-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deicide
veterán
válasz NeoExDeath #19293 üzenetére
Igen, relative keskeny fekete felni, bele pedig egy legalább 2.1-es traktorgumi és máris ballonos hatást kelt a bringa.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20009 üzenetére
Súly ügyileg kicsit el vagy tájolva, de nem baj, ezért van a fórum. 10 kiló körüli montik általában carbon vázasak és kb 600-700 ezertől indulnak. 100 ezer ft-nál 14 kiló környékén vannak a mtb kerékpárok.
Ez itt 11,1kg carbon vázas xc monti és láthatod az árát, jócskán túl van az elképzeléseiden. 100 ezer alatt kb ez van: [link] 13,9 kg. Ez egy nagyon alap hobbi mtb, nem túl durva terepre, túrázásra való, olyan ami bírja a strapát, az 150-160 tól, meg az sem mindegy milyen strapára gondoltál. Mert ehhez egy jó teló is kell, az meg inkább a 200 ezer feletti kategóriában van.[ Szerkesztve ]
-
golyós
őstag
válasz NeoExDeath #20009 üzenetére
Egyetértek (#20011) Runner_fxr válaszával.
Jómagam ilyet vettem 2010-ben és most 1 hónapja a 2014-es modellt.
Én rögtön cseréltttem a gumikat még a boltbanPersze ha terepre kell akkor neked nem kell) illetve egy ilyet is rakattam rá:[link]A következő egy állítható magasságú kormányszár lesz mert 187 cm vagyok és pont hiányzik 4-5 centi a kényelmes kormány magassághoz.
így megállsz 92-93 ezer környékén. Én nagyon szeretem, (az elsőt sajna ellopták) drágábbat nem engedhetek meg magamnak, de hobbi célra szerintem tökéletes.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20009 üzenetére
Tehát ilyen bringa amit te szeretnél, egyértelműen nem létezik! Vagy is létezik, csak jóval drágábban.
Össztelós bringák azok 400-500 ezres kategóriában vannak, amiket meg is szabad venni, utánzatok persze vannak 100 környékén is meg a tescoban is 30 ezeré. Csak ezek éppenséggel ipari hulladékok.
Ami javasolnék az legalább valami ilyesmi: [link], de erre is kéne egy normálisabb teleszkóp, mert ez a villa egy alap hobbi teló, ez nem bírja a komolyabb igénybevételt. Tehát villacserével ez is alulról nyaldosná a 200 ezret.
Vagy veszel egy eleve jó, olajcsillapításos villával szerelt modellt, ami szinte biztos, hogy 200 ezer felett lesz.
Például: [link] -
nagyúr
válasz NeoExDeath #20329 üzenetére
Én nagyjából ugyanilyen paraméterekkel rendelkezem, de ki nem állhatom a lomha 29-es montikat, plusz azokhoz a magasságom elég töpörtyű. Egy 27.5-ös - számomra - sokkal kényelmesebb, de a 26-os montimmal is teljesen jól elvagyok. Próbáltál egyébként menet közben (terepen) 29-es montit?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20329 üzenetére
Majd mindjárt átfutom a táblázatod, de így hirtelen annyit tudnék hozzáfűzni, hogy szerintem 185 centihez, meg ekkora súlyhoz nyugodtan vehetnél L-es vázat. 18"-as váz kb nekem jó és én 178centi vagyok és pehely súlyú hozzád képest. A felső cső hosszát érdemes megmérni és az alapján is nézegetni a méreteket. 185 centihez 570-585mm körüli hosszúságú felső cső az ajánlott, ez kb 19"-es váz montinál. M-es montivázaknak olyan 555-560mm körüli felső csöve szokott lenne, az pedig neked rövid.
V-féket ilyen súlynál felejtsd el, csak is tárcsa és hidraulikus. A szűk keresztmetszet a villa lesz, ezek az alap suntour villák, amik ebben az árkategóriában vannak nem sokat fognak bírni alattad, pláne ha intenzívebb használatnak teszed ki komolyabb terepen. Meg iszonyat puha is lesz neked.
A 29" nekem se szimpi, nekem lomha, jobb szeretem a 26"-ot vagy inkább a köztes 27,5" fogott meg, javaslom próbálj ki 27,5"-öt is.
[ Szerkesztve ]
-
NeoExDeath
aktív tag
válasz NeoExDeath #20329 üzenetére
Tudnátok válaszolni arra, hogy mit érdemes választanom a listából?
Még mindig a 29 felé tendálok ezért fontos lenne. Terepen sajnos se 27.5 se 29-et nem próbáltam, utcán 27.5 et igen, az tetszett. 29 felett még csak boltban álltam de tetszett a dolog.
Én az L-es vázon már úgy éreztem hogy hasalok majdnem. Az M-esen pont kellően közel volt a kormány, az üléspozíciót is kényelmesnek éreztem, de igaz hogy két különböző márka bringáiról volt szó. Meg 29-es kerekek mellett az M-es váz is éppen megfelelő volt felső vázrúd szempontjából, azt véletlenül sem mondanám hogy sok hely maradt, szóval az L-es még jobban közelített felém.
Ezzel a kérdéssel még azért foglalkozok.Egyébként úgy látom hogy a 27.5 és 29 es bringák kb ugyanabban az árban vannak egyazon márkánál, ebből azt következtetem hogy a boltosok tényleg méretek alapján kellene hogy javasoljanak, nem azért hogy eladják a drágább 29 est.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20371 üzenetére
Acera váltó alá én semmiképpen sem adnám, de inkább alivio. A linkelt bicók közül nekem a Cannondale Trail 29 6 és a CTM Rambler 2.0 a legszimpatikusabb, a többivel nem foglalkoznék.
Vagy esetleg ebből van egy 56-os méret az üzletünkben. Egy próbát megér.A te magasságodhoz jó lehet a 27,5 és a 29 is, a kérdés az, hogy milyen a kerékpározási stílusod?
Teljesen kezdő terepesnek talán a 29-et inkább ajánlanám, bár a 27,5 se lenne rossz választás. -
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20375 üzenetére
110kg-os embernek nem nagyon javasolnék menetes hátsó agyat, v-féket, vagy mechanikus tárcsaféket (kivéve ha az egy avid bb7-es), hidraulikus tárcsa és kazettás agy illene.
A villa amúgy is probléma lesz, azt egészen biztos, hogy cserélned kell majd, akármelyiket is választod.
29"-es montitnál maradhatsz, jó lesz az. Mondjuk erre a felhasználási területre inkább a cross trekinget szokták javasolni, de ha neked a monti geometria szimpatikusabb akkor válaszd azt. -
nagyúr
válasz NeoExDeath #20371 üzenetére
Rossz következtetés. A megfelelő kerékméretű gép kiválasztása a felhasználási területtől, bringakezeléstől, stílustól függ, nem a magasságtól. Annyi az ajánlás, amit célszerű betartani, hogy 175 cm alatti testmagassághoz jellemzően nem lesz megfelelő egy 29-es gép geometriája. Olyan tehát nincs, hogy 185 centi felett 29-es monti kell. Ha neked egy 26-os monti felel meg az adott felhasználásra, akkor lehetsz 190 centi is, a 29-essel csak szenvedni fogsz. Ahogy Runner_fxr is írta, a felhasználás terület és a stílus a meghatározó, és ahogy Cathfaern írta, a kerékméret csak egy paraméter, a gép teljes geometriáját kell vizsgálni. Az is igaz persze, hogy a 29-es gépek geometriája, szögei eltérnek a 26-osoktól a nagyobb kerékátmérő miatt.
Mindettől függetlenül simán elképzelhető, hogy számodra tényleg egy 29-es monti lesz a legjobb választás, tehát az eredmény lehet jó, de a gondolatmenet hibás.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20390 üzenetére
Ami legalább 8 sebességes vagy nagyobb, az mind kazettás, 7 sebességes az menetes. ha jól látom csak a Specialized Hardrock 29 az, a többi kazettás, viszont v-fék vagy mechanikus tárcsa van több modellen, azokat nem venném, inkább olyat amiben hidraulikus tárcsa van.
Gepidával kapcsolatba tévedsz, ez konkrétan 150-et nem ér, régi alivio, az a váltó nem is 2014-es ha jól látom, egyébként meg az slx jobb mint az alivio, ezért nem értem miből gondoltad, hogy a gepidán van a legjobb hátsó váltó. Gepida 100-ig versenyképes 100 felett nem szabad gepidát venni, mert nem jó az ár/értéke. Meg a vázai se valami hú de faszák.
CTM 2.0 vagy a Cannondale trail 29 6, én ezek közül választanék.
A villával kapcsolatban a következő a helyzet, ezek a villák nagyon primitívek, kb 25-30 ezer ft egy ilyen suntour villa (szerintem annyit se ér), nyilván nagyon alap cuccról beszélünk. Egy sima acélrugó, némi gumi elasztomer, belül műanyag alkatrészek stb, többnyire már újonnan kotyogni szoktak, van amelyik kevésbé, van amelyik jobban, attól függ hogy sikerül, ezek maximum laza túrázáshoz valók, nem lehet velük igazán terepezni, mert csak minimálisat csillapítanak, ezáltal úgy is csak pattogni fog a bringa eleje nagyobb tempónál. A másik meg a súlyod, 110 kilóhoz nem fogod tudni felkeményíteni megfelelően, az előfeszítés max egy 20%-ot dob rá, kb 85-90 kilós embernek jó hobbi túrázásra.
Neked egy jó levegős villa kéne amit fel tudsz pumpálni a 110 kilódhoz, illetve van benne olaj csillapítás. Csak az a gond, hogy ilyen villákat bőven 200 ezer feletti kerékpárokban találsz. Önmagában egy valamire való 29"-es levegős villa 90-100 ezer körül van legalább. Márpedig ezt muszáj lesz cserélned ha élvezni akarod a montizást a te testi adottságaiddal. meg amúgy is egy rakás kaka az a suntour, majd meglátod.A bringakezelés témához pár dolog, a cross treking váz geometriája nem a durva terephez van kitalálva, az max döngölt földútra való, nem valódi, meredek erdei terepezésre. Egy meredekebb úton orra is buknál vele, míg egy montival nem mert azon hátrébb van a súlypont, erre van kitalálva. Cross trekking az inkább városi jószág, némi laza nem túl durva, nem túl meredek földúttal megfűszerezve. Míg a monti változatos, erdei terepezésre. Ez a lényegi különbség. Cross treking viszont aszfalton lesz haladósabb a geometriája és a vékonyabb kerekei miatt. Egyébként montin belül is többféle geometria van, ezek a hobbi montik amiket te nézegetsz mind inkább túrázósabb geometriával rendelkeznek. Átlagos felhasználásra. "Extrémkedni" ezekkel a bicajokkal nem is lehet, ahhoz megfelelő masina kell, meredekebb fejcsőszöggel, komolyabb montik, amik verseny geoval rendelkeznek, akár xc/maraton, akár am/enduro legalább 450-500 ezer, ez az induló ára, ez alatt hobbi kerékpárok vannak.
troland26: Sokféle modell van, kb innen indulnak: [link], ez a minimum ár, ettől csak felfelé van.
-
TripleB
senior tag
válasz NeoExDeath #21217 üzenetére
A Kross most akciózza a 650b-s montiját, érdemes ránézni hátha a többit is
[link][ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
NeoExDeath
aktív tag
válasz NeoExDeath #21217 üzenetére
Erre tudnátok válaszolni? Ajánlanátok a linkelt bringát?
Köszi!
-
válasz NeoExDeath #21455 üzenetére
két kilóért?
há' nem tom'... ha fék nélkül/teló nélkül meg tudod venni, és helyette veszel rá egy normális féket-telót, akkor jó bicaj lehet belőle.
szerintem.
mondjuk én alapból távol tartom magamtól azokat a márkákat amiket nem ismerek.
ilyen a tektro, meg a suntour is.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Hoorus
őstag
válasz NeoExDeath #23044 üzenetére
Vidd el valami lakatos szakihoz.. 1 perc alatt vissza hegeszti szerintem A bringa szerviszek viszont nem tudom, hogy fel vannak-e szerelve hegesztő szerszámokkal
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz NeoExDeath #23135 üzenetére
TENSIbag kell neked!
-
lsebestyen
addikt
válasz NeoExDeath #24727 üzenetére
Asszem a bringabutikba van, keress ra, mintha tegnap lattam volna.
-
hoffman_
nagyúr
válasz NeoExDeath #24727 üzenetére
nem rossz gumi, bátran veheted. én legalább 32-est tennék fel, de 37 is mehet, ha kell a komfort. bringabutik jó hely, jól mondja Sebi kollega és elég gyorsak is.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
belaazallat
addikt
válasz NeoExDeath #24866 üzenetére
Üdv!
Ha outin a 28-ast nem ütötted fel, akkor a crosson mehet nyugodtan a 32-es. Én a 125kg-ommal használtam 32-est a bringán. A sport contactot nem ajánlanám, minimális nedves aszfalton csúszik nagyon.
Én ilyet használok: [link] 35 szélesbe. Eddig 720 km-t mentem vele, volt szakadó eső is, nekem bevált.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz NeoExDeath #24872 üzenetére
Fizika szerint a tapadás (súrlódás) egyenesen arányos a tapadó felülettel. Sík és kemény talajon (azaz: aszfalt, poros aszfalt, vizes aszfalt, keményre döngölt és nem kavicsos föld út, stb.) annál kisebb a tapadó felület, minél rücskösebb a külső (beleértve a "vízelvezető" árkokat). Konklúzió: minél rücskösebb és bordázottabb a bicikli külsőd, annál könnyebben fogsz elcsúszni vele pl. vizes aszfalton. És minél simább, annál biztosabb lesz a tapadása. Legrosszabbul akkor jársz, ha középső része sima a külsőnek, a szélei pedig rücskösek. Ugyanis ez esetben ha mész egyenesen, akkor jól fog tapadni a gumid, viszont ahogy megdöntöd, és leérnek a rücskök lecsökken a kerék tapadása. És emiatt szépen elcsúszol vele ahogy elkezdesz kanyarodni.
Persze erre jöhet a kérdés, hogy akkor autókon miért nem sima gumik vannak. Azért, mert az autók kereke teljesen más alakú, alapvetően egy széles és lapos felületen érintkezik az úttal. Emiatt, illetve a jelentősen nagyobb sebesség miatt autók esetén felléphet a vízenfutás esete. Ezt elkerülendő vannak vízelvezető árkok az autógumin. Bicikli esetén azonban a vízenfutáshoz néhány száz km/h-val kellene tekerned. Aminek azért nem túl nagy a valószínűségeSzóval ha:
- csak aszfalton közlekedsz (beleértve poros vagy vízes aszfaltot is), esetleg száraz keményre döngölt föld úton
- vonatkoznak rád a fizika törvényei
- nem tekersz 100 km/h-nál többel
Akkor minél simább a külső felülete, annál jobban fog tapadni.Lásd még: [link]
-
joeid
tag
válasz NeoExDeath #35869 üzenetére
Szia
Én nem rég vettem CREE XM-L T6 lámpát 21.5 dolcsiért, én nagyon elégedett vagyok vele. Baromi erős fénye van még normál beállításnál is (Full/normál/villogó beállítások vannak). Kormányon van, de van hozzá fejpánt is. 6400mAh-es külső akku csomag van hozzá, tartóval (nekem még egy 5 LED-es hátsó lámpát is adtak hozzá ajcsiba).
Létezik belőle fókuszálható is, picivel drágábban, de arról nem tudok nyilatkozni.
Amúgy itthon is lehet kapni csak kb. 3x ennyiért...majd jó meglesznek adóztatva az extraprofitólók
-
Doki16
addikt
válasz NeoExDeath #39319 üzenetére
Na ez engem is érdekelne. Jók lehetnek ezek a cipők egy egyszerű bringásnak?
A nyergekről van valakinek véleménye? Korábban már lehetett ezeket kapni, de nem sikerült vennem.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
TayRol
veterán
válasz NeoExDeath #39319 üzenetére
Engem a pumpa meg az állvány érdekel.
-
Atesz 666
aktív tag
válasz NeoExDeath #41040 üzenetére
Üdv.
-A jó hír az,hogy a pedál cseréhez semmilyen extra szerszám nem szükséges,elegendő egy sima pedálkulcs.
-Az SPD-s pedál beállításához is egyetlen 4-es vagy 5-ös imbuszkulcs szükségeltetik.
-A pedál cserére szánható idő ráérősen is szerintem max 10 perc,a beállítás már egy picit több kb 20 perc max félóra.-Nekem Bontrager Race SPD-s cipőm van és Shimano SPD-s pedálom.
-Korábban nekem sem volt SPD-s cuccom,de a cserét azt a fent leírt idők alatt nekem is sikerült végrehajtanom.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia S, Sony Xperia SP, Sony Xperia Z3, Sony Xperia Z5, Sony MDR-ZX330, Sony a 33, Sony KDL-40EX500, Sony BDP-S360, Sony STR-DH820, Sony MDR-XD100, Sony DR-S5, Sony SS-FCR6000, Sony SS-B1000, Sony SA-W2500, Jamaha DVD-S663, ASUS X75V NOTBOOK, ASUS RT-N53 Router, SonimXP3.2 Quest Pro, stb stb.
-
bsh
őstag
válasz NeoExDeath #41040 üzenetére
én kétoldalas pedált használok (shimano pd-a530, de vannak más fajták is, pl. pd-mt50). a cserélgetéssel esetleg idővel a menetet károsíthatod a hajtókarban.
cseréhez egy 15-ös villáskulcs kell (általában). a meneteket én le szoktam kenni líthiumbázisú szerelőzsírral. -
parkr
őstag
válasz NeoExDeath #41040 üzenetére
ilyen pedálokat nézegess és akkor nem kell cserélgetned
-
pc360
addikt
válasz NeoExDeath #71228 üzenetére
Nem lehet így általánosítani, és ez így nagyon kevés egy ajánláshoz. Nem igazán márkafüggő, hogy mit érdemes választani. Mindegyiknél megvan a ranglétra, és soknál van vállalhatatlan szint is. A felszereltség számít, a vázon vagy vázszetten kívül legtöbbször az adott márka semmit nem gyárt a gépen.
Kéne tudni, hogy milyen gyakran és milyen környezetben használná, milyen kategória áll hozzá a legközelebb, eddig milyen gépe volt, mennyit költenétek rá, fontos-e az első csillapítás (ez sokat dobhat az áron, ha normális minőségű), szóba jöhet-e használt is stb.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
ZolkoW
őstag
válasz NeoExDeath #96038 üzenetére
pont eszembe jutott, hogy írjak pár mondatot a témában, na nem mint expert,hanem mint akinek jól jön még némi tapasztalat másoktól is.. szóval a mai napon nem tudom, hány fok volt délelőtt, de 15-20 körül lehetett. szél volt, nap is néha, a hegytetőn fújt a szél mint állat, ott mindig visszavettem a mellényem, amikor felfelé tekertem,akkor pedig vagy levettem, vagy kicipzároztam, mindenesetre jó volt,hogy volt rajtam egy kicsi hátizsák,amibe el tudtam tenni. összesen így 3 réteg volt felül: nagyon vékony aláöltöző rövidujjú kivitelben, egy vékony,de hosszúujjú mez, és rajta ez a szélálló mellény,ami igazából egy levehető ujjú olcsó softshell kabát ujjak nélkül. alul egy hosszú bringás nadrág volt, vastagságban közepesnek mondanám. ezek egyike sem drága cucc volt, alap deca/lidl gúnyák, de nehezen tudnám elképzelni,hogy ártól függetlenül tudnék olyat találni,ami át tudja hidalni a hőmérséklet-különbségeket,amik akár csak egy 2 órás túra alatt érnek. azért még próbálkozom de ez nem működött rosszul.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...