Új hozzászólás Aktív témák
-
razzorr
őstag
válasz bitpork #36800 üzenetére
Jajj megint a biciklis-autós harc. Az az igazság,hogy sokat tekerek és sokat vezetek, de szívemben inkább bringás vagyok. Jól látom mindkét oldalt.
De őszintén, az autósnak kutya kötelessége vigyázni a "gyengébbre" de érdekes módon ilyenkor a kerékpár járműnek számít és nyomorultnak le kell(ene) szállnia minden vacak zebránál, de ha oldaltávolságot kellene tartani autós előzés közben,akkor húzzon a bringás a susnyásba tekerni,mert az út az autósoké, ekkor érdekes mód nem tekintik járműnek. Hmmm. Érdekes ez.
Lehet szidni a másikat, de ez a zebra kérdés, szerintem arról kellene szóljon,hogy a zebrán bárki közlekedik,akár gyalog, bringával, gördeszkával,rollerrel,tolószékkel,babakocsival,kézenállva...nekik legyen elsőbbségük,mert az tiltott zóna,ahol az autónak kuss a neve. Ha mindenki szépen átment,mehet ő is. Persze lehet mondani rögtön az átszáguldó biciklisek esetét, de ez legyen egyedi eset, ha elüti akkor majd lefocizzák a bíróságon, de ezért ne kelljen már általánosan tiltani a zebrán biciklizést,mert van 1-2marha. Szerintem.
Tudom nehéz kérdés,de szerintem így kellene.Mai eset autóval. Megy előttem egy csóka 4 sávosban szélsőben,kilöki az indexet balra,majd szépen kanyarodik jobbra,ezzel kb.6autósra hozta a frászt. Ilyeneknek jogsi?!
-
félisten
válasz razzorr #36801 üzenetére
Szo sincs errol, itt senki sem harcol a kerekparosokkal. Egyebkent ha odafigyelnenek magukra legalabb annyira, amekkora szajuk van, akkor nem tortenne ennyi baleset.
De őszintén, az autósnak kutya kötelessége vigyázni a "gyengébbre"
Szerintem a gyengebbnek kellene vigyazni onmagara elsosorban.
nyomorultnak le kell(ene) szállnia minden vacak zebránál,
Elviekben le kell, nem le kellene. Kresz szabaly.
a zebrán bárki közlekedik,akár gyalog, bringával, gördeszkával,rollerrel,tolószékkel,babakocsival,kézenállva...nekik legyen elsőbbségük
Van is nekik, az athajto bringasnak ugye nincs, mivel elviekben tolnia kellene. Egyebkent pedig az elejetol indulva korul kellene nezni, mert nem az autos fog korhazba kerulni, hanem a gyalogos es a bringas.
[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
Az áthajtó bringásnak is elsőssége kellene hogy legyen,mert mi a francot zavarja az az autóst hogy nyomorult hajtja és nem tolja a járgányt, ha a zebra "tiltott zóna" az autósnak. De ez Magyaro.ahol mindenki a másikkal foglalkozik és fáj neki ha valaki dolgába nem ütheti bele az orrát. Amúgy meg egy zebránál várakozó bringás zöldre váltáskor gyorsabban áthalad hajtva és mindenki mehet dolgára,míg ha tolja,akkor feszülten várakozik az autós hogy "mikor tolja már át?!"
Mondjuk a gyalogosok között rendszeresen keresztülszáguldó autósok száma lényegesen nagyobb, mint a zebrán keresztülsprintelő bringásoké.
Autósként és bringásként is az autósokat látom 90%-ban szabálytalannak.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz razzorr #36803 üzenetére
Ugyan biciklizek is és ritkán szállok le, de sosem úgy tekerek át, mit valami vak majom, és minden esetben csak átcsorgok mint egy gyalogos. Érzésem szerint pont azért találták ki, hogy szállj le a bringáról, mert a legtöbben képtelenek lassan menni a bringával, fizikailag nem tudják megtartani. Ebből fakad a legtöbb probléma és ezért nem engedik.
A másik probléma, ha a bringás 30al robban be egy kanyarodó autó elé.. hiába van elsőbbségem én lelassítok..[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
válasz razzorr #36803 üzenetére
A cangást mit zavarja ha le kell szállnia? A cangás milyen alapon akar egyenlő lenni a közlekedésben ha közben több jogot követel amikor az odafigyelésről van szó?
A cangásnak jobb ha a sokkal több fékport és benzin/dízel gőzt szipákol a sok állandóan lassító/megálló és újra gyorsító autótól?
A cangások ha már a gyengébb jogán követelnek, nem akarják ugyanezt megtenni az autósok nevében pl a kamionokkal szemben?
több mint 20 évig bringáztam, és a biciklisek akik túl nagy önbizalommal vannak, akár a szabályosság rovására. Tipikus nemzeti mentalitás: amennyivel kisebb a közlekedésben annál rátartibb és követelőzőbb.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
félisten
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz razzorr #36803 üzenetére
" Amúgy meg egy zebránál várakozó bringás zöldre váltáskor gyorsabban áthalad hajtva és mindenki mehet dolgára"
Itt pont nem erről van szó! Ebben az esetben a gyalogosokkal indul, és így is-úgy is elengedik. De ha kanyarodom autóval, és a bokorból előugrik egy őrült öngyilkosjelölt biciklis, ...
Egyébként nagyon vigyázok a gyalogosokra, különös tekintettel a babakocsisokra! De a gyereket tanítsák meg biciklizés mellett arra is, hogy vigyázzon magára!!!
-
-
Elemental
addikt
-
MaciG
addikt
válasz mephi666 #36797 üzenetére
Értem. Bár szerintem akkor is megtévesztő, hogy ott a biciklisnek is a lámpa, és ha megnézed középen a járdaszigetet, az is két különböző színű térkővel van kirakva (pont úgy mintha kerékpárút lenen a zebra mellett, mert a másik oldali járdaszigetnél meg már csak egy színű "normál" térkő van) és ez a legtöbb bringást szerintem simán megtéveszti így.
negroo: Ki jelent fel? Az utas, mert lassan mész? Gondolom van gps a járgányban és vissza tudják nézni, hogy azért késel-e ,mert főúton mész harminccal, vagy pedig azért ,mert lámpáknál vagy megállókban vártál sokat. De egy szónak is száz a vége, a diszpécser/főnök bármit is mond ami szabályellenes és te megcsinálod, majd gáz lesz belőle TE fogod elvinni a bajt, nem ő. A Margit hidas esetnél szerintem egyértelműen a sofőr volta balfék, én is ilyesmi busszal dolgozom és alap, hogy ott nem fordulunk meg, mert ha betörésgátló letilt akkor ottmaradok...
Más
Ha egy érzékelős szimpla közlekedési lámpa beragad, és már vagy 8-10 perce pirosat ad akkor mi a helyes teendő? Akkor óvatosan át lehet hajtani a pirosnál?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
-
razzorr
őstag
válasz bitpork #36805 üzenetére
Persze hogy jogokat követelnek a bringások, hiszen ők a közlekedés mostohagyerekei, rájuk mindenki nagy ívben tesz. A járdán nem mehet, de az úton se, mert nagyon sok helyen tiltott, vagy ha mehet,akkor a sok marha autós, kamionos centikre megy el mellettük gyors tempóval, mert "mi a francot keres itt a biciklis?"alapon.
A cangást mit zavarja ha le kell szállnia? Ha gyalog akarok menni, akkor gyalog közlekedem, de ha biciklivel,akkor haladni is akarok, minlűél gyorsabban áthaladok biztonságosan,annál kevesebb gázt szívok.
Tipikus nemzeti mentalitás: amennyivel kisebb a közlekedésben annál rátartibb és követelőzőbb. Menj el egy normális nyugati országba és meglátod hogyan kellene működnie a közlekedésnek.
Az a baj, hogy itt mindig mindenki csak a másikkal foglalkoztat, a másik a hibás, ő a tökéletes, ja és a gyengébb dögöljön meg, tipikus magyar mentalitás, sajnos. -
MaciG
addikt
válasz razzorr #36816 üzenetére
Most őszintén, ha tudom, hogy én vagyok a gyengébb (bringás) akkor nem nekem kéne saját magamra figylni elsősorban, és kerülni a balesetveszélyes helyzeteket?
Egyébként meg a legfőbb problémára te magad világítottál rá ebben a mondatodban. "Ha gyalog akarok menni, akkor gyalog közlekedem, de ha biciklivel,akkor haladni is akarok" Ebből a haladni akarásból lesznek a balesetek.
Azt meg tényleg nem értem, ha a bringások egyenlő jogokat követelnek az úton, hogy használhassák, akkor miért nem követelik azt is, hogy ők is hozzájáruljanak ennek fenntartásához? (adók, amiket pl. az autósoktól,stb. beszednek)BANZAII
-
razzorr
őstag
Ez a baj Magyaro.-n hogy csak az általánosítás megy. Akkor én meg a hozzám hasonló több ezer felkészült cangás is ilyen? Csak mert van 1-2 marha? Ez mondjuk elmondható az autósokról is, követési távolságot nem tart, kanyarodni nem tud, sávot tartani nem tud, parkolni nem tud, biztonsági övét nem tudja bekötni, indexelni nem tud...folytassam? És még jogsit is kap, de hogy minek? Jah, mert kifizette az árát és mostmár törvényileg fel van hatalmazva, hogy egy fegyverrel (autó) a kezei között másokat megöljön.
MaciG: nem tudom mikor szerezted a jogsidat, de engem anno arra tanítottak, hogy a gyengébbre vigyázni kell. Az adók meg Pont a bringás miatt lesz tisztább levegő, kisebb dugó, ami szerintem kicsit fontosabb mint pár ezer Ft.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
Demagógia. Nem csak az autósok adójából épülnek/javulnak az utak, ha csak abból épülnének, már nem is lenne út... Kérdezz meg egy közgazdászt nyugodtan. Az összes dolgozó ember adójának jókora része bele van feccölve, a gyalogostól a pilótáig. Amúgy az államnak 2x annyiba kerül egy autós, mint egy gyalogos, ezt se felejtsd el. Még úgy is, hogy az autósokról mindenféle adót lenyúznak még.
Az meg a másik,k hogy Te honnan tudod, illetve mi alapján döntöd el, hogy egy bringásnak, aki az adott pillanatban éppen kerékpárral közlekedik, nem áll-e 2-3db V8-as, 5.7literes amerikai cirkáló otthon a garázsban, amelyek után 6x annyi adót fizet, mint Te?
A KRESZ pedig arra az alapelvre épül, hogy a nagyobb közlekedő figyel a kisebbre, és védi azt. Ez csak tőlünk nyugatra működik, éltem Münchenben, kerékpárral jártam, és még csak az esélye sem legyintett meg egy alkalommal sem, hogy nem kapom meg pl. az elsőbbséget ott, ahol az nekem jár. Ellenben itthon már annak is örülsz, ha áttekersz Budapesten úgy, hogy nem csapnak el.Lauda, mutass egy, azaz egy darab szabályos autóst nekem. Komolyan. Menjünk ki valahova, és mutass nekem egyetlen autóst, aki mindenben megfelel az előírásoknak.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
MaciG
addikt
válasz razzorr #36819 üzenetére
Vannak normális bringások ez biztos, de ha most kimennék az utcára és megállítanám az első 10 autóst és az első 10 bringást, akkor a bringások lennének azok akiknek gőzük nincs a kreszről, illetve náluk lennének hiányosságok közlekedésbiztonsági szempontból. Vagyis maga az arány ami nem mind1, mert balfaxok mindenhol vannak.
tatabike : Persze ,hogy nem csak abból, de ez csak egy példa volt arra amit Lauda is említett, hogy jogokat akarnak kötelezettségek nélkül.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Dio111
tag
Azért kicsit azon is el kellene gondolkodni a bringásnak, hogy az adott zebrát mennyivel elöbb éri el mint a gyalogos, magyarán az autósnal lehet még a látókőrében sincs tehát abszolult nem tudja az autós, hogy 2 mp mulva a biciglis a zebrán át fog hajtani de aztán majd a gumiparagrafus majd rajta csattan.
Mondom mindezt úgy hogy mindkét félként résztveszek a forgalomba. Igen is sok helyen semmi keresnivalója nem lenne a biciglisnek föleg az ő érdekében. Pl érdekelne ki volt az az idióta aki szerint a buszsávot és a bicigliutat össze lehet vonni. -
razzorr
őstag
Maradjunk annyiban, hogy autósként is és bringásként is látom a problémákat és lehet mindenhol általánosítani, de sajnos az autósok nagy része nem kerékpározik,így lövése sincs, hogy milyen veszélybe tudja sodorni a bringást, és teszi mindezt úgy hogy észre sem veszi mit tett.
-
tatabike
őstag
válasz Dio111 #36823 üzenetére
Járdán nem kerékpározunk, ergo nem kerülhet hivatalosan a zebrára a kerékpáros, csak ha tolja, az meg már gyalogos. Ha kerékpárral megy át, nincs elsőbbsége. Amúgy a Kresz nem tiltja azt sem, hogy akár autóval megfordulj a zebrán, tehát nem hiszem, hogy a kerékpár ne mehetne át, csak éppen nem lesz elsőbbsége, mint a gyalogosnak.
MaciG, állampolgárok, mint Te, ugyanolyan vagy akár nagyobb kötelezettségeik vannak, mint Neked. Akkor miről beszélünk? A kerékpáros sem törvényen kívüli.
Amúgy nem védek én senkit, 24 éves a jogsim, 25 éve bringázok, és kamionsofőr leszek. 3 évig voltam kerékpáros futár. Rühellem a kocabringásokat, a szabálytalan autósokat, és a kretén gyalogosokat.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
razzorr
őstag
válasz tatabike #36825 üzenetére
"Rühellem a kocabringásokat, a szabálytalan autósokat, és a kretén gyalogosokat"
És ezekkel vannak tele a nagyvárosok, látástól mikulásig.Ez a vita örök és visszafordíthatatlan, én is éltem pár évet Németben, ott szerettem meg a cangázást. Hú de jó volt ott tekerni...
-
félisten
válasz razzorr #36824 üzenetére
Az a gond szerintem, hogy te elkonyvelted magadban, hogy az autosok 90%-a szabalytalan es mindent ennyire sarkitva is allitasz be. En azt latom, hogy az autosok es a bringasok kozott is vannak szabalykovetoek es szabalytalanok. En bringazom es autozom is sokat es egyaltalan nem tapasztalom, amit irtal. Mindket oldalon vannak jo dolgok es siralmasak is. En mindig odafigyelek a bringasokra, mikor autozom, mikor bicozok, akkor meg elsosorban a magam biztonsagat helyezem eloterbe, nem azt, hogy hol van elsobbsegem es hol nincs.
-
válasz tatabike #36821 üzenetére
Tisztelettel kérném a hivatkozást a 2x annyiba kerül forrására!
Nem lehet azt mondani hogy a biciklis ugyanannyival járul hozzá ( ha csak biciklije van!) bármihez, mivel az autós az üzemanyagon keresztül "elméletben" az útadóját is fizeti amit meg az állam ugyanúgy ahogy más adók esetében, mindenre elhasznál csak arra nem amire ki lett találva. Ezért is keresztelték át. Tehát ebben az esetben egységnyi adófizetésről kell beszélni, aminek kapcsán szvsz az autós jóval nagyobb befizető.Elhangzott itt az is hogy a kisebbre kell vigyázni. Ezzel nincs addig baj, amíg a kisebb nem él ezzel vissza! Az autósoknak is megvannak a selejtjei -ez a topic és éppen erről szólna-, ugyanakkor a fizika sokkal több mindenben korlátozza őket mint az egy nyomtávon közlekedőket. De egy szó mint száz: az hogy én vagyok a gyengébb, nem felhatalmazás semmire, pláne nem a szabályok semmibevételére és mint ilyen nem lehet ultima ratio.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
tatabike
őstag
válasz bitpork #36828 üzenetére
Jó, nézzük a másik oldalról. Mennyit rombol egy autós, és mennyit egy kerékpáros/gyalogos? Nagyságrendileg persze, hogy eltérőek a befizetések, na de a visszavett rész is eltérő, sőt...
Igen, a kisebb ne éljen ezzel vissza. De a nagy visszaélhet vele, hogy Ő egy 1-1.5 tonna kalitkában ücsörög, a másik meg egy 10-15 kilós fémdarabon ül?
Amúgy engem azért sem izgatnak ezek, mert fejlettebb helyeken már rég bebizonyosodott, hogy a városi közlekedés normálisan csak kerékpárral/tömegközlekedéssel oldható meg. Nem tudom, miért kellene azt gondolni, hogy itt majd nem ez lesz a tendencia. Továbbá nem értem azt sem, hogy a közlekedők nagy része miért ragaszkodik olyan görcsösen az autóhoz, amikor bárhova megy, mikor számtalan alternatíva létezik már. Jah, hogy lusták, bocsi...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
razzorr
őstag
válasz tatabike #36830 üzenetére
Nem lusták, itthon az autó tesz valakit azzá, ami (szeretne lenni) meg az ájfón Egy presztizs, míg a biciklis csak csóró hülyegyerek lehet. De a holland miniszter érdekes mód biciklivel jár melózni, meg még ki tudja hány haladó szellemiségű nyugati emberke.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
Te merrefelé közlekedsz amúgy az országban, már ha nem titok? Mert régiónként igencsak eltérőek a körülmények.
razzorr, na igen, én is ismerek olyan "csóró hülyegyerek" biciklistát, akinek cégei vannak, és többe került egy bringája, mint egy középkategóriás autó a szalonból... Ja, és nem egy biciklije van.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
MaciG
addikt
válasz razzorr #36824 üzenetére
Ne haragudj, de szerintem legtöbb bringás saját magát sodorja veszélybe azzal, hogy nem száll le a zebrán, mert ő "haladni" akar, vagy hogy este lámpa nélkül teker és még sorolhatnám. Itt pl. a hídról lefele napi szinten látok bringásokat áttekerni 2 egymást követő piros lámpán, és akkor még nem beszéltem arról mikor jobbról előzik a buszt. És akkor ezek után mondd azt, hogy nem ők keresik a baj.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
válasz tatabike #36830 üzenetére
Szavakat nem találok arra hogy"mert lusták"! Nem csak hogy butaság ismeretlenül megítélni mást és a helyzetét, de olyan rosszindulatot is feltételez, amivel , részemről legalább is , foglalkozni nem akarok ettől a ponttól!
Az is látszik, hogy nagyon kevés külföldi tapasztalatod van, mert amit ennek kapcsán írtál megint égbekiáltó butaság. Nem tudom hogy a neved mennyire kötődik a foglalkozásodhoz de én nemrégen adtam el több mint 5k darab Raleigh kerékpárt. Úgy gondolom van rálátásom. És még csak árnyékában sem egyezik az általad leírtakkal.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tatabike
őstag
válasz Dio111 #36834 üzenetére
Ez a baj, hogy bringázik a járdán. Sőt, van itt egy bringás fórum, ahová pont ezért nem járok már, mert ott szinte propagálják a járdázást, hogy mert az nem tilos, mert nincs is rá igazi tiltás a Kresz-ben, csak egy gumiszabály. Na hát, gumiszabály ide vagy oda, ha gyalogosan tipegek a járdán, és jön egy bringás, aki amúgy nyugodtan mehetne az úttesten, és rám csenget, vagy beszól, hamar az árokban találja magát.
Múlt héten este a sógoromat a járdán csapta el egy kretén bringás, egy mellékutcában Érden, ahol évente két autó jár, és még fel volt háborodva, hogy a gyalogos a járdán miért nem néz körül... Na ilyenkor kicsit szégyellem, hogy bringás is vagyok, de hát ez van, kreténekkel van tele ez az ország mindenhol...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Bati0501
őstag
Hogy kerül biciklis a járdára,ha a KRESZ nem engedélyezi a járdán való kerékpározást?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Oda van felfestve a bicikliút.
Ennyire egyszerű. -
Dio111
tag
válasz tatabike #36837 üzenetére
Persze, hogy ott is mennek de mint az ...
Tisztába vagyok vele nem is tudnám a számát, hogy mennyi cangást vasalhattam volna már ki.
A meglátásom az hogy vidéken az öreg akibe van vagy 100 bár nyomás 1 kormányon a demizson a másikon a gázpalack sokkal "jobb" mint a sok pesti cangás, na arról a nem is tudom minek nevezem akik olyan biciglivel közlekednek ami 1 db fék sincs na nem azért mert rossz vagy ellopták direkt leszerelve róla minden váltó fék stb mert így könnyebb pff na ezek aztán amik rendessen kiakasztanak.Bati0501: De ha oda van felfestve akkor van külön lámpád akkor mit keresel a zebrán???????
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Dio111 #36840 üzenetére
Ezért:
[link]Ez pedig ugyan az az út,csak kicsit odébb:[link]
Elegánsan meg van oldva,h bicikliút vége zebra előtt és bicikli út kezdődik a zebra után.
Illetve az is látszik,h milyen széles a járda és a bicikli út.Azokat nevezik fixiknek.Am van rajtuk fék,kontrásak.
Amiken "már" van fék,azok az SS-ek (single speed). -
Dio111
tag
válasz Bati0501 #36842 üzenetére
Na pont itt lövöd magad fejbe
Az elsőn gyönyörűen ott van a zebra mellett a bicigliút felfestve, a másikon pedig gyönyörűen ott van a kerékpár út vége tehát szedd le a segged a cangáról és mint egyszerű gyalogos tipegj át a zebrán!Ja amúgy meg talán megtudok ismerni 1 kontrás biciglit ezek mind régi versenybicigliből vannak átalakitva még a kormányt is megfűrészelik.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Dio111 #36843 üzenetére
Magamat?
Tehát az már nem zebra,mert nem ér odáig a fehér csík?Elméletileg igen,de gyakorlatilag?
Szóval ha a gyalogos nem a zebrán megy át,hanem a zebra szélétől 50cm-re lévő bicikliúton zöld jelzésnél a gyalogosoknak,akkor a rendőr megbüntetheti,h ott megy át az úton,ahol nincs erre kijelölt gyalogátkelőhely.
És ha a biciklist azon a fél méteres sávon ütik el,akkor megy az autós a bíróságra/börtönbe,míg ha
a bringás érintette a fehér vonalat,akkor ő megy a bíróságra.Vagy nem.
Ha vetted volna fáradságot,h bepötyögöd kis ujjacskáiddal,h fixi - vagy jobb egér google keresés,h ne fáradj..-,akkor láthatnád,h mi a helyzet.
És versenybicikli sincs,hanem országúti (outi) van,de tudom,régebben így használták.
:3 -
TaaT
veterán
válasz Bati0501 #36842 üzenetére
"Azokat nevezik fixiknek.Am van rajtuk fék,kontrásak."
A fixin nincs fék.
De hogy a témához hozzászóljak. Amikor kikerültek ezek a táblák a zebrákhoz. [link]
Akkor láttam egy képet hogy hollandiában hogy van ez a dolog szabályozva (ha valaki megtalálja ezt a képet belinkelhetné)
És volt egy olyan kezdeményezés is hogy ha a bringáról le kell szállni akkor a kocsiból is szálljon ki a sofőr és tolja át a kerezteződésen, erről volt egy vid, sajna azt sem találom. (ha azt is megtalálja valaki azt is belinkelheti.)[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Dio111
tag
válasz Bati0501 #36844 üzenetére
Mondjuk van 1 olyan könyvecske, hogy kressz azt nagyon ajánlanám a figyelmedbe de mit profi biciglisnek ezek a dolgok feleslegesek.
Nemtudom mióta koptatod az aszfaltot de nem olyan régóta az biztos de kérdezd meg apukádtól mi az a versenybicigli majd ő elmondja.Taat: ha az autós hosszába megy át a zebrán akkor egyetértek
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
Akkor mindent vegyünk ilyen komolyan,de tényleg.
TaaT: Igen,de mivel nincs rajtuk szabadonfutó,ezért ha úgy csinálsz,mint a kontrás biciklivel,akkor lassulsz: [link] (ezt a technikát 1.40-től mutatja)
Talán így van helyesen megfogalmazva.Dio111: Most miért,mit írtam helytelenül?Tényleg úgy van nem elméletben,nem?A gyakorlatra kérdeztem rá.
Am nem kell megkérdeznem,mert tudom,megtanultam.
Tudod,tanulni nem szégyen,még fiatalabbtól sem...[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz Bati0501 #36848 üzenetére
"ezért ha úgy csinálsz,mint a kontrás biciklivel"
Tudom de ezt akkor sem nevezem féknek (a KRESZ sem venné annak), kb mint amikor a BMX-es bedugja a cipőjét az első kerék és a villa közé.
Az öreg mamikák meg úgy állnak meg néha hogy leugranak a bringáról menet közben, az sem fék.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!