Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Nekem 300-as kvázi szinuszos van,laptophoz és telefonhoz elég. Nekem az autó aljzatai is csak 300-asak, ha komolyabbat akarnék akkor azt már biztosítéktáblára kellene kötni.
A normál szinuszos inverter tényleg jobb - ha kondenzátoros indítású villanymotort akarsz használni pl hűtő vagy hajónál fenékszivattyú, nálunk sok jelentősége nincs, cserébe sokkal drágábbak. Az auxos sisteri az földhurok miatt van, nem az inverter miatt, nekem még egy autómnál sem volt gond az auxxal, igaz Mercedessel nem dolgoztam, azoknál mindnél előáll a gond. Kell adni egy plusz testet az aux kábel testjéhez és nincs probléma.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Úgy látom beütött a meleg mindenkinek
Furcsa, de nemrég téma volt az alkohol az egyik nap facebookos csoportban. Ott egy ember kiposztolta, hogy szerinte nem oké a kocsiban való piázás és ennek facebookon történő fényképes illusztrációja aztán ott is mindenki ugrott a témára. Úgy látszik ez nagyon betalál nálunk.
Azért legyünk őszinték, azok az általánosítások amik korábban itt elhangzottak azok igen is valós dolgok és nagyon sokan így gondolnak a kamionosokra - talán nem is ok nélkül. Én hétvégente kikötői őrzött parkolóban állok általában, itt látom csak mik mennek. Van egy magyar cég aminek az autói ugyanott állnak változó számban 10-20-30 mikor mennyi ( és nem a Waberers ) a sofőrök minimum fele talaj részeg hétvégente. Olyan is volt, hogy a nagy delíriumban kiesett a fülkéből és szétfejelte a mellette álló konténeres pótkocsit, nekem kellett fordítani a mentősöknek mert pár nap kórház lett belőle ( de olyan is előfordult, hogy úgy berúgtak, hogy egymást szurkálták meg késsel - a bremerhaveni rendőrök meg olyan erőkkel vonultak ki, mint egy terrortámadáshoz ). Olyanokat is ismerek akik ahogy berántják a westinget már kapják elő a pálinkát és a sört. Lusta vagyok kiszámolni mennyi a lebontási idő, de ha becsap 2 deci hp-t három sörrel az lebomlik egyáltalán 9 óra alatt? Mindegy, nem is ez a lényeg. Én sem kimondottam szeretem, ha olyanok parkolnak körülöttem akik szombat reggel kirakják a 3 tálca sört a kocsi mellé és indul a buli és kerülöm azokat akik már köszönésre is a sört veszik elő.
Aztán vannak azok az esetek, amikor sör+cigi+mesélés, keresünk nyóccázezret de tiszta póló nem volt rajta 4 napja..
Nem feltételezem itt senkiről, hogy ezeknek a végletes eseteknek a képviselői lennének, de én nagyon sok ilyet látok. Többet mit kellene. Én pl nem vettem fel amit Dexar007 írt mert én nem iszom a kocsiban,de a korábban említett facebook posztnál is azok ugrottak először, akiknél minden nap tintorettó van.
A Matchbox Laci viszont tetszik, át is írom a nevét a facebook chatjén
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ne vedd a szívedre, de sok esetben tényleg képzetlenek a Waberer's dolgozói. Nyilván nem mindenki és általánosítani sem szép, de legyünk őszinték: a Waberer's még mindig nem az álom munkahely. Sok tekintetben egyébként sokkal jobb, mint sok kis cég, sok tekintetben meg rosszabb, mint sok kisebb cég. Abszolút tökéletes sosem lesz egyik sem.
A Waberer'snél pár éve a bevezetett sok hülyeség miatt borzalmas létszámhiány volt az autók meg nem állhattak így felvettek boldog-boldogtalant. Lehet hivatkozni a nagy számok törvényére, de ez az arány kicsit eltorzult az összes nagy cégnél, ezt teszi a piaci nyomás - és a baromi nagy tőke és körítése. Míg a kisebb cégeknél kénytelenek jobban vigyázni, mert egy pár baki vagy komolyabb törésbe belebukik a cég, a nagyoknál ez nem tétel, főleg ha saját biztosítód van. A régi román wabis flotta hát az katasztrófa volt. Az EUT némileg jobb, de a nagy része annak is csürhe.Az is baromi jó, hogy helyet biztosítanak a kezdőknek, mert nagyon sokak pályafutása innen indul ( ebből profitál a többi cég később), de a képzés az sok esetben khm.. Van egy jó barátom, egyszerre csináltuk a jogsit ő a waberersnél kezdett, a betanítás 4 hét volt. 4 hétig nyomták a Kamelot féle raktárból raktárba melót Németország és Magyarország között. Az 5. héten kapott egy saját autót, az első munkája egy spanyol gyűjtő volt, csóri azt sem tudta merre induljon
Rutintalanul simán elküldtek akárkit a nagyvilágba, nem csoda hogy volt gebasz. Ez ezzel jár.Mondjuk a kártyás korszakban a a szotyinál nem nagyon van túlhajtás, ők azért ritkán borulnak be így. Ez inkább a kártyamágusok és mágneshuszárok szokása.
40 tonna, 12.3 a B tengelyen és ezért jutalom csoki a BAG-tól, ha mérik egyáltalán
Erre figyelj oda, vagy jelezd felfelé mert szeptember 19-én indul nálunk a mérleges buli, egyelőre még csak kiterelve szankcionálnak. Ez helyszínen 100 000 plusz e mellett ha van kint közutas is akkor ki kell fizetned az útvonalengedélyt ami pár ezer forint eljárási díj +80Ft/km. Nyilván az előrakott autó nem a te sarad,de ahogy tudod védd le magad mert ezért már mindenhol kemény pénzeket szednek be plusz van ahol így már tovább sem engednek.
"lefelé a lejtőn gurítani meg nem nagyon lehetett a 30 másodperces tacho miatt. Szóval 15 másodperc után retarder, majd fék. Így is lett egy gyorshajtás a kártyámon, egyszer egy kicsit elbambultam."
Én eddig úgy tudtam, hogy minden készülék 60 másodperc után regisztrálja be a gyorshajtást. mi is simán gurítjuk 40-45 másodpercig ( az enyém 45 másodpercnél figyelmeztet ).Pedig jó lett volna 115-ig megereszteni, mint a Mercit a betanulón,
Sok kontrollnál nézik a sebesség diagramot, a 115 már elég zsebbenyúlós, főleg 40 tonnában, főleg ha még valami gebasz is összejön. Nemrég volt valami balhé Németországban egy magyar sráccal, benne volt egy koccanásban, őt hozták ki hibásnak plusz a helyszíni kontrollnál kiderül hogy épp 100 felett gurította, aznap hatodjára. Ő nem kamionnal hagyta el a helyszínt.kinek menny volt a legtöbb?
A Koper - Debrecent rendszeresen csináljuk az valami 820km. Nem tudom mennyi volt a legtöbb.
Az olaszoknál éjjel nagyon ki lehet maxolni a 10 órát - ha elég a pihenőre egy libegős sos parkoló.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4415 üzenetére
2,. Persze van ilyen megoldás jelenleg is itthon. Buksz a mérlegen félreállsz megszünteted a problémát (pl átpakolással) és ha közutas mérlegen vagy akkor csak a mérlegig megtett szakaszra ki kifizetni a túlsúlydíjat, az út további részére nem kell.
1. Franciaországba nem járok, ott nem tudom mi a helyzet. Amerre én járok ott 90%-ban fogalmatlanok vannak, igaz a konténer rakodását általában kulimunkások végzik.. Amíg hűtőztem akkor is csak egy-két nagyobb céggel volt ilyen pozitív tapasztalatom, a többi helyen simán behányták ahogy kézre esett azt kész.
Erre a rakódósdira van egy jó sztorym:
Anno megraktak egy konténert Kínában, felhajózott Koperba ott felvette az egyik munkatársam majd irány Románia. A román határon kilépéskor megmérték és kegyetlenül tengelyes volt. Jajgatás, papírmunka aztán egy jó nagy csekk után azzal bocsátották útjára:
"Legközelebb jobban figyeljen oda a rakodáskor! "
Az meg visszakérdezett:
"Hogy? Menjek ki Kínába és magyarázzam el a sárgáknak hogy kell konténert rakni? "<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #4430 üzenetére
Néha én sem értelek nem csak a többiek...
Ez a mennyit nyersz dolgot is rossz szemszögből nézed. A mai modern GPS-szel megtámogatott adaptív tempomatok sok okosságot tudnak. Például tudják, hogy hol van a dombtető, ki tudja számolni, hogy hol van az a pont ahonnan üresbe kirakva még átgurul a holtpont fölött és utána lendületet nyer. A Mercedesnél állítható az átgurítás sebessége, a Scaniánál fix -10km/h, az automata sebességhatároló/retarder értéke mindkét autónál szabadon választható.
Mész a dimbes dombos autópályán tempomat 90-nel, a dombtető előtt pár száz méterrel korábban automatikusan üreset kapcsol az autó így 80km/h sebességgel gurul át a holtpontos és a lejtőn lendületből addig engedi gyorsítani magát amennyire a sebességet állítottad a lejtmeneti határolón - nálam 90-nél általában 95km/h. Nekem olyan a munkatempóm, hogy nincs időm ilyennel baszakodni, de megnéztem fleeten tavaly 500km-t gurultam üresben. Ha nem kellett volna mindig előzni és Eco-ban járnék akkor ennek a triplája simán menne, 1500-2000km-t tudnék gurulni az évi 126 000-ből és akkor ez csak az autópálya.Egy ideig éjjelente szórakoztunk ezzel, ha a 4-esen befelé a Ferihegy 2 terminál felhajtójánál 90km/h sebességnél kirakod üresbe akkor lendületből el tudsz gurulni a Ferihegyi D portáig ami 2,6km és ott még mindig mész 35-40 km/h-val. Ha bundesezel és időd engedi akkor minden lakott település tábla előtt 1km-rel kidobod üresbe...
A másik amit már írtak a többiek, hogy ha a következő hegy előtt jó időben megereszted akkor felfelé a lendülettel könnyebben felmész.
Hogy mit lehet ezzel spórolni? Időt? Na azt pont nem. Saját mérésem szerint egy 4,5 órás vezetésnél akár 15 percet is számít ez a buziskodás.
Gázolajat? Az rengeteget. Nálunk a normál 4x2-es 450-es Scania éves átlagfogyasztása 24,98 liter/100km és ebben akadnak 45-47 tonna össztömeges munkák is. Ez a fogyasztás 15 éve elképzelhetetlen volt. Nekem a régi Magnumom jóval kisebb raksúllyal evett 32-34 között. A differencia 3-3,5millió Ft/év, egy lízing futamideje alatt 15-20 millió forint megtakarítás csak a fogyasztásból!Az én autóm tavalyi éves átlaga 30,505liter/100km úgy, hogy én heti minimum egyszer 48-49 tonna vagyok, de van hét amikor minden nap ( 50t lehetek, de előfordult már). A normálnál 20-25%-kal nagyobb össztömegben is kevesebbet eszik az autóm, mint a 15 évvel ez előtti átlagautók. Na ez az ami baromi sokat számít nem a 200 méter
Annyiban nem értek egyet Kamelottal, hogy a 85-nek sőt a 82nek is van értelme. Ha erre a tempóra van optimalizálva az autó és erre a tempóra szervezik a fuvart akkor a mi átlagaink alá is lehet menni. Egyik ismerősömék az R410-zel 23 liter éves átlagot produkáltak vegyes súlyban (40t max ). Nemrég kapott egyik ismerősöm új XF106-ot, az első 700km neki 22literes átlaggal sikerült. Ha jó az autó, jól van szervezve a munka és jó a sofőr akkor a mai autókkal brutális átlagokat lehet produkálni.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #4444 üzenetére
Ezért nem bíbor kitüntetést kapsz hanem ez jelenti a talpon maradást. A mai nyomott fuvardíjaknál ez sokat számít. Azért az 1 euro/km díjas fuvaroknál nagyon nem mindegy,hogy 28 cent a gázolajköltséged vagy 35 cent. Versenyképesebb tudsz lenni, vagy azonos díj mellett több marad a cégben amiből lesz új autó, új gumi, jobb fizetés stb..
Ha jól szervezed a munkát akkor belefér mindhárom, nem kell választani. Az Eco funkciók használatával és kis odafigyeléssel nagyon sokat tudsz spórolni és hegyvidéken egy 9 órás vezetésnél csak fél órát buksz.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4447 üzenetére
Félreérted, itt nem rangsor van meg szépségdíj. Nálunk nem foglalkoznak a fogyasztással annyi amennyi és kész. Nálunk nem is lehetne rangsorolni, mert hogy hasonlítasz össze egy 6 tengelyes 50 tonnás szerelvényt egy 5 tengelyessel ami állandóan csak lepkemájat és kutyaugatást hord?
Ha nagyon össze akarnánk hasonlítani, nálunk külön számolja a fleet a menet fogyasztást és az alapjáratot és ha van/lenne szivattyú vagy silókompresszor azt is külön tudná számolni. Nyilván a billentés, lefejtés, lefúvatás idejét inkorrekt lenne beleszámolni az átlagba.
Nálunk nem számít a fogyasztás, de sajnos több fajta vontató van a cégnél így látjuk hogy mi a különbség a Scania,MAN,VOLVO és Merga között.
Ezt csak a korábbi felvetés miatt raktam ki, mi szerint nem spórolsz semmit pedig valójában spórolsz.
"Csak sajnos nem neked, hanem a cégtulajdonosnak"
Ha ennyire kihegyezzük, akkor jobb autókkal és normálisabb technikával dolgozunk, mint akár melyik másik magyar konténeres cég. Fizetésben is benne vagyunk a magyar konténeres top5-ben.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4450 üzenetére
Egy két helyen már nálunk is kezdik emelni az alapot, mert nem találna sofőrt. Itthon szinte senki sincs a teljes fizetésére bejelentve, az kitermelhetetlen a kelet-európai fuvardíjakkal. A külszolgálati napidíj és az üzemanyagmegtakarítás lehetőségével pedig egyre több helyen élnek, a nemzetközisek nagyobb részt már normálisan, legálisan utalva kapják a fizetésüket. Ez is nagy előrelépés a borítékozás után
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4454 üzenetére
A Waberersnél anno volt e miatt egy hullámvölgy, amikor jó pár száz autó állt, mert a kutya nem akart nekik dolgozni. Ma már a Waberers is tisztán fizet mindenkinek és aki kint vannak 4 hetet nem nagyon keresnek nettó 500 alatt. Jó aki tör-zúz-kárt okoz az más tészta.
Miért nem hasalt el a Wabi korábban? Amiért az elődei sem, a Hungaronál is voltak okosságok a bérezéssel. Most meg, hogy már új tulaj van és Gyuri bá kiszállt...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4459 üzenetére
Amit írtam korábban is, senki nem az 5 kilós fizetés után adózik Magyarországon. A minimálbér feletti részek adó és járulékmentesen adhatók..
camelferr Persze, hogy minden piaci nyomásra történik. Senki nem mondta, hogy a fuvarozás szeretetszolgálat lenne.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4477 üzenetére
Láttam azt a videót, egy kis részen látszik, hogy a vontató három tengelyes. Az enyém is három tengelyes, de csak 1 hajt ( 6X2-es), de saját tapasztalatom szerint így sincs gond 52 tonnáig - eddig annyi volt a max amivel mentem. Ha dupla húzós akkor a 85 tonnát gond nélkül elhúzza sík terepen egy 500-as vontató is.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4491 üzenetére
Az a vicces, hogy rakományrögzítés nélkül sem szórják szét a lomot. Tökmindegy hogy acéltekercs, 20 tonnás gránittömb, oldalfal nélküli pótkocsin raklapos tégla dupla magasan, nem hagyják el , nem esik le... Komolyan mondom én csodálom őket
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4521 üzenetére
berek21-gyel ellentétben én azt mondom van meghatározott mennyiség. Járműszerelvény esetén az összes tüzelőanyag mennyiség nem haladhatja meg az 1500 litert és ebből legfeljebb 500 liter lehet a pótkocsi üzemanyagtankja, eddig élvez ADR mentességet a jármű. 1500 liter felett a járművet meg kell jelölni és az ADR előírásait kell alkalmazni (ADR 1.1.3.6 és SP363).
fesii: eggyel tekerd arrébb a gyújtáskulcsot rádió állásba ( ez a gyújtás előtt).
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz berek21 #4526 üzenetére
Nem egészen. Az én vontatómon a két tank 1210 literes, a munkatársamén 1400 literes. Ez így jó? Persze.
Veszel egy hűtős félpótkocsit amin van mondjuk 400 literes tank, ez is jó? Persze.
Összeakasztod akármelyikkel a kettő közül, jó lesz? NemNekünk 210-240 literes tankok vannak a pótkocsijainkon, a munkatársam ezzel már szabálytalan és ezért szokott csekkezni a BAG. Még jó, hogy a srác pont Németországba jár
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz berek21 #4529 üzenetére
Még én sem láttam ilyet, de ismerek egy konténeres srácot, akit ilyenért megcsekkeztek.
Olyat sem látni, ahol komolyan foglalkoznának a mezei kamionok hosszúságával, de volt olyan konténeres akit a BAG nem engedett tovább, mert valami 16,80 volt, megvárták amíg jön egy másik vontató amivel pótot tud cserélniNemrég írtam, hogy engem megcsekkeztek túlméret miatt, múlt héten panaszkodott egy szlovén sofőr, hogy Szlovéniában őt is 2000 euróra büntették, mert 16,63m volt a 16,5 helyett. Az a 13 centi a pótkocsi végén a gumiütköző volt
Nem gyakoriak az ilyen esetek, de van amikor betalál egy ilyen elmebeteg ellenőr ilyen sokadrangú ökörséggel...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A tegnap este eléggé fekete péntekre sikeredett sajnos.
Egy személyautós a stop táblát figyelmen kívül hagyva elém hajtott az 5-ös úton én pedig ~60km/h-val megküldtem a B oszlopnál a Fabiát. A vezetőt a tűzoltók vágták ki a kocsiból,úgy néz ki nagyon komoly sérülése nincs, de azért 8 napon túl gyógyuló lesz. Tényleg megéri ennyire rohanni?<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nekem semmi bajom, nem az első volt úgy hogy meg sem visel szerencsére. Család-gyerek egyelőre nincs
Somatom: jó kérdés, eddig csak sérülés nélküli anyagi káros baleseteim voltak, ez volt az első ahol sérült volt. Ha én okoznám a balesetet és úgy menne valaki a tepsibe az biztos kemény lenne.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Biztos előbb is le tudták volna húzni a roncsokat a kettő külső sávba, de gondolom egy ilyen baleset kivizsgálásához több idő kell, mielőtt mozdíthatnák a résztvevőket.
Először mindíg a sérültek ellátása, kimentése vagy kivágása történik (illetve ha szükséges akkor a tűzoltás, rögzítés stb). Ez után mehet csak a helyszínelés és ha az lezárult akkor kezdődhet a műszaki mentés és a takarítás. Én legutóbb a baleset után 3óra 50 perccel tudtam elhagyni a helyszínt. Egy ember kivágása a kocsiból az a roncsolódás és a sérülés függvényében 20 perctől 1+ óráig tart és olyan is van amikor a sérült állapota miatt meg kell szakítani a kiszabadítási folyamatot és a mentőknek a roncson belül kell ellátni a sérültet a közvetlen életveszély miatt.
Nem mindig olyan egyszerű az, mint amilyennek elsőre látszik. Az én esetemben is mozgott a delikvensnek mindene de a mentők azt mondták jobb oldalon nem tudják biztonságosan kivenni ( ott nyíltak az ajtók), kikérték a tűzoltókat azok fél óra alatt vágták ki az embert... A mentők kint voltak 15 perc alatt, néhány perc alatt eldöntötték hogy vágás kell, a tűzoltók is kiértek 15 perc alatt, majd fél óráig matekoztak a feszítővágóval. Utána a mentők dolgoztak az alanyon, hogy kiemelhető legyen, majd végül gerincrögzítővel kiszedték. A mentőautó így is majd két óra után hagyta el a helyszínt, pedig az enyém egy elég egyszerű eset volt, egy ilyen 4 kamionos beszorulós mókához képest...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz zsolt19900 #4949 üzenetére
A Bundesamt für Güterverkehr és a Landespolizei teljesen eltérő szintű szervezetek.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #4966 üzenetére
A VDO és a Stoneridge is kidobja, vissza se tudod többet rakni.
Somatom a német tényleg máshogy viszonyul a dolgokhoz. Nemrég elkezdték a parkolókban a német rendszámú autókat baszogatni hétvégén, mert szúrja a hatóság szemét, hogy német autóban is több hétig laknak a vendégmunkás sofőrök. Ha belefutsz egy ilyenbe épp kártya nélküli vezetés közben az tényleg nem ejnyebejnye lesz. Oké a Bussgeldkatalog azt írja ez 250 naponta, de van mellette olyan mező is hogy ebben az esetben ez 750 euro a vállalkozónak! Az már mindjárt ezer euro/nap.
Nem lehet esetleg pár nap szabadsággal megoldani valahogy?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4974 üzenetére
A szag magyarázható lenne a kártya hátulján szereplő dátummal. Ha szabadság nincs is, egy műszak eltolással vagy valahogy biztos meg lehetne normálisan oldani.
No offense, de ehhez amúgy mit szól a munkáltatód? Azért itthon baromi nagy balhé szokott lenni belőle, ha az út közben derül ki, hogy lejár a sofőr kártyája. Főleg akkor - tudom ott két ünnep között nincs - ha olyan kontrollba futsz bele, ahonnan nem is engednek tovább lejárt kártyával/kártya nélkül, a kocsi meg agyig van rakva.
Én ezeket a főnökömmel vitatnám meg első körben, főleg ha még időben vagyok ( mert azért még van másfél hónapod ) és hátha leszervezi úgy, hogy jó legyen a cégnek is és nekem/neked is. Szerintem ez lenne a korrekt módja az intézésnek és döntsön ő, hogy vállalja-e az esetleges buktát vagy nem. Nem kell, hogy kontroll legyen, elég egy kisebb baleset és kész a baj.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4976 üzenetére
Én elsőre is értettem, hogy mi a probléma de azt az eshetőséget kellene lefixálni előre, hogy mi van akkor ha késik az új kártya. Ha megjön két héten belül akkor semmi gond, de ha nem ? Erre szerintem a cégnek kellene csinálni valami vésztervet, hogy ne kelljen kártya nélkül autóba ülni, mert ha nincs szerencséd akkor ugye ez következik be.
HoTaZo
tehát nála marad a kártyája és a papírral tudja igazolni, hogy folyamatban van az új.
Ha jól tudom Somatom beszéli a nyelvet annyira, hogy megértesse a rendőrrel, hogy várja az új kártyát.
Az, hogy egy bankkártyát nem tudsz használni dátum után megértem, de egy sofőr kártyát, miért ne lehetne?Azért nem lehet a sofőr kártyát lejárat után használni, mert a tachográf visszadobja érvénytelen kártya hibával így használni sem tudod. Ha éjfélkor jár le és épp vezetsz akkor az első megállásnál automatikusan kidobja a készülék a kártyádat. Magyarázhatod te anyanyelvi szinten, ha lejárt a kártyád és nincs új akkor az kártya nélküli vezetés. A sofőrkártyák gyártási adatai meg vannak osztva az unión belül a hatóságok között, egy BAG-s kontrollnál pár perc alatt meg tudja mondani hogy neked lejárt a kártyád anélkül, hogy az igazolványaidon kívül bármit is megnézne.
Mostanság meg szokott jönni két héten belül a kártya, reméljük szerencséje lesz Somatomnak. Ha nem lesz akkor meg azért szurkolunk, hogy megússza az átmeneti időszakot.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4993 üzenetére
Próbáltam visszakeresni, de csak vezetési idős dolgokat találtam.
Ami ezzel kapcsolatban lényeges, hogy mi volt az előző héten. Ha megvolt a heti pihenőidőd akkor következő héten elég lehet a csökkentett is, ha annál többet állsz és jön egy kontroll akkor nem büntetnek meg - szerintem- mivel te nem rendes heti pihenőidőt töltesz
A hét az a vezetés szempontjából lényeges, a pihenőre csak az van megszabva hogy legkésőbb mikor kell megkezdened a heti pihenőidőt. A saját munkahetednek nem kell egybeesni a naptári héttel ( gyakran ez nem is lehetséges), tarthatsz te heti pihenőt hét közben is, nem kell annak hétvégére esnie.
Az logikailag tényleg hülyeség, hogy közlekedési korlátozás miatt nem gond a 46 óra a fülkében, pihenőidő miatt meg gond
Szar ez az egész 561, egy reformáció már ráférne, azt talán még én is megünnepelném
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4998 üzenetére
Ha a múlt héten nem volt meg a 45-ösöd akkor azt előbb-utóbb vissza kell pótolni. A visszapótlás mehet napi pihenő mellé is. Ha mondjuk kiveszel 11 órát, meg a visszapótolod a max 21-et akkor az 32-óra. Nyomsz egy óra munkát és jöhet a többi(vagy fél órát, vagy 10 percet vagy tökmindegy ). Ez így nem számít heti pihenőidőnek
Ha sikerül ez után még 24-et állni akkor hétvégén is elég a 24? xDD<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Egyszer próbáljatok ki egy rendes autót! Nálam a retarder és a kipufogófék 1250 lóerő körüli fékteljesítménnyel bír. 52 tonnát lejtőn garantáltan leenged, nem a sebességet tartja hanem akár lassít is. Párszor kipróbáltam
Nem tudom mi ez az állandó sülycsökkentéses buziskodás, a minden kilón vergődés. Sok helyen azért nem is ajánlják a retardert, mert nehéz, egy jake-brake, web vagy bubu viszont sosem fogja ugyanazt nyújtani.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #5048 üzenetére
Nekem a szerelvény konténer nélkül ~16,2t.
Általában ezzel a súllyal zsibbasztanak mindenkit, de egy retarder szerintem nincs több 300 kilónál. Azért 24 tonna raksúlynál, már nem mindegy a fékhasználat. Nálam 300 000km-en 10% volt a fékbetét kopás, ez szerintem korrekt. Nem csak azért jó, mert baromi sokára kell betétet cserélni, hanem akármi gáz van a retarder miatt mindig rendelkezésre áll a hideg fék és a max fékerő!
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Wabco Smarboard
"Driver can access key trailer information, including data on axle load, mileage status, Trailer EBS E failure codes, without a computer"
Ez nem igazán kerékpumpálós eszköz ( a kerékpumpáláshoz kellene az agyról a felnire menő levegőcső is, amit messziről is látnál).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A sima 315/70R22.5 terhelési indexe 154/150. Szóló keréknél 3750kg, ikerkeréknél 3350kg a gumik teherbírása. Ez húzónál 13400kg. Ez a minimum amit bírnia kell, a legolcsóbb szutyoknak is.
Az ábra sem igazából tökéletes, ugyanis a kormányzott tengelyek teherbírása nincs 10 tonna.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A gumikon a méret jelölésen túl rajta van a sebességindex és a terhelésindex. Ez jelzi mennyi a max megengedett sebesség illetve mennyi a gumi terhelhetősége. Tehergumiknál két értéket szoktak megadni szóló / ikerkerék terhelésként, a normál 315/70R22,5-es gumiknál ez 154/150, a /60.asnál 152/148 ha jól emlékszem ( a megásat nem tudom, olyannal sosem dolgoztam).
dlaj
Ha a sajátodra vagy kíváncsi akkor megkeresed a kocsin a gyári súlytáblát, oda be van ütve, hogy melyik tengelynek mennyi lehet a max terhelése illetve mennyi lehet a jármű össztömege szerelvényben. A jobb ajtónál szokott lenni, általában, de a Volvonál bent van a motorháztető alatt ha jól emlékszem.
A legtöbb vontató alatt 7,5/8/8,5 tonnás tengelyek vannak elől.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nem tudom mennyire lényeges. Nálunk egyszer volt egy kisebb vita a volt főnököm csávójával ( egy bukott fuvarozó) új autó vásárláskor hogy a /60 az mennyivel kevesebbet bír és mennyivel drágább, mint a /70. Amikor megtudta, hogy a /60-as autónkra forintra ugyanannyi a Bridgestone mint a /70 akkor csak hápogott.
Aztán elküldte a saját autóját 14,7 tonnás húzóval, amin /70-es gumi volt és "elméletileg" 13400kg-ot bírnak...
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen