Hirdetés
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- EAFC 25
- Call of Duty: Black Ops 6
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- PlayStation 5
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Nintendo Switch
- EA Sports WRC '23
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
eldoble
aktív tag
Azért ezt nem mondanám, érdemes eszmecserét folytatni erről a témáról, tapasztalatokról.
Abban igazad van, senki nem kötelez, hogy márkaszervizbe vidd az autód, de az messze van a tisztességtől, hogy egy szimpla olajcserére kiszámláznak 32e forintos óradíjjal 2 órát, az alkatrészeket meg 5x áron ...A pollenszűrőt 16e forintért adták, a Nipparts 1320 forint [link]
a japanparts 1600 forint [link]
a drága Bosch 5600 forint [link]
a maxgear 2000-4900 forintig [link] , több mint durva...[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #6704 üzenetére
Mitől jobb a gyári, azon kívül, hogy 10× többe kerül?
Főleg egy pollenszűrőből, aminek semmi műszaki szerepe nincs azon kívül, hogy ne fújja az arcodba a port, leveleket és dölgött legyeket. Nem fog elromlani az autó, ha olcsóbbat raksz bele, és pontosan ugyanúgy megfogja az 1320 ftos is a port, leveleket és dölgött legyeket.Ha meg érzékeny/allergiás vagy, úgyis a gyárinál komolyabb aktív szenes utángyártott szűrőt kell venni.
-
addikt
válasz Moleman #6705 üzenetére
+1
kizártnak tartom, hogy két sima papírszűrő között óriási különbség lenne az utastérben
az aktív szenes VS. sima az már egy másik sztori, mi is aktív szeneset veszünk, de a feleségem allergiás
emellett akár 90%-al csökkenti az NO2 bejutását, és a szagokat is szűri“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tag
válasz Moleman #6705 üzenetére
Sehol nem allitottam hogy jobb/roszabb lenne. Ha magamnak cserelem ebbol en sem gyarit veszek, mig olajszurobol igen (ott is jo lehetne az utangyartott, de nem lenyegesen dragabb a gyari).
Arra reagaltam hogy a markaszervizben cserelt gyari alkatresz arat hasonlitgatjak magyar webshopbol rendelt utangyartott alkatreszek araival.
A konkret tapasztalatokrol mar irt aki szeretett volna, magan az arkepzesen nem latom ertelmet ennyit rugozni. Lehet kerni arajanlatot tobb helyrol is, meg ahogy irtak mar elottem is, nem kotelezo markaszervizbe vinni az autot...
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #6707 üzenetére
Azért hasonlítgatjuk, mert gyakorlatilag ugyanazt a pollenszűrőt adja a márkaszerviz 10× drágábban, ami minden kétséget kizáróan tisztességtelen, ennek ellenére örökké így fog maradni, mert mindig lesz olyan madár, aki kifizeti. Pedig a pollenszűrő nem garanciális feltétel, nem kötelező kérni a cseréjét. És házilag kicserélni sem nehéz, 3-99 éves korig bárki meg tudja csinálni.
De nem csak a márkaszerviz, a maszek szerviz is ugyanezt csinálja kicsiben, legutóbb megmondtam, hogy pollenszűrőt ne cseréljenek, mert otthon vár az új, majd kicserélem magamnak. Ennek ellenére megvette a 900 ftos pollenszűrőt, aztán egy ügyfeleknek szánt "árlista" alapján kiszámlázta 4000-ért, mondván, hogy "megnézte, koszos volt, kicserélte". Miután megkértem, hogy meg se nézze. Ezért nem viszek már semmilyen autót senkihez.
#6706 f4lcon
Kétségtelen, hogy hasznos az aktív szenes cucc, ha mondjuk a pesti dugóban állnék minden nap 1 órát, akkor én is beruháznék rá. -
Lipton
őstag
válasz Uyuarasy #6707 üzenetére
A markaszerviz meg olcsobban kellene kapja a mennyisegi kedvezmenyek miatt, nem dragabban nyilvan ez az uzlet benne, hogy aranyaron adjak... olajat eleve hordoban veszik sok helyen.
Mazda cx5 elso tarcsa+betetre a markaszerviz mondta, hogy nem a "gyarit" teszik bele, hanem a mar jo ideje hasznalt utangyartott tipust, mert a gyari neha elkezd csikorogni es akkor csak cserelni kell garanciaba... nyilvan lehet, hogy ezen akar tobbet keresnek mint a gyarin, csak kellett valami bullshit a vevonek
-
nyepi
tag
Egyáltalán nem áll szándékomban védeni a márkaszervízeket. Tényleg vannak irreálisan drágák is. Dolgoztam maszeknál is, márkaszervíznél is. Azt viszont tudni kell, hogy a márkaszervíznek rengeteg kötelező költsége van. Rengeteg szerszámot meg kell venni, mind gyári, horror áron. Muszáj pl. szőnyeget venni kamera kalibráláshoz. Több száz euró. Egy évben jó, ha 4-szer, 5-ször használjuk.Rengeteg a kötelező képzés. Szerelőnek, értékesítőnek, munkafelvevőnek (nem ingyenesek). Az összes szoftver legális. Nincs tört autodata és társai. A dolgozók be vannak jelentve, kötelező "X" db. autót megvenni, akkor, is ha egyet sem tud eladni, stb. Ennek mind költsége van. Gondolom itt senki sem a másik két szép szeméért dolgozik.
Nyugodtan lehet otthon szerelni, aztán ha valami félresikerül meg szaladni, meg segítségért menni a márkaszervízbe. Kérni egy hibafeltárást, megígérni, hogy visszajövök a javításra jövőhéten, aztán miután megmondják a hibát, vissza se nézni. Lehetőleg ingyen.
Az meg nem korrekt, hogy a legolcsóbb webshopos nipparts, meg japanparts meg würtemberges szarokat hasonlítjuk a gyárihoz. A különbség csak annyi, hogy amikor a prémium alco szűrőt berakod, ami 1-2 mm-rel szélesebb, akkor begyűrődik és nem fog szűrni, vagy a fasza sidem hátsó lengőkar szilent megfordul a lengőkaron, mert precízen van méretezve és gyártva, mert a gyárit sokkaljuk. Aztán ameddig visszaküldjük a Bárdi a szilentet és várjuk a másikat, az autó beragadva áll az emelőn.
És nyilván a márkaszervíz is egy láncszem a kereskedelmi láncban, így nyilván drágább lesz, mint egy webshop.
Tényleg kíváncsi lennék, hogy ki mit és hol dolgozik. Reggelig lehetne sorolni az olyan szakmákat, amiket az ember sokall (magánrendelés, ügyvéd, fűtésszerelő, burkoló, masszőr, stb.)
Ez persze csak az én véleményem, viszont ez jó pár éves tapasztalaton alapszik.
Kellemes hétvégét minden kedves Mazdásnak. -
eldoble
aktív tag
A gond az, hogy ezeket a költségeket tisztességtelen módon az ügyféllel akarják megfizettetni, mégpedig úgy, hogy 32e forintos óradíjjal dolgoznak és a 30 perces (lehet sokat mondtam...) munkára (egy szimpla olajcsere) 2 órát számláznak.
Én gépészmérnök vagyok, de esélyem sincs a munkám óradíját 32e forintért eladni, úgy, hogy a 30 perces munkára 2 órát mondok, így a havi bevételem ugye 168 x 32e x4 (mert ugye 2 órát számlázok, de 0,5 óra alatt elkészülök) = 21,5 millió ...
Az alkatrészárakról nem tudok részleteket, de egy biztos, 16e forintért adott (reméljük gyári) pollenszűrőn az előzőek ismeretében és azt tudva, hogy normális minőségű utángyártottat lehet kapni már 2e forintért is biztos van hasznuk ...
[ Szerkesztve ]
-
nyepi
tag
válasz eldoble #6711 üzenetére
Miért, mégis kivel kellene kifizettetni? Vagy veszteséggesen kellene működnie?
Azért ez megint ki van kicsit sarkosítva. Nem tudom felétek, hogy dolgoznak, én csak az én munkahelyemről tudok nyiltakozni. De nálunk egy szimpla olajcsere, ha pl. csak egy köztes olajcserét kér az ügyfél nem karbantartást, akkor pontosan 0.5 óra van kiszámlázva.
Ha éves szervíz van, az 1.2-1.7 óra, de ebben pl. a fiatalabb autóknál benne van az assistance ára, öregebb autóknál pedig ebből lejön 10-30 % kedvezmény. Ilyenkor azért kap egy komplett átvizsgálást, folyadékok mérését, guminyomás beállítást, stb. És nem, az nem úgy működik, hogy egy olajcsere fél óra, akkor abból egy hónapban megcsinálok 336-at. Ez nonszensz.[ Szerkesztve ]
-
eldoble
aktív tag
"... kivel kellene kifizettetni?..."
Azért pontosítva: "tisztességtelen módon az ügyféllel akarják megfizettetni" ezt írtam.
A tisztességtelen módon van a hangsúly, arra gondolok, hogy dolgoznak rajta 30 percet, (de lehet 1 óra is és 1,2 is) akkor a számlán ne legyen 2 óra és az szorozva 32e -el, akkor írják ki, óradíjunk 128e forint, dolgoztunk az autón 0,5 órát, szorozva akkor 128e-el, tessék, munkadíj: 64e forint."Nem tudom felétek, hogy dolgoznak ..."
Én, sajnos nem tudom ezt megtenni, mint írtam:
Én gépészmérnök vagyok, de esélyem sincs a munkám óradíját 32e forintért eladni, úgy, hogy a 30 perces munkára 2 órát mondok, így a havi bevételem ugye 168 x 32e x4 (mert ugye 2 órát számlázok, de 0,5 óra alatt elkészülök) = 21,5 millió ...[ Szerkesztve ]
-
nyepi
tag
válasz eldoble #6713 üzenetére
Kicsit kezdem parttalan vitának érezni a dolgot.
1, mutass már kérlek egy számlát, ahol egy egyszerű olajcsere (nem karbantartás!) munkadíja 2 óra. Megelőzve a neten terjedő urban legendeket.
2, ha bemész egy márkaszervízbe, látod, hogy az autón a szerelő max. fél órát dolgozik (hozzátéve, hogy az a fél óra, nem fél óra, mert, mint említettem dolgozik rajta egy munkafelvevő is és egy raktáros is. Bármennyire hihetetlen ők is fizetésért dolgoznak) és utána átnyújtanak egy számlát, két munkaóráról, akkor miért nem kérdezed meg, hogy "Jó napot kívánok, egy félórás munkáért miért fizetek kettőt?"?
-
Moleman
addikt
Én egy túlárazott SQL programozó vagyok, 70-80 ezres óradíjat fizetnek az ügyfelek a munkámért. De ők nem csóró magánszemélyek, hanem olyan vállalkozások, akik ezt bőven kitermelik, így is megéri nekik. És mi nem boltban is megkapható termékeket értékesítünk tovább drágán, jó drága munkadíjjal, hanem saját fejlesztésű szoftvert, egyedileg testreszabva. Kicsivel több a hozzáadott érték, mint egy pollenszűrőcserénél. Persze tudom, nyilván úgy van beárazva az általános óradíj, hogy a legbonyolultabb munka is megérje.
Sokféle Japanparts, Nipparts, Jakoparts, Filtron, Bosch, Mann, K&N utángyártott szűrőt próbáltam sokféle autóban, egyik sem volt eltérő méretű vagy láthatóan/tapasztalhatóan rosszabb minőségű, mint a gyári.
A K&N nyilván nagyságrendekkel jobb minőségű, mint a gyári, pedig csak 2.5× annyiba kerül.
De elhiszem, hogy találkoztál rosszul sikerült darabokkal, főleg ha naponta 20-at látsz, nem évente egyet. -
dokee78
félisten
2010-es 3-as Mazda,mennyire tartós?
Vagy ezek már nem hajlamosak rozsdásodni? -
DDaniel
tag
lopás elleni védelemre van valakinek az elérhető megoldásokkal kapcsolatban valami tapasztalata, preferenciája? Az is érdekelne, hogy mennyire lehetett hozzáilleszteni a Mazdához, mennyire kellett "belenyúlni" (elvileg úgy tudom a garanciát nem befolyásolhatja, ha nem a szerelés okozza a bajt, de azért jobb a békesség).
-
addikt
ugyanarra a szervizre kértem ajánlatot két budapesti és két vidéki szervizből, kb 30%-al olcsóbb ajánlatot kaptam a vidékiektől (mindkettőtől). ja, meg két NEM márkaszerviztől is kértem, akik még a vidékinél is pár forinttal olcsóbbak voltak. feltételezem, hogy a vidékinek ugyan azt a szőnyeget kell megvenniük mint a pestieknek, sőt azt is, hogy kevesebb autót adnak el, szóval azon sem hasítanak irgalmatlant
és bár én nem az autóiparban dolgozom, öcsém igen, így van kevés rálátásom arra, hogy gyári beszállítóként mit adnak még el (ugyanazt, vagy jobbat) olcsóbban más márkaneveknek... hogy a legtöbb nagykernél elérhető Maxgear fékbetét és a Quaro Premium fékbetét között SEMMI különbség nincs, csak a lengyel forgalmazó akart egy "minőségi" márkát, amin nagyobb haszna van.
kicsit nagyon kisarkítottad a példádat a márkaszerviz és a sarki Jocó közé, de bizony vannak félúton autószervizek, akiknél nem kell kifizetni a márkaszerviz prémiumságát olyan alapvető dolgok esetében, ami nem igényel különösebb szakmai felkészültséget vagy műszerezettséget, esetleg speciális szerzszámokat - mint a vitát kirobbantó pollenszűrő csere, vagy akár egy fékbetét csere.
és értem, hogy a munkáknak a gépben X óra az elkészülési ideje szabály szerint, de talán lehetne ezt rugalmasan is kezelni, nem csak úgy, hogy a vevő azt érzi át van rázva. azt is elmondom miért gondolom így: bár a vidéki márkaszerviz olcsóbb volt, mint a pestiek, mégis 115 ezer forint az olajcsere, olajjal. a 0w-20 olajat annyiért adják literét, amennyiből majdnem 5 litert veszel a neten. a szűrő 2x áron van a legdrágább MANN szűrőhöz képest (pedig valószínűleg pont a MANN gyártja). és a munkadíj is 17.500 nettó per óra.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nyepi
tag
válasz Moleman #6715 üzenetére
Tehát akkor a 70-80 ezres óradíj nem sok, de a 30 ezres igen. Megpróbálok pontokba szedve reagálni, aztán én ezt elengedem, nem rakok bele több energiát.
-a márkaszervíz sem a szétrohadt, 400 k-t futott GG-s 6-osokra alapozik (nem megsértve senkit, nekem is az van ), hanem az 1-4 éves CX-5-re, 30-ra, 60-ra. Azt gondolom, hogy aki meg tud venni egy 10, vagy akár a 20+ milliós autót, az ki tud fizetni egy 120 k-s szervízt is.
-elhiszem, hogy nagyobb a hozzáadott érték nálad, mivel nagyon speciális szaktudást igényel. De remélem Te sem gondolod komolyan, hogy a márkaszervíz egész nap csak pollenszűrőt cserél Szerintem, ha arányaiban nézzük, akkor én mondjuk egy hónapban, 160 munkaórával kisebb százalékban tudok kiszámlázható munkát végezni, mint Te. Nekem rengetegszer kell problémát megoldanom, keresni, árajánlathoz állapotot felmérni, stb. Ha van pl. egy kommunikációs hiba, ahol egy napig keresek kontakt hibát, arra bizony nincs kiszámlázva 8 óra. Ha garis, max. 1, ha nem akkor max. 2-3 óra van kiszámlázva. Emellet egy műhelynek (szerintem) sokkal nagyobb költsége van, mint egy IT cégnek. Nálunk a kb. 45 dolgozóból kb. 25 produktív dolgozó, szóval itt is nagy a plussz költség. Szerintem nálatok ez nem így van. Ezt kell behozni a tervezhető, egyszerű szervízeken. -
nyepi
tag
Szerintem itt már kicsit eltértünk a témától. Én is drágálom a márkaszervízt és én sem vinném oda az autómat, csak addig, amíg garis.
Vannak nagyon jó szervízek és szerelők maszekban.
De alapvetően nem az árról indult a dolog, hanem a márkaszervízben biztos átbasznak hozzáállásból. Én csak a saját munkahelyemről tudok nyilatkozni, de nálunk olyan KIZÁRT, hogy olyan munka legyen kiszámlázva, ami nem lett elvégezve. Ezt kikérem magamnak. Ha egyszer megfosatott egy gyros, attól még nem kezdem teleszemetelni a netet, hogy ne egyetek gyrost, mert a gyros fosat!
Az árak ilyenek manapság mindenhol. Egy burkoló nem dolgozik 10 k/m2 ár alatt. Egy 20 m2-es garácst leburkol egy nap alatt, és emásik 1-2 óra alarr kifugázza. A masszőr, akihez járok másfél óráért 17 k-t kér. Ott hol vannak a költségek? Mekkora a hozzáadott érték?
Ha Bp-n az emberek 30 %-al többet keresnek, akkor miért baj, ha a szolgáltatás is annyival drágább. Egyszerűen nem értem. -
tag
Magyarul vannak normalis markaszervizek, amit ertekelesek alapjan elore meg is lehet nezni...
Nem a pollenszurobol indult az egesz, hanem onnan hogy kollega autojan elvileg fel orat dolgoztak, erre meg kapott egy meretes szamlat is es nem ott kerdezett utana, hanem itt megy az anekdotazgatas mindenkitol...
Ha mar videki markaszerviz, bedobom az en tavalyi szamlamat:
Nyilvan be tudnam olcsobban is szerezni az alkatreszeket, a csere sem nagy muvelet, csak ha mindenki ezt csinalja az hosszutavon nem vezet jora.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #6722 üzenetére
Ez tényleg egy korrekt számla, igen, a légszűrő extra, de a többi a legjobb maszekban sem lenne olcsóbb.
#6720 nyepi
Nem, félreértettél, pont ezért mondtam, hogy én is túlárazott vagyok, szerintem a 70-80k nagyon sok. Viszont a külföldi nagyvállalatoknak, akik ezt kifizetik, nekik így is megéri. De az nálunk is előfordul néha, hogy ülök fél napot egy ismeretlen kód fölött, hogy megértsem, mit csinál, és azt nem számlázzuk ki.Amúgy teljesen megértem a márkaszerviz árképzését, az egyszerű munkákkal lehet tervezni, és úgy kell beárazni az óradíjat, hogy sose legyen veszteséges - lehetőleg még akkor se, ha 8 órát vadászod a kontakthibát. Azt kicsit furcsállom, hogy az ügyféltér "nem produktív" dolgozóit is a szerviz bevételéből kell kifizetni, de gondolom így alakult historikusan.
(Amúgy tényleg nem produktívak azok a dolgozók. Emlékszem 20 éve még mindenhol tök kedvesek voltak, pedig gyerekfejjel, friss jogsival mentem szórakozásból kocsikat próbálgatni. Az utóbbi 10 évben viszont szinte mindenhol nagyon ellenségesek voltak, oda se jönnek maguktól, hogy mi kéne, és a Suzukit leszámítva sehol nem sikerült előzetes időpontfoglalás nélkül tesztvezetni, pedig egy ügyfél se volt rajtam kívül. Érthetetlen. )De ez egy másik probléma, hogy az átlag magyarnak drága az óradíj, az eredeti probléma részemről onnan indult, hogy annak idején törött patentokkal rakták össze az autómat, ami nettó igénytelenség, még csak időt és pénzt sem spóroltak vele, mert egyrészt filléres alkatrész, másrészt amúgy is cascora ment, nyugodtan kiszámlázhatták volna 10× áron. De örömteli hallani, hogy Nálatok ez nem fordulna elő. Remélhetőleg tényleg nem általános, és csak az én autóim fogták ki azt a 3 márkaszervizt, ahol nem végeztek jó munkát.
-
veterán
válasz Uyuarasy #6722 üzenetére
Ez a márkaszerviz merre van, már ha publikus?
f4lcon
Holnap viszem az MX-et szerelőhöz, ahhoz akihez a Golfomat is, olajcsere, fék, gyári rugók vissza. Normál áron dolgozik, nyugodtan vihetem az alkatrészt, legalább nincs vele dolga - ilyen a hozzáállása.
Ezért tudom, hogy a Mazda gyári olajszűrőt a Tokyo Roki készíti. [kép] [kép] ,kibontás előtt Densot tippeltem. Olajszűrőből igyekszem gyárit venni [kép] .
A Suzukiba vettem most Japanparts légszűrőt, a gyári árának 1/10-e volt, hááát... ez elég kis gagyika, nem biztos, hogy beleteszem. A Mann Filter természetesen OK.[ Szerkesztve ]
-
tag
focvis: Persze, en Miskolc melle a Szabo Mazda/Suzuki szervizbe szoktam jarni. FB csoportban kaptam az ajanlast, talan meg a cegledi es a kakasdi szervizt szoktak ajanlani ha valamiert markaszervizt keresne az ember, nekem rokonok miatt egyebkent is utbaesett ez, az elmult evek alapjan eddig korrektek voltak.
-
piny
tag
válasz Uyuarasy #6726 üzenetére
A kakasdi szervízt én is meg tudom erősíteni (mármint a jó hirét). Soha, semmi gond nem volt, sőt! Árak persze olyanok, amilyenek, de legalább gond nincs velük
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
-
veterán
Hmm, ez meglep, azt gondoltam, ugyanaz kell minden 2.0 Skyactivba. Remélem, jót rendeltem, délután viszem az autót a szerelőhöz.
Kicsit tényleg elbizonytalanodtam... Ezek közül melyik? [link] A CX-5 Skyactiv 2.0-ra keresve mindig a Mann W6018-at hozza, aminek a Mazda megfelelői:
PE01-14-302
PE01-14-302A
PE01-14-302A 9A
PE01-14-302B 9A (<- én ezt rendeltem az MX5 ND 2.0-ba, ami szintén Mann W6018 lenne) -
-
addikt
mondjuk kétféle Skyactive 2.0 van, az egyikbe 5w-30 a másikba 0w-20 kell (Skyactive G vagy mi a neve a modernebbnek)
ez szerintem simán okozhat eltérést a cikkszámozásban?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
veterán
válasz Moleman #6730 üzenetére
Valami rémlik, hogy azt olvastam, az MX-be rövidebb kell, mert kevesebb a hely a "haspáncélig".
A sok cikkszám ezt, illetve a fejlesztési fázisokat is jelentheti.#6731 f4lcon Szólok a szerelőnek, hogy első körben, mielőtt cserélné, vesse össze a méreteket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha már pollenszűrő. Ezt azért elmesélem.
Reggel 8 óra, veszik fel a melókat a márkaszervízben( köztük az én autóm is). Amig vártam a felvételre, a szervízvezetőhöz és persze, hogy lássa a tulaj is, hozzák oda a szerelők egyesével( kb kivétel nélkül) a halál poros pollenszűrőt, hogy ez bizony így néz ki.
No comment....Csak egészség legyen, meg térerő!
-
MrSealRD
veterán
Segítséget szeretnék kérni. Azt keresem, hogy 2005-ös Mazda3-ban van-e isofix rögzítési pont?
Most vennék gyerekülést és jó lenne ha könnyen tudnám egy következő autóba is áttenni ha végre oda is elérünk.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
MrSealRD
veterán
válasz Uyuarasy #6740 üzenetére
Köszi. Eddig még nem tudtam egyáltalán mit kell keresni. Ma benézek az ülés alá/mögé, hogy mi a helyzet.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
MrSealRD
veterán
válasz Uyuarasy #6742 üzenetére
És igen, valóban! Mikor ránéztem a két pöttyre elég hülyének éreztem magam. Ott van bent a fém rögzítő pont...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
eldoble
aktív tag
Sziasztok!
Mazda 6, 2019-es, 2.0, benzin.
Én eddig úgy tudtam/gondoltam, hagy a start-stop rendszer (i-ELOOP), ha működik, és megállok pl. a pirosnál, leáll a motor, akkor az indítás nem az akkuról megy, hanem egy feltöltött kondenzátorról, ezt jól tudom, vagy mégis az akkuról indít?
Ebből se derül ki egyértelműen [link] és a könyvéből sem. -
eldoble
aktív tag
válasz UberMutant #6749 üzenetére
A kondenzátor merülését biztos, hogy figyeli elektronika, mert amikor leáll a motor (mondjuk egy pirosnál), akkor ugye elvileg akkor indul újra, amikor kinyomom a kuplung pedált, de ha sokáig állok és merül a kondenzátor, akkor az elektronika beindítja a motort.
Azt gondolom azért, mert a kondenzátor már később nem tudna indítani, mert ugye merül, de ezt csak gondolom, talán logikus lenne.
De, lehet igazad van és ilyenkor az akksi-ról indít, én eddig azt hittem a kondenzátorról.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Hardcore café
- Horgász topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Óra topik
- Androidos tablet topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest