-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
#56474624
törölt tag
válasz Pttypang #71249 üzenetére
Na megnéztem, felniszalag abszolút a helyén végig. Oldalfalon sincs semmi sérülés. A külsőben pedig (a futófelületen) valóban a belső tett kárt, szövetdarabok lógnak ki onnan. Biztosan észrevettem volna, ha menet közben ilyen állapotba kerül a külsőm, de mikor hazaérkeztem, nem volt ilyen, az fix (pont felül volt az a rész, tehát észre kellett volna vegyem, ha furcsa).
De mint írtam, 1 hete már használtam, ráadásul feltekertem vele hegyre is, onnan le. Na meg én mikor felteszem a külsőt belső csere után, mindig gondosan ellenőrzöm, nem csípődött-e be.
Eleve ha becsípődik, és kap 8-9 bar nyomást, nem is marad a külső a felnin. Ezen a felnin legalábbis nem, de hogy menet közben nem maradna a helyén, az fix.[ Szerkesztve ]
-
SkyS1gn
félisten
válasz Hasaggymeg #71185 üzenetére
Köszi, nemvagyok nagy bringás (még) de elsőre bejön, még csak kavicson meg aszfalton mentem vele, fékek brutál jól fognak, lockout fasza.
[ Szerkesztve ]
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
-
veterán
válasz #56474624 #71252 üzenetére
Nekem eddig ha a belsovel volt gond, az defekt volt, vagy kulso vagy belso iranybol, lassan leeresztett es kesz, felrobbanas nem volt, igaz, en csak 4 baron kozlekedem, 2 colos ballonos montis gumikon.
Ezen se tudom, mit kezdenek, ha otvennel elszallna az elso gumi..Everybody lies.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz #56474624 #71256 üzenetére
Én a 70-es évek óta kerékpározok, mindig hintőporral szerelek, és soha nem robbant fel belsőm. De defektem is talán háromszor volt életemben. Ártani nem árt, ellenben használ. Ez biztos.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-
L.L.
senior tag
Sziasztok. ERRŐL szeretnék véleményt kérni tőletek, illetve, hogy az 54-es vázméret a 183 cm magasságomhoz megfelelő e? Köszönöm
-
TomMusic
őstag
Hali,
Ilyen biciklire szeretnék valami táska szerűséget, amiben tudom tárolni a szentháromságot: pénztárca-telefon-kulcs.
Ezt néztem ki: [link], (feltéve, hogy beleférnek a cuccok). Kérdés, hogy ki mit használ e célra? Én attól félek, hogy egyszer csak lepottyan a kis táska, és észre se veszem.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
varsam
őstag
válasz TomMusic #71264 üzenetére
Nekem ilyesmi van, amit a vázra előre lehet rögzíteni. Ezekbe is befér ami kell, plusz a telónak van egy külön rekesze amibe bele tudod tenni és látod a kijelzőt a fólián keresztül, így észreveszed ha esetleg hívnak.
[link]Más:
Mennyi eső esett éjjel BP környékén? El akartam menni tekerni Normafa - HHH vonalon, de nem tudom hogy nekiinduljak-e. Nagy sár lehet?[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #71265 üzenetére
Szubjektív!
Tudom, hogy volt. Akkor is volt aki azt mondta használja, és volt aki nem. De még többen voltak akik nem is hallottak róla. Volt aki azt mondta hogy a belsőnek össze kell tapadnia a külsővel mert egymást tartják. A csepel marathonomat úgy ajándékoztam el húsz év után, hogy az eredeti belső volt benne, persze hintőporozva és fel lehetett fújni! A hintőpor pont abban segít hogy a belsőre ne jusson a külső minden torzulása, erőhatása, csavarodása. Egy fékezésnél, ugratásnál, kanyarban a külsőre komoly erők hatnak, deformálódik. Hintőpor nélkül több hatás átmegy ezekből a belsőre. Teljesen logikus, semmi ésszerű érv nincs ellene, csak az, hogy "mert én sosem csináltam" ezért hülyeség. A hintőpor elhagyása a rossz értelmezés. Lehet hogy csak minimálisat számít, de számít. Nem feltétlenül szükséges, de véleményem szerint ajánlott. Segítő szándékkal javasoltam, nem kívánom senkire sem ráerőltetni.
Nem bántásként írtam. Amúgy peace és respect.Ja, és itt lezártam a témát. Többet nem fogom ajánlani senkinek.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
#56474624
törölt tag
Régóta használom őket, én is találkoztam már szelephibással is. Vettem már drágábbakat is. De miután kb. ugyanolyan valószínűséggel kapok szúrásos defektet ezzel is, azzal is (sajnos gyakrabban a kelleténél, sokat megyek bicikliúton), így arra jutottam, hogy jobban megéri 800-900 ft-ért 2db-ot venni, mint 1-et 1000-1500-ért. Most már nem tudom, mert ha hegyről lefelé robban fel így...
-
hm15
senior tag
Sziasztok!
Bp-i száguldozásra, tekintettel az útviszonyokra, kátyúk, útszéli gödrök és bukkanók, mennyire érezném kényelmetlennek a teleszkóp hiányát?
Azon gondolkodom, hogy a mostani crosst cserélném egy könnyebb és a méreteimhez (186/75) jobban passzoló nagyobb és könnyebb vázas fitneszre. Sajnos anno kisebb vázat vettem, kényelmetlen, nem tudnám átépíteni, ezért XL 60-as méretre cserélnék. Költségvetés alacsony, NEUZER COURIER DT 2016 vagy TRIBAN 520 FB. A BTWIN nekem laikuskáén nagyon jó ár-érték felszereltségűnek tűnik, Shimano SORA, karbon-alumínium villa, XL-es méret.
Vagy ha tényleg hiányozna a teló, akkor egy nagyobb méretű cross, de ebben az árkategóriában nem találok, vagy nagyon alacsonyra pozicionált alkatrészekkel.
Amire használnám, főként dinamikusan áthaladni a városon, néha kirándulás, de terep elenyészően. Nulla tapasztalattal rendelkezem városban teleszkóp nélküli kialakítással.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz #56474624 #71272 üzenetére
Meg tudtad állapítani a robbanás epicentrumát. Lehet, hogy Nálad is szelep környéke. Egyszer volt egy belsőm aminek a szelep környékén gyengének tűnt az anyaga. Fogtam egy tip-top kör foltot, középen kiszúrtam, és a szelepre ráhúzva ragasztottam a belsőre. Bevált.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #71270 üzenetére
Szerinte városi legenda.Szerintem meg a nagy hátránya (a macerán kívűl,ugyebár),hogy ha kerül belőle a külső pereme és a felni közé (és miért ne kerülne),fékezésnél a külső elfordulását elősegítheti.
Más...olvasom ezt a belső robbanást és azon agyalok,hogy olyan fizikailag nem is lehetséges,tudniillik a belső a köpeny kétszeresére is tágítható robbanás nélkül,így az miután elérte a külsőnek a belső térfogatát tulajdonképp nem is tágulhat,csak kvázi mind jobban nekilapulhat utóbbi belső felületéhez.Robbanás akkor következhet be ha a belsőben uralkodó nyomás utat kap kifele,vagyis a köpeny meggyengül valahol,így ott a másodperc tört része alatt kitóduló beszorított nyomás széthasítja a külsőt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #71276 üzenetére
Ismerem, ezt akkor is linkelték. Ostobaság. Azt írja, hogy a hintőport azért használják hogy a belső a külsővel -a dörzsölődés miatti hőhatás miatt- ne vulkanizálódjon össze. És hogy ez nem lehetséges, ezért nem is kell. Persze, hogy nem lehetséges, de nem is ezért használjuk, hanem a fentebb taglaltak miatt.
Természetesen a peremre nem kerül hintőpor, ésszel kell csinálni.Amúgy annyira veszélyes a hintőpor, hogy a belsőkön gyárilag is van egy minimális.
Spontán belső robbanás szerintem max a szelepnél lehetséges, vagy ha átszakad a felniszalag.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #71278 üzenetére
Ok, majd átolvasom még egyszer. Az angol kicsit nehezen megy.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
TomMusic
őstag
válasz Eagle16 #71273 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ, közben találtam egy másik fajtát, amit kormányra lehet rakni, és telefonnak is van hely: [link] (nagyon jól jönne egy ilyen lehetőség, ha ismeretlen helyen járok, a navigáció miatt).
varsam: ez is nagyon jó lenne, de a kormány kialakításom miatt nem tudnám normálisan fölrakni.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #71279 üzenetére
Én is fenntartásokkal olvasok mindent,de ez a Sheldon Brown eléggé ott van és ez a cikkíró is szaktekintélynek mondható.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Bbeatrix
csendes újonc
Sziasztok, cross trekking kerékpáromon marokváltó van gyárilag, és ezt szeretném lecserélni. A kérdésem, hogy véleményetek szerint, sima váltót, vagy fékváltókart nézzek, van e lényegi különbség használat szempontjából? Köszönöm
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Bbeatrix #71286 üzenetére
Attól függ mire gondolsz.Van ez a fékváltókar és van ez. Gondolom előbbire gondolsz,de a külön fék és váltó pöcögtető általában magasabb kategóriát képvisel mint a kombók.AMi viszont a legfontosabb,hogy a húzása megegyezzen a régi marokváltódéval,mert ha nem akkor mást is cserélni kell,hogy végül jó legyen.
(#71285) pc360 ...a tárolás alatti esetleges összeragadás miatt használják,hisz ott teljesen össze van préselve minden fala.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hegyimorc
senior tag
válasz Hasaggymeg #71288 üzenetére
"Attól függ mire gondolsz."
Ha markolatváltós trekkingje van, nem valószínű, hogy outi fékváltókart szeretne
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz hegyimorc #71290 üzenetére
Nem.
(#71253) Cris99...a teleszkópra vigyázz ne kapjon ütést kizárva,csak akkor zárd ki ha tényleg előnyt jelent a tekeréshez,a fékeket meg szokni kell,adagolásuk sokkal finomabb művelet mint a mechanikusoké.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FirstTripla
tag
válasz FirstTripla #71233 üzenetére
Na asszem sikerült megoldanom a gondomat a csavarral. Igazából egy olyan csavar volt aminek az eljén van egy rövid vastagabb menet,majd utána csak egy sima vékonyabb fémrúd, menet nélkül. Egy hasonló mérteű fémcsavarral (vékonyabb részével egyezik meg a mérete), alátétekkel és egy anyával sikerült rögzíteni a nem beleillő csavart, és pont elfér a féktárcsa előtt. elvileg semmi más szerepe nemvolt annak a csavarnak mert elölről kivéve működött a fék.
-
Bbeatrix
csendes újonc
válasz Hasaggymeg #71288 üzenetére
Köszönöm. Sajnos nem értek hozzá, de most egy "Shimano SL-RS35-7 Revoshift" van fent, ezt szeretném lecseréltetni egy "Shimano Altus ST-EF65"-re. Ez megoldható lenne?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Bbeatrix #71293 üzenetére
Tudtommal ezek kompatibilisek,de majd itt megmondja valaki. Milyen váltód van?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Bbeatrix #71293 üzenetére
Persze. Menj el egy szervizbe, válaszd ki a váltót amit felszeretnél rakatni és ennyi.
Ott tudnak segíteni melyik kar jó a váltószettedhez stb.
Mind a kettő ugyan úgy bovdenes. A váltókar cseréjével együtt az egész bovdenezést át kell húzni a vázon, le egészen a váltókig, azután beállítani. -
dokee78
félisten
válasz dokee78 #69395 üzenetére
Csak sikerült ma feljutnom az emelkedőn 3. nekifutásra.
-Volt egy haver aki motivált.
-Valószínűleg egy defekt is segített,mivel ezáltal laposabb lett a gumi.Külső gumit keresek:
-5.000 alatt
-26 2.0 és 26 2.2 között
-Terep 80% Aszfalt 20% vagy Terep 50% Aszfalt 50% inkább előbbi
-reflex csíkos,de inkább defektvédelem legyen.COUNTRY MUD 26X2. 0
CST Crusader Comp 26x2,1
CST Caballero Comp 26X2,25Vagy valami Rubena,Kenda?
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Van egy első V-fékem, ami nem működik megfelelően. Egyik ismerősöm, aki ért a kerékpárokhoz, megnézte, és elmondása szerint valószínűleg a rugó fáradt el. A képen a jobboldali rész nem ugrik vissza a helyére, csak minimálisan. A kérdésem az, hogy ilyen esetben kompletten a féket kell cserélni, vagy van arra lehetőség, hogy a benne lévő rugót kelljen csak cserélni? Ha komplett féket kell, akkor milyet érdemes venni V-fékek közül?
-
Tomi_Sci
őstag
válasz bexinho23 #71298 üzenetére
Szedd szét, hátha van több lyuk a rugó végének, amivel be lehet állítani a feszítést. Ha nincs, hajlítsd meg kézzel. Érdemes mindkettőt kihajlítani kicsit, mert akkor az állító csavarnak lesz tartaléka.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html