- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz Khelben #22600 üzenetére
Na lejárd a módosítás:
Az, hogy az erő oldal vagy hosszirányú, tökmindegy, most nem a fék hatákonyságáról volt szó, hanem a gumi és az út közötti tapadásról. (nyilván a mintázat minimálisan befolyásolhat, de most azt hagyjuk) A személyautóknál, ha jól emlékszem, a fék bármilyen erőhatásnál blokkolja a kereket, mert a hidraulika elég erős hozzá (nyilván ha rendes, karbantartott fék van a kocsin) Tehát a guminak két lehetősége van: súrlódik vagy szétszakad. Ha meg kicsúszik a kocsi, az nem a súrlódás csökkenése, hanem a lendület növekedése miatt van. De a csúszáshatárt ha kiszámolod, akkor a tömeg kiesik, hiszen mindkét érték egyenesen arányos vele.
Én sem vagyok fizikus, ezért csak zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem a lendület helyett a mozgási energia kellene a képletbe, az meg 1/2m*v2, tehát kevésbé függ a súlytól, mint a súrlódás. Így aztán a mozgási energia ugyanakkora sebességnél nem tudja túllépni a súrlódási erőt, akármennyit pakolsz a kocsira.
-
-
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22621 üzenetére
Hiába van vízszintesen az elengedés pillanatában akkor is a feje fog hamarabb leérni
Pont ezt magyarázom, hogy a túrót. Ugyanabban a pozícióban fog földet érni, ahogy elengedted, nem fordul semerre a levegőben. Próbáld ki!
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz Winner_hun #22633 üzenetére
Olyan béna vagy, hogy még a gravitációt is elcseszted
-
Khelben
nagyúr
válasz runner 125 #22727 üzenetére
Na mi van, talakozo volt? En akkor jartam arra mikor a swiftet raktak trelerre. A swiftes tert at a kamion oldalara. Amugy mar 40es tabla van, nem 30as de vegulis mindegy. Nem hiszem, hogy gyorsan mentek, mert eletben maradt a srac.
-
Khelben
nagyúr
válasz runner 125 #22739 üzenetére
Nem elozott, egyszeruen nem vette be a kanyart, elaludt vagy a radiot tekergette...
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22745 üzenetére
Én mindig vonalon parkolok a nagy parkolók üres részén. Eddig megvédett a horpadásoktól. Ami 1-2 van, az mind olyankor keletkezett, mikor nem vonalon parkoltam. Tőlem viszont nem fogja senki megvédeni azt a kis buzit, aki hozzáér a kocsimhoz. És még az okozott kárt is fizetni fogja, márkaszervizes áron.
-
Khelben
nagyúr
Elnézést kérni a gazdától? Mégis hogy kerülhet elém egy kutya, amit közterületen csak pórázzal és szájkosárral lehet sétáltatni? Tavasszal egy ismerősnek kiszökött a kutyája, egy autó elgázolta. 40ezer forintot fizettek a kocsi tulajának a lökhárítóért. Panaszkodott, de aztán belátta, hogy itt egy hibás van, ő maga. Én is bevasalnám a kutya gazdáján, ha kár keletkezne a kocsimban miatta.
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22823 üzenetére
"Én pl. simán érzem a kocsit, tudom mit bír, mikor érek oda"
A langlovagok.hu főszereplői pont ugyanezt gondolták magukról. A sebességkorlátozás nem azért van, hogy a bénák betartsák, a magukat ásznak hívők meg ne, hanem azért, hogy védje a közlekedőket. A rendszámtábla bárminemű módosítása, a láthatóságának akadályozása bűncselekmény, amiért börtönt is kaphatsz.
Amikor odaérsz egy sebességkorlátozó táblához, nem az a dolgod, hogy a jogosságát vitasd, mert ezer oka lehet, hogy kitették, olyan is, amit te nem is láthatsz a kocsiból. Egyetlen dolgod van: betartani. Ha meg indokolatlannak látod, akkor lehet jelenteni a közútkezelőnek. Bár ez nem szokás nálunk, csak a hőbörgés megy... -
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22816 üzenetére
2hónapon belül másodjára is megbüntették gyorshajtás miatt hajszálra ugyanott
Ehhez azért kiemelten magas lúzerség kell
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22827 üzenetére
El lehet költözni olyan országokba, ahol nincsenek ilyen szabályok. Ha szerinted Kongóban vagy Nigériában jobb élni, akkor hajrá. Ott senki nem fog traffizni. Esetleg legéppuskáznak, de kresz nincs meg törvények se nagyon.
Ha viszont itt akarsz élni, akkor rád is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint mindenkire. Pont azért, mert nem vagy egyedül, se az utakon, se sehol. Aki meg száguldozni akar, annak ott a Hungaroring. Ilyen lehetőség sincs minden országban. -
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22831 üzenetére
egy újonnan átadott tökéletes minőségű nyílegyenes jól belátható szakaszon
Alap dolog, hogy ilyen helyen betartod a 10-et is, mert 100% hogy mérnek. Érdekes, tőlem még nem szedtek be pénzt gyorshajtásért, akkor ki a lúzer?
A kiemelt lúzerség meg arra vonatkozott, hogy kétszer futott bele ugyanott.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22839 üzenetére
Egyáltalán nem erről van szó. Csak nekem nem derogál betartani a sebességkorlátozásokat. És nem azért, mert az autóm csak 100zal tud menni
Az említett országokban meg pont azért van rend és fegyelem, mert nincs demokrácia. Ott is vannak szabályok, csak nem a közösség érdekében hozzák őket. Ha meg komolyan elhiszed, hogy Iránban senki nem hal meg véletlenül fegyverektől, akkor nem tudok mit mondani...
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22852 üzenetére
mondjál már egyet kettőt abból a rengetegből
Nemrég volt egy nagyobb vasútfelújítás a környékünkön. Az autós annyit vett észre ebből, hogy több földút - főút találkozásánál szépen kitáblázták a 70-50-30-at. Ha jókor ment arra, semmi okot nem látott. Csak épp arra jártak a teherautók. És aki nem tartotta be, az a bukkanó+kanyar után egy teherautó seggében találta magát vagy épp a sárfellhordást takarító munkásokat ütötte el. (azt már meg se említem, hogy mennyire nem divat betartani azt, hogy a belátható szakaszon meg tudj állni...)
Olyat meg sehol nem írtam, hogy minden szabályt betartok.
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22858 üzenetére
Nem tudom, hányszor jártál Bécsben, de én rendszeresen vezetek Ausztriában és én pl olyan rendőröket látok, akik a faluvége táblánál az utolsó ház kerítése mögött állnak és amikor mellé érek, akkor lép ki és irányítja rám a kézi mérőt. Ez pont ugyanaz, mint amikor tábla meg bokor mögé áll a rendőrautó.
Szerinted milyen visszatartó erő lenne, ha mindig mindenki tudná, hogy hol mérnek? A rendőrnek az a dolga, hogy mérjen, az autósnak meg az, hogy betartsa a korlátozásokat. Mindenki foglalkozzon a saját dolgával és akkor senkinek nem lesz belőle gondja. Csak nálunk különösen nagy divat mindig a másikkal foglalkozni és a másikra kenni azt is, amit mi csesztünk el...[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22873 üzenetére
Azt mondtad, le se szarnak, ehhez képest 50%-ban reagáltak a bejelentéseidre. A kis minta meg a te hibád, miért nem hívod őket többször.
Az 5 méteres újságolvasást meg az 1 km-es arcfelismerést meg én is megnézném. Arra szavazok, hogy még a kocsi típusát sem tudod megmondani. -
Khelben
nagyúr
50 helyett 60ért nem büntetnek meg. Azt meg honnan veszed, hogy nem balesetveszélyes a hely? Azért, mert amikor ott jársz, épp nincs baleset? Lehet hogy pont azért nincs, mert rendszeresen ott vannak a rendőrök.
Azzal mire mennél, ha nem a kanyarban állnának? 2 km-re nem látsz el, a lézer rég bemért, mire észreveszed. Utána már hiába lassítasz, a videón látszik, hogy mennyivel mentél.
Pénzt beszedni meg csak attól lehet, aki hagyja. Tőlem nem szedtek még be, persze biztos csak szerencsém volt. -
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22907 üzenetére
Nem a gyorshajtasnak hanem a felvetelnek kell 15 masodpercesnek lennie.
Amugy meg igen, a rendorok ertunk vannak. Sokszor kerultem mar kapcsolatba veluk, (pl. idegen helyen sokkal szivesebben kerek infot rendortol, mint jarokelotol) volt, hogy meg is buntettek, de soha semmilyen panaszom nem volt rajuk. Biztos ez is csak a szerencsem, de csak korrekt rendorokkel talalkoztam. Vagy nem is szerencse, hanem hozzaallas kerdese? Talan ha mindenki normalisan allna hozza es normalisan beszelne veluk, akkor mindenkivel normalisak lennenek? -
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22909 üzenetére
Felvétel indul: sebesség: 90-80-70-60-55-50. Ez 10 mp és akkor még nem is satufékkel. Akkor most mennyi lesz az annyi? 90, vagy 50? Vagy átlagot mondanak a 15 mp időtartamra? Na ez nem volt világos.
Egyértelmű, hogy 90-ért fognak megbüntetni.
Én továbbra is azt mondom, hogy ha mindenhol előre lehet tudni/látni, hogy mérnek, akkor jóval kisebb hatékonysággal tennék. Ne felejtsük el, hogy az objektív felelősség óta évente 400 ember marad életben. Ha te vagy az egyik, akkor mindjárt másképp gondolkodsz a mérésekről.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22933 üzenetére
Az elsőt még megértem, kiszaladt elé, oké. De a többi? Van egy olyan a kreszben, hogy csak annyival mehetsz, hogy a belátott úton meg tudj állni. Ha ott egy teherautóról leesett betontömb vagy egy elektromos hibás, kivilágítatlan autó áll, akkor mit csináltak volna? Idióták.
-
Khelben
nagyúr
válasz dragonfx #22953 üzenetére
Olvasni tudsz? Belátható távolságon belül. Ha 100-ról 70m alatt állsz meg, de a kanyar/bukkanó/köd/sötétség miatt csak 50m-t látsz előre, akkor nem mehetsz 100zal, hiába annyi a megengedett.
A kitétel meg arra vonatkozik, hogy ha mész egy iskola előtt, ahonnan gyerekek rohannak ki a keskeny járdára, akkor hiába látsz el 2 km-re, nem mehetsz 50-nel, mert számítanod kell rá, hogy esetleg eléd kerül egy.De azért jó tudni, hogy vannak olyan emberek, akik nem látnak be egy bukkanó mögé, de azért átrongyolnak rajta, aztán ha áll ott valami, legfeljebb összetörik.
[ Szerkesztve ]
-
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22964 üzenetére
Az értelmezéssel van baj.
"A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül"
Pont. Új gondolat: "és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.".
Ha az lenne, amit itt a kollégák mondanak, akkor nem lenne ott az "és" és így nézne ki a jogszábály: "A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül minden olyan akadály elõtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
De nem ez van a jogszabályban, hanem ott van az a fránya "és"...
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22969 üzenetére
Sokkal prózaibb dologra gondolj: álló kocsisor a kanyar mögött. Ki lesz a hibás, ha beléjük szállsz?
A másik: útra került kő/fatörzs/stb. sötétben. Ki szívja meg, ha nem veszed észre időben?Nem azért találták ki ezt a paragrafust, hogy szívassanak, hanem hogy megvédjenek. Azt a hülyét is, aki magától nem látja be, miért nem mehet sötétben tompítottal 130-cal.
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22975 üzenetére
Azért kaptál jogosítványt, hogy ezeket kb. meg tudd ítélni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Call of Duty: Mobile
- sziku69: Szólánc.
- kissgábor007 károsultjai
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Escape from Tarkov
- Windows 11
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen