Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz Dexar007 #4430 üzenetére

    Néha én sem értelek nem csak a többiek... :DDD

    Ez a mennyit nyersz dolgot is rossz szemszögből nézed. A mai modern GPS-szel megtámogatott adaptív tempomatok sok okosságot tudnak. Például tudják, hogy hol van a dombtető, ki tudja számolni, hogy hol van az a pont ahonnan üresbe kirakva még átgurul a holtpont fölött és utána lendületet nyer. A Mercedesnél állítható az átgurítás sebessége, a Scaniánál fix -10km/h, az automata sebességhatároló/retarder értéke mindkét autónál szabadon választható.
    Mész a dimbes dombos autópályán tempomat 90-nel, a dombtető előtt pár száz méterrel korábban automatikusan üreset kapcsol az autó így 80km/h sebességgel gurul át a holtpontos és a lejtőn lendületből addig engedi gyorsítani magát amennyire a sebességet állítottad a lejtmeneti határolón - nálam 90-nél általában 95km/h. Nekem olyan a munkatempóm, hogy nincs időm ilyennel baszakodni, de megnéztem fleeten tavaly 500km-t gurultam üresben. Ha nem kellett volna mindig előzni és Eco-ban járnék akkor ennek a triplája simán menne, 1500-2000km-t tudnék gurulni az évi 126 000-ből és akkor ez csak az autópálya.

    Egy ideig éjjelente szórakoztunk ezzel, ha a 4-esen befelé a Ferihegy 2 terminál felhajtójánál 90km/h sebességnél kirakod üresbe akkor lendületből el tudsz gurulni a Ferihegyi D portáig ami 2,6km és ott még mindig mész 35-40 km/h-val. Ha bundesezel és időd engedi akkor minden lakott település tábla előtt 1km-rel kidobod üresbe...

    A másik amit már írtak a többiek, hogy ha a következő hegy előtt jó időben megereszted akkor felfelé a lendülettel könnyebben felmész.

    Hogy mit lehet ezzel spórolni? Időt? Na azt pont nem. Saját mérésem szerint egy 4,5 órás vezetésnél akár 15 percet is számít ez a buziskodás.
    Gázolajat? Az rengeteget. Nálunk a normál 4x2-es 450-es Scania éves átlagfogyasztása 24,98 liter/100km és ebben akadnak 45-47 tonna össztömeges munkák is. Ez a fogyasztás 15 éve elképzelhetetlen volt. Nekem a régi Magnumom jóval kisebb raksúllyal evett 32-34 között. A differencia 3-3,5millió Ft/év, egy lízing futamideje alatt 15-20 millió forint megtakarítás csak a fogyasztásból!

    Az én autóm tavalyi éves átlaga 30,505liter/100km úgy, hogy én heti minimum egyszer 48-49 tonna vagyok, de van hét amikor minden nap ( 50t lehetek, de előfordult már). A normálnál 20-25%-kal nagyobb össztömegben is kevesebbet eszik az autóm, mint a 15 évvel ez előtti átlagautók. Na ez az ami baromi sokat számít nem a 200 méter :)

    Annyiban nem értek egyet Kamelottal, hogy a 85-nek sőt a 82nek is van értelme. Ha erre a tempóra van optimalizálva az autó és erre a tempóra szervezik a fuvart akkor a mi átlagaink alá is lehet menni. Egyik ismerősömék az R410-zel 23 liter éves átlagot produkáltak vegyes súlyban (40t max ). Nemrég kapott egyik ismerősöm új XF106-ot, az első 700km neki 22literes átlaggal sikerült. Ha jó az autó, jól van szervezve a munka és jó a sofőr akkor a mai autókkal brutális átlagokat lehet produkálni.

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák