-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #256710 üzenetére
Akkor nézzétek meg a kínai karbon cuccok hard testjeit. Például a Toseek MTB karbon kormányon a 80-90 kilós faszi ugrál és semmi baja. Pedig a Toseek nem egy komoly szint a nevesebb gyártóhoz képest.
Hülyeség ilyeneken aggódnii, mivel ha nagyot esik az ember, vagy elüti egy autó, akkor nem a bicikli lesz a legfontosabb, hanem a saját testi épség. Egyébként nem kell autós elütés, Facebookon egy acél vázas Csepel Torpedal villája és váza simán elgörbült egy kisebb betonnak nekimenés következtében. Szóval még az acél sem éli túl, így ne várjuk el, hogy egy alu vagy karbon karcmentes legyen. Kisebb esés meg nem töri ketté a vázat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #256875 üzenetére
Régen biztos volt acél változat belőle, most én sem látok, lehet kivezették. A Facebookon a srác is lefotózta a vázat, acél volt az.
Szerk.: Szimplán átnevezték akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #256882 üzenetére
Jó kérdés. Amikor merev karbon villát kerestem, akkor azt írták, hogy még senki alatt nem tört el. Ehhez képest az AliExpressen láttam egy olasz srácot, aki alatt pont eltört és össze is törte az arcát. Több ilyet nem láttam, de pont elég ahhoz, hogy ne vegyek sosem.
dim1n0: Kíváncsi leszek milyen. Syncros Fraser koppintásokat láttam Alin, de nem merném megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #256874 üzenetére
Szerintem nincs. A külső és belső letörés szöge ami számít. A csapágy mérete adott, hogy 1 1/8" vagy 1,5".
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #256941 üzenetére
A legjobb megoldás tényleg ha teljesen azonos típusút veszel. Vagy elvinni egy csapágy kereskedésbe és odaadni a manus kezébe, hogy adjon ugyanilyet.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #257014 üzenetére
Malomipari (fehér) liszteszsák bírja. Abba 50 kg liszt fér kábé (hivatalosan, amúgy több is) és k erős. Dolgoztam targoncásként pár hónapot malomban, sokat kibír egy olyan zsák.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #257017 üzenetére
Persze az is egy megoldás. Mondjuk az én városom tele van szellem épületekkel, ott is simán ki lehet fújni a kutyát sem érdekelné...
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #257236 üzenetére
Nem a bringázás a veszélyes, hanem amit ketten is írtatok a PC előtt ülés és az egér használata. Nagyon nem jó a sok egér kezelés, annó tizenéve nekem is fájt tőle a karom, de akkor én nem bringáztam egyáltalán, nem is volt semmilyen gépem. A csukló rendellenes pózban van közben, ahhoz alacsonyan kéne lennie az egérpadnak, hogy a csukló egyenesen álljon.
Mondjuk nincs semmi különös ebben, a számítógép előtt görnyedés a legegészségtelenebb dolog. Én nem is szeretnék olyan állást sosem ahol irodában kell ülni több óráig.
-
Fall-N
veterán
Persze, félre ne értsd, nem nézem le a munkát, tudom hogy ilyen területen a főnöknek vannak irreális elvárásaik, mert nem értenek általában hozzá. Reddit r/jobshungary oldalon feltűnik sokszor a téma, hogy jó a fizetés, stresszes és sokszor monoton és unalmas. Például a legtöbb programozó ezt írja.
Annyi csak, hogy nem lenne való nekem a munka.
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #257471 üzenetére
Kross biciklikkel nincs semmi baj. Régen sokkal olcsóbbak voltak, mint a konkurencia azonos felszereltség mellett. Manapság már nincs meg ez az árelőny, ezért nem olyan jó vételek már. Persze rossznak sem rosszak, csak kapsz már hasonlót Cube vagy más márkától. A Hexagon modell például sokáig népszerű volt az ára miatt. Kelly's, CTM ugyanígy van. Az a tanulság, hogy a felszereltséget kell nézni, nem a márkát. Viszont mint minden a biciklik is jól megdrágultak Covid óta.
-
Fall-N
veterán
De jól írod. Manapság a gravel ki fogja a touring/cross trekking volnalat szorítani. Már van bikepackinges gravel váz ezerféle, így a kényelmes túrázásra is alkalmas egy gravel. Ahogy írtad, valójában semmire sem annyira jó egy trekking. Engem mondjuk nem izgat a skatulyázás, én elvagyok MTB-vel városban.
Ha másodbringa kellene akkor egy outit vennék és azzal hajtanék gyorsabban. Tetszettek mindig is, csak jóval drágábbak, mint egy monti. Főleg ha kicsit hi-tech vonalon akar elindulni az ember. Sajnos nekem is jobban tetszenek a karbonvázas, modernebb outik, nekem a klasszikus vonal nem jön be (például a régi olasz, acélvázasok).
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #257483 üzenetére
A 9s Deore kezeli (M591/M592) a 8s-t is simán, az "L" határoló csavart kell beljebb csavarni csak, a húzási arány ugyanaz. Deore 8s már évek óta nem kapható, ez a 9s széria is kopik már ki, például váltókart nem is kapni Deoreban a 9s fajtát. Deore 10s, amihez kapni még mindent (5000/6000-es széria). Persze ez a 9s Deore is még a régi szorzóváltós idők terméke, de elboldogul 1x hajtással is, csak clutch nincs rajta.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #257571 üzenetére
Ezt a trekking témát kitárgyaltuk már itt. Elavult a legtöbb trekking váz geometriája és túl magasan van a kormánypozíció. A vékony 28"-as gumi sem jó sok mindenre, egy ballonosabb gumi sokkal jobb az úttartás és kényelem szempontjából is. Azt el tudom hinni, hogy régen amikor egy MTB még 26" volt, hogy gyorsabban lehetett haladni a 28"-as kerékkel, de manapság egy 'klasszikus' (azaz nem agresszív XC) geometriájú MTB is jobb. A 3x hajtás is elavult már.
Konkrétan pedig városba nehéz, jobb egy fitness kerékpár, terepre meg kevés. Akkor hova jó? Túrázni meg bikepackingre meg tényleg alkalmas egy gravel is és legalább halad is az ember vele. Nézd meg például Kiss Kolos videóit, ott elmondja ő is miért vett túrázni gravelt. Igen divat a gravel, szidni is divat, de nem rosszak.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #257580 üzenetére
Nem tudom mit kell kiakadni! Mindenki véleménye szubjektív és tudtommal nem 60+-os mamák és papák járnak ide a fórumra. Ez egy szakmai topik, ide olyanok járnak általában, akik kicsit komolyabban veszik a biciklizést.* Senki sem mondta, hogy nem szabad venni trekkinget, ugyanúgy ahogy a Cruiser bicikliknek is megvan a célközönsége. Én csak leírtam, hogy az az általános tendencia, hogy szorul kifelé a trekking a gravel javára. Senkit sem érdekel, hogy falun a tanyabájk helyett mit vesz Mariska néni. Itt fórumon belül is van aki gravelt használ, én személy szerint NEM. Ahogy írtam korábban is én magamnak nem vennék, inkább egy hardcore outi jobban bejönne, a 'fenébe a kényelemmel, ide a teljesítményt!' javára. Ettől függetlenül látom az értelmét és egyáltalán nem rossz biciklik! Ahogy írtam keress rá Kis Kolos videójára.
Más példával élve, el lehet lenni Tourney váltóval, mégsem ajánlja itt senki. Nem tudom miért kell személyes sértésnek venni, hogyha valakinek az adott dolog van és más leírja, hogy neki miért nem jó? Miért kell mindig óvodás szinten hőzöngeni emiatt. Ha neked jó, akkor örülök, nekem meg hagy ne kelljen már. Az általános vélekedés ugyanúgy van a 3x hajtással is, általában már senkinek sem hiányzik.
* A mondat kiforgatása előtt, lehet valaki profibb és haladó, hogy trekkinget használ, nem lenézés miatt írtam!!!
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #257592 üzenetére
Azért mert MTB-m van még soha életemben nem ültem máson. Értem. Hát nem így van. Ültem már mindenféle gépem, van rálatásom. Ha jobban olvastál volna nyitott vagyok minden kategóriára. Inkább azt írnám, hogy az univerzális trekkingen kívül mindegyik célgép és minden valamire ki van helyezve, így nyilván jobb is az adott felhasználásra.
De ha nem indulatból írtatok volna, akkor az alap kérdés az alap, elavultabb, olcsóbb, 17 kilós trekkingekből indult ki. Azok viszont tényleg nem igazán jók manapság. Azért már egy ebike 17 kg, egy városi és túrázós gépnél rengeteg súly.
Friczy: átlag, 0 kondícióval rendelkezőkre gondoltam. Nyilván aki itt van nem ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Én is így gondolom. Egyébként is sokan átépítették az eredeti trekkinget, akkor miről beszélünk? Akkor mégsem olyan jó alap, gyári állapotban.
Modernebb trekkingek is vannak, senki sem írta hogy nincs. De azokat a gyártók sem hívják már így, azok a touring biciklik. Az eredeti trekking, 28" X 1,5"/1,75"-ös gumis, 3x9-es hajtás van rajta és magasabb fejcsővű.
-
Fall-N
veterán
válasz Tasunkó #257803 üzenetére
Igen, kivonhatnák a forgalomból már ezeket az elavult vackokat. Az a gáz, hogy abszolút nem törekednek a gyártók, hogy minimálisan jó legyen a minőség, ezért gyakorlatilag az összes imbolygós vacak. Pedig nem sokkal drágább egy kazettás agy. Szerencsére tárcsafékes, menetes agy nem létezik, így kiszorítja az új bicikliknél már. Csak a nagyon alapszintű vackok vannak már csak szerelve menetes kerékkel.
Kutga: Jó az a Deore, csak át kell állítani a határoló csavart, hogy ne 9s legyen, hanem 8, de amúgy is be kell állítani a szélső állásokat. Viszont Deore szintű váltókart csak használtan tudsz szerezni hozzá, mert újan nem kapni, csak Deore 10s-t. Újan Acera vagy Altus van csak, ami 8s, illetve már adott nektek a váltókar.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Az a baj, hogy hiába okoskodik az ember utólag, az emberek felelőtlenek sajnos. Én is amit látok nap, mint nap elég bosszantó. Tegnap is egy idős papi egy autó előtt biciklizett át a Cruiserével, természetesen se sisak, se semmi. Ha az autós nem lassít, akkor simán tragédia lett volna belőle. Én meg mondtam hangosan a páromnak, hogy "Nézd, ott egy öngyilkosjelölt." A többit nem írom le mit mondtam még persze hallotta az emberünk, nem hatotta meg, szerintem fel sem fogta, hogy nem sokon múlott a dolog.
Az esettel kapcsolatban még, csak az a szomorú, hogy nyilván valaki vétkes volt, de autóval szemben úgyis a gyalogos, biciklis, motoros marad alul és belehal vagy összetöri magát jobbik esetben. Ezért gondolom, hogy nekünk bicikliseknek kell még jobban odafigyelni, mert hibába nem mi leszünk a vétkesek, mi szívjuk meg.
Autósok is lehetnének felelősebbek, mert nyomni a gázt minden hülye tudja, az autó is tud gyorsulni, manapság már nem nagy kunszt egy 120+ lóerős autó. Csak a felelőtlen száguldásnak is megvan az ára, ha "nem adja ki".
Ez a nagy hőség is rátesz egy lapáttal, sok teszt volt már és ilyen melegben enyhe ittassághoz hasonló reakciókat mutat az ember és kevésbé tud koncentrálni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #258109 üzenetére
Nekem is tetszenek a nagyobb tudású komouterek, de basszus előző hónapban, akciósan olcsóbban vettem a telefonom, mint amennyiért vesztegetik ezeket.
Viszont abban egyetértek Dark Achronnal, hogy erre a felhasználásra bőven elég a monokróm kijelző. Legalább jobban bírja az akku. Fölösleges abból a szempontból, hogy úgysem egész végig a kijelzőt bámulja az ember, hanem odapillnt. Inkább lenne helyette traszflektív vagy e-paper kijelző.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #258160 üzenetére
Ezt tanúsítom. 8 sebis láncot szépen viszi a Funn NarrowWide 10-12 sebességes tányér.
lsebestyen: Ne légy naív, az élsportolók mind használnak szert. Ilyen emberfeletti terhelést megsúgom nem lehetne hosszú távon kibírni. A legtöbb szteroid is abban segít, hogy gyorsabban regenerálódjanak az izmok. Még az anabolikus szteroidok is. Csak nyilván kerékpársoortban nem az izomépítésre valót használják. Ettől még ott kell lenni a sportolónak is rengeteg kemény munkával, de szer nélkül ők sem érnének el ilyen sikereket. Senki sem Superman.
Amúgy a hosszútáv miatt "égnek ki" pont a sportolók, azaz egy kor után már túlságosan kockázatos lenne a szerhasználat, nem azért mert 30-40 felett nem lehetne elérni teljesítményt. Lehetne csak úgy járnának, mint a testépítők, akik 20-30 év használat után hullanak, mint a legyek. Legtöbb 45-50 évesen hal meg szívrohamban, vagy valami artériás strokeban. Sajnos a sport ilyen lett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #258239 üzenetére
Szerintem meddő vita. Én is azon a véleményen vagyok, hogy sajnos az élsportban más úton már nem lehet tartani a lépést a többiekkel, ha nem cuccol az ember. Viszont a cucc édes kevés, kell mellé a sportoló is, a team aki az edzést összerakja, sportorvos, táplálkozási szakértők stb, ezért nem is ítélem el őket ezért. Ami nem tetszik az a testépítés ami lett, nem is követem már régóta.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #258345 üzenetére
Kompresszorral sikerülni fog. Túl kell fújni max értéknél 1-2 barral a helyére pattan, majd leereszteni az kívánt nyomásra. Ez nem csak tubeless esetén van, rengetegen szívnak belsős rendszernél is, hogy nehezen megy fel körben a külső, főleg a drótperemes nagyon merev, utalálok is gumit szerelni.
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258383 üzenetére
Nem bonyolult. Ha 68-as a csapágyház-szélesség, akkor úgy adja meg a gyártó, hogy a hajtás oldalra kell 2 X 2,5 mm hézagoló, a másik oldalra 1 X 2,5-mmes. Így lesz meg az 52 mm láncvonal. Gyakorlatilag semmi negatív következménye nem lesz annak a +2 mmnek az 50-hez képest. A két szélső lánckerék, amin kissé jobban keresztben van a lánc,de ezeket használja az ember legkevésbé. A többi meg a tripla tányéros hajtásnál is használható, nem keresztbe váltás elvileg.
.LNB: Nézz szét AliExpressen. Vannak olyan konzolok, amit a stucni kormánybefogó bilincséhez kell csavarozni. Így lényegtelen a kormány vastagsága. Pölö: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #258586 üzenetére
Ennyire rossz máshol a Magyar Posta? Nekem szerencsére csak pozitív tapasztalatom volt. Hátsó kereket adtam el tavaly év végén, MPL volt a legolcsóbb, két nap alatt (hétvége benne volt, azaz pénteken adtam fel, szombaton a vevőnél volt!) kézbesítésették, hétfőn már a számlán volt a vételár. A csomag sértetlenül ment át. De kaptam már kisebb csomagot szintén a Postától azzal sem volt gond. De régen csomó AliExpresses csomag is rajtuk ment keresztül és sértetlenül megjött mind.
Igaz ha nem nagy csomagról van szó, akkor inkább FoxPost vagy Packeta amit használok. Főleg, hogy gyorsabb is feladni automatán keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #258604 üzenetére
1. Nagyon jól néz ki a bicikli, asszonynak simán el tudnám képzelni, legalább bírná velem a tempót. Színe is jó.
2. Nagyon szép helyen laktok. 👍[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz rétisün #258607 üzenetére
Na igen, hallani sok rosszat is, egy időben ellopott soha meg nem érkezett csomagokat... Igazság szerint csak a nagyobb méretű csomagokkal van előnye az MPL-nek, mert jóval drágább lett volna a GLS, arra emlékszem. Kerekeket és telót macera elküldeni, mert pont nem fér be a csomagautómatába. Igaz az XCM itt rohad, nem kell senkinek sem . Viszont kis csomagokat állandóan FoxPosttal adtam-vettem, eddig nagyon meg voltam elégedve vele. Packeta is korrekt volt a szlovák rendelésnél.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #258884 üzenetére
Van már ha jól tudom gravel teló is (bár elvileg be lehetne tenni trekking telót is), így szép lassan a súlyelőny is el fog veszni a gravel kategóriában. Akkor eljutunk odáig, hogy feltalálják az MTB-t újra csak koskormannyal. Szerintem ameddig nem megy durva terepre az ember addig elég lehet a merev karbon villa is. Ha durva a terep, akkor meg MTB kell, ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258908 üzenetére
Én szerszámokból BikeFunt szoktam venni, ami kábé egyszer használatos azaz nagyon ritkán van rá szükség, az lehet kínai is. Például a csillaganya-beütő egy ZTTO (vagy ZiTTO?) lett háromezer Forintért. BikeFun szerszámok eddig megbízhatóak voltak, semmi bajom velük. A HT2-es szerszám például eBikeból 5-6ezer Ft körül volt valahogy. Házi szereléshez fölösleges a ParkTools. Nyomatékkulcs drága sajnos, azt akciósan kifogtam anno.
Alap, nem speciális szerszámokat meg Lidl, Aldi, Penny vonalon is be lehet olcsón szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258957 üzenetére
PRO meg elég jó márka, a Shimano prémium szerszám és alkatrész márkája. Vannak Shimano név alatt is szerszámok, de azok nagyon alap minőségűek és olcsók.
Én BBB-t vettem nyomatékkulcsból, az is jó márka, csak nem mindig olcsók a dolgaik más márkához képest. Sokszor csak szitáznak ők is az olcsóbb dolgaiknál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #258961 üzenetére
Szerintem meg mindent érdemes otthon csinálni. Egyrészt nincs kitéve az ember a szervizesek időbeosztásához, ami a legjobb esetben is 1-2 nap, másrészt érdemes a szerszámot megvenni a szervizdíj helyett, sokszor még olcsóbb is a dolog. A szerelést, ha szereti csinálni az ember azt nem kell Forintosítani mert hobbi. Mondjuk nekem sincs mindig kedvem hozzá, van amikor az idő is szűkösebb. Általánosságban viszont szeretek szerelni (nem csak biciklit).
Van amihez én sem állok neki, például a kerék centrírozás, mert se felszerelés se kedvem nem lenne hozzá, másrészt pepecs munka. Addig az egész biciklit le lehet szervizelni, ameddig kell pepecselni egy nagyobb nyolcasnál. Kisebbet könnyebb kiszedni, igaz én nem álltam meg sosem neki. Persze tapasztalat sem árt, mert könnyen lehet tojást tenni a felnibe, amit nehezen vagy sehogy sem lehet kiszedni utána.
A teló (nagy)szerviz meg a fully tagjai már nehezebb téma, főleg az utóbbi.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258967 üzenetére
Attól függ milyen lánc. A modernebb 10-11-12 sebességes láncokat stifttel kell összerakni, ami egyszer használatos. Érdemes patentszemet venni azt többször lehet bontani. Ha nagyon ellopott a sok nyitogatástól, akkor lehet azt könnyen cserélni. Láncbontóból viszont érdemes drágábbat venni, abból is BikeFun van itthon, de csak bontásra használom, mert nem a legerősebb. Ha újat veszek akkor lehet ParkTool lesz.
Régebbi 6-9 sebességes láncokat könnyebben lehet bontani és újra összerakni, de én oda is patentszemet veszek, mert kézzel lehet oldani, sokkal gyorsabb, mint láncbontóval szarakodni.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #259092 üzenetére
Ezt én sem értem, sokkal bonyolultabb. A szoftver sem utolsó szempont és az akku elhelyezése, mérete, kapacitása, hogy bírja viszonylag sokáig, de azért ne legyen túl nagy. Másik része, hogy a motornak nagyon precíznek kell lennie, mert itt nem mechanikus a kapcsolat, így nincs trimmelés, rugóerő stb. Szerintem nem véletlenül ilyen drágák még ezek a váltók.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #259147 üzenetére
Elvileg a technika adott nyilván, de a gazdaságos tömeggyártás ami nehezíti a dolgokat. Lásd az egyszerűnek tűnő PressFit vázat, ahol "csak" egy nyílást kell tervezni, hogy pontosan menjen bele a csapágy adaptere. Mégsem jön össze meg drágább biciklinél sem mindig és akkor jön a nyekergő BB meg a ragasztásos szenvedés. Pedig elvileg a enetes fajtánál jobbnak kéne lennie, pedig ilyenkor nagyon nem az. Utána lett millió variáció a témára.
A kínai váz és alkatrészek témánál egyetértek a többséggel, inkább fizetek többet, de nem lesz szívás belőle. Egyedül ahogy látom a Microsoft és a SunRace ami hosszú távon bírja elvileg, én szemrángást kapok az LTWOO, Sensah és társainál. Eleve a nevesebb gyártók is tudnak időnként szarul tervezni, vagy túl spórolósra (Tourney például, ami tiszta műanyag). Akkor hogy lehetne megbízni egy random kínai vacakban hosszútávon? A működése nem bonyolult például egy váltónak 9 sebességig, de az anyagminőség és a precíz gyártás ugyanúgy fontos, sőt fontosabb.
Vázak terén vannak jó OEM kínai gyártók, de vagy nem lesz olcsó, vagy lutri a MEO. De amennyibe kerül egy kínai váz, annyiért kapni például Merida vázat is itthonról (pont most akciósan a BikeFunnál), de külföldi rendelés ugyanúgy olcsóbb gondolom mint az alkatrészeknél.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #259197 üzenetére
Sajnos a szegény országokban ez tipikus. Ezért van Omega és Rolex hamis óra is. Érteleme nem sok van a villogáson kívül, bár itthon ha valaki drága biciklit vesz, azt hülyének nézi egy nem bringás laikus (minek ennyiért venni?), ami még ért hozzá, kiszúrja hogy gagyi másolat.
Én is inkább veszek nem drága márkától, de eredeti legyen. Ezért van Casio, Lorus órám is.
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #259205 üzenetére
50-52 mm még nem feltétlenül boost vázhoz való. Nekem is 52 mm a Funn Ridge-dzsel a láncvonal és teljesen jó a 135 mm O.L.D. mellé. 1x8 a jelenlegi hajtás, semmi gond vele. Az elődje egy Tourney TY-501 volt, az papíron 47,5 mm volt (mérve 49 mm volt az), 122,5 mm-es négyszögletes monoblokkal.
Boost vázhoz inkább 54-56 mm a láncvonal.
Szóval ne tarts tőle, 1x hajtáshoz teljesen jó az 52 mm. Deore M5100 hajtóművet én is nézegettem, de a Funn jobban bejött, és ahhoz van gyári 36T NarrowWide, a Deorehoz nincs. Mondjuk a Funn amúgy is bizonyított márka, mivel leginkább DH és Enduro szakághoz tervezik, mégsem nehezebb egy XC alkatrésznél. Ez a Ridge Solo Comp is jó súlyban van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #259216 üzenetére
Annyira, hogy simán elmegy 1x6-7-től 1x11-ig, bár szerintem a 12 s láncot is elviszi. Mivel első váltó nélkül gyakorlatilag sosincs egyenesen a lánc így nem számít az az 1-2 mm. A két szélső fokozatnál persze már nem a leghatékonyabb a dolog, de ennyi belefér, mert tipikusan ezeket rövidebb szakaszokon használja elvileg az ember.
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #259324 üzenetére
Elől 36T (gyárilag így rendeltem a Funn Ridge-t) hátul pedig 11-12-14-16-18-21-24-28 (SunRace CSR686). 1x7-nél ugyanez volt a kiosztás, csak a legkisebb 11T hiányzott a kazettán. Így beljebb lett tolva a láncvonal használata, mivel a 11-est nagyon ritkán használom, így nem a legszélső állásban fut a lánc, ez volt a fő érv a 8s mellett. Mellé SunRace lánc ment, eddig még voltam a márkával elégedve. A lánc soha nem esett le, pedig itt a városban is vannak nagy gödrök, szintkülönbség a járda és az út között, a hátsó váltó nincs clutch. Szóval jó az a NarrowWide, egyedül extrém terepen szoktak plusz láncleesésgátlót tenni, (de nem kötelező), igaz az ilyen vázakon volt külön konzol is hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #259349 üzenetére
Ezért szeretem jobban az XC, DH szakágat, ott nem csak a gyorsaság számít, hanem sokkal jobban a technika is. Ott a hajukra kenhetnék a doppingot, ha elvét valamit. Nekem mondjuk sokkal izgalmasabb még nézni is, mint a TdF-et.
Egyébként nem kell összehasonlítani minket hobbisták teljesítményét egy profihoz, aki ennek rendeli alá az életét. Munka és család mellett egy hétköznapi ember persze, hogy nem tudja elérni ezt a szintet, ideje sincs rá. A táplálkozás és regenerálódásról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest