Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyepi
tag
válasz aleister #3799 üzenetére
Azt tudni kell a Mazda dízelekről, hogy kényesek, van velük baj. A kokszosodás az EGR miatt van és érdemes kb. 50-60 ezrenként megcsinálni a szívósor takarítást. Főleg ha sokat van városban használva. Figyelni kell a generátor szíjra, az is szeret elszakadni.
Emellett még mindig meg van az injektor kifújás (ami az Rf-nél és az R2-nél is megvan, érthetetlen, hogy hogy nem tudták még megoldani), ami szívókosár tömődést, vezérműtengely kopást okoz. Volt rá visszahívás.
Ott van még a olajszivattyú lánc csere/szakadás, de erre megint csak van "visszahívás".
Plussz a turbó, ahol egy pici klapni szokott letörni, ami miatt az egész turbó cserélni kell, bár külön cserélhető lenne, csak ha jól tudom, nem lehet külön kapni.
Igazából, ez mind inkább tervezési hiba.
Viszont kettőstömegűvel, futóművel nem sok gond szokott lenni. Ezt a motort annak kell venni, aki tényleg nagyrészt pályán, hosszú távokon használja és akkor gond nélkül elmegy 250000-et.
A benzines viszont egy nagyon jó motor, bár a 2,5-nél azért van olajfogyasztás, attól ne ijedjetek meg! Csak figyelni kell rá! -
aleister
veterán
Szia!
Én is veszprémi vagyok, pontosabban pár éve már szentgáli, de napi szinten vagyok Vp-ben a munka miatt. Sajnos a veszprémi Mazda ismerten kerülendő. Volt olyan, hogy az egyik cartárs leírta a tapasztalatát, blindre rákérdeztem, hogy "Veszprém?", és talált-süllyedt.Engem csak egy tűzkarika cserével akartak lehúzni, ami nyilván 250.000 lenne, de csak nekem megcsinálják 150-ért. Hiába vannak benne a Mazda hálózatban, tesztvezetni nem lehet náluk. Pontosabban de. Hitegettek, hogy 2.3 hónap múlva itt lesz az új CX30-as. Aztán amikor megjött, kiderült, hogy nem lehet vezetni, mert azt már megvette valaki, de meg tudom nézni kívülről.
Bármelyik hazai Mazda szakszervizbe elviheted egyébként a vasat. Nem kötelező náluk szervizeltetni. A helyedben a pesti Miriahoz vinném.
A konkrét esetre nem tudom, hogy kiterjed-e a gari. Pl, ha a lengőkar hullott el (a szilentek megfáradtak), az simán kopó alkatrész. Az más kérdés, hogy nem lett volna szabad ilyen hamar előjönni ennek. Ilyenkor hivatkozhatsz anyaghibára, és feltehetően méltányosságból cserélni fogják.
A visszapillantó beázás sajnos ismert típushiba. Hogy szoktad mosni az autót?A nyestkár meg sajnos nem kalkulálható. Remélem nem veszik el ezek a kedved a kocsitól, mert szép kis a vas a CX-5.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
-
-
aleister
veterán
Köszönöm a tanácsot!
Átlagos műszaki érzékkel mennyire kivitelezhető otthon a szívósor tisztítás? Pl különleges kulcsnyílású szerszám kell hozzá?
Most nézem, hogy azért nem árt hozzá akna.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Topikgazda
válasz Uyuarasy #3804 üzenetére
Jól látom ez egy 4 éves autó?
Nekem mikor 10 évesen 183 ezerrel megvettem a dízelt kb 5-6 deci fogyott tízezrenként, szép fokozatosan növögettett, most 16 évesen 300 ezer fölött kicsivel már kb 7-8 ezrenként fogy le minimumra, eleve szoktam venni plusz egy litert a csomagtartóba aztán ha az is elfogy cserélni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
tag
válasz rasotamas #3814 üzenetére
Igen, most 4 eves, januar ota az enyem. Az Assistance miatti kotelezo szerviz miatt nem akartam "feleslegesen" szurot es motorolajat cserelni. Egyebkent nalam is ez lesz, aztan amint kevesnek bizonyul az even beluli 1 liter ratoltes, akkor rendszeresitek majd egy koztes cseret is.
-
őstag
Android Auto vezeték nélküli csatlakozásra van valami megoldás?
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
őstag
válasz Uyuarasy #3818 üzenetére
Megmondom őszintén nem egészen világos mit is kell csinálni és hogyan ezzel az MZD AIO-val.
Már az se tiszta, hogy hol találom, hogy melyik verzióm van, és támogatott-e...Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
tag
válasz VANESSZA1 #3819 üzenetére
A Mazda 3 Skyactiv Facebook csoportban van magyar nyelvu leiras hozza, lenyegeben a gyari MZD modositott valtozata. A sajat verziodat azt hiszem jobbra az utolso menu utolso tabjan talalod, de jobb kepbe lenni mindennel mielott telepitenel barmit
-
-
-
#21346560
törölt tag
Üdv Kedves Mazda tulajok!
Szeretném a hozzáértők véleményét kérni, találtam egy szép Mazdát, nagyon megtetszett, de nem nagyon ismerem a típus rákfenéit.
Esetleg egy ajánlott, nem ajánlott plecsnit, vagy ha valakinek van pici fölös ideje leírni, hogy megéri-e, és ha nem akkor miért nem?!
Előre is köszönöm!75% pálya lenne, dízelem még nem volt, benzines vagyok, de hát sosem késő....
[ Szerkesztve ]
-
MrSealRD
veterán
válasz #21346560 #3823 üzenetére
Évjárat? Típus?
Nézd vagy nézesd meg az alját kezdetnek és rozsdát kell keresni...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
#21346560
törölt tag
-
MrSealRD
veterán
válasz #21346560 #3825 üzenetére
Ez viszonylag fiatal, de ennek is megnézném mit rejteget alul...
A mostanában hallottak/olvasottak alapján dízel vonalon nem vennék Mazdát. (lehet megköveznek érte...ez az én véleményem)
A dízel motorok problémásabbak típuson belül. A karbantartási költségek hosszú távon nagyobbak mint a benzines esetén és fogyasztásban nincs akkora előny. (A kinézett 2015-ös évjáratot figyelembe véve típuson belül értem.)
Totalcar videóban is volt róla szó, és a M6 csoportban is voltak nyűglődések dízelekkel...nem sok, de benzinhez képest észrevehető...De várd meg mások is mit mondanak. Egy vélemény nem vélemény.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
ZeroX92P
tag
válasz #21346560 #3825 üzenetére
2.2 Skyactiv-D ilyen futásnál már tartogathat meglepetéseket. Örökölte az előd 2.2 től az olajjal kapcsolatos gondokat, olajpumpa, illetve a pumpa lánca talán a kritikus pont, többi részét tekintve olyan mint bármelyik dízel. Ha rendben van a motor akkor rendben van
Érdemes lehet megnézni a benzines verziókat (nem véletlen kerülnek többe) azok gyakorlatilag hibátlanok, nem hallani, nem tudni semmi komoly hibáról a bevezetésük óta, és ahogy a kolega irja egészen kellemes fogyasztási értékeket lehet produkálni vele.
-
#21346560
törölt tag
Köszönöm szépen, mint írtam is, igazából a szívem benzines, csak tényleg jó vételnek tűnt ez a konkrét autó.
Valószínűleg nem véletlen kerül ennyibe... -
aleister
veterán
válasz #21346560 #3828 üzenetére
Ha pályázol vele, akkor nem lesz gond a dízellel. Havonta egyszer prémium üzemanyaggal töltsd teli tankot, és mindig figyeld, hogy a regeneráció rendben végbemenjen, és még ennyit fogsz vele menni.
1-2 fotónak sajnos csapnivaló a minősége, így az előéletét nemigen tudtam kivenni (a két fényezett elem kivételével). A lényeg, hogy mindenképp járj utána, hogy az olajpumpa láncot cserélték-e? Ha nem, akkor alkudj belőle +200-at, mert ezt mindenképp meg kell csinálni.(#3826) sutszi :
"és fogyasztásban nincs akkora előny. "
De van.
Párral lentebb számoltam végig. Ha minden elromlik, ami elromolhat egy dízelen, még akkor is egálban leszel hosszú távon a benyással árban.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
MrSealRD
veterán
válasz aleister #3829 üzenetére
Igen, láttam...csak éppen nincs kedvem lefutni a kört. Összeválogatott adatokat hasonlítasz össze szubjektív tényezőket általánosítasz...
1. A te 5.X L fogyasztásodhoz linkeled a Spritmonitort... ami 8L. ???
2. Nem veszed figyelembe, hogy lábfüggő is a fogyasztás.
3. 2 év alatt 137.000km az szerintem minden csak nem átlag felhasználás. Évi 69 ezer?
A szerviz eseményekről nem írtál sokat... Viszont általában 160-180k után kezdődnek az izgalmak...Nem kevés embernél látni, 6.X fogyasztást . Te nagyjából 4-szer annyit mész. Szóval az a spórolás amit te 1 év alatt realizálsz, az másnál 4-5 év alatt jön ki...és azt is vegyük figyelembe, hogy a folyamatos használat ideálisabb mint az megállok, megyek...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
őstag
válasz #21346560 #3825 üzenetére
Ezt ha meg szeretnéd venni akkor úgy kell készülni, hogy vezérlés csere.
Nekem véletlenül 150 e környékén adja el a tulaj. Ő már kiszedte az autóból azt az időt ami alatt nagyobb költség nélkül lehet használni.De ha a vezérlést kicserélteted akkor nagyon jó kiforrott kis dízelmotor ez. Imádni való. Ha mész vele egy próba kört utána feltétlenül figyeld meg az ajtók remegését alapjáraton és kissé emelkedett fordulaton. Esetleg leállítás esetén csattanó hang utalhat a kettőstömegű lendkerék csere szükségességére is. Mivel nem kis pénzt adsz ki egy szakszervizben sem árt átnézetni, és a lista egy jó alku tárgya is lehet.
[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
aleister
veterán
válasz MrSealRD #3830 üzenetére
1 és 2: Ezért jó a spritmonitor, mert ott egy rakat user "lábát" veszi figyelembe, és átlagol. Ez alapján, és a konkrét kérdező SAJÁT mérése (1.1 liter különbség) alapján CSAK 1 liter különbséggel számoltam. Szóval nem, nem a saját fogyasztásomat néztem. Ez csak a későbbi beszélgetés során került szóba.
3. Nem mind én raktam bele. Használtan vettem. Én átlagosan évi 30-40e km-t vezetek a sajátommal. Lassan 4 éves a kocsi (2017 januári). Addigra 160k lesz benne. Azért az évi 40k horror futás, de való igaz, hogy az elején elég sok belement. A számolásnál is 30.000 km-es éves futást vettem, ami teljesen átlagos."Viszont általában 160-180k után kezdődnek az izgalmak..."
A 30.000-es periódus megtakarítását véve ez 5-6x ciklus, tehát 550.000-720.000 Huf megtakarítás. Ebből azért lehet szervizelni.[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
őstag
Az az igazság, hogy (és személyes tapasztalat alapján) méltánytalanul sokan lehúzzák a Mazda 2.2dízel motorját, úgy hogy hallotta, olvasta, de soha nem vette, és soha nem használta.
Én vettem újonnan kereskedésből és soha semmi gond nem volt vele.
Általában olyan mondanak véleményt akiknek soha semmilyen közük nem volt ilyen autóhoz.
A 2.2-es 129le-s motor például egy nagyon jó kiforrott olcsón és gazdaságosan fenttartható szerkezet.
Élettartama nagyban függ attól, hogy ki hol és hogyan használta, és milyen karbantartást milyen karbantartási anyagokkal, és hogyan kapott meg.Tehát már nem kell feleslegesen rémiszgetni senkit.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
tag
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Nem ertem ezeket a kirohanasokat, az volt a kerdes, hogy mik az adott auto tipushibai. Attol, hogy nekem benzines Mazdam van, meg tisztaban lehetek vele, hogy bizonyos 2.2D motorokra szazezres nagysagrendben volt visszahivas, a fent sorolt okok miatt (vezerles, kettostomegu, stb.)
"Élettartama nagyban függ attól, hogy ki hol és hogyan használta, és milyen karbantartást milyen karbantartási anyagokkal, és hogyan kapott meg."
Ez minden motorra igaz, egy Skyactive-G is lehet tragya allapotban, ha 30 ezer kilometerenkent csereltek az olajat, vagy hidegen tapostak neki, de ettol fuggetlenul ott nincsenek normalis hasznalattal elohozhato hibak. -
Moleman
addikt
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Mindenkinek lehet más a személyes tapasztalata, a családban volt egy 2.2-es GH, azért vették meg minden jó tanács ellenére, mert csábítóan olcsóbb volt, mint a benzines... = nem tudták megfizetni a vele egykorú benzinest. Hamar jöttek a bajok, folyamatos regenerálás, milliós buktával tudták eladni, miután sehogy nem sikerült gatyába rázni.
Ha újonnan vetted, az garancia arra, hogy megkap mindent, amit kér, viszont egy használt autónál nem tudhatod, milyen karbantartást kapott, innentől brutális kockázat. Sokan divatból vettek dízelt kizárólag városi üzemre is.
A szervizes tapasztalatok meg nyilván egysíkúak, a szerelő csak a rossz autókkal találkozik, a jókkal nem. De azért beszédes, hogy 50 db dízelre jut egy hibás benzines.
[ Szerkesztve ]
-
MrSealRD
veterán
válasz VANESSZA1 #3834 üzenetére
Hagyjuk már ezt... Nem a 80-as években vagyunk, hogy a szomszéd testvérének a nagymamája mondta, hogy a szomszédjának a volt osztálytársa.... stb...
Amikor van egy facebook csoport, ahol a tulajdonosok írják be szomorúan, hogy letérdelt a technika, akkor az neked még mindig csak hallomás?
A másik, hogy még mindig nehezen megy az értelmezés. Nem írta senki, hogy ne vegyen ilyen motort... Persze te könnyen írod be, hogy csillámpóni minden. De az első problémánál amikor a szervizben egy vastag számla jön ki, akkor ott állsz majd a tulaj mellett, igaz?
Abból még sose volt baj, ha valakit óvatosságra intettek. Én próbáltam árnyalni a képet. Problémásabbak a dízel változatok a benzineshez képest? Igen. Mit is jelent ez? Azt, hogy az egyiknek nagyobb eséllyel lesz baja. Ettől még elmehet 250K km-t probléma és szerviz nélkül... A matematikai esély megvan, csak kisebb...
Aki ebbe többet akar belemagyarázni az tegye...csak értelme nincs.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
őstag
válasz Moleman #3836 üzenetére
Azért azt mindenki tudja, hogy ha valami jóval olcsóbb annak oka van. Vagy szabadulni akarnak valamiért (hiba, problémák) tőle, vagy anyagi gondok. Például sokan úgy gondolják (köztük én is), hogy dízelt csak első tulajdonostól. Ami már több kézen átment hatványozott az esély arra hogy bukó lesz belőle.
Ezek a motorok, és a legtöbb rémhír azért terjeng, mert a vásárlót vonzza az, hogy csak 5 litert fogyaszt az olcsóbb üzemanyagból és megy mint a rakéta, de nem araszolgatásra, városi közlekedésre 10-20 km távolságra van kitalálva. Ilyenkor jönnek a bajok,ha nincs a vásárló tisztában a technikai korlátokkal.
Ezért olyan mint típus hiba kevesebb van mint felhasználói hiba amiről nagyon keveset beszélünk.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
MrSealRD
veterán
-
őstag
válasz MrSealRD #3840 üzenetére
Te jöttél itt a F.B-.al, hogy ezt meg aszt olvastad és ezt meg azt írták.
Valós tényeket hasonlítsunk össze valós tényekkel:
-ki mikor vette,
-mennyi km-rel,
-mennyi km-ig használta,
-hány gazdás volt előtte,
-hol szervizeltette
-hogyan használta,
-hogyan állította le hosszabb nagyobb teljesítményű használat után,
-milyen anyagokkal szervizeltette,
-hol használta,Ezeket írta le mindenki, és ezeket hasonlítottad össze?
Biztos vagy te ebben? Mert ha igen akkor almát almával hasonlítasz össze, és nem csak osztod a FB-os olvasmányaidat.
Nem azt mondom, hogy nem lehetnek, vagy nincsenek hibái a dízelmotornak, de ha nem megfelelő használat okozza, és 85-90%-ban erre lehet visszavezetni akkor az nem a motor hibája.
Ki lehet nyíni egy dízel motort elég hamar, ki lehet nyírni egy benzinest is (bár nem olyan hamar), de alapvetően tudni kell hogy milyen technikát hogyan használunk optimálisan.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
#21346560
törölt tag
Uhhh, felpörgettem a topikot kicsit...
-
MrSealRD
veterán
válasz VANESSZA1 #3841 üzenetére
Hiába soroltad ezt fel. Vásárláskor ugyanúgy nem fogod ezeket tudni... szóval megint a start mezőn vagyunk. Én azt mondom te balra én jobbra... Ennél finomabban nem tudom árnyalni a dolgot.: Magasabb kockázat van benne. Ha ezt is cáfolod, vagy hülyeségnek tartod, akkor az már messze nem vitaalap...hanem butaság. Értelmes vitát bármikor szívesen folytatok továbbra is.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nyepi
tag
válasz VANESSZA1 #3841 üzenetére
Azért azt kijelenteni, hogy a 2.2 SH motor egy kiforott technika, az elég erős! A Mazda harom, egymástól tök különböző motorjanál, majd 20 év alatt nem tudta megoldani az injektor kifújás gondját.
A dízelnek van jópár buktatója, amik nem filléres költségek, ha beüt a baj! Ezzel tisztában kell lenni.
Tényleg akkor szabad ezt a motort megvenni, ha az ember hosszú távokra használja!
A benzinessel szinte kizárt, hogy gond legyen!
Mérlegelni kell! -
aleister
veterán
Lehet, hogy kéne egy összefoglaló, aminek az első pontja, hogy dízel vs benzin témát felhozni tilos.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
őstag
Kb. ott vagyunk ahol voltunk.
Leírtam "de alapvetően tudni kell hogy milyen technikát hogyan használunk optimálisan" ezek után felesleges tovább ragozni a témát.
Egy bizonyos célra veszünk eszközt. Nyilván aki városban akar lámpától lámpáig araszolni annak nem éri meg a dízel kedvező fogyasztása, nyomatékossága. Így itt hamarabb fog hiba jelentkezni. De pl. egy 2.0-ás benzinesnek se biztos, hogy a város az igazi terepe.Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
snorbi82
senior tag
2,5es benzines eszi az olajat, nem sokat, de eszi. És sorolhatnam, hogy 1,8nak mi a baja.
2008as Gh 2.2es 480.000 km mentünk. Céges autó volt. 6 év alatt. Motorhoz nem kellett nyúlni, kettőstomegu gyári volt, 12.000 kmnel olajcsere mindig. Értem hogy szar. A következő 2015os. 4 év alatt 320.000 semmi baja és itt az új... Tudom ez autópálya és ez jó neki.IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
nyepi
tag
válasz snorbi82 #3849 üzenetére
De a 2.5-es motornál más hibát nem tudsz mondani. Szerintem az, hogy egy olajcsere periódus alatt megeszik 1 liter olajat, vállalható.
(Egyébként nekem is dízel Mazdám van)
Én a GL/GJ benzinesről beszéltem. Az öreg 1.8-as, 2.0-s benzinesnek is bőven volt hibája, de nem arról volt szó.
De én alapvetően a PE-t hasonlítottam össze SH-val!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest