-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
válasz Rottweiler89 #24850 üzenetére
ezt ne akard megvenni
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
lsebestyen
addikt
válasz Rottweiler89 #24853 üzenetére
Ez mi a bánat?
-
Rottweiler89
aktív tag
-
HollyBoni
veterán
válasz Rottweiler89 #24855 üzenetére
Én egy ilyenre biztos nem építkeznék.
-
hoffman_
nagyúr
válasz Rottweiler89 #24857 üzenetére
ha fully-t szeretnél(össztelósat), akkor zsebbe kell nyúlnod... egy normális, ajánlható váz legalább 80 ezertől kezdődik használtan. 30-50 ezres kategóriában használtpiacon csak merev vázat nézegess, ha nem egy vackot akarsz venni.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
[link]
sose jönnek szembe ilyenek
talán jobb is, tuti belemennék az első fába Pどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz lsebestyen #24860 üzenetére
így kell inteni nekik
tuti visszaintenek[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz hoffman_ #24858 üzenetére
Jó lenne egy fully(extrém használatra),de lehet maradok a merev váznál,és arra építkezem... Arra legalább tudom,hogy apránként lenne pénzem,nem úgy,mint fullyra,ha már azt mondod,hogy a váz zsebbe nyúlós. Nekem már az is nagy öröm lesz,ha tényleg sikerül egy bicajt apránként összerakni,a 0-ról elindulva. Csak ugye egy jó váz egy jó bicaj alapja. Így keresgélek majd,ha eljön az idő. De addig is a mostanira összpontosítok,hogy az legyen tipp-topp állapotban! Már nem sok kell,de azért még közel sem vagyok ahhoz,hogy azt mondhassam,kész.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Rottweiler89
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
szőröscica
addikt
Még egy amatőr kérdés.
Continental Tour 26 Helmetic Plus belsőt tettem a kerékbe. Mekkora nyomást visel ez vajon el?A gumijaim max. 5.5 bart viselnek el, a gyári ajánlás 50 psi, azaz 3.5 bar, most 4.2-re fújtam őket. 87 kiló vagyok, a hátsó így is puhának látszik, ha ráülök a bringára.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #24862 üzenetére
Össztelós bringánál azt döntsd el, hogy elsősorban milyen felhasználási területre szánod, tehát, hogy csak lefele zúznál vele, vagy mindenes gép lenne, amivel hosszabb távokat is tekernél.
Extrém használatra össztelósban az Enduro/Freeride/Downhill kategória való. Esetleg a slopestyle.
Az enduro az valóban drága, mivel egy jó enduro gépnek könnyűnek kell lennie, nagy rugóút és nagy teherbírás mellett. Ilyen alkatrészek pedig méregdrágák, viszont ezzel lehet tekerni nagyobb távokat is.
Ha csak lefelé zúznál, akkor lehet Freeride/Downhill gépeket nézni, ezek már nagyon baráti áron elérhetőek, igaz nem mai darabokat kínálnak olcsón, de ezek annyira masszív gépek, hogy ha karban voltak tartva, akkor manapság is hibátlanul működhetnek. Viszont dög nehezek és felfelé vagy tolod vagy fogas, vagy egyéb felszállítással kell megoldanod a hegyre feljutást.
Van még az All mountain kategória, ami az igazi aranyközépút a lefelé zúzás és a tekerhetőség terén. Ez már egy régebb óta létező kategória mint az Enduro, ezért vannak olcsóbb darabok is. Viszont ez nem extrém felhasználásra való, de azért bírja a zúzást, nem kell félteni őket.
Illetve vannak az XC/Maraton össztelósok, amik egész kicsi rugóúttal rendelkeznek, kicsit kényelmesebbek mint a merev XC/Maraton bringák, de azért itt még annyira nem jön át az össztelós feeling, viszont ezekkel a bringákkal hatalmas távokat tehetsz meg könnyedén. -
NeoExDeath
aktív tag
Nem tudok dönteni, hogy 32-622 vagy 37-622 -es köpeny-t válasszak a cross trekking bringámra, segítenétek dönteni?
Eddig 28-622-t használtam az outimon, az viszont könnyebb bicó, annál mindenképpen vastagabb gumit szeretnék a trekkingre. Continental Sport CONTACT a kinézett darab, kicsit aggódok a csúszások miatt (majdnem slick gumi), ebből a szempontból jobb lenne a 37-es vajon? Ráadásul valahol olvastam egy olyan kommentet, hogy a Conti gumiknál a 32 alig különbözik más gyártók 28-asától méretben, ez igaz lehet?
108 kg vagyok, ezt figyelembe véve volna értelme annak, hogy hátulra 37-es, előre 32-es köpeny kerüljön?
-
belaazallat
addikt
válasz NeoExDeath #24866 üzenetére
Üdv!
Ha outin a 28-ast nem ütötted fel, akkor a crosson mehet nyugodtan a 32-es. Én a 125kg-ommal használtam 32-est a bringán. A sport contactot nem ajánlanám, minimális nedves aszfalton csúszik nagyon.
Én ilyet használok: [link] 35 szélesbe. Eddig 720 km-t mentem vele, volt szakadó eső is, nekem bevált.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
zoli03
őstag
válasz szőröscica #24864 üzenetére
A külsőtől függ, hogy mekkora a max nyomás, nem a belső határozza meg. Ha még lapos, fújj bele többet, majd úgyis kitapasztalod, hogy mekkora lesz az optimális guminyomás.
-
NeoExDeath
aktív tag
válasz belaazallat #24867 üzenetére
Na ez egy igazán jó tanács, köszönöm!
Ez a Schwalbe Spicer lehet hogy nekem is ideális lenne, ugyanis slick szerű gumit keresek, ami gyors és nagyon alacsony a gördülési ellenállása, viszont félek attól hogy a Conti Sport Contact-al könnyű elesni, pl vizes, poros talajon, amit nem szeretnék, kell a biztonság.
Te próbáltad mindkettőt? A Spicer a Sport Contact-hoz képest lassabb, vagy kb hasonló? Sajnos a testbike-on erről a gumiről csak egy vélemény van, míg a másikról 5 oldalnyiA mérete is nagyon tetszik, mert a 32-estől kicsit tartok hogy alig különbözik a 28-astól, a 37-est meg már soknak érzem, a 35 meg arany középút Hol kapni ilyet ebben a méretben?
-
ludsimon
veterán
-
Cathfaern
nagyúr
válasz NeoExDeath #24872 üzenetére
Fizika szerint a tapadás (súrlódás) egyenesen arányos a tapadó felülettel. Sík és kemény talajon (azaz: aszfalt, poros aszfalt, vizes aszfalt, keményre döngölt és nem kavicsos föld út, stb.) annál kisebb a tapadó felület, minél rücskösebb a külső (beleértve a "vízelvezető" árkokat). Konklúzió: minél rücskösebb és bordázottabb a bicikli külsőd, annál könnyebben fogsz elcsúszni vele pl. vizes aszfalton. És minél simább, annál biztosabb lesz a tapadása. Legrosszabbul akkor jársz, ha középső része sima a külsőnek, a szélei pedig rücskösek. Ugyanis ez esetben ha mész egyenesen, akkor jól fog tapadni a gumid, viszont ahogy megdöntöd, és leérnek a rücskök lecsökken a kerék tapadása. És emiatt szépen elcsúszol vele ahogy elkezdesz kanyarodni.
Persze erre jöhet a kérdés, hogy akkor autókon miért nem sima gumik vannak. Azért, mert az autók kereke teljesen más alakú, alapvetően egy széles és lapos felületen érintkezik az úttal. Emiatt, illetve a jelentősen nagyobb sebesség miatt autók esetén felléphet a vízenfutás esete. Ezt elkerülendő vannak vízelvezető árkok az autógumin. Bicikli esetén azonban a vízenfutáshoz néhány száz km/h-val kellene tekerned. Aminek azért nem túl nagy a valószínűségeSzóval ha:
- csak aszfalton közlekedsz (beleértve poros vagy vízes aszfaltot is), esetleg száraz keményre döngölt föld úton
- vonatkoznak rád a fizika törvényei
- nem tekersz 100 km/h-nál többel
Akkor minél simább a külső felülete, annál jobban fog tapadni.Lásd még: [link]
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #24875 üzenetére
Ez az elmélet!
erről Emre fórumtárs is tudna mesélni, a sporti contacttal elég nagyot zakózott, megcsúszott az aszfalton.
Rétisün kolléga tud mesélni az esőről, amiben bicikliztünk Zalába, lehet nálam a súlyom miatt jobb a gumi tapadása, nem a mintázat miatt.
Szerk:
(#24872) NeoExDeathBringabutikba vettem. Még postával is olcsóbb volt, mint helyben. Nem próbáltam a sportot, a fentebb említett példa miatt.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #24874 üzenetére
Rengeteget csal a kamera a széles látószög miatt, ha az emelkedő felső része a leírásban említett 20%-os rész, mert egy olyan meredekségű emelkedő nem így néz ki a valóságban, hanem sokkal durvább. Összehasonlításképpen ez itt 16-17%.
Cathfaern: ha a SportContact futófelülete olyan, mint a TravelContacté a szélső bütyköket kivéve, akkor az a külső városban tud csúszni rendesen bármiféle döntögetés nélkül is. Amint kis por és víz találkozik alattad (ami a csak néhanapján megjelenő locsolóautók jóvoltából nem ritkaság), azonnal korcsolyapályává változik az aszfalt, míg a bütykös terepgumi az akkor is tapad alattam, mint az állat.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
Azért néhány dolgot tisztázzunk:
1. Az összehasonlításom alapvetően csak a futófelület mintázatáról szólt, és továbbra is tartom, hogy a "slick" mintázat jobban tapad aszfalton bármilyen körülmény között.
2. Első mondatomból kiindulva értelemszerűen egy szélesebb gumi jobban fog tapadni, mint egy vékonyabb. Szóval az olyan összehasonlításokat ne erőltessük, hogy "a 2"-os mtb gumim nem csúszik, ellenben a 23-as outi slick simán". Mert naná, hogy jobb fog csúszni.
3. Kicsit átettebb módon, de a gumi nyomásától is függ mennyire csúszik. Minél nagyobb a nyomás annál kisebb felületen érintkezik az aszfalttal. Tehát minél nagyobb a belső nyomása, annál jobban csúszni fog.
4. A biciklis össztömege értelemszerűen az előző ponton keresztül befolyásolja a tapadást. Azonos nyomású, szélességű és tipusú gumikat feltételezve a nagyobb tömegű biciklis nehezebben fog megcsúszni (legalábbis egyenes úton. Ugye a különböző erők miatt kanyarban azonos sebességet feltételezve ez már nem feltétlen lesz igaz)
5. A gumi anyaga (puhasága) ugyancsak befolyásolja a tapadást. Szóval egy hosszú távra tervezett gumi, ahol az a szempont hogy minél tovább bírja, jobban fog csúszni.Szóval a fentieket összefoglalva:
Nem mindegy, hogy milyen gumit választ az ember vizes útfelületre. Az se mindegy, hogy milyen nyomáson (!) használja az ember a gumit nedves körülmények között. Egy munkábajárós biciklire épp ezért nem célszerű 23-as gumit tenni és 10 barra felfújni. Ellenben ha az a kérdés, hogy 32-es gumiból slick vagy nem slick, akkor egyértelműen slick a válasz. -
anorche1
őstag
válasz Cathfaern #24878 üzenetére
Fizikából szar vagyok, és mindig az is voltam. Nem is szerettem sose, ezért nem is tanultam. De én úgy emlékszem, hogy a tapadás nem függ a felület nagyságától, csak az anyag típusától, tömegétől, meg az erőtől.
És ha jól értelmezem, ezt a wikipédia is megerősíti:
"A száraz súrlódás nem függ az érintkező felületek nagyságától."
Ha nagyon nagy baromságot írtam volna, légyszi javítsatok ki[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #24873 üzenetére
nem...sose versenyeztem, nem most fogom elkezdeni, mikor a 28-as átlaggal már veregetem a vállam meg aztán el is kéne jutni odáig valahogy.
erről az emelkedőről még nem hallottam, azt hittem a börzöncei itt a környéken a legdurvább...azt már megmásztam párszor.
(#24876) belaazallat: zánkára sztem maxxis cormetekkel mentem, de nem emlékszem, hogy csúszkáltam volna vele
a dolgozóbajáróson most conti sportcontact van, megyek vele esőben is, nem tűnt csúszkálósnak.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz Runner_fxr #24865 üzenetére
All mountain,mert néha kedvem lenne zúzni egy kicsit,ugratni,lépcsőzni,stb... Meg azért hosszabb távra is jó lenne...
Üdv: Rottweiler89
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Rottweiler89 #24883 üzenetére
Akkor gyűjtesz egy nullát az előbb kinézett váz árához, és egész tuti gépet vehetsz rajta
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tothgera30
Ármester
válasz Rottweiler89 #24883 üzenetére
Ez így érdekes lesz. Kíváncsi leszek mi lesz a végleges választás. Én at mondom gyűjts egy merev vázas, XC vagy Marathon 29er-re, az elég nagyjából mindenhol, de a terep gumiktól ne várj óriási távokat nagy tempóval. Nekem 29er-en 2.2-es gumikkal olyan 35km/h-s átlagom volt, rövid távon, ergo 5km-en belül, és 42km/h-s végsebességem (sík úton). De 25-27km/h-s átlagot lehet vele hozni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Razor1
aktív tag
Sziasztok! Egy alig használt 2012-es [Merida Matts 20-MD] most mennyit érhet?
-
dqdb
nagyúr
válasz jackbacsi87 #24879 üzenetére
Két nagyobb emelkedőtől nehogy megfutamodjál, ha a 127 km amúgy simán menne. 690 méternyi szint jut a teljes távra, az nem sok, ebből ez a két domb 240 méter. Ha a két meredektől félsz, és a helyszínen kiderül, hogy nem megy, akkor fogod, és feltolod a bringát, senki sem fog megszólni érte.
Razor1: szerintem nagyon-nagyon maximum 60k.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz jackbacsi87 #24879 üzenetére
ha az emelkedők miatt menne el a kedved, eszedbe ne jusson ilyen miatt nem elindulni igaz, a 20%-oson nem jártam még (de ezek után terve van véve ) de a börzöncei 15%-ost (ami hosszabb is) többször megmásztam oda-vissza, pedig abszolút nem vagyok/voltam olyan formában, hogy versenyzésre gondoljak.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gergo5991
őstag
-
válasz jackbacsi87 #24879 üzenetére
menjünk?
más:
help requested:
megjött az óra, felszereltem.
tök jó, bár szerintem a mágnes kicsit gyengusz, mert 1mm-re érzékeli csak a fej, de amúgy zsír.
egy dolgot kivéve:
nincs az órában 23/622-es beállítás, csak 30-32-36-40.
viszont van benne manuális beállítás, négy számjeggyel.
kérdés: gondolom a 30/622 nem jó, ugye?
ha nem, akkor a manuális beállításhoz mit pötyögjek be? (vdo x1)[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
[HUN]Zolee
senior tag
Üdv.
Sógornőm akar venni a lányának (14) egy ilyet.
Mi a véleményetek róla? Érdemes megvenni? Városba lenne használva elsősorban ide-oda mászkálna vele.
[ Szerkesztve ]
''<[HUN]DrH>valaki mondjon egy tuningolos programot a mivel kocsis képeket tudok tuningoloni.'' https://ferromag.aranyoldalak.hu/
-
Kasya
nagyúr
Meghallgatnam a velemenyetek, hogy noi MTB-nak melyik markat ajanlanatok?
En Scott es KTM markahu vagyok, de szivesen meghallgatom a tapasztalatokat.
A keret kb 120-130e lenne es konnyu vaz. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #24883 üzenetére
Mennyi pénzt szánsz rá maximum és újat akarsz vagy használt is jó?
Ez például nem egy rossz gép, új is, bár nincs túl nagy rugóútja, de a 29"-es kerékkel kombinálva nem lehet rossz. Mondjuk én nem szeretem a 29"-et mert kicsit lomhán kanyarodik, de van akinek bejön.
[ Szerkesztve ]
-
troland26
őstag
Elvileg ez a bringa [link] holnap 190k környéke lesz ...szerintetek megéri az árát ? nagyon agyalok rajta .....
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz troland26 #24899 üzenetére
ez már annyira nem egyértelmű. ugyanaz az alap hidra fék, és alap teleszkóp, mint a(z elvi) 125 ezerre akciózott tegnapi verziónál. a felni szintén ugyanaz, valószínűleg az egész kerék. a hajtás továbbra sem integrált, alap shimano mind a kettő.
ez a másikhoz képest nagyon satnya, csúnyán túl van árazva. még talán az is jobb verzió, hogy azt veszed meg 165-ért és nem ezt 190-ért. ehhez azért tudni kéne a teljes és pontos alkatrészlistát, de hogy sehol nem ér kétszer annyit az halálbiztos. ez a két bringa majdnem ugyanaz. nem értem a gyári árban a 100k diffit. kép alapján más a váltókar, a hajtókar, a fogsor és az első/hátsóváltó, de nem érdemi kategóriaugrás.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Autós topik
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Robogó, kismotor
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Linux - haladóknak
- További aktív témák...
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Tissot Prx Férfi Karóra eladó! Ingyen posta!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care