-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
benfolds
őstag
köszi mindenkinek a tippeket a nyeregcsővel kapcsolatban, csekkolom!
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #155856 üzenetére
A fekete Specivel vagyok én.
@6030D: pont a dekás aláöltözőben vagyok, amiről meséltem (wedze sí cucc). Más nem is volt rajtam, nem fáztam benne.
https://barbieripnk.hu/
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #155830 üzenetére
Köszi, megnéztem itt Szolnokon pont a Reintex a hivatalos forgalmazó és volt is náluk bőven több féle. Most már csak megfelelő szélességre kéne vágni. Aki gorilla tapet használ milyen módszerrel, hogyan vágta?
Maxi
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #155849 üzenetére
Igazán rendet lehetne tenni végre Kresz táblák terén. "Kivéve tolva!" Na ilyet nem lehet kirakni, gyalog nyilván be lehet menni. Sőt a kresz szerint minden kivéve tábla esetén. Arról nem is beszélve, hogy a képen két tábla van kint, ami ellentmond.
-
KERKO
csendes tag
Sziasztok, új vagyok az oldalon/topicban, mint a rangom is mutatja, viszont pofátlanul máris egy kérdéssel kezdenék. Tudom, látatlanban ez elég nehéz. De recseg a kerékpárom, én a teleszkópra gyanakszom, mivel párszor már felütöttem, és ez egy egyszerű 10 ezres SR teleszkóp, nem feltétlen ugrálásokra van, viszont a kerékpár közepétől hallom a hangot, ha ránehezedek a pedálra (az mindegy hogy bal vagy jobb oldalt), viszont ha úgy nehezedek rá, hogy közben nem a teleszkóp felé dőlök, hanem a hátsó kerék felé, akkor nem ad ki hangot, illetve tekerés közben is recseg amikor keményebben oda lépek, tudtok valami tippet adni hogy mit nézzek még át? Vázat átnéztem, repedést nem találtam sehol, nyerget kivettem viszont csak addig pucoltam ki amíg az ujjammal beértem, ezt holnap majd javítom, láncot megnéztem nem-e az ugrik, pedálokat lecseréltem egy donorra, illetve tegnap minden mozgó alkatrészt darabjaira szedtem a (teleszkópon kívül, mivel rám sötétedett) és kipucoltam.
-
jjeahh
nagyúr
válasz KERKO #155863 üzenetére
Ha még nem volt meg a lánctakarítás/kenés, akkor azt is csináld meg és szedd ki a kerekeket, ha gyorszáras, csavard ki a tengelyeket, törölgesd meg alaposan az egészet, pici zsír rá és mehet vissza. Nálam az ilyen recsegések mindíg a pedál, lánc, nyeregbilincs, nyeregpálca, nyeregcső és gyorszár miatt voltak. Szal szerintem első blikkre ezeket érdemes alaposan megtisztítani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
KERKO
csendes tag
válasz jjeahh #155864 üzenetére
Láncot tegnap bő fél órán át sikáltam, hogy szép fémtiszta legyen, kívül belül. Nyeregnél holnap megnézem, megpróbálom, csak fura, mert ha csak ránehezedek a bicajra, de nem ülök rá a nyeregre akkor elvileg nem szabadna recsegnie, mert nincs terhelés alatt, aztán remélem hogy tévedek. Legrosszabb esetben beugrok a kereskedésbe ahol vettem a kerékpárt, hátha tudnak mondani rá valamit, mert én már tanácstalan vagyok. Utolsó ötletem még az lenne, hogy ismerős kerékpárjából kiszedném a teleszkópot és felszerelném az enyémre, hogy úgy van-e, csak kérdés, mennyire lenne reális a teszt, mert a zárókupakot nem bírnám rácsavarni méretkülönbség miatt.
-
Maximum1
őstag
válasz KERKO #155865 üzenetére
Középagycsapágy?
Milyen hajtása van?
Hollowtech 2 van akkor elég csak a tengelyt kihúznod és újrazsírozni, meg a homokot letörölgetni a csapágyról.Még a pedál lehet, vedd le pucold meg a homoktól, zsírozd meg a menetet és úgy tedd vissza.
[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz Maximum1 #155866 üzenetére
Shimano saint SM-BB80, és egy slx fc-m7000 hajtómű van benne szeptember óta, viszont akkor eltört a kezem egy ugratás közben, és azóta nem használtam nagyon keménykedésre a bicajt, és a kerékpáron a teleszkópon, nyergen kívül mindent szétszedtem kitakarítottam, még a meneteket is fogkefével.
Illetve tegnap ahogy kiszedtem a középrészt megforgattam mindkét oldalát, de nem éreztem ellenálást, darálást, tehát véleményem szerint a csapágyaknak nincs köze hozzá.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz KERKO #155867 üzenetére
nem is a csapágyak szoktak recsegő hangot adni, inkább a menetek, egymásba préselődő dém alkatrészek. A középcsapágy tipikusan ilyen rész, de ott is a menetek újrazsírozása, meghúzása (persze szétszedés,kitakarítás után) gyakran segít. A nyeregcső, de még a nyereg feje, nyeregpálcák is frekventált zajforrások. A teleszkóp szerintem kábé a legritkább esetben, de ki tudja.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KERKO #155865 üzenetére
Nehogy már teleszkópot cserélj ezért! Próbáld helyben állva előidézni hátha leszűkíted a kört.
(#155846) ZolkoW...már nem kell sokat várj,lassan szeptemberben kezdődik és 4 hónapot fog tartani a péntek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Maximum1 #155866 üzenetére
Javítom a videó linkjét, az egy kókler.... nézni sem bírom
Ez a frankó[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz Hasaggymeg #155869 üzenetére
Teleszkópot eleve szeretnék újat venni, mivel a felhasználási köröm nem egyezik a jelenlegi teleszkópom tudásával.
Egyensúlyozgatok pár napja a bicajon és próbálom leszűkíteni a hiba forrásokat, de mindig akkor jelentkezik mikor jobban rádőlök a kormányra és közben a hajtóművet is terhelem, viszont ha nem a kormány/teleszkópot terhelem hanem megfordulok, és úgy nyomom le ugyanúgy a hajtóművet akkor nincs hangja.
Remélem ez így valamennyire érthető. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #155870 üzenetére
Frankó akkor lenne igazán ha nem hagyta volna ki az első lépést a szerelés előtt,nevezetesen megmosni a kerékpárt. ...hogyan is lehet úgy szerelni,kenni,tisztítani,hogy körülötted minden tiszta sár és kosz?
(#155871) KERKO...és ha csak előre dőlsz és terheled ide-oda mozogva,anélkül,hogy a hajtást terhelnéd? Mind2 nem lehet,vagy a hajtás,vagy az eleje recseg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
KERKO
csendes tag
válasz Maximum1 #155870 üzenetére
Pontosan ugyanígy takarítottam le, soha nem szedem szét azért az adott alkatrészt/egész kerékpárt, hogy hozzáértés nélkül picit megsimogassam.
Illetve azt még hozzátenném, hogy magát a hajtóművet is szétszedtem, mivel 3 sebességes, és a felgyülemlett koszt is kitakarítottam, és az előírások szerint húztam meg a rögzítőcsavarokat.[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz Hasaggymeg #155872 üzenetére
Az a baj nehéz lenyomni az első teleszkópot terhelés nélkül, és a pehelysúlyommal komolyabb terhelést nem tudok rá kifejtni, főleg mióta egy csavar van a jobb kezemben.
Viszont amikor hagyom egy ideig és bármennyire is ránehezedek akkor fixen kattan egyet a teleszkóp környékén. -
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #155872 üzenetére
Megragadtad a lényeget a videóban.
De igazad van, a mai világban a balfasz képes kimenni és besarazni mert az influenszer is így csinálta... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz KERKO #155874 üzenetére
Én mikor tisztítom,kenem a becsúszókat fel szoktam ugorni és teljes súllyal (80+kg) ráterhelek a kormányra így mozgatva ki a 8-9 cm-t a tízből.Úgy biztos reccsenne,ha éppen az a baj,ugyanakkor értem a vasat is a csontban,nekem is volt.
(#155875) Maximum1...de érted,legalábbis ha már szereltél párszor tudod,hogy roppant nehéz tisztítani,kenni miközben centiméterekre a tisztított,zsíros felülettől hull a sár és kosz,ami a végeredményt is könnyen kompromittálhatja.Egy sáros alkatrészt megbontani végül akár több kárral is járhat mint haszonnal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
-
HEAHEA
tag
válasz maximilian4 #155877 üzenetére
-
Bullitz
aktív tag
Sziasztok!
Bringa vásárlás előtt állok, és nem gondoltam volna, hogy ekkora a választék.
Elolvasva melyik bringa mire való, úgy gondolom hogy egy túrakerékpár számomra bőven jó lenne, nem ragaszkodom a montihoz, bár látom ebből van a legtöbb.Mit érdemes kerülni újonnan az 50-80 ezres kategóriában, ami még ennyiért is tényleg hulladék, illetve inkább vegyek ugyanennyiért használtat ami sokkal jobb? (esetleg típus ha valakinek van a fejében ami egyből beugrik az sokat segíthet )
Borzasztó sok márka és típus van az összefoglalóban írt oldalakon, és nekem pedig ötletem sincs melyik megbízható azok közül
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
ivana
Ármester
válasz Bullitz #155883 üzenetére
Ennyiért irány a decathlon. Montit érdemes, ST100 vagy St520. Ez a belépő alatti kategória, szóval kb. hétvégi rövidebb bringázgatásra ajánlott. A rendesebb gépek 200 körül kezdődnek újonnan. Viszonyítás képpen egy egyszerű kontrás csepel újonnan 60.
Ha használt is játszhat, akkor ezért szép vintage montit kapsz (sőt akár 30-40-ért is). Ezek örök élet kategória. Csomagos túrára is az egyik legjobb választás egy acél monti.
[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
válasz ivana #155884 üzenetére
Nem lenne jobb trekking? Tekintve, hogy szerintem többet mennék aszfalton mint terepen? Mint laikus kérdezem! 90-ért már elég komoly használt cangákat lehetne venni nem? Egyszer vettünk a decathlonba egy 110 ezres elipszis trénert, de annak a mínősége igen csak hagyott kívánnivalót maga után.. így tartok tőle.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Bullitz #155885 üzenetére
A használttal az a baj,hogy nemcsak idő kell egy jó vásár kifogásához de hozzáértés (vagy egy hozzáértő segítsége) is. Ha ezek adottak,akkor az összefoglalóban említett apróhirdetési oldalakon is elindulhatsz...ha nem akkor marad a decathlon és a Riverside,ha mindenképp trekkingszerű kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #155876 üzenetére
Már csak azért sem szeretek retkes bringát szerelni, mert csupa kosz lesz az ember keze és átviszi a szerelendő alkatrészre. Állandóan meg nem lehet törölgetni az embernek a kezét, mert akkor nem halad az egész.
Így is halálom, ha szervizbe viszi az ember a gépet és csupa kézfoltos (gépzsír) a váz. Ez is igénytelen munkára vall.
-
Bullitz
aktív tag
[link] Ez esetleg milyen lehet? Visszatérve a montira?
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
varsam
őstag
válasz maximilian4 #155877 üzenetére
Pinkbike-os srácok már előrébb járnak
YT link: We Went to Taiwan to Make a Bike from the Future (and Actually Did) - The Grim Donut
57 fokos fejcsőszög... -
KERKO
csendes tag
válasz Bullitz #155890 üzenetére
Szia, a használt kerékpárt 50-80 ezerért tényleg felejtsd el, nem akarok előítéletes lenni, de pár eladó bicajt megnéztem már ilyen árban, és rutinból már viszek magammal imbusz/torx kulcsokat, és az alapnak mondható ezekről hogy az összes csavar túl van húzva/ki van koptatva az a rész ahova az imbusz/torx kulcs menne bele, és elforog.
Legutóbb 100k-ért vettem használt bicajt, de azon is voltak hibák, még 50k-t rá kellett költsek, úgy hogy speckó szerszámok már nem kellettek mert van nekem, illetve szerelőt se kellett fizessek mert tudtam mit keresek, és én még jól jártam, mert egy használt 100 ezres bicajra 50 ezret rá költeni az baráti, mondhatni szinte kötelező összeg.
Viszont nem szeretném elvenni a kedved, illetve nem akarom megmondani hogy mit tegyél, szóval ha használt bicajt szeretnél akkor nézz szét nyugodtan itt, mert ha picit mélyebben a zsebedbe nyúlsz akkor azért lehet találni jót. [link]
Ha esetleg nem találsz itt jó kerékpárt, akkor én mindenféleképpen elmennék egy kerékpár üzletbe ahol nagy a választék, és végig próbálnám a nagyját, hogy méretet tudjak, illetve hogy milyen tetszik.
Illetve most néztem meg a linkjeidet, látom te is rátaláltál a testbike-ra.
Az első linken szereplő bicajt én hagynám, tipikus tourney szett van rajta, amivel az a jó, hogy váltásnál 1-2 fokozatot szeret kihagyni bármilyen jól is állítod be.
Ha már választanom kellene akkor a második linken lévőt venném meg.Esetleg még ezt is nézd meg, ezen legalább hidraulikus V fék van, az lehet erősebbnek, csendesebbnek bizonyulna esős időben. [link]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Bullitz #155890 üzenetére
látom 60 ezer a megcélzott keret
ezért nem lehetetlen használható bringát venni, de megkötéseket kell hozni vagy évjáratban/kerékméretben (azaz nem nagyon lesznek normális 27,5" vagy 29" montik közte, hanem inkább 26"-osak amik inkább 5+ vagy 10+ évesek) vagy felszereltségben.
ennyiért a tárcsaféket el is felejtheted, főleg ha nem hidraulikus. ha hidraulikus, akkor is csak Shimano esetleg Tektro, minden más felejtős
ezt megnézheted: [link] ha jó a vázméret, mert az az XT hajtás/váltás a bringa 2/3-át megéri önmagában is.
erre lehet később lőni egy normálisabb RS villát, és nyertél is. meg persze egy másik kormányszárat esetleg kormányt, nyerget - testalkattól függően, de ezeket jellemzően úgyis minden bringán cserélni kell, nagyon kicsi az esélye, hogy egyből jó lesz, de egy kormányszár filléres tétel.szerk: facebook csoportokat is nézzed, mert nagy a választék, meg Marketplace-t is.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
samujózsi
tag
válasz f4lcon #155893 üzenetére
A tárcsafék, ha nem hidraulikus, akkor drágább? Vagy ami abból jó, az felejtős ebben az árban? Vagy hogy?
Mert mechanikus tárcsaféket általában a nagyon gagyi montikon szoktam látni, jobbakat meg cx jellegű bringákon.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
őstag
válasz samujózsi #155896 üzenetére
igen, a mechanikus féket azért mondtam, mert nagyrészük szimplán sz.r
nyilván kivétel az avid bb5/bb7 és összes mutációja, illetve a legújabb TRP-k de ezek a piac nagyon kicsi szegmensét teszik ki, és sokszor annyiba kerülnek, mint egy alap hidraulikus fék“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Bullitz #155897 üzenetére
ezek közül csak az első, de abban is villát kell majd cserélni, az az RST max. nehezéknek jó
zsíros a kenése, hidegben beáll mint a gerely, a perselyek minősége és a por/olaj lehúzók minősége kritikán aluli, ami miatt kifelé a zsírt hozza befelé a port viszi, ami remekül szétkoptatja majd, és amellett, hogy ronda lesz a becsúszó még lógni is fog... mondanám, hogy szinesfémhulladék, de nagy része ráadásul sima vas, a láb meg magnéziumötvözet“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell