-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #264007 üzenetére
Szerintem két dologgal lehet elcseszni a hidraulikus fék beállítát. Az egyik, hogyha - ahogy írod - túl izomból megtépi az ember a fékkart, akkor a tárcsa elhajlik és úgy rögzül. Főleg akkor jöhet ez létre ha adapterezve van például 180-asra elől és a kúpos alátétek (amivel például a Shimano adapter jön) nem áll be egyenesbe hanem ferdén.
Másik amikor meghúzza az ember a csavarokat, akkor el akar csavarodni a féktest, ezért ellen kell tartani. Érdemes ahogy írtad, felváltva meghúzni a csavarokat, ügyelve arra, hogy ne mozduljon semerre a féknyereg. Természetesen végig behúzva legyen a fék. Ha ezekre ügyel az ember akkor kizárt, hogy rossz legyen. Ha mégis beleér, akkor meg kell vizsgálni a rotorokat, hogy nem a koptak el 1,5 mm-re vagy alá. Akkor rögtön csere. Ha nem kopott el, csak rossz minőségű, akkor is csere normális minőségűre.Nekem ez a "körfűrész" Ashima bevált, még a másfél éves mechanikus tárcsafék sem nyomott bele 8-ast, pedig az csak egy oldalról nyomja. A hátsó Extenddel sincs gond, így maradnak, pedig tartottam tőle, hogy majd kiderül cserélni kell őket. Mindenesetre ha elkopnak, akkor vagy A2Z tárcsák vagy Shimano RT66 lesz az utódjuk.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #264014 üzenetére
Az M6100 és az XT8100 ServoWave már, azok jobbak. Úgy értettem, hogy az összes, egyszerű felépítésű, nem ServoWave fékjeik hasonló erősségű. Sokat számít ez a technológia, főleg az adagolhatósága más. Cserébe nyűgösebb ha valami elromlik, elkopik. Na meg persze a drágább fékeken lehet nyomáspontot állítani
MT500-as is ServoWave, közben utána néztem. Igaz már nem nagyon kapni sehol.
Utána olvastam pár helyen, mielőtt megrendeltem, sokan írták, hogy egy jobb fékbetét kell és megtáltosodik az MT200 is, nekem elöl 180-as Ashima tárcsa van az is segít a dolgokon. Ha nem jön be a gyári B01s, amivel jött akkor cseréltem valami erősebbre.
Hasaggymeg: ServoWave sokat számít. A dugattyúk meg sokszor nem egyforma sebességgel jönnek ki, ezért nem lehet teljesen középre állítani. Ez a gyártási pontatlanság miatt is van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére
Ezért írtam, hogy könnyebb ha kissé kilazított állapotban lassan húzza az ember a fékkart, akkor beáll a helyes pozicióba. Utána tartani a fékkarral és először finoman meghúzni, hogy ne tudjon mozogni. Utána el lehet engedni a fékkart és erősen leszórítva a féktestet meg lehet húzni véglegesre a csavarokat (én nyomatékkulccsal szoktam 6 vagy 7 Nm-re.
Így állítottam be tegnap, tökéletes lett, sehol nem súrol. Most hogy mentem egy lazább 8 kilométeres kört már kezd elég jól fogni a fék is.
Igazság szerint sokkal nehezebb beállítani egy mechanikus tárcsaféket, azzal meg van rengeteg tapasztalatom már. Ott hiába lehet állítani legalább a fix oldalt vagy mindkettőt (lásd TRP és Avid), ha túl sok a rés akkor nagyon eltolódik a nyomáspont és majd tövig kell tépni a fékkart, hogy fogjon. Szóval ott a lehető legkisebb réseket kell beállítani úgy, hogy ne nyomja el az egyoldalas dugattyú túlságosan a tárcsát, de ne is érjen bele a betétbe. Elsőre nehéz beállítani, hátul még nehezebb, mert a bowden hosszával nő a súrlódás, így a fékerő is csökken, így ott még jobban érvényesül a hosszú fékkarút.
truefx: vegyél olyan imbuszkészletet, aminek rövidebb az erőkarja, így egy bizonyos nyomaték után hajlik a szerszám, így nem lehet elnyalni a kulcsnyílást.
Na közben megyek és lekurtítom az első fékcsövet is + légtelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264045 üzenetére
Igen ezt a jelenséget írtam. Mivel meg kell szorítani a csavart akaratlan is vinné magával a forgás a fék testet is, ezért kell erősen rámarkolni, hogy ne tudjon elmozdulni. Az ujjamal a csavarnál ellen is tartok a lapos alunak, ami rögzíti a féktestet. Ezért csinálja valaki azt, hogy végig részorít a karral és így húzza meg, csak azzal meg az a baj, hogy a tárcsát is simán elcsavarja addig, annyi rugalmasság van benne. Ha egyszer ráérzel, akkor nem lesz nehéz. Ahogy írtam én a mechanikus fékkel edzőttem. Azt szopás beállítani ha valaki elsőre próbálja meg.
Közben megcsináltam az első fékvezetéket. Megint csak egy, bubi jött ki, így nem sokat kellett a légtelenítéssel vacakolni.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #264050 üzenetére
Vigyázok rá és tényleg csak aszfalton használom. Másik része, hogy ahogy poros lesz már törlöm is le alkoholos nedves törlőkendővel (FeelX). Sajnos ez az egyik mániám, hogy karcmentes legyen minden használati tárgyam. Amikor a Seiko 5-ös órám üvege karcos lett, már vittem is políroztatni.
A fólia tényleg jó ötlet, létezik öngyógyítós fajta is.Viszont holnap kénytelen leszek hajtást mosni, már elég koszos közelről a lánc.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #264056 üzenetére
Ha beraksz a betét és a tárcsa közé ilyen beállító vackot, nem 100% hogy jó lesz. Ahogy írtam, a dugattyúk nem azonos sebességel jönnek ki, így amelyik előbb eléri a tárcsát, annak az ellentétes oldala felé nyomja. Persze nem törvényszerű, de általában pár tized mm eltérés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #264067 üzenetére
Én is így vagyok vele. Másrészt az első benyomás a külsőre irányul, és ha le van ütve, akkor rögtön az jut az ember eszébe, hogy műszakilag is igénytelen volt a gazdája. Persze kisebb karcok és sérülések ha terepen használja valaki a biciklit előfordulhat, de nekem kizáró ok lenne.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264099 üzenetére
Én is az egész waxolásban ettől tartok. Ha teljesen olajmentes a lánc, akkor el tud kezdeni rozsdásodni. Bár gondolom ha a zsírtalanítást kibírja, akkor utána ha rögtön megkapja a waxot akkor csak nem jelenik meg az oxidáció.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264140 üzenetére
Én biciklizés közben inkább nem hallgatok zenét, az a legbiztonságosabb módszer. Elvileg a Jabra Elite 3-ban van átengedős mód (HearTrough), ami átengedi a hangokat, de inkább nem kell. Attól félnék, hogy kiesik a fülemből.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264142 üzenetére
Tegnap be akartam linkelni, de nem találtam meg a cikket. A lényeg, hogy a gyári kenés azért van, mert a legtöbb laikus nem figyel oda a kenésre, így azért hogy minél tovább bírja a lánc, felviszik rá ezt a sűrű vackot. Ha az ember nem igénytelen, akkor azt ajánlják, hogy mossa ki az ember és kenje újra, rendes olajjal. Ha waxol az ember akkor meg úgyis eltűnik a zsírtalanítással. Szóval a tévhitekkel ellentétben, nem a legjobb cucc, ami rajta van.
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #264155 üzenetére
Eddig én is úgy így csináltam. Most két - három havonta láncos mosóban alaposan átpörgetem, majd megy az olaj. A lánc tányért és a váltógörgőket is ilyenkor szoktam takarítani. A láncaim eddig jól bírták, de nagyon nem szeretem az olajsár takarítást, másrészt a visszamaradó, lemosott üledékes olaj eltüntetése is macerás. Kukába csak nem dobja az ember. A láncmosót is ki kell tisztítani, az is plusz macera. Ezért is gondoltam a waxra áttérésre. Csak kéne egy olyan nap, amikor van időm is rá, meg nem kell aznap menni sehová, ameddig megszáradnak a cuccok.
-
Fall-N
veterán
válasz Because #264199 üzenetére
Sosem értettem, ha a bowdenezés a váltó(k)hoz rejtett, akkor a hidraulikacső, miért kívül fut? Pont a váltó bowdenezését lehet feldobni színes házakkal, a fékcső meg egy sima egyszerű fekete.
Én is gondolkodtam először, hogy a piros Shimano váltó bowdenházhoz veszek a2z piros fékcsövet és átszerelem rögtön a fékeket vele, de elvetettem utána az ötletet, a fenének lett volna kedve rögtön leereszkedett az olajat, utána fékcsövet szerelni, majd újra feltölteni és légteleníteni. Így lett volna az egyszerű fékcsővágás helyett fél délelőtt szerelés.
Azt kifelejtetted, hogy van a láncvillán integrált kitámasztó lehetőség.
Egyébként jó kis váz, egyszer ha elkap a gépszíj, akkor hasonló vázat fogok venni 29"-ra átálláskor.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264203 üzenetére
Semmit sem jelent, hogy a gyártók hozzáállása milyen a dolgokhoz. Például ha a Shimanon múlna akkor sosem lenne AXS váltóhoz hasonló, teljesen vezetéknélküli váltó? Vagy 10 sebesség alatt 1x hajtás? Pedig azt mutatja minden, hogy ez a jelen és jövő. Már a kis taiwani microSHIFT is gyárt 1x8-tól hajtást és váltókat, eddig a Shimanonak nem akaródzott és a 10-15 éve kifejlesztett 3x8, 3x9 és 2x9 hajtásokat és váltókat árulja Deore alatt. Cues is lassan kezd megjelenni a boltokban, még az összes változat nem is jelent meg.
Valószínűleg azért nem gyártanak, mert olcsóbb a meglévő gyártóssoron átengedni a láncot és megkapja a végső trutyit. A fémfeldolgozás során meg mindent olajoznak, nem csak a kerékpár iparban. Külön kéne még gyártósor a zsírtalanízásra, amit nem biztos hogy mindenki megfizetnie. Ráadásul a Shimano Deore szint alatt a KMC-vel bérgyártatja a láncait, így a KMC-n múlik a dolog. Az olcsó láncokkal amúgy sem lenne gazdaságos vacakolniuk.
A waxnak meg van jövője, mert szép lassan az összes gyártó aki láncolajat gyárt, már elkezdett waxot is gyártani. Már nem csak geek időtöltés, lábodban gyertyát olvasztani a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
A tisztítás csak része a dolognak. Lásd Hasaggymeg milyen sokáig használ egy láncot PTFE spray-s olajozással. Sokat számít, hogy milyen minőségű a lánc, ez az elsődleges kiindulási pont. Milyen körülmények között teker az ember, mennyi Wattal tépi a láncot, ha van több lánctányér akkor az első váltó sem tesz jót neki.
Hasaggymeg titka még az, hogy tekerés után nem hagyja rajta a retket, hanem alaposan tisztít és tisztán tartja a hajtást. A legrosszabb amit tehet az ember, ha a retekre ráolajoz. A sok homok ami a legártalmasabb a láncnak, belülről koptatja szét a csapokat.
A wax titka az, hogy bármilyen szuper olajt vesz az ember, a port vonzza, a homokkal együtt. A wax taszítja, de nem is tapad meg rajta, így ez a koptató hatás kiesik. A hátránya meg az lehet, hogy fajtától függően hogyan jut el a csapokhoz a viasz, illetve meddig bírja kenés nélkül. De szerintem a sűrűbb csöpögtetés mellett is jobban jár az ember, mint az olajsár takarítással. Na meg nem mindegy, hogy a viaszt kell eltávolítani vagy az olajat, amihez valamilyen vegyszer kell.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #264241 üzenetére
Azért elég ritka esemény, hogy csak úgy előjel nélkül szakadna a bowden. Két évente ki kell cserélni, nem a leggagyibb fajtára és akkor nem szakad el. Már azt sem nagyon lehet írni, hogy beakad valahová, amikor a legtöbb vázon belül fut.
-
Fall-N
veterán
Hajtás tisztítás után. Igazság szerint egy 20 perc alatt megvolt az egész.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #264339 üzenetére
Én ahogy írtam vennék egy alu trekking vázat és átépíteném arra az összes motyót. Egyedül az A-Head miatt kéne egy villa és a többi cucc simán átmehetne egy az egyben. Lenne egy normális trekking biciklije, ha nem a sebességgel harcolna. BikePrón láttam viszonylag modernebb Gepida Alboin vázakat. A kormányszarv az tényleg a kukában végezné nálam is. Mondjuk én a V-féket is kukáznám akkor már tárcsafékre.
Ezt a régi vázat meg beheggeszteném a kerítésbe, ha fém van. Van sok helyen dísznek régi Csepel, így felhasználva.
velizare: Ha jól emlékszem Deore váltója van. Altus nekem van még egyelőre. Ha lehetne még kapni Deore 9s váltókart, már vettem volna M592-est. De lehet ha elkopik a lánc és a sor akkor állok át Deore M5120-ra 1x10-re. Abban már van clutch, a 4100-ban még nincs. Vagy a másik ami teszik az a SRAM GX Type 2.1 10s.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #264345 üzenetére
Igen ez működni működik, csak az a baj, hogy az Alivio szintjére butítja így elvileg a Deore hátsó váltót. Már csak az a kérdés, hogy az Alivio fejlődött-e annyit már, hogy legalább ugyanolyan jó legyen, mint a Deore M592 (2010), mert az is 2008-as fejlesztés már. Van Alivio M3100 (2021) meg T3000 (2016), ami Shadow, így elvileg már olyan jónak kéne lennie, mint a Deore M592-nek. Akkor már így vagyok vele, legyen Deore 10s clutch-csal, ahhoz legalább van kar is, többféle.
Közben látom van ebike-nál már Cues RD-U4000 9s is, lehet az lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264356 üzenetére
A drága kategóriájú Suntourok már jók. Marzocchi egy butított Fox már. Az Öhlins heroin árban van és gondolom nehéz az alkatrészek ellátása is, mert nem sok helyen tartják. A DT-t állítólag nem lehet szervizelni otthon, speciális szerszámokat igényel, amit nem kapni sehol. Van is egy videó róla a mozgásvilág YT csatornáján. Manitou nem tudom milyen jelenleg, annyira nem népszerű valamiért.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #264408 üzenetére
De ha azt nézzük te is tapasztalat nélkül írsz most. Azt, hogy két saját bringával mentél X kilométert, az semmit sem jelent. Aki tesztelő és több száz vagy ezer biciklit próbált, az érzi a változásokat.
Másik része, hogy sokszor írtuk itt, hogy attól, hogy karbon vagy attól, hogy alu még nem mindegyik viselkedik úgy. Karbonnál főleg a szálirányokkal, formákkal, anyagsűrűséggel (karbon-gyanta aránya) lehet játszani, hogy hajlékony vagy baromi merev legyen. A mai karbon XC és outi vázak általában úgy készülnek, hogy hajtás irányába minél merevebb legyen (hatékonyság) a kerekek felől érkező erőkkel szemben (pl. támvilla) meg minél rugalmasabb. Így lesz egyszerre gyors és kényelmesebb a váz. Alunál a hidroforming amivel lehet befolyásolni, de korlátozottabb módon, mint a karbonnál.
De olvass vissza, amikor semmihotól kérdeztük a merev karbon MTB villát. Ő is írta, hogy a Niner túl merev a Ritchey meg sokkal rugalmasabb. Attól, hogy mindkettő karbon, jelentősen más tud lenni a tulajdonságuk. Vagy ott van a Cube C62 karbon váza, ahol 62 % a karbon 38 % a kompozit aránya, amit inkább versenyre ajánl a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264420 üzenetére
Igen, nem jól emlékeztem C68 lesz az.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #264506 üzenetére
Én sem lepődök meg, én nekem még soha nem kellett visszaküldeni semmit, mert úgy nem veszek meg semmit, hogy nem megalapozott a vásárlásom. Úgyhogy engem (garanciális bajon kívűl) abszolút nem érdekelne. Nem is értem, hogy lehet úgy vásárolni, hogy nem biztos az ember, hogy beválik. Markolattal szívtam csak, hogy próbálgatni kellett, hogy melyik válik be, de azt nem is lehet használat után csak úgy visszaküldeni.
Markolat terén, sajnos a KTM szilikon nem vált be. ESI-re sokat kéne várni, így vettem egy Cube RACE bilincses markolatot, ami két komponensű gumi, az ismerős boltos ajánlotta és teljesen bevált. Valamennyire ez is csillapít, de nem szilikon. Egyelőre ez marad, nagy előnye, hogy szereléshez könnyű levenni.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #264516 üzenetére
Oda jut ilyenkor a gravel, hogy addig cserélhügetik a dolgokat, hogy egy koskormányos, merevvilás monti lesz belőle. A koskormány meg nem (komoly) terepre való, illetve el lehet vele lenni, de lejtőzni már nem a legjobb. Minek akkor meg megerőszakolni ezt az egész divat gravel vonalat?
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #264539 üzenetére
Ez így van, na meg szerintem városba is jobb a rossz utak miatt, mint egy virsligumis outi.
-
Fall-N
veterán
válasz haiduo82 #264547 üzenetére
Nagyon tetszik nekem is. Csak azt nem értem, ha belső kábelbezetésű a váz, akkor a váltót, miért kívül vezették el? Engem nem zavarna, nekem külső elvezetéses, ami baromi nagy előny szereléskor.
Írd majd meg később mennyire válik be a fék (MT200), nekem is még koptatás alatt van, nekem sokáig tart városban, mert keveset fékezek. A leszerelt mecha féken is ahogy néztem alig koptak a betétek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #264563 üzenetére
Azért mert sok új bringán idiótán van megoldva és szívás szerelni. Főleg azoknál, ahol a kormány csapágyán keresztül van elvezetve. Outiknál még szarabb.
Azoknál az MTB-knél ahol csak egy csövön van átvezetve ott nem nehéz megoldani. Bár ha nincs megoldva, hogy ne csapódjon neki a váznak belül, ott lehet meglepetés, hogy befér-e a habszivacs béléscső.
ZavaBalazs: felnifékes, nehogy már olyat vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #264604 üzenetére
Próbálj ki egy SLX, XT, XTR vagy Magura MT7/MT8 féket és fejreállsz. Outi nagyon más, de egy MTB-re sokkal erősebb fék kell. A moduláció meg nem jobb V-féknél. Egész napos biciklizésnél is a hidrós felé billen a mérleg, mert sokkal kisebb erö kell a kar működtetéséhez. Ez igaz a mechanikus tárcsafékre is, oda is több erő kell.
Ez a "vacak" MT200 sem rossz én mondjuk tuningolom majd a B01s betét helyett később egy Swisstopra.
Viszont a héten láttam, hogy az olcsó Kenda gumi oldalfala repedezett, így keresem most a nem horror árú utódját. Az biztos, hogy könnyű, legalább 2" széles, hajtogatós lesz. Nem akarok már drótperemest. Egyelőre CST-t, Continentalt néztem, abból is a CrossKinget talán. De ha tudtok valami jót akkor ne kíméljetek. Városi slick gumit nem akarok az biztos, nekem a félterep gumik jöttek be aszfalton is.
-
Fall-N
veterán
válasz Rat.Sand #264617 üzenetére
A Tektrok nem jók, és még enyhén fogalmaztam. A legtöbb BikeMag tesztben is írják, hogy akármelyik Tektronál jobb az MT200 is. Csak nagy OEM gyártók, így előnyben vannak. Lásd rengeteg féket szerel a Decathlon is tőlük. Pedig lenne know-how, mert motorokra (sportmotorra is!) gyárt féket a Tektro, ott meg nincs olyan, hogy 200 km/h-ról nem elég erősen lassít a fék.
TRP-vel nincs tapasztalatom, lehet azok erősebbek, de árban nem érik meg az árukat az biztos. Egy Tektro Auriga alap fék árán kijön egy Shimano MT401+MT410 szett.
Khelben: én mentem többet os Tektro fékkel, nem győzött meg. Szerelés szempontjából pedig könnyebb egy hidraulikus tárcsaféket szerelni, mint a mostani szar minőségű V-fékeket. Normális minőségű V-fék már ritka, mert alapból már csak low-budget kategóriában szerelnek már csak. Azokra meg Saccon, meg egyéb vackok kerülnek. Azokkal meg kell küzdeni, hogy egyszerre nyomják a felnit, olyan szar a rugó bennük.
fulton: Nem rosszból írtuk, csak nem próbáltál még erős hidrós féket. Ezért van az, ha valaki megszokja a jót, utána már minden szar lesz neki. Ezért szólják meg az MT200-at is sokan.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz cattus #264641 üzenetére
Senki sem mondta, hogy nem lehet másra használni, csak sosem lesz olyan hatékony. Valamit meg ki sem bír. DH-ra például nem alkalmas. Személy szerint én terepen veretésre sem használnék koskormányt, mert nem oda való. Egy széles, egyenes kormány sokkal jobb irányíthatóságot ad.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #264651 üzenetére
Valószínűleg a betét lehetett szar, nem az én biciklim, így nem tudtam kitapasztalni. Teljesen gyári, Raymon eBikeról van szó. Ha nekem sem válik be a gyári betéttel (B01s) az MT200, akkor jön helyére a SwissStop. Mindenesetre nem fogott annyira sajnos. Azt nem néztem mekkora tárcsa van gyárilag a biciklin, én rögtön 180-ast vettem még a mechanikushoz adapterrel együtt.
andrisbandi: Bár sokféle Tektro fék van, elég olvasgatni és nem sokan vannak megelégedve velük. Lehet, hogy a Tektro tárcsa a béna, meg a betét, a fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264656 üzenetére
Ha IS lenne akkor talán, ha PM160 a váz vagy villa, akkor nem lehet kisebbre.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #264660 üzenetére
Minden váz egy adott méretet támogat. A mostaniak minimum 160 mm-eset, ha nagyobb kell egy adapter, ami távtartóként messzebb pozicionálja a féktestet. Kisebbet nem lehet rakni, mint amennyit a váz támogat, mert fizikailag lehetetlen. Egyedül az IS felfogatásnál lehet régi házaknál rakni egy IS to PM140 adaptert, mert ott oldalt kell rögzíteni az adaptert.
Amit te linkeltél, az egy Flat Mount váz, ami legkisebb méret amit támogat, az 160 mm.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264668 üzenetére
Igen, félrement a linkelés.
Nézegettem a gumikat és érdekes módon csak a hátsó gumi repedezett meg oldalt, az első teljesen újszerű. Lehet rendelek egyet csak hátra és le van tudva.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #264670 üzenetére
Na ezt bezzeg nem dobta ki a Google.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264674 üzenetére
140-ről kell 160-ra? Mert az egyszerű megoldani. Csak mert a videóban az van. Én úgy értettem, hogy 160 helyett akarsz 140-et.
-
Fall-N
veterán
válasz Foose #264684 üzenetére
Igen, sajnos nem találni. Az a helyzet hogy a középkategóriától felfelé a RockShox a húzónév, így a legtöbb gyártó azt használja. Ha SRAM hajtás van akkor főleg, mert a RS is SRAM tulajdona. Felső kategóriában meg már a Fox is megjelenik.
Viszont sok teszt és felhasználói tapasztalat szerint nagyon jók a Suntour telók és még olcsóbbak is. Alkatrész ellátás is van. Még kemény terepre is van a Durolux telójuk, sokan szerették a tesztelők közül. Annyi előny viszont van, hogy olcsóbban meg lehet őket venni (használan főleg!). Külföldről még olcsóbb, mint itthon.
-
Fall-N
veterán
válasz Foose #264696 üzenetére
Nem mindegyik XCR levegős, azok XCR Air néven futottak. Mostanában nem láttam már újan sehol.
Nekem egy városi/trekking levegős Suntour NCX Air van, városban tényleg szépen is mozog, bőven jó. Raidon volt tervben, de ezt az NCX-et féláron megkaptam akcióban a Muzikertől. A Raidon még mindig 90ezer Ft körül van, akcióban a Muzikernél 67ezer volt legutóbb, annyiért nagyon jó ár.
Szerk.: Közben látom meg is válaszoltam a kérdést, igen jó az NCX Air, a RockShox Paragonnak felel meg, csak olcsóbb. Létezik 63 és 80 mm rugóúttal, bár a legtöbb Suntour telónak lehet állítani a rugóútját. Persze ahhoz le kell venni a lábát.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264736 üzenetére
Facebook csoportban van egy videó, hogy ultrahangos mosóban mossa az emberke a láncot, egyébként olajt használ, nem waxot. Igazság szerint megéri, mert 20-25ezresért van 2 literes űrtartalmú mosó, bőven megéri hosszútávon. Viszont sokkal hatékonyabb, mint a láncmosó műanyag és kényelmesebb a befőttes üvegbe mosásnál.
-
Fall-N
veterán
Shimano MT200 fékei úgy néz ki mostmár bekoptak, így már képes simán blokkolni a kereket nullára. Így már meg vagyok elégedve velük, a drótoshoz képest is erősebb lett, így megérte a csere.
-
Fall-N
veterán
Városi és maximum kavicsos utakra milyen gumi ajánlott jelenleg, ami bestbuy? Nézegettem, eddig a Continental CrossKing vagy RaceKing ami tetszett. A hajtogatós verziók ára viszont nem tetszik, pedig jó lett volna drótperem nélküli.
A másik amit néztem az a Conti LandCruiser, de nem sok jót olvastam róluk, úgy ahogy a Schwalbe indiai gyártású gumijairól sem.
Chaoyang vagy Kendába melyik lehet jó?
-
Fall-N
veterán
válasz Rat.Sand #264832 üzenetére
Azt ajánlják a gyártók, hogy az első fél év használat után cserélje az ember az olajat, mert lehet benne fém reszelék. Utána elvileg évente - két évente célszerű. Erősen felhasználás függő, hogy kinek mennyi ideig bírja, de ugyanúgy ahogy az autóknál, érdemes cserélni. Ezzel csak a fék élettartamát hosszabbítja meg az ember. Érdemes venni 1 literes kiszerelésben a fék olajat, és akkor sokáig elég. Otthon is elvégezhető a feladat, úgy később olcsóbb, mert nyilván elsőre meg kell venni a légtelenítő szerszámokat és az olajat.
Azt is lehet csinálni, hogy évente légtelenít az ember és ahogy tolja felfelé a fecskendővel az ember az olajat, látszik mennyire változott meg a színe és koszos. Ha ugyanúgy élénk piros (vagy kék például a Maguránál), akkor maradhat az olaj. Ha koszos, értelemszerűen át kell nyomni a régit az újjal.
Mézga Aladár: Erre nincs ilyen ökölszabály. Az évenkénti légtelenítés közben kiderül, hogy milyen állapotban van az olaj. Semmi köze a fékbetét kopásához, ami megintcsak mindenkinél máshogy jön ki, mert nem egyforma távokat megyünk és nem egyformán fékezünk. Aki kevesebbet fékez, annak később kell cserélni fékbetétet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen