-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
flash- #246922 üzenetére
Nem értek hozzá
de szerintem erre inkább a 29-s
Azt szokták mondani, hogy a 27,5-s bicók a játékosabbak, jobban kanyarodnak, lehet őket ki be csukogatni a kanyarokba, de te pont kevésbé kanyargósra keresel, és ott a 29-s jobban "átgördül" az akadályokon...
Felfelé meg szerintem nincs nagy különbség................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
6030D
Ármester
válasz
flash- #246953 üzenetére
3 évet mentem 27,5"-lal és 4,5 éve "megyek" 29"-lal. Túrázós használatra szerintem mindegy, főleg, ha trekkinggel is mész terepen, akkor azt a minimális különbséget megoldod. A 29 könnyebben fog átmenni az egyenetlenségeken az átmérőkülönbség miatt. Azt vedd, amiből jobbat találsz. Eladni viszont egyszerűbb lesz később a 29-et, ha cserélnél. Méretspecifikus alkatrész is nagyobb választékban van hozzá.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
válasz
flash- #247016 üzenetére
Lemorzsolódik magától a fölösleg az első pár percben.
Én panelban szárazon lekefélem, vagy rongyozom tekerések között a nagyobb parafin darabokat. De nem muszáj. Onnan még tovább tudja kenni magát a lánc. Pedig alapból is kb 3 szor többet simán elmegy. Csendesen, jó váltással.Újracsöpizés elött szárazon letörlöm a nagyja port a láncról és a fogaskerekekről.
Visszfelé tekerve a kis f.keréken cseppenként kenem, nem kell túl sok. Nekem nem szokott a földre csöppenni, csak ha elbénázom.
Pár percet még tekerem, állványon előre, h a csapokba szivárogjon. Ennyi, másnapig szárad. Vagy ha csak pár órám van, miniventillátort állítok rá.A maximalisták forró vízzel teljesen újra tudják takarítani az egészet, ha elsőre fémtiszta volt a hajtás. Gondolom csak ha nagyon elkoszolódott.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
mauimagic
aktív tag
válasz
flash- #247016 üzenetére
Biztos le leszek hurrogva, de a wax, láckenés, főzés téma kissé túl van tolva szerintem.
Ahogy én évek óta csinálom:
-új lánc brigéciolban áztatva pár órára, utána vízzel lemosva
-száradás után Squirt. Ha megszáradt, újra squirt.
-kb 80-100 km-enként squirt, kivéve sárban, esőben, akkor minden bringázás előtt.
-a régi waxot csak vízzel csapatom le.
-mindig bringázás után viszem fel az új squirt-öt, hogy legyen ideje megszáradni.Két láncot váltogatok 500km-enként.
Nincs főzőcske, törölgetés, anyám fogkeféje, NASA hadronütköztetős láncmosóberendezés, ráolvasás, mise, voodoo szertartás, semmi.
Csak terepen bringázok esőben, sárban is, tiszta a lánc most is, 1500 km van benne éppen. Láncnyúlásmérő meg se mozdul rajta.
[ Szerkesztve ]
-
-
andrisbandi
őstag
válasz
flash- #247019 üzenetére
A drágább láncok felületkezeltek, minnél jobb minőségben, annál jobban dobják le a waxot. Ez annyiban hátrány, h nehezebb a csöpizés.
Álló láncnál (a belsejébe) óvatosan húzok egy cseppet csapágyra, majd visszafelé tekerve a lánctányér nyomja a bele.
Így szakaszosan haladva megvan pár perc alatt. Jelképes mennyiség csöppenhet a földre. Kivéve az első alkalom, akkor duplán csinálom meg.
A fogsoron is megjáratva. Figyelmesen, egy két percet tekerni kell elötte, jól eloszlatni, előszárítani, mert a leváltásoknál a lánccsapkodástól lejön a wax. Van, h kesztyűs kézzel rátartva a láncra váltok, így tompítva ok.Leírva lehet sokmindennek tűnik, de valójában nagyon egyszerű. Montin 200 km-ig semmi hangja nincs nálam a láncnak. Tiszta körülményeknél simán elképzelhető a duplája. Nem is a teljesítménycsökkenés miatt, hanem becsületből keni úja az ember, nehéz elhinni, h ennyit bír. Jó ez a Smoove wax.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
flash- #247029 üzenetére
A wax és a lánc előmelegítése nekem xatkának tűnik.
Kimatekeoltak egy állagot a wax tervezői, oldószeres, folyékony víztől sűrűbb trutyi... de ez nem elég jó, melegítéssel agyonhígítva kellene tuningolni...Én biztos inkább főzném a láncot. Befognék párat, egyben előkészítem, majd párszázaként cserélem. Szerintem még időben sem járnék sokkal rosszabbul. Pénzben meg nagyon sokkal lenne olcsóbb, és mindenben elvileg jobb.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz
flash- #247049 üzenetére
A váltóra nyilván ne, de a váltógörgőket is ugyanúgy zsírmentesre kell suvickolni előtte, mint a láncot meg a sort. Meg természetesen az első tányér(oka)t is.
Nekem most szárad a lánc meg a sor a brigéciolfürdő meg a sikamika után. A váltógörgőket is most glancoltam ki, az első tányér is pöpec, már csak a Smoove kéne hozzá. Ha holnap se jön meg, akkor
lesz..hat az egész Bikeinnígy jártam, hétvégére megint olaj lesz, a wax meg majd csak a következő nagytaki után.[ Szerkesztve ]
-
-
szimpláncsak
tag
válasz
flash- #247982 üzenetére
Köszi. Megfontolom
Igen én is úgy használnàm, hogy ne a gumit kelljen rakosgatni. Írtam is ,hogy pont most adtam el a gyárit
Parandroid: A gumipor már mellékes egy macska mellett. 2 nap után olyan a lakás,mintha nem is takarítottunk volna az alom miatt
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #248065 üzenetére
De ő Pogácsiár és ezt a kalkulátor is tuGGYa.
#248064szimpláncsak...ezt mondom, én is jártam így, műanyag csésze volt, olasz és úgy kellett kiolvasztanom majd csavarhúzóval kibarmolnom onnan, ami után az új csapágy menetével óvatosan "újrametszettem" azt a néhány mélyebb karcolást amit a csavarhúzó ejtett azon az apró és sekély meneten.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sz_abika
addikt
válasz
flash- #248065 üzenetére
Szerintem nem hibás, hanem nagyon nyers. Lehet próbapadon ezt adja ki a görbe, de ahogy írtad a gyakorlati felhasználásban ez lehet hogy nem a legszerencsésebb.
Amúgy a másik linken a Rene kalkulátorában:
75kg @ 28mm Soft: 54 psi (3.7 bar) Firm: 68 psi (4.7 bar)15éve ilyen nyomásokkal már gurult az ember a benzinkútra iziben
PSN: xszabikax
-
parandroid
nagyúr
válasz
flash- #248065 üzenetére
Mik ezek az 5 baros értékek?
OK, én egy ideje dagadt vagyok (az is csak 5-6 kiló +), meg 25-ös a gumi, de 6 bar körül már elég szarul érzem magam, általában kevéssel 7 fölé célzok. És ismerősök között az nem is szokott extrém nyomásnak számítani.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz
flash- #248065 üzenetére
Én SRAM kalkulátorával néztem, 60 kilómhoz 2,5 bar. De nekem 40 mm széles külsőim vannak. S teljesen jó, nem rázza szét a vesém, és tapad.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ISThun
csendes tag
válasz
flash- #248168 üzenetére
Hívd fel a DHL-t, az a legbiztosabb. Náluk az is működik (ha budapesti vagy), hogy például a belvárosi irodájukba viszik és ott át tudod venni munkaidőben, így nem kell a futárral küzdened. De ahogy nézem van egy rakat lockerük is, gyanítom azt is meg lehet beszélni, hogy melyikbe rakják bele (ha belefér
).
(Amúgy a DHL tényleg elég furcsa: japán amazonos rendelésem általuk szállítva mindig itt van 3-4 napon belül vámolva, mindent fizetve. Nemrég rendeltem Angliából, az meg egy hete a vámkezelésükön ül. Egy darab bringás pulóver. A vámoláshoz meg kellett írjam nekik, hogy mi a hoodie pontos magyar megfelelője...)
-
Nutra
tag
-
Fall-N
veterán
válasz
flash- #248508 üzenetére
Slime nekem nem vált be. Vegyél normális tubeless defektgátlót, ezerszer többet ér. Vittoria például jó vagy a Joe's No Flat. A nevével ellentétben lehet belsőbe is tölteni.
Slime-mal vegyesek a tapasztalatok, nekem például két hónap alatt teljesen felszívódott, de annyi volt benne, hogyha fújtam a kereket, akkor köpje ki a cuccot. Lehet sokat állt a boltba és megszívtam, de asszony is ugyanúgy kapott szúrásos defektet mellette.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #248548 üzenetére
Szerintem mindig 2 fékkel fékezünk, hacsak nem farolunk, vagy valami más technikás dolgot művelünk, ezt az egyik fékhez hanyagul lenyúlunk félkézzel mozdulatot leginkább a feltűrt farmerral bringázó városi jampikkal szoktam asszociálni.
Mclovin...az összefoglalóban csak ajánlottak vannak.
ZolkoW...bár ennek az egyeztetések közismert hiányával és gyakori egyéb szakmaiatlan döntésekkel kapcsolatban semmi relevanciája nincs ez szerintem tényleg a legjobb útvonal és itt valóban a közmondásos nekünk semmi sem jó helyzetet érzem.
Hallottam már olyant is, hogy az autópálya mellett kellett volna vinni, azért ne bolonduljunk meg teljesen! 🤪 Presztízsberuházásnak ugyanakkor beillik, hisz Budapestről a Balatonra jól cseng minimum 1,5 millió budapestinek.
...még akkor is ha kerékpárt csak képen látott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #248554 üzenetére
Na ez viszont érdekes...hogyan is lehet úgy fékezni, hogy leírás alapján váltogatod a fékeket?! Ha éppen egy nedves kanyarban a hátsóra kerül a sor, farolsz egyet?!
...mondjuk ideális körülmények közt, egyenes, száraz aszfalt, de terepen pláne ezen a javaslaton csak nevetni lehet.
ZolkoW...ja, ez a bekoptatás lehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
ZolkoW
őstag
válasz
flash- #248580 üzenetére
ha rendesen felmegy rá, akkor a váltásnak is jónak kéne lennie SZERINTEM..
így telóról nemigen akarok keresni, de egyik évben találtam valami kilátó-kört, bár az lehet hogy hosszabb volt ennél, arrafelé.. van pár túragyűjtemény-oldal.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #248580 üzenetére
Jester1 jól írta, a 11s országúti sor olyan széles, hogy csak 11s kazettatestre megy fel. [link] ...vagyis ha most van elég távtartód a 9s sor előtt (kétlem) akkor azokat kivéve jó lehet, ha nem akkor nem lesz elég hely ott a 11s sornak. Persze azt írja próbáld rá, de ha nem vásároltad még meg aligha járható út megvásárolni majd lehet nem jó, így derítsd ki a 11s-9s sor szélessége közötti különbséget és akkor az esetleges első tányér előtt létező, vagy éppen nem létező távtartóból talán tudni fogod rámegy-e...vagy a kazettatest típusa, esetleg szélessége lenne itt releváns még...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
6030D
Ármester
válasz
flash- #248580 üzenetére
Balaton MTB maraton útvonalakra keress rá. Hirtelen ezt találtam, volt belőle rövid, közép, hosszú táv, lehet szemezgetni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
válasz
flash- #248663 üzenetére
Soudal
Muc off
- Ezeket mindíg duplán tettem.Egy kör csöpizés hátul a legkisebb f.keréken.
1-2 perc tekerés.
Majd megjárattam a kazetta többi részén is.
A kicsin mégegyszer wax.
Tekergetés, éjszaka megszáradt, kész.
- Ezekkel még így beáztatva sem voltam elégedett.Smoove
Nagyon ritkán duplázok, ha valamiért teljesen megtisztítottam a hajtást forró vízzel pl.
Akkor esetleg. Ebből egy kis adag is jobban ken nálam mint a kevesebb waxosak.
Néha ezt lehet tekerések között törolgetni, vannak waxdarabok. Emiatt sem szoktam duplázni, ne koszolódjon fölöslegesen.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
.LnB
titán
válasz
flash- #248663 üzenetére
Ezek a százalékok brutálisak.. Nem véletlen, hogy profi WT versenyeken sem mászatnak nagyon 20% felett a profikkal. Szinte értelmetlen.
Az az 54.8% meg valami "bug" lehet. Mert ez alapján nem tűnik annyira durvának: [link]
Ez a korábbi videójuk: A legmeredekebb budapesti utcák | Top 10„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Alg
veterán
válasz
flash- #248726 üzenetére
Tudtommal nem szokták lezárni az utakat UB-hoz, szóval lehet tekerni ott is ahol a bringaúton megy, de nyilván számítani kell rá hogy sok lesz a futó meg a bringás kísérő (illetve bringatúra is megy párhuzamosan). + a váltópontoknál kisebb rendezvények vannak mindenhol.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
.LnB
titán
válasz
flash- #248792 üzenetére
Ez valahonnan a hajtókar és monoblok körül jön fixen. És terhelésre leginkább. Állványon nem hallani.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Tin
veterán
válasz
flash- #249470 üzenetére
Azért Tomcaték videójához annyit, hogy ők akkoriban a GPS-es nyomkövetőt reklámozták, így nyilván az volt a "minden", és minden más meg pillanatok alatt átvágható: földön rálépve, az erővágót megfelelően betámasztva, meg flexelve. Egy kisebb és vastagabb U lakatot azért nem olyan könnyű átvágni, mert nem férsz hozzá. Én minél több videót néztem meg, annál inkább rájöttem, hogy vagy elkölt az ember többszáz eurót a lezáróra és cipeli a többkilós súlyt, vagy több olcsóbb-könnyebb zárat kombinálva hagyja ott valahol. Egy jobb U-lakat és egy jobb lánc/hajtogatható lakat kombinációja azért már inkább otthagyásra készteti a tolvajt, főleg, ha van más bicikli a közelben.
Vagy a másik, amit a hollandok csinálnak: egyen városi olcsó cirkáló, mindenki azt használja, így ha ellopják, kis pénzért lehet másikat venni. Nekem is ilyenem volt anno, ha jól emlékszem, 80 guldenért (akkori áron 35€) vettem, és alig használt volt.
Vagy persze a lopásbiztosítás. -
zsola32
őstag
válasz
flash- #249639 üzenetére
nekem egy bő két órás tekerésre jön ki a 90-es pedálfordulat, ha "kényelmesebben" megyek, akkor a lejtőkön, nem tekerek max, fordulaton, de azért forog a lábam.
kb. én is ezt a sort használom 50/34 és 11-32-t, illetve van egy 11-34-es sorom is, ezt akkor teszem fel, ha több szintet megyek, barátságosabb a kiosztása. filózok egy 11-28-as soron (r7000)
múlt vasárnap nem mentem 80-as pedálfordulat fölé, relatíve többet bringáztam, és a táv végére maradt egy 10 km-es mászás, nem akartam elnyalni rajta. (persze kifingottam, mire beértem, de jól esett)
"extrémebb" emelkedőkön nem tudom hozni a 90-es fordulatot, ott azért belassul a lábam 65-75 közémég írtam, eszembe jutott ismét, milyen jó volt múlt nyáron a balcsi körül bringázni, ott tényleg lehet menni rendesen, beállni egy fordulatra, és a déli parton nincsenek ezek a fránya emelkedők mint itt Pécs körül... ezeket a távokat 80-as fordulattal nyomtam le, nekem ez az a fordulat, ami a legoptimálisabb, ekkor fáradok el a legkevésbé
-
fulton
addikt
válasz
flash- #249639 üzenetére
Sztem komfortosabb lenne 34/48. lennenek szerelve pl az endu gépek. Agresszív geonal mehet az 50T. Ez csak amolyan velemény.
Nekem sztem hiányozna a 3 tányér, ez a 26/36/48 lehető legjobb előre.
26T maszásnál jól jöhet.
36T mindenes szép átmenettel..varosban es haladósban is.
Elég olyan (12t-vel)35km/h-ig jólesően, de 38 ig is mehet rövid ideig.. picit belenyalva akár a 40be is(peak)...ha nagyon tolhatnék van szélcsend/hátszél/lejtő kigyorsítás akkor jöhet a 48T/14t(leginkább) - 48T/12T es meg van oldva a haladós.ha kell vissza váltok 48T/16 ra, ott van az átmenet(nem kell elől dobálni). Olyankor 29-30 alá am sem megyek csak rövid ideig.
Elől a 3 tányer miatt nekem jó lenne sztem a 11-28 is. Maszásnál szerintem elég lenne a 26T/28 max. Városban meg finomabban lehetne adagolni, bár fene tudja ezzel is tök jól vagyok. Majd pudingpróbazom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alkoholista nevelde
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- EAFC 24
- Gaming notebook topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...
- KOMONO 16.5mm szíj
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- ELADÓ DJI AIR 3 FLY MORE COMBO (DJ RC 2) KIEGÉSZÍTŐK
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller