Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz #79335424 #2524 üzenetére

    Nem tudok olyan korlátozásról, hogy a cég engedélyével ne ülhetne bárki az anyóson.

    A cég engedélyével bárki ülhet ott.

    "Csak akkor kell mindkét kártyának a tachográfban lennie, ha a munkaidő alatt mindkét sofőrnek feladata a jármű vezetése. Ez ugyebár a "négykezes". De, nem tudok olyan szabályról, hogy ha két nemzetközi sofőr minősítéssel rendelkező alkalmazott ül egy autóban, akkor az automatikusan négykezesnek minősül, tehát mindkét kártyát be kell rakni a tachográfba."

    Nem írtam, hogy automatikusan négykezesnek minősül. Lássuk mit ír az 561/2006-os EK rendelet 9. cikke:

    (2) A járművezető által utazással töltött bármely időszak, annak érdekében hogy eljusson arra a helyre, vagy oda visszatérjen, ahol az ezen rendelet hatálya alá eső jármű található, azért, hogy azt a járművet átvegye, amely továbbá nem a járművezető otthonánál és nem is a járművezető általános tartózkodási helyeként szolgáló munkáltatói működési központnál található, nem számít pihenőnek, illetve szünetnek, hacsak nincs a járművezető kompon vagy vonaton, és nem áll a rendelkezésére háló-vagy fekvőhely.

    (3) A járművezető által egy ezen rendelet hatályán kívül eső jármű vezetésével annak érdekében töltött bármely időszak, hogy eljusson vagy visszatérjen az ezen rendelet hatálya alá tartozó járműhöz, amely nem a járművezető otthonánál és nem is a járművezető általános tartózkodási helyeként szolgáló munkáltatói működési központnál található, egyéb munkának számít.

    És idézem, hogy erre az esetre mit ír a TRACE:

    4. Egy menetíró készülékkel felszerelt jármű átvétele és vezetése céljából a munkáltatója
    által meghatározott, annak működési központjától eltérő helyre utazó járművezető a
    munkáltatójával szembeni kötelezettségének tesz eleget, ezért nem rendelkezik
    szabadon a saját idejével. Ebből következően a járművezető által az e rendelet hatálya
    alá tartozó jármű nem a járművezető otthonánál, illetve nem a munkáltatója működési
    központjánál található tartózkodási helyére vagy tartózkodási helyéről a jármű
    átvételének vagy átadásának céljával induló utazással töltött bármely időszakot „egyéb
    munkaként” kell bejegyezni, függetlenül attól, hogy a munkáltató adott-e utasítást az
    utazás időpontjára és módjára vonatkozóan, illetve hogy ezt a döntést a járművezető
    hozta-e meg (hiv.: a 124/09. sz. ügyben hozott bírósági ítélet).
    Azt az időt is „egyéb munkaként” kell bejegyezni, amelyet a járművezető egy, a rendelet
    hatálya alá nem tartozó jármű vezetésével tölt, miközben a rendelet hatálya alá tartozó
    jármű átvétele vagy leadása céljából szokásos munkáltatójának működési központjától
    és saját otthonától eltérő helyre megy vagy onnan tér vissza. (Lásd még a mellékletben
    található 2. útmutató feljegyzést.)
    5. Ez elméletben azt jelenti, hogy az a járművezető, aki munkanapját szokásos
    munkahelyétől távol fejezi be, nem végezhet semmilyen további munkát – így például haza sem vezethet – e tevékenység rögzítése és így esetleges jogsértés elkövetése
    nélkül.

    Ebből az következik, hogy neked erre az időszakra adatrögzítési kötelességed van,amit ha a járművön van csak egy módon tudsz megvalósítani szabályosan, ha bent van a kártyád.

    561/2006EK 6. cikk:

    (5) A járművezetőnek egyéb munkaként kell bejegyeznie minden, a 4. cikk e) pontjában meghatározott módon töltött időt, valamint minden, az ezen rendelet hatálya alá nem tartozó kereskedelmi célú jármű vezetésével töltött időt, továbbá be kell jegyeznie minden, a 3821/85/EGK rendelet 15. cikke (3) bekezdésének c) pontjában meghatározott készenléti időt az utolsó napi vagy heti pihenőideje óta. Ezt a bejegyzést kézzel kell megtenni az adatrögzítő lapon, a kinyomaton, vagy azt kézzel kell bevinni a menetíró készülékbe.

    Ez esetben a bünti alapja:
    4. melléklet a 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelethez G15 Adatrögzítő lapok vagy járművezetői kártya nem engedélyezett kivétele, amely hatással van az érintett adatok rögzítésére: 400 000,-
    Illetve ha ezen felül megállapítják, hogy már belecsúsztál a napi pihenőidőbe akkor annak megfelelően megtoldják ezt még egy kicsit :D

    Így forrásokkal alátámasztva megfelel? :)

    Ennek az elbírálása attól is függ, hol történik és milyen körülmények között. Ha egy német cégnél dolgozol és egy másik német cég sofőrje elvisz, azért nem hiszem hogy szólni fog a BAG. A magyar hatóságoknál ez változó. Nem túl régi sztory, egyik ismerőssel esett meg: nemzetközizik, hazafelé volt egy fuvarja, de lejárt a vezetési ideje. Vittek neki egy váltósofőrt aki vezetett tovább, ő kivett kártyával kempingezett a jobb1ben. Szolnoknál NKH kontroll, nyomtak egy szalagot, kérdezte az NKH-s és a másik? Mondta a srác: " ő most hivatalosan nincs itt ". Az NKH-snak nem volt kedve dolgozni és azt mondta oké. Pedig ez gyakorlatilag egy rakás szabály megsértése és úgy meg lehetett volna csekkezni, hogy megbolondul :DDD

    Az ellenőr szemszögéből mi a különbség a te eseted és az ő esete között? Semmi, ül egy alkalmazott sofőr kártya nélkül a jobb egyben.
    A szlovén rendőrök nagyon ráizgultak erre, ezért nem is hozok el munkatársaimon kívül senkit Koperből. Mi betartunk mindent, mindenkinek van a céghez munkaszerződése,bedobja a kártyáját a 2. helyre és húzza az egyéb tevékenységet út közben. Ha felveszek egy másik sofőrt, de neki nincs munkaszerződése akkor a kártyáját be sem rakhatja a tachográfba, ha nincs bent kártya és jön a kontroll akkor szívás. Ha berakja, jön egy kontroll és kiderül, hogy sáros a kártyája,akkor bünti van és a szlovén addig nem enged el, amíg ki nem fizeted... Ha otthon van a határon vagy az M7-esen NAV kontroll, bent van a kártyája , de nincs munkaszerződése az megint egy 300 000-res tétel, ha nincs bent azt otthon még kimagyarázom, de Szlovéniában mindenképp benne kellene lennie, szóval ha a határig bent van utána meg nincs bent azt hogy magyarázom ki ? :D

    Források:
    561/2006EK
    TRACE
    156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák