos motor...
-
Ja, ha annyiért veszünk autót, amennyibe egy 1,5 hetes horvát nyaralás kerül egy négyfős családnak (szállás, útiköltség, belépők, kaja, stb), akkor felmerülnek ilyen kérdések, persze. A továbbgondolás már csak annyi, hogyha egyáltalán felmerül egy ilyen kérdés, akkor elindulnál-e? Egy 500k-s autóval gyakorlatilag bármi történik, az gtk, ott helyben bele is guríthatod az árokba, és nézhetsz helyette egy másikat. Különösen, ha egy külföldi trélerezés is bekerül a történetbe, márpedig ha autópályán áll meg, akkor sanszos. Német autópályapihenőkben mindig van egy-két ilyen rendszámtalanított roncs.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bernel
tag
válasz parandroid #188793 üzenetére
" Egy 500k-s autóval gyakorlatilag bármi történik, az gtk, ott helyben bele is guríthatod az árokba, és nézhetsz helyette egy másikat. "
Árban hol kezdődik a a megbízható használt autó manapság? 1 milliótól vagy feljebb?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #188793 üzenetére
Az autópályás lerohadásról jut eszembe, ismerős szerelő amolyan mobil autójavítást csinál. Ő mesélte, hogy horvát úton csak úgy sorakoztak az autók lerobbanva, és ebből jött az ötlet, hogy lehet megérné matricát venni és csak az úton bóklászva le tudná vadászni a kuncsaftokat, csak valamennyire kéne ismerni a nyelvet hozzá, stb. Nagyjából amúgy ő a tréleres ellentéte, annyira meghenköli a gépet, hogy haza lehessen vinni, és olcsóbban javítani - általában jobban megéri anyagilag.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bernel #188794 üzenetére
Attól függ, mit jelent a megbízható autó. Fillérektől csillagos égig bármi, kis túlzással egy jobb passzban lévő szívóD kettesgolf simán hazajön a világ végéről, max közben GTK-ra rohad a következő műszakiig, mert előtte a nepper gittből fabrikált neki küszöböt de az ugye büdösdizli és fujj, meg nem Euro 7, és ezért 2 évente egy napra BKV-ra kéne ülni helyette, meg mondjuk a fűtést motortérben kell egy golyóscsappal kapcsolni, ami ugye feature, nem hiba
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz parandroid #188793 üzenetére
Az egy izgalmas időszak volt pont az életünkben, akkor volt a párom kismama az első gyerkőccel, ráadásul akkor vettük a kecót, ment a felújítás, szóval másképp voltak csoportosítva a források.
Amúgy igen, elindulnék. Egyrészt azért, mert a szűk családon belül két szerelő is van, másrészt folyamatos és megelőző karbantartás híve vagyok. Nyilván voltak specifikus hibák, ahol piaci árat kellett kifizetnek egyéb szakembereknél, de eddig egyszer sem állt meg úgy autó alattam, hogy tréler vagy vontatókötél segítségével értem haza.Felettem Tin kolléga hozzászólása összefoglalja a lényeget. Vagy így lesz megbízható autód, vagy pedig újat kell venni, garival.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz bernel #188794 üzenetére
Nézd, ha minimalizálni akarod a sz.pást, így csinálod:
1. Meghatározod, mire kell az autó (város, pálya, stb), ez belövi a technológiát és a kategóriát.
2. Keresel a pénzednek megfelelő 5 típust, az internetet használva olyat, ami megfelel 1-nek, és megbízhatónak mondott, és van belőle a piacon elég belőle.
3. Elmész egy autópiacra vagy ahol sokféle kocsi van, beülsz mind az 5-be, kiválasztod ami legjobban bejön.
4. Megnézel a kiválaszott típusból 4-5-öt, hogy legyen összehasonlítási alapod.
5. Megveszed a legjobbat középárban, aminek ismert az előélete, megbízható az eladó, és tudhatóak a hibái. Ha lehet, ne rohadjon kritikus helyen, ne legyen olajos a motor és legyen olajszint, és a váltója is legyen jó (automatánál). Neten találsz ellenőrző listát vásárláshoz.
6. Elmész 2 tank benzint a kocsival, figyeled az olajszintet, a váltót, viselkedést, "megszokod" a kocsit.
7. Ha valami nagyon nem sárkányos, visszaviszed vagy eladod a kocsit.
8. Ha viszont bejött, nincs nagy gond, csinálsz egy teljes vezérlés és szíj/görgőcserét, plusz egy teljes olaj, szűrő és folyadékcserét mindenre, ez lesz egy jó 200e.
9. Használod, és idővel megcsinálod a további szükséges dolgokat (pl. fék, belső dolgok, stb).
10. Rendszeresen karbantartod.[ Szerkesztve ]
-
És így lesz az 500k-s autóból egymilliós. Ha új gumit is veszel rá, meg tele is tankolod, akkor 1,2. És nem vagyok benne biztos, hogy ebben az átírás (regadó, eredetiségvizsga, műszaki) is benne volt. Ha pedig el akarod adni, akkor a piacon ér 400k-t.
Ne érts félre, teljesen egyetértek veled, csak ezt sokan hajlamosak elfelejteni. Aztán jönnek a fittipaldik szemben az én sávomban a csattogó, zörgő, alig fékezett ronccsal, négy különböző mintázatú gumin. De nagyságrendileg ütni az is pont akkorát üt, mint egy rendes autó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest