- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #231624 üzenetére
hehe, gondoltam rá, használtan a bar end shifter nem drága (frikciós váltót szerintem megszoknám), a canti-fékhez viszont nem tudom milyen fékkar kellene, a fékek típusa dia-compe x-1.
meg 56 cm a c-c felsőcső úgy hogy a nyeregcső c-c 51,5-52 cm, szóval úgy lehet nagy is lenne.
szerk: ez a geo, ha 30 év alatt nem változott [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #233097 üzenetére
Én szerintem fölösleges papíron számolgatni, mert a valóságban úgysem lehet miliméterre pontosan úgy beállítani. A másik, hogy alapból hibás a feltételezés, hogy egy túl kicsi, városi trekking (?) váz pozicióját akarja átültetni outira/gravelre, ami szöges ellentéte. Eleve majdnem egyenes háttal ül a Csepelen és túl magas kormánypizícióval. Ezért sem értettem, honnan jött az outi? Jóval "hasalósabb" műfaj, amit rögtön magasítani akar már most. Másik, hogyha hosszabb lesz a váz, rögtön alacsonyabbra kerül a kormánypozíció is, amire szükség is lesz, mert a Csepel túl rövid is, nem csak kicsi.
Szerintem el kell menni egy olyan boltba ahol többféle normális bicikli van és ráülni, kipróbálni. Inkább ott derüljön ki, hogy lehet hogy nem tudná megszokni az outit vagy gravelt, bár utóbbiból van comfort, ami kényelmesebb geójú.
Stucnit meg egy kicsit több használat után kell cserélni, nem rögtön. Lehet nem is lesz cserére szükség és jó lesz a gyári setup.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz ivana #234326 üzenetére
Átütős keréknél a centerlockos anyához nem férsz hozzá, mert a tengelyen ül fel, én is megszívtam. Ha jól emlékszem az első keréknél még le tudtam szendi vele, de a hátsónál nem. Szerencsére azóta 6 csavaros kerékszettem van.
szkink: Olyasmi inkább, mint a képen látható, össztelós trail bringa.
'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz ivana #236981 üzenetére
Soha nem outiztam, nem tudom, oda mi a szokas. Azt tudom, hogy MTB korben akkor van irigy anyazas, ha szepen, hangosan szol a szabadonfuto. Kollega vett valamilyen sxutyok alex rims kerekszettet, ami meg mint utolag kiderult, nem is iparis. Azota azon sir, hogy mekkora hurka, mert ratyi hangja van. Csak a bringara mar nem koltene tobbet.
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #237186 üzenetére
az a baj, hogy 4700-as tiagra a 11 sebis outi váltókkal kompatibilis, abból meg nincs olcsó, jobb oldalit még találtam: [link], de balos nincs, a felemás megoldás kicsit hülyén néz ki. (pl. az egyik bar end shifter).
ezzel a meglévő felnit+küllőket új 10/11 sebis agyra fűzéssel még megyek egy kört a helyi biciklisboltokban. (igazából az első kerék maradhatna is az eredeti, a csavaros felfogatás annyira nem zavar) - mindkét felni 36 küllős.
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #237199 üzenetére
igen, az tudom, hogy azzal nem menne az új tiagra, max a régi 6 sebességes frikciósan.
csak ha a barendhez veszek hátsó váltót, akkor megint megmarad a polcon a tiagra első+hátsó váltó (persze lehet hogy összességében még úgy is olcsóbb lenne)nézek majd használt agyakat, újonnan német webshopból egy tiagra cup&cone hátsó agy kb 9k, első meg kb 4,5k, 105-ös meg másfélszer ennyi.
-
andrisbandi
őstag
válasz ivana #237524 üzenetére
freehub grease
DT Swiss special grease- Ez nem igazi zsír.
Habosított olaj, nagyon híg. Hozzá való!-----
műszerolaj
Erről nincs tapasztalatom.Az enyémbe DUMONDE TECH Freehub Oil való gyárilag, így ezt vettem, és tökéletes. Azért mertem ajánlani.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Speedy007
őstag
válasz ivana #237591 üzenetére
Nézegettem én is milyen opciók van A-HEAD esetén a komplett elejét át kellene építeni plusz ha találok is 1" méretű A-head-s teleszkópot úgy 50.000 körül van és erre még jön kb.20-25.000 értékű alkatrész pluszba (stucni alá hézagoló,kormány és csapágy). 2X-r vittem vissza mint ahogy írtam korábban magyarázták azzal hogy a fék konzol lötyög rajta ezzel bajom nincsen, illetve mivel aluváz így mindent az ég alatt a világon érzek rajta keresztül.De mikor felszálok a kerékpárra hallom hogy valami koppan a kormány felől valamint mikor ki-be viszem a tárolóból van ott kb.3cm magas küszöb ott is szokott koppan mikor át megy rajta. Tudom hogy a menetes gagyi de viszont olcsó,neuzer nelsonban is az van bajom nem volt vele 3 év alatt itt valami elvan valami csesződve és az egyik szervíz nem jött rá hogy mi hátha a másik igen de ha megint a komplett elejét szét kell bontani akkor inkább "modernizálni" fogom egy kicsit
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz ivana #238889 üzenetére
Itt van, lehet venni hasznaltan is szepeket, bagoert. Ez itt keresztben megeszi azt a Csepelt, de meg a linkelt 2000EUR -os, akcios bringakat is.
Nem ertem ezt a mindenkeppen ujat vegyunk maniat, mikozben egyebkent sem egy szuper szekerrol akarunk atnyergelni, es fontosak az anyagiak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz ivana #238902 üzenetére
Persze. De ez olyan aron van olyan felszereltseggel, amiert nem nagyon kapsz ezt megkozelitot sem, es nem kell brutalis ertekvesztessel kalkulalni.
Csak a tarcsafek a hianyossaga, cserebe 7,5kg... Felulne egy ilyenre a Csepel utan, es kopni nyelni nem tudna, milyen brutalis kulonbseg van egy rendes outi meg egy Csepel tura kozott, amit outinak akar hasznalni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #238905 üzenetére
Nincs outim, de ha lesz szóba sem jöhet felnifékes, mert télen is tekerek, nagyon gyakran vizes úton, ködben, gondolom ott a felnifék erősen kompromisszumos. Főleg ha mínusz fokokban egy hosszabb lejtőn lecsapatok, gondolom a víz-köd a felnire szépen rá is fagy . Mtb-n legalábbis sokszor az egész fejcső, kormány, fékkarok jegesek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #238916 üzenetére
Én meg úgy állítom, hogy felülve, kormányt elengedve se csússzak előre, de a legmeredekebb mászásnál előre hajolva se nyomjon elől az orra....kialakítás függvényében sok nyerget kissé ki kell billenteni a vízszintből ide, vagy oda.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #238905 üzenetére
Nem a frászt. Én már városi bringára sem tennék/teszek mást. Szar, esős, nyálkás időben igen is van értelme. Az adagolhatóság plusz előny ha hidraulikus. Súlyban persze több, de megér minden grammot. Másrészt drágább kategóriában, ki akarja koptatni már a felnijét fékezéssel?
Hasaggymeg: Nem elég a kulacs neki, ezért az volt a kérdés, hogy ki szabad-e fúrni a a vázat.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #239085 üzenetére
köszi, ez a "gyári" állapot. google alapján 1/4"-osak a golyók, még nem mértem le.
a kormánycsapágy vsz. tuti kuka, lehet ennek neki sem állok, elviszem így szerelőhöz, ha meg kuka akár az agy, akkor marad az új kerék fűzése, valami normális aggyal.
találtam 36 küllős iparis agyat, ami "elvileg" felirat nélküli novatec, de az sem olcsó: [link] 65$ szállítással, egy új tiagra meg 33eur.+ #239086 fulton & #239082 Hasaggymeg
köszi nektek is---
így néz ki kossal, 60 mm-es stucnit találtam hirtelen, ezzel fura persze
(meg felfordulás van) -
-
flash-
veterán
válasz ivana #240463 üzenetére
7-9 ig fogad sort az a kazettás kerék.
nekem shimano sora-s (sora 3500) outira kellene görgőkerék, azért kérdeztem mert tudom nem egy világmárka de talán görgőn kisebb a terhelés amit kap kvázi arra talán elég az illyen aggyal szerelt komplett kerék 6000ért
shimano agyas 20 ezertől kezdődik használtan az is belépő Shimano FH-TX 500 agggyal
ráadásul arra azt irják hogy trekking agy, az akkor outiba bele se fér?mondjuk az hogy a kónuszos eleve szar én nem gondolnám, én nekem a gyári speci kerék szerintem olyan (vagy csak simán zárt? vagy az ua mint az ipari?) és azért lehet vele menni...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz ivana #240466 üzenetére
hát csak ezeket a régi ezüst színű shimano agyasakat látok azok meg kitudja hogy vannak leharcolva, olyat azért nem merek
de igazából abból sincs sok, "ólcsó" kereket senki se árulna megoldás az lenne ha az agyon ajnározott best buy DT Swiss pr1600-ot venném de az már egy shimano 105 szettel felér árban akkor újabb hezita hogy melyik a jobb befektetés
(nyilván mindkettő akkor már lenne egy félmillás alu vázas gépem, akkor viszont már inkább valami tizenéves carbont ennyiért régebbi ultegrával nem annyira leharcolt kerékkel ami örökélet így is ... hát de fél millám egyben meg nincs... húú a kör be is zárult... nem veszek semmit )[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
avl
aktív tag
válasz ivana #241451 üzenetére
hol kaphato ? simán ilyen ? [link]
lehet eredetileg nem kerdeztem elegge pontosan: nyilván nem csak a lancot, hanem a minden mast is, amit a lanc erint (elsö es hatso lanckerekek, hatso valto 2 görgö-kereke);
persze ugy hasznalnam, hogy rongy a flakon tetejere, kicsit fejreallitani, hogy menjen a rongyra, aztan avval a ronggyal körbefogva a lancot hatrafele tekerni, vekonyra huzva a rongyot a hatso sor kerekei köze is, stb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #259135 üzenetére
+1, ha már drímbild akkor legyen az, a valóság nem egy megszerkesztett jútyúb videó, ha valami nem talál aztán nézhetsz ki a fejedből. Inkább vennék drága vázat és feketepéntekes, vagy akár használt felszerelést rá, mintsem fordítva, felszereljek csili-vili új cuccokat egy gyanús vázra.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz ivana #259135 üzenetére
Sokan a 20-as éveikben élik ki az építés, összerakás felnőtt élményét a legonak, nincs ezzel gond, de ezek többnyire valóban a szívásról szólnak nem az élvezetről.
Élvezet az, hogy veszel Bianchi vázat külön Zipp kerekeket stb és építesz egy egyedi pro bicajt, csak erre itthon nem sokaknak van keret sajnos -
addikt
-
Lacerta
aktív tag
válasz ivana #260778 üzenetére
Beállításon a csapágyhézagot értem.
Mélyhornyú golyóscsapágynál ez adott, és a kopással nő, a kónuszosnál van játéktér.Eleinte a motorokat is kónuszos csapágyakkal szerelték, pedig voltak már akkor ipariak is. Mondjuk akkoriban az ipari drágább volt.
Biciklinél azért tudott megmaradni a kónuszos, mert kisebb a helyigénye azonos terhelhetőség mellett, illetve motorkerékpáron nem jellemző az axiális terhelés a kerékcsapágyakon, biciklin viszont igen.
Ez az axiális terhelés a leginkább erős taposáskor a kerekeken fellépő billenőnyomatékból származik, ami motoron nincs.A gyártók nem hülyék, pontosan tudják ők is, hogy a mélyhornyú golyóscsapágy nem csípi az ilyesmit, azért találták ki a boost-os agyakat is, mert nagyobb bázistávolságnál azonos nyomaték kisebb tengelyirányú erőket jelent.
Nem azt mondom, hogy nem működik, csak nem elég korrekt műszakilag.
-
Toobee
veterán
válasz ivana #261720 üzenetére
Elég nagy a különbség. Most arra jutottam, hogy veszek a 31,6 vázba egy szűkítőt és a 27,2-vel kipróbálom. Nem feltétlen az átmérőkölünbség a szignifikáns, egyszerűen a 27,2-es csövekből sokkal könnyebb kényelmes, jól rugózó verziót venni.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
válasz ivana #262154 üzenetére
#237743 Lacerta
Lehet ez is gettó tuning akkor, és nagyon nem midegy milyen típust használ az ember.
Most próbáltam rákeresni, többen használják, úgy vettem ki a híg fajta a jobb, ami a láncolajhoz képest viszont nagyon sűrű. Kizárólag télre, de csak aki kockáztatna.Engem már a Rohloff lesokkolt.
Az új lánc zsírjával együtt.
Panelban nagy öröm volt ezeket mindenhonnan letörölgetni--
#262149 jjeahh
"felolvasztom és összeöntöm"
- Köszi az infót!
Így lehet kipróbálom majd【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ivana #262154 üzenetére
Motorolaj.
HmpppfhAMATŐŐŐŐŐR!
Amikor még a láncolajozás, mint olyan, ismeretlen volt számomra, egyszer kaptam használt olajat (!), hogy kenjem be vele a láncot, mert az jó. Namost ecsettel jól megkentem. Kb minden is olajos lett utána, mert azt már nem gondoltam át, hogy ha nem törlöm le a felesleget, akkor azt ledobja a lánc
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen