-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #215938 üzenetére
Több fórumon felmerült ez a "gondolat", ugye a sima kereskedelmi területen már elhangzott, hogy nemkívánatosak a "nyugati multi szupermarketek", simán elképzelhetö, hogy ezzel a lendülettel megpróbálkoznak a benyakonkurencia (OMV, Shell&Co.) "kiszorításával", ellehetetlenítésével.
-
Szada85
aktív tag
válasz #46372352 #215963 üzenetére
Azért abban szerintem mindenki egyetért, hogy annál sokkal dörzsöltebbek, semmint, hogy ilyen "törekvéseket" ennyire direktbe, konkrétan elöre bejelentsenek, helyette a háttérben zakatolhat a gépezet.
Ez viszont, ami a kutaknál megy elörevetítheti, hogy mennyire "egyszerüen" ki tudnak túrni bárkit bárhonnan, ha a vezetöi lázálmok azt diktálják. Márpedig lázálmokból nincs hiány.Mindazonáltal elgondolkodtató a ma reggeli (mit ad Isten) OTP-s kaland is, hogy több rendszerük lehal, és az ember gyermeke hirtelen nem fér hozzá a számlájához, a pénzéhez... ismerös jó ideje fizikai ezüstbe, aranyba tolja a pénze egy részét, ilyen híreket látva/hallva én is egyre gyakrabban elgondolkozom..
-
Szada85
aktív tag
válasz bitpork #216041 üzenetére
Én is hasonlóan vélem, mint rbalint.
Tisztán befektetésböl venni autót (szigorúan szvsz) azt nem feltétlen az RS6 "szinten" gondolnám, Porke és társai, vagy onnan felfelé inkább el tudom képzelni.
Az RS6 egy rettentö szük réteget érdeklö modell, szerintem nehezebb megtalálni a keresletet rá.Ezt én is max úgy tudom elképzelni, hogy egyébként is szeretne az ember egy adott vadállat verziót, amit örömmel használ, emléket gyüjt vele, aztán ha szerencséje van, akkor közben növöget az értéke is.
De ha meg használod, akkor a méter gyülik benne, kopnak a cuccok, amit cserélni kell, és akkor meg az visz el a "profitból", stb.
Nem egyszerü, az biztos. -
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #216063 üzenetére
Nem tudom, egyik sincs szkópban, így nem tudok nyilatkozni ez ügyben. Én elvagyok a "szintemen" az öregecske, nem túlzottan sokat érö GSi életben tartásával, reszelgetésével, élvezésével..
Én alapvetöen azzal értek egyet, hogy az autókat használni kell, és örömszerzésre használni, elvégre ezért fektet pl. a Porke is mérnökórák ezreit meg körök százait 1-1 modellbe, hogy finomra reszelje. Ehelyett mára garázsokban dugdosott, gazdagok veretésének szobrai lettek belölük, amit a nagyja csak azért vesz, hogy késöbb profittal eladja, meg, hogy lássa a másik, hogy erre is fussa.
Mischát bírom, nem szarozik, csapágyasra hajtanak mindent is a Nordslájfén.Egy idöben néztem Mannyi Khosbin, Gercollector, meg néhány hasonló csatornát, de egyszerüen "unalmas" látni, hogy pl. 7 McLaren SLR aszalódik a garázsában, "mermegtehetem", de hasonló okok miatt nem követem már Shmee-t sem, mert ez a "hetente új autót rendelek, meg Shmusem" vonal számomra már nem az autó szeretetéröl szól, hanem átment némi felvágósnak érzödö vonalba.
Oké, a DDE-s barbárok meg a másik véglet, de ott legalább a Lambókat, egyebeket használják, rúgják neki, és élvezik.
-
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #216521 üzenetére
Múlt csütörtökön-pénteken volt szerencsém ismét sürítve megtapasztalni a közlekedési szokások dinamikus változását, vicces, hogy nyugati irányból már Bécshez közeledve kezd leesni a lánc, lehet az osztrák, magyar, szlovák rendszám, a 130 az inkább 150 (fix traffik elött persze ott is satu), majd Bécset elhagyva az A4-es már egészen kezdi hozni az M1 szintü Armageddont, de a mélypont az egyértelmüen a magyar szakasz volt.
Próbáltam egy "refiágyús" ezüst Oktávos anyutól ellesni az M1-en, hogy "illene" viselkedni a pályán, de 180km/h-nál a zsúfolt kamionokkal teli sáv mellett én már nem láttam olyan szórakoztatónak, de anyu még ellötte 2 kilóig, mielött beszorult a következö 130-as csapat mögé, ott megint utolértem... borzasztó a frusztráltság az utakon, de ez nem újdonság persze.
-
Szada85
aktív tag
válasz Stylewars_kp #217219 üzenetére
Tele a Fb Marketplace (is) F Astra bontásokkal, egy csomó "értékes" dolgot lehet fillérekért hiénázni, egy komplett GSi belsöt elhoztam korábban ~30 ezer Ft-ért (elsö-hátsó üléssor, 4 ajtókárpit), akkor egy "hagyományos" Astra belsöt még olcsóbban meg lehet kaparintani.
-
Szada85
aktív tag
válasz Intruder A 6 #217747 üzenetére
Elég sok hasonló korú VAG modellnél elöforduló téma, G7, Leon5F, legtöbbször a lefolyócsö tömödik el, és gyülik fel a víz vissza egész a tetöablak tálcájáig.
Neten találsz videókat, [ez mondjuk egy Jettán mutatja be], miket lehet megpróbálni, hogy kitisztítsd. -
Szada85
aktív tag
Tényleg nem hiszem, hogy van lejjebb...
Tegnap délután a 19. ker Kisfaludy utcából mentünk volna egyenesen a Köki irányába a Simonyi Zsigmond Utcán (ez egyirányú az Üllői úttól kezdve, 2 sávon).
Zöldre váltva elindul a sor, majd megáll, mondom mi a szösz, aztán feltűnik hősünk:
Forgalommal szemben áll ( az én forgalmi sávomban), és türelmesen várja, hogy eltakarodjon már mindenki az útból, hát mit merjük mi itt Őt zavarni.Óvatosan megközelítettem, hátha leesik neki, hogy nem a másik tucat autós a helikopter, sofőrünk áll egyhelyben néz bambán, és indexel balra(!), hogy "hát Ö menne" már, nahh...
Megboldogult régi világunkban ilyenkor a juzer megilletődve dobott egy rükit, és megfordult, de ma? Ma fogta magát, és a képen nézve balról kikerülve kikanyarodott az Üllői útra, mint aki jól végezte dolgát... Jó itthon lenni(?).
-
Szada85
aktív tag
Ha egy bizonyos népcsoport kisemberei Fb-Liveban közvetítik, ahogy öv nélkül közlekednek/racsingolnak, vagy épp halálos fenyegetéseket küldenek másik családnak, és mindez következmény nélkül mehet, akkor már tényleg nehéz bármin is meglepödni.
Pár csoportban már posztolták a srác nevét, profilját, de gyorsan törölte is a gyerek magát a Fb-ról.
-
Szada85
aktív tag
válasz Dorian #219571 üzenetére
Az otthoni CZ rendszámos autók nagy része ugyanolyan "adóoptimalizálás"/operatívtartósbérletlízing, mint régebben az SK-s rendszámok.
(Legalábbis amiket én otthon járva láttam, azok mind felsöpolcos autók voltak, amivel nem a cseh vendégmunkás jár nagy eséllyel. )
@szabonagyur:
Kopottak az otthoni ismereteim, a német adásvételire rákerül, úgy emlékeztem, hogy a magyaron is rajta van, mikor a GSi-met vettem (12 éve) akkor ráírtuk azt is. -
Szada85
aktív tag
válasz szabonagyur #219987 üzenetére
És lesz majd nagy höbörgés, amikor addig jut a dolog, hogy az új autókon direktbe rá lesz kötve a tompított a gyújtásra, hogy kizárják a user errort, és még drága szenzorok se kellenek.
Autógyártó örül, újabb Eurókkal nö a profit (se világításkapcsoló, se fényszenzor nem köll majd), és a sok amöbának se kell olyan megoldhatatlan feladatokkal küzdenie, mint a lámpakapcsoló.
-
Szada85
aktív tag
válasz szabonagyur #220162 üzenetére
Nem érné meg a K Astra árához hozzácsapni még ~2 havi fizut, és 20e€ körül már jó DSG-s, kombi Leon 5F Cuprát nézni, vagy Octavia RS-t?
Haladósak, erejükhöz képest rendben van a fogyi, és ha 2 év múlva bejön(ne) a céges még mindig jó pénzért el lehet majd adni (szerintem). -
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #220197 üzenetére
Nekem sem volt célom, és szerintem másnak sem, hogy a zsebében turkáljunk, nem is a tagok kérdeztek rá a bevételeire sem, ne reagáljuk túl szerintem.
Leírt egy keretrendszert, nagyjából át lett beszélve, hogy abban ami van, azok nagyja tartogat(hat) olyan aknákat, amikre lépve fájni fog, csak fel lett dobva egy labda, hogy ezen aknák árával kiegészítve a büdzsét már talán lehet találni biztosabb, stabilabb típusokat is, amik teljesítik amit keres.
Aztán a végén majd eldönti, hogy mi a fontos, és mire mit kíván áldozni.
Én is végigjártam ezt, évekig vígan elvoltunk a 16-17 éves Vectrával keresztbe-kasul autózni Európán, de ott is be kellett látni, hogy egy ennyi idös technika már nem feltétlen erre való (és nem tudom ki próbálta, de bizony k**va szar érzés és nem is olcsó mutatvány a német pálya szélén letérdelt, púposra pakolt verdával dekkolni), aztán addig lett pörgetve a piac/tesztek/vélemények kereke, hogy a 10-13 ezer €-s ársávból is "érdemes volt" feljebb menni párezer €-val, mert akkora korbeli, és technikai-szintbeli ugrás volt, hogy jobb/biztosabb döntésnek bizonyult.
Lassan megint váltás lesz, és valószínü néhány papírt ismét rá kell majd dobni, mert nem lefele tartanak az árak.
-
Szada85
aktív tag
válasz EQMontoya #220233 üzenetére
Nagy merítésem nincs, de az M1-es menti kutak budija inkább hasonlít poszt-apokaliptikus emlékhelyre úgy, hogy azért is elkérnek 150Ft-ot, az oszták és a német pálya menti kutak 0,5-0,7€-ja valóban valamivel több, cserébe ott jellemzöen szintekkel tisztább, és minden fel is van töltve.
Decemberben az M1 menti Mol kútnál a 100Ft-ost se fogadta el a gép, harmadik próbálkozás után a kutas srác böfögött oda annyit, hogy "Mit dobálsz bele?!", majd mikor jeleztem, hogy jómagyar kipcsák forinttal próbálkoznék, akkor unottan tette hozzá, hogy "az újabb 100-asokat nem fogadja el!"... oké, majd még nézegetem a 100-asok gyártási évét is, nem?
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #220221 üzenetére
Abban, hogy egyre nehezebb csak egyetérteni tudok.
Nálam hozzá szokott jönni, hogy jellemzően kraftosabb, haladósabb autókat igyekszem nézni, az igazi valami finomabb (sor5-6, V6-8) motoros vas lenne, de ez nem mindig jön össze.Viszont mindettől függetlenül próbálok a (saját keretrendszeremen belül) racionális vonalon maradni, én sem ész nélkül veszem meg ami csak belefér, vagy ameddig a hitel ér.
Sokáig én sem voltam nyápic, még a Németországba kiköltözést is az akkor 23 éves F GSi-vel abszolváltam, megjártuk azzal is párszor a ~1000km-es távot zokszó nélkül oda-vissza, ugyanakkor be kell látni, hogy nem erre való már egy ilyen autó.Legutoljára a Vectra cserekor ültem fel erre a vonatra, legyen fiatalabb, ha lehet kevesebb méteres, hasonló jó erőben, akkoriban írtam is róla, nálam is ez volt, amit elsőre kinéztem típust 10-12 ezer € volt, aztán végül inkább beleraktam 4-5 ezer €-val többet, és lett egy, az elsőnek kinézettnél 8 évvel fiatalabb, ~100e km-rel kevesebb futású autóm a GTI személyében. A különbözetet pedig simán elnyelte volna az első céltípus egy vezérléscserés elsö szervizzel, meg pár dologgal.
@focvis:
Le kell, hogy lombozzalak, vagy feszültségmentesítselek, jelenlegi terv szerint marad a Cupra vonal, csak egy 300ST-t célzok.
A C43 pl. már túl van a jelenlegi fájdalomküszöbömön a 35-40e €-tól kezdődő ársávval. :) Talán majd eccer. -
Szada85
aktív tag
válasz tboy93 #220343 üzenetére
Ugyanez jutott eszembe nekem is, nemrég még megmosolyogtuk a sztorikat, hogy X éveket vártak annó Trabira, Wareszra (akinek jutott), most néhány évtizeddel késöbb ismét sikerült idáig eljutni. Nem mellesleg pedig ez közvetve néhány év csúszással majd a használt piacra is vidám hatást fog gyakorolni.
Még azt várom, hogy mikor kerül majd fel apróhirdetési oldalakra az "Új XY modell vásárlási joga/ XY évi szállítással átadó" címü posztok, természetesen a vételárnál drágábban.
-
Szada85
aktív tag
válasz nandow #220427 üzenetére
Nincs teljesen hátul, még pár kattanást lehetne hátratolni.
Eddig a max jellemzöen 4 felnött volt, hosszabb úton sem panaszkodott senki, párszor ültünk 5-en is benne, ott a hátul ülöknek azért már vállban nem volt az igazi, illetve a kardánalagút sem javít a középen ülö komfortján. -
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #220442 üzenetére
Pedig a tengelytáv szinte azonos (Leon 2634mm / i30:2650mm), az autó teljes hossza pedig Leon: 4535mm / i30: 4585mm)
Tippre azt mondtam volna, hogy a csomagtérre mentek a csíkszemüek, de Leon: 587 liter / i30: 602 liter, így ott sem találni a lábtér elveszett méreteit.Nem lehet, hogy nagyon Torretósan vezetsz?
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #220516 üzenetére
"Persze félreáll-motor ki-ajtó kinyit-távirányítóval zár-vár-távirányítóval nyit-ajtó kinyit-motor indít után eltűntek."
Milyen vicces új kor lesz, amikor utazás közben az út mellett autójukból kiugráló embereket fogunk nézegetni, akik épp "resetelik" az öntudatra ébredt technikát. -
Szada85
aktív tag
válasz Peter.70 #220520 üzenetére
Áhh, nekem nincs pénzem (nem szeretnék ennyit kiadni) ilyen "csodákra".
De ezeket a sztorikat olvasva örömmel gondolok rá, hogy backupnak még mindig ottvan a jó öreg F Astra GSi-m, aminél a legkomolyabb elektronika a motorvezérlö (és a mai csodákban szerintem az ablakemelö elektronikája is komplexebb már annál). -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #220527 üzenetére
Én alapvetöen a Leonra nem panaszkodom, a rádió is csak egyszer szórakozott (induláskor nem kapcsolt be, majd X idö múlva igen), de már annál is vannak olyan "túlbiztosított/túlgondolt" dolgok, amik zavarnak, bár ezeket talán VCDS-sel ki lehetne kapcsolni.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #220547 üzenetére
Elötte volt még.
~1,5 év alatt egyetlen egyszer csinált ilyet, ugyanúgy mélygarázsban állt (~+10-15 fokban kb) mint máskor, beültem, beindít, rádión kezdöképernyö megjelent, de nem ment tovább. Ki/bekapcsoló/hangerö gombbal kikapcsoltam, visszakapcsoltam, akkor sem. Még egyszer próbáltam, akkor is a kezdöképernyöig jutott.
Kinyomtam, majd egy negyed óra múlva újra próbáltam, akkor pedig már müködött rendesen, és azóta sem csinált hasonlót sem, pedig pár hónapja már csillaggarázsos lett az autó. -
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #220861 üzenetére
Ez csak azért rémisztöen szüklátókörü proraganda, mert az utóbbi években lenyomott hazautak során egyre inkább azt tapasztalom, hogy a forgalom 80-90%-a a 110-140km/h közötti sebességgel közlekedik, és relatíve kevés 180-200 feletti tempóval repülö egyént látni.
Másrészt az "ajánlott" tempó ott is 130 km/h, emiatt a felelösséged is komolyabb, ha afölött hajtasz.
-
Szada85
aktív tag
válasz diegho #221083 üzenetére
Egy horpadásjavítóst kérdeznék meg én is, maximum, hogy a mélyedést ki tudja-e húzni síkba, az ajtót nem fújatnám, utána már hiába van képed bármi, "ha fújni kellett akkor ropi volt" a mai "autószagértök" nagy részének gondolkodásában.
Enyémen is van jónéhány kavicsfelverödés, és "normál" használati nyom (kisbabás elözö tulaj hagyott néhány karcot belsö müanyagon, csomagtér peremen, ilyesmi), ezek szerintem beletartoznak egy használt autóba, különösen a mai "leszarom-a-másét" világban nehezen elkerülhetö.
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #221088 üzenetére
Az a baj, hogy maga a megfogalmazás "sérülésmentes" szerencsétlen az autókeresö oldalakon, amit emiatt is hüen tükröz a vevök elvárása.
De mivel a legtöbb YT-os "autónézös"/lebuktatós videókban is vastagságmérövel futkorászik mindegyik, emiatt az marad meg az egyszeri nézöben, hogy ami 150 mikron feletti, az fújva volt, és akkor hujujujjj.
Én le szoktam írni, vagy ha telefonon kérdezi a jelölt elmondom, hogy az autón itt, és itt ez meg az a karc/nyom van, vagy, hogy a felnin van padkasérülés, vagy kavicsnyom, amik sajnos része a mindennapi közlekedésnek/életnek. Van hibajavítóm, szoktam a kavicsfelverödéseket kezelni, de nem lesz gyári persze.
Ha valaki ezek alapján meggondolja magát természetesen szíve joga, de így egyenesebbnek is érzem, és már eleve csak az jön/jöjjön el megnézni, aki ezekkel egyetért, elfogadja.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #221125 üzenetére
Recseg-ropog minden (részvénypiac, kryptopiac), lehet lassan tényleg beköszönt a várva várt ómlász. Nekem be van készítve a puskapor, van pár jó cucc a bitkojn mellett/helyett.
#ON:
Ez most ilyen Leon(ra) ajtób'szós hét úgy fest, ma én is megkaptam a magamét.Pláza parkolóház, legszélsö helyre álltam a korlátra szorosan (ki se szálltam, párom beszaladt kajáért), beállt mellém egy 6-os Golf Variant Hakan Sükürékkel, volt egy jó 40-50 centi a két autó között, (kb. akkor ért oda párom, kezében zacskókkal is sikerült kényelmesen beszállnia).
Soför kiszállt, saját oldalán a nagyobbik gyereket kisegítette, hátulról kivette a babakocsit, majd jött az enyémmel közös oldalra, elöször megnézte az elsö lökös alját, majd vissza hátra, ajtó kinyit, majd ahogy behajolt kikötni a kisebb gyereket, testtel neki is qrta az autónak az ajtaját, kb a tükör vonalában.
Nem is törödött vele, erre párom rákoppantott az ablakra, hogy vegye már észre magát.
Srác kimászik a kocsiból, és néz, hogy "mivan?"Mondom neki, hogy nem tünt fel az elöbbi kibszott nagy koppanó hang, na az volt az ajtód az autómon.
Beljebb hajtja az ajtót, nézi, majd ékes némettel: "Á, nem történt semmi, oké."
Néztem rá furán, hogy "De, történt kisbarátom, qrvára nem oké, megtennéd, hogy figyelsz?"
Erre a válasza: "Jó, hát értsem meg, ki kell vennie a gyereket, szük a hely."Megnéztem, szerencsére a tükörburkolat volt a kontaktfelület, a feketén nem látszik maradandó nyom, de ez, hogy egy "Elnézést" ne tudjon megejteni a ma embere, csak megmagyarázza, hogy neki most nehéz dolga van, és ezzel legalizálva van minden, még a károkozás is akár...
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #221373 üzenetére
Sajnos a jogosítvány is színtiszta üzlet lett, amit a profitéhség vezérel, és ez nem is fog már változni szerintem.
Alapjaiban kellene beleállni, de mivel ez nem is lenne népszerü húzás sem, plusz a kevesebb jogsi kevesebb autót, ezáltal kevésbé pörgetett mindenféle piacot jelent (adó, üzemanyag, matrica, gumi, alkatrész, stb.), ezért még annyira se fogja senki meglépni.
-
Szada85
aktív tag
válasz vzsryl #221606 üzenetére
Igazad van, én a szüleit is lecsukatnám, a kárt pedig vagy kifizetik, vagy közmunkában ledolgozzák, mellé pedig kötelezö vaszektómia az egész családnak, hogy az ilyenek reprodukcióját is meggátoljuk.
Az igazán elkeserítö, hogy ma már fel sem akad a világ, hogy 16 évesen mi a szöszt keresett a volán mögött, illetve vajon mióta közlekedik az úton...
De nem megállni, meg ide-oda menekülni volt "lélekjelenléte", hiszen úgy megijedt a rendöröktöl a kis Type-C. Nem csoda, a vérükben van (a minden is).
-
Szada85
aktív tag
válasz pècsimunkás #221707 üzenetére
Majd az adóbevalláskor sajnos kevésbé lesz széles a mosoly, elég vacakul számolódik át.
Én 2020-as év bevallásakor már "kipróbálhattam". -
Szada85
aktív tag
válasz Doki16 #221979 üzenetére
Csak szerintem az egységsugarú júzer fejében az élhet, hogy (egyrészt ugye ott a régi mantra, hogy "a LED örökéletü"), egy elfingott LED fényszóróval még vígan elautózik félszemüként pár hetet/hónapot/évet, de ha a turbó térdel le, akkor az ott rögtön kakukk, és nem tudja tovább használni az autót, kénytelen rögtön javíttatni.
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #222242 üzenetére
Köszi a képet, én is googliztam párszor már "korhübb" rádiót kutatva a GSi-mbe, de legutolsó kereséskor még csak a Blaupunkt Bremen-t dobta ki ~400€-ért, ahhoz képest ez a Continental már sokkal barátságosabb áron megy, közben látom, hogy a Blaupunkt is dobott piacra 1-2 ilyen "retro" darabot USB-vel, BT-al. Cool.
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #222251 üzenetére
A GSi-nek is sárga a háttérvilágítás, szóval a Conti hibátlanul illene bele.
A fö kérdés, hogy kell-e bele egyáltalán, #becauseracecar, amúgy is hangos a rendszer, gyanítom a módosítások után sem lesz halkabb az autó, így lehet felesleges bele a blútyúk.De jó tudni, hogy alkalomadtán ha meggondolom magam, akkor egy ilyennel egészen "gyáriassá" lehet majd tenni a belteret. Köszi mégegyszer az infót.
-
Szada85
aktív tag
válasz sutszi #222274 üzenetére
Azok után, hogy a "Getaway in Stockholm" széria is újjáéledt (vagy lelkes másolói a srácok) a YT-on [Critical-YT csatorna] , ahol ugyancsak ezt játszák - igaz jóval potensebb gépekkel -, csak egy lépés, hogy mindenki elhiggye magáról, hogy Ö is képes erre.
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #222549 üzenetére
Pedig én is azt gondolom, hogy ez így igaz, mára elfelejtik sokan, hogy a vevö a pénzével (vagy hitelre kapott pénzével) "szavazna" egy adott termék/szolgáltatás iránt. És ha irreálisan/életszerütlenül drága, akkor igenis azt mondod, hogy "kösz, ennyiért kell a f*sznak".
2 év a várólista egy nyomorult guruló esernyöért? Köszi, akkor nem kell, nézek mást, vagy épp maradok a fenekemen.Csak ezt torzítja az utóbbi évek közösségi meg minden egyéb média manipulációja, a felkorbácsolt "státuszverseny", legyen neked szebb, jobb, drágább, folyamatos méregetés/megfelelés megy egy csomó területen, hogy a mindenféle egyéb piactorzító (egyes társadalmi csoportokkal kivételezö) intézkedéseket már ne is vegyük ide.
Nyilván egyikünk sem jós, de a történelem ciklikussága, és az utóbbi idöszakban tornyosuló sötét felhök alapján lesz még itt sírás, és valahol azt gondolom rá is fér a piacra egy súlyos tisztítótüz.
De, hogy on is legyen, Cupra fogyasztást nem nézem, cserébe utolért a tömítés probléma, és beszivárog némi nyirkosság a bal hátsó lábtérbe.
Elsö körben szárítás, aztán le kell majd kapjam az ajtóburkolatot, elvileg alatta lesz a bünös. #Idénleheteladom -
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #222575 üzenetére
Én sem címeztem senkinek direktbe a kommentet, viszont a piacot a kereslet/kínálat kellene, hogy mozgassa, viszont ma meg már ott tart (szerintem), hogy egyszerüen a FOMO pörgeti az egészet, nem pedig a kereslet/kínálat egészséges aránya, és az semmilyen piacon nem szokott jól végzödni, amikor már a FOMO tombol.
Amire ráerösítenek a piac azon szereplöi, akiknek ebböl a legtöbb hasznuk származik. Lásd a DH legutóbbi "2keresövel már 70 milliós lakásra is lehet menni hitellel" címü cikke is...kemény.Világos, hogy nönek a bérek, ezt pedig mindenki azonnal beépíti a saját piacába, legyen az ingatlan, jármü, müszaki cikk, csak ez meg így elöbb utóbb csúnya spirálba fogja magát hajszolni, nyilván a mostani választási pénzt is ugyanígy fogja az összes piac automatikusan felskálázni a termékeibe, hiszen sokaknak lesz garantáltan ennyivel több a büdzsé.
Nem is feltétlen a lakáspiacra gondoltam, ott a szükség másképp dolgozhat, de akár autónál, akár müszaki cikknél, egyébnél ott a választás lehetösége, nem kell höbörögni, hogy drágább az iPhone, a laptop, az autó, hanem be kell dobni a fakkot, és a pénzével "szavazni" az embernek.
Ehelyett ma a piac diktál árakat, az emberek pedig ajvékolva ugyan, de szaladnak utána, mert hát "a Józsinak is új van, akkor én sem maradhatok le." Erre gondoltam inkább.Off vége, megyek autót szárítani.
-
Szada85
aktív tag
"A "tudjukki" ezután kiemelte Magyarország exportteljesítményét, valamint a magyar tulajdoni hányadot néhány szektorban: a bankoknál 60, a médiában 66, az energiaszektorban 71 százalékról indultak ebben tekintetben, mára mindenhol többségbe került a magyar tulajdon."
Gondolom a két dolog közötti bárminemü összefüggés a véletlenek sajátos együttállására vezethetö vissza.
-
Szada85
aktív tag
válasz cOxeR #222757 üzenetére
Én is a legtöbb hazalátogatáskor "átélem" ezt a gondolatot, de ha jobban belegondolsz az utóbbi években relatíve sok ember/család lett, akiknek volt, vagy örököltek mondjuk csak egyetlen lakást, vagy házat, telket, nyaralót, és ha azt eladták, akkor rögtön 30-60-80 milliók pottyantak az ölükbe, abból pedig már sokminden belefér, akár új autó is.
Ha pedig valaki többet is örökölt, akkor határ a csillagos ég.
(Különösen, ha mondjuk komolyabb vagyoni "tapasztalat" nélkül kerül valakihez nagyobb összeg, nem feltétleül józanul kezd költeni.) -
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #222869 üzenetére
A másik - amúgy erre való - topikban volt beszélve, már miután megelözi a kamerás autót, a jobbkanyar elött is olyat, mintha ijedten vészfékezne a kanyar elött (bekapcsol a vészvillogója a Toyotának), onnan nagy gázzal elhúzott, a balkanyarban meg kétszer is belefékez az íven, másodszorra kb. pont akkor, amikor leér a kerék az aszfaltról... a fizikát meg nem lehet megb*szni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs