-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
Szoktam néha én is, a 2x10-es rendszernél van hogy utána kell állítani mivel nem fogja be az első váltó nagytányéron a hátsó fogaskoszorút így ha sokat megyek a legkisebben akkor picit utánaállítok menet közben és hajtok tovább, a stucni alatt van picivel az állító mindkét váltóhoz: [link] ezen a képen lehet is látni őket, hasznos eszközök.
-
kacsyx
aktív tag
Tavaly több hónapig kerestem használt piacon 60, 62-es vázzal bringát, köztük outit. Eléggé lehetetlen kategória volt, úgyhogy gyűjtöttem még és vettem újat. Boltokban is ritka, de ez teljesen érthető. Kicsit néha el is csüggeszt, mert ha kisebb, könnyebb lennék olyan jó bringás lehetnék, na meg válogathatnék a bringák között. Így meg csak a kitartásommal tudok valamit faragni a testi hátrányokból.
-
-=RelakS=-
veterán
Rugós nyeregcsövet próbáltad már?
Rendesen előfeszítve szerintem teszi a dolgát: nagyobb zöttyenőktől nem fáj a hátsód, és tekerés közben sem jár fel-alá alattad.(amit én vettem, azt mondjuk szét kellett szedni, és alaposan bezsírozni, annyira csikorgott a rugó a csőben )
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
Szerinted a hobby vásárlók hány százaléka használja úgy a biciklijét, ahogy megveszi/odaadja neki az eladó? Szerintem több, mint 75 %-a. Tehát teljesen mindegy neki, hogy megváltozik a helyzete a kormánynak, mert lehet, hogy jobb. Egy bringaúton szédelgőnek mindegy, hogy a rövidebb relatív stucni hossz miatt idegesebb a kormányzás, mert ő még idegesebb.
Hasaggymeg: én a ház felőli oldalon megyek, ha nem jön senki, akkor van idő védekezni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
imyourfriend
őstag
Azt beszélik 120mm-es stucnival szerelt kerékpár megfelelő országútinál egy embernek, nem véletlen kapható rengeteg 120-as stucnival a boltok polcain. Ennél hosszabb már kellemetlen lehet a kormányzásban, szintúgy a rövidebb stucni sem feltétlen előnyös. Persze helyzet kérdése, de úgy gondolom a jó vázméret választása a legfontosabb szempont, ha túl rövid vagy túl hosszú vázat választunk akkor kényelmetlen lesz vagy az is lehet hogy megette a fene a projektet..
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
Igen, ez csak a július volt. Pár hónapja átálltam futásról csak bringára, így jobban gyűlnek a km-ek. Általában átlag napi 2 óra, azaz olyan heti 13-14 óra jön össze és tekintve ugye, hogy 30-32km/h alatt nemigen van edzés, gyűlnek szaporán a km-ek. A Mavic felnivel kapott Mavic külső el is kopott hátul április óta, néhol szövetig.
Hasaggymeg: naná, minél gyorsabb vagyok, annál kevesebbet kell aszalnom a se**em a nyergen, cserébe az izomzatra azért elég durva terhelést ró valóban. Érzem is jótékony hatását, fejlődök még mindig.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
#94477440
törölt tag
Köszönöm a választ!
Kb. 15-20-szal mentem, a biciklin átestem, az kb. pattant egyet és meg is állt. Örülnék, ha vázat nem kéne kukázni, krómozott ,colombus csöves. A kereket megigazítottam, azután is fenn áll a probléma. A nyerget nem próbáltam, a két tartópálca ferdülhetett el szerintem. Szerinted akkor nagy baj nem lehet? Holnap megpróbálom egy gél mtb nyereggel, más nincs itthon. Hátsó kerék egyenesbe állítás után párhuzamosan fut a vázzal. -
ghost364
senior tag
-
6030D
Ármester
Szerintem az, csak a hosszú dolgok miatt csal a kép.... meg valamit az optika is, mert nagyobb a hátsó kerék, mint az első.
Cris99: itt nem sok embernek van félmilla+ -os gépe, csak akinek van motorja. Kinek a bicikliben, kinek a lábában.
TheProb: jó hír! Akkor sok vidám km-t vele!
pc360:a macskás hozzászólásokon sírok... mindenki a macskát ölné meg.
inifini: nekem régen mindig azt mondták, hogy nem szabad kiállni, mert akkor vagy kemény, ha ülve feltekersz. Aztán utána olvastam, és több versenyző is írta, hogy sokkal jobb eredményt érsz el, ha emelkedő előtt kiállva megtekered, állva mész, amíg bírsz, és utána kezdesz el szépen visszapakolni, mint amikor az emelkedő alján visszarakod, és felpörgeted. A teljes emelkedőre számított átlagsebességed jobb lesz, még ha a végén kicsit lassabban is érsz fel. Főleg, ha a lendület miatt előzöl az elején, akkor még egy kis lelki előnyt is lehet szerezni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
És tegyük hozzá, hogy az első váltónak (amit megkülönböztetően átdobónak is hívnak) a fémkeret része ami a tényleges váltást végzi a lánc fölső szakaszát mozgatja, ami a terhelt szakasz. A hátsó váltónak a fölső görgője (ami a váltást végzi) a lánc alsó szakaszát mozgatja, ami terheletlen.
J.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Azt nem vitatom, hogy a hátsó váltó könnyebben vált, de attól még nincsen kisebb terhelés azon a részen se.
joysefke
Az egész lánc egyforma terhelés alatt van, egyformán feszül mindenhol. Ha nem így lenne, akkor valahol felgyűrődne a lánc (nem mint ha ez fizikailag lehetséges lenne). -
-=RelakS=-
veterán
beraktam, hogy a hátsó váltóra gondolok, "hajtás" alatt meg általában az általad kifejtett erőre gondoltam, amit kifejtesz a hajtóműre, és onnan a hátsó kerékre
Azért remélem, nem kell lerajzolni, mire gondolunk itt többen is
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Cathfaern
nagyúr
Nem állítom, hogy nem értem amit mondotok, de fizikai oldalról megközelítve én továbbra is úgy érzem, hogy egyformán feszül az egész lánc. Ha nem egyformán feszülne, az azt jelentené, hogy a felső részre nagyobb erő hat, mint az alsó részre. Ha így van, akkor a felső résznek gyorsabban kéne mozognia, mint az alsó résznek. Ha így van, akkor két dolog történhet:
a) felgyűrődik a lánc -> ez tudjuk, hogy nem történik meg
b) ugye a lánc nem tud nyúlni, és másként sem tud változni a hossza. Tehát ha fenti rész gyorsabban mozog, akkor "húzni" fogja az alsó, hogy ne fogyjon el. Ha húzza az alsót, akkor erőt fejt ki rá, pont annyit amennyi a felső és az alsó részre ható erő különbsége, tehát végeredményben ugyanannyi erő fog rájuk hatni.Meg lehet győzni az ellenkezőjéről, de akkor fizikai oldalról vezessétek le, és ne az legyen az indoklás, hogy de láttam, hogy lóg a lánc
-
flash-
veterán
meg hát a gyakorlás...
alkalomról alkalomra érzem hogy egyre jobban birom az emelkedőt ha speciálisan csak azt nyomom..
mert kicsit más izmok,illetve ugyanannak az izomnak egy másik része dolgozik ellenben azzal mint amikor sík terepen haladunk...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-=RelakS=-
veterán
Igen, láttam lassított felvételen váltást. Még a felső lánc is csinált olyat, hogy így néztem ki:
Mondjuk szerintem simán csak állványon volt a bringa, de rendes sebességnél csak annyit láttál, hogy a lánc egyik pillanatról a másikra másik lánckeréken vanItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Is, de lefelé a fékbe is
Ma próbáltam kiállva tekerni, és kapaszkodtam a kormányba rendesen. Végül is két ponton tudsz egyensúlyt fogni: Kezeddel a kormányon, lábaddal a pedálon, máshol meg nem érsz a bringához. A lábad meg ugye pörög.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
imyourfriend
őstag
Nemrégiben tekertem egy alap városi cirkáló tanyabikeval, pofon egyszerű volt egy országúti de nem túl könnyű váz valamint Shimano SIS váltókar, tourney hátsó váltóval és 1x6 sebesség [link] úgy hiszem ilyen volt fent a gépen, de pöpec volt és hibátlanul tette a dolgát. Nesze neked agyváltó, ez a Shimano SIS valamint egy mezei hátsó sor töredéke árba kerül.
-
VIPowER
senior tag
Akkor ki kellene próbálnod az enyémet. A váltást mondhatni csak abból érzed hogy könnyebb, avagy nehezebb hajtani. A kontra is tökéletesen működik. Használtam vettem , tehát nem tudom hány éves, de még tökéletes. Biztosan van ilyen is amit te mondasz, és jó eséllyel majd én is elérek arra a szintre.
-
zoli03
őstag
Itt most az volt a kérdés, hogy hogyan tudja tesztelni az agyváltót. Nem az, hogy szerinted melyik jó/melyik nem.
Inter 3-at korábban is kérdezték, hogy miért tartod ennyire rossznak. Szerintem közel sem ennyire rossz, kapni hozzá alkatrészt, meg amúgy is olcsó, akár a komplett belét is kicserélheted. Nexus 7 eléggé strapabíró, Nexus 8 is. Sachs Spectro 7 hiába strapabíró, az enyémet pl szarul rakták össze karbantartás után, itthon alkatrészt se kaptam hozzá hivatalosan, az volt a szerencsém, hogy tudtam venni egy bontottat. Shimano agyváltóval nekem eddig csak pozitív tapasztalatom volt. Igaz, láttam már szétment Inter 3-at, de ha nem tartják karban, akkor az nem az agyváltó hibája.Mikulásbá: ha a szerelék jelen van, és úgy sem vált jól, akkor ne vedd meg. Ha teheted, szedd ki a kereket, aztán nagyjából tudod ellenőrizni a kónuszok állapotát. De a legjobb az lenne, ha valahol meg tudnád nézetni belülről is.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
Ez elvileg jelez, ha lopnák a biciklit (250 m-en belül), és egy telefonos appal navigál is (nyilakkal jelzi, merre kell menned), szóval az agydinamós világítás csak egy funkciót fed le a háromból.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
#56474624
törölt tag
Régóta használom őket, én is találkoztam már szelephibással is. Vettem már drágábbakat is. De miután kb. ugyanolyan valószínűséggel kapok szúrásos defektet ezzel is, azzal is (sajnos gyakrabban a kelleténél, sokat megyek bicikliúton), így arra jutottam, hogy jobban megéri 800-900 ft-ért 2db-ot venni, mint 1-et 1000-1500-ért. Most már nem tudom, mert ha hegyről lefelé robban fel így...
-
Byk01
senior tag
Mert ha kanyarodsz, a hátsó kerék "levágja" a kanyart. De annyira minimális a különbség, hogy szóra sem érdemes igazán.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Strezi
őstag
Hát pedig én úgy emlékszem Akkor (1998) még(már) amolyan országutis mezőnyversen jellege volt a balaton 200-nak. Montival első lettem, összetetben 5 vagy 7 talán... Volt kisérőkocsink ahonnan kaptunk vizet banánt, szóval "profin" álltunk neki Déli parton eléggé sokat mentem elől, az kifárasztott a végére leszakított az első három 40 felett
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
6030D
Ármester
Ez számomra csak azért fura, mert idén lett új rekord, 4,5 órával, és azt nem mtb-vel csinálta. Nem akarom megkérdőjelezni természetesen senkinek az eredményét, de egy 5,5-ös Balatonkörrel 2000 környékén eléggé az élvonalban lehetett lenni, szerintem.
noorbertt: van egy jó, nem tesco-s bringád. Miért nem kezdesz el többet tekerni? 8 km az nem nagy táv egy tekerésre, még munkába járós tempóval is 20-30 perc. Nem mellesleg fogyaszt és az egészségre sem káros. Motorfék az hogy működik rajta? Lehet ki-be kapcsolni, vagy ha síkon gurulnál, akkor is visszafog?
Strezi: te vagy a T-1000-es tesója, nem?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Tehát akkor szerkezetéből adódóan elvileg mindegyik agymotor képes lehet a visszatöltésre? Én úgy emlékeztem, hogy szerkezetében sem ugyan az mindegyik, de ezzel a részével nem annyira vagyok tisztában. Nem szereletem még elektromos motort. Azt tudom, hogy maga az agymotor nem egy túl bonyolult alkatrész. A középmotorosnak sokkal több alkatrésze van. És az élettartama is rövidebb.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
Persze, az merevfaru volt gyakorlatilag az utána következő évek outijaival (maiak is) már megegyező, csapott felsőcsővel és 1.5 - ős "lélekvesztő" gumival
6030D: Néha már magam sem hiszem el, de én erre emlékszem. Aki ott volt akkor az meg tudja cáfolni vagy megerősíteni, sajnos nem VLOG-oltam végig
Néztem a srácot, jól nyomja, de utánam jött. Én max a T800 lehettem
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest