Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #10347 üzenetére
Központi zsírzó normál közúti autónál már nincs, nem is rendelhető - környezetvédelmi okok miatt. Speciális igényeknek megfelelően készült járműveknél megengedett továbbra is.
Ha nincs felzsírozva a nyereg akkor hajlamos szorulni, egy irányba húzni.
Ha StLacika nem kormányoz egyenesben,akkor soha senki"Eco roll funkcióban sorváltót, a tartományváltót vagy pedig az alapváltót kapcsolja üresbe az elektronika?"
Ez a kérdés kicsit így értelmetlena sorváltót és a felező két állású ezeket nem tudod üresbe kapcsolni. A tartományváltó.. ha angolról akarod fordítani akkor a splitter és a range selector az felező és sorváltó szerintem. lehet utóbbinak a tartományváltó egy szinonímája, csak annyira ritkán használjuk hogy passz.
Eco Roll funkciónál simán szétkuplungol az elektronika. Hogy hogyan oldják meg a kenést ilyenkor is ezt passzolom. Írj az Allisonnak vagy a ZFnek, ők biztos normális tálvaszt tudnak adni erre.
Az FRC az felépítmény tanúsítványa.
F refrigeration unit
R heavy insulation
C az a hőmérsékleti besorolása. Az A az valami 0 fokig jó, a C már -20 fokig.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #10371 üzenetére
Ioncserélt vagy desztillált víz szerintem.
Itt ketté is választanám a rátöltés dolgot. A karbamid-oldatból a víz kipárolog és a kristályos karbamid kiválik az oldatból amikor az túltelített lesz. Az AdBlue tartály sem zár légmentesen, abból is van némi párolgás egy idő után a fala tele van kristályos karbamiddal. Ha (meleg) vizet öntesz utána néha az oldja a kiválást. Az a baj, hogy a lerakódott karbamid a rázkódástól leválik és eltömíti a tartály szárájét és onnantól csökken vagy nincs áramlás amiből hiba lesz..
Nem tudok róla, hogy lenne minőségszenzor a tartályban ( esetleg valamelyik sarokban lehet beépítve egy szervetlenkémiai labor, nem figyeltem ). Régebben az ECU a befecskendezéshez arányosan vezérelte az AdBlue befecskendezést, ma már mindenhol NOx-szenzor és lambdaszonda kontrolláltan adagoltatják az AdBluet. Ha NOx emelkedést mér a szenzor akkor több AdBluet nyomat be amennyit és ameddig szükséges. Ha így sem éri el a szükséges befecskendezett mennyíséget és elér a rendszer egy előre meghatározott értéket akkor az annyit jelent hogy túlhígított az AdBlue és beírja/megjeleníti a hibát
A második generációs Euro6-os Scania is így működik. Ott két féle környezetvédelmi korlátozás van hiba vagy minőségi probléma esetén:
Először engedélyez egy 10 órás periódust amiben csak folyamatosan figyelmeztet de minden működik. Ha ez letelt és a hiba fennáll akkor 10 órára korlátozza a motor teljesítményét, de a végsebesség még elérhető. ha ez az idő is változás nélkül telt akkor korlátozza a sebességet 30km/h-ra.Azt fontos megjegyezni, hogy kétféle AdBlue-pumpa megoldás van forgalomba:
-a külső hűtésű/hűtést nem igénylő pumpa
-az AdBlueval hűtött pumpaEz utóbbit tilos folyadék nélkül üzemeltetni, mert egyszerűen leég. Ha már nincs akkor vízzel kell utántölteni, ugyanúgy befújja a katalizátorba...
Gyártófüggő ki milyen megoldást használ.
====
A gumikopás az nagyban függ a pórkocsitól, tengelyelrendezéstől és raksúlytól/súlyeloszlástól. A kombinált fuvarozásos félpótkocsikon nem azonosak a tengelytávok, az A-B valamivel hosszabb ott kopik az első tengely is rendesen.
Biztos van valami gyakorlati vagy geometriai alapja ennek a kopási sorrendnek
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Mcrazy #10461 üzenetére
David Icke az egyik legnagyobb ma élő konteós
fesii:
Jönnek a csődök, de milyen csődök? Szolgáltatóipari csődök, ahol a cash-flow-t beborította a két-három hónap kiesés.Már vannak "belsős" infóim egy magyar utazási iroda csődjéről is. Szezon előtt kitoltak foglalásba egy rakás pénzt, amit a szállodák eltapsoltak felújításra és fejlesztésre, a szezon meg elmarad. Egy-két nap és jön a csődbejelentés. Sajnáljam őket?
A tulaj már alapítja az új céget, a szállodákkal megvan a barter, hogy következő szezonban "lefogyasztják" az ez évi befizetést... A foglalalásokra visszajáró dolgokat majd intézi a csődbiztos meg a biztosító. Ilyen ez a szolgáltatás..<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10465 üzenetére
Azért a Girtekás sofőrök egy jelentős része fehérorosz vagy orosz - a legenda szerint a Girtekát a Magnit tolta meg amikor elkezdték az oroszokat mindenféle hülyeséggel szankcionálni és eltüntek a Magnitos autók Európából. Lusta vagyok megkeresni mennyi az észt normál bér, lehet ahhoz képest az 1500-1600 euro kevés, de az orosz és fehérorosz bérekhez képest biztosan sok.
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10588 üzenetére
Nem csak az anyagminüség volt a gond. Az EDC-s adagolók korszaka óta az összes elektronika ami Ivecoban van az hulladék. A Stralisokkal beköszöntött a kis fülke és a 10,5 literes motorok korszaka. 14 literes extranagy fülkés Eurostar után dolgoztam 430-as Stralissal, vicc volt az autó
Ez az S-Way gyakorlatilag egy normális fülkés Stralis, ezzel bepótoltak egy 15 éves hiányt - remélem ebből a hangszigetelést nem hagyták ki, mint az elődökből.
Motorkínálat: 480 lóerőig 11,1 literes blokk. Muhhahha. Minden normális gyártónak 400 lóerő felett 12,5-13 literes blokka van, ezek még mindig a mákdarálót nyomatják...Én nem fűzök hozzá sok reményt. Egy gyakorlatilag egy Stralis facelift
Ezt nézd 11 perctől, ez neked való
[link]<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10598 üzenetére
Ez hogy jött ki? A standard amerikai félpótok hossza 48 és 53 láb, ami 14,6m és 16,15m. A 33-as hűtős eu beltere 13,20-13,30m. 3 méterrel hosszabb az amcsi pótkocsi
Így az sem igaz, hogy itt a rakomány mérete a lényeg (csibe1), mert ott többet tudsz berakodni, mint itt.Viszont a "normál" ottani 5 tengelyes szerelvények össztömegben legfeljebb 80 000 fontot ( 36287kg-ot ) nyomhatnak.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10612 üzenetére
Szerintem ezt olvasd el még egyszer
"A 53’ long van can generally take 26 standard 42”x48” skids if you “turn the skids”. A skillful shipper can fit 30 40”x48” skids!"26db 107*122centis paletta vagy 30db 101*122 centis paletta. Ez területileg 39 euroraklap.
Írnak ilyet is:
There are also the “Euro Pallets”. These are 48”x42” standard size pallet dimensions.De ez angol paletta lesz, a szabvány euro az 47.2 in × 31.5 in × 5.7 in.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10616 üzenetére
Az EUban olyan pótot csak túlméretesként tudsz forgalomba helyezni a tengelytáv miatt. Valszeg amit láttál az valami módosított pótkocsi lehetett.
Azért így ránézésre is elég nagynak tűnik az eredeti:
A 2 év az az nagyon perverz, én nem élném túl. Mondju mittudomén fiatalon, kezdőként ha nem hajtós a meló, le tudod magad kötni út közben( pl tanulás, drónozás, akármi..) és nincs se kutyád se macskád és nem az európai hugyos parkolókban nyomod hanem mondjuk Ausztráliában vagy Észak-Amerikában akkor talán el tudnám képzelni. Ha ott lenyom nomádban 3 évet az ember utána már van tőkéje egy szolíd ház megvásárlásához, vagy megépítéséhez - igaz csak mucsajröcsögén és nem nagyvárosban..<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #10630 üzenetére
Áhh, hétvégén nem rendelek
A vezetési idő az naptári héthet rögzített, a munaheted meg nem feltétlen. A heti vezetési időt mindig a helyi idő szerinti hétfő 00:00-kor nullázza a tachográf. A stoneridgeben elég "fun" a visszaszámolós funkció, ilyenkor dátumváltásig azt írja hogy 0 heti vezetési időd van még hátra.
Teodor52: Akár napi pihenőhöz is csapható a hétvégi hiányzó, csak három héten belül pótolva legyen. Ha tarthatsz csökkentett pihenőidőt és marad még a heti vezetési idődből akkor működik a 24 + 2óra vezetés +21+9 pihenő.
Ha a beosztás/munka engedi és van értelme akkor akár csinálhatsz ilyet is, teljesen szabályos. Arra figyelj, hogy a heti vezetésed nem nullázódik a 24-es pihenővel, csak akkor tudsz elindulni ha marad időd.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ez már kóros! Azért ennyire ne dolgozzatok
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10650 üzenetére
A kocsiban van sebességhatároló és általában senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy lejtőn gurítsd... nem értem ezt a "fizesse a cég" logikát. Abban az esetben ha úgy szegődik oda a sofőr, hogy elvárás a két kártya+mágnes és bevállalja ő is és a cég is az nyilván más szitu.
chop: A tachográfot csak akkor kell leokéznod, ha a folyamatos sebességtúllépés meghaladta a 60 másodpercet. De a tachográfod minden egyes másodpercet számol és ezeket összeadva írja ki a szalagra. Ha VDO-d van ( gyanítom stoneridge, az szokta így kiírni ) akkor te is ki tudod nyomtatni a V-diagramot, amin látszik mikor mennyivel mentél, ha tübb mint 90km/h-s akkor... A készülékből 1 évig utólag is bármikor kiszedhető az adott napi sebességdiagram.
Nekem volt olyan, hogy pénteken siettem haza és ahol lehetett eresztettem. Úgy sikerült 35 percet 90km/h felett menni egy 10 órás vezetésben hogy nulla gyorshajtást regisztrált be a tachográf. Utólag kinyomtatva még meg is veregettem a saját vállamat<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10656 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nálatok van. Azoknál a cégeknél ahol van ott vannak erre kötelezve a sofőrök és ott menni is kell. Tudok olyan cégekről ahol a kapcsoló mellett meg van emelve a sebességhatároló is és át van írva a tachográf, hogy ne rögzítsen gyorshajtást. Simán veretnek 95-98-at tempomattal azok a nyergesek
chop:
Nem kell venni a GKI-t, elég ha olyan helyen csinálod ahol csak a kötelező hülyeségeket oktatják le, a többi munkához szükséges infóról meg basznak legalább egy szót szólni...
Azt nem tudom, hogy ha fölégurítod olyankor hogy összeges a nyomtatáskor. A szalagon csak percet ír, másodpercet nem, nap végén nyomtatáskor lehet nem tudja máshogy összeadni a részidőket csak megkezdett percként.Az olasz és a gyorshajtás - meg a szabályosság - egy igen érdekes kérdés. minden ország számára adott a lehetőség, hogy csak belföldi forgalomban közlekedő járművekre eltérő szabályozást alkosson. Ezért lehet az olaszoknál 12t alatt 100-zal száguldani, ezért vannak külön jelölve a belföldes és nemzetközis autók és ezért is elnézőbbek a sajátjaikkal. Ez igazából fasza, mert az otthoniakat nem szopatják annyira. Ezt mi is megcsinálhattuk volna pl a tengelysúlymérés bevezetése előtt és akkor nem a belföldes autókat szivatnánk, de ehhez mi nem vagyunk elég okosak.
Amúgy büntetni akart ja, te meg magaslabda voltál, mint az összes többi. Ez ugyanolyan amikor otthon baszogattak az izzókészletért meg az EÜ csomag miatt, meg kivesz hogy nem irányjelzőzött... Amíg úgy dolgozunk, hogy a 80 helyett a 90 az alap addig ezeket le kell nyelnünk.[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10730 üzenetére
Kivéve ha fricc a cucc. Vittem anno olyan -20 fokos cumót ami berakodáskor -8 sem volt
Meg olyan friss túrót is sikerült rakodni, ami a +2 fok helyett még 17 fokos volt. Meg volt olyan füstölt hús kiszállításom, hogy a füstölőből vittem az Auchannak. 37 fokos volt a füstölt oldalas[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #10806 üzenetére
Erre 2006 óta már nincs szükség, melegváltással végig lehet verni a 2x10 órát - már ha bírod hólyaggal
Teljesen ökörség az egész, az 651 már nem ír semmit a pihenőről,az értelmezés szerint meg nem kell külön pihenőt tartani, mint anno az AETR esetében. Tiszta majomság az egész, csak mennyé', termejj paraszt
A svájci és asszem a francia eset annyiban másabb, hogy itt nincs felmentés a munkáról szóló többi szociális szabályozás alól, be kell tartani azt hogy 6 óra munka esetén 15 perc pihenőt, 9 óra esetén 30 perc pihenőt minden további 3 óra esetén +15 perc pihenőt tartani kell. Ha cserénél nem csinálsz 15 perces pihenőt akkor ezt megszeged és csekk. De csak svájci (és talán francia)autón, mert ez helyi szabályozás - vagyis helyileg nem mentettek fel a munka törvénykönyve és a szociális szabályozások alól.
Komolyan mondom ez az egész 561 - meg még a legújabb verzió a mobilitás csomagban - egy baszott nagy kreténség...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Mcrazy #10816 üzenetére
Szerintem semekkorát. Ez a gáztank olyan erős szerkezetű, hogy ha az ályvekó atomjaira hullik ez akkor is megmarad. Amúgy ha a fejszelep megsérül, akkor amíg nyomás van benne addig lángol, ha elfogy a nyomás akkor meg már nincs ami égjen (az acetilénpalackos orosz videó az más, ott a palackban kovaföldben feloldva van az acetilén).
Az olaszok ezt a gáz-témát teljesen jól nyomják. Otthon, vezetékes gázról tölthetők az LPG-s autók. Ha nincs szarráadóztatva akkor pl a városi autózásra teljesen jó az LPG is és a CNG is.
Buszokon és helyi terítős teherautókon is - ahol a telepen megoldott a töltés - abszolút alternatívái a dízelnek. Az LNG már egy picit macerásabb, ahogy a hidrogén is.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #10822 üzenetére
Készenléttel csak 4 kézben váltható ki, egyéb esetben pihenő szükséges.
Ez azért érdekes, mert Magyarországon gyakorlatilag mindenki fel van mentve a mtk. és a szociális szabályok alól az 561 javára. Nem nagyon tudok elképzelni kamionon olyan szitut ahol 6 órát kellene kalapácsolni, valami áruterítős teherautón is csak-csak.
KAMELOT: nem ez volt a kérdés<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #10827 üzenetére
Szünetet.
561 4. cikk
d) „szünet” olyan időszak, amely alatt a járművezető nem vezethet, nem végezhet semmilyen egyéb munkát, és amely kizárólag regenerálódásra fordítható;
f) „pihenő”: minden meg nem szakított időszak, melynek során a járművezető szabadon rendelkezik idejével;
Tevékenységbeadási lehetőséged szünetre nincs, csak pihenpőre. Viszont a A TANÁCS 3821/85/EGK RENDELETE. IV. fejezete ezt írja:
"(3) A járművezetők:
– biztosítják, hogy az adatrögzítő lapon feljegyzett idő annak
az országnak a hivatalos idejével egyezzen, amelyikben a
járművet nyilvántartásba vették,
– úgy működtetik a kapcsoló berendezéseket, hogy lehetőség
legyen az alábbi időtartamok elkülönített és pontos rögzítésére:c) -készenlét - jel alatt: minden más készenléti idő, azaz:
– a várakozási idő, vagyis az az időszak, amikor a
járművezetőknek csak azért kell a helyükön tartózkodni, hogy válaszoljanak bármely indulásra szóló
hívásra, újrakezdjék a vezetést, vagy más munkát
végezzenek,
– menet közben a vezető mellett eltöltött idő,
– menet közben a hálófülkében eltöltött idő;d) - ágy- jel alatt: a vezetés megszakítása és a napi pihenőidők."
Szóval nem voltak képesek a tevékenységek szabályozánásál ugyanazt a szót a jogszabályba foglalni Vagyis igazából, megint mi vagyunk a kretének, mert az eredeti angol szüvegben ez van:
"(d) under the sign fl : breaks in work and daily rest periods."
Szóval a munkaközi szünet is így. ( amúgy nincs szófosásom, csak mire rájöttem hol van ez elbaszva addigra már leírtam, azt' azért sem törlöm ki ).
Story time:
Nem ez az egyetlen félrefordítás a magyar szüvegezésben. Amikor a járművek megengedett legnagyobb méreteit és tömegeit leíró jogszabályban ( 6/1990 köhém) 30 évig egy félrefordítás volt, ami elég nagy baki - és ezt félremagyarázva 30 évig minden konténeres túlsúlyosan közlekedettAz eredeti magyar verzió:
>> ca)44 legfeljebb „40 láb hosszú ISO konténer”-t szállító félpótkocsiból álló járműszerelvény esetében a 44,0 tonnát nem haladhatja meg. <<A BKK oldalán pl most is ennek az egyszerűsített változata van fent:
"40 láb hosszú ISO konténer-t szállító öt-, vagy ennél több tengelyes, félpótkocsis járműszerelvény 44 tonna"
Ehhez képest az eredeti angol nyelvű szöveg:
"three-axle motor vehicle with two or three-axle semi-trailer carrying a 40-foot ISO container as a combined transport operation: 44 tonnes"Ez elég nagy blama, főleg úgy hogy az EUnál dolgozó magyaroknak sikerült az irányelvet helyesen lefordítani, csak itthon a jogalkotókhoz ez már nem jutott el ( csak 2018-ban). Ez eredeti magyar nyelvú EU szöveg:
"c)háromtengelyes gépjármű két- vagy háromtengelyes félpótkocsival, amely a kombinált forgalomban 40 láb ISO-konténert szállít | 44 t |"Szóval a jogászok bekaphatják
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #10902 üzenetére
Kiadják. A határozatok mindig ilyen szarok, X helyébe Y lép zzzzzzz dátumtól. Majd a zzzzzz dátum napján a módosítások bekerülnek az eredeti jogszabályba...
KAMELOT: eddig nem kellett határátlépésnél országot beadni, csak indulásnál és érkezésnél. De ha te eddig is beadtad az országot határátlépéskor, majd később kivetted a kártyát országon belül a pihenő miatt és semmivel nem tudod igazolni, hogy hol töltötted a pihenődet akkor... oké van osztrák meg szlovák telephely, viszont ott eddig is tölthetted a pihenődet ha adtak róla igazolást, hogy megfelelő körülmények megvannak bla bla bla..
Mondjuk a szlovák telephely esetén nem értem miért a telephelyen töltöd a pihenőt, nem olyna nagy az az ország hogy ne juss haza<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ha nem hagyod el a járművet akkor nem kell kivenni a kártyát. Ha elhagyod a járművet akkor ki kell venni és utólag vissza kell írni a pihenőt, oda-vissza utat ha olyan stb..
( amikor Somatom elmegy pihenőben vásárolni és várost nézni akkor nem kell kivenni ).<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #10921 üzenetére
Ezt már egyszer kiveséztük Somatommal, ne kezd te is újra..
Somatom: ez mondjuk egy igen jó kérdés Valami 2024-ig fog készülni egy lista az ilyen pihenőre alkalmas parkolókról, remélem írnak hozzájuk ezzel kapcsolatban valami érdekeset.
Ha pl a 45-öst szállodában töltötted, akkor ki kellett venni a kártyát és a visszaírt pihenőt a számlával lehetett szabályosan igazolni. Na most pl nálatok saját telep esetén ez jó kérdés...Még mindig jó nagy hülyeségnek tartom az 561-et
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #10926 üzenetére
De ez hosszú távon nem működik. A kelet-európai fuvarozók általában a nyugatiaktól kapják a munkát ( még ha közvetve is). Ha kihúzzuk a láncból az olcsó keleti "munkaerőt" és ezt helyettesítjük nyugati fuvarozókkal és sofőrökkel akkor annak baromi nagy árfelhajtó hatása lesz...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #10928 üzenetére
De úgy nem jön ki a matek. Eddig egy 2 euros megbízást eladtak a nagy globális ( javaérszt német ) speditőrök max 1 euroért a keletieknek és pár kattintással kerestek kilométerenként 1 eurot. Ez a lengyelnek és a románnak belefért, viszont pl a járműgyártók árképzése régiónként változik. Amikor a volt főnököm vette a Scaniát 105 000 euroért akkor ugyanazért Berlinben közel 190 000-ret kellett volna fizetni. Másak a rezsiköltségek is egy nyugati cégnél, mint egy keletinél, már a bérezés stb.. Ugyanazzal a fuvardíjjal a nyugati cégek életképtelenek, ha a speditőrök csak normál díjon tudják adni a melókat a fuvarozóknak akkor meg ők halnak éhen - vagyis ugranak a zsíros pénzek. Ha csak a keleti sofőr kell, de nyugait cégnél kell dolgozniuk és ezek a cégek nyugati fuvardíjat kapnak akkor az nyugaton brutális drágulással fog járni, mert a fuvarköltség emelkedni fog.
Kérdés ezt beveszi-e a nép gyomra illetve lesz-e olyan aki rávilágít a piaci visszásságokra.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10956 üzenetére
Nem írták, csak annyit hogy az A2 volt az egyik parkolóban (egyik haverom írta, nem őt csekkezték meg hanem a körülötte lévőket ) .
Majd ha egyszer ilyen szituba keverdsz akkor megvitatod a rendőrrel, hogy honnan tudja. Hozzám a Carabinieri is bekopogott Rimininél, hogy állítsam le, mert nem lehet járatni a parkolóban a kamiont.<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- SSD kibeszélő
- Diablo IV
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Óra topik
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Arena Breakout: Infinite
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest