-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
válasz Teasüti #31608 üzenetére
? Ez nem kevlár szalag! Kb. 2mm vastag gumi-műanyag keverék az anyaga. 4600ft-ért vettem két éve ebike-ról és mivel 28as kerékbe raktam így bármelyik átmérőbe átmenthetem ha eladom a gépet.
Szerk: Pont annyi ideg tart berakni, mint egy belsőt. Az úgy tudom meg az azt hallottam kezdetű érvelés és okfejtés pedig nettó hülyeség. Én használom, nekem bevált. Ez tapasztalat nem hallomás.
[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz Teasüti #31611 üzenetére
A kétoldalú ragasztó csodákra képes. Pár hónapja én is vadásztam a defekt ellenszerét és meglett a tuti megoldás, a garázsban kell pihentetni a cangát, akkor nem kap defektet Viccet félretéve, vettem két Rubena Flash Ultimate Stopthorn extra dekektvédős külsőt (4rugó/db) 5mm tüskét, szilánkot is ki kell bírnia,azóta gond egy szál se. Lekopogom, de már átmentem 1-2 durva felületen és jól bírta. Eddig nem éreztem hiányát az ilyen plusz szalagos védelemnek. Ezt a külsőt csak ajánlani tudom.
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #31780 üzenetére
Múltkor az erdőben traktornyomba kellett egy hidat építenem, mert nem vagyok egy trükközős típus. Na hát ott egy nagykerék gond nélkül átment volna. Hobbi szintre még mindig hülyeségnek tartom a 29ert, de versenyen egyértelmű előnye van: nem kell gondolkodni, hogy merre mégy.
(#31782) Crytec210: Ugye az a fognélküli smileyt csak "rutinból" bökted oda?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #31848 üzenetére
Jah igen, a lényeg, hogy olyan 1,2 bar-ig engedett le. Bár azt sejtettem, h nagy nyomáson nem képes megkötni.
Lassú szivárgásnál a leghatékonyabb.(#31851) Crytec210
+5 perc a kényelmesebb kollégákhoz képest, mire elpakolok. Nem is a 3 réteg ruha miatt, hanem a bringás bizbaszok miatt. Ilyen olyan melegítő, kesztyű, sál, kamásli, szemüveg, símaszk, lámpák, mellény, etc.
És a héten legalább egyszer vmi mindig otthon marad.
Az autó már csak emiatt is kényelmesebb, kb csak fogom a kulcsot, cipőt húzok és megyek. Ezzel szemben a bringázás 10 perc előkészület (már aki nem tartja ugrásra készen a holmiját reggel), 10 perc az öltözőben, majd hazafelé ugyanez.
Az idő az egyetlen, ami a bringa ellen szól, meg a szar időjárás. De nekem mondjuk megér havi 30k benzinpénz spórolást napi +1 óra a szabadidőmből.[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
-
HollyBoni
veterán
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #32000 üzenetére
Amiket pl kismotoros ügyességi versenyekre szoktak összerakni, nagy sebességű ívtartás, szűk kanyar, jelölt csíkon X métert megtenni, hirtelen akadálykerülés, csúszós felület, adott féktávon megállás, stb
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32051 üzenetére
Váltásteljesítményben, gyorsaságban és pontosságban a Campagnolo eléggé a Shimano felett van, de ugye az csak az oútinál játszik. Sram-ot meg nem használtam felső kategóriát, csak a közepes cuccait, így arról nem tudok nyilatkozni, de állítólag jó alternatíva mtb-felhasználásra.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #32051 üzenetére
Országútinál megadják azért a módját, terhelés alatt egész könnyedén vált a 105-ös lefelé. Felfelé picit gondolkodik hátul de nem vészes, időben és pontosan teszi a dolgát. Az ultegra valamivel gyorsabb, bár ez helyzet és pedálfordulat függő. Nálam halkan teszi a dolgát a cucc, persze van hogy félreváltok (mindenkivel előfordul) viszont ha jól van használva a cucc és karban van tartva akkor meghálálja. Valamint ember módjára kell kezelni azt a fékváltót (szembesültem már olyannal kinti kerekezésnél hogy valaki megpróbált hátul 3-at felváltani egyszerre mikor csak 2-t enged a kar ). Ilyen hogy lánc leesés nem fordult elő. Aztán lehet hogy egyedi eset vagyok, de a régebbi gépem se volt sokkal lassabb váltás közben, igaz ott sunrace karok és tiagra hátsó váltó végezte a műveletet. Másrészt 105-nél kb mutatóujjat és a kisujjat kell használjam, azt követően hogy át lett bowdenezve a szerkezet szinte alig kell kifejteni erőt a működtetéséhez.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #32101 üzenetére
Azert vannak alapveto trialos trukkok, amiket jo lenne tudni. A legegyszerubb talan az egyhelyben allas, elso/hatso kerek emelgetese, bunny hop.
#32104) Daniel Alves labmelegito ketto is van speciel. Ujabban egy gumicsikot raknak ra, eloszor proba nelkul megvettem ugyanazt a meretet, a karomra egesz szepen feljott...
Maszkom is van telrol decathlonbol, eleg vekony, ugy kell banni vele, mint himes tojassal, cserebe lehet szajon at lelegezni vele. Kesztyubol meg nem talaltam tokeleteset, telre nem lehet kapni ott seemi jot.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz Teasüti #32180 üzenetére
ezt most komolyan vagy "komolyan" mondod?
amugy meg már félek orvoshoz járni, csak a pénzt huzzák ki belőlem, meg mindenféle gyógyszereket tukmálnak rám, a gyerekorvos meg fullra azthiszi hogy találgatok, oda meg duplán nem járok már..
amúgy picit (nagyon) hipochonder vok, ezt vegyétek figyelembe xD
tatabike-köszönöm[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Teasüti #32368 üzenetére
Futófelület csont közepe, pedig lesem ezeket.
"Ha a menettulajdonságok amúgy sem számítanak (mert ilyen gumit vettél)"
Azért ez egy 6 báros magas szövetsűrűségű városi aszfaltgumi , lassúnak nem nevezném.
Trekkingen használom 622-35 méretben, szerencsére rajta volt, de akkor is dühítő.Volt Slime-os gépem, az kapott vagy négyet, volt amelyiktől csak úgy spriccelt,lehet teszek ebbe is.
(#32369) de jó, akkor a marathonon belül nem mind kapta meg ugyanazt a védelmet.
Jó tudni, megy a slime........[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
válasz Teasüti #32368 üzenetére
Az erős defektvédelmű gumiknak az a nagy hátránya hogy kő nehéz,drágák és azok sem 100% defektállók.
Slime városi bringákba ideális de aki komoly távokat teker 7-8 bar-t beleküld a gumiba azok nem nagyon bohóckodnak vele szerintem.Becsomósodik egy idő után meg a nyomást is ki tudja meddig bírja tartani.
Én nem mennék pl: csomagos túrára úgy,hogy 25kg csomag a bringán és ki tudja hány lyuk a belsőn.Slime ide vagy oda. -
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #32565 üzenetére
Én 160-as BB7-es tömörebb első tárcsával konkrétan a János-hegy tövénél gyújtottam cigarettát - viccen kívül. Akkor már kurvára kellett tépni, hogy megálljon (igaz, a kormányon utazott az akkori barátnőm :Đ). Izzott, mint a fene... Elég félelmetes tud lenni, mikor érzed, hogy mp-ről mp-re egyre kevésbé vagy a sebességre hatással. Csak a BB7 nem halálozott el a melegtől, az előtte használt Hayes meg igen (azóta egyébként Juicy 7-esekkel nyomom, 185-ös méretben, G3 Clean Sweep tárcsákkal, félfémes betétekkel).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #32568 üzenetére
Hajlított kormány, azon pulcsi, alatta akkor egy Roch Shox Relevation volt 130-ra kihúzott rugóúttal. A technikája annyi, hogy a bal karomra/vállamnak dől, miközben a csuklóim fogja, jobb oldalt a karom mögött (így nem dől előre). Simán kivitelezhető, ha normális teleszkópod van, és jó a fogás. Meg mondjuk 2 méter vagyok mindehhez, így a bringa se kicsi. Így már legalább 20-25 embert vittem kisebb-nagyobb távokra (főképp a FOX Talas-omon). Sima liba. Szerencsére senkit nem hagytam el még útközben.
A rekord amúgy az volt, amikor egy srác ült a kormányon, egy pedig a vázon oldalvást. Lejtő, lefele 40.... A potom 260 kiló ember hamar megérkezett a célhoz.
Az össz veszteség, ami ért, hogy a pár év alatt elnyírtam egy Thomson kormányszárat (a 4 ágból egy tört, de még mindig úgy használom).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #32570 üzenetére
Semmit, megfelelően szélesen vannak. És szerencsére akkora seggű barátnőm sosem volt (különben fel sem ültettem volna a kormányra... meg máshova se). Hussefelt-em van jó ideje, az meg oversized-os. A Thomson is egy szélesebb darab, és a pulcsi/kemény szivacs/kispárna is sokat segít. A lábak kényelmesen lógicálnak a kerék mellett (persze forduláskor tartani kell valamennyire, a küllők nem a legjobb haverjai a lábfejeknek).
15 km után kényelmetlenné kezd válni, akkor már rizikósabb megérkezéskor lepattannia a zsibbadt lábakkal a leányzónak. De amúgy működik. :] A legjobb, mikor reggel a barátnőd fogja a csípős szelet előtted, mikor leviszed a buszhoz. Olyankor egy kicsit könnyesre sikerül a búcsú.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #32818 üzenetére
A 26 is átmegy mindenen, az rendben. Csak nem mindegy, hogy egy vízmosásnál, vagy nagy köveknék úgy pattogsz-e át, mint egy kavics a vízfelületen, vagy irányítani is tudod a bringát. A dh elég speciális szakág, elég ha az ember megnéz egy világkupa futamot; a második célba ért versenyző után rájön, hogy ezek nem normálisak. Lényegtelen milyen kerékmérettel mennek a határon.
Az a két col méretbeli különbség nem tűnik soknak, de ha hozzávesszük a váz geometriáját, akkor tényleg annyi a hasonlóság a két különböző kerékméretű bringa között, hogy mindkettőnek két kereke van.Más: XCE helyett visszatér jövőre a 4x világkupákra? Vagy nem lesz helyette semmi? Sajnálom, hogy kivették, a 4x sokkal látványosabb volt, és nem kevésbé veszélyesebb.
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32858 üzenetére
Bizony ám. Ott kezdődik, hogy egy autót nem kerülök ki a saját sávjában, itt is ez történt, át kellett mennie a másik sávba. Hogy ment át? Körül sem nézett, a kamera a sisakján volt, egyszer sem nézett oldalra, csak behúzta a bringát a másik sávba úgy, hogy ott haladt a forgalom, már eleve ez szabálytalan, aztán meg rohadtul nem fogott a fékje, mert nem volt akkora a sebességkülönbség, hogy ne tudott volna lefékezni ha normális fékjei vannak. Hallani, hogy a fékek sisteregnek a felniken, lassulás meg nulla. Így jár az, aki szar fékkel meg figyelmetlenül belemegy ilyen helyzetekbe. Balek.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Solad
őstag
válasz Teasüti #32882 üzenetére
Az egyik, vizsgára készülő tanulmányom tabletjét kezembe fogva és egy kresztesztet végigcsinálva mély nyomot hagyott bennem pár hónapja egy erre vonatkozó képes kérdés, amire hibásan azt válaszoltam, hogy nem előzheti meg az egy nyomon haladó jármű sávon belül a két nyomon haladót.
Abban az esetben ha az ATI által a nebulók rendelkezésére bocsátott tesztprogramban lehetnek hibák, úgy nincs igazam.
A kreszből kibogarászni a vonatkozó részt max vacsi után kísérlem meg
(#32881) LonGleY: Lehet én vagyok a suta, de nálam a hajtásláncnak minden olyan szerkezeti elem a része amin keresztül a kifejtett teljesítmény a kerekekre adódik
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #32885 üzenetére
Más szabály vonatkozik a kerékpárosra, más a motorosra, más az autósra.
Amennyiben nem tér ki külön a kerékpáros kerszben rá, úgy az általános az érvényes.De ebben az esetben kitér, méghozzá: [link]
Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”[ Szerkesztve ]
undefined
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32892 üzenetére
Szerintem azon van itt a félreértés, hogy az egy nyomon haladó jármű előzése akkor is sávon belülinek számít-e, ha a két nyomon haladó előzés közben a bal oldali kerekeivel átlóg a másik sávba, a jobb oldala pedig marad az előzött sávján belül? Mert szerintem az is sávon belüli előzésnek számít, hiszen nem hagyja el teljes terjedelmével a sávot. De viszont két nyomon haladót egy nyomon haladóval sávon belül előzni talán nem tilos, de szerintem meg nem is lehetséges, mert nem lesz meg az oldaltávolság. Max. egy félig a padkán vánszorgó lovaskocsit lehet sávon belül megelőzni bringával.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32955 üzenetére
Majd utánanézek, ezt még 1-2 éve olvastam egy elég neves közgazdász tanulmányában, aki szerint minden autótulajdonos körülbelül 2x akkora költséget jelent az államnak, mint egy olyan polgár, akinek nincs autója. Ha azt nézzük, hogy pl. van egy négytagú család, egy autóval, akkor az akár még jó is lehetne, hiszen négy emberre elosztva a költségeket akár még kedvezőbbek is lehetnének a mutatók.
Ha viszont kimész a forgalomba, csak azt látod, hogy minden autóban 1 ember ül, a sofőr, és minden ötödik-hatodik autóban ülnek csak ketten. Hát ez a nagyobb probléma. Azok okozzák a dugót, generálják a forgalmat, akik a saját seggüket fuvarozzák nap mint nap. Ha hirtelen eltűnnének azok az autók a közlekedésből, amiket csak a saját lustaságuk miatt tartanak fenn az emberek, nagyon megváltozna pozitív irányban a városok élhetősége, az biztos.
Továbbá azokon is el lehetne verni a port, akik csak a saját érdeküket nézve fogták magukat, és kiköltöztek a külső kerületekbe, az agglomerációba, vettek egy autót, és úgy gondolták, majd milyen jó ötlet lesz azzal bejárni a belvárosba dolgozni. Na igen, ez a legkönnyebb és legális módja mások életterének tönkretételéhez, elköltözök a zöldbe, mert megtehetem, de visszajárok a városba és ott ürítem a dugóban a kipufogógázt azoknak a tüdejébe, akik ott élnek. Közben meg sms-eket írkálok a kereskedelmi rádiókba, amikben azon nyavajgok, hogy mekkora dugó van, és valaki mondja meg, hogy miért. Érdekes, senki nem mondja meg nekik, hogy saját maguk miatt van a dugó, amiben ücsörögnek, mert rajtuk kívül még kismillió ember gondolkodik ugyanúgy mint ők, tehát ha nem akarja, hogy dugó legyen, ne üljön autóba. De ezt úgysem értené meg, mert mindegyik azt hiszi, hogy mindig minden probléma 'mások' miatt van, ő nem tehet semmiről. Csak az a baj, hogy ugyanezt gondolják a 'mások' is...bezárult a kör.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
gergo5991
őstag
válasz Teasüti #33036 üzenetére
kiskoromtól kb aktívan biciklizek, de csak 3-4x volt kisebb-nagyobb balesetem azóta.
Én annak a hive vagyok, hogy ismerem a saját határaimat, a bicikli határait, mennyit bir, meg van egy kis rutinom is a dologban úgyérzem, ez bőven elég hogy az ember balesetmentesen biciklizzen, meg persze egy adag odafigyelés se árt.A dirt/downhillozásos baleseteket áttekertem, nem olvastam bele, mert az kb zsákbamacska, ott még a legjobbak is elesnek.
Meg amint irták, hogy a csávó ugrott, és közben elszakadt a lánca, azt gondolta hogy majd szakadt láncal tovább gurul, de elé jött egy kanyar amit nem tudott már bevenni-hát ép eszü ember, ha valami úgyérzi tönkrement a biciklijén azonnal megáll, nem hogy még gurul vele tovább.., a történetek nagyobbik részében is úgy érzem, hogy ilyen emberek ültek a biciklin, mint ez a balf.. hogy megy tovább aztán meg hoppá..
Másrészt a minőség is fontos, teszkós biciklivel ugrani életveszélyes, meg hogy a villa semmiből semmi eltörik?..
Az ember ha biciklire ül, előtte átnézi minimális szinten is, hogy nincsenek-e a csavarok kilazulva vagy akármi..Jöhet itt a duma, volt már balesetem, és még mindig azon a véleményen vagyok, hogy aki hülye az haljon bele, ha tudod mit csinálsz, akkor kevés az esélye hogy elesel, de ha mész mint az őrült, meg ha nem tanultál fizikát akkor essél is csak el, mint az amerikaiak többsége a fail videókban. (gurulós székre ugrik, aztán meg csodálkozik hogy kigurul alóla.. de most komolyan, épp eszü ember ezt tudja, nem kell egy jót esnie, hogy megtanulja hogy is működik ez)
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #33111 üzenetére
Hydroplaning cikkszónál Sheldon nem szokott levegőbe beszélni.
További kötekedést megelőzendő az aquaplaning / hydroplaning a motorgumi gyártók által alaposan kutatott terület
Ugyanezek a fizikai törvényszerűségek érvényesíthetők a kerékpárgumikra a hasonló felületi görbület miatt, kiszámolják a felületi ív vízkiszorító képességét, és a nyomásfüggő érintkezési felületet az aszfalttal (kapsz egy nagyjából ellipszis alakú felületet, ennek a területe 6-12 cm2 nyomástól és gumimérettől függően),Amennyiben az aszfalton feláll olyan vastag vízréteg, ami az adott felületen a gumi alatt már kiszoríthatatlan, akkor minden gumira jó közelítéssel megadható a felúszási határsebesség.
Tessék, el lehet merülni a témában, ha kíváncsi vagy rá alaposabban: [link]
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
szjoci
őstag
válasz Teasüti #33571 üzenetére
Semmit... Csak azért
mentemvittek sürgősségire másnap, mert nem tudtam ráállni a lábamra. 3 órát vett el az életemből az, hogy megmondják hogy el van törve és hogy lehetőleg feküdjek ha azt szeretném hogy rendesen összeforrjon. Még a dokinő azt hitte szimulálok amikor mondtam neki hogy nem bírok ráállni. A sportcipőm nem jött a lábamra annyira be volt dagadva a lábam bokától lefelé. -
beleszólok
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest