Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • eldoble

    aktív tag

    válasz nyepi #6710 üzenetére

    A gond az, hogy ezeket a költségeket tisztességtelen módon az ügyféllel akarják megfizettetni, mégpedig úgy, hogy 32e forintos óradíjjal dolgoznak és a 30 perces (lehet sokat mondtam...) munkára (egy szimpla olajcsere) 2 órát számláznak.

    Én gépészmérnök vagyok, de esélyem sincs a munkám óradíját 32e forintért eladni, úgy, hogy a 30 perces munkára 2 órát mondok, így a havi bevételem ugye 168 x 32e x4 (mert ugye 2 órát számlázok, de 0,5 óra alatt elkészülök) = 21,5 millió ...

    Az alkatrészárakról nem tudok részleteket, de egy biztos, 16e forintért adott (reméljük gyári) pollenszűrőn az előzőek ismeretében és azt tudva, hogy normális minőségű utángyártottat lehet kapni már 2e forintért is biztos van hasznuk ...

    [ Szerkesztve ]

  • Moleman

    addikt

    válasz nyepi #6710 üzenetére

    Én egy túlárazott SQL programozó vagyok, 70-80 ezres óradíjat fizetnek az ügyfelek a munkámért. :D De ők nem csóró magánszemélyek, hanem olyan vállalkozások, akik ezt bőven kitermelik, így is megéri nekik. És mi nem boltban is megkapható termékeket értékesítünk tovább drágán, jó drága munkadíjjal, hanem saját fejlesztésű szoftvert, egyedileg testreszabva. Kicsivel több a hozzáadott érték, mint egy pollenszűrőcserénél. :) Persze tudom, nyilván úgy van beárazva az általános óradíj, hogy a legbonyolultabb munka is megérje.

    Sokféle Japanparts, Nipparts, Jakoparts, Filtron, Bosch, Mann, K&N utángyártott szűrőt próbáltam sokféle autóban, egyik sem volt eltérő méretű vagy láthatóan/tapasztalhatóan rosszabb minőségű, mint a gyári. A K&N nyilván nagyságrendekkel jobb minőségű, mint a gyári, pedig csak 2.5× annyiba kerül.
    De elhiszem, hogy találkoztál rosszul sikerült darabokkal, főleg ha naponta 20-at látsz, nem évente egyet.

  • f4lcon

    őstag

    válasz nyepi #6710 üzenetére

    ugyanarra a szervizre kértem ajánlatot két budapesti és két vidéki szervizből, kb 30%-al olcsóbb ajánlatot kaptam a vidékiektől (mindkettőtől). ja, meg két NEM márkaszerviztől is kértem, akik még a vidékinél is pár forinttal olcsóbbak voltak. feltételezem, hogy a vidékinek ugyan azt a szőnyeget kell megvenniük mint a pestieknek, sőt azt is, hogy kevesebb autót adnak el, szóval azon sem hasítanak irgalmatlant
    és bár én nem az autóiparban dolgozom, öcsém igen, így van kevés rálátásom arra, hogy gyári beszállítóként mit adnak még el (ugyanazt, vagy jobbat) olcsóbban más márkaneveknek... hogy a legtöbb nagykernél elérhető Maxgear fékbetét és a Quaro Premium fékbetét között SEMMI különbség nincs, csak a lengyel forgalmazó akart egy "minőségi" márkát, amin nagyobb haszna van.
    kicsit nagyon kisarkítottad a példádat a márkaszerviz és a sarki Jocó közé, de bizony vannak félúton autószervizek, akiknél nem kell kifizetni a márkaszerviz prémiumságát olyan alapvető dolgok esetében, ami nem igényel különösebb szakmai felkészültséget vagy műszerezettséget, esetleg speciális szerzszámokat - mint a vitát kirobbantó pollenszűrő csere, vagy akár egy fékbetét csere.
    és értem, hogy a munkáknak a gépben X óra az elkészülési ideje szabály szerint, de talán lehetne ezt rugalmasan is kezelni, nem csak úgy, hogy a vevő azt érzi át van rázva. azt is elmondom miért gondolom így: bár a vidéki márkaszerviz olcsóbb volt, mint a pestiek, mégis 115 ezer forint az olajcsere, olajjal. a 0w-20 olajat annyiért adják literét, amennyiből majdnem 5 litert veszel a neten. a szűrő 2x áron van a legdrágább MANN szűrőhöz képest (pedig valószínűleg pont a MANN gyártja). és a munkadíj is 17.500 nettó per óra.

    [ Szerkesztve ]

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

Új hozzászólás Aktív témák