Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz EQMontoya #14573 üzenetére

    A motortér és a szélvédő közti műanyag rácsból szív, ami elvileg a géptető fölött áramló levegőből táplálkozik, ha az örvénylést jól csinálták meg, bár torlónyomásra már rég nem játszanak, pláne a rejtett/süllyesztett rács/ablaktörők esetében, inkább a hátsó csatornáknál csinálnak vákuumot, és az szívja kifelé az utastérből, és helyére jön be a rácson át a cúg.
    De a géptető fölötti levegő jellemzően nem melegszik fel azért annyira, hogy mire a rácshoz ér már meleg legyen, maximum a peremeinél lévő gumiszigetelés hiányosságai miatt jöhet kifelé a motortérből némi meleg, ami már hozzákeveredhet a rács előtt. Viszont a motortérből itt inkább csak megállás után jön a meleg, menet közben a légellenállás miatt itt a peremnél inkább befelé nyomná a levegőt.
    De ki persze nem zárnám teljesen azért.
    Német autóknál jellemzőbb a rejtett rács de pl. a Hondánál egy síkban van a motorháztetővel és a szélvédővel. Szóval amazoknál még érthető is lenne, mert a magasabb motortér szint alá tett rács nem a direkt huzatban van. De amiket én láttam autók, mindegyiknél el van választva a motortér, és a beszívó terület.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák