Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
Állati szép lesz az új Mazda3.
(#2004) p1.csaba
Az opeles topicban nem voltak túl jó véleménnyel a LED-es égőről a hagyományos kialakítású lámpatestben. Előre állítólag tényleg nagyon jó a fényereje, viszont az utat a kocsi előt kevésbé világítja meg. Én anno transzformátoros xenon szettet szereltem az alfába. Annak ég és föld volt a fénye a wolfram/halogén izzóhoz képest, és normálisan bevilágított mindent.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
dannyl
addikt
Nem tud valaki GH kombihoz csomagtér ajtó teleszkópot?
-
aleister
veterán
Pofám leszakad a kereskedőktől.
2016-os SD, mi?
Látszik, hogy nincs benne napfénytető, akkor mitől SD? Ráadásul a 2015 utáni Mazda6-oknál (2014-es modell) ) már elektromos a kézifék, ennél hagyományos. A kijelző is a műszerfalba van még sülyesztve, mint a az első, 2012-as modelleknél.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #2010 üzenetére
Ez valami nagyon fura piacos mert nincs is benne köd lámpa, olyan mintha alap típus lenne csak bele rendelték a navit meg a kamerát. Pont most ülök az enyémbe és azok amik a hirdetésbe vannak manuális klímások se radar, se ülésfűtés. Full fapad. Gondolom az téveszti meg őket mert nem értenek hozzá hogy mindegyik fejegységen ki van írva hogy NAV...
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
Ezt a részét már nem is akartam feszegetnii, mert nagyon ellentmondásos a felszereltségi szint kérdése.
Ugyanis van ez a kép, ahol látszik, hogy a kormánytól balra lévő vezetősegéd szekcióban 6-ból csak 2 kapcsoló van. Tudtommal a Revolution/Top szinten itt 5 kapcsoló van. Ellenben a váltó tényleg automata, és ha igaz a 192 ló, akkor tényleg Top.
A legreálisabb, hogy csak a 165 lovas benyás motor van benne, és Attraction felszereltségi szint.Elvileg ez alatt már nincs automata.Igaz ez az okfejtls csak a jelenlegi, 2017-es modellek konfigurációja szerint igaz. Már a 2015-ös is más volt. Ez a 2012-es meg lehet, hogy Chalange szinten is kapható volt már automatával.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #2013 üzenetére
Piaca válogatja, ez egy Challenge szint lehet, olyan piacról, ahol mindent lehet mindennel rendelni. Azért mert Nálunk nem lehet, attól még mondjuk Svájcban igen.
Ami feltűnő, hogy nincs hátul levegő kivezetés a könyöklőben, manuális a klíma és nincs ködlámpa. Ezek már mind vannak az Attraction szinten.[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
válasz Pistu77 #2014 üzenetére
Igen, az esztétikai állapotuk teljesen rednben van.
A start/stop nem jobbra van a kormány és a Navi kijelző között? Vagy ez csak 2015-től van így?
(#2015) h1mpi
Igen, ebben igazad van. El is felejtettem, hogy van olyan ország, ahol össze lehet legózni az autót.[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
Ha már ennyire belejöttünk a nyomozgatásba ...erről mi a véleményetek?
Alapból jó vételnek tűnik, ha minden igaz a hirdetésben, de a vezető segédeknél csak 4 gomb van. Ráadásul 6 hangszórót ír a hirdető, valamint egy csomó dolog nincsen benne (vagy csak nincs bejelölve), ami benne kéne, hogy legyen egy Top-ban. Pl tolatókamera, memóriás ülés, bőr belső, stb.
Ez is valami külföldön összelegózott Attraction lehet 175 lovas dízellel?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
-
aleister
veterán
válasz Pistu77 #2027 üzenetére
Igen, az tuti, hogy jelenleg (2017-es modell) csak a Top-pal lehet 175-ös motort kapni. Kérdés, hogy külföldről behozott autó esetén össze lehetett-e, így rakni?
No meg az első új generációs Mazda 6-nál (2012-es modell) még volt 150 lovas Revolution sedan. Most már csak sportkombi van, és csak 165 lovas benyásban van ilyen felszereltségben.Hogy miért, ne kérdezd!
Sőt, a 2015/2016-os Revolutionban még nem volt tolató kamera, csak radar, a 17-esben már van.Szóval eléggé nagy a kavarc ezen a téren.
De egyébként tényleg az a legvalószínűbb, hogy sima 150-es motor. Viszont ez már tényelg a pofátlanság teteje. Az, hogy valaki véletlenül nem tudja a felszereltségi szintet, bocsánatos bűn, de hogy direkt hazudjon a forgalmitól eltérő adatokat (lóerő)...
(#2028) dannyl
Akkor ez lenne a "chiptuning", amit írnak?[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
Egyébként ezzel az infóval nagyon elültetted a bogarat a fülemben.
Hogy megy ez egész pontosan? Szimpla civilként begurulok a kocsimmal, és kérem ezt az upgrade-et, és meg kell adniuk?Illetve működik ez a benzines motoroknál is?
(#2030) h1mpi
Jah.[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
dannyl
addikt
válasz aleister #2032 üzenetére
Attól is függ, hogy mennyire jófejek. Egy ismerősöm Renault szervízbe vitte a kocsit (renault), és a szervízessel elbeszélgetett. Szimpi volt haver, ezért cserébe szoftverfrissítés címszóval az akkor 86LE-s 1.5 dci motor megkapta a 106 LE-s programot (3 fajta volt abból az 1.5 dci-ből: 86, 96 és 106 LE). Nem tudom mazdáék mennyit kérnek el egy ilyenért hivatalosan. De lehet érdemes megkenni a szervízest.
VISZONT! Ez csak akkor működik, ha létezik gyári nagyobb LE-s program az adott motorhoz.
Példának az én GH 2.2-m ugye készült 140, 160 és 180 LE-s változatban is, de teljesen ugyan az minden alkatrész, az utolsó csavarig. Tehát, ha megveszed a 140 LE-st, akkor rátölthető a gyári 180LE-s ECU. De nem chiptuningolnak. Arra ott vannak Rigóék, meg Kollárék. 120-150E Ft, de az teljeskörű, garanciális chiptuning, egyedileg az autóra, és a te igényeidre szabva.
-
aleister
veterán
Köszi az infókat!
Nekem sajnos nincs semmilyen ismerősöm a Mazdánál...pedig jó fej vagyok.Viszont elgondolkoztam ezen egy kicsit. Ez elvileg azt jelenti, hogy ha adott egy 150 és egy 175 lovas M6 (tegyük fel, hogy belerakok még az előbbibe egy karton ásványvizet, hogy azonos legyen a súlyuk), beállítom a tempomatot mondjuk 110-re (így azonos lesz a gyorsítás mértéke elvileg folyamatosan), és levezetem ugyanazt az útvonalat, akkor decire azonos fogyasztást fogok kapni?
Egyszerűbben megfogalmazva, ha valaki nagypapásan vezet, és úgymond nem használja ki a 175 lovas motor plusz teljesítményét a 150-eshez képest, akkor ugyanannyit fog a lába alatt fogyasztani a két autó?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
dannyl
addikt
válasz aleister #2034 üzenetére
Egyenes vonalú egyenletes mozgásnál, ideális körülmények közt igen, ugyan annyit. Ha van benne más is (megállás, gyorsítás stb.), elvileg az erősebb kevesebbet kell egyen, hiszen könnyebben eléri az adott sebességet, illetve kevesebb "erőlködéssel" indul meg (súly/LE arány).
De ez igazából laborszámítás. A valóságban elég sok a változó.Ami viszont FIX: Chipelés után (szakszerű, minőségi munkánál), kevesebbet eszik az autó AZONOS HASZNÁLAT MELLETT. Tehát nem taposod jobban, mert jobban megy, és nem gyorsulsz lámpától lámpáig, mert most tuningoltad fel a gépet. Ennek kifejtésébe nem mennék bele, mert soktényezős, de ajánlom figyelmedbe az említett két tuningcéget. Minden le van írva.
-
Pistu77
csendes tag
válasz aleister #2034 üzenetére
https://www.racechip.eu/shop/mazda/6-gj-from-2012/2-2-d-2191ccm-150hp-110kw-380nm.html
Es ez nem gagyi. Neves "regi" ceg. Viszont csak dieselhez van. Es leszamitva a legnagyobbat az ara sem veszes. Sima osszedugod megy, ha akarod kiszeded konfig. Nem kell szetberhelni a kocsit. MInden gyari marad. Csak modositva kuldi tovabb a gyari adatokat.
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
Igen, én is ideális körülményekre gondoltam (azonos súly, időjárás, stb). Ez persze elméelti kérdés. A gyakorlatban nem várható el, hogy ennyire minden passzoljon. Csak az érdekesség kedvéért kérdeztem meg.
Csak a fogyasztás szempontjából érdekes lehet a chiptuning. Legalábbis nekem. Mivel kb 35000-et megyek, ezért eddig csak dízelben gondolkoztam. Ellenben, ha 120-150-ért le tudok lefaragni valamennyit a dízel motor minimum fél milliós felárából, akkor megfontolandó egy chiptuningolt benyás.
Node mi történik ilyenkor a gyártói granciával?
(#2036) p1.csaba:
Köszi!
Ha csak dízelhez van, akkor viszont sajna okafogyott lett a kis eszmefuttatásom. Mondjuk relatív hamar behozná az árát. Emlékeim szerint 5 körül ennének a 2.2-es dízelek, tehát nekem kb napi fél liter gázolajat spórolnának, ami most kb 180 forint. 1-1,5 év.[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
-
dannyl
addikt
válasz Pistu77 #2036 üzenetére
Ez egy nagy bullshit!
Gondolj bele: nulla infója van ennek a kütyünek az autódról (nyomatékgörbe, üzemanyag/levegő keverék, hőmérséklet stb.), csak egy bejövő jelet átalakít. Baromi káros tud lenni. ÉN biztos, hogy nem tenném bele a kocsimba.Egy chiptuning egész másról szól. Itt sincs semmilyen átalakítás. Ha vissza akarod állítani gyárira, begurulsz hozzájuk, és INGYEN ráírják a régi progit, és 2 ÉV GARI van az elvégzett munkára, visszafizetési garanciával együtt.
Teljesség igenye nélkül itt van rigóék egy régebbi ajánlata (nem kapok jutalékot ):
[ Szerkesztve ]
-
Pistu77
csendes tag
Azert ez igy nem igaz. Minden darab sajat progival rendelkezik amit a kocsihoz (adott tipushoz) irnak. En annak idejen nezelodtem es a kinti forumokon jokat irtak errol a cegrol. De aztan ugy voltam vele hogy jo a kocsi ahogy most van. En sem reklamozok, csak errol olvasgattam ezert hoztam fel peldanak.
Ennek a kutyunek az a lenyege, hogy nem a kocsi agyat irod at hanem ahoz adsz "extrat". Igy ha kikotod akkor marad a gyari. A regi fajta chiptuningnal felulvagjak a gyari agyat ergo ahoz hogy visszallj ujra irni kell amit senki nem fog neked ingyen megcsinalni....
-
-
aleister
veterán
Egy másik analógiát hozok. Amit írsz, az teljesen igaz a vga-kra is. 6 darab megegyező grafikus kártya, amiknek akár még a sorozatszámuk is lehet egymás mellől való, sem fogja ugyanaz a teljesítményt hozni. Van amelyiknél 10-15 MHz-vel jobban huzható a gpu, van amelyiknél a ram. Ezek alapján a tuningpotenciál mozogjon mondjuk 15-17% között (most hasraütés szerűen írtam két számot).
DE vajon jobb az, ha teljesen személyre szabottan történik a tuning, és 2% miatt x árat kell fizetni, vagy elég az embernek a minden egyes motor/vga/stb által nyújtott biztos 15% telejsítménynövekedés x/3 árért.
Nem vitatkozni akarok, mert nem értek a chiptuninghoz, csak laikusként nekem ez jött le.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
h1mpi
nagyúr
válasz aleister #2043 üzenetére
Az a baj, hogy a "chip tuning" normálisan akkor működő képes, ha a vezető személyére és az autóra szabják.
Voltam már ilyen helyen, megnézték hogy vezetek, javarészt városban vagy pályán és arra szabták személyre az egészet. Az egész előtt fékpadra tették az autót, majd utána is. Nem véletlen 150 000 Ft sok idő elmegy vele.
Volt PBOX motortuning boxom is anno az RS Octaviámban, de tönkre is tette a motort meg még egy pár AUDI és egyéb nagy értékű autó motorját, mert az csak átverte a komputert és dúsította a keveréket.[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
Természetesen, ha tönkretesz bármit is a tuning box, akkor felejtős. Eddig ez nem derült ki a történetből.
Mi van egyébként akkor, ha valaki ideális körülmények között (nagyrészt auóút, 110 km/h, 2500-ös fordulat) és ideális módon vezet (ráérős gyorsulás, sok motorfék használat, optimális fordulattartományban vala haladás, stb). Akkor lehetséges, hogy az esetében nem realizálható akkora fogyasztáscsökkenés?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Pistu77
csendes tag
Ebben teljesen igazatok van. Azonban van egy dolog: a hetkoznapi ember aki ezeket megveszi az nem a ringen csapatja ergo rohadtul nincs igenye arra hogy 6x merjek es teszteljek. Neki arra van igenye, hogy osszedugja es jo esetben merheto teljesitmeny novekedes/vagy fogyasztas csokkenest produkaljon.
En ugy gondolom, hogy az amirol ti irtok az egy egeszen mas kozonseg kiszolgalasara letezik. Nem pedig az utcai hasznalatos jampi/fogyasszon kevesebbet vasarlora.
A szar meg szar akkor is ha olcso.....
Az meg, hogy kinek mi eri meg azt csak maga tudja eldonteni
Es mint irtam nincs kezzel foghato tapasztalatom. Oket tudom hogy gyartanak mazdahoz es a ceg merete/hiressege illetve az alapjan amit en olvastam nem tunik rosznak.
-
chris-v
senior tag
Ha valaki chipeltetni szeretne, jó áron, akkor ajánlom őt: www.chipcenter.hu
Nagyon profi a srác, nem csak rátol valami netről leszedett beállítást, hanem kiolvassa az autóból először, aztán azt módosítja és úgy tölti vissza, tehát akár a kevés fogyasztásra is lehet optimalizálni. Az eredeti szoftvert elmenti, ha később szeretnéd visszateszi, illetve ha kevésnek érzed a tuningot, vagy csak módosítanál arra is van lehetőség. Ja és nem kínai kamu eszközökkel dolgozik, hanem több ezer eurós igazi cuccokkal. Szóval tényleg profi.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
aleister
veterán
Ugyan már!
Ilyen remek autókban nincs olyan, hogy távolság. Minden egyes megtett kilóméter élmény.Visszatérve a chiptuningra...mehet együtt a már említett 150 lovas dízelre feltett 175 ECU verzióval? Tehát akár 200 fülé is mehetne így a lóerő?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.