- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz focvis #242843 üzenetére
A tied közvetlen befecskendezéses turbós, sokkal hatékonyabb, mint egy szívócső befecskendezéses
A tipoval végig 60-80-100- ra korlátozott autópályán, csak pár helyen 130, sikerült bc 5,2 valós 5,5, kb 500 km-enEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Doki16
addikt
Tudom nagyon gáz, de tegnap, február óta először tankolnom kellett ( majdnem 3 hónapig le volt téve kocsi) 4230 km jött össze a két tankolás között. Ez így 1,13 liter/100km benzinből és 12kWh/100 km áramból jön össze. Még ennyi szenvedéssel sem lehet hozni csak a benzint nézve egy Ioniq electric átlagos fogyasztását.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Doki16 #242854 üzenetére
Ez a Passat gte? Mondjuk az azért hangyányit nagyobb autó
Na én is számoltam egyet, tipót megvettem 4,45 millióért, eladtam 5 millióért, mentem vele 20000 km t, 7 literes fogyasztással. Az hatósági áron 672000-550000 az 122000 az 250 liter üzemanyag, 20000 km-re, wz 1,25 literes fogyasztás és nem kellett töltöget i[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #242855 üzenetére
Igen az. Amúgy súlyban nincs nagy különbség kb 200 kg-al nehezebb a Passat. Ez inkább a Hyundai hatékonyságát dicséri. Amúgy elégedett vagyok a Passattal is. Sima országúti 90-es tempóval ebben a kellemes 20-25 fokos időben 15-16 körül fogyaszt áramból.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
avl
aktív tag
figyelem ! a nyugalom megzavarására képes adatok :-)
extrém fogyira menö vezetési stilus, 1.2i-DSi Jazz 2004 ota:
(a hullamok jol mutatjak a hidegebb es melegebb evszakok vegeit)persze egyes tankolasok voltak joval alatta is, pl. 565 km-re 2.988 l/100km (a max. az 6.1 l/100km)
termeszetesen minden a tankolt liter es megtett km-böl (BC mutatas több mint 100 eset atlagaban 0.207 l/100km-rel több, mint a számolt fogyi)
elötte levö autokkal is igyekeztem: trabi kb. 6.1 l/100km, 1.0 literes Swift 4.66 l/100km, 1.3 literes Swift 4.88 l/100km (mind a teljes nalam hajtott élet alatti átlag)
-
És hogy sikerült ennyit fejlődni?
A végén már behajtott tükrök, kiszerelt hátsó ülések, 3bárra fújt eco gumik, leszerelt ablaktörlő, félig tankolt tank és te is lefogytál 10 kilót?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #242858 üzenetére
a korrekt válasz: pontosan nem tudom; nehany reszlet:
- biztosan van valamennyi bejaratodas, ujonnan vettem (szerintem ez a legnagyobb, érdemben legfontosabb tenyezö)
- biztosan valtozott kicsit a vezetesi stilusom is (extrém volt mindig is, pl. 160e km még az eredeti fékekkel gurulgatok)
- biztosan valtozott az utvonalak összesege is (pl. elsö evben 18e km, elsö 3ban 54e km, sok több 100 km-es ut, most meg sokkal kevesebb evi km)
- eleinte több ut 2-3-4-en, aztan mostansag mar csak 1-2 ember a kocsibangumik mindig "tulfujva", én maradtam 1-2 kg-on belül ;-)
(motorfejlesztesben dolgozok 25+ éve)
-
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #242865 üzenetére
az az érdekes, hogy nem vettem így észre az emberszámoktól nagy függést, olyan 0.1-0.2 l/100km, több biztosan nem volt !
(Bp.-Graz; leginkább megállás nélkül; állandó sebességü haladásnal a tömeg kevéssé befolyásol, mint gyakori gyorsítás-lassítás mellett, pl. város, ahol forgalom miatt vagy nem ismert lámpafázis miatt van ilyen - de az elörelátó vezetés [inkl. lámpák fázisa, hol mennyire érdemes nyomni a zöldhöz] is [nekem] komoly szerepü)
-
avl
aktív tag
válasz brumi1024 #242866 üzenetére
szerintem nem :-)
a mérték a kulcs (4.8-4.6 kb. -12.5%, 4.65-> 4.5 az kb. 3.2% - 3.2%-ot a legtöbben szerintem eszre sem vesznek, illetve a körülmények is valtoznak es azok befolyása)
...nnna, meg is van a fö ok: a klimaváltozás, egyre melegebb telek [és ez nem is teljesen csak tréfa]
fékpadon gyakran csak 10-20 órás bejáratást csinálunk, de ez sem jelenti azt, hogy 150 ora után ugyanolyan, mint 500 óra után
10k km mondjuk 65 km/h-s atlaggal kb. 154 ora
(en csak motort ismerem valamennyire, egyebekben is lehet minimalis surlodascsökkenes, "bekopás" [valto])
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #242869 üzenetére
mért ertekem nincs ra (2004-es BC)
hosszu utakon 70 km/h-s (Bp.-Graz, no stop), minden máskor alatta
pályán is ritka a 110 km/h feletti pillanat is (130 feletti meg gyakrolatilag nincs) ...keresek egy szimpatikus buszt, lakokocsist, ... es nem tul közelröl, de nem is tul tavolrol mögötte (nem volt még balesetem 30+ év alatt sajat vezetesböl, 1szer körforgalomban oldalrol belem jöttek, de az nem emiatti :-)
-
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #242872 üzenetére
az 1.2-nek nagyon örültem mikor megjelent a valtozat, mert
1) kisebb motor (nagyobb reszterhelesen megy, ahol hatasfok jobb)
2) és: noha a gyengebb motor, a szokastol elteröen hosszabb valtoattetelü, mint az "1.4-es" (mert ugye 100cm³ sincs köztük) - es emiatt is kicsit magasabb reszterhelesen megy, ahol jobb a hatasfok (40-50-60-...100 -nal ezek igen komoly jelentösegüek, hol van az üzemi pont a jellegmezöben, 100 km/h sincs félterhelés sem)spritmonitor - atlagos erteket de a mezöny szelesseget is erdemes nezni, e kettöre (csak legalabb 15e km-t menök alapjan):
1.2i-DSi: [link] min-atlag-max: 3,90 6,12 8,75
1.4i-DSi: [link] min-atlag-max: 4.99 6,29 8,00siman lehet felhasznaloi magatartasok hatasa is, de "belemegyarazni" is lehet:
- sporolos 1.2i-t vett, es 1 literrel kevesebb is az atlaga, mint 1.4-sel
- ha meg tul sokat kér (telj.-ben) az 1.2-töl, akkor többet fogyaszt, mint 1.4 (mert többször tul sok neki) -
nagyúr
Jó az a min. fogyi' téma.
Jelnlegieknél így van:
Astra F 16.i : min 5.5, max 8.2
S-Max 1.5T (EB): min 7.15, max 9.6Visszaemlékezve az autóimra...
S-Max 2.0Tdci min 5.2, max 7.4
Galaxy 1.9pdTdi min 5.8 max 7.5Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
krono.
tag
válasz focvis #242873 üzenetére
Persze, nekem is fontosak ezek, bizonyos szintig, de azért ilyen szinten szinten nem tudok ráizgulni a témára.
Azért a CO2/környezetvédelem témában nem hiszem, hogy az én autózásom a legszámottevőbb, a fogyasztói társadalom, a fölöslegesen rövid ideig megtartott autók, az 1 év után kukázódó eszközök, a javíthatóság hiánya, az autókra tervezett kontinens, India a pár milliárd 2 ütemű robogóval. Persze ez nem jelenti azt, hogy nincs személyes felelőssége senkinek, csak én inkább távolabbról nézve látom nagyobb jelentőségét.
Sportautó témában mondjuk nem értek egyet, persze ezek az autók "puhák" a versenyautókhoz mérten, de nem gondolom a hajtást meghatározónak sporautóságban, bár tény, hogy rwd a klasszikus tekintetben, ugyanakkor fwd rally is van, Swift kupa, stb. Modern autók meg messze nem könnyűek a szememben, szinte csak a Lotus kivételével.
-
veterán
Hááát, ahol van valamennyire releváns tapasztalat, azt abból próbálom levezetni.
A többit a vizeletemre bízom. 🤗Qru: A legjobbam 2.6 V6-tal asszem 7,8 volt (vagy 7,2), majdnem egy egész tankra. De ez ~20 éves érték, azóta mindannyian fejlődtünk.
A challenge-hez elég egy >100 km-es táv. Összehozod.[ Szerkesztve ]
-
avl
aktív tag
válasz focvis #242893 üzenetére
jaaaa !
azt hittem kicsit komoly, ezen kerdes miatt:
"Bubinal mennyi lenne a celertek? Szivocsoves, awd es 1.4t."mert persze a fogyi egyik meghatározója a technika, de a felhasználási mód:
- város (csak Bp. vagy egy 10ezres sem ugyanaz)
- pálya (amennyit csak lehet D-ben, vagy HU-ban ovatosan)
- stbes a vezetesi stilus (gaz-fek-gaz-fek-gaz-... üzemmód, vagy szitukra figyelve nagyon elöre tekintve)
nagyon (mondjuk siman +/- 40%-kal is) modositják szerintem a fogyit
...már reméltem, hogy valami tudományos módszer, amiböl tanulhatok
-
Én az okát nem tudtam, de megfigyeltem, hogy az 1,25 nem sokkal gyengébb, mint egy 1,4, de sokkal jobban fogyaszt
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
hacki87
senior tag
válasz focvis #242841 üzenetére
Egyik csapás a másik után Ma délelőtt elmentem tankolni a szigethalmi MOL kútra, hogy megnézzem mennyi is az annyi a valóságban: 4,72 L/100km. Árokba vele Mondjuk az viccesebb amikor 5,1 ír a bc ami előtte 4,9 volt szerinte és regenerálással ment 5,1.ig. A kúton meg arcon vág a rideg valóság és 6.2 lesz belőle Szóval a bc ennél az autónál nem sokat ér szerintem. Az Insignia ilyen távon mint a tegnapi oda-visszán 1dl-t csalt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elden Ring
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Háztartási gépek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Eredeti játékok OFF topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen