Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz F_Gergely #2443 üzenetére
Én ismerek pár vállalkozót, akik sofőrből lettek vállalkozóvá, volt kapcsolat, némi tőke belefogott anno viszont akármennyire is gyakorolta a szakmát , a szakmai tudása közel nulla és csodálkozik hogy 5-10-15 év után is csak vergődik, mert egyszerűen nincsenek meg az ismeretei ahhoz, hogy racionális szakmai és pénzügyi döntéseket hozzon.
Ismerek olyan fuvarozó vállalkozót, ahol pénz volt, kapcsolat volt és üzleti alapon belevágott, ott meg a szakmai résszel vannak súlyos gondok. Fuvarszervezés, engedélyek, túlsúly, túlméret..Meg ugye van az a réteg, aki 5 év alatt akar meggazdagodni, aztán dolgozz neki heti 220 órát, a gumik már dróton vannak, fék nincs két éve a pótkocsin... de otthon meg új X5 és habzsidőzsi..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz F_Gergely #2455 üzenetére
Attól függ milyen autóról van szó. Az automata Volvomnál nem nagyon volt motorfék opció
A kis krézis dízel Combomat viszont megfogja tisztességesen a motorfék. Kis előre látással és kellően erős motorfékkel baromi sokat lehet spórolni a féken. Kereszteződéseknél, körforgalmaknál,lámpáknál és úgy, hogy nem szüttyögve érkezel oda és nem tartod fel a forgalmat.Mióta jött ez a sofőrértékeléses ökörség azóta figyelek valamivel jobban ezekre. A Scania pl havi 160-180km-t gurul üresben ( igen, !kilométer!)
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2461 üzenetére
A kérdés amire válaszoltam az valszeg személyautóra vonatkozott. Nyilván 40 tonnához a motorfék az kevés
Az olajos retarderből is van több fajta. Mi "erősített" retarderrel rendeltük az autót, gondolom több olaj, nagyobb olajhűtő + bubu. Még egyszer sem volt gondom melegedéssel vagy túlmelegedéssel, pedig én 6 tengelyes szerelvénnyel dolgozom, nálunk gyakori a 48-50 tonna össztömeg.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2514 üzenetére
"No, ez sem annyira fekete-fehér. A szabispapír valóban nincs eltörölve, csupán a használata nem kötelező."
Szerintem elég egyértelmű. Olyan tevékenységhez, amelyet utólag a tachográfon rögzíteni tudsz nem kell tevékenység igazoló lapot írni. Olyan tevékenységhez, amit nem tudsz rögzíteni, ahhoz meg kell. Ezen mi nem egyértelmű?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2518 üzenetére
Az a baj a te eseteddel, hogy ez így szívás. Ha az autó tulajdonosánál dolgozol és az autóban ülsz, akkor neked a kártyádnak a kocsiban kell lenni. Akkor is, ha nem dolgozol, akkor is ha más dolgozik és te csak utazol mellette. Ha nincs bent kártya akkor kontrollnál az bukta.
Ha más cég autójában ülsz, amikor nem vagy munkajogi viszonyban a céggel és nincs meghatalmazásod az autó használatára, akkor nem kell beraknod a kártyát, mert te ott nem végezhetsz 561 alá tartozó tevékenységet. Saját munkaadó kocsijában mindig bent kell lenni a kártyának.Nálunk konténereseknél gyakori, hogy ha valakinek nincs csak kedden visszfuvarja Koperből akkor valamelyik kolléga elviszi Pestig és akkor a családdal tud lenni 2-3 napot, nem kell a kikötőben várnia. Volt nemrég ilyenből gond a szlovén hatóságnál, kontroll út közben, csak egy kártya volt bent rögtön ment az 1000 euro környéki csekk. Az az igazság, hogy a szlovéneknek már tele a tökük a kártya nélkül vagy mágnessel száguldó magyarokkal,románokkal,bolgárokkal így akkor is megbüntet, ha nem annál a cégnél dolgozol és te csak stoppolsz hazafelé. Ilyenre is volt példa tavaly.
A járműben töltött "szabadidő" sajnos nem olyan, mint egy termelőegységben kávézás a kichekkolás után.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2524 üzenetére
Nem tudok olyan korlátozásról, hogy a cég engedélyével ne ülhetne bárki az anyóson.
A cég engedélyével bárki ülhet ott.
"Csak akkor kell mindkét kártyának a tachográfban lennie, ha a munkaidő alatt mindkét sofőrnek feladata a jármű vezetése. Ez ugyebár a "négykezes". De, nem tudok olyan szabályról, hogy ha két nemzetközi sofőr minősítéssel rendelkező alkalmazott ül egy autóban, akkor az automatikusan négykezesnek minősül, tehát mindkét kártyát be kell rakni a tachográfba."
Nem írtam, hogy automatikusan négykezesnek minősül. Lássuk mit ír az 561/2006-os EK rendelet 9. cikke:
(2) A járművezető által utazással töltött bármely időszak, annak érdekében hogy eljusson arra a helyre, vagy oda visszatérjen, ahol az ezen rendelet hatálya alá eső jármű található, azért, hogy azt a járművet átvegye, amely továbbá nem a járművezető otthonánál és nem is a járművezető általános tartózkodási helyeként szolgáló munkáltatói működési központnál található, nem számít pihenőnek, illetve szünetnek, hacsak nincs a járművezető kompon vagy vonaton, és nem áll a rendelkezésére háló-vagy fekvőhely.
(3) A járművezető által egy ezen rendelet hatályán kívül eső jármű vezetésével annak érdekében töltött bármely időszak, hogy eljusson vagy visszatérjen az ezen rendelet hatálya alá tartozó járműhöz, amely nem a járművezető otthonánál és nem is a járművezető általános tartózkodási helyeként szolgáló munkáltatói működési központnál található, egyéb munkának számít.
És idézem, hogy erre az esetre mit ír a TRACE:
4. Egy menetíró készülékkel felszerelt jármű átvétele és vezetése céljából a munkáltatója
által meghatározott, annak működési központjától eltérő helyre utazó járművezető a
munkáltatójával szembeni kötelezettségének tesz eleget, ezért nem rendelkezik
szabadon a saját idejével. Ebből következően a járművezető által az e rendelet hatálya
alá tartozó jármű nem a járművezető otthonánál, illetve nem a munkáltatója működési
központjánál található tartózkodási helyére vagy tartózkodási helyéről a jármű
átvételének vagy átadásának céljával induló utazással töltött bármely időszakot „egyéb
munkaként” kell bejegyezni, függetlenül attól, hogy a munkáltató adott-e utasítást az
utazás időpontjára és módjára vonatkozóan, illetve hogy ezt a döntést a járművezető
hozta-e meg (hiv.: a 124/09. sz. ügyben hozott bírósági ítélet).
Azt az időt is „egyéb munkaként” kell bejegyezni, amelyet a járművezető egy, a rendelet
hatálya alá nem tartozó jármű vezetésével tölt, miközben a rendelet hatálya alá tartozó
jármű átvétele vagy leadása céljából szokásos munkáltatójának működési központjától
és saját otthonától eltérő helyre megy vagy onnan tér vissza. (Lásd még a mellékletben
található 2. útmutató feljegyzést.)
5. Ez elméletben azt jelenti, hogy az a járművezető, aki munkanapját szokásos
munkahelyétől távol fejezi be, nem végezhet semmilyen további munkát – így például haza sem vezethet – e tevékenység rögzítése és így esetleges jogsértés elkövetése
nélkül.Ebből az következik, hogy neked erre az időszakra adatrögzítési kötelességed van,amit ha a járművön van csak egy módon tudsz megvalósítani szabályosan, ha bent van a kártyád.
561/2006EK 6. cikk:
(5) A járművezetőnek egyéb munkaként kell bejegyeznie minden, a 4. cikk e) pontjában meghatározott módon töltött időt, valamint minden, az ezen rendelet hatálya alá nem tartozó kereskedelmi célú jármű vezetésével töltött időt, továbbá be kell jegyeznie minden, a 3821/85/EGK rendelet 15. cikke (3) bekezdésének c) pontjában meghatározott készenléti időt az utolsó napi vagy heti pihenőideje óta. Ezt a bejegyzést kézzel kell megtenni az adatrögzítő lapon, a kinyomaton, vagy azt kézzel kell bevinni a menetíró készülékbe.
Ez esetben a bünti alapja:
4. melléklet a 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelethez G15 Adatrögzítő lapok vagy járművezetői kártya nem engedélyezett kivétele, amely hatással van az érintett adatok rögzítésére: 400 000,-
Illetve ha ezen felül megállapítják, hogy már belecsúsztál a napi pihenőidőbe akkor annak megfelelően megtoldják ezt még egy kicsitÍgy forrásokkal alátámasztva megfelel?
Ennek az elbírálása attól is függ, hol történik és milyen körülmények között. Ha egy német cégnél dolgozol és egy másik német cég sofőrje elvisz, azért nem hiszem hogy szólni fog a BAG. A magyar hatóságoknál ez változó. Nem túl régi sztory, egyik ismerőssel esett meg: nemzetközizik, hazafelé volt egy fuvarja, de lejárt a vezetési ideje. Vittek neki egy váltósofőrt aki vezetett tovább, ő kivett kártyával kempingezett a jobb1ben. Szolnoknál NKH kontroll, nyomtak egy szalagot, kérdezte az NKH-s és a másik? Mondta a srác: " ő most hivatalosan nincs itt ". Az NKH-snak nem volt kedve dolgozni és azt mondta oké. Pedig ez gyakorlatilag egy rakás szabály megsértése és úgy meg lehetett volna csekkezni, hogy megbolondul
Az ellenőr szemszögéből mi a különbség a te eseted és az ő esete között? Semmi, ül egy alkalmazott sofőr kártya nélkül a jobb egyben.
A szlovén rendőrök nagyon ráizgultak erre, ezért nem is hozok el munkatársaimon kívül senkit Koperből. Mi betartunk mindent, mindenkinek van a céghez munkaszerződése,bedobja a kártyáját a 2. helyre és húzza az egyéb tevékenységet út közben. Ha felveszek egy másik sofőrt, de neki nincs munkaszerződése akkor a kártyáját be sem rakhatja a tachográfba, ha nincs bent kártya és jön a kontroll akkor szívás. Ha berakja, jön egy kontroll és kiderül, hogy sáros a kártyája,akkor bünti van és a szlovén addig nem enged el, amíg ki nem fizeted... Ha otthon van a határon vagy az M7-esen NAV kontroll, bent van a kártyája , de nincs munkaszerződése az megint egy 300 000-res tétel, ha nincs bent azt otthon még kimagyarázom, de Szlovéniában mindenképp benne kellene lennie, szóval ha a határig bent van utána meg nincs bent azt hogy magyarázom ki ?<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2541 üzenetére
Hagy tegyek fel ezzel kapcsolatban néhány kérdést:
- ha esetleg ma kapsz egy kontrollt, hogy fogod kimagyarázni a francia hatóságnál, hogy te ott ülsz a kocsiban, kártyád nincs benne, de szabadságon vagy?
-ha út közben kaptok a váltóddal egy kontrollt, akkor hogy fogjátok kimagyarázni, hogy te a cég dolgozója vagy, de a kártyád nincs bent a tachográfban? Ha letöltik a készüléken tárolt adatokat, látják majd, hogy két hétig te vezetted, most meg csak úgy ott ülsz. Szerintem az életben nem magyarázzátok ki, hogy ti most igazából épp nem csaltok, csak te olcsóbban utazol a barátnődhöz..
-ha esetleg út közben egy hatósági kontrollnál téged is elővesznek, hogy fogsz elszámolni a kártyáról hiányzó adatokkal?
-a főnököd tud róla, hogy épp ilyesmit csinálsz pont Franciaországban?<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Csak olyan személy lehet a fülkében, akinek az ott tartózkodását a munkáltató engedélyezte ( ADR esetén rendelkezik az adott anyagra vizsgával és van védőfelszerelése). Általában nem szólnak a stopposért.
KAMELOT:
Ha te csak ott vagy semmi köze a zsarunak. Csak utas vagy. Kivezettted a magadét váltottatok.TRACE 2.2.9.3.
"4. Egy menetíró készülékkel felszerelt jármű átvétele és vezetése céljából a munkáltatója
által meghatározott, annak működési központjától eltérő helyre utazó járművezető a
munkáltatójával szembeni kötelezettségének tesz eleget, ezért nem rendelkezik
szabadon a saját idejével. Ebből következően a járművezető által az e rendelet hatálya
alá tartozó jármű nem a járművezető otthonánál, illetve nem a munkáltatója működési
központjánál található tartózkodási helyére vagy tartózkodási helyéről a jármű
átvételének vagy átadásának céljával induló utazással töltött bármely időszakot „egyéb
munkaként” kell bejegyezni, függetlenül attól, hogy a munkáltató adott-e utasítást az
utazás időpontjára és módjára vonatkozóan, illetve hogy ezt a döntést a járművezető
hozta-e meg (hiv.: a 124/09. sz. ügyben hozott bírósági ítélet9
).
Azt az időt is „egyéb munkaként” kell bejegyezni, amelyet a járművezető egy, a rendelet
hatálya alá nem tartozó jármű vezetésével tölt, miközben a rendelet hatálya alá tartozó
jármű átvétele vagy leadása céljából szokásos munkáltatójának működési központjától
és saját otthonától eltérő helyre megy vagy onnan tér vissza. (Lásd még a mellékletben
található 2. útmutató feljegyzést.)
5. Ez elméletben azt jelenti, hogy az a járművezető, aki munkanapját szokásos
munkahelyétől távol fejezi be, nem végezhet semmilyen további munkát – így például
Magyarázó szöveg, 2.d. 50
ozat
haza sem vezethet – e tevékenység rögzítése és így esetleges jogsértés elkövetése
nélkül.
Amennyiben fennáll a gyanúja annak, hogy a járművezető a rendelet hatálya alá tartozó
tevékenységeket folytatott, de azokat nem rögzítette, akkor ki kell őt kérdezni annak
tisztázása érdekében, hogy pontosan milyen tevékenységeket végzett az érintett
időszakokban.
Azok a bejegyzések, amelyek azt mutatják, hogy a járművezető az egyik nap egy adott
helyen fejezte be a szolgálatát, majd másnap egy másik helyen folytatta azt, az e cikkben
meghatározott tevékenységek rögzítésének elmulasztását jelezhetik.
A járművet az otthonától vagy rendes munkahelyétől távol átvevő járművezetőt ki kell
kérdezni a jármű átvétele céljából megtett útjáról annak megállapításához, hogy nem
valamennyi tevékenységét rögzítette-e.
A rendelet hatálya alá tartozó tevékenységek rögzítésének elmulasztása a 3821/85/EGK
rendelet szerint nagyon súlyos jogsértésnek minősülő szabályszegés."Somatom:
Az egyik AETR tanácsadónak van egy zárt csoportja face-en, oda feldobtam a kérdést eddig jött érv pro és kontra. Kíváncsi vagyok mit lesz az ellenőr állásfoglalása ez ügyben.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2559 üzenetére
Azt a szabályt módosították, ami előírja, hogy minden hiányzó adatról papírt kell írni. A jelenlegi rendelkezés szerint azokat a tevékenységeket visszaírhatod, amit a tachográffal vissza lehet írni. Olyan opció nincs a tachográfon, hogy táppénz,rendes éves szabadság, nem 561 alá tartozó jármű vezetése stb.. A tevékenység igazoló lapból egy példánynak nálad kell lennie, egy a munkáltatónál. Út közben hogy töltöd ki, hogy nála is legyen? Előre aláírtok egymásnak 50-50 példányt?
Kamelot pont azt írta le, ami a te esetedben is felmerülne egy út közbeni kontrollnál. Az ő esetében kártya ki, mágnes fel vagy beülünk egy másik pilóta mellé és szabispapírral kocsikázunk. Ez súlyos szabálysértés. A te eseted nem ilyen, de ennek a gyanúja ugyanúgy felmerülhet. A Balkánon azért megy ez, mert még meg lehet venni a rendőröket ( ahogy pár hete hallottam, már ott sem mindegyiket).
Nyugat-Európában egyik hatóság sem díjazná, ha találna nálad egy rakás félig kitöltött tevékenységigazoló lapot, bár ha emlékeim nem csalnak már a kézzel írottat pont e miatt nem fogadják el pár éve, csak a nyomtatottat. Mondjuk a nyomtató is elmegy inverterről
A szabadságot is a munkáltatódnak kell igazolnia, út közben arról te amúgy sem írhatnál papírt.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2561 üzenetére
Az előbb ezt írtad:
Én vezettem, de a másik sofőrnek nem volt benne a kártyája ő csak jött velem lerakodni, majd másnap jött a másik sofőr és ők mentek ketten tovább 4 kézben.
Erre a köztes időre a bemásolt pont miatt nem húzhatsz pihenőt és nem is írhatsz szabis papírt. Ha végeztél, kiveszed a kártyád, de ha nem ugyanott folytatod, akkor a kettő közti idő nem lehet mind pihenő ha autón utazol. Lehet a balkánon és a törököknél ez így jó, de Nyugat Európában ezért igen sokat fizetnél.
"Akkor én kérdem tőled, ha te mondjuk kint vagy törökben és nem mész 1 hétig akkor ki írja ki neked a szabdságos papírt vagy ott kell ahgynod valahol a kamiont mondjuk mert 4-5 napig nem tudsz menni?"
Ha 4-5 napra le kell raknod valahol a kamiont és nem végzel 561 alá tartozó tevékenységet, akkor az pihenő és simán visszaírod a kártyára utólag.
"AMúgy meg te csak a dátumot meg az aláírást töltöd ki többit otthon megcsinálja a cég és viheted magaddal."
Ismerem a módszert, sok haverom dolgozott így nyugaton, csak nekik arra kellett, hogy mehessenek korongos autóval ész nélkül. Ha előregyártott szabispapír van nálad, azért is biztosan csúnyán néznek rád Nyugat-Európában.A mágnest és a többit általánosságban írtam, jellemző arra a részre, hogy a sofőrök nagy része mágnessel, kártya nélkül, két kártyával űzi az ipart.
"Nem azért állítsák meg a kamiont, hogy megbaxák őket 1000 eurokkal hanem, hogy ellenőrizzék. Azzal, hogy kifizeted a bírságot sajnos nincs elintézve semmi csak a sofőr kedvét veszed el."
Errefelé is azért van kontroll, hogy ellenőrizzenek. Az elmúlt 10 évben egyszer sem bűntettek meg saját hibámért vagy AETR szabálytalanságért. Vagy egy szabály, a hétvégén is abból idéztem nem is egyszer, ha betartod nem büntetnek meg. Keleten és délen nem azért állítják meg, hogy megb@xxák, de azért a markát tartja mindegyik. Haveromnak a román tavaly még 50-100 euro volt zsebbe és a mágnest sem kellett levenni az autóról, jöhetett vele tovább. Biztos csak ellenőrizni akart a jó fej hatóság...Az USAban a Hours of Service szabályozása mondjuk egyértelműbb, viszont a kontroll ott is kemény. Kicsit csalsz a lapon máris repül a 6-900 USD + kiállít egy napra. Csak ezt nem szokás hozzátenni..[link]
Itt nem a nagy nyugatról vagy a nagy keletről van szó. Van egy ránk vonatkozó szabály, amit be kell tartani, ez a munkánk.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2569 üzenetére
Gyorsan elszaladt ez a két hét
Amúgy a másik kérdésre sem kaptam az AETR-es csoportban egyértelmű és határozott választ, szóval sikerült olyan problémával előállnod, amire még nem tudjuk mi a megoldás.
Szerintem ha visszatérsz akkor visszaírod pihenőnek. A szabadsággal külön kell elszámolni, ez meg nem szabadság volt.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2600 üzenetére
Nem tudom milyen összefüggésben áll a gondatlanságból elkövetett károkozás 50%-os önrész mértéke és a levonható összeg mértéke, de ha mondjuk szokásos minimálos bejelentés van, akkor azért kemény lenne a 6700 euro egyben történő levonása
A raklapokról meg asszem korábban már írtam, van olyan raktározással foglalkozó cég Magyarországon aki a raklapokon nyerészkedik!
LaciCRM A héten valaki a Bodrog transzról érdeklődött face-en a 18 kerékben. Meg akartalak jelölni, de már nem voltál a csoportban
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2622 üzenetére
Kellene... Anno a zárt csoport lazább kamionos csoportként indult aztán idővel megszaladt a taglétszám. Vannak szabadabb témák, vannak szakmai témák, vannak infók is. Aztán olyan is akad ami megosztja az embereket és eszeveszett anyázásban törnek ki.
Van egy kifejezettem szakmai segítségként indult csoport, egy aetr ellenőr indította, aztán ahogy nőtt a taglétszám ott is egyre szabadabb lett a hangulat. Az első fél évben csak szakmai posztok voltak, most meg már szinte minden akad ott is, És miért? Jó kérdés. Amikor több ezres taglétszám van akkor mindig akad valaki aki olyat posztoljon, olyat osszon meg ami nem oda való, ilyen ember mindig lesz...
Egy ideig a facebook is komolyabban fellépett a nem művészi meztelenséget ábrázoló tartalmak ellen ( főleg ha valaki még jelentette is ), de csak volt olyan aki a huszadik kérés ellenére is azt osztott meg, aztán nyert egy kitiltást. Visszakönyörögte magát és már első nap jöttek a csöcsök... Jelenleg van 16 000 tag, abből nem csak ő az egyedüli birka, admin meg csak 5 van
Igazából a 18 kerék olyan csoport lett, ahol ha minden kötél szakad, akkor el tudod verni a felesleges időd.Somatom:
Ezt nem vágom. Milyen egy "kollegabácsi"Nem állsz eleget parkolóban vagy nem hallgatod a CB-t. A tipikus kollegabácsi eleve ezt a megszólítást használja, ő már 82-ben fából faragott kardánt a Rába alá, miközben Iránban lőttek rájuk, ő már akkor is ezer dollárokat keresett, most is nagyon frankó cégnél van csillió euró az éves fizetése, aztán koszos-hugyos mackóalsóban áll előtted és kávét,cukrot,sört vagy cigit tarhál és közben olyanokat vetít, hogy kisül az agyad.
Hülyeséget félretéve, nem vagyunk egyformák. Azért a Ph annyiban másabb, hogy itt mindenki már a digitális világból jött, maga a lapcsalád állít egy színvonalat és innen "levállva" indultak el a kevésbé szakmai vagy "szabadidős" topikok egy viszonylag értelmes törzsközösségből. A facebookon annyival másabb a dolog, hogy oda az reggel aki akar, a csoportban sincs IQ teszt belépéskor aminek az a látszata amit LaciCRM írt. Az idióta posztok és a kényszeres kommentelési és megosztási vágy a kisebbik gond. A "mindenszarrarákattintok" útján terjedő vírusos posztok, piálás utáni nem létező ész osztása, mindenkibe belekötés, uszító tartalmak posztolása, a pár legalapvetőbb alapszabály be nem tartása stb.. Szóval szokott lenni moderátori munka bőségesen.
És ami a legelszomorítóbb, nagyon sokan vannak akik buták , mint a föld. Nem hogy helyesen írni nem tud, de értelmesen sem, össze vissza dobálja a szavakat írásjelek és állítmány nélkül. A munkánkhoz köthető jogszabályok alapvető szintű ismeretének a hiánya is gyakori, ami azért meglepő. Az AETR csoportban láttam párszor olyat, hogy egy sofőr kézzel-lábbal bizonygatja a parkolói mendemonda útján terjedő a hülyeséget az AETR ellenőrnek, hogy az már pedig úgy van...
A legdurvább ilyen talán az volt, amikor a tartályos ADR-t csináltam volt a tanfolyamon egy ember, aki már 15+ éve ADR-ezik tartállyal épp az 5 éves megújító vizsgát csinálta és az összes teszten megbukott!!Ami a legszomorúbb, hogy ők több százan ugyanolyan aktív sofőrök, mint te vagy én.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz huliganboy #2644 üzenetére
Remélem nem késtem el :
http://www.autostrade.it/autostrade_en-gis/percorso.do[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #2670 üzenetére
Ismerek egy magyar srácot, aki osztrák belföldezik. A gyerekek után járó pótlékkal a nettója 2260 euro volt, amikor megmutatta a bérpapírját. 1200 euronál biztos többet kapnak belföldön, haverom konyhai kisegítőként dolgozik Ausztriában 1360 euroért...
Echte osztrák cégnél - nem annál ahol szlovák bejelentés van - ott a nemzetközi is több.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2676 üzenetére
Nemzetköziben nálatok is alapbér + külszolgálati napidíj van. Egyik barátom német cégnél nemzetközizik, ott 25Euro/nap + az alapbér + a 3 gyerek után járó adókedvezmény/támogatás. A te alapbéreddel számolva nála teljes hónapra 2500eur+4-500eur+a "családi pótlék".
KAMELOT:
Napi 8 órázik egy tiroli hotelban és kapja mellé a szállást. Nyilván ha lakást bérelsz, családod van és gyereket nevelsz akkor ez kevés. De hol nem kevés a minimálbér ehhez?<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #2681 üzenetére
Úgy jön ide, hogy normálisabb országokban, ha van családod és gyereked akkor jár családi pótlék, családi adókedvezmény stb stb.. Németországban a Kindergeld ( a gyerekek után járó családi pótlék ) pl két gyerekre havi 190 euro.
Neked most van egy 1250 euros fix havi béred és ezen felül folyósítanának neked még havi 190 eurot, ha lenne két gyereked.
Az osztrákoknál családi adókedvezményes rendszer van, ott pl ha bruttó 2000 euro a fizetésed és nincs gyereked, akkor nettó 1482 euro jár havonta. Két gyerekig havi plusz 12,8 euro, három gyerek esetén +47,5euro , négy gyereknél 97,8 euro plusz jár.
Ha már a külföldi munkáról beszélünk akkor érdemes ezeket is szóvá tenni. De említhettem volna az osztrák 13 és 14. havi fizetést is.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2698 üzenetére
Jó xar akkor ott. 2 gyerek után kapsz 13 eurot?!?!
Jaja. Viszont mások az adókulcsok, Németországban a bruttó 2000 eur az nettóban 1363 eurot jelent, míg Ausztriában 1482eurot, így az a 12 euro valójában 131 euro
Meg ezeknél a nyugdíjjárulék 180-190 euro között van, nekünk mennyi is ugyanez a 300 euros alapbérünknél??<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Intruder A 6 #2708 üzenetére
Az a régi GANZ ban van és oda be tudsz menni 4-es >> Gyömrői út >> Kőér utcai átjáró >>Szállás utca >>Kőbányai út útvonalon engedély nélkül. Az M5>Könyves Kálmán > Kőbányai az engedély köteles.
A Kőbányai út 21nél tudsz bemenni és azon az úton egyenesen kell menni a sárgák között leghátra.Remélem nem késtem el.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
MaciG?
http://m.hvg.hu/itthon/20160602_Felvettek_a_brutalis_szegedi_villamosbalesetet__video<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ehhez a sebesség dologhoz csak annyit tennék hozzá, hogy a tachográfos járművek sebességmérője hitelesített mérőeszköz ( úgy 99%-ban jó is ), míg a többi jármű sebességmérője nem hitelesített mérőeszköz. Személyautónál 5-7km/h szórás simán belefér, ha pedig nem megfelelő méretű gumi van az autón akkor még több is lehet az eltérés a kijelzett és a valós sebesség között.
Én is jártam úgy, hogy autópályán előztem valami Citroent,láttam, hogy nagy betűkkel írja sebességre a 93km/h-t és előztem, pedig a gumik kopása miatt a Scania már csak 88-at megy. Na így kezdődnek a 100-zal járó kamionokról szóló legendák...
Az M7 talán azért is kivételes hely két okból is. Egyik ok, ott akad jó néhány olyan lejtő, amit személyautóval észre sem veszel, viszont a rakott kamion már meggurul rajta, ezt ki is szoktuk használni, viszont ez nem jelenti, hogy bármi is manipulálva lenne az autón.
A másik, hogy arra jár a déli tranzit, egy rakás román és bolgár Olaszország,Spanyolország felé. Az errefelé tartó autókban nagyobb százalékban fedezhető fel valami okosság, mint a Nyugat/Észak-Európa felé járó társai között. Erre teljesen normális, hogy valaki mágnessel nyargal végig rajtunk, a szlovénokon vagy épp az olaszokon. Sok autó ( pl a DAFok) mágnessel nem határolnak semmit és lehet menni. Sőt errefelé sok autóban alapból magasabbra van állítva a sebességhatároló. Nemrég tempomat 89km/h-nál dombon felfelé otthagyott egy magyar rendszámos 420-as EEV-s FH, minimum 95-öt ment<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Jajj ne amatőrködjetek már. Van olyan ország, ahol a tehergépjárműveknek megengedett a 90km/h, az uniós irányelvek is ennyiben maximalizálják a tehergépjárművek haladási sebességét, azért is van minden teherautóban 90-es határoló. Az, hogy ennyi a maximum engedélyezhető az még nem azt jelenti mindenhol ennyi a megengedett.
Én nem tudok az unióban 110-es buszos engedélyezett sebességről, de úgy tűnik ők sem:
[link]<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #3099 üzenetére
Tegyük fel olyan napja van a sofőrnek, hogy nincs se rakodás, se semmi, csak megkezdi a műszakot és vezet mondjuk 9 órát. Ebben az esetben is minimum 13 órás munkaidőt kell tartani? A fennmaradó időben kvázi csinálsz, amit akarsz csak munkaidőként kell rögzíteni?
Lehet valamit mégsem értesz. Nincs olyan, hogy 13 és 15 órás munkaidő. A ránk vonatkozó szabályozásban 24 órás ciklusok (napok) vannak és az van megszabva, hogy egy cikluson belül mennyi minimum pihenőidőnek kell meglennie. A napi pihenőidő az alapesetben 11 óra, van a csökkentett napi pihenőidő 9óra és az "osztott" napi pihenőidő ami 3+9 óra. Amelyik adott napra esik azt kivonod a 24-ből és a maradék összes időben végezhetsz munkát,vezethetsz,lehet egyéb tevékenység, az egyik esetben ez max 15 óra a másikban 12 a harmadikban 13 stb.. Olyan nincs, hogy hány óra a napi munka, csak olyan van, hogy mennyinél nem lehet több
Az sincs megszabva, hogy a munkának és a pihenőidőnek összesen 24 órának kell lennie.Ha olyan napod van, hogy csak vezetsz ( pl egy hosszú úton ) akkor megkezded a napot lenyomsz 9 óra vezetést meg egy 45 ös pihenőt és ha nincs más dolgod akkor 9óra 45 perc után le is zárhatod a napot és megkezdheted a pihenőd ami 11 vagy 9 óra ( vagy 24,45 akármennyi.. ) és ha letelt akkor újra kezdheted a napot. Nem kell megvárni a 13 órát, vagy a 15-öt, nincs ilyen szabály.
Ez az egyik oka, hogy sokunknál össze vissza csúsznak a napok.
Egy egyszerű példa, hogy érhetőbb legyen:
elindulok mondjuk vasárnap este 10-kor Budapestről valamikor reggel 10 körül megállok A cseh-német határ és Lipcse között, majd egy 9-es pihenő után este 7-kor tovább indulok, ha minden jól megy kedd hajnal 1-2 között ledobom a konténert tartok még egy 9 órás pihenőt és kedd délelőtt 11-kor továbbmegyek Hamburgba felvenni.Ha lenne olyan, hogy "munkaidőt kell tartani" akkor nem tudnának így elcsúszni az indulások, hanem minden nap kb ugyanakkor kezdenék.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz toztaat #3113 üzenetére
Ha olyan munkád van ,mint az enyém akkor nem ritka a 3-4 órás rakodás és a miénk egy speciális eset is, mivel nekünk nem kell jelen lennünk a rakodásnál így mi szabályosan húzhatjuk olyankor a pihenőt. Volt olyan, hogy egy hónapig minden nap osztott pihenőm volt mert minden nap 4-5-6 órát álltam rámpán
Ezzel az "elvárt pihenő nyomással" is van némi morális probléma. Amikor a fuvarozó elvárja, hogy kinyomd akkor szemétköcsög stb.. amikor pénteken sietsz haza és magadnak nyomod ki, hogy haladj akkor nem gond...
Néhány országban rakodás közben is beeshet egy kontroll olyankor ki állja a számlát? Haveroméknál elég gyakran kéri a főnök, hogy csapják fel a mágnest és irány az ég alja. Volt már ebből egyszer probléma, kicsengette a 2x4000 eurot Szlovéniában. A haverom persze ész nélkül "vasalta" a gépet, ha kellett, ha nem majd egyszer belebukott a dologba (szintén Szlovéniában) és saját zsebből kellett kifizetnie a 2000 eurot, mert a főnöke megmondta neki hogy akkor ő nem kérte semmilyen okosságra, sietnie sem kellett.
Ha rakodás közben esik be egy ilyen ellenőrzés biztos, hogy fizetik a büntit? Az ilyen elvárt szabálytalanságoknál az a baj, hogy ha több dologban is sáros a sofőr és egy teljes kontrollnál ez kiderül akkor nagyon sokba kerülhet a vége és a legtöbb esetben a fuvarozó simán kihátrál a dologból, hogy ő ilyet nem kért a sofőrnek pedig kötelessége megtagadni a szabálysértésre utasító parancsokat.Az az igazság, hogy az ilyen kinyomom pihenőre amikor épp spanizok ezerrel ez a saját magunk szopatása, mert ingyen odaadjuk a főnökünknek azt az időt, ami a saját pihenésünket szolgálná.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz attamero81 #3236 üzenetére
Az Annahegyen évi 360 napon trafiznak.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
LaciCRM persze.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Boldog Új Évet!
Nálunk volt kint egy új Scania S500-at tesztautó. Sok dolog belül jobb lett, van viszont ami rosszabb.
Az S már síkpadlós,a középső kihúzható tároló sokkal jobb lett, van egy rakás USB-s alljat a sima sivargyújtók mellett illetve 2 AUX is. A felső tárolók jobban elosztottak, az ajtó feletti tárolórekesz benyúlik a felső ágy fölé is így van hova lerakni a telefont
Az alsó ágy maradt kihúzható ( nekem ezzel semmi gondom ), de kicsit keményebb mint az elődé ami szintén jó. Új a klímavezérlő, műszercsoport, menü, kormány. Az 500-as sor6-ra visszakerült a sima turbó, ezért baromi jól fogyaszt, cserébe érzésre gyengébb, mint az előd.Ami viszont negatívum:
bár állítólag ugyanaz a retarder van benne, mint a miénkben, a fékhatása tapasztalataink szerint nem ugyanolyan jó. Az radaros ACC sokkal közelebb engedi az autót, mint a régiben. A világításkapcsolókat mindet az ajtóra rakták. Mivel megszűnt a szélvédő feletti széles tároló, így most már nem lehet fúrás-faragás nélkül berakni nem DIN méretű CB-rádiót. Az oldalsó tároló magasabbra került ( bár még nem akkora csöcs mint az MP4-é), alatta van hely plusz egy tárolónak, de ez feláras szerintem. A gyári függöny elég gagyi, a gyári állóklímával együtt, +15fok környékén napsütésben nem bírt a feladattal.
És az új kihúzhatós asztal is elég gagyi szerintem. Méretben is kicsit ( a tervezőknek nincs egy laptopjuk? ) és nem is olyan stabil , mint a régi.És ami szerintem érdekes, hogy koncepciót váltott a Scania. Az új R az ugyanúgy motoralagutas ( 3 lépcsős ) az S síkpadlós ( 4 lépcsős ) de külső méretben ugyanakkora a két fülke. A régi R-ben hatalmas a belmagasság, az új Sben és Rben ez csökkent. Egyelőre nincs a Higline-nál nagyobb fülke,pedig az R lehetne 12 centivel magasabb! ( az R 3880mm, az S 4000mm magas )
Nálunk hasonló felszereltségű volt kint, mint az enyém ( mondhatni full ), de ebben nem volt bent a forgatható ülés, a felhajtható ülőlapot meg nem igazán értettem
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- További aktív témák...