Új hozzászólás Aktív témák

  • Hachiko95

    aktív tag

    válasz Tsebacsi #292848 üzenetére

    Alapvetően amikor beköszönt a turbó korszak az volt a marketing, hogy ennek már ilyen-olyan gázreakciója van, közel olyan mint egy szívó.
    Ugye egy jó szívónak már 2000-től a max. nyomaték 80+%-a megvan, és ezt kitartja leszabályzásig, mondjuk egy 4000 körüli csúccsal. Gyakorlatilag ugyanezt utánozták le, mégpedig úgy hogy a legtöbb elektronikusan le van szabályozva, nincs meg az a nyomaték csúcsosodás, mint a downsizing/turbo korszak előtti autóknál.
    Régen nem azért volt turbós, mert kellett, vagy ez volt az egyszerűbb mód az előírások teljesítésére, hanem mert olyanra akarták megcsinálni és azoknál van meg igazán a turbó karakter érzés. Hirtelen nagy boost feljebb a fordulatszám tartományban, de ennek ellenére jól szabályozható a hosszú úton járó bowdenes gázpedálok miatt. Legutóbb a 288 GTO-nál láttam ezt, hogy egy "vad" 400 lóerő, 500Nm-es, 1200kg körüli, 80-as évekbeli Ferrarinál is megvan. [link]
    Ennek ellenére érzetre teljesen más lesz még mindig, mert ha megnézünk egy padlógázas padi mérés, az nem fogja elmondani, hogy részterhelésről a különböző fordulatokon, különböző gázadásokra hogyan fog viselkedni. Egy jó szívó pedig padlógázra azonnal tudni fogja a fordulathoz tartozó max. nyomatékot, csak ez a marketing anyagban nincs benne.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák