-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz CactuS #170700 üzenetére
Farkam se ülne bele Megane alatti autóba többet, de kénytelen vagyok, mert anyám mindkét autója 2000 előtti. Nem is nagyon megyek sehova. Most akar egy ismerősöm mindenáron Golf 3-at venni én meg mindenáron lebeszélni róla...
A van benne anyag az addig volt előny mikor 50-nel mentek, '59--ben nem voltak ennyire idegromhalmazok az emberek. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz BigBlackDog #170699 üzenetére
Ahogy néztem a bal eleje kapta a nagyobbat a hyundainál és ott is éppen csak rácsúszott a sárvédő az ajtó élére. Az ütközés pillanatában már biztos nem mentek 50-60-nál többel fejenként. Láttam már flottánkban focust álló kocsisort letarolni ~80-90-es tempóval, az ennél kicsivel szarabbul nézett ki. Igaz, regebbi focus volt (mk3).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
grizlisandor
addikt
Tényleg a klímázás, az is dob a fogyin.
Ne is mond, múlt héten, vittem műszakira, ki lett f@százva, szerelőm meg is dícsért, hogy ez a hét elején, mikor az EGR-t takarította nem így nézett ki.
A héten a céges parkolóban kicsit nyitva hagyom az első ablakokat, ha nem áll esőre az idő, hogy ne főjjek meg saját levembe. Azon segített valamennyire, de cserébe jó poros lett már megint a műszerfal. -
Qru
MODERÁTOR
válasz CactuS #170702 üzenetére
Félárfedés (vagy kevesebb) a legrosszabb ilyen téren, mert kisebb felületen adódik át az ütközés ereje. Az oszlop/fa ezért ilyen veszélyes.
Másrészt frontális ütközésnél az ellentétes irányú sebességek összeadódnak. Tehát ha csak mind a ketten 60-60-al mentek akkor 120 km/h-s erejűnek felel meg az ütközési energia.Amúgy ilyenről mindig az újabb Rav4 jut eszembe ami megbukott a részátfedéses IIHS teszten anno. Ha a vető oldalát törték ott jól szerepelt de anyós oldalról törve bukta volt. Ezt javították is a FL-kor ha jól tudom.
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz grizlisandor #170695 üzenetére
Ez a fogyasztás ebben a topikban rengeteg, ki leszel tiltva, ha nem csökkented le.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #170703 üzenetére
A fólia nagyon sokat javít ezen. Nem egy mozgó szauna tőle a kocsi. Amúgy nem nagyon klímázok, mert annyira nem szeretem de a fehérnép miatt most muszáj volt.
Műszaki az nekem is lassan esedékes lesz. Már jött róla az emlékeztető.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
Jaja, azért írtam, hogy ütközéskor már biztos kevesebbel mentek. Volt olyan autónk is, amit kb éppen érintőre vettek, ott kiszakadt a futómű ajtó borítás stb., nem volt szép.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
AMD Power
titán
Egy újabb agyhalott!
Ésszel hajtott olvasónk a trágya minőségű út miatt. A skodásnak ez nem tetszett mert sietett volna, de erre azért ráért…
Szegény lány. Én biztos levertem volna egyet ennek a dagadt disznónak.[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
grizlisandor
addikt
válasz #89309696 #170705 üzenetére
Most ki kell dobni a felesleges dolgokat a kocsiból, vagy a 47-es lábamból kell levágni.
(#170706) Qru:
Gondolkoztam rajta párszor, de van hova költeni jelenleg. Úgy néz ki, hogy az EGR szelep megadta magát, szerelő azt mondta, hogy #csakagyári 45k-ért. Meg jobb elől valami néha kopog, azt is meg kell oldani az EGR-es móka során. Színazonos bal első sárvédőt vadászok, szeptemberig van időm, ha nem találok, akkor marad a nem színazonos és fényezés. -
EQMontoya
veterán
válasz BigBlackDog #170699 üzenetére
Szerintem senki nem tartja be.
Egyébként a 60 nem is életszerű. Normál országúton is 90-nel lehet menni, és ott sem történnek minden nap frontális balesetek azért, mert valaki átmegy szembe.
A keskenyebb sávok okán 80 talán indokolható lenne. Kb annyival is megy a sor, 80-100 körül.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #170711 üzenetére
Gyári, az sokáig jó lesz. Mennyi km van benne?
#nincsbennetarcsi
-
válasz EQMontoya #170712 üzenetére
Amikor valami a megszokottól eltérő, az okoz egyeseknek problémát, lásd r67 építése, rendszerint az átterelésnél egymásnak mentek, mert 2x2 sávosként használták.
Más:
Ismét egy Ferrari lesz a legjobban gyorsuló sorozatgyártású autó?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
A toyota legalább felvállalja: Hibás a Prius hibrid rendszere, visszahívják őket
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #170719 üzenetére
Szerintem ilyen gyorsulásnál már érzed a belső szerveidet, pl: vesédet bepréselődni a hátadba. Előbb utóbb elérik azt a határt, amikor már inkább fájdalmas, mint kellemes érzés egy 0-100-as sprint.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
barnam_
nagyúr
Sajnos a frontális ütközés az mindig cumi, főleg ha nagy a sebesség. A w124 a maga idejében jónak számított törés szempontjából, van ütközéselnyelő zóna, csak ugye kérdés hogy 25+ év eltelte óta milyen állapotban van a vas...
Igyekszem mindig éberen vezetni, figyelem a barmokat -
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #170717 üzenetére
Na akkor meg ennyit elmegy ha gyári lesz benne. Ha rendesen kikormolod néha akkor meg még többet.
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Errol meselt Mazda szerelo, hogy hiaba rohadnak az MX5-ok is, mint a szar, ami tartoelem, az olyan vastag acelbol van, hogy soha az eletben nem fog strulturalisan meggyengulni a rozsdatol. Persze, szarul nez ki, mikor mar at tudod tolni a csavarhuzot a kuszobon meg a sarvedon, de az szerkezetileg nem gyengiti az autot.
A problema szerintem inkabb ott van, hogy egy 20+ eves Merci vajon hanyat kapott korabban frontalisan, ami utan allitottak helyre igy-ugy... Mert azokat a gyurodesi zonakat egy utkozesre terveztek, es lehet, hogy ket-harom kisebb utan meg lehet belole autonak latszo targyat hajtogatni, de az mar nem ugy fog mukodni kesobb.Same rules apply!
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #170725 üzenetére
"Mert azokat a gyurodesi zonakat egy utkozesre terveztek, es lehet, hogy ket-harom kisebb utan meg lehet belole autonak latszo targyat hajtogatni, de az mar nem ugy fog mukodni kesobb."
Ezért nem tennénk be jó szívvel a gyereket jobb hátulra a J-ben. Hiába javították, mindig ott lesz a "mi van ha" érzés.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz barnam_ #170721 üzenetére
Elég jó volt annak idején, sőt, a merci ezekbe már tervezett utascella védelmet, ami akkor ritkaság volt, viszont anno jóval kisebb sebességgel is tesztelték az ütközéseket, mint manapság. Ezt ugye kb. a 80-as évek közepén kezdték el gyártani, és kb. a 2000- években zárkózott fel az autóipar. Onnantól gyakorlatilag szerintem nincs olyan kiemelkedő ugrás az autók passzív, fizikai védelmében, az NCAP is már már inkább valami geek eye-candy mérő lett. Gyakorlatilag, ha nincs 80 féle elektronikus baleset megelőző rendszered, akkor a legjobb fizikai védelem is csak kettő, talán max három csillagot ér.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz EQMontoya #170725 üzenetére
Kérdés, hogy mennyire bontható le az autó, főleg az energiaelnyelő elemek egy ilyen esetében. A modern autóknál azért viszonylag nagyobb sérülésből is vissza lehet úgy állítani, hogy gyári állapotú legyen (majdnem azt írtam, hogy légzsák durranásos baleset esetén is, de ez nagyon nem jó mérce manapság, pont kb. 1 hónapja láttam egy Golfot a lakatosoknál, amit megkoccoltak a meki parkolóban kb. 45 fokban (kitolattak elé), max. 15 km/h-val koccantak, de pont eltalálták a légzsák érzékelőt = minden lufi eldurrant, még a függönylégzsákok is). Persze nem olcsó és bontani kell hozzá rendesen az autót, ami viszi a munkaórákat. A puruttya zugszerviz nyilván visszahúzza az elemeket kb. a helyére és kész van, na az valóban nem lesz jó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz anorche1 #170731 üzenetére
A legegyszerűbben úgy tudod "megnézni", hogy beírod a googlebe, az autó nevét, gyártási évét és, hogy crash test. Az NCAP vagy az IIHS nagy valószínűséggel tesztelte és fent lesz. Fabia I itt van: [link] . Ha van tervezett utascella védelem, akkor frontális ütközésnél jól láthatóan az A és B oszlop közötti tetőív nem, vagy kevésbé hajlik meg, főleg nem rogy befelé a tető a vezető feje felett, a motortér sokkal jobban gyűrődik, és valószínűleg nyitható marad az első ajtó is. Szemléletes példa a 5th Gear tesztje: Renault Modus vs "biztonságos" Volvo 940.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
EQMontoya
veterán
válasz CactuS #170727 üzenetére
Ebben igazad van.
Itt van az en IS-em tesztje, az utascella itt is tok epp marad mar, pedig ez egy '99-ben megjelent konstrukcio. Ezzel szemben az 5 evvel korabbi C osztaly ugyanilyan utkozesnel ugy csavarodik ossze, mint ha gumibol volna: [link] . Pedig a maga koraban az a C Merci egy abszolut biztonsagos autonak szamitott, csak pont a ketto kozotti 5 evben fekudtek ra nagyon erre a temara.A Lexusos a videoban csak az a fura, hogy nem nyilik a fuggonylegzsak. Vagy nem volt mindegyikben (de ez meglepne), vagy valamiert ilyen utkozesnel nem nyilik, de ez aztan vegkepp meglepne.
Same rules apply!
-
Integrale
veterán
-
Chereiose
addikt
Sziasztok, másik topikban feltettem kérdésem ide is belinkelném, hát ha itt tud valaki mondani rá valamit
[link]Valamint [erre] azt mondják a vw topikban, hogy a féktárcsához súrlódik a hővédő lemez, vagy valami beleér ott, 2 napja rakattam rá az alufelnit, és tegnap jött elő ez a probléma a semmiből.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
-
tboldi
nagyúr
Az ígért képek a lemezről: [link]
A két lyukban, amik a hátsó csavarokhoz vannak közel, eredetileg volt két gumidugó, de vagy 1 centi magasak, nagyon eltartották a lemezt az autótól, úgyhogy inkább kivettem őket. Szerencsére így sem zörög egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Állítólag nem nagyon van bele jo motor.
a konpresszorosokhoz nem ért senki, ha baja van, a v6-okkal alapbol vannak konstrukciós hibák, a dízelek között van 1-2 vállalható, de a 4 henger csattogasa eléggé megöli nekem a premium feelinget.Ezt leszámítva tudtommal jo, elektronika nem kényes, szépnek szerintem is szép, és a beltér is igényes, illetve nem is öregszik Volvósan.
Integrale: 203-nak eleg borzasztó hire van, népítélet is másfél ponttal rosszabb átlagot hoz, mint a 202-re.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Chereiose
addikt
válasz Zoli-bácsi #170740 üzenetére
Többször is ránézettem, legutóbb januárban, sosem tudnak semmi értelmeset csinálni, azt mondták nincsen elkopva. Akitől vettem az is mondta, hogy főleg hidegen csinálja ezt, üzemmelegen elmúlik, de hidegen, illetve esőben mindig csinálja ezt a jelenséget. Az meg a másik, hogy elől az a klassszikus cicergés vinnyogás is jelen van, amikor fékezek, pedig szintén januárban cserélték a féktárcsát+ betétet, egy ideig jó volt utána mostanában megint nyikorog/cicereg. Szerelő szerint valami zsír volt rajta, és amiatt csinálta, de akkor megint beszennyeződött volna vagy mi? Szóval remek, elől cicereg, hátul meg ilyen hangokat ad esőben
-
EQMontoya
veterán
Gondolkodtam W204 kombin egy időben en is, aztan inkabb maradtam az IS300-nal, két okból:
-A 2JZ igy szivo formában tényleg kb megölhetetlen, és ennyire jo konstrukció nincs a 204-ben
-Ehhez azert mar értek en is valamennyire, illetve ismerek hozzáértő szerelőtutobbi nyilvan teljesen szubjektív szempont, az előbbire meg fórumok, YouTube videók alapján jutottam, talán a 220 cdi tűnt a legmegbízhatóbbnak, de évi 8000km-re hova vegyek dízelt?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Chereiose
addikt
válasz Zoli-bácsi #170745 üzenetére
De akkor szárazon miért nincs ilyen hangja? Ha beleér a fém akkor száraz időben is jelentkeznie kéne ennek.
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #170698 üzenetére
Jellemzöen magyar, német, osztrák pályákon autózunk, de sok más országban is jártam, gyakori a másik oldalra átterelés, de eddig mindenhol volt összefüggö fizikai elválasztás ilyen esetben.
Amit mondjuk már csak a józan paraszti ész szerint sem kis fényvisszaverös bizbaszokkal kellene megoldani akkor sem, ha "csak" 80-nal lehet menni.
Az egyik Fb poszt alatt is felmerült a kommentek között, hogy ilyen esetben miért nincs felelössége a közútkezelönek, de kb tömeges kiröhögés lett erre a reakció. Fura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Napelem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...